SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 20:30 |
![]() Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is. Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt. Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken ![]() http://kerbalspaceprogram.com/ ![]() ![]() ![]() ![]() Noemenswaardige mods: ![]() Orbiting voor dummies: Deel 1: GAM / Kerbal Space Program! Deel 2: GAM / Kerbal Space Program! #2 [ Bericht 3% gewijzigd door SosuaCafe op 24-11-2013 22:33:49 ] | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 20:31 |
Van die laatste wil ik wel een filmpje zien ![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 20:31 |
Ik had echt een veel betere TT. | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 20:32 |
Sorry. Soms zien mensen niet dat 'ie dicht is. En wilde replyen. | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 20:32 |
Heb 'm niet meer. Is nog van mijn oude laptop, heb sinds 2 maanden een behoorlijke rig. Maar ik zal een nieuwe, betere versie maken. | |
GeenInspiratie. | zondag 24 november 2013 @ 20:33 |
Het lukt allemaal maar niet bij mij. Spaceplanes krijg ik de lucht niet in of ze flippen keihard naar achteren. De raketten krijg ik amper in orbit. | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 22:07 |
Ik heb net in een uurtje een 150 tons versie voor je geklust. Zelfde bewapening, maar veel minder fuel. Ben nu een ontzettend gebeund filmpje ervan aan het uploaden. Krijg 'm ook niet in orbit, maar dat komt omdat ik dat ding in een uur gefikst heb, en de echte heb ik wel een uur of 10/12 aan testen en dergelijke inzitten. Ik zal het filmpje posten als ie op youtube staat. | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 22:09 |
Jeesh. Dat orbit lukt me an sich wel. Maar dan.. Ben nu die yt knakker aan het bestuderen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 22:16 |
Wat is dit nou weer. ![]() | |
ThaBrain | zondag 24 november 2013 @ 22:21 |
Je moet bij planes opletten dat je de center of mass een heel klein beetje voor de center of lift hebt zitten ![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 22:25 |
Galactic warfare. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 22:26 |
Tering ![]() ![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 22:27 |
BBB. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 22:27 |
Whut? | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 22:31 |
Big badass boosters. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 22:31 |
![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 22:35 |
Kan ff duren voordat hij het doet. Wel afkijken want ik schiet ook nog de raketten af. [ Bericht 10% gewijzigd door Kutmanager op 24-11-2013 23:02:04 ] | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 22:48 |
Mail even de pr afdeling van fok voor reclame maken ![]() | |
Kutmanager | zondag 24 november 2013 @ 23:01 |
Oh mag dat niet? Dan haal ik het toch weg. | |
GeenInspiratie. | zondag 24 november 2013 @ 23:02 |
Dat heb ik ook. nog steeds tript dat ding. weet iemand waarom mijn planes soms ook automatisch naar links of rechts gaan? ik dacht altijd dat het dan asymmetrisch was maar alles is symmetrisch. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 november 2013 @ 23:03 |
Zie pi. Sarcastisch ![]() ![]() | |
SosuaCafe | zondag 24 november 2013 @ 23:05 |
Nog wat kleine dingen in de op gezet. | |
Kutmanager | maandag 25 november 2013 @ 09:27 |
En dit kan je ermee.![]() ![]() | |
Reintji | maandag 25 november 2013 @ 10:20 |
Probeer het eerst eens met een hele kleine raket? | |
Kutmanager | maandag 25 november 2013 @ 13:23 |
Als je even snel teringveel science wil meepakken. Escape kerbin en dan kan je science high over the sun doen. Dan direct weer terug naar Kerbin. Kost je nauwelijks meer deltaV dan naar de mun of minmus gaan maar geeft net zoveel science als die 2. Eigenlijk dus in hoeveelheden science een 3e maan. | |
DeHovenier | maandag 25 november 2013 @ 17:43 |
Heb dit spel een tijde geleden gekocht, maar nog niet echt gespeeld ![]() Binnenkort er eens goed voor zitten. | |
Kutmanager | dinsdag 26 november 2013 @ 01:27 |
![]() ![]() Filmpje volgt morgen heren. | |
DeHovenier | dinsdag 26 november 2013 @ 07:49 |
Ok, waar is het launch-knopje ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 26 november 2013 @ 07:55 |
Spatie ![]() | |
DeHovenier | dinsdag 26 november 2013 @ 07:59 |
Dat werkt niet, ik zie wat knopjes aan en uit gaan maar dat is het ![]() Heb net de 1e tutorial gedaan. | |
destrovel | dinsdag 26 november 2013 @ 08:04 |
Have you tried turning your spacecraft off and on again? ![]() | |
DeHovenier | dinsdag 26 november 2013 @ 08:09 |
Op naar het Orbiting 101 trainingsprogramma ![]() | |
DeHovenier | dinsdag 26 november 2013 @ 08:25 |
Pff, wat ingewikkeld. | |
DeHovenier | dinsdag 26 november 2013 @ 08:33 |
Aan het einde van die tutorial moet je zelfstandig zien te landen op aarde, lekker handig als je parachute niet open gaat ![]() | |
SosuaCafe | dinsdag 26 november 2013 @ 08:55 |
Jouw ui maakt mij onpasselijk. | |
GeenInspiratie. | dinsdag 26 november 2013 @ 20:26 |
Ze waren volgens mij juist te klein ![]() Ik kreeg het allemaal echt net niet. De periapsis zit dan echt net te laag. Het is ondertussen alweer gelukt ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 26 november 2013 @ 20:56 |
Ik heb een mooi filmpje gemaakt voor jullie. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 26 november 2013 @ 21:38 |
Waar is ie | |
Kutmanager | dinsdag 26 november 2013 @ 22:10 |
Hier. Dit is denk ik ongeveer 1.5 uur designen, 5 a 6 uur gameplay en 2 a 3 uur editen gok ik. [ Bericht 12% gewijzigd door Kutmanager op 26-11-2013 23:38:50 ] | |
Kutmanager | woensdag 27 november 2013 @ 21:03 |
Eve, wat een hoerenplaneet. | |
MissionPhailed | woensdag 27 november 2013 @ 21:35 |
Leuk filmpke, vat idd de essentie van KSP goed samen ... ! ![]() Eve is werkelijk een planeet op steroïden. Heb ooit eens getracht twee kerbals van de oppervlakte te halen met een uit de kluiten gewassen lander, maar het ding zakte eenmaal op de grond van ellende in elkaar. | |
-CRASH- | woensdag 27 november 2013 @ 21:48 |
Heb KSP herontdekt... vooral de carreer mode | |
Kutmanager | woensdag 27 november 2013 @ 22:17 |
Door zo'n filmpje voel ik me dan ook echt een ontzettende noob. | |
Kutmanager | dinsdag 10 december 2013 @ 23:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() Eeloo langsgeweest. ![]() | |
replay11nl | dinsdag 10 december 2013 @ 23:23 |
Ik gebruik MechJeb tegenwoordig maar, heb nu eindelijk op Eve, Duna en nog wat andere dingen waar ik de naam niet meer van weet weten te landen ![]() | |
Kutmanager | woensdag 11 december 2013 @ 18:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() En Dres met exact dezelfde lander. Dus kinders, voor science eerst naar Eeloo, en dan pas Dres. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 14 december 2013 @ 18:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 14 december 2013 @ 19:42 |
Wel dankzij cheats wbv brandstof ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 14 december 2013 @ 21:30 |
shame on you. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 14 december 2013 @ 22:16 |
Je moet toch wat, ![]() ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 14 december 2013 @ 22:59 |
Zo moeilijk is het allemaal niet. | |
Kutmanager | dinsdag 17 december 2013 @ 16:36 |
Deze gast. ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 17 december 2013 @ 22:24 |
0.23 is uit. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 december 2013 @ 23:00 |
Holy fuck wat een god! Ik maak zelf liever raketten die er nog uitzien als een daadwerkelijke raket xD Edit: Met 0.23 werkt Remote Tech niet meer ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2013 23:19:11 ] | |
