abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133625576

quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133626146
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Is dat verhaal überhaupt ooit officieel bevestigd? Pas post-Nicholson fan geworden. Dacht dat hij er zelf uitgestapt was...
Nee, uiteraard niet, alles is netjes achter de schermen gebleven, maar dat ze hem liever kwijt dan rijk waren in die tijd lijkt me duidelijk. En mits hij geen gat in de hand heeft, hoeft hij van z'n leven niet meer te werken natuurlijk. En het feit dat alleen Helders nog met hem gezien werd moet voor de rest genoeg zeggen. Dus dit is erg verrassend en hartverwarmend voor elke fan.
pi_133626531
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet, alles is netjes achter de schermen gebleven, maar dat ze hem liever kwijt dan rijk waren in die tijd lijkt me duidelijk. En mits hij geen gat in de hand heeft, hoeft hij van z'n leven niet meer te werken natuurlijk. En het feit dat alleen Helders nog met hem gezien werd moet voor de rest genoeg zeggen. Dus dit is erg verrassend en hartverwarmend voor elke fan.
Waar bleek echt duidelijk uit dat ze hem liever kwijt dan rijk waren? Uit 'Despair...' trek ik eerder de conclusie dat hij zelf opgestapt is vanwege heimwee..?
pi_133627444
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waar bleek echt duidelijk uit dat ze hem liever kwijt dan rijk waren? Uit 'Despair...' trek ik eerder de conclusie dat hij zelf opgestapt is vanwege heimwee..?
Ja, dat is de romantische versie. En een van de ongetwijfeld vele factoren. Wat ik bedoelde te zeggen: een 'onbetrouwbaar', mentaal instabiel bandlid, die na het minste of geringste wel eens op het vliegtuig naar huis kan stappen middenin een tournee in Amerika in een achtbaan als Arctic Monkeys circa 2006, is niet erg handig als je niet stil kan staan. De 'pauze' wegens 'oververmoeidheid' van Andy werd toen ze Nick O'Malley in het team hadden al gauw een wisseling in formatie. En daarna ga je natuurlijk niet meer met elkaar op de koffie, zeker niet als je oude maatjes een paar maanden later Glastonbury-headliner zijn en jij dat thuis in Sheffield op de televisie moet zien...
pi_133627723
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, dat is de romantische versie. En een van de ongetwijfeld vele factoren. Wat ik bedoelde te zeggen: een 'onbetrouwbaar', mentaal instabiel bandlid, die na het minste of geringste wel eens op het vliegtuig naar huis kan stappen middenin een tournee in Amerika in een achtbaan als Arctic Monkeys circa 2006, is niet erg handig als je niet stil kan staan. De 'pauze' wegens 'oververmoeidheid' van Andy werd toen ze Nick O'Malley in het team hadden al gauw een wisseling in formatie. En daarna ga je natuurlijk niet meer met elkaar op de koffie, zeker niet als je oude maatjes een paar maanden later Glastonbury-headliner zijn en jij dat thuis in Sheffield op de televisie moet zien...
Mwah, weet het niet zo. Als hij het toeren echt niet aan kon dan zal het hem vast niet heel veel uit hebben gemaakt...
pi_133629017
Meer urgent: 2 weken tot alweer een nieuwe Arctic Monkeys-liedje, de B-kant van 'One For The Road', opgenomen op tour in Nashville, Tennessee in oktober jongstleden.

