als er niets voor hoeft te doen, kan t toch ook gewoon een aardigheidje zijn?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:58 schreef Mirjam het volgende:
Het is nooit goedbedoeld.
Wat moet je er voor terugdoen?
Ja, en dan komt hij later met wensen waar je aan moet voldoen omdat je geld gekregen hebt en dus geen nee kunt zeggen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
als er niets voor hoeft te doen, kan t toch ook gewoon een aardigheidje zijn?
Waarom zou iemand jou zomaar geld geven? Omdat je zulke mooie ogen hebt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:58 schreef Witchybitch het volgende:
Wat als een hulpverlener geld aanbied aan een vrouwelijke patiënt.
Zit er dan altijd een adder onder het gras.
of kan het goedbedoeld zijn.
hulpverlener in kwestie is een man.
Nee, dus hij verwacht wel ongelimiteerde toegang tot haar punani.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:03 schreef Witchybitch het volgende:
Het zit zo patiënt zit in de schuldsanering en hij weet dat.
hij komt met het aanbod wat geld te geven omdat hij vind dat patiënt dat verdient
hij zegt er wel bij dat hij dit niet voor al zijn patiënten doet.
Sterkte met de schuldsanering TS.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:03 schreef Witchybitch het volgende:
hij komt met het aanbod wat geld te geven omdat hij vind dat patiënt dat verdient
Als ze het aanneemt en dit niet meldt, brengt ze haar schuldsanering in gevaar. Meldt ze het wel, dan moet ze het geld inleveren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:03 schreef Witchybitch het volgende:
Het blijft vragen waarom dan wel voor haar? Medelij?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:03 schreef Witchybitch het volgende:
Niet doen, zit meer achter. Is bovendien erg raar. Wat voor type hulpverlener is het, gelieerd aan de schuldhulpverlening?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:03 schreef Witchybitch het volgende:
Over het algemeen makkelijk manipuleerbare mensen dus. Het accepteren van een geldbedrag maakt dit manipuleren alleen nog maar makkelijker. Daarnaast is, zoals hierboven al aangegeven, het niet toegestaan ontvangen bedragen niet te melden. Gewoon niet doen dus, lekker op een houtje blijven bijten, eigen schuld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:07 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
hulpverlening op psychisch gebied.
patiënt dus.
sowieso overschrijdt de hulpverlener door dit aanbod alle bij het beroep horende ethische grenzen omdat je dan een afhankelijkheidsrelatie creëert, maar misschien zoekt hij dat ook welquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:11 schreef iScream. het volgende:
[..]
Over het algemeen makkelijk manipuleerbare mensen dus. Het accepteren van een geldbedrag maakt dit manipuleren alleen nog maar makkelijker. Daarnaast is, zoals hierboven al aangegeven, het niet toegestaan ontvangen bedragen niet te melden. Gewoon niet doen dus, lekker op een houtje blijven bijten, eigen schuld.
nee hulpverlener op psychisch gebiedquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Niet doen, zit meer achter. Is bovendien erg raar. Wat voor type hulpverlener is het, gelieerd aan de schuldhulpverlening?
hulpverlener op psychisch gebied.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:11 schreef rene90 het volgende:
Uit wat voor soort organisatie komt die "hulpverlener"? En ziet die cliënt er een beetje leuk uit?
Tuurlijk niet, das geen verrassing.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:18 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
hulpverlener op psychisch gebied.
Of zij er leuk uitziet. Zijzelf vind van niet.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:17 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
nee hulpverlener op psychisch gebied
quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
sowieso overschrijdt de hulpverlener door dit aanbod alle bij het beroep horende ethische grenzen omdat je dan een afhankelijkheidsrelatie creëert, maar misschien zoekt hij dat ook wel
Dus een financieel en psychisch kwetsbare patiënt met een minderwaardigheidscomplex krijgt een financieel steuntje én complimentje "omdat ze het verdient"?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:18 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Een echte hulpverlener, of een coach? Sowieso niet aannemen. Die hulpverlener zou zelf al moeten snappen dat dit soort dingen de relatie scheeftrekt, dus meteen iemand anders zoeken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:18 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ik vraag me af om wat voor bedrag het gaat.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:23 schreef mvdejong het volgende:
Dit is bijzonder fout. Als je niet zelf de patient bent, kun je nog de hulpverlener waarschuwen dat dit niet acceptabel is, maar het is vermoedelijk beter om direct de leidinggevende van de hulpverlener in te lichten.
donderflikkerstraal eens een eind op puberkneusjequote:Op dinsdag 26 november 2013 15:25 schreef kristalhelder het volgende:
Laat me raden, je zit daar voor paranoide wanen?
dat is wat hulpverlener heeft gezegd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:23 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus een financieel en psychisch kwetsbare patiënt met een minderwaardigheidscomplex krijgt een financieel steuntje én complimentje "omdat ze het verdient"?
Sounds legit...
een echte.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:24 schreef John5 het volgende:
[..]
Een echte hulpverlener, of een coach? Sowieso niet aannemen. Die hulpverlener zou zelf al moeten snappen dat dit soort dingen de relatie scheeftrekt, dus meteen iemand anders zoeken.
Als de patient een hulpverlener niet vertrouwt, dan heeft het weinig zin om naar een volgende afspraak te gaan. En in dit geval lijkt het wantrouwen meer dan terecht.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:28 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
dat is wat hulpverlener heeft gezegd.
voor het aanbod zijn er nooit aanwijzingen geweest die erop zouden kunnen wijzen dat het er 1 was die dit zou gaan doen.
patiënt is hiervan geschrokken. Was na het aanbod compleet van dr apropos. Heeft dus ook geen ja of nee gezegd en omdat het einde afspraak was is ze in die toestand naar huis gefietst.
en weet dus niet of ze wel naar de volgende afspraak moet gaan.
nee oosten des landsquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:28 schreef goed_volk het volgende:
Gemeente Rotterdam toevallig...?
Nee, dat mag nooit. Een cliënt of patiënt mag nooit financieel afhankelijk worden van een zorgverlener. Laat staan wat er in ruil voor teruggedaan moet worden, of wat er verwacht wordt...
En als het nou een vrouw was?quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:58 schreef Witchybitch het volgende:
Het gaat om 6k per jaar.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:02 schreef iScream. het volgende:
Wat een kuttopic. Heeft de hulpverlener 50 cent aangeboden aan zijn patient omdat ze geen bakje koffie kon kopen wegens het thuislaten van de portemonnee?
Waar in het oosten? Geld aanbieden doe je niet. De hulpverlener mag het wel geven, maar niet ontvangen van een client.quote:
Dan heb je slecht opgelet bij je colleges over medische ethiek en grensoverschrijdend gedrag...quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:54 schreef TerryStone het volgende:
Waarom gelijk van het meest slechte uitgaan?
We hebben het over een hulpverlener die zeer waarschijnlijk intensief contact heeft met TS en wellicht daardoor medelijden heeft en haar een steuntje in de rug wil geven omdat ze in een geestelijk en financieel moeilijke situatie zit. Soms zijn mannen net mensen...
Dan nog hoort de hulpverlener te weten dat dit aan alle kanten volkomen fout is. Als iemand hier aangifte van doet krijg hij tenminste een zware berisping, maar het kan hem ook onmiddelijk zijn baantje kosten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:54 schreef TerryStone het volgende:
We hebben het over een hulpverlener die zeer waarschijnlijk intensief contact heeft met TS en wellicht daardoor medelijden heeft en haar een steuntje in de rug wil geven omdat ze in een geestelijk en financieel moeilijke situatie zit. Soms zijn mannen net mensen...