t4rt4rus | dinsdag 17 december 2013 @ 23:27 |
Ohja steam heeft hem al. Morgen maar even kijken. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 december 2013 @ 23:37 |
niet vergeten je mods te updaten ![]() | |
Kutmanager | woensdag 18 december 2013 @ 01:15 |
![]() ![]() ![]() Even snel een SSTO met de nieuwe ![]() ![]() | |
SecretStoryWous | donderdag 26 december 2013 @ 16:11 |
Heb hem zojuist gekocht, ga zo beginnen ![]() | |
SecretStoryWous | donderdag 26 december 2013 @ 16:48 |
Ik heb een probleem: Ik heb hem gedownload voor mijn mac. Als ik het spel open werkt alles in eerste instantie gewoon, alleen in career mode kan ik niets doen. Ik kan niets bouwen, krijg geen opdrachten etc. Ik zie wel gewoon de gebouwen en kan daar ook in. Dit geldt ook voor Sandbox mode. Daarnaast kan ik ook geen trainingen doen, als ik daarop klik gebeurt er niets ;l // Opnieuw geïnstalleerd en probleem is hiermee opgelost ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door SecretStoryWous op 26-12-2013 16:53:33 ] | |
MissionPhailed | vrijdag 27 december 2013 @ 01:00 |
Onderstaand rommelig samenraapsel dat moet doorgaan voor een interplanetaire ruimteschip heeft vooral de verre oceaanwereld Laythe als bestemming. Moest een minuut of 30 volgas geven voordat ik een 'virtuele' treffen scoorde met Jool; duurt circa 420 dagen voordat ik er ben ... !![]() | |
Kutmanager | vrijdag 27 december 2013 @ 11:34 |
Dat allemaal voor een beetje science? | |
MissionPhailed | vrijdag 27 december 2013 @ 11:41 |
Neuh, speel alleen Sandbox modus. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 december 2013 @ 14:18 |
Hoeveel uren hebben jullie er al in zitten? | |
SecretStoryWous | vrijdag 27 december 2013 @ 14:52 |
Ik speel het nu een dag maar heb nog weinig verstand van die cirkels om de aarde en hoe je in een nieuwe cirkel moet komen 😛 | |
#ANONIEM | vrijdag 27 december 2013 @ 15:00 |
maak een raket. lancheer hem. Rond 10000m maak een 20-30 graden bocht op de 90lijn. Kijk op de map en probeer een AP van ong 90km te krijgen. Als je dat ziet stop je de raket. Wacht je tot net voor het hoogste punt en dan vol gas. beste kun je even op youtube kijken. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 15:00:32 ] | |
SecretStoryWous | vrijdag 27 december 2013 @ 15:34 |
Bedankt! | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 27 december 2013 @ 21:00 |
Of download mechjeb 2 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 december 2013 @ 21:50 |
Geeft bij mij bugs nog ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 27 december 2013 @ 21:51 |
![]() | |
SecretStoryWous | zaterdag 28 december 2013 @ 10:06 |
Ook voor OSX? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 10:06 |
Weet ik veel ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 11:04 |
Het werkt niet lekker met RemoteTech2, maar mechjeb is alleen handig om snel even een richting op te gaan | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 12:17 |
Remotech is wel vet, maar mechjeb is zo veel makelijker ( ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 16:00 |
Na 200 uur zijn dat soort dingen een makkie | |
ClapClapYourHands | zaterdag 28 december 2013 @ 16:11 |
Sinds ik geleerd heb dat het knopje T voor meer stabiliteit zorgt bij m'n rockets heb ik al een stuk meer kunnen doen ![]() Ik kan nu vrij ver de ruimte inkomen maar orbiten rond de aarde lukt me nog niet. Het is me wel per ongeluk gelukt 1 van m'n arme Kerbals in een orbit rond de zon te knallen ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 28 december 2013 @ 16:18 |
Heb ik er ook al inzitten ja. ![]() Ben nu ook eigenlijk al te goed erin geworden. Kan nu rockets afschieten die via slingshots in 4 celestial bodies langs kunnen gaan en weer terug naar kerbin. Leuk hoor, maar ik begin het nu leuker te vinden om ontzettend te lopen kutten. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 16:18 |
Ik heb er nu 140 uur in zitten, en kan het nog steeds niet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 16:30 |
T is SAS, dat is wel nodig idd :p Ik vind aan lopen kutten ook altijd leuk. Vooral een heel navigatie netwerk opzetten enzo ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 16:41 |
Das idd wel het mooie van dit spel, je kunt zo ongelovelijk veel ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 28 december 2013 @ 16:46 |
Dan moet je interstellar quest van scott manley maar eens kijken. Die heeft een comms mod en moet overal sattelieten aanbrengen voordat hij ergens naartoe kan reizen. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 16:55 |
Kijk ik ook altijd ![]() Dat is met remote tech dus. Alleen heeft hij ook nog veel andere mods, maar dat wil ik niet. Het spel is al best traag doordat het 32bit is. | |
Kutmanager | zaterdag 28 december 2013 @ 19:02 |
Ik heb ook echt eeuwige haat aan 32 bits spellen. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 19:17 |
Crasht KSP bij jullie ook als je terug gaat naar de hangar? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 19:17 |
Die gast is dan ook briljant ![]() | |
ClapClapYourHands | zaterdag 28 december 2013 @ 20:36 |
Arme kerbals, ik heb inmiddels al 3 stuks die orbiten rond de zon ![]() | |
SecretStoryWous | zaterdag 28 december 2013 @ 20:38 |
Dat docken is moeilijk ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 28 december 2013 @ 20:39 |
![]() | |
MissionPhailed | zondag 29 december 2013 @ 18:44 |
Zo, na 450 dagen eindelijk een stabiele omloopbaan rondom Laythe bereikt en vervolgens het eerste vliegtuig ontkoppelen: ![]() Landing ... ! Er zal nog een mobiel tankstation gedropt moeten worden om überhaupt kans te hebben weer terug te keren in een omloopbaan. ![]() ![]() | |
Reintji | zondag 29 december 2013 @ 19:44 |
Ziet er gaaf uit! Heb je ook een picca van de hele stack? (uit nieuwsgierigheid?) Of heb je alles in Kerbin orbit geassembleerd? | |
MissionPhailed | zondag 29 december 2013 @ 19:50 |
Dat laatste ![]() | |
Reintji | zondag 29 december 2013 @ 19:51 |
U verdient een ruimtepluim heer! | |
Tourniquet | zondag 29 december 2013 @ 21:39 |
Voor het eerst bemand naar Duna en terug. Incl. Science Jr. module en 6 Goo-pods. 1500+ science erbij. ![]() De raket, 4 stages totaal: ![]() Lander op Duna: ![]() En weer terug op Kerbin: ![]() | |
MissionPhailed | zondag 29 december 2013 @ 22:20 |
En nog gevoel voor compositie in je picca's ook nog ![]() | |
Kutmanager | zondag 29 december 2013 @ 22:58 |
Remote tech is leuk man. ![]() Heb nu 5 omnidirectional antenna's in 300 km orbit die daardoor constant met elkaar en met mission control in verbinding staan, en 3 deep space relays op 2400 km orbit die weer met de omnidirectionals in verbinding staan en ervoor zorgen dat ik iig in kerbin system altijd verbinding heb. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 30 december 2013 @ 21:18 |
Mmm de nieuwste versie van b9 crasht mijn game ![]() | |
zyx1981 | vrijdag 3 januari 2014 @ 01:41 |
Ben sinds kerst ook aan dit spel verslingert. Eerst van Usenet geplukt... ![]() ![]() ![]() ![]() Edit: typo | |
Kutmanager | vrijdag 3 januari 2014 @ 01:58 |
B9 is ook nog steeds 0.22 | |
zyx1981 | maandag 6 januari 2014 @ 22:17 |
![]() Dat is wel heel lastig inderdaad... je zult er een gevoel bij moeten opbouwen. En heeeeel voorzichtig om leren gaan met RCS. Gewoon eerst een paar kleine probes maken met enkel rcs, zonnepaneel, accu, unmanned controlemodule, dockingpoorten... en proberen die twee aan elkaar te krijgen. Zo ben ik ook begonnen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door zyx1981 op 06-01-2014 22:35:25 ] | |
zyx1981 | maandag 6 januari 2014 @ 22:20 |
