Het mag wel iets 'spannender' dan dat wat mij betreftquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Bakje druifjes, paar schijfjes komkommer, worteltjes, schaaltje magere yoghurt
Zolang ik niet kan zien wat er stond weet ik dat toch niet johquote:
Veel vaker dan 2x per week is het nu ook nietquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou proberen de gewoonte af te leren. Beperk het tot de weekenden. En neem dan iets wat wel lekker is (dus geen komkommer en wortels).
Inderdaad lekker, maar niet echt een tussendoortje imo. Ik zie ons niet samen op de bank zitten en allebei af en toe een hap yoghurtquote:Op dinsdag 26 november 2013 14:03 schreef rhubarb het volgende:
Yoghurt met Muesli, vruchtenyoghurt...
Als je het niet in de rauwe groente wil zoeken, houdt het volgens mij wel op.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad lekker, maar niet echt een tussendoortje imo. Ik zie ons niet samen op de bank zitten en allebei af en toe een hap yoghurt![]()
Ik zoek meer iets als vervanger voor chips, koekjes, nootjes, blokjes kaas, plakjes wordt etc
quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:23 schreef Kowloon het volgende:
Rozijnen en noten. Ik haal bij de Turk een zak walnoten, hazelnoten, amandelen (even wellen om het velletje er af te halen) en rozijnen en doen ik alles bij elkaar. Stuk goedkoper dan in de supermarkt en echt heel lekker. Neem dit overigens niet om af te vallen, want het is zeer energierijk.
Het zorgt er bij mij voor dat ik geen behoefte meer heb aan chips e.d.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad lekker, maar niet echt een tussendoortje imo. Ik zie ons niet samen op de bank zitten en allebei af en toe een hap yoghurt![]()
Ik zoek meer iets als vervanger voor chips, koekjes, nootjes, blokjes kaas, plakjes worst etcEn het hoeft niet kant en klaar te zijn
Effe in de over, of een beetje moeite voor het klaarmaken is helemaal niet erg. Zolang het maar geen uur duurt bijvoorbeeld.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deshain het volgende:
Ik heb je topics overigens gevolgd en je zit sowieso wel een beetje in de periode dat je je trainingsarbeid kan opschroeven. En partner?
Jammerquote:Op dinsdag 26 november 2013 14:23 schreef Kowloon het volgende:
Rozijnen en noten. Ik haal bij de Turk een zak walnoten, hazelnoten, amandelen (even wellen om het velletje er af te halen) en rozijnen en doen ik alles bij elkaar. Stuk goedkoper dan in de supermarkt en echt heel lekker. Neem dit overigens niet om af te vallen, want het is zeer energierijk.
Dan leg je de stukjes komkommer op je vrouw en eet je het er van af.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Het mag wel iets 'spannender' dan dat wat mij betreft
Geen plakjes he, het is geen sjoelbak...quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan leg je de stukjes komkommer op je vrouw en eet je het er van af.
Is ook leuk toch. Spelletje sjoelen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:44 schreef Deshain het volgende:
[..]
Geen plakjes he, het is geen sjoelbak...
Ik moet nog beginnen met echt gestructureerd trainen. Ik fiets wel veel meer, maar nog echt als zijnde trainen nog niet echt....quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deshain het volgende:
Een halve zak chips is al beter dan een hele, net als een half pak koek en een half pak bitterballen.
Ik heb je topics overigens gevolgd en je zit sowieso wel een beetje in de periode dat je je trainingsarbeid kan opschroeven.
quote:En partner?
Ik zou inderdaad scheiden, maar we geven het alsnog een kansjequote:
Klinkt hoopgevend.quote:
Dan zou ik niet met rauwkost aankomen. Doorkroelen met kaasjes en stokbrood.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef sanger het volgende:
Ik zou inderdaad scheiden, maar we geven het alsnog een kansjeOftewel ze is weer thuis en we proberen gelukkig te zijn
![]()
Oh zo lekker!!! Maar volgens mij niet heel erg magerquote:
Ook een goed punt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:54 schreef Godtje het volgende:
Maar ga lekker naar buiten en samen actief doen.
Verkeerde aannamequote:Op dinsdag 26 november 2013 15:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klinkt hoopgevend.
Lekker samen volproppen op de bank.
Ze zijn te jong om ze alleen thuis te latenquote:Volgens mij krijg je veel meer energie als je samen gaat sporten. Weet niet of de kids alleen thuis kunnen blijven? Maar ga lekker naar buiten en samen actief doen.