Als de patiënt niet terug kon lopen/fietsen en geen geld heeft voor bus of taxi lijkt me er geen probleem.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:54 schreef TerryStone het volgende:
het was dus niet voor de bus of taxi.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als de patiënt niet terug kon lopen/fietsen en geen geld heeft voor bus of taxi lijkt me er geen probleem.
Hoe het er nu geschreven staat, denk ik: nee. Er mag absoluut geen afhankelijkheidsrelatie ontstaan of die suggestie gewekt worden.
Andersom mag er ook geen geld aan individuele medewerkers in de zorg geschonken worden.
NIET aannemen dus. Dat het zelfs maar overwogen wordt..quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:38 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
het was dus niet voor de bus of taxi.
het gaat ook niet om een paar euro. Maar het exacte bedrag is niet genoemd. En naar wat ik begrepen heb zou het ook niet bij 1 x geven blijven.
tot nog toe heeft hij zijn handen netjes thuisgehouden.
Neequote:Op dinsdag 26 november 2013 14:58 schreef Witchybitch het volgende:
Ik denk dat ze maar beter weg kan blijven.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Witchybitch het volgende:
Moet patiënt hem hierop aanspreken. Of kan ze beter wegblijven.
Maakt niks uit.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:49 schreef Peter het volgende:
Hoe vind jij dat de patient er uit ziet? Knap? Normaal? Lelijk?
die kwestie kan ik niet beoordelen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:49 schreef Peter het volgende:
Hoe vind jij dat de patient er uit ziet? Knap? Normaal? Lelijk?
Ik vond 'm wel scherpquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:26 schreef Re het volgende:
[..]
donderflikkerstraal eens een eind op puberkneusje
Ik vermoed dat de patiënt in kwestie in de derde persoon over zichzelf een topic heeft geopend, vandaar mijn vraagquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Het is not done. Ook niet als er geen tegenprestatie tegenover zou staan.
En als de schuldhulpverlening er achter komt is de patiënt nog verder van huis.
geen toekomstplannen en al zeker niet verliefd van mijn kant.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de patiënt in kwestie in de derde persoon over zichzelf een topic heeft geopend, vandaar mijn vraag.
Maar dat TS dat niet moet accepteren is natuurlijk buiten kijf.
Tenzij ze van behandelaar wisselt en met deze vent dan een relatie aanknoopt... dan is het nog onethisch maar een ander geval toch?
Wellicht is ze wel stiekem verliefd op de betreffende hulpverlener en zijn er toekomstplannen samen.. weet jij veel..
1. Niet voor de schuldhulpverlening. Ik neem tenminste aan dat ze dat geld voor hen verborgen wil houden om een beetje makkelijker te leven.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de patiënt in kwestie in de derde persoon over zichzelf een topic heeft geopend, vandaar mijn vraag.
Maar dat TS dat niet moet accepteren is natuurlijk buiten kijf.
Tenzij ze van behandelaar wisselt en met deze vent dan een relatie aanknoopt... dan is het nog onethisch maar een ander geval toch?
Je gaat er dus alleen maar gezeik mee krijgen, niet doen en als je je onprettig bij hem voelt een andere behandelaar vragen. Lijkt mij de beste optie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
geen toekomstplannen en al zeker niet verliefd van mijn kant.
van zijn kant weet ik dat dus niet.
Dan is het dus de vraag of je nog aan de behandelrelatie wil werken met hem door op een goede manier zijn voorstel van de vorige keer te corrigeren en daar niets meer over wil weten (of een andere behandelaar te zoeken), of dat je het niet erg vindt hem te schaden door het te melden en/of gebruik van hem te maken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
geen toekomstplannen en al zeker niet verliefd van mijn kant.
van zijn kant weet ik dat dus niet.
ik weet niet of ik hem vertrouwen kan.ookal zou hij het kunnen corrigeren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag of je nog aan de behandelrelatie wil werken met hem door op een goede manier zijn voorstel van de vorige keer te corrigeren en daar niets meer over wil weten (of een andere behandelaar te zoeken), of dat je het niet erg vindt hem te schaden door het te melden en/of gebruik van hem te maken.
Dit.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
TS, conclusie: geld niet aannemen en andere behandelaar zoeken![]()
BEJJE VAN DE FIOD??quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En waar komt dit bedrag dan vandaan?
ik mag toch zelf wel bepalen aan wie ik mijn geld geef?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:06 schreef Witchybitch het volgende:
Juist dat laatste zinnetje doet mij huiveren.
alsof hij patiënt uitkiest en zij daarom "speciaal of bijzonder" voor hem is.
ik ga er maar vanuit dat jij een onruststoker bent en niet de hulpverlener in kwestie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik mag toch zelf wel bepalen aan wie ik mijn geld geef?
mag het anders niet? als ik mijn geld weg wil geven aan mensen in nood, bepaal ik zelf wel wie en wanneer, niet jijquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:17 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
ik ga er maar vanuit dat jij een onruststoker bent en niet de hulpverlener in kwestie.
Drugs handel.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En waar komt dit bedrag dan vandaan?
dat heb ik gezegd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Wanneer wordt de vraag nu eens beantwoord over het bedrag?
Voor hetzelfde geldt is het een oprecht gebaar, niet geheel volgens protocol natuurlijk, maar onethisch wil ik het nu ook weer niet noemen, eerder menselijk als het oprecht is. Tenzij er natuurlijk verder geen enkele tegenprestatie tegenover staat.
Het gaat dus om kleingeld eigenlijk. Ik snap dat het verkeerd aan kan voelen, en als je dat niet prettig vindt, gewoon niet aannemen! Ik ken jullie situatie natuurlijk niet dus volg je gevoel vooral.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
dat heb ik gezegd.
exacte bedrag is niet genoemd.
maar het gaat om meer dan een paar euro en meer dan 2 tientjes.
voor mij is meer dan 2 tientjes een hoop geld hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het gaat dus om kleingeld eigenlijk. Ik snap dat het verkeerd aan kan voelen, en als je dat niet prettig vindt, gewoon niet aannemen! Ik ken jullie situatie natuurlijk niet dus volg je gevoel vooral.
Wat zou de volwassen aanpak zijn? Wat dacht je van gewoon zeggen dat je het niet wilt omdat je je er niet prettig bij voelt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:35 schreef Witchybitch het volgende:
Moet patiënt hem hierop aanspreken. Of kan ze beter wegblijven.
Ik weet het, alles is relatief.. Neem het anders gewoon niet aan, dan speel je op safe!quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:54 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
voor mij is meer dan 2 tientjes een hoop geld hoor.
U mad?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:26 schreef Re het volgende:
[..]
donderflikkerstraal eens een eind op puberkneusje
Ik snap jullie twijfels wel hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:40 schreef Lienekien het volgende:
Lijkt me niet echt van toepassing, droomland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarvoor hadden we het over mijn psychische problemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:16 schreef Greys het volgende:
Hoe ging het gesprek pal voor hij dat geld aanbood?
(Even los van het feit dat je het NIET moet aannemen).
Maar ik ben even heel benieuwd hoe dat gesprek ging, waarom hij je dat ineens aanbood.
Hoe kwam hij er mee? Wat zei hij er bij?
ik praatte in eerste instantie over mezelf in de derde persoonquote:Op dinsdag 26 november 2013 23:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat met trouwens wel heel erg stoort is dat je hem al afschildert als "foute hulpverlener" terwijl je echt nog totaal geen idee het wat z'n intenties zijn....
Echt van dat gedrag (en ik ze niet dat jij dat perse bent) wat je normaal constateert bij van die typejes (vaak vrouwen) die eigenlijk gewoon stiekem zelf aandachtsverslaafd/geil zijn.
psychotherapeut.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Natuurlijk heeft ie een olifantengeheugen! Hij schrijft verslagen van jullie gesprekken.
Is het een maatschappelijk werker, psycholoog, psychiater?