Mijn eerste Spacestation! Of nuja, mijn tweede... de eerste, Alpha, viel uit elkaar toen ik tijdens het docken ontdekte dat je heeeel grote onderdelen niet zo goed kan docken. ![]() Maar hier is dus nummer twee, Beta! ![]() ![]() Is niet de meest bijzondere Station ooit, maar wel de eerste die bij mij lukte, dus *trots voelt* ![]() Edit: dit hele ding ging in 5 vluchten omhoog. De Habitat&ControlUnit die het hart vormt was 1 launch. De vier sleepbootjes (waarvan 2 met vracht) kwamen hier later bij. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door zyx1981 op 07-01-2014 18:55:31 ] | |
zyx1981 | maandag 6 januari 2014 @ 22:29 |
Goed bezig ![]() Kanttekening: het maakt niet uit of je een experiment ter plekke 100x herhaald en de gegevens verzend, of dat je meerdere experimenten ter plekke doet en de modules mee terug neemt. Ik heb meerdere sondes op planeten gezet (die daarna op een maan van die planeet zijn geland, eh gestrand), waarmee ik evenveel punten binnenhaalde, als wanneer ik de missies terug naar Kerbin had gehaald. Je mist alleen de punten voor het landen van een object wat elders geland is. (Kwam ik ook pas via internet achter... sleepte daarvoor heel veel meuk mee naar planeten, waardoor landers veelal tegen de grond smakten. ![]() | |
zyx1981 | maandag 6 januari 2014 @ 22:38 |
Goed bezig! ![]() ![]() Edit: wat was je idee met die autotjes die aan je raket zitten? | |
Tourniquet | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:54 |
Thanks! ![]() Maar eh, sinds 0.23 maakt dat wel uit want je kunt een module/pod maar 1 keer gebruiken (tenzij je dat hele grote nieuwe processing lab meeneemt) dus mee terug nemen naar Kerbin levert meer punten op dan verzenden. | |
Kutmanager | dinsdag 7 januari 2014 @ 01:04 |
Geldt alleen voor de science jr. en dat goo ding. De hogere tier science kan je gewoon oneindig doen. Is alleen maar bedoeld zodat mensen niet op hun 1e missie met 3000 science terugkomen. Wat ik absoluut ook heb gedaan. ![]() | |
MissionPhailed | dinsdag 7 januari 2014 @ 14:56 |
Die dingen met wielen zijn mobiele tankstations voor de vliegtuigen ![]()
| |
Reintji | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:48 |
Slimme oplossing! Kom er nu achter dat mijn aspergus-launcher icm met mijn spacestation niet meer werkt na de laatste update. Had een van de modules van mijn spacestation vervangen door die science verwerkingsmodule, maar nu zakt de hele stack als een pudding in elkaar op de launchpad. | |
Kutmanager | dinsdag 7 januari 2014 @ 16:53 |
Gebruik je mods? | |
Reintji | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:02 |
Nee | |
zyx1981 | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:51 |
Oja idd, da's waar. Zelf speel ik nog in .22 ![]() ![]() | |
zyx1981 | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:52 |
Gaaf, dat had ik er niet achter gezocht. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:31 |
Overkill?![]() Ow, mijn nieuwe launcher. Er zit een payload in bestaande uit: 4 probes met science tech 1kerbal ter observatie, ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 20:38:47 ] | |
Kutmanager | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21 |
Ik heb remote tech uitgezet, want hij bugged constant. Beetje jammer. | |
Reintji | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:11 |
![]() En hier een kleiner succesje, SSTO project "Orbital Hopper" geslaagd. Peut is nu wel op ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:40 |
Geen last van. Ik heb een build die goed werkt. | |
BurnaBoy | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:44 |
waar is dat alles voor? Voor communicatie door het hele heelal kun je in theorie af met 4 sats. ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:45 |
Welke is dat dan? Want de standaard 0.23 knalt er bij mij constant uit waardoor ik het spel moet restarten om mijn probes te gebruiken. ![]() Overigens net een science lab met nodige apparaten eraan op Eve neergezet na langs Gilly te zijn geweest, 3 kerbals hebben zich opgeofferd voor de wetenschap, wetende dat ze voor altijd op Eve zullen moeten blijven. ![]() Ik heb ze maar uit hun lijden verlost. Nadat ik klaar was met alle science dat lab om laten donderen en het hele ding knalde uit elkaar van een val van 3 meter ofzo. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 januari 2014 @ 00:02 |
Voor op de noordpool etc drones droppen ![]() Ook drone vliegtuigen. Daarnaast vond ik het er gewoon vet uit zien ![]() Even het forum doorspitten ![]() | |
zyx1981 | zaterdag 11 januari 2014 @ 03:20 |
Whehe, voor wie nog twijfelde: het bewijs dat KSP nog niet over accurate aerodynamica beschikt. ![]() Mijn 1e space-zeepkist kwam tot 42K ![]() ![]() De 2e was al helemaal droevig ![]() ![]() Nee, met reguliere luchtvaart heeft dit geen hol te maken. ![]() ![]() Maarrr, hij vliegt wel netjes, zie de snelheid (mach 4!!) /hoogte (20K) /airtake/fuel ![]() ![]() Volledig terecht dus dat die Kerbals zwaar onder de indruk lijken! ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door zyx1981 op 11-01-2014 03:25:23 ] | |
Kutmanager | zaterdag 11 januari 2014 @ 05:07 |
![]() | |
zyx1981 | zaterdag 11 januari 2014 @ 14:37 |
Heb mijn eerdere gedrocht nog wat uitgebouwd, nu komt deze unit van 30 ton tot 30.000m. ![]() ![]() | |
Fsmxi | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:12 |
Toen ik er eidenlijk achterkwam hoe je science kreeg zonder die modules ( ![]() ![]() Oké, misschien niet het bete ontwerp, maar het kon er mee door. En inderdaad, we deden een succesvolle flyby langs de Mun. ![]() So far so good. Brandstof is geen problem.. right. O shit.
| |
Kutmanager | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:53 |
http://kerbalspaceport.com/kmp-client/ Multiplayer, who's up for it ![]() ![]() lijst voor multiplayer -chuck
| |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:56 |
een post hier boven zwab ![]() | |
Kutmanager | zondag 12 januari 2014 @ 04:26 |
Over een maandje ofzo ben ik erbij. Volgende week (niet aankomende) tentamens, dan een week wintersport en daarna ben ik beschikbaar. | |
KLTZK | zondag 12 januari 2014 @ 12:55 |
RemoteTech maakt KSP een stuk leuker, totdat je erachter komt dat je op een van je belangrijkste satellieten vergeten bent zonnepanelen te plaatsen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 17:51 |
![]() | |
zyx1981 | zondag 12 januari 2014 @ 20:11 |
Mede dankzij de NovaPunch-mod heb ik deze 52 ton wegende Space Station in 1x omhoog gekregen. ![]() ![]() Wat ik me afvroeg: hoe zien ruimtebasissen van anderen er uit? Proberen jullie daarbij alles in nette - op raketten lijkende raketten - omhoog te schieten? Of gaat het er meer om dat het allemaal bovenkomt, hoe onaerodynamisch het ook is ;') ? | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2014 @ 20:17 |
Ik had een keer een grote sateliet de ruimte ingegooid. Alles perfect opgezet. Ik koppen hem los. Vergeten een verbinding op te zetten ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 20:18 |
Ik probeer altijd een Endeavor te maken, maar eindig met een Challenger ![]() | |
zyx1981 | zondag 12 januari 2014 @ 20:19 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 januari 2014 @ 21:40 |
Maar het lukt uiteindelijk wel ![]() -moet je alleen niet vragen hoe ![]() ![]() ![]() | |
Reintji | maandag 13 januari 2014 @ 00:02 |
Hmm, quicksafe bugje? Met nieuw Munbase opweg naar de Mun, maar gecrasht. F9, quickload maar had niet gesaved. Ga ik terug naar de laatste quicksave überhaupt (paar weken terug). Dus alles wat ik daartussen heb gedaan is ook weg. Ging er van uit dat quicksaves elke sessie gereset werden ![]() | |
zyx1981 | maandag 13 januari 2014 @ 00:33 |