Dat is je ruggegraat. Hij is er altijd.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:57 schreef sanger het volgende:
Ik ben nog op zoek naar iemand die me op sleeptouw neemt met sporten
Die moet ik eerst kweken danquote:Op dinsdag 26 november 2013 15:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is je ruggegraat. Hij is er altijd.
Van 2 keer in de week een snack eten wordt toch niemand dik? Tenzij je een of andere ziekte hebt of zo...quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:14 schreef sanger het volgende:
Veel vaker dan 2x per week is het nu ook nietEn helemaal afleren wil ik juist niet, omdat het voor ons ook vaak een momentje rustig samenzijn is.
Heb je een fiets? Zo ja, kom ik je morgenavond ophalen om 19:00 voor een rondje knallen. Heemskerk was het toch?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:57 schreef sanger het volgende:
Ik ben nog op zoek naar iemand die me op sleeptouw neemt met sporten
Veel duidelijker wordt het niet!quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:02 schreef Deshain het volgende:
[..]
Heb je een fiets? Zo ja, kom ik je morgenavond ophalen om 19:00 voor een rondje knallen. Heemskerk was het toch?
Niet dik nee. Maar als je nog wat af wilt vallen helpt het daar misschien wel weer mee.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Van 2 keer in de week een snack eten wordt toch niemand dik? Tenzij je een of andere ziekte hebt of zo...
Ik heb een fiets jaquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:02 schreef Deshain het volgende:
[..]
Heb je een fiets? Zo ja, kom ik je morgenavond ophalen om 19:00 voor een rondje knallen. Heemskerk was het toch?
Niet iets voor structureel imoquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:03 schreef Lienekien het volgende:
In plaats van snacken vroeger naar bed.
Dit soort dingetjes bedoel ik inderdaad! Top, dank jequote:Op dinsdag 26 november 2013 16:06 schreef minilot het volgende:
Zeg, zeuren over sporten doen jullie maar in LIF. Dit is CUL!
Ontopic: chips van spinazie, uit de oven! Raaaaazend lekker, echt waar.![]()
http://brooklynfarmgirl.com/2013/08/28/baked-spinach-chips/
http://thefoodfaffer.com/2011/04/oven-baked-spinach-chips/
http://www.hungrycouplenyc.com/2013/09/baked-spinach-chips.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want het enige waar jullie het bed voor gebruiken is om in te slapen? Dan kun je misschien toch beter gaan scheiden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:13 schreef sanger het volgende:
Niet iets voor structureel imo![]()
We slapen beiden nooit zo vroeg, dus vroeg naar bed is voor ons alleen maar het verplaatsen van het 'probleem'
quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:06 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Discipline zowel in het sporten als het niet alles in één gang opeten is natuurlijk wel een sleutelbegripquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb een fiets jaMorgenavond kan ik alleen niet...
Dat speelt ook wel mee trouwens. Meeste vrienden werken onregelmatig. Daarnaast kan ik ook lang niet iedere dag/avond
Dat denk je, maar het is dus écht wel lekker.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:18 schreef Deshain het volgende:
[..]![]()
Dat nodigt nou niet echt uit tot gezelligheid moet ik zeggen.
Lijkt me best lekker idd!quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:06 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Want het enige waar jullie het bed voor gebruiken is om in te slapen? Dan kun je misschien toch beter gaan scheiden.
We eten beiden graag spinazie, dus mij lijkt het wel degelijk lekkerquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:18 schreef Deshain het volgende:
[..]![]()
Dat nodigt nou niet echt uit tot gezelligheid moet ik zeggen.
Geen schijfjes komkommer dan... maar een ongesnedenquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Het mag wel iets 'spannender' dan dat wat mij betreft
Ik heb zo'n vermoede dat je mijn sjoelbak hint niet hebt opgepiktquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen schijfjes komkommer dan... maar een ongesneden
quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen schijfjes komkommer dan... maar een ongesneden
Volgens mij heb ik twee komkommers nodig.......quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:35 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoede dat je mijn sjoelbak hint niet hebt opgepikt
Not even gonna go there mate...quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:36 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heb ik twee komkommers nodig.......
Klopt, maar nu welquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:35 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoede dat je mijn sjoelbak hint niet hebt opgepikt
En van alcohol word je juist weer dik.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:27 schreef minilot het volgende:
Dat denk je, maar het is dus écht wel lekker.Goeie witte wijn erbij..