Zou het een nieuwe 'Stop The World'-hitkneiter worden? Of wordt het een echte B-kant, met een ietwat ongeïnspireerd refrein, een typisch liedje wat tijdens een soundcheck tot ze is gekomen en nog een beetje aan geschaafd is, waarna in het laatste refrein uit ellende een couplet nog maar een keer herhaald wordt, met dan toch wel weer een werkelijke geniale Turner-esque-tekst vol woordspelingen die je pas na 20 keer allemaal doorhebt, met wederom zo'n toffe muzikale wending in de brug, helaas wel weer de 'vette, lompe snare en de tamboerijn op de 4'-drums en de 'baby''s in de tekst, maar ook wel heerlijk loom qua tempo en vibe, bijna in de stijl van een soort langzame en soulvolle versie van 'Don't Forget Whose Legs You're On', opnieuw hele interessante Turner-vocalen, tóch weer die falsetto-harmonieën, en die 'Fireside'/'Scott Walker 4'-achtige baslijnen, en met de nadruk op onovertroffen woordspelingen en verwijzingen? Over niet al te lange tijd weten we het!
pi_133629512
Ik wil meer B-sides... SIAS en AM era zijn nogal een let-down in vergelijking met Humbug-era en daarvoor...
pi_133630443
Ik ben in ieder geval blij dat Andy eruit is. Nick is echt een topbassist.
pi_133640150
Offtopic:
Best leuk interviewtje met Bill Ryder-Jones. Leer ik de man ook wat beter kennen. Zijn volgende plaat gaat blijkbaar opgenomen worden met James Ford, interessant! :)

http://www.pennyblackmusi(...)Article.aspx?id=7211
pi_133647838
Nu het blad alweer heel wat edities verder is, ook wel eens tijd om deze te posten:

pi_133660555
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:24 schreef Aisumasen het volgende:
Meer urgent: 2 weken tot alweer een nieuwe Arctic Monkeys-liedje, de B-kant van 'One For The Road', opgenomen op tour in Nashville, Tennessee in oktober jongstleden.

Zou het een nieuwe 'Stop The World'-hitkneiter worden? Of wordt het een echte B-kant, met een ietwat ongeïnspireerd refrein, een typisch liedje wat tijdens een soundcheck tot ze is gekomen en nog een beetje aan geschaafd is, waarna in het laatste refrein uit ellende een couplet nog maar een keer herhaald wordt, met dan toch wel weer een werkelijke geniale Turner-esque-tekst vol woordspelingen die je pas na 20 keer allemaal doorhebt, met wederom zo'n toffe muzikale wending in de brug, helaas wel weer de 'vette, lompe snare en de tamboerijn op de 4'-drums en de 'baby''s in de tekst, maar ook wel heerlijk loom qua tempo en vibe, bijna in de stijl van een soort langzame en soulvolle versie van 'Don't Forget Whose Legs You're On', opnieuw hele interessante Turner-vocalen, tóch weer die falsetto-harmonieën, en die 'Fireside'/'Scott Walker 4'-achtige baslijnen, en met de nadruk op onovertroffen woordspelingen en verwijzingen? Over niet al te lange tijd weten we het!
Abnormaal vroege preview 'You're So Dark': http://www.amazon.co.uk/Y(...)id=1385501519&sr=8-1
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:12:01 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_133661975
Hoor ik daar nou een referentie naar The Smiths?
pi_133662460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef AMDB het volgende:
Hoor ik daar nou een referentie naar The Smiths?
Kan. Maar sowieso Joy Division in de brug. En Katrina & The Waves :P.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:24:37 #15
192683 AMDB
Visionair.
pi_133662591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kan. Maar sowieso Joy Division in de brug. En Katrina & The Waves :P.
pi_133663595
quote:
Joh. "Because she’s walking on sunshine/and your love will tear us apart".
  woensdag 27 november 2013 @ 13:29:10 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133673463
Zo bijna 3 maanden na de release van het album luister ik de volgende nummers het meest:
- One For The Road
- Arabella
- I Want It All
- Fireside
- I Wanna Be Yours

Einde bericht.
2000 light years from home
pi_133678019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:29 schreef Merkie het volgende:
Zo bijna 3 maanden na de release van het album luister ik de volgende nummers het meest:
- One For The Road
- Arabella
- I Want It All
- Fireside
- I Wanna Be Yours

Einde bericht.
Hier uhm... Alles behalve 'R U Mine?', 'Party Anthem' en 'Mad Sounds'. En 'Knee Socks' begint ook een skipper te worden. Als ik er vijf zou moeten kiezen:

- Do I Wanna Know? (single van het jaar)
- Why'd You Only Call Me When You're High? (single van het jaar)
- Fireside (track van het jaar)
- Snap Out Of It (track v... ah vergeet het)
- I Want It All

En 'One For The Road' voor de brug/solo en het einde.