Boh, dat is ook flink balen zeg! ![]() Ben je ook al je ships en sub-assemblies kwijt? | |
Reintji | maandag 13 januari 2014 @ 10:11 |
Nee, alleen missies die in orbit waren | |
Kutmanager | maandag 13 januari 2014 @ 12:01 |
Hoe heb jij B-9 aan het werk gekregen? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 12:34 |
Een voor een de extra mods verwijderd tot hij het deed ![]() | |
Kutmanager | maandag 13 januari 2014 @ 13:01 |
Maar B-9 is nog 0.22 toch? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 13:36 |
ja en ![]() | |
WaikikiWim | maandag 13 januari 2014 @ 13:57 |
Zijn er ook tutorial van dit spel die niet 30 minuten duren ?:P Ik wil graag even een snelle vlucht o.i.d. maken maar heb geen zin om een half uur aan yt tutorial door te spitten. | |
Reintji | maandag 13 januari 2014 @ 14:41 |
Jawel, trial and error ![]() | |
Kutmanager | maandag 13 januari 2014 @ 14:41 |
Snelle vlucht zonder tutorials kan prima hoor. Je vlucht duurt dan hoogstens een paar seconde en je komt misschien 1 km hoog voordat de boel desintegreert. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 15:04 |
Ksp en snel in één zin. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 januari 2014 @ 19:12 |
Niet echt ![]() makkelijkste is: Cockpit + parachute erop daaronder een kleine solid rocket fuel booster. en lanceren, dan kom je zeker iets van 15-20KM minimaal ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 19:18:58 ] | |
-CRASH- | maandag 13 januari 2014 @ 19:23 |
Zoek op YouTube... Maar het leukste is om zelf alles te ontdekken | |
KLTZK | maandag 13 januari 2014 @ 20:52 |
Dit Zelf dingen ontdekken via trial and error is zo bevredigend als je eindelijk een werkende creatie hebt ![]() | |
zyx1981 | maandag 13 januari 2014 @ 22:09 |
Geen idee hoeveel honderd Kerbals bij mij weer uit de dood zijn opgestaan, dankzij 'Reverse flight'. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 januari 2014 @ 22:10 |
There shall be no death, only reverse flight | |
Kutmanager | maandag 13 januari 2014 @ 22:16 |
Man man man. Klote Vtols. | |
zyx1981 | maandag 13 januari 2014 @ 22:22 |
Mijn 'raketten' zijn vaak ook meer enorme semi-geleide bommen, dan dat ze de payload betrouwbaar boven krijgen. (Laatste deel van een ruimtestation kwam pas boven na 15x ontploffen). ![]() ![]() Het idee is om een ruimtestation te maken vanwaar ik Kerbals met een soort Sojoets van diensten kan laten wisselen... half jaar op, half jaar af, zoiets. Daarnaast Probeer ik met de KAS-mod om ruimtescheepjes ter plekke af te bouwen middels verstevigingen en af te tanken. Daarna gaan de scheepjes hun noodlot elders in het zonnestelsel tegemoet. ![]() | |
Kutmanager | maandag 13 januari 2014 @ 23:11 |
Ja nou, probeer eens een Vtol te maken zou ik zeggen. | |
zyx1981 | maandag 13 januari 2014 @ 23:30 |
Nadat meerdere VTOL's vooral goed bleken in de VTO en niet in L, heb ik die maar laten zitten. ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:27 |
![]() | |
Kutmanager | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57 |
Ik zal jou eens iets laten zien, young padawan: ![]() Het eindresultaat van veel falen, en veel opnieuw proberen. ![]() ![]() ![]() ![]() Stabiliteit was het grootste probleem, heb ik gefikst met adjustable rails, zoals hier te zien. Beetje schuiven, beetje doen, en het maakt geen reet meer uit waar je centre of mass ongeveer ligt, want je kan inflight je centre of thrust naar achter of voor verleggen. Ding is echt zwaar stabiel, geen idee hoe, maar vliegt echt top, ook al heeft ie geen lift. ![]() ![]() 12 meter lange bay erop, en tot nu toe kan ik met dit ding een 36 ton payload in orbit brengen (een zo'n oranje tank, zwaarste wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Verder voor het landen een shitload aan parachutes erop, die ervoor zorgen dat je schip recht naar beneden hangt, hierdoor heb je voor het landen dus extreem veel controle, wat ook nodig is bij een VTOL landing. Moet dus wel een atmosfeer hebben om fatsoenlijk te landen, maar ik heb verder toch nog niks met dit ding gepland. Edit: Ik heb ondertussen zoveel mods dat het geheel af en toe begint te buggen. ![]() ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52 |
Even een plaatje gemaakt (ja ik ben keihard aan het soggen ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 14 januari 2014 @ 22:53 |
dit dekt wel de lading ![]() | |
zyx1981 | woensdag 15 januari 2014 @ 00:28 |
![]() ![]() ![]() Al die mods is wel wat dit een ubervet spel maakt. ![]() ![]() | |
Kutmanager | woensdag 15 januari 2014 @ 17:44 |
Tourniquet | woensdag 15 januari 2014 @ 18:14 |
![]() | |
zyx1981 | woensdag 15 januari 2014 @ 19:09 |
![]() | |
Tourniquet | zaterdag 18 januari 2014 @ 01:43 |
Scottgod ![]() | |
mschol | zaterdag 18 januari 2014 @ 10:07 |
Spelen hier mensen zonder mods? Als je allerlei mods gaat gebruiken haal toch de echte uitdaging weg? | |
Kutmanager | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:33 |
Neuh. Het is KSP, niet een of ander tactisch spel. | |
mschol | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:37 |
![]() | |
Kutmanager | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:43 |
Laat ik het anders zeggen. Ik vind dat mods de KSP ervaring vergroten. Misschien is het cheaten, maar als al die dingen cheaten zijn, dan loopt NASA ook fucking hard te cheaten. ![]() | |
Reintji | zaterdag 18 januari 2014 @ 11:47 |
Ik speel zonder. Zit er alleen over na te denken om de Docking Port Alignment Indicator te installeren. Docken blijft lastig. | |
Jegorex | zaterdag 18 januari 2014 @ 12:26 |
#ANONIEM | zaterdag 18 januari 2014 @ 12:39 |
Juist niet. RemoteTech2 maakt alles moeilijker. | |
KLTZK | zaterdag 18 januari 2014 @ 13:08 |
KSP zit nog in de alpha fase, het grootste gedeelte van de mods voegt dingen toe (MapSat), bespaart je een hoop gedoe tijdens het maken en besturen van je creaties (NovaPunch) of maken het zelfs moeilijker (RemoteTech). Mods die er een arcade flightsim met Star Wars taferelen van maken zul je niet snel tegenkomen, ook omdat daar vrijwel geen vraag naar is. | |
xzaz | zaterdag 25 januari 2014 @ 16:39 |
Deadly reentry ook. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 25 januari 2014 @ 17:12 |
De grote mods moeten met gemak naar .23 ![]() | |
MissionPhailed | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26 |
Zo, alvast een bescheiden ruimtetuig in een lage omloopbaan gezet met als uiteindelijke bestemming Moho. Zal me ongetwijfeld gigantisch verslikken in de vereiste Delta-V ![]() ![]() | |
Reintji | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:28 |
Boven op de lander nog een mini probe? | |
MissionPhailed | woensdag 29 januari 2014 @ 14:56 |
Ja ![]() | |
Reintji | woensdag 29 januari 2014 @ 15:23 |
Nice. Enkele launch alles omhoog? Moho heeft toch een lastige atmosfeer? Benieuwd naar de beelden vanaf Moho iig! | |
MissionPhailed | woensdag 29 januari 2014 @ 15:40 |
Twee lanceringen. Moho heeft geen atmosfeer, en da's nogal vervelend aangezien je niet zelden meer dan 5 km/s aan Delta-V moet wegfikken om überhaupt in een omloopbaan te komen. ![]() | |
Jegorex | donderdag 30 januari 2014 @ 22:26 |
http://www.gamebreaker.tv(...)erbal-space-program/ NASA gaat een missie maken voor KSP ![]() ![]() | |
MissionPhailed | vrijdag 31 januari 2014 @ 19:14 |
Zag het, ja ![]() Heb zojuist Moho bereikt en kreeg onmiddellijk een paniekaanval toen ik de relatieve snelheid t.o.v de planeet zag: 7,4 km/s ![]() ![]() Edit: nee, gaat niet lukken. Heb simpelweg te weinig brandstof en Xenongas om zelfs maar voldoende af te remmen om in 'n baan te komen. Nu kijken of ik die Kerbals óóit nog thuiskrijg ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door MissionPhailed op 31-01-2014 20:26:09 ] | |
