Open op verzoek van deadprezquote:Op zaterdag 23 november 2013 23:06 schreef thespaceman1 het volgende:
En dan een geweldig concert van DJ Armin van Buuren op tv dus energie voor 10 en zin om goed te feesten nu.
Was ik toch maar uit gegaan vanavond i.p.v. voor school bezig te gaan
http://www.npo.nl/bnn-pre(...)11-2013/POW_00734925
civil disobediencequote:
Kiid wou nog iets posten ofzo, maar het blijft stil.quote:
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:58 schreef Kiid het volgende:
Oke TS, dus volgens jou kosten de mensen in de bijstand 'jullie' allemaal heel veel geld, maar dat 'we' net 4.5 miljard euro hebben besteed aan een paar vliegtuigen maakt dan niet uit? Of dan het onderhoud van 250 miljoen per jaar voor diezelfde vliegtuigen.
Zodra jij en je vrienden zouden werken, was er meer over. Dan maakt die berekening ook niets uitquote:Weet je wel niet hoeveel mensen daarvan voor een netto maandbedrag van 2.000 euro in de bijstand kunnen zitten? Dan ben jij gelukkig omdat je de loonslaaf uit kan hangen bij de Mac en ik gelukkig omdat ik gewoon kan blijven uitslapen.
Veiligheidquote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.
Stoer hoor, met je domrechtse praatjes.quote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
Kiid? Deadprez? Ga eens heel lief dankjewel zeggen tegen mij en andere werkenden in plaats van in de kassa rij op mijn plek voor mij