abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2013 @ 15:05:52 #126
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133609935
quote:
17s.gif Op maandag 25 november 2013 15:02 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Kingkloon, mijn reacties zijn duidelijk niet zo boeiend voor je maar zou je wel even duidelijk willen maken of je het nou over polygamie hebt of over polyamorie?
Hey ik vind jouw reacties wel boeiend hoor. Ik kan niet alleen op iedereen tegelijkertijd reageren en heb een beter beeld bij wat ik moet reageren bij de dames dan bij jou.

Ik heb het over beide.
pi_133609976
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:03 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ja, maar de meeste culturen zijn monogaam. Zelfs in islamitische culturen waar een man meerdere vrouwen mag hebben is monogamie die norm.

In mijn ogen geeft dat aan dat (sociale) monogame de natuurlijke vorm is, maar dat de mens heel flexibel is. Let trouwens op het feit dat ik telkens SOCIALE monogamie blijf zeggen, ik weet nog niet wat ze denken over seksuele monogamie.
tot nu toe

in mijn ogen bevind onze samenleving zich steeds meer op het gebied van relatievormen in een overgangsproces
daarom vind ik discussies als deze juist zo interessant

dat ik steeds meer discussies als deze tegen kom, geeft volgens mij juist aan dat we in een overgangsproces zitten

er zijn ook geen randvoorwaarden zoals schaarste oid die er voor zorgen dat monogamie automatisch de meest handige vorm is
daarom is er die ruimte voor onze samenleving om te gaan kijken wat er gebeurt als je andere vormen van relaties aan gaat
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_133609994
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja het zal wel aan mij liggen maar ik snap nu nog niet waarom wat ik net gezegd heb zo bizar is
niks in je wiki pagina legt dat uit

nogmaals: als je vind dat ik een fout maak, waarom benoem je dat dan niet ipv alleen te schermen met een wiki link en geen koppeling te maken of uitleg te geven?
wat was mijn fout?
Nee, ik bescherm mij niet achter wiki. Ik blijf je gewoon zeggen dat cultuur invloed heeft om wat mensen doen en dat alles contigent is maar daarom niet arbitrair (Socilogie H1)
Dus nee je zegt niets fout, maar ik wil gewoon zeggen dat je invloed van cultuur niet mag onderschatten.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  maandag 25 november 2013 @ 15:08:54 #129
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133610022
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:05 schreef complicate het volgende:

[..]

Hoi Pienata, niet zo , je wel hé.
Oké, willekeurig ander eten dan.
Als jij 's ochtends trek hebt om een pan mosselen te eten bij een restaurant, laat je je dan tegenhouden omdat dat vreemd is om 10.30 's ochtends?

Is dat dan je persoonlijke mening of onze cultuur die dicteert dat mosselen "avondeten" zijn (of eventueel lunch)?
pi_133610034
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:05 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Hey ik vind jouw reacties wel boeiend hoor. Ik kan niet alleen op iedereen tegelijkertijd reageren en heb een beter beeld bij wat ik moet reageren bij de dames dan bij jou.

Ik heb het over beide.
Oh oke want dat is wel een groot verschil voor mij ;) Kijk anders nog eens naar de wikipedia pagina's polyamorie en polygamie. Maar dat maakt je reacties duidelijker.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  maandag 25 november 2013 @ 15:09:35 #131
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133610053
Hier een link trouwens van een betrouwbare bron dat stelt dat monogamie al bij het begin van de moderne mens ontstond. Ik heb ook onderzoeken erover gelezen maar die kan ik nu niet zo snel vinden en ze zijn ook meer complex en langdradig om te lezen:

http://gizmodo.com/5913767/why-women-date-weaklings

Monogamie is niet iets van de laatste duizend jaar ofzo, maar vanaf onze de stenen tijdperk toen we net vuur hadden ontdekt is het begonnen. Technisch gezien is het een betere voortplantingsstrategie dan polygamie/polyandorie.

Er zijn nog steeds een groep mensen die uit nature polygaam zijn, maar de wetenschappers voorspellen dat dit in de toekomst zal verdwijnen.
pi_133610055
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:07 schreef complicate het volgende:

[..]