SosuaCafe | zondag 2 februari 2014 @ 20:27 |
Volgende steam sale toch maar eens "legaal" oppikken. | |
#ANONIEM | zondag 2 februari 2014 @ 20:56 |
Zelfs de normale prijs is deze game meer dan waard. 200 uur in zitten zoverre ^^ | |
Fsmxi | maandag 3 februari 2014 @ 15:51 |
Blijft ook mooi als bij lancering de onderste helft van een raket in de bovenste helft schuift ![]() (En ja, design is ook niet top) ![]() | |
xzaz | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:26 |
Wtf is dat ![]() | |
KLTZK | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:36 |
Je hebt tenminste geen tekort aan parachutes... | |
Fsmxi | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:38 |
Of seismic monitors. Of thermometers. Of goo canisters. No kill like overkill toch ![]() | |
Tourniquet | woensdag 5 februari 2014 @ 11:56 |
Geen 'changelog' maar wel doelen voor versie 0.24: http://forum.kerbalspacep(...)24-Update-Goals-Post
| |
zyx1981 | donderdag 6 februari 2014 @ 21:33 |
Gaaf he?! Ik kan niet wachten! ![]() | |
SosuaCafe | vrijdag 7 februari 2014 @ 09:32 |
miste een beetje een "doel". | |
t4rt4rus | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:00 |
kloten | |
#ANONIEM | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:11 |
Het "doel" is jezelf een doel stellen en dat uitvoeren | |
KLTZK | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:07 |
Op elke planeet en maan geweest zijn en alles wat daar bij komt kijken, zijn ongeveer wel de begindoelen voor mij. Maar daarna begint het pas echt! | |
Reintji | zaterdag 8 februari 2014 @ 10:37 |
Optimistische begindoelen ;-) succes! [ Bericht 7% gewijzigd door Reintji op 08-02-2014 10:44:24 ] | |
zyx1981 | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:15 |
Mijn kleinste - uit 1 stage bestaande - vliegtuig tot nu toe:![]() De eerste run kwam tot 35km, de 2e tot 62km. ![]() Voor we gaan discussiëren over wat een vliegtuig is: ik heb geen raketmotor gebruikt en er zitten heel langwerpige vleugels op (als in: 4 strips met draagkracht afkomstig uit de KW-rocketry mod=vleugels). ![]() ![]() Edit: op de landingsbaan, voor de vlucht: ![]() In plaats van flaps heb ik een sas-module gebruikt, die deze vliegende motor in de goeie richting slingert. De command pod heeft plaats moeten maken voor een external command seat. Verbazingwekkend is hij nog erg wendbaar, ongetwijfeld dankzij het lage gewicht (c.a. 4ton startgewicht) ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door zyx1981 op 15-02-2014 18:21:03 ] | |
zyx1981 | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:03 |
Bonusfoto, mijn nieuwe bureaubladachtergrond: Kerbaliaan: "Ik heb helemaal niets te maken met het wrak op de achtergrond. ![]() ![]() Maar wel mal, deze Kerbaliaan zat met 2 andere in een raket. Die raket lanceerde niet goed (lees: ik liep te kloten met een nieuwe mod), en viel in feite van 140km zo ongeveer recht naar beneden. ![]() ![]() | |
Tourniquet | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:04 |
Typisch KSP ![]() | |
Reintji | donderdag 27 februari 2014 @ 18:45 |
Later als ik groot ben... Zucht | |
Kutmanager | donderdag 27 februari 2014 @ 22:11 |
Zo moeilijk is dit allemaal niet. Als je genoeg tijd hebt. | |
Kutmanager | woensdag 5 maart 2014 @ 18:50 |
![]() Net gemaakt op Minmus, vond het wel een mooi plaatje. ![]() | |
Reintji | donderdag 6 maart 2014 @ 08:51 |
Is ook een leuke maan om naar toe te gaan. | |
zyx1981 | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:58 |
Woei, voor het eerst succesvol geland op het verlaten vliegveld op het eilandje voor de kust van de Kerbal Space Port - en daarna weer opgestegen en opnieuw succesvol geland - echter nu op de thuisbasis. ![]() Het bewijs: Deze kist vloog overigens erg goed! Dit kwam vooral omdat hij een groot draagvermogen had en het zwaartepunt en centrum hefvermogen precies op elkaar lagen. Hierdoor had hij niet meer de neiging constant ligt te willen stijgen of dalen. ![]() ![]() Geland op het verlaten vliegveld, wel helemaal aan het einde van de baan.... maar alsnog!! ![]() ![]() Dankzij het relatief grote draagvermogen, kon ik met slechts meters landingsbaan over + 2 relatief zwakke motoren, toch nog opstijgen. ![]() ![]() Terug op KSP: ![]() Om te vieren dat dit de 1e - echt succesvolle - vlucht was, heb ik de kist naast de landingsbaan geparkeerd. ![]() ![]() ![]() | |
zyx1981 | zondag 16 maart 2014 @ 14:05 |
"Any landing you can walk away from, is a good landing." - Bob Kerman![]() | |
Tourniquet | woensdag 2 april 2014 @ 00:36 |
W00t! | |
Reintji | woensdag 2 april 2014 @ 19:58 |
Die nieuwe parts zijn wel vetjes hoor. Mijn rammelende "Omega Heavy Booster" ![]() | |
Reintji | vrijdag 4 april 2014 @ 08:27 |
![]() Lander plus rover probleemloos op de Mun gekregen met wat nieuwe parts. Massieve asperguslauncher vervangen door drietraps booster. Alleen de rover heeft een klein ![]() | |
MissionPhailed | vrijdag 4 april 2014 @ 20:13 |
^^ Schijnt weleens voor te komen als je Terrain Detail op 'Low' hebt staan ![]() Hier wat testvluchten uitgevoerd met Ferram Aerospace Research (wat realistischere luchtdynamiek) en de nieuwste versie van Visual Enhancement: ![]() | |
Reintji | vrijdag 4 april 2014 @ 22:26 |
![]() Hmm,. Eve Kerbal Style | |
Kutmanager | zaterdag 5 april 2014 @ 01:39 |
man, ik werd echt ziek van FAR. Heb het weer uitgezet. ![]() wel een mooie Heinkel 111 lookalike gemaakt zie ik. ![]() | |
SuperHarregarre | zaterdag 5 april 2014 @ 04:00 |
Ben eindelijk begonnen. ![]() ![]() | |
Reintji | zaterdag 5 april 2014 @ 04:57 |
Zelf vind ik sandbox het leukste. Dan aan de hand van wat mensen hier doen doelen stellen of zelf wat bedenken. | |
MissionPhailed | zaterdag 5 april 2014 @ 18:45 |
Nou, die Heinkel lookalike is voorlopig het enige vliegtuig dat nog een béétje fatsoenlijk vliegt met FAR geïnstalleerd ![]() | |
SuperHarregarre | woensdag 9 april 2014 @ 14:26 |
Eindelijk een 'man' op de 'maan' gezet. ![]() ![]() | |
Kutmanager | zondag 13 april 2014 @ 02:12 |
![]() Blijft toch een prachtig spel. | |
Kutmanager | zondag 13 april 2014 @ 02:13 |
Ja precies. Je moet bijna een echte aerospace engineer zijn om met FAR om te kunnen gaan. ![]() | |
Rossdale | maandag 14 april 2014 @ 15:00 |
![]() | |
Kutmanager | maandag 14 april 2014 @ 15:52 |
Jij bent geen aerospace engineer. ![]() | |
Reintji | woensdag 16 april 2014 @ 22:43 |
![]() Dichterbij dan ooit, dat dan weer wel. | |
MissionPhailed | donderdag 17 april 2014 @ 22:37 |
Laythe ... ? Misschien kun je met RCS nog effe een slinger langs Tylo maken en zo op één of andere manier toch nog terugkeren?
| |
Reintji | donderdag 17 april 2014 @ 23:59 |
Laythe idd. Alles was op, service module leeg gemaakt met verkleinen van de baan om Jool en later laythe. Lander zelf had te weinig peut om nog iets klaar te spelen. De stage tussen kerbin orbit en jool transfer is te klein, dus kom met te weinig fuel aan. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 19 april 2014 @ 22:25 |
![]() Zo waar dit ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 22 april 2014 @ 22:19 |
Mijn broeders: http://imgur.com/a/Z4Wgy Oh ja, met alleen de boosters al bijna tot 300.000 Km gekomen, toen nog max feul voor de nuclaire motoren. Eens kijken waar die mij brengen. Note, dit is een transporter ![]() | |
MissionPhailed | dinsdag 29 april 2014 @ 19:32 |
Ruimtevaart en de verkenning van andere werelden is een bloedserieus en delicaat gebeuren waarbij de veiligheid én welzijn van de astronaut voorop gesteld moet worden. In het kader hiervan lazeren we een nog-niet-geteste fragiele lander in de dikke atmosfeer van Eve ...... en dienen we nadien nog eens te kijken of we de brokstukken nog kunnen lijmen.