Kan het een soort vsn test zijn?
nee hij staat niet in de lijst.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:11 schreef Leandra het volgende:
Is hij wel een erkende EMDR therapeut?
http://www.emdrtherapeuten.nl
hoe zou ik wat hij gezegd heeft dan op moeten vatten.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:03 schreef Smack10 het volgende:
Misschien denkt TS iets anders dan de persoon die het geld volgens TS zou "aanbieden"?
Los van de bedragen en achterliggende intenties is het sowieso fout wat deze man voorstelt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Wat met trouwens wel heel erg stoort is dat je hem al afschildert als "foute hulpverlener" terwijl je echt nog totaal geen idee het wat z'n intenties zijn....
Die laatste zin zegt natuurlijk alles.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:39 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
daarvoor hadden we het over mijn psychische problemen.
En toen kwam hij out of the blue met dat aanbod.
Hij vertelde dat hij vond dat ik dat verdiende en ook dat hij dat niet voor iedere patiënt deed.
Ook zei hij me dit niet tegen iemand anders te vertellen.
dat weet ik niet. Want dan moet er een "vreemde" heel dichtbij komen en ik weet niet of ik daaraan toe ben. Misschien komt dit ook door dit hele verhaal dat mijn vertrouwen even helemaal zoek is.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zou je wel emdr willen van een erkende emdr therapeut?
ik heb m enkele dagen na het gesprek nog gegoogled omdat het bij mij al die dagen al aan het knagen was. Maar kon niks vinden over hem behalve zijn naam op de site van de praktijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Los van de bedragen en achterliggende intenties is het sowieso fout wat deze man voorstelt.
Mocht het echt een foute hulpverlener zijn is de kans natuurlijk klein dat jij de enige patiënt bent die het overkomt dus naast dat je jezelf veilig moet stellen kan je ook andere mensen behoeden door hier melding van te maken.
Het NIP heeft een meldpunt, misschien dat zij je verder kunnen ondersteunen welke weg te bewandelen?
[..]
Die laatste zin zegt natuurlijk alles.
In combinatie met het aanbieden van een therapie waarvoor hij niet erkend is denk ik dat je de situatie heel goed hebt ingeschat dat er iets niet lijkt te kloppen.
'Moet' je naar deze hulpverlener of is het eigen keuze?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:23 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
dat weet ik niet. Want dan moet er een "vreemde" heel dichtbij komen en ik weet niet of ik daaraan toe ben. Misschien komt dit ook door dit hele verhaal dat mijn vertrouwen even helemaal zoek is.
ik ben nu op zijn zachtst gezegd compleet in de war.
Over 2 weken moet ik weer bij hem komen.
de afspraak die voor deze week stond kon van zijn kant niet doorgaan maar dat had hij de laatste keer dat ik er was dus 2 weken geleden bij het begin van het gesprek al gezegd.
Je verhaal raakte hemquote:Op woensdag 27 november 2013 09:29 schreef Witchybitch het volgende:
Los van dit alles waarom pikt ie mij eruit. Ik ben echt geen supermodel met maatje 34 en alle 7 schoonheden(ik heb er niet 1)
Wellicht is er sprake van miscommunicatie en maak jij je druk om iets wat helemaal niet de bedoeling was?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:14 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
hoe zou ik wat hij gezegd heeft dan op moeten vatten.
Misschien heel confronterend: je bent makkelijk te beïnvloeden, te isoleren en te controleren. En mocht je gaan roepen zal de eerste reactie: "Witchybitch is heel erg in de war en weet niet wat ze zegt, kijk maar in de dossiers" heel makkelijk zijn. Daarnaast ben je waarschijnlijk niet de enige al is dat idee natuurlijk ook ergens wel fijn, dat jij die zichzelf niet bijzonder vindt door hem als speciaal wordt gezien.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:29 schreef Witchybitch het volgende:
Los van dit alles waarom pikt ie mij eruit. Ik ben echt geen supermodel met maatje 34 en alle 7 schoonheden(ik heb er niet 1)
Dit is toch wel vrij dubieus.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht is er sprake van miscommunicatie en maak jij je druk om iets wat helemaal niet de bedoeling was?
quote:Op woensdag 27 november 2013 08:39 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Hij vertelde dat hij vond dat ik dat verdiende en ook dat hij dat niet voor iedere patiënt deed.
Wellicht bedoelde hij ermee dat hij haar kon helpen met bepaalde toeslagen/uitkeringen?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is toch wel vrij dubieus.
[..]
Verder komt TS nogal warrig over op mij dus zou het totaal niet gek zijn als zij deze draai aan het verhaal heeft gegeven..quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Echt van dat gedrag (en ik ze niet dat jij dat perse bent) wat je normaal constateert bij van die typejes (vaak vrouwen) die eigenlijk gewoon stiekem zelf aandachtsverslaafd/geil zijn.
En dan zegt hij dat hij het voor haar doet omdat ze het verdient en dat ze het niet tegen iemand anders moet vertellen?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht bedoelde hij ermee dat hij haar kon helpen met bepaalde toeslagen/uitkeringen?
Verder vind ik deze post ook wel mijn mening onderschrijven:
[..]
Verder komt TS nogal warrig over op mij dus zou het totaal niet gek zijn als zij deze draai aan het verhaal heeft gegeven..
Ik vind het nogal vaag en dubieus en TS geeft ook weinig informatie dus het troll woordje komt steeds duidelijker bij mij op..quote:Op woensdag 27 november 2013 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan zegt hij dat hij het voor haar doet omdat ze het verdient en dat ze het niet tegen iemand anders moet vertellen?
Ik vind het niet heel aannemelijk dat ze dat er allebei bij heeft verzonnen.
Nee dat is niet slecht, als het een tv'tje betreft die overduidelijk overtallig is zal het wel los lopen. Betreft het een nieuwe 70" 4kHD dan is dat het wel per definitie slecht ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:04 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
M'n moeder is ook hulpverlener en werkt ook met cliënten en heeft ook wel eens een vrouw die alles "kwijt was geraakt" een tv gegeven (die wij niet meer gebruikte).
Mag ook niet maar dat is ook officieel niet maar is dus ook per definitie slecht?
ik vind zelf dat ik best wat info heb gegeven. Ik ga geen namen noemen niet van mijzelf en ook niet van de therapeut.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vaag en dubieus en TS geeft ook weinig informatie dus het troll woordje komt steeds duidelijker bij mij op..
Bij die laatste zin moeten alle alarmbellen afgaan (en dat gebeurde dus ook bij jou, goed gezien). Hij snapt donders goed dat dit jullie professionele behandelingsrelatie verstoort, maar doet het toch.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:39 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ja dat is een hele duidelijke aanwijzing, en wel van het feit dat hij bij 3 verschillende praktijken maar kort heeft gewerkt.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:16 schreef Witchybitch het volgende:
Ik ben nog eens verder gaan spitten en kwam daarbij toch nog op linkdin uit waar hij dus een profiel heeft. En daar staat dus ook zijn werkervaring op.
en dan zie ik dat hij bij 3 praktijken maar kort gewerkt heeft.
zou dit een aanwijzing kunnen zijn.
Wat ga je doen? Wil je überhaupt nog wel door met deze man?quote:Op woensdag 27 november 2013 14:16 schreef Witchybitch het volgende:
Ik ben nog eens verder gaan spitten en kwam daarbij toch nog op linkdin uit waar hij dus een profiel heeft. En daar staat dus ook zijn werkervaring op.
en dan zie ik dat hij bij 3 praktijken maar kort gewerkt heeft.
zou dit een aanwijzing kunnen zijn.
ik weet niet of ik het lef heb om hem hierop aan te spreken.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ga je doen? Wil je überhaupt nog wel door met deze man?