Nee, ik bescherm mij niet achter wiki. Ik blijf je gewoon zeggen dat cultuur heel veel invloed heeft om wat mensen doen en dat alles contigent is maar daarom niet arbitrair (Socilogie H1)
Dus nee je zegt niets fout, maar ik wil gewoon zeggen dat je invloed van cultuur niet mag onderschatten.
dat heb ik nooit gezegd :')

maar waarom zeg je dan
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:52 schreef complicate het volgende:

[..]

:? omg neem een cursus "cultuur" :X
als reactie op wat ik zei?

en wat studeer je? duidelijk geen sociologie, ook al heb je er blijkbaar een boek van
wat maakt jou expert?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133610099
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:08 schreef Pienata het volgende:

[..]

Oké, willekeurig ander eten dan.
Als jij 's ochtends trek hebt om een pan mosselen te eten bij een restaurant, laat je je dan tegenhouden omdat dat vreemd is om 10.30 's ochtends?

Is dat dan je persoonlijke mening of onze cultuur die dicteert dat mosselen "avondeten" zijn (of eventueel lunch)?
_O- Projectie, Objectiviteit, subjectiviteit .....maar vooral irrelevant en nog meer.
  maandag 25 november 2013 @ 15:10:46 #134
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133610103
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tot nu toe

in mijn ogen bevind onze samenleving zich steeds meer op het gebied van relatievormen in een overgangsproces
daarom vind ik discussies als deze juist zo interessant

dat ik steeds meer discussies als deze tegen kom, geeft volgens mij juist aan dat we in een overgangsproces zitten

er zijn ook geen randvoorwaarden zoals schaarste oid die er voor zorgen dat monogamie automatisch de meest handige vorm is
daarom is er die ruimte voor onze samenleving om te gaan kijken wat er gebeurt als je andere vormen van relaties aan gaat
Ja, interessant punt, de wetenschappers voorspellen voorlopig dat monogamie toch de norm zal blijven, maar ze kunnen het mis hebben.
  maandag 25 november 2013 @ 15:11:08 #135
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133610113
quote:
17s.gif Op maandag 25 november 2013 15:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Oh oke want dat is wel een groot verschil voor mij ;) Kijk anders nog eens naar de wikipedia pagina's polyamorie en polygamie. Maar dat maakt je reacties duidelijker.
Welke woord moet ik gebruiken als ik beide wil aanduiden?
pi_133610136
Ik heb net twee kipfilet in de pan gedaan. :W
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133610155
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:10 schreef complicate het volgende:

[..]

_O- Projectie, Objectiviteit, subjectiviteit .....maar vooral irrelevant en nog meer.
leg nou eens uit!
waarom roep je deze woorden?
waarom reageer je nooit inhoudelijk maar alleen met oneliners waarna het maar gissen is wat je er mee bedoeld?

het maakt een discussie met jou echt praktisch ondragelijk en niet te doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 15:13:17 #138
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133610188
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:10 schreef complicate het volgende:

[..]

Het is een vraag en niet irrelevant met betrekking tot invloed van cultuur.
Het onderwerp is totaal onbelangrijk maar mijn punt is dat wat we doen tot in de meest onzinnige details wel degelijk sterk cultureel bepaald is.

Wederom fantastische onderbouwing overigens. :D
pi_133610237
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:13 schreef Pienata het volgende:

[..]

Het onderwerp is totaal onbelangrijk maar mijn punt is dat wat we doen tot in de meest onzinnige details wel degelijk sterk cultureel bepaald is.

En dat probeert zij dus ook over te brengen, maar het lijkt alsof sommigen elkaar niet verstaan..
  maandag 25 november 2013 @ 15:15:36 #140
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133610263
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het was een willekeurig voorbeeld dat voor veel mensen op gaat. Ik weet zeker dat jij vaker 's avonds uitgebreid uit eten gaat dan om 10.30 's ochtends, ook als je de hele dag vrij bent.

Ik weet zeker dat je meer dingen kunt bedenken die je doet omdat het gangbaarder is zonder dat je er ooit over hebt nagedacht.
pi_133610272
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat heb ik nooit gezegd :')

maar waarom zeg je dan

[..]

als reactie op wat ik zei?

en wat studeer je? duidelijk geen sociologie, ook al heb je er blijkbaar een boek van
wat maakt jou expert?
Je weet blijkbaar niet wat "sociologie". En over expert gesproken, je bent dan expert in "relaties" :? :')
pi_133610295
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:15 schreef Pienata het volgende:

[..]

Het was een willekeurig voorbeeld dat voor veel mensen op gaat. Ik weet zeker dat jij vaker 's avonds uitgebreid uit eten gaat dan om 10.30 's ochtends, ook als je de hele dag vrij bent.

Ik weet zeker dat je meer dingen kunt bedenken die je doet omdat het gangbaarder is zonder dat je er ooit over hebt nagedacht.
Waar maak jij nu uit op dat ik het niet zou snappen :? :D
pi_133610301
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:
:9 :Y)
  maandag 25 november 2013 @ 15:16:38 #144
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133610304
quote:
6s.gif Op maandag 25 november 2013 15:14 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

En dat probeert zij dus ook over te brengen, maar het lijkt alsof sommigen elkaar niet verstaan..
Eerder zei ze over iets wat ik zei dat monogamie/polygamie meer persoonsgebonden was dan cultureel bepaald. Dat geloof ik dus niet.
pi_133610307
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:15 schreef complicate het volgende:

[..]

Je weet blijkbaar niet wat "sociologie". En over expert gesproken, je bent dan expert in "relaties" :? :')
ik geef het op
er valt echt niet te praten met jou

we begrijpen elkaar echt enorm niet, laten we het daar op houden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 15:17:09 #146
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133610323
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:13 schreef Pienata het volgende:

[..]

Nou dat geloof ik niet, althans niet in het kader van dit discussie. Hier een link:

http://gizmodo.com/5913767/why-women-date-weaklings

Via die link kan je ook toegang krijgen tot meer wetenschappelijke literatuur. De monogame strategie bestaat al vanaf het begin van de moderne mens. Ik denk dat het ook ingebakken is in de meeste mensen om (sociaal) monogaam te zijn en totale monogamie te verwachten van onze partners. In vrijwel de meeste culturen is monogamie ook de norm en in de culturen dat dit niet zo is, is er een praktische reden hiervoor (oorlog, hongersnood, enz).
  maandag 25 november 2013 @ 15:17:51 #147
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133610345
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Waar maak jij nu uit op dat ik het niet zou snappen :? :D
Je zei het op een manier die overkwam als "ik bak lekker nu al kipfilet, ik ben lekker radicaal anders dan de norm en maak mijn eigen keuzes die niet cultuurgebonden zijn".

Maar mijn excuses als dat niet was wat je bedoelde te zeggen, zo kwam het over. Wellicht ook een aanname van mijn kant. :)
pi_133610350
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:11 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Welke woord moet ik gebruiken als ik beide wil aanduiden?
Polyamorie is overkoepelend, vervolgens vallen daar duizend varianten onder zoals polygamie, polygynie, polyfidelity enz enz enz. Kan vrij verwarrend zijn. Maar polygamie gaat heel specifiek over een huwelijk tussen meer personen, terwijl dat niet is waar je punt specifiek om gaat toch? Dan is polyamorie beter.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_133610351
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:16 schreef Pienata het volgende:

[..]

Eerder zei ze over iets wat ik zei dat monogamie/polygamie meer persoonsgebonden was dan cultureel bepaald. Dat geloof ik dus niet.
dat is ook niet zo
zo ver ik weet is dat niet eens een discussiepunt
wat iemand die sociologie zou studeren zou weten, maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133610410
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:17 schreef Pienata het volgende:

[..]

Je zei het op een manier die overkwam als "ik bak lekker nu al kipfilet, ik ben lekker radicaal anders dan de norm en maak mijn eigen keuzes die niet cultuurgebonden zijn".

Maar mijn excuses als dat niet was wat je bedoelde te zeggen, zo kwam het over. Wellicht ook een aanname van mijn kant. :)
Die maak ik ook deels.. Maar niet omdat ik radicaal anders wil zijn,maar omdat ik het anders zie dan sommigen Maar dat wilde ik er niet mee zeggen, was gewoon grappig omdat ze net de pan ingingen en jij die opmerking maakte :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')