| |
Kutmanager | dinsdag 29 april 2014 @ 20:17 |
Wat had je dan verwacht met zo'n apparaat. ![]() | |
MissionPhailed | dinsdag 29 april 2014 @ 20:50 |
Nouja, het had op z'n poten moeten landen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 29 april 2014 @ 20:52 |
De b9 mod werkt weer goed met ksp. Net als kas en mechjeb2 ![]() | |
Aardappeltaart | woensdag 30 april 2014 @ 13:17 |
Wat een lastig spel. Erg tof maar het onder de knie krijgen gaat veel tijd kosten denk ik... | |
zyx1981 | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:43 |
Jeb, net voordat de returnable lander terugvliegt van Minmus naar huis:![]() En Bil, die samen met Ribfal lol schopt tijdens een EVA, net voor een Munlanding: ![]() Overigens zat er te weinig peut in deze tweede lander, waardoor Bil, Ribfal en nog een 3e Kerbaliaan zich nog even moeten vermaken op de Mun. Een reddingsmissie is onderweg. ![]() ![]() | |
zyx1981 | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:50 |
Wel een vette crash site. ![]() | |
Aardappeltaart | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:33 |
In de aanbieding voor 15 euro op Steam. Misschien toch maar op die manier KSP'en? Heb ik alle updates enzo. Gaat dat een beetje snel of gaat de ontwikkeling nog lichtjaren duren? | |
zyx1981 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:55 |
De helft van de fun is juist dat er steeds wat bij komt. Het is nu een coole spacesimulator die al heel erg veel kan. Het aantal functies zal nog wel even uitbreiden. Voordeel van een aanschaf is dat je alle updates steeds gratis kan downloaden. Dus over een maand of wat komt de uitbreiding voor online spelen uit... en voor die tijd nog een update met een science-archief en personeel-inhuur-functionaliteit. ![]() ![]() ![]() | |
Aardappeltaart | donderdag 8 mei 2014 @ 12:34 |
Ik heb 'm! Nu nog een beetje leren hoe alles écht werkt. Krijg raketten net in orbit... Zijn er toffe add-ons die jullie aanraden? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 mei 2014 @ 12:36 |
B9 aerospace, KAS en Mechjeb2 | |
Kutmanager | donderdag 8 mei 2014 @ 12:52 |
Geen mechjeb, beter engineer redux. Verder infernal robotics is een must. | |
KLTZK | donderdag 8 mei 2014 @ 15:12 |
Remote tech ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 mei 2014 @ 15:13 |
![]() ![]() | |
Kutmanager | donderdag 8 mei 2014 @ 15:47 |
En daar hoort natuurlijk ook meteen FAR bij dan. Overigens gaat FAR bij mij wel lekker nu ik het een beetje door heb. Nog maar 4 van de 5 planes die crashen ipv 5 van de 5. ![]() ![]() ![]() Deze deed het dus wel. Hypersonic aircraft. ![]() ![]() ![]() | |
zyx1981 | vrijdag 9 mei 2014 @ 00:05 |
NovaPunch, voor de nóg grotere raketten. KW-rocketry is hier ook een leuke aanvulling op. Je krijgt zo ook een boel fairrings (schaaldelen) om je satellieten in te pakken in van die aerodynamische vormen. Een raket gaat er dan ook meer als een raket uit zien. ![]() | |
Aardappeltaart | vrijdag 9 mei 2014 @ 00:07 |
Yes, de eerste keer op Mun, na drie pogingen en wat quicksaves. Note to self: Volgende keer niet op de donkere kant landen zonder verlichting... Volgende keer Minmus proberen. Tof spel, zeker als iets lukt! Bedankt voor de add-on-tips! | |
zyx1981 | vrijdag 9 mei 2014 @ 00:14 |
Enige irritante is wel dat je gedurende een game niet zomaar add-ons kan toevoegen. In de carere-mode speel je via punten technische ontwikkelingen vrij. Heb je een ontwikkeling vrijgespeeld en voegt een add-on juist in die ontwikkeling elementen toe, dan blijven deze elementen onbeschikbaar in je huidige savegame. Verder kan je niet onbeperkt add-ons toevoegen, maar waar die grens bij jouw pc ligt merk je vanzelf. ![]() | |
zyx1981 | zondag 11 mei 2014 @ 18:13 |
Die Infernal Robotics is inderdaad wel tof. ![]() ![]() ![]() Hier een plaatje van mijn 1e mobiele kraan. ![]() ![]() ![]() | |
zyx1981 | zondag 11 mei 2014 @ 18:16 |
Nice. ![]() ![]() | |
MissionPhailed | zondag 11 mei 2014 @ 20:04 |
Heb sinds kort FAR én deadly-reentry geïnstalleerd. Fabriceerde enkele dagen geleden het eerste vliegtuig (genaamd de Qutflieg) die met succes in een baan rondom Kerbin wist te komen. Bij terugkeer in de atmosfeer begon het ding gigantisch te fikken, roken en er vlogen stukken van de vleugels af. Hierdoor raakte het vliegtuig uit balans en explodeerde alles behalve de cockpit. Circa 1 km boven de grond liet ik Jeb maar uitstappen en hij sloeg met 400 km/u tegen de grond, stuiterde vervolgens een paar tientallen meters omhoog, en kwam weer onzacht neer. Maar hij overleefde het wél ![]() | |
zyx1981 | zondag 11 mei 2014 @ 20:40 |
![]() | |
Kutmanager | maandag 12 mei 2014 @ 10:46 |
Die kan je gewoon apart aanklikken en toevoegen in het relevante tech-tree icoontje. | |
Kutmanager | maandag 12 mei 2014 @ 10:49 |
Beiden gebruiken is wel overkill aangezien FAR tegenwoordig aerodynamic stress gebruikt om parts af te laten breken. Wel realistisch. | |
zyx1981 | woensdag 14 mei 2014 @ 23:19 |
Zonsverduistering tijdens de groepsfoto op de Mun! ![]() ![]() Even later: ![]() En net voor vertrek bij de landers. Links staat de rover; in het midden de lander die vrijwel zonder peut kwam te staan en rechts staat de refuel lander. Met de kleine dmv rcs vliegende tank, kon ik brandstof en rcs overhevelen naar de bemande lander. Dit ging nog best makkelijk, steeds via een mini dockingport van de ene naar de andere lander hoppen en leeg/volpompen. ![]() ![]() | |
zyx1981 | vrijdag 16 mei 2014 @ 19:47 |
Mijn nieuwe bureaubladachtergrond. ![]() ![]() ![]() | |
Reintji | woensdag 11 juni 2014 @ 22:26 |
![]() Argh! Weer "net" te weinig. Rapier zonder oxidizer, nog wel genoeg jetfuel, maar ja.. | |
Reintji | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:23 |
![]() #jeuj en in echte kerbal style, er pas in de atmosfeer achter komen dat er helemaal geen zuurstof in zit en je hybrid motor dus niet werkt op jetfuel. Gelukkig wat parachutes gemonteerd. [ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 14-06-2014 06:35:11 ] | |
zyx1981 | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:02 |
Nice! ![]() ![]() | |
zyx1981 | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:03 |
Maaruh, hoe komt die Kerbal nu nog thuis? ![]() ![]() | |
Reintji | zaterdag 14 juni 2014 @ 06:30 |
Eh nee. Want het vliegtuig kan niet meer opstijgen. De kerbal kan niet eens meer terug in de cockpit want er mist een stukje trap boven, achter de cockpit. ![]() | |
MissionPhailed | maandag 16 juni 2014 @ 17:16 |
Ben wat wezen kutten met één of ander programma waarmee je planeten enzo kunt fabriceren. Ik heb een gedrocht van een planeet gemaakt dat van veraf eruit ziet als een stuk rauw vlees. Heb het ontwerp ook weer meteen de prullebak ingemieterd, want 't is gewoon visuele AIDS ![]()
| |
Reintji | maandag 16 juni 2014 @ 20:37 |
Wel mooi rood!![]() Het is gelukt om met een bescheiden raket een experimentenkoekepan te landen op Eeloo. Zoveel ijs en toch precies in een bruin stuk. ![]() | |
SiGNe | vrijdag 20 juni 2014 @ 23:22 |
Valt nog niet mee, een raketje de lucht in krijgen.. en dan doet ie het goed, gebruik ik m'n decoupler.. poef.. weer een Kerbaliaan ontlploft ![]() Die dingen mag je kennelijk alleen in de ruimte gebruiken? Ben nog maar net begonnen, wel al een aantal mod geïnstalleerd. Dat het programma regelmatig crasht zal wel aan een van die mods liggen, of niet? | |