Einde bericht. Oh nee, wacht, hier nog wat meer achterstallig onderhoud, leuk interview met Helders: www.thevine.com.au/music/(...)ere-20131022-267137/

quote:
[..] I do miss playing 'Vampires', it’s getting to the point where we have that many songs that we have to choose what’s best for the 90 minutes people are going to see. [..]

[..] I don’t think we have ever not played 'I Bet You Look Good On The Dancefloor', but a track like 'A View From The Afternoon' we’ve dropped and brought back and dropped and brought back and that was a single. People, especially in America are quite open to it – not so much in England though. [..]

[..] 'Riot Van'. I don’t think we’ll ever play that again."
  woensdag 27 november 2013 @ 16:06:42 #19
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133678080
Leuk hoe I Want It All toch wel populair is nog. Had ik niet verwacht zo rond de release :P.
pi_133678905
Do I Wanna Know
R U Mine
Arabella
I Want It All
No. 1 Party Anthem ( _O_ _O_ _O_ )
Snap Out of It
Knee Socks

Wat stond er verder ook alweer op? :P
pi_133684618
quote:
Australia & New Zealand Tour Announced

Arctic Monkeys are pleased to announce Australian and New Zealand tour dates in May 2014. The tour kicks off on 2nd May at the Vector Arena in Auckland and wraps up on 13th May at Perth Arena.

Tickets go on general sale on Wednesday 11th December at 9am local time.

May 2014

Fri 2nd Vector Arena, Auckland, New Zealand
Sat 3rd TSB Arena, Wellington, New Zealand
Tue 6th Entertainment Centre, Sydney, Australia
Wed 7th Entertainment Centre, Brisbane, Australia
Fri 9th Rod Laver Arena, Melbourne, Australia
Sat 10th Entertainment Centre Theatre, Adelaide, Australia
Tue 13th Arena, Perth, Australia
En ook voor Australië en Nieuw-Zeeland ekte ekte arena's.
pi_133685645
En omdat de NME nog niet aan het quota van dit jaar was gekomen, hier het cover-artikel van deze week:

pi_133687492
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
En omdat de NME nog niet aan het quota van dit jaar was gekomen, hier het cover-artikel van deze week:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn er weleens covers waar ze niet op staan? Denk dat dat de echte collectors items zijn namelijk.
pi_133702797
En ze spelen op de Brit Awards...

http://www.brits.co.uk/

Deden ze die niet altijd belachelijk maken? Mee voetballen enzo, dronken opkomen?
pi_133713774
Vanavond op Absolute Radio:
quote:
8.00pm Arctic Monkeys: Icons
Another chance to hear Arctic Monkeys hour-long 'Icons show, in which the band discuss some of the influences behind their No.1 album 'AM'

9.00pm Arctic Monkeys in Concert
Arctic Monkeys in concert, a full recording from their Earls Court show on 26th October 2013
Vanaf 9 uur onze tijd dus (tot 11:30), klinkt veelbelovend :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133714444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:50 schreef Arn0 het volgende:
Vanavond op Absolute Radio:

[..]

Vanaf 9 uur onze tijd dus (tot 11:30), klinkt veelbelovend :D
En, die datum, dat is onze gig ;). Benieuwd hoe ze de halve 'Chair'-versies opgelost hebben, met een beetje geluk is het hele spektakel te horen.

Hier een compleet beeld van hoe het klonk toen AM die show stillegde, inclusief beelden van ondergetekende:
pi_133714498
Leuk stuk in de NME, jammer dat The Last Shadow Puppets niet snel meer bij elkaar gaan komen.
pi_133714853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef BillDauterive het volgende:
Leuk stuk in de NME, jammer dat The Last Shadow Puppets niet snel meer bij elkaar gaan komen.
Voor het eerst dat Turner oppert waar ik ook al wel eens over gedacht had: een potentiële nieuwe samenwerking hoeft niet onder dezelfde naam te zijn.
pi_133725165
Herhaling, maar blijft hele toffe special. Turner en Helders als DJ, nummers die de inspiratie van 'AM' vormden. Het waard om eens op te zoeken, als je het gemist hebt. 'AM'-songs klinken ook heel erg strak door die radio-compressie, fantastische productie.

En dan nu, 22:00, live vanuit Earls Court vorige maand, de volledige show op Absolute Radio: http://www.absoluteradio.co.uk/listen/

(Of alvast via hier ;): http://www.absoluteradio.(...)rom-Earls-Court.html)
pi_133725544
Toch maar even opzetten. Ben benieuwd.
pi_133725718
Haha, één van die Absolute Radio jingles is deze dude:

_O-
pi_133726255
Strak weer hoor. Ondanks dat ik deze live-opname nooit eerder gehoord heb weet ik wel wat precies wanneer gebeurt, bijna één op één hoe ze telkens tussen nummers even de snaren aanraken of wat Alex zegt.
pi_133726329
Definitieve post-Glastonbury-opname van deze tour tot dusver (tot dusver). Alleen die fucking voice-overs... Ook jammer dat oorverdovende publiek zo laag in de mix staat. En bij 'Don't Sit Down', live-hoogtepunt, is het moment dat de show werd stilgelegd er helaas tussenuit geknipt.
pi_133726342
En alles wat maar een halve milimeter anders is daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Ik luister deze band te vaak :')
pi_133726391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Definitieve post-Glastonbury-opname van deze tour tot dusver (tot dusver). Alleen die fucking voice-overs... Ook jammer dat oorverdovende publiek zo laag in de mix staat. En bij 'Don't Sit Down', live-hoogtepunt, is het moment dat de show werd stilgelegd er helaas tussenuit geknipt.
Live-hoogtepunt voor mensen die teveel live meekrijgen misschien, niet voor de gemiddelde radioluisteraar :P
pi_133726643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:15 schreef AMDB het volgende:

[..]

Live-hoogtepunt voor mensen die teveel live meekrijgen misschien, niet voor de gemiddelde radioluisteraar :P
Haha, had 'em er nog snel even tussen gezet, aangezien je meelas ;). Kolkende massa springend op de hypnotiserende tonen, die dreunende bassen, de impact na het intro met de flitsende lichtshow, de tamboerijn sinds dit jaar. Onmisbare track.
pi_133726767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, had 'em er nog snel even tussen gezet, aangezien je meelas ;). Kolkende massa springend op de hypnotiserende tonen, die dreunende bassen, de impact na het intro met de flitsende lichtshow, de tamboerijn sinds dit jaar. Onmisbare track.
Ik dacht dat je op het stilleggen doelde, vond het al vreemd om dat een live-hoogtepunt te noemen :P
pi_133726936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:21 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik dacht dat je op het stilleggen doelde, vond het al vreemd om dat een live-hoogtepunt te noemen :P
Haha, dat zou inderdaad wel erg sneu worden. Nee, was te verwachten dat ze daar een net knipje in zouden maken. En da's goed gelukt, want Turner begon de tweede poging middenin het intro. Die avond overigens niet meer goedgekomen met die track voor mijn gevoel, momentum was weg.
pi_133727236
Ik volgde dus dat nieuwe AM Netherlands twitteraccount. Na vanavond 100 tienermeisjeretweets toch maar weer ontvolgd. Allejezus zeg.
pi_133727743
quote:
13s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:28 schreef AMDB het volgende:
Ik volgde dus dat nieuwe AM Netherlands twitteraccount. Na vanavond 100 tienermeisjeretweets toch maar weer ontvolgd. Allejezus zeg.
Dit topic is alles wat je nodig hebt ;).

Haha, Arn0, dit is onze kans om het gebrek aan een verslag real-time goed te maken! Hierbij: ontvangst (intro) 'One For The Road' verraste me die avond, hard gejuich. Dit is een beetje een van de grenzen in de setlist: 'Fireside', fantastische versie. Hier was het een punt in de set dat ik vreesde dat-ie niet meer kwam. Maar Bill-Ryder Jones kwam op het podium, en alles was goed. Wat een gekke setlist toch, 'Reckless Serenade' ineens in 2013. Hoor dat publiek op 'Old Yellow Bricks'! Beste zet die ze deze tour hebben gedaan. Nog niet het verlengde intro met crowd-singalong die avond.
pi_133728187
Staat daar een schip mee te toeteren op Arabella?
pi_133728234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:47 schreef AMDB het volgende:
Staat daar een schip mee te toeteren op Arabella?
Dat valt je goed op voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een studio-opname nog niet van de live-opname kan onderscheiden :P. Jamie - we geven hem gewoon de schuld - staat weer goed te brommen.

'Arabella' is live zo erg gegroeid sinds die eerste schokkende keer. Kijk er nu telkens naar uit. Zoveel dynamiek in zijn vocalen, zonder gitaar om. 'War Pigs'-interlude een gouden zet, geeft Turner de kans om naar zijn gitaar te rennen voor de solo die hij... NAILED.
pi_133728276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat valt je goed op voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een studio-opname nog niet van de live-opname kan onderscheiden :P. Jamie - we geven hem gewoon de schuld - staat weer goed te brommen.
Wel als ze live andere dingen doen dan op album, maar dit was Jamie toch niet? Hoorde echt een orgel ofzo tussendoor, leek echt zo'n misthoorn (wellicht een beetje overdreven).
pi_133728472
Evil lach tijdens Pretty Visitors. Blijvertje wat mij betreft.
pi_133728491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wel als ze live andere dingen doen dan op album, maar dit was Jamie toch niet? Hoorde echt een orgel ofzo tussendoor, leek echt zo'n misthoorn (wellicht een beetje overdreven).
Geen idee, klonk echt als een van de bandleden die flink aan het zoemen was.

Genoten van de voor mij doorgaans altijd lange zit 'Pretty Visitors' die avond: Bill-Ryder Jones bracht het naar een hele andere dimensie.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef AMDB het volgende:
Evil lach tijdens Pretty Visitors. Blijvertje wat mij betreft.
2011 belde ;).
pi_133728557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef Aisumasen het volgende:

2011 belde ;).
Seriously? Nooit eerder gehoord.

Toffe versie. Van mij mag BRJ wel gewoon bij de band komen.
pi_133729398
Dit is echt waar het wel een beetje inkakt, hoor. 'No. 1 Party Anthem' is live te hachelen, maar 'Cornerstone' begint, nadat het weer tot leven werd geroepen, toch weer een lichte plaag te worden, zeker met 'Fluorescent Adolescent' erachteraan. Dat wordt de nieuwe 'When The Sun Goes Down' en '505' als je het mij vraagt: een gewaagde keus om te droppen, maar het gaat gebeuren. 'I Wanna Be Yours' opgedragen aan "Johnny Clarke" (hij was daar die avond), een waardige afsluiter, met dat prachtige uitgebreide outro, en O'Malley met wat lekkere variaties. Inclusief "are harder to hiiiide"'s van Helders, net zoals in de eerste akoestische versie! Wacht op het gejuich als de confetti het publiek in wordt geschoten.

Godver! Ze hebben de toegift eruit geknipt! Wel op de on demand-stream die hierboven gelinkt is, dus 't is allemaal prima. Oh, gewoon door elkaar gehusseld. 'Snap Out Of It' en 'Mardy Bum' eindigen de stream.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aisumasen op 28-11-2013 23:21:11 ]
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:18:29 #48
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133735396
Binnenkort weer een nieuwe AM-toernooi?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:29:22 #49
192683 AMDB
Visionair.
pi_133735584
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Binnenkort weer een nieuwe AM-toernooi?
Ik ga er begin volgend jaar even over nadenken :P Heb het zelf momenteel te druk.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:46:42 #50
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133749513
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')