abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:17:43 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_133640270
Ik weet niet of er al een soortgelijk topic is, ik kom hem in ieder geval niet vinden.

Ik ben dus zo een type die het des avonds heerlijk vind op de bank gewoon effe een hele zak chips naar binnen te proppen. Of een schaal met gefrituurde hapjes. Of (zeker nu) een zak pepernoten. Of een volledige verpakking koekjes. Etc...... Gewoon van die ongezonde maar lekkere dingen.

Maar...... nu ben ik al enige tijd bezig met afvallen en bewuster met voeding bezig zijn.Ik ben al behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt, maar wil ook dat laatste stukje zwemband nog kwijt :Y En mijn partner gaat nu ook meedoen ^O^.

Ik wil dus eigenlijk ook stoppen met dat ongezonde snacken. Niet helemaal maar in ieder geval flink minderen met die ongezonde dingen en daarvoor in de plaats gezonde hapjes maken.

Waarom dan toch nog blijven eten? Omdat het voor ons een moment van rust en samenzijn is. Samen op de bank als de kids naar bed zijn, tijd voor elkaar. Altijd zo geweest, zal ook altijd zo blijven (alleen hopelijk dan wat gezonder). En we doen het natuurlijk niet iedere dag :N

Iemand suggesties voor lekkere, hartige, hapjes die als een vervanger voor de chips, nootjes, chocolade, koek etc kunnen dienen? Het zou prettig zijn als het niet al te moeilijk is klaar te maken, of teveel tijd aan voorbereiding kost. Het is meestal nogal ad hoc dat we iets tevoorschijn toveren, en eigenlijk nooit echt van te voren gepland. Ook moet het wel leuk blijven in de zin van betaalbaar :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_133640813
Bakje druifjes, paar schijfjes komkommer, worteltjes, schaaltje magere yoghurt
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:47:40 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133641207
Shit, verkeerde topic.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:48:09 #4
65960 sanger
pi_133641220
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Bakje druifjes, paar schijfjes komkommer, worteltjes, schaaltje magere yoghurt
Het mag wel iets 'spannender' dan dat wat mij betreft :)
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:48:28 #5
65960 sanger
pi_133641233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Shit, verkeerde topic.
Zolang ik niet kan zien wat er stond weet ik dat toch niet joh :P
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:49:38 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133641259
Ik zou proberen de gewoonte af te leren. Beperk het tot de weekenden. En neem dan iets wat wel lekker is (dus geen komkommer en wortels).
pi_133641341
Zoals Lienekien ook al zegt, proberen de gewoonte af te leren is al een goede stap.
Desnoods nog het weekend en de woensdag, maar ik lees ook al dat je het niet altijd doet..

Verder, ik vind juist worteltjes en komkommer wel lekker om te snaaien. Soms een dipsausje erbij.
pi_133641606
Yoghurt met Muesli, vruchtenyoghurt...
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:14:32 #9
65960 sanger
pi_133641918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou proberen de gewoonte af te leren. Beperk het tot de weekenden. En neem dan iets wat wel lekker is (dus geen komkommer en wortels).
Veel vaker dan 2x per week is het nu ook niet :) En helemaal afleren wil ik juist niet, omdat het voor ons ook vaak een momentje rustig samenzijn is.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:15:32 #10
65960 sanger
pi_133641950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:03 schreef rhubarb het volgende:
Yoghurt met Muesli, vruchtenyoghurt...
Inderdaad lekker, maar niet echt een tussendoortje imo. Ik zie ons niet samen op de bank zitten en allebei af en toe een hap yoghurt :P

Ik zoek meer iets als vervanger voor chips, koekjes, nootjes, blokjes kaas, plakjes worst etc :) En het hoeft niet kant en klaar te zijn :) Effe in de over, of een beetje moeite voor het klaarmaken is helemaal niet erg. Zolang het maar geen uur duurt bijvoorbeeld.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:16:45 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133641978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Inderdaad lekker, maar niet echt een tussendoortje imo. Ik zie ons niet samen op de bank zitten en allebei af en toe een hap yoghurt :P

Ik zoek meer iets als vervanger voor chips, koekjes, nootjes, blokjes kaas, plakjes wordt etc :)
Als je het niet in de rauwe groente wil zoeken, houdt het volgens mij wel op.
pi_133642162
Rozijnen en noten. Ik haal bij de Turk een zak walnoten, hazelnoten, amandelen (even wellen om het velletje er af te halen) en rozijnen en doen ik alles bij elkaar. Stuk goedkoper dan in de supermarkt en echt heel lekker. Neem dit overigens niet om af te vallen, want het is zeer energierijk.
pi_133642405
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:23 schreef Kowloon het volgende:
Rozijnen en noten. Ik haal bij de Turk een zak walnoten, hazelnoten, amandelen (even wellen om het velletje er af te halen) en rozijnen en doen ik alles bij elkaar. Stuk goedkoper dan in de supermarkt en echt heel lekker. Neem dit overigens niet om af te vallen, want het is zeer energierijk.
_O_ _O_
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_133642527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zoek meer iets als vervanger voor chips, koekjes, nootjes, blokjes kaas, plakjes worst etc :) En het hoeft niet kant en klaar te zijn :) Effe in de over, of een beetje moeite voor het klaarmaken is helemaal niet erg. Zolang het maar geen uur duurt bijvoorbeeld.
Het zorgt er bij mij voor dat ik geen behoefte meer heb aan chips e.d.

Mandarijnen in huis halen wil ook helpen, tomaat-komkommer-feta salade...
pi_133642693
Een halve zak chips is al beter dan een hele, net als een half pak koek en een half pak bitterballen.

Ik heb je topics overigens gevolgd en je zit sowieso wel een beetje in de periode dat je je trainingsarbeid kan opschroeven. En partner?
pi_133642771
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deshain het volgende:

Ik heb je topics overigens gevolgd en je zit sowieso wel een beetje in de periode dat je je trainingsarbeid kan opschroeven. En partner?
Dit inderdaad :P
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:17 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133642842
(Ja, toch, hè? TS zou scheiden?)
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:42:25 #18
65960 sanger
pi_133644255
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:23 schreef Kowloon het volgende:
Jammer :D :P
pi_133644288
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Het mag wel iets 'spannender' dan dat wat mij betreft :)
Dan leg je de stukjes komkommer op je vrouw en eet je het er van af.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_133644314
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan leg je de stukjes komkommer op je vrouw en eet je het er van af.
Geen plakjes he, het is geen sjoelbak...
pi_133644342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:44 schreef Deshain het volgende:

[..]

Geen plakjes he, het is geen sjoelbak...
Is ook leuk toch. Spelletje sjoelen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:50:19 #22
65960 sanger
pi_133644511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:42 schreef Deshain het volgende:
Een halve zak chips is al beter dan een hele, net als een half pak koek en een half pak bitterballen.

Ik heb je topics overigens gevolgd en je zit sowieso wel een beetje in de periode dat je je trainingsarbeid kan opschroeven.
Ik moet nog beginnen met echt gestructureerd trainen. Ik fiets wel veel meer, maar nog echt als zijnde trainen nog niet echt.... o|O

quote:
En partner?
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit inderdaad :P
Ik zou inderdaad scheiden, maar we geven het alsnog een kansje :) Oftewel ze is weer thuis en we proberen gelukkig te zijn :D :P
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:51:13 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133644544
*;

Kaasplankje!

pi_133644667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef sanger het volgende:
en we proberen gelukkig te zijn
Klinkt hoopgevend.
Lekker samen volproppen op de bank.

Volgens mij krijg je veel meer energie als je samen gaat sporten. Weet niet of de kids alleen thuis kunnen blijven? Maar ga lekker naar buiten en samen actief doen.
pi_133644672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef sanger het volgende:
Ik zou inderdaad scheiden, maar we geven het alsnog een kansje :) Oftewel ze is weer thuis en we proberen gelukkig te zijn :D :P
Dan zou ik niet met rauwkost aankomen. Doorkroelen met kaasjes en stokbrood. O+ Samen die avondsnackgewoonte afleren zodra de boel voldoende gelijmd is. ;)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')