Reintji | zaterdag 21 juni 2014 @ 09:12 |
Decouplers zet je tussen stages, doorgaans is een stage niet genoeg voor een orbit. Post eens een plaatje van je raket anders? En begin klein en bouw dat uit. Begin eens met een satelliet? Mods kunnen het spel instabiel maken. | |
SiGNe | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:19 |
Ik heb het al opnieuw geïnstalleerd (wel meteen weer wat mods erbij maar dan op de juiste manier geïnstalleerd.) Inmiddels ben ik al wat verder. Ik zit in de career mode dus ik kan nog niet heel veel bouwen maar kom wel steeds verder. Heb al 2 Kerbalianen in een baan om de zon zitten (en hebben nog een capsule zonder brandstof dus kunnen ook niet meer terug) Ergens wel raar dat je in het begin van je career nog geen satellieten de lucht in kan sturen, hoogstens een onbemande capsule. | |
SiGNe | zaterdag 21 juni 2014 @ 19:54 |
Dit is m'n huidige raket overigens![]() De 6 tanks en motoren laten los waarna er nog 1 gewone raket overblijft, die heet ook weer een extra stage (gewicht verliezen). Bovenin zit een science module en daarboven natuurlijk de command module met 2 goo canisters, extra batterij en antenne erop geplakt. Moet 'm weer even editten zodat de Sc-9001 Science Jr. aan de command module blijft zitten. Heb nog niet veel ge-unlocked in career mode dus ik moet het hier zo'n beetje mee doen. Wat ik in careermode overigens wel mis is doelen. Je krijgt geen opdracht ofzo, 't is sandbox maar je moet science nog unlocken. Dit zijn overigens de Mods die ik nu heb: ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 21 juni 2014 @ 21:20 |
Dit lijkt verdacht veel op een stock ship | |
MissionPhailed | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:47 |
Ja, dit spel + mods leunen leggen nogal beslag op werkgeheugen (RAM). Ik meen dat door de aard van de engine waarop KSP is gebouwd maximaal 4 GB aangesproken kan worden, en dat overschrijding hiervan meteen 'n crash oplevert. Hieronder 'n mod die juist gericht is op het terugdringen van geheugengebruik door andere mods: http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/59005 | |
SiGNe | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:52 |
Toch echt helemaal zelf gebouwd.. Ik had overigens al wel wat filmpjes uit dit topic gezien en simpelweg hoger bouwen hielp ook niet dus dan kom je al snel uit op iets met zijmotoren. ik eerste instantie dacht ik slim te zijn door op die zijmotoren ook capsules met bemanning te zetten.. in een klap 6 man dood bij impact. Inmiddels lukt het me ook om een kerbaliaan in Kerbal orbit te krijgen maar om 'm dan terug te krijgen is ook nog een opgave. En de ruimtepakken hebben ook geen minimotoren dus als ze per ongeluk los laten dan zijn ze aangewezen op de zwaartekracht. Overigens nog best sterke pakken.. m'n Kerbaliaan overleefde de dampkring én de impact op aarde, stuiterde nog zo'n 150 meter de lucht in en viel toen pas te pletter ![]() Jammer genoeg zat ik teveel daarop te letten waardoor m'n schip met data ook verloren ging. Hoe dat trouwens werkt met "add manouvre" snap ik ook nog niet helemaal, maar ik heb ook nog geen RCS motoren volgens mij (dat zijn toch die kleine voor manouvres?) In elk geval is die kring de verkeerde kant op of veel te groot geworden, doe alles dus vooral met de hand. Ben ook alweer een stapje verder in de tech-tree dus dit is m'n nieuwe: ![]() Slechts kleine aanpassingen, nieuwe capsule, nieuwe winlets (bestuurbaar), nieuwe cones op m'n 1e trap en andere parachutes. Ook nog een extra decoupler op m'n Science Jr (+ 2 parachutes) [ Bericht 9% gewijzigd door SiGNe op 21-06-2014 23:01:25 ] | |
SiGNe | zaterdag 21 juni 2014 @ 22:54 |
32 bit spel dus inderdaad max 4GB geheugen (3,7GB eigenlijk) Basic versie van die mod in elk geval geïnstalleerd, lijkt me geen kwaad te kunnen | |
SiGNe | zaterdag 21 juni 2014 @ 23:36 |
Raket hierboven gelanceerd, baan om aarde.. prima.. alleen die extra decoupler had wel tot gevolg dat ik die module niet meer kan besturen (geen command module nog) Capsule is met mazzel weer terug op aarde gekomen, gelukkig zat ie in een scheve baan waardoor ik (na 2 keer door de dampkring afgeremd te zijn) laag genoeg zat. Module zit dus nog in de ruimte, parachutes zijn in principe geactiveerd dus als die weer door de dampkring scheert komt ie misschien ook laag genoeg voor een veilige landing, ik kan de science goed gebruiken in elk geval. edit: 20 minuten later is ie ook weer thuis ![]() Toch weer 25 science. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 22-06-2014 01:21:05 ] | |
wuuht | zaterdag 28 juni 2014 @ 01:54 |
Ben ook begonnen vandaag, een orbit om de aarde en terugkeren is me al gelukt nu nog een orbit om de mun. dit vond ik wel goed gedaan, die replica. | |
zyx1981 | zondag 13 juli 2014 @ 11:57 |
Woohoo, mijn nieuwe ruimtestation - gebaseerd op de Stationscience mod (http://forum.kerbalspacep(...)riment-pod-models%29 ) Dit ruimtelab bestaat uit diverse bemande labs (2x standaard lab, 2x dierenlab, 2x Kuarqs-generators) hangen diverse afkoppelbare experimenten en afkoppelbare, Kibbal Supply Pods. Alle afkoppelbare onderdelen zijn voorzien van parashutes en een drone-core, zodat ze herbruikbaar zijn. Mooi als oefening, daar vanaf KSP 0.24 je credits terug krijgt voor alle geborgen onderdelen. ![]() Specs: KSP 0.23 Netto gewicht station: 258 ton Bruto gewicht incl. draagraketten: 1377 ton Gebruikte mods: Aviation Lights, Nova Punch2, Stationscience. Klaar voor de 1e launch ![]() ![]() ![]() En op naar de tweede launch............................ ![]() ![]() We zijn los, woohoo!! ![]() ![]() Decoupelen draagraketten ![]() In orbit. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 13-07-2014 12:04:47 ] | |
Tourniquet | zondag 13 juli 2014 @ 14:37 |
Contracts komen eraan: | |
zyx1981 | zondag 13 juli 2014 @ 14:39 |
Ja dat filmpje heb ik ook gezien. Beloofd het spel weer erg veel leuker te maken. ![]() ![]() Edit: vooral ook omdat het zo is geprogrameerd, dat het heel gemakkelijk zou moeten zijn om hiervoor te gaan modden. Er zullen dus een boel contracten en uitbreidingen komen, alvorens in 0.25 het officiele contractenprogramma wordt geintroduceerd (in 0.24 zit alleen nog de basisstructuur + enkele contracten, niet uitgebreid nog). | |
Kutmanager | zondag 13 juli 2014 @ 14:57 |
Meteen gedownload. Had echt een goeie reden nodig om in career een vet space station te bouwen. | |
Kutmanager | zondag 13 juli 2014 @ 15:07 |
Leuk die contracts, maar het belangrijkste uit dat filmpje is toch echt: 64-bit KSP!!!!!!! ![]() | |
SiGNe | zondag 13 juli 2014 @ 16:14 |
Contracts zal het spel denk ik wel leuker maken, nu moet je nog teveel zelf je doelen bepalen. Een goede tutorial en een hint-systeem zouden ook kunnen helpen want ik heb af en toe echt geen flauw idee wat ik aan het doen ben. Zelf heb ik daardoor ook alweer even niet gespeeld, ik mis uitdaging en wordt niet goed opgeleid (bij wijze van spreken) | |
t4rt4rus | zondag 13 juli 2014 @ 16:38 |
Ja hoorde ik dat goed? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 13 juli 2014 @ 16:48 |
![]() | |
zyx1981 | zondag 13 juli 2014 @ 17:04 |
Die 64 bit KSP, daar siddert de wereld straks van. Beloofd (nog meer) veel goeds. ![]() Het moeilijke bij 32 bit, is dat wanneer je meer geavanceerde modellen bouwt het aantal onderdelen nogal oploopt _waar KSP niet goed mee om gaat_ en KSP daarnaast door alle mods instabiel raakt (te weinig geheugen aan kunnen spreken). Dat ruimtestation wat ik lanceerde bestond uit 400+ onderdelen. Ik draai 800+mb aan mods (B9, Nova Punch2, Kas, Station Science, Hull camera, Aviation Lights, Procedural Dynamics, Lazorsystem en nog wat kleintjes), waarmee bij mij de rek er echt uit is. FAR had ik logischerwijs uit staan...anders krijg je zo'n pannenkoek van een station nooit in 1x boven. ![]() ![]() ![]() | |
Kutmanager | zondag 13 juli 2014 @ 17:06 |
Dat weet ik ook wel. | |
zyx1981 | zondag 13 juli 2014 @ 18:00 |
Het was een beetje bedoeld naar alle meelezers. Velen lezen, maar weinig posten. Vandaar. ^^ | |
Kutmanager | zondag 13 juli 2014 @ 20:39 |
Fair enough. | |
Kutmanager | dinsdag 15 juli 2014 @ 00:56 |
Bijna 0.24. Ik zie het over 2 weken wel. Bon voyage allemaal. | |
zyx1981 | woensdag 16 juli 2014 @ 22:00 |
Woohoo, lang leve Procedural Wings. ![]() ![]() Wie wilde er nu niet al eens een zweefvliegtuig XXXXL? ![]() ![]() Bill vroeg zich alleen wel af of die toren van de luchtverkeersleiding niet te dicht bij de landingsbaan stond.... ![]() Woha, juist NIET die kant op!! ![]() Gelukkig heeft Bill stalen zenuwen, dus alles kwam goed. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SiGNe | woensdag 16 juli 2014 @ 22:02 |
Hmm zouden die vleugels ook als stabiliteitsvinnen voor raketten gebruikt kunnen worden? ![]() | |
zyx1981 | woensdag 16 juli 2014 @ 22:26 |
Ik zou het gewoon proberen! ![]() ![]() | |
zyx1981 | zondag 27 juli 2014 @ 12:14 |
Het werkt prima, echter is er wel een flink nadeel. Doordat die Procedural Wing een redelijk draagvermogen heeft, maakt dat de raket ook bijna onbestuurbaar wordt. Bij mij ging onderstaande raket vrijwel recht omhoog, zonder dat ik hem zinvol mocht bijsturen. Terzijde: zelf gebruik ik voor kleine raketten een decoupler + grote bodemplaat als lanceerinstallatie. Die SAS-modulles zijn lekker zwaar, wat ze geschikt maakt als stabiele bodemplaat. ![]() ![]() Maarrrrrrr, er is ook een beweegbare versie van de Procedural Wing. Die heb ik zelf niet getest, maar ik kan me voorstellen dat het daarmee wel goed werkt. ![]() Overigens kun je zo'n Procedural Wing ook goed gebruiken als alternatief landingsgestel. ![]() ![]() | |
zyx1981 | zondag 27 juli 2014 @ 12:23 |
Met die procedural wings kun je ook samengestelde vleugels maken. Hieronder volgt mijn eigen probeersel; ziet er wel strakker uit dan met toepassing van standaard vleugels of vleugels uit de B9-mod. ![]() ![]() Overigens is dit mijn meest wendbare toestel ooit. Ik kon heel hard recht op de grond afvliegen, neus ophalen en als op de foto een heel eind over de grond bewegen, alvorens op DIE hoogte wat salto's te maken en weer netjes weg te vliegen. ![]() ![]() | |
Reintji | zondag 27 juli 2014 @ 23:35 |
Nog een verlaat Apollo45 projectje.![]() Minilander maakt na vele "kerbal" jaren eindelijk de afdaling naar het Mun opppervlak en laat het Mun Station Alpha achter met twee kerbals. ![]() En landing, vlak bij de Armstrong memorial! | |
Kutmanager | vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:03 |
Deze gast heeft zo'n briljante filmpjes. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:20 |
Is .25 er al ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 4 augustus 2014 @ 19:33 |
https://docs.google.com/f(...)qIW9ttnAAuA/viewform Liefhebbers voor een beta tester positie? | |
Erasmo | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:52 |
Net gedownload maar tsjah ![]() https://vid.me/xfI ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:52 |
Fuck, een life support mod geinstaleerd, is Bill dood gegaan omdat er door gebrek aan stroom geen zuurstof meer was ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:11 |
Lijkt wel op mijn eerste vlucht. Check yo stagin, u fool | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:40 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:31 |
FUUUUU, elke keer als ik 3Km boven de planeet ben dan crasht het spel ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:08 |
Hi i am Scott. Fuck nu zit ik de heletijd met zijn stem in mijn hoofd ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:25 |
![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:55 |
http://forum.kerbalspacep(...)0-19-3%29-2014-07-29 Must have mod ![]() ![]() ![]() | |
Kutmanager | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:07 |
Wellicht. Als ik weer wat motivatie vind. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:36 |
![]() ![]() ![]() | |
Reintji | vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:15 |
Na de vakantie even naar kijken! | |
Reintji | vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:15 |
http://t.co/IKpGZhvkI0 haha Harv van HOCgaming is bezig met KPE2. Al flink wat dollars binnengeharkt. | |
Kutmanager | vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:32 |
Heb ook een uurtje geleden ofzo ingelogd. Best vermakelijk. | |
MissionPhailed | vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:15 |
KSC - ook op Kerbin zijn de zomervakanties aan de gang, maar bij het noodlijdende Aerobreak Airlines is men allesbehalve in een vakantiestemming. Personeel wordt structureel onderbetaald hetgeen langzaam maar zeker tot onvrede in de organisatie leidt. Een extreem geval van ontevredenheid vond gisteren plaats aan de westkust van het continent, alwaar een boze piloot zijn lijnvliegtuig aan de grond zette en plompverloren het toestel verliet. Commentaar van de piloot: "ze denken toch zeker niet dat ik voor minimumloon een stel hufterige vakantiegangers de halve planeet ga rondvliegen? Ze zoeken het maar uit!" Piloot verlaat boos het vliegtuig, terwijl daarachter vakantiegangers verdwaasd rondkijken ![]() | |
zyx1981 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:25 |
Woohoo, mijn 1e straaljager met PulseJet in de 1e trap. ![]() ![]() Om hem te kunnen lanceren, zit hij aan twee draagtorens gemonteerd. ![]() ![]() GO! ![]() ![]() En FUUUUuuuuuu!!!1!~! Een van de draagtorens liet niet los, waarschijnlijk door de te hoge versnelling van de PulseJet. ![]() ![]() Eerst nog wat onderdelen strooien ![]() ![]() ![]() Fuck it; ruimte, here I come!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nu nog netjes landen natuurlijk. ![]() ![]() ![]() Eerst de snelheid zoveel mogelijk verminderen in een motorloze zweefvlucht.... maar op een gegeven moment doet de zwaartekracht toch echt zijn werk. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door zyx1981 op 12-08-2014 00:31:10 ] | |
Kutmanager | dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:58 |
oke degene die de lapo pakt, pas ff de OP aan. Dat modlijstje wat erin staat is echt bullshit. We kunnen beter gewoon links naar de mods/topics op KSP forum van de mods maken en de OP kan sowieso beter met tutorial filmpjes en shit. | |
Kutmanager | dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:59 |
bijna | |
Kutmanager | dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:59 |
ik ga woensdag een vette OP in elkaar draaien. |