Ben je afhankelijk van de instelling waar hij onderdeel van uitmaakt?quote:Op woensdag 27 november 2013 14:42 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
ik weet niet of ik het lef heb om hem hierop aan te spreken.
Maar ik weet wel dat het vertrouwen ver te zoeken is dus dat ik naar een andere hulpverlener moet gaan.
Maar ik wil aan de ene kant wel van hem horen waarom hij dit gedaan heeft. En ik wil een eerlijk antwoord van hem maar weet dus niet of ik wel een eerlijk antwoord krijg.
volgens mij ben ik niet afhankelijk van de praktijkquote:Op woensdag 27 november 2013 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben je afhankelijk van de instelling waar hij onderdeel van uitmaakt?
Kun je iemand meenemen naar het gesprek?
Of kun je het met je huisarts bespreken?
Ja, het is best lastig om je te adviseren, want overstappen naar een ander gaat waarschijnlijk tijd kosten en ik weet niet hoe hard je deze behandeling nodig hebt.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
volgens mij ben ik niet afhankelijk van de praktijk
ik zou niet weten wie ik mee moet nemen.
huisarts zou een optie zijn.
Ik zou eindeloos op fok posten over dit "probleem" en uiteindelijk gewoon een heksenjacht op de beste man beginnen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
volgens mij ben ik niet afhankelijk van de praktijk
ik zou niet weten wie ik mee moet nemen.
huisarts zou een optie zijn.
Leeftijden dan?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:18 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
ik vind zelf dat ik best wat info heb gegeven. Ik ga geen namen noemen niet van mijzelf en ook niet van de therapeut.
Ik ga geen dingen verzinnen zo zit ik niet in elkaar.
dat het geestelijk met mij niet helemaal goed gaat wil niet zeggen dat ik niet weet wat ik zeg of dingen verzin.
dit soort dingen ga je niet over trollen dan heb je wat mij betreft een ziek gevoel voor humor.
en exacte bedragen bijv. kan ik niet noemen omdat er geen exact bedrag genoemd is.
verder wil ik alleen nog zeggen dat dit hele verhaal voor mij ontzettend moeilijk is en ik niet snel geneigd ben erover te praten wat ik nu dus wel doe. Dit was voor mij een hele stap.
Hoezo zeiken, de leeftijd van de hulpverlener is wel iets wat meer inzicht kan geven..quote:Op woensdag 27 november 2013 20:01 schreef Oognip het volgende:
[..]
Loop niet zo te zeiken, dude
Verder wat de rest zegt TS; niet normaal.
Dan nog mag het niet. Dan kan je iemand niet meer behandelen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:54 schreef TerryStone het volgende:
Als hij 25 is, is het foute boel, als hij 55 is kan TS hem wel vertrouwen?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoezo zeiken, de leeftijd van de hulpverlener is wel iets wat meer inzicht kan geven..
Nee, eerder kijken naar zijn arbeidsverleden op linkedin bijvoorbeeld en het (gebrek aan) ervaring mogelijk..quote:Op woensdag 27 november 2013 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als hij 25 is, is het foute boel, als hij 55 is kan TS hem wel vertrouwen?
Daarom vroeg je het inderdaadquote:Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoezo zeiken, de leeftijd van de hulpverlener is wel iets wat meer inzicht kan geven..
Als ik het goed begrijp heeft de beste man nog niet bijster veel ervaring, dat verklaart het wat mij betreft wel. TS maakt er een groot issue van terwijl de oplossingen allang aangedragen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan nog mag het niet. Dan kan je iemand niet meer behandelen.
Juist dan lijkt mij dat alles wat hij geleerd heeft nog vers in het geheugen ligt. Als hij niet aanvoelt dat dit een grens over gaat dan is hij misschien niet op z'n plek binnen de hulpverlening. Voor hetzelfde geldt maakt hij deze fout nooit weer, maar dan moet iemand hem er wel op wijzen dat dit niet kan.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft de beste man nog niet bijster veel ervaring, dat verklaart het wat mij betreft wel. TS maakt er een groot issue van terwijl de oplossingen allang aangedragen zijn.
ik zelf ben 30 en ik schat hem 45 -50 jaar.quote:
ik wil van hem weten wat nou zijn echte beweegredenen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:46 schreef Fokpop het volgende:
Weet je, het hoeft helemaal niet fout bedoeld te zijn, misschien kreeg hij inderdaad gewoon medelijden, maar de vertrouwensrelatie tussen jullie twee is nu beschadigd en dat komt niet meer goed. Laat hem dus per email weten dat je stopt met de therapie met hem, ga naar je huisarts, leg het uit, en zoek een andere therapeut. Gezien je misbruikverleden misschien beter een vrouw?
Je moet bij je therapeut je problemen oplossen, niet eerst 5 sessies gebruiken om je vertrouwen in hem te herstellen. Zoek een andere. En zoals gezegd, misschien sowieso beter een vrouw?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:01 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
ik wil van hem weten wat nou zijn echte beweegredenen zijn.
aan de hand daarvan kan ik zeggen of dat vertrouwen wellicht opgebouwd kan worden.
stel nou dat ik spoken zie en het echt alleen medelijden is(wat ik niet denk)
Dan zou ik het vertrouwen op kunnen bouwen.
Mits hij niet weer zon aanbod doet
ik wil eigenlijk face to face het gesprek met hem aangaan maar dat durf ik dus niet.
dus probeer ik mezelf nu zoveel mogelijk moed in te spreken.
Dan kan ik zijn gezicht zien. En dus ook zien of hij liegt of niet.
ik ben slechthorend dus ben heel goed in gezichtsuitdrukkingen lezen. Per email kan dat dus niet.
daar heb je ook wel weer gelijk in.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:06 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Je moet bij je therapeut je problemen oplossen, niet eerst 5 sessies gebruiken om je vertrouwen in hem te herstellen. Zoek een andere. En zoals gezegd, misschien sowieso beter een vrouw?
En ik hoorde een keer over een onderzoek waaruit blijkt dat zelfs ervaren politierechercheurs die zelf denken dat ze heel goed kunnen zien of iemand liegt, bijna niet kunnen zien of mensen liegen.
Maar wat is zijn reden om tegen je te liegen?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:14 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
daar heb je ook wel weer gelijk in.
en wat je laatste stukje. Dat wist ik niet. Daar kan ik dus niet op vertrouwen.
LinkedIn vul je zelf in en kan je alle onzin opzetten die je wilt. Zo ken ik ook een autoverkoper die op LinkedIn als financieel directeur van de zaak vermeld staat ondanks meerdere protesten van zijn werkgever.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, eerder kijken naar zijn arbeidsverleden op linkedin bijvoorbeeld en het (gebrek aan) ervaring mogelijk..
dat hij niet wil toegeven dat hij zijn aanbod deed om bepaalde dingen bij mij af te dwingen.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:18 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Maar wat is zijn reden om tegen je te liegen?
Wat ga je nu effectief doen met deze situatie?quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef Witchybitch het volgende:
Ikzelf ben 30 en hij 45 50 ofzo.
ik kan zijn professionele gegevens vinden inclusief zijn big nummer.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LinkedIn vul je zelf in en kan je alle onzin opzetten die je wilt. Zo ken ik ook een autoverkoper die op LinkedIn als financieel directeur van de zaak vermeld staat ondanks meerdere protesten van zijn werkgever.
TS;
Je zegt psychotherapeut. Die staan in het BIG register. Daar kan je informatie over hem opzoeken:
https://www.bigregister.nl/zoeken/zoekenopnaamenspecialisme/
Overigens vind ik het meest vreemde aan heet verhaal nog wel dat hij je geen geld toe heeft gestopt heeft maar gezegd heeft het je te willen gaan geven.. Voor mijn gevoel gaan er dan nog voorwaarden volgen. Ik geef zelf weleens geld aan mensen die het moeilijk hebben en heb zelf in het verleden ook weleens wat van anderen gekregen. Eigenlijk gaat dat dan altijd spontaan.. je duwt hen snel wat in de hand.
Twee maal heb ik zo'n toezegging gehad.. en idd vertrouwde ik beiden niet. Eén maal mijn contactpersoon van de woningbouwvereniging (die altijd met me aan het flirten was) en één maal de vader van een vriendin.. die me later vertelde dat haar vader idd eerder al eens een seksuele relatie met een vriendin van haar was aangegaan.
Een gift zonder bijbedoeling wordt altijd met zo min mogelijk ophef en zonder voor afkondiging gegeven.
Lijkt mij heel sterk. Neemt niet weg dat je gewoon een volwassen keuze moet maken en het verstandig zou zijn een andere hulpverlener te zoeken als je je niet prettig voelt bij deze.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
dat hij niet wil toegeven dat hij zijn aanbod deed om bepaalde dingen bij mij af te dwingen.
Zodat hij daar als ik op een ander moment argeloos of totaal ingestort tegenover hem zit alsnog misbruik van kan maken.
zoals je in eerdere posts hebt kunnen lezen twijfel ik tussen een confrontatie face to face ( dit vind ik doodeng)quote:Op woensdag 27 november 2013 23:37 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat ga je nu effectief doen met deze situatie?
Dat gaat je 0,0 opleveren maar dat weet je eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:41 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
zoals je in eerdere posts hebt kunnen lezen twijfel ik tussen een confrontatie face to face ( dit vind ik doodeng)
En een mail sturen. (is makkelijker mails bijten niet)
Sowieso pak ik niks aan.
Iets met een slachtofferrol en een hoop aandacht.quote:Op donderdag 28 november 2013 01:24 schreef Smack10 het volgende:
Dus je hebt een probleem, maakt er een punt van en vervolgens doe je niks?
Typisch..
Juist.quote:Op donderdag 28 november 2013 02:19 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Iets met een slachtofferrol en een hoop aandacht.
Ah dus dan is het geen gebrek aan ervaring dus, dat wilde ik even wetenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:50 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
ik zelf ben 30 en ik schat hem 45 -50 jaar.
ik heb hem niet naar zijn leeftijd gevraagd omdat dat niet relevant was toen ik bij hem in behandeling kwam.
en nu wil ik dat eigenlijk nog niet weten het gaat mij niet aan hoe oud hij is.
Wat wil je nou eigenlijk? Volgens mij heb je iets in je hoofd en daarmee al de conclusie getrokken..quote:Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
dat hij niet wil toegeven dat hij zijn aanbod deed om bepaalde dingen bij mij af te dwingen.
Zodat hij daar als ik op een ander moment argeloos of totaal ingestort tegenover hem zit alsnog misbruik van kan maken.
Nee, heeft hij geld gepakt en aan haar gegeven?quote:Op donderdag 28 november 2013 08:13 schreef Lienekien het volgende:
Kom op, zeg. Hij biedt geld aan en zegt dat ze er met niemand over moet praten. Dat is zo fout.
Dat gezeur dat ze er nog niks aan doet. Het duurt nog even tot de volgende afspraak, mag ze er dan nog over nadenken wat ze dan gaat doen?quote:Op donderdag 28 november 2013 08:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, heeft hij geld gepakt en aan haar gegeven?
TS moet gewoon even vragen hoe de man dat bedoelde in plaats van hier alles uit de doeken te doen maar er niks daadwerkelijk aan te doen.
Afkappen!quote:Op donderdag 12 december 2013 17:30 schreef Witchybitch het volgende:
Gesprek gehad. Hij heeft zijn excuses aangeboden. Maar nu komt het.
Hij komt met het volgende.
Dat het voorkomt dat cliënten hun therapeut heel erg aardig kunnen vinden en dat dat andersom ook zo kan zijn.
Vraag ik hem waar hij naartoe wil met dat verhaal krijg ik geen antwoord.
Dit is niet in orde. Ik zou weggaan en er werk van maken.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:30 schreef Witchybitch het volgende:
Dat het voorkomt dat cliënten hun therapeut heel erg aardig kunnen vinden en dat dat andersom ook zo kan zijn.
Dat kun je toch wel op je sokken aanvoelen? Wegwezen daaro en melding hiervan makenquote:Op donderdag 12 december 2013 17:30 schreef Witchybitch het volgende:
Duidelijk? Even serieus: hij zegt dat hij haar aardig vindt en dat andersom ook het geval kan zijn. Dat kan toch ook gewoon? Ik zoek daar in ieder geval niks achter. Aardig zijn is maar aardig zijn. En dat hij haar wil helpen lijkt mij ook alleen maar aardig zijn en hulpbehoevend. Ik denk dat veel mensen meteen in het extreme denken.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Duidelijker wordt het niet, hier moet je mee stoppen, dit klopt inderdaad niet. En daar mag je ook best melding van maken, want je zult de enige niet zijn.
Je word vriendelijk bedankt voor het nog verder onderuit schoppen van mijn zelfbeeld.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:24 schreef Interv het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Seks is seks, veel mannen doen uiteindelijk ook kwetsbare lelijkerds.
Ik zeg: aannemen.
Trek je toch niks aan van die griet.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:28 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Je word vriendelijk bedankt voor het nog verder onderuit schoppen van mijn zelfbeeld.
Punt is dus dat hij in weze zijn baan op het spel zet voor mij.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:27 schreef Interv het volgende:
[..]
Duidelijk? Even serieus: hij zegt dat hij haar aardig vindt en dat andersom ook het geval kan zijn. Dat kan toch ook gewoon? Ik zoek daar in ieder geval niks achter. Aardig zijn is maar aardig zijn. En dat hij haar wil helpen lijkt mij ook alleen maar aardig zijn en hulpbehoevend. Ik denk dat veel mensen meteen in het extreme denken.
Meen je?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:28 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Je word vriendelijk bedankt voor het nog verder onderuit schoppen van mijn zelfbeeld.
Ben je nou echt zo naïef?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:34 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Punt is dus dat hij in weze zijn baan op het spel zet voor mij.
Hij dat speciaal voor mij zou willen doen.
Ik uiteindelijk in een gesprek aangeef mij er niet prettig bij te voelen en de reden erbij vermeld.
Dat ik dus bang ben dat hij meer van me wil en dan komt hij met dit en als ik hem dan vraag waar hij heen wil met dat verhaal hij er gewoon overheen lult en mij dus geen antwoord geeft.
Hoe moet ik dat opvatten.
Als hij ermee aan wil geven dat ie mij gewoon aardig vind dan had hij dat kunnen zeggen. Ofniet denk ik zo vaag dan.
Preying on the weakquote:Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Interv het volgende:
[..]
Meen je?Het is toch een feit dat mannen kunnen kicken op kwetsbare vrouwen ongeacht uiterlijk? Omdat ze daar meer bij kunnen flikken (kan ook op seksueel gebied zijn) en zulke vrouwen makkelijk kunnen zijn. Maar ik weet niet, ik vind het niet dusdanig dubieus van deze vent dat ik er van alles achter zoek. Dat weet jij het beste.
Deze vent is haar hulpverlener.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Interv het volgende:
[..]
Meen je?Het is toch een feit dat mannen kunnen kicken op kwetsbare vrouwen ongeacht uiterlijk? Omdat ze daar meer bij kunnen flikken (kan ook op seksueel gebied zijn) en zulke vrouwen makkelijk kunnen zijn. Maar ik weet niet, ik vind het niet dusdanig dubieus van deze vent dat ik er van alles achter zoek. Dat weet jij het beste.
Ja dat meen ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:36 schreef Interv het volgende:
[..]
Ik probeerde interv te verduidelijken hoe de vork in de steel zit.quote:
Ik heb een goede vriendin in vertrouwen genomen en ook zij zegt wegwezen daar.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:45 schreef Lienekien het volgende:
Heb je er nou al eens met iemand anders over gepraat? Iemand wiens beoordelingsvermogen je vertrouwt?
Nou, lijkt me dan duidelijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ik heb een goede vriendin in vertrouwen genomen en ook zij zegt wegwezen daar.
Ik geloof je niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:43 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ja dat meen ik.
Ik heb een verleden van misbruik.
Dus ja ik paniek nogal snel.
en makkelijk ben ik dan weer niet want ik ben heel erg gesteld op mijn persoonlijke ruimte als iemand te dichtbij komt ga ik achteruit.
Ik heb er een naar gevoel bij.
Ik durf vanwege bovenstaande alleen niet altijd naar mijn onderbuik gevoel te luisteren.
Want denk ik dan reageer ik niet te overtrokken.
Maar ik kan het beter wel doen dan kom ik niet weer in zo'n situatie terecht want dat is echt niet fijn.
da's een troll, lekker negerenquote:Op donderdag 12 december 2013 19:46 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ik probeerde interv te verduidelijken hoe de vork in de steel zit.
Dat.quote:
Oh nee, ben ik serieus niet. Ik denk dat ik wel juist zit met kwetsbare vrouwen en gebruik daarvan maken. Maar dat het ook net zo goed aardige/goed bedoelde hulp kan zijn.quote:
Hij is de hulpverlener en gaat dus al dan niet goedbedoeld buiten z'n boekje. Mijlenver.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:55 schreef Interv het volgende:
[..]
Oh nee, ben ik serieus niet. Ik denk dat ik wel juist zit met kwetsbare vrouwen en gebruik daarvan maken. Maar dat het ook net zo goed aardige/goed bedoelde hulp kan zijn.
Is het officieel verboden om een client geld aan te bieden omdat hij/zij in de schulden zit?quote:Op donderdag 12 december 2013 20:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is de hulpverlener en gaat dus al dan niet goedbedoeld buiten z'n boekje. Mijlenver.
Het is voor de cliënt verboden om het aan te nemen omdat ze in de schuldsanering zit.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:06 schreef Interv het volgende:
[..]
Is het officieel verboden om een client geld aan te bieden omdat hij/zij in de schulden zit?
Weet ik niet. Maar kan het me voorstellen van wel. Vanwege machtspositie en mogelijkheid tot misbruik. Sowieso wat Leandra zegt. ethiek/etiquette. Maar ik gok dat het best wel eens illegaal zou kunnen zijn in ons regeltjesland.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:06 schreef Interv het volgende:
[..]
Is het officieel verboden om een client geld aan te bieden omdat hij/zij in de schulden zit?
Ik gok van niet. Het is vooral een kwestie van eigen keuze, denk ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:12 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar kan het me voorstellen van wel. Vanwege machtspositie en mogelijkheid tot misbruik. Sowieso wat Leandra zegt. ethiek/etiquette. Maar ik gok dat het best wel eens illegaal zou kunnen zijn in ons regeltjesland.
Kans van 50/50 dan dus. Nu nog iemand die het uit wil zoekenquote:Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef Interv het volgende:
[..]
Ik gok van niet. Het is vooral een kwestie van eigen keuze, denk ik.
Ach, alles kan inderdaad. Maar waarom zou hij dit allemaal gaan uitleggen als daar geen bedoeling achter zit?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:27 schreef Interv het volgende:
[..]
Duidelijk? Even serieus: hij zegt dat hij haar aardig vindt en dat andersom ook het geval kan zijn. Dat kan toch ook gewoon? Ik zoek daar in ieder geval niks achter. Aardig zijn is maar aardig zijn. En dat hij haar wil helpen lijkt mij ook alleen maar aardig zijn en hulpbehoevend. Ik denk dat veel mensen meteen in het extreme denken.
Beroepsethiek en eigen keuze staan over het algemeen niet lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:16 schreef Interv het volgende:
[..]
Ik gok van niet. Het is vooral een kwestie van eigen keuze, denk ik.
Dan is het gewoon een fake psycholoog. Kan me niet voorstellen dat een stabiele echte psycholoog van een echte instantie zoiets aanbied. Alleen al vanwege het risico. Mensen denken altijd extreem.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beroepsethiek en eigen keuze staan over het algemeen niet lijnrecht tegenover elkaar.
Daarbij biedt hij een therapie aan waarbij een hoop aanraking hoort en waarvoor hij niet gekwalificeerd is.
Het klopt niet, het zaakje stinkt.
Hoelang moet je iemand het voordeel van de twijfel geven?quote:
Als je echt nog steeds twijfelt.. probeer het dan. Is er iemand in de buurt tijdens de sessies? Of heeft hij een kantoor aan huis en zijn er geen wachtenden na jou? Als er iemand in de buurt is (die je kan horen als je gilt).. ga dan de volgende keer een beetje klef doen.. een hand op zijn arm, een aai door zijn haar.. Als hij dat toelaat of daar zelfs op ingaat (op positieve wijze), dan weet je hoe laat het is. Dan wil hij dus idd meer van je. Wijst hij dat echter af, dan kan je je gedrag verklaren door toe te geven dat je hem wilde testen door de dingen die tussen jullie gebeurd zijn waardoor je bang was dat hij meer van je wilde. Daar zou hij begrip voor moeten hebben.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:43 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ja dat meen ik.
Ik heb een verleden van misbruik.
Dus ja ik paniek nogal snel.
en makkelijk ben ik dan weer niet want ik ben heel erg gesteld op mijn persoonlijke ruimte als iemand te dichtbij komt ga ik achteruit.
Ik heb er een naar gevoel bij.
Ik durf vanwege bovenstaande alleen niet altijd naar mijn onderbuik gevoel te luisteren.
Want denk ik dan reageer ik niet te overtrokken.
Maar ik kan het beter wel doen dan kom ik niet weer in zo'n situatie terecht want dat is echt niet fijn.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je echt nog steeds twijfelt.. probeer het dan. Is er iemand in de buurt tijdens de sessies? Of heeft hij een kantoor aan huis en zijn er geen wachtenden na jou? Als er iemand in de buurt is (die je kan horen als je gilt).. ga dan de volgende keer een beetje klef doen.. een hand op zijn arm, een aai door zijn haar.. Als hij dat toelaat of daar zelfs op ingaat (op positieve wijze), dan weet je hoe laat het is. Dan wil hij dus idd meer van je. Wijst hij dat echter af, dan kan je je gedrag verklaren door toe te geven dat je hem wilde testen door de dingen die tussen jullie gebeurd zijn waardoor je bang was dat hij meer van je wilde. Daar zou hij begrip voor moeten hebben.
Het is nogal een gewaagd advies.. Maar TS blijft maar twijfelen en met een gesprek blijkt ze geen steek verder te komen. Zelf had ik hem allang gedumpt.. maar TS blijft dus.. wikken en wegen, denken en piekeren.. alsof ze er pas aan wil dat dit een hele foute vent is als hij letterlijk tegen haar zegt dat hij een relatie met haar wil, op haar geilt of haar wil neuken..quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:52 schreef Deshain het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ben je wel helemaal honderd?
Dat zou het hele verhaal veranderen toch? Dan zoek je een andere hulpverlener en ga je op vriendschappelijke basis met de huidige door.. om te kijken of er meer in zit. Blijven is dan natuurlijk helemaal geen optie.quote:
Ik denk, dat je beste vriendin jou het beste kent, naar haar luisteren is zeker raadzaam.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Ik heb een goede vriendin in vertrouwen genomen en ook zij zegt wegwezen daar.
Zou kunnen maar dan moet die hulpverlener ondanks die gevoelens professionele afstand houden en dat doet die hulpverlener niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Zeg TS.. Een gewetensvraag.. Kan nogal lullig overkomen maar is echt niet zo bedoeld..
Zou het kunnen dat je zijn aandacht eigenlijk ergens, diep in je hart.. een klein beetje prettig vindt? Ik bedoel.. je gebruikt woorden als 'speciaal voor jou'.... en het is idd niet vreemd om gevoelens te krijgen voor een persoon waarbij je 100% aandacht krijgt (al is dat professioneel) en waar je je hart mag uitstorten..
Je hebt zo gelijk.... Maar nu moet dat dus nog doordringen tot TS..quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan moet die hulpverlener ondanks die gevoelens professionele afstand houden en dat doet die hulpverlener niet.
TS voelt zich ongemakkelijk dus de relatie tussen patiënt en hulpverlener is verstoord en aangezien er sprake is van een misbruikverleden komt deze relatie nooit meer goed.
Hulpverleners horen hulp te geven binnen hun vakgebied of door te verwijzen naar instanties die de patiënt op weg kunnen helpen met financiële problemen op te lossen.
Niet door hun eigen portemonnee voor de patiënt te trekken.
Deze hulpverlener verwacht zeker iets terug van de patiënt en dat mag gewoon niet.
Wegwezen daar.
Ja, want dat is nu nog zooooooooooo onduidelijkquote:Op vrijdag 13 december 2013 08:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je echt nog steeds twijfelt.. probeer het dan. Is er iemand in de buurt tijdens de sessies? Of heeft hij een kantoor aan huis en zijn er geen wachtenden na jou? Als er iemand in de buurt is (die je kan horen als je gilt).. ga dan de volgende keer een beetje klef doen.. een hand op zijn arm, een aai door zijn haar.. Als hij dat toelaat of daar zelfs op ingaat (op positieve wijze), dan weet je hoe laat het is. Dan wil hij dus idd meer van je. Wijst hij dat echter af, dan kan je je gedrag verklaren door toe te geven dat je hem wilde testen door de dingen die tussen jullie gebeurd zijn waardoor je bang was dat hij meer van je wilde. Daar zou hij begrip voor moeten hebben.
Leuk dat je dat zegt. Maar bij die aandacht voel ik me ronduit ongemakkelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Zeg TS.. Een gewetensvraag.. Kan nogal lullig overkomen maar is echt niet zo bedoeld..
Zou het kunnen dat je zijn aandacht eigenlijk ergens, diep in je hart.. een klein beetje prettig vindt? Ik bedoel.. je gebruikt woorden als 'speciaal voor jou'.... en het is idd niet vreemd om gevoelens te krijgen voor een persoon waarbij je 100% aandacht krijgt (al is dat professioneel) en waar je je hart mag uitstorten..
De sessies worden niet opgenomen. Ik wist niet dat dat gebruikelijk was.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:44 schreef quirina het volgende:
TS moet met haar verhaal naar de huisarts gaan en het daar vertellen. Haar huisarts kan wellicht uitzoeken of die therapeut waar ze naar toe gaat wel kosher is en verwijzen naar een andere betere therapeut.
Mogelijk kan TS er nog werk van maken als ze dit zou willen.
Worden de sessies door de therapeut opgenomen? Eis deze op. Desnoods met hulp van je huisarts.
Wat deze vent doet mag echt niet.
Het kan opgenomen worden maar alleen met medeweten patiënt anders mag het ook niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:41 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
De sessies worden niet opgenomen. Ik wist niet dat dat gebruikelijk was.
Negeer de trollusers maar gewoonquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:40 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt. Maar bij die aandacht voel ik me ronduit ongemakkelijk.
Ik weet ook van mezelf 100% zeker dat ik geen gevoelens voor hem heb.
quote:Op donderdag 28 november 2013 01:24 schreef Smack10 het volgende:
Dus je hebt een probleem, maakt er een punt van en vervolgens doe je niks?
Typisch..
Ze heeft het inmiddels besproken met de hulpverlener. Dat noem ik niet niks doen.quote:
Ze heeft verder nog geen stappen ondernomen om een andere hulpverlener te zoeken (wat heel normaal zou zijn als ze niet uit haar nek lult) en hier maar aandacht blijven trekken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze heeft het inmiddels besproken met de hulpverlener. Dat noem ik niet niks doen.
Die stappen heeft ze nog niet gezet omdat ze ervoor gekozen heeft om het eerst met de hulpverlener te bespreken. En ze is niet zo heel assertief. Zou best eens kunnen samenhangen met waarom ze bij een hulpverlener loopt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:53 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ze heeft verder nog geen stappen ondernomen om een andere hulpverlener te zoeken (wat heel normaal zou zijn als ze niet uit haar nek lult) en hier maar aandacht blijven trekken.
Het is allemaal zo verschrikkelijk doorzichtig...
Of ze vindt het eigenlijk helemaal niet zo erg en het voedt haar verlangen naar drama, aandacht en validatie. (niet alleen bij de hulpverlener maar ook hier en in haar omgeving)quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die stappen heeft ze nog niet gezet omdat ze ervoor gekozen heeft om het eerst met de hulpverlener te bespreken. En ze is niet zo heel assertief. Zou best eens kunnen samenhangen met waarom ze bij een hulpverlener loopt.
Ja, je kunt zo'n topic ook wantrouwend benaderen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Of ze vindt het eigenlijk helemaal niet zo erg en het voedt haar verlangen naar drama, aandacht en validatie. (niet alleen bij de hulpverlener maar ook hier en in haar omgeving)
Joh als het je zo irriteert post je en lees je toch niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:53 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ze heeft verder nog geen stappen ondernomen om een andere hulpverlener te zoeken (wat heel normaal zou zijn als ze niet uit haar nek lult) en hier maar aandacht blijven trekken.
Het is allemaal zo verschrikkelijk doorzichtig...
Doe 's normaalquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee, dus hij verwacht wel ongelimiteerde toegang tot haar punani.
Stel je niet aan muts, jij komt hier met een non-issue, maakt er drama van om er een hoop aandacht mee te krijgen om vervolgens pas te doen wat iedereen hier de hele tijd al tegen je gezegd heeft.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:58 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Joh als het je zo irriteert post je en lees je toch niet.
Je kent mij en mijn verleden niet en toch zeg je dat ik alles uit mijn duim zuig. Nou sorry ik heb geen ziek gevoel voor humor.
Aangezien de vele reacties hier en de reactie van mijn beste vriendin vrijwel ggelijk zijn heb ik inmiddels mijn conclusie getrokken.
Dat is dat ik een vrouwelijke hulpverlener moet hebben.
Daar ben ik naar op zoek.
Zodra ik die heb laat ik het hier weten.
Maar trek in godsnaam geen conclusies die niet kloppen. En val me daar dus ook niet op aan.
Welja, projecteer je gebrek aan karakter even op anderen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Of ze vindt het eigenlijk helemaal niet zo erg en het voedt haar verlangen naar drama, aandacht en validatie. (niet alleen bij de hulpverlener maar ook hier en in haar omgeving)
Het is maar wat je als non-issue betitelt. En met welke bril je leest.quote:Op zaterdag 14 december 2013 07:16 schreef TerryStone het volgende:
Stel je niet aan muts, jij komt hier met een non-issue, maakt er drama van om er een hoop aandacht mee te krijgen om vervolgens pas te doen wat iedereen hier de hele tijd al tegen je gezegd heeft.
Ja, want iedereen is op het moment dat iets gebeurt net zo goed in staat ergens op te reageren als op FOK!quote:Op zaterdag 14 december 2013 07:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Stel je niet aan muts, jij komt hier met een non-issue, maakt er drama van om er een hoop aandacht mee te krijgen om vervolgens pas te doen wat iedereen hier de hele tijd al tegen je gezegd heeft.
Gek hé Lienekien, nou ineens is mevrouw bijzonder assertief.![]()
Ik heb niet alles gelezen, maar zonder veel details te kennen kan ik al zeggen dat dat niet normaal is. Een professionele hulpverlener hoort ook een professionele afstand te houden. Al te persoonlijke betrokkenheid is dus altijd fout.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:58 schreef Witchybitch het volgende:
Bedankt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen, maar zonder veel details te kennen kan ik al zeggen dat dat niet normaal is. Een professionele hulpverlener hoort ook een professionele afstand te houden. Al te persoonlijke betrokkenheid is dus altijd fout.
Je kunt altijd even bij de instantie informeren of dat normaal is, natuurlijk.
Jij trekt gedurende dit topic de hele tijd conclusies.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:58 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Joh als het je zo irriteert post je en lees je toch niet.
Je kent mij en mijn verleden niet en toch zeg je dat ik alles uit mijn duim zuig. Nou sorry ik heb geen ziek gevoel voor humor.
Aangezien de vele reacties hier en de reactie van mijn beste vriendin vrijwel ggelijk zijn heb ik inmiddels mijn conclusie getrokken.
Maar trek in godsnaam geen conclusies die niet kloppen. En val me daar dus ook niet op aan.
Ja leuke reactie..quote:
BBlijkbaar vinden mensen het leuk om te trollen. Wat ze niet beseffen is wat het met mij doet.quote:Op maandag 16 december 2013 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Dan snap ik niet waarom je het opneemt voor die andere troll.
Waarom trek je je überhaupt iets aan van mensen die je niet eens kent?quote:Op maandag 16 december 2013 16:22 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
BBlijkbaar vinden mensen het leuk om te trollen. Wat ze niet beseffen is wat het met mij doet.
Niet van de mensen zelf. Maar wat er gezegd word. Sommige dingen raken mij ookal is het maar platte tekst.quote:Op maandag 16 december 2013 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom trek je je überhaupt iets aan van mensen die je niet eens kent?
Blijkbaar is het hebben van een afwijkende mening en het recht voor z'n raap zeggen wat je denkt trollen.quote:Op maandag 16 december 2013 15:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij trekt gedurende dit topic de hele tijd conclusies.
Dat is zelfs de aanleiding van dit topic..
Dus niet meteen zo reageren als je nu doet als iemand een bepaalde mening over iets heeft
Een afwijkende mening en recht voor zijn raap zijn heb ik geen problemen mee.quote:Op maandag 16 december 2013 16:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Blijkbaar is het hebben van een afwijkende mening en het recht voor z'n raap zeggen wat je denkt trollen.
Calimero gespot.quote:Op maandag 16 december 2013 16:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Blijkbaar is het hebben van een afwijkende mening en het recht voor z'n raap zeggen wat je denkt trollen.
Gewoon iedereen in de waarde laten en ik vind dat hij een beetje werd afgezeken.quote:Op maandag 16 december 2013 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Bedankt.quote:Op maandag 16 december 2013 23:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In ieder geval, succes ermee ts en ik hoop dat het goed komt!
Waarom is iemand met een andere mening in jullie ogen meteen een troll?quote:Op maandag 16 december 2013 16:04 schreef Lienekien het volgende:
De andere mening is niet de reden om iemand als troll te bestempelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:53 schreef Krullenbollie het volgende:
[..]
Waarom is iemand met een andere mening in jullie ogen meteen een troll?
verstandig besluit . Dat deze hulpverlener jou een ongemakkelijk gevoel geeft is al reden genoeg om te wisselen van behandelaar. Jij moet je goed voelen bij iemand om het beste uit je therapie te halen. Een vrouw lijkt mij idd t beste. Verder ben ik t eens met de meesten dat geld aanbieden echt niet kan en hij er idd dingen voor terug KAN gaan verwachten.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:58 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Bedankt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:55 schreef Copycat het volgende:
Goede stap! Mooie overwinning ook voor jezelf, in meerdere opzichten.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:20 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Bedankt.
Heeft die klojo toch nog iets goeds opgeleverd.
Als je alles gelezen hebt weet je dat hij dat niet mag doen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik snap het topic niet echt, je therapeut geeft aan dat je bijzonder voor hem bent. Wilt je helpen.
Er is niet gesproken over bepaalde dingen die jij moet doen.
Iemand helpen en menselijk zijn is iemand een klojo? Leven we in een maatschappij waarin een hulpverlener geen mens meer mag zijn en niet meer mag laten blijken dat hij iemand aardig vind?
Ik snap dat er twijfels zijn naar zijn beweegredenen, maar ik lees nog nergens dat deze niet zuiver waren. Mis ik iets?
Je bent zelf therapeut/hulpverlener?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik snap het topic niet echt, je therapeut geeft aan dat je bijzonder voor hem bent. Wilt je helpen.
Iemand helpen en menselijk zijn is iemand een klojo? Leven we in een maatschappij waarin een hulpverlener geen mens meer mag zijn en niet meer mag laten blijken dat hij iemand aardig vind?
Ik snap dat er twijfels zijn naar zijn beweegredenen, maar ik lees nog nergens dat deze niet zuiver waren. Mis ik iets?
Verre vanquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:48 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Je bent zelf therapeut/hulpverlener?
Je neemt het nogal voor hem op....
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:47 schreef Witchybitch het volgende:
[..]
Als je alles gelezen hebt weet je dat hij dat niet mag doen.
En weet je ook dat ik een misbruik verleden heb ( daar had hij ook over na moeten denken alvorens)
En dat ik mede doordat begon te flippen.
Die vent doet dat niet in de uitoefening van zijn beroep als therapeut.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Verre van![]()
Uit wat heeft hij laten blijken dat zijn motief niet zuiver is? Doordat hij aangeeft dat je bijzonder bent? Door je een helpende hand toe te steken? In dat geval:
Wat een klojo die vent van laatst, die dat omatje naar de overkant van de straat hielp.
Juist om die reden moet je dat dan ook gewoon niet doen als therapeut. Het verstoort de vertrouwensrelatie nogal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dat je zo'n verleden hebt hoeft niet meteen te betekenen dat je je tegen iedereen die je helpt of er niks mee te maken heeft hysterisch of totaal vanuit een slachtofferrol hoeft te gedragen hoor.
(Hoe klote het misschien ook mag zijn.)
Klopt wel, alleen er bestaat ook een kans dat hij het gewoon goed bedoelde. Afgezien van dat het niet handig en onprofessioneel is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist om die reden moet je dat dan ook gewoon niet doen als therapeut. Het verstoort de vertrouwensrelatie nogal.
als therapeut heb je gewoon zoiets niet te doen, dan kun je nog zo hulpzaam zijn, je hebt een professionele interactie met je patiënt die in de problemen zit en die daar afhankelijk van is. Hoe goed of slecht hij het ook zou bedoelenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:02 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat staat er wel jaquote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Is TS gaan flippen of door het lint gegaan?
Wat ik lees, is dat ze ervan schrok, er van in de war raakte en paniek voelde.quote:
Ik heb alleen de laatste pagina gelezenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik lees, is dat ze ervan schrok, er van in de war raakte en paniek voelde.
Dat is in ieder geval niet mijn definitie van flippen en door het lint gaan.
Gezien de schrik en de paniek heeft het eigelijk vrij beheerst aangepakt. In het volgende gesprek heeft ze het ter sprake gebracht en in het gesprek erna heeft ze gezegd met hem te willen stoppen. Ze heeft hem dus gelegenheid gegeven tot uitleg en toen ze dat niet voldoende vond, is ze gestopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik heb alleen de laatste pagina gelezenNou goed, dan heb ik het even wat opgehelderd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |