abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133601804

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 25 november 2013 @ 10:35:14 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602052
Tsja, je wordt niet sneller door altijd langzaam te fietsen. Lijkt me logisch.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 november 2013 @ 10:35:46 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602065
Aan de andere kant, als je naar iemand niet moet luisteren, dan is het naar mij. Tenminste, dat hoor ik vaak.
pi_133602339
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel.. :P) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.

Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
  maandag 25 november 2013 @ 10:48:43 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602422
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:
Maar fiets ik altijd langzaam dan? (nou absoluut gezien wel.. :P) Maar van de zomer vaak zat rondjes gedaan waar ik (over bepaalde stukken) volle bak ging, of 8jes draaien op het kopje... Ik wissel mijn rondjes wel af. Wat we klopt is dat ik nooit 2 uur láng oid volle bak ga,.. Bouw het altijd in blokken in.

Maar ik ga nu sowieso niet sjeesen... Ten eerste omdat het vaak nat is en de weg vol met meuk ligt.. ten tweede omdat ik in januari nog niet snel(ler) hoef te zijn... dus voorlopig lekker rustig de frisse herfstwind opsnuiven
Van een beetje vuil en wat water op de weg ga je niet glibberen hoor. Ik ben eergister nog met volle snelheid van de amerongseberg afgestort en ik leef nog :P Alleen in de bochten moet je wat meer oppassen
pi_133602444
Daarom zeg ik het, in mijn voorlaatste rondje kwam ik driftend het kopje af ;)
  maandag 25 november 2013 @ 10:54:21 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133602553
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 10:49 schreef muzas het volgende:
Daarom zeg ik het, in mijn voorlaatste rondje kwam ik driftend het kopje af ;)
Dat houd het spannend.

Wat wel minder is, is dat ik het niet zie gebeuren dat ik de Fall Forty ga halen. Heb te veel dingen te doen en ik zit nog maar op 37% ;(
pi_133603021
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef muzas het volgende:

2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_133603150
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

2u volle bak rammen is ook veel minder efficient dan in blokken. Dus wat dat betreft doe je het goed.
Hé!! Het vorige naamtopic was al voor jou, daarin mocht jij je trainingsevangelie verkondigen.
Dit topic is strictly for Kano only, die mag al z'n tips spuien. Dus klep houwe, Fries! }:|
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_133603231
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, je wordt niet sneller door altijd langzaam te fietsen. Lijkt me logisch.
Het is voor muzas nu helemaal niet goed om sneller te gaan fietsen. Die snelheid komt vanzelf. Nu is het belangrijk om basis te leggen door 3+ uren ritten te maken in D1 en daar is Muzas nu goed mee bezig, die snelheid komt later vanzelf met blokjes.
pi_133605395
Aandoenlijk hoe de 'profs' van dit topic een slome amateur tips geven. O+
pi_133605541
Is dat niet zeg maar ook een functie van een forum? Kennis delen?
pi_133605570
Ga gewoon lekker fietsen zonder je druk te maken om al die randzaken. :Z
pi_133605602
Of gewoon accepteren dat je weinig talent hebt maar desalniettemin toch plezier van het fietsen kunt hebben.
pi_133605605
Misschien is een deel van de lol? Niet zo invullen voor een ander. Bovendien maak ik me alles behalve druk. Wil gewoon graag beter worden. Deel van de sport lijkt me.

Edit, oh ik zie het al aan je tweede reactie. Gewoonweg even stoer tegen wat benen aanschoppen.
pi_133605665
Daarvoor zitten we toch op Fok! :Y)
pi_133605779
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:45 schreef MCH het volgende:
Daarvoor zitten we toch op Fok! :Y)
Dat vul je weer in.

Daarbuiten wordt me een beetje in de mond gelegd dat ik me druk zou maken. Dat is echt totaal niet aan de orde hoor. Mijn reactie die dit allemaal ontketende was meer omdat ik a) Mss beter de avond voor het fietsen van het bier af had kunnen blijven en b) inderdaad een beetje teleurgesteld was over de snelheid bij thuiskomst. Maar ik maak me er echt geen zorgen over hoor. Heb ook echt niet de ambitie om prof te worden ofzo. Wil wel graag beter worden... Maar of je nou een slome amateur als ik ben, een klimgeit als gripper, een trainingsbeest als patroon, natuurtalent oksel, of wat dan ook, volgens mij hebben die ook nog steeds de wil beter te worden.

Ik houd me wel bezig met randzaken. Onderneem graag alles met een doel en onderbouwing. Deel van de lol voor me. Gewoonweg fietsen zonder gedachte of doel zou ik snel saai gaan vinden.
pi_133605921
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:50 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat vul je weer in.

Daarbuiten wordt me een beetje in de mond gelegd dat ik me druk zou maken. Dat is echt totaal niet aan de orde hoor. Mijn reactie die dit allemaal ontketende was meer omdat ik a) Mss beter de avond voor het fietsen van het bier af had kunnen blijven en b) inderdaad een beetje teleurgesteld was over de snelheid bij thuiskomst. Maar ik maak me er echt geen zorgen over hoor. Heb ook echt niet de ambitie om prof te worden ofzo. Wil wel graag beter worden... Maar of je nou een slome amateur als ik ben, een klimgeit als gripper, een trainingsbeest als patroon, natuurtalent oksel, of wat dan ook, volgens mij hebben die ook nog steeds de wil beter te worden.

Ik houd me wel bezig met randzaken. Onderneem graag alles met een doel en onderbouwing. Deel van de lol voor me. Gewoonweg fietsen zonder gedachte of doel zou ik snel saai gaan vinden.
Zo is dat Muzas. Altijd goed om ambitie te hebben. Maakt niet uit hoe goed of slecht je bent, de wil om beter te worden is een prima insteek! Ik geef graag mijn advies, zoals je zegt, daar is een forum voor. Mensen die geen advies willen lezen er maar over heen en de mensen die het wel leuk vinden kunnen er wat aan hebben.
pi_133605964
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:42 schreef MCH het volgende:
Of gewoon accepteren dat je weinig talent hebt maar desalniettemin toch plezier van het fietsen kunt hebben.
Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.
  maandag 25 november 2013 @ 13:10:02 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606284
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Onzin, helemaal niet te zeggen of muzas geen talent heeft. Hij moet gewoon wat conditie opbouwen en daar is hij nu mee bezig. Ik gok dat hij over een jaar een stuk harder rijdt en zelfs goed mee kan komen bij de meets. Hij is goed bezig en motivatie is er voldoende. Een jaar terug reed ik ook nog 23 gem in de winter in D1.
Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.
pi_133606369
Dat vroeg ik m toen nog, hij beweerde hoog D1/laag D2 te zitten. Petje af hoor, vond dat wel mooi om te zien hoe hij doortrok... Mooi streven om daar naar toe te werken.
pi_133606380
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelfs dit is niet waar, want hij heeft al bewezen dat hij bij een meet rustig in de groep blijft met 36 km/uur bij tegenwind. En je kan me niet vertellen dat marco (die op kop reed) op dat moment d1 reed.
Wat is niet waar?

Als je 23 gem moet fietsen om in D1 te zitten, moet je nog wel wat conditie opbouwen, dat wil niet zeggen dat je niet in een groep 36 per uur kunt fietsen, heeft niks met duur conditie in D1 te maken. maw: je kan prima in D2 hard fietsen terwijl je nog niet goed in D1 lang kunt fietsen, zijn 2 verschillende dingen. Dus hij moet nog wel conditie verbeteren.
  maandag 25 november 2013 @ 13:13:50 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606409
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:12 schreef muzas het volgende:
Dat vroeg ik m toen nog, hij beweerde hoog D1/laag D2 te zitten. Petje af hoor, vond dat wel mooi om te zien hoe hij doortrok... Mooi streven om daar naar toe te werken.
Pfff, gewoon dieprood denk ik. De opschepper.

Vergeet niet dat hij volgens eigen zeggen de hel van de heuvelrug als rustige D1 training had ervaren.
  maandag 25 november 2013 @ 13:14:10 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133606414
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is niet waar?

Als je 23 gem moet fietsen om in D1 te zitten, moet je nog wel wat conditie opbouwen, dat wil niet zeggen dat je niet in een groep 36 per uur kunt fietsen, heeft niks met duur conditie in D1 te maken. maw: je kan prima in D2 hard fietsen terwijl je nog niet goed in D1 lang kunt fietsen. Dus hij moet nog wel conditie verbeteren.
Dat hij niet mee kan komen op meets.
pi_133606430
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat hij niet mee kan komen op meets.
Ik heb het dan over die "uit de hand gelopen" meet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')