Ik weet niet waar jij op doelt, maar ik had het over gezellig praten in de bed over je huwelijk, en wie de was doet, wie er stofzuigt, en wie de vuilniszakken buiten zet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:30 schreef sanger het volgende:
En het bed is de enige plaats waar je dat kan doen waar jij op doelt?
Het is wel het seizoen....quote:
Ik doelde niet specifiek op iets, maar meer op het feit dat wij het bed inderdaad voornamelijk gebruiken om te slapen (en enkele huwelijkse activiteiten waar een ander subforum voor is). Praten e.d. in bed is niet ons ding zeg maar. Al zou het de drempel om toch iets te pakken wel verlagen misschien....quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik weet niet waar jij op doelt, maar ik had het over gezellig praten in de bed over je huwelijk, en wie de was doet, wie er stofzuigt, en wie de vuilniszakken buiten zet.
En tijdens dat gesprek af en toe een leuk grapje maken. Nou, dan is de avond zo voorbij hoor, zonder dat je aan eten hebt gedacht.
En terecht, je kan de hele avond tegen elkaar aanpraten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:45 schreef sanger het volgende:
Praten e.d. in bed is niet ons ding zeg maar.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:59 schreef Deshain het volgende:
[..]
En terecht, je kan de hele avond tegen elkaar aanpraten.
Kan weinig ergere dingen bedenken dan een vriendin/vrouw die de hele avond wezenloos naar de TV kijkt en dan in bed opeens begint te kakelen.
Nog niets eigenlijk. Daar schort het hoogstwaarschijnlijk ook aan.quote:Maar wat heb je al veranderd aan de 'mindset' waarin je moet zitten om een beetje discipline te hebben in dit soort zaken?
Een wat creatiefs voor bedenkenquote:Dus elkaar stimuleren (meetbaar maken helpt enorm) en belonen voor behaalde doelen zonder dat er 10x op een avond wordt gezegd: "zou je dat nou wel doen"?
Geen idee, ik rook nietquote:Als jij thuis komt van je werk en je vrouw zit op de bank Rudolph's Bakery te kijken weet je al dat er een cookiefrenzie aan zit te komen natuurlijk. Rokers zullen ook wel herkennen dat het zien van andere rokers ze sneller er weer eentje doen opsteken.
Om eerlijk te zijn, geen idee.quote:Waar ligt voor jullie de grens tussen 'iets lekkers voor in de avond' en 'we vreten een hele zak leeg omdat het kan'?
Fruit bevat geen calorieën nee?quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:14 schreef Perenijsje het volgende:
IJsjes! Er zijn genoeg lekkere ijsjes (ook zelf te maken met vers fruit) die de lekkere trek wegnemen en zo goed als geen calorieën bevatten. Ook leuk voor de kinderen (zowel de voorbereiding als het opeten).
Jawel, maar in vergelijking tot bitterballen, chips en kaasjes een stuk minder. Het is ook niet de bedoeling dat je een volle fruitmand in het ijsje verwerkt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Fruit bevat geen calorieën nee?
Dat geldt toch voor alles.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:01 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
Mandarijnen eten ook makkelijk weg maar moet je net zin in hebben vind ik.
Wát...quote:Een pot rode kool of rode bietjes in plakjes snijden blijkt ook heel gezond te zijn en is geen dikmaker maar vult wel.
Dat zijn we al aan het doenquote:Op zondag 1 december 2013 19:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Als je wilt afvallen moet je je hele eetpatroon veranderen, niet die 2 snacks laten staan, dat helpt echt niks.
Kaas is geen dikmaker, calorieen zijn dikmakers en dan maakt het geen donder uit of ze uit een potje, de natuur, China of een bijenkorf komen. Het is gewoon een simpel sommetje, geen moeilijk gedoen met wat je wel 'mag' en 'niet mag'.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:01 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
Nootjes, rozijnen, dadels, ander gedroogd fruit zoals vijgen. Niet teveel kaas, dat is een dikmaker.
Als je toastjes eet is t al beter dan chips bijvoorbeeld.. of komkommer met sterke kruiden zoals wasabi of chilipepers. Mandarijnen eten ook makkelijk weg maar moet je net zin in hebben vind ik.
Een pot rode kool of rode bietjes in plakjes snijden blijkt ook heel gezond te zijn en is geen dikmaker maar vult wel. rijstwafels zijn ook goed en pindakaas van calve zitten volgens mij alleen maar pinda's in verwerkt.
Dat heeft voor het afvallen vrijwel geen effect, het enige voordeel van honing tov suiker is dat het een lagere glycemische index, en ook niet alle soorten, heeft (dus minder piekt in je bloedsuiker).quote:Dusja proberen veel groente, fruit, zaden, en wat direct uit de natuur komt te eten en dus ook honing proberen te gebruiken in plaats van suiker.
idd maar er werd gevraagd om vette/zoute/zoete snack vervangersquote:Op maandag 2 december 2013 14:49 schreef Deshain het volgende:
Het is simpel:
boven onderhoud = aankomen
onderhoud = gelijk blijven
onder onderhoud = afvallen
Ja idd, het vervangen van de ene calorierijke stof voor een andere (weliswaar van een andere oorsprong) heeft dan niet zoveel nut natuurlijk zonder verdere verduidelijking.quote:Op maandag 2 december 2013 15:17 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
[..]
idd maar er werd gevraagd om vette/zoute/zoete snack vervangers
Dit inderdaadquote:Op maandag 2 december 2013 15:19 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja idd, het vervangen van de ene calorierijke stof voor een andere (weliswaar van een andere oorsprong) heeft dan niet zoveel nut natuurlijk zonder verdere verduidelijking.
Alle beetjes helpen toch?quote:Op zondag 1 december 2013 19:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
En sowieso, ik heb dat al eerder gepost: het is echt niet slecht om 2 keer in de week een kroket of andere snack te eten. Je wordt daar echt niet zienderogen dikker van, en als je die 2 snacks laat staan, val je daar ook niet zienderogen van af.
2 kroketjes per week tellen in een jaar op tot zo'n 2kg overgewicht extra als het overschot is op je kcal. Dus ja..quote:
Iedere avond?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:17 schreef sanger het volgende:
Ik weet niet of er al een soortgelijk topic is, ik kom hem in ieder geval niet vinden.
[quote]Ik ben dus zo een type die het des avonds heerlijk vind op de bank gewoon effe een hele zak chips naar binnen te proppen. Of een schaal met gefrituurde hapjes. Of (zeker nu) een zak pepernoten. Of een volledige verpakking koekjes. Etc...... Gewoon van die ongezonde maar lekkere dingen.
Moet dat ook persé iedere avond?quote:Maar...... nu ben ik al enige tijd bezig met afvallen en bewuster met voeding bezig zijn.Ik ben al behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt, maar wil ook dat laatste stukje zwemband nog kwijtEn mijn partner gaat nu ook meedoen
.
Ik wil dus eigenlijk ook stoppen met dat ongezonde snacken. Niet helemaal maar in ieder geval flink minderen met die ongezonde dingen en daarvoor in de plaats gezonde hapjes maken.
Alleen gezellig als jullie eten?quote:Waarom dan toch nog blijven eten? Omdat het voor ons een moment van rust en samenzijn is. Samen op de bank als de kids naar bed zijn, tijd voor elkaar. Altijd zo geweest, zal ook altijd zo blijven (alleen hopelijk dan wat gezonder). En we doen het natuurlijk niet iedere dag
Toastjes met Hummus, stukkie kaas, maar dan iets minder vaak, hou dat voor de zaterdagavondquote:Iemand suggesties voor lekkere, hartige, hapjes die als een vervanger voor de chips, nootjes, chocolade, koek etc kunnen dienen? Het zou prettig zijn als het niet al te moeilijk is klaar te maken, of teveel tijd aan voorbereiding kost. Het is meestal nogal ad hoc dat we iets tevoorschijn toveren, en eigenlijk nooit echt van te voren gepland. Ook moet het wel leuk blijven in de zin van betaalbaar
Ik golf vrijwel iedere week, lopen doe ikdus wel genoegquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En ga af en toe een wandelingetje maken ofzo.
Dan moeten jullie aan het fruitquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik golf vrijwel iedere week, lopen doe ikdus wel genoeg
Ik ga overigens ook weer wat actiever voetballen
Hmmm, een klassieke win-win situatie dusquote:Op woensdag 4 december 2013 01:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan moeten jullie aan het fruit![]()
[ afbeelding ]
http://reviews.in.88db.co(...)9669-sex-drive-foods
Waarom niet? Omdat je daar extra dikker van zou worden? Volgens mij is dat onzin hoor.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:49 schreef Svyatagor het volgende:
Het klinkt heel truttig, maar in de paar uur voordat je gaat slapen, zou je sowieso niks meer moeten eten.
Ja je kan moeilijk een zak paprika chips aanraden als er gevraagd wordt om ''gezonde snacks''quote:Op donderdag 5 december 2013 20:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Sowieso, wat veel geitenwollensokken-hapjes worden hier aanbevolen zeg.
Ja o.k., maar voor de TS gaat het er niet alleen om dat het gezond is, maar ook dat hij ervan afvalt.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja je kan moeilijk een zak paprika chips aanraden als er gevraagd wordt om ''gezonde snacks''
Dat zegt toch niemand.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:59 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja o.k., maar voor de TS gaat het er niet alleen om dat het gezond is, maar ook dat hij ervan afvalt.
En dan nog, af en toe paprikachips, af en toe een kroket, daar word je echt niet ongezond van.
Maar dan heeft het dus ook geen zin om de kroketten te vervangen door de 'gezonde' geitenwollensokken-hapjes, want qua afvallen heeft dat weinig nut.quote:
Nouja, je verbrandt je eten door activiteit. Dus als je eet en dan daarna snel gaat slapen (= lage verbranding), creëer je volgens mij een overschot dat opgeslagen wordt in vet. Zo heb ik het tenminste begrepen.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat je daar extra dikker van zou worden? Volgens mij is dat onzin hoor.
tja, wel als je 5x per weer een kroket eet, maar dat snapt TS ook wel denk ik.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar dan heeft het dus ook geen zin om de kroketten te vervangen door de 'gezonde' geitenwollensokken-hapjes, want qua afvallen heeft dat weinig nut.
Ik heb 1x zo'n zakje geprobeerd, maar die kleverige massa die er aan de binnenkant zat gaf mij de indruk dat het niet alleen maar mais was.quote:Op vrijdag 6 december 2013 02:02 schreef sirdanilot het volgende:
Vaak verkopen ze ook popcorn mais in zo'n bruin papieren zak, die kun je zo in de magnetron doen en poppen maar. Wel de variant kiezen zonder smaakstoffen en dergelijke, niet dat je daar dik van wordt maar dat is gewoon niet zo heel gezond (vind ik).
Hier ga je al mis, klopt niks van.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, je verbrandt je eten door activiteit.
Leg eens uit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:41 schreef Deshain het volgende:
[..]
Hier ga je al mis, klopt niks van.
Ok. Je neemt calorieën in, in de vorm van voedsel. Die calorieën zijn energie, die je verbruikt door middel van lichamelijke activiteit. Ergo: als je calorieën-intake groter is dan je verbruik, zet je lichaam dat overschot om in reserves. Vaak vet. Daarom is het grofweg / in het algemeen / uitzonderingen daargelaten, als je geen vetreserves wil opbouwen, beter om niet (veel) te eten vlak voor je gaat slapen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spijsvertering
Je kan geen eten verbranden
Nee klopt nog steeds niks van.. Het maakt werkelijk geen donder uit wanneer je eet...quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok. Je neemt calorieën in, in de vorm van voedsel. Die calorieën zijn energie, die je verbruikt door middel van lichamelijke activiteit. Ergo: als je calorieën-intake groter is dan je verbruik, zet je lichaam dat overschot om in reserves. Vaak vet. Daarom is het grofweg / in het algemeen / uitzonderingen daargelaten, als je geen vetreserves wil opbouwen, beter om niet (veel) te eten vlak voor je gaat slapen.
Zo beter?
O, jij bent van die school. Nouja, ieder z'n geloof.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:44 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee klopt nog steeds niks van.. Het maakt werkelijk geen donder uit wanneer je eet...
Ja sorry maar ik ben inderdaad niet van de huisvrouwenblaadjes die deze fabels in stand houden.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
O, jij bent van die school. Nouja, ieder z'n geloof.
Ik zie wielrenners tijdens de tour de France in bergetappes ook geen borden spaghetti eten onder het fietsen terwijl er duidelijk een directe energiebehoefte is.quote:Het maakt in dit geval wel uit als ze na de avondmaaltijd gaan snaaien terwijl er geen directe energiebehoefte is.
Dat gedeelte heb je wel goed. Dit had je ook eerder in dit topic kunnen lezen..quote:Los van de timing komt er in absolute zin meer energie binnen dan er verbrand wordt. En van (te) veel eten ten opzichte van (te) weinig bewegen, word je dik. Of klopt dat tegenwoordig ook al niet meer?
Grote zakken zijn veel voordeliger, dus ik zie het nut van die kleine zakjes eigenlijk niet qua afvallen, want je gaat toch ook niet in één keer zo'n hele zak chips naar binnen werken, en al helemaal niet als je aan de lijn bent. Je doet toch gewoon een beetje in een bakje, en de rest van de zak berg je op.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:03 schreef Gwywen het volgende:
Qua chips kopen wij vaak van die dozen waar 16 kleine zakjes in zitten. Heb je tóch het idee dat je een hele zak chips achter je kiezen hebt.![]()
En dan de hele nacht op de wc zitten zeker.quote:Verder: veel thee drinken om het avondhongergevoel te verdrijven.
Als het gaat om afvallen moet je natuurlijk 's avonds helemaal niks gaan lopen snacken, maar als je gewoon minder chips wilt eten maar jezelf er niet toe kunt zetten te stoppen voor de zak leeg is zijn die kleine zakjes ideaalquote:Op vrijdag 6 december 2013 13:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Grote zakken zijn veel voordeliger, dus ik zie het nut van die kleine zakjes eigenlijk niet qua afvallen, want je gaat toch ook niet in één keer zo'n hele zak chips naar binnen werken, en al helemaal niet als je aan de lijn bent. Je doet toch gewoon een beetje in een bakje, en de rest van de zak berg je op.
Ja, die kleine zakjes zijn zéker ideaalquote:Op vrijdag 6 december 2013 13:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als het gaat om afvallen moet je natuurlijk 's avonds helemaal niks gaan lopen snacken, maar als je gewoon minder chips wilt eten maar jezelf er niet toe kunt zetten te stoppen voor de zak leeg is zijn die kleine zakjes ideaal
Gewoon goed op het etiket kijken, vooral de variant met zout lijkt me wel redelijk puur.quote:Op vrijdag 6 december 2013 06:46 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik heb 1x zo'n zakje geprobeerd, maar die kleverige massa die er aan de binnenkant zat gaf mij de indruk dat het niet alleen maar mais was.
Laat mij maar de soeppan mishandelen.
Van die kleine zakjes kan je er toch ook 2, 3, 4, 5 nemen? Als je een grote zak chips hebt en je doet gewoon een beetje in een bakje, en de rest laat je in de keuken, dan komt het toch op hetzelfde neer als die kleine zakjes?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, die kleine zakjes zijn zéker ideaalals ik aan chips begin vreet ik zo een halve zak leeg, en
de rest wordt oud, want dan heb ik weer voor een week genoeg, dus beter van die kleine zakkies
Ik eet misschien één keer in de paar weken, soms maanden chips, vandaar dat ik die kleine zakjes liever heb en vreemd genoeg is mijn trek weg na 1 zo'n zakje. Dus daarom vind ik ze wel handig enquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Van die kleine zakjes kan je er toch ook 2, 3, 4, 5 nemen? Als je een grote zak chips hebt en je doet gewoon een beetje in een bakje, en de rest laat je in de keuken, dan komt het toch op hetzelfde neer als die kleine zakjes?
Nah, geen last van dat het na een week al oud is. Gewoon goed afsluiten en uiteraard niet uit de zak eten.
Dat komt (o.a.) ook doordat bij zo'n inspanning de verbranding nog een tijdje door gaat.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:32 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik zie wielrenners tijdens de tour de France in bergetappes ook geen borden spaghetti eten onder het fietsen terwijl er duidelijk een directe energiebehoefte is.
Na de etappe harken ze duizenden calorieën naar binnen maar gaan ze pas de volgende dag weer fietsen en na het eten vroeg naar bed (als er dus geen directe energiebehoefte is naar jouw idee). Waarom zijn die gasten niet moddervet dan?
[..]
Lees anders even terug waar ik op reageer. Gaat om dat verhaaltje over directe energie behoefte en voedsel verbrandenquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat komt (o.a.) ook doordat bij zo'n inspanning de verbranding nog een tijdje door gaat.
Het verschil zit hem gewoon in het feit dat iemand met een actieve levensstijl gewoon relatief meer spierweefsel heeft dan iemand met een vrij inactieve levensstijl en daarom dus een hogere bmr heeft.quote:Als jij een kantoorbaantje hebt en savonds op de bankt hangt, werkt jouw metabolisme veel langzamer en maakt het dus wel uit hoe laat je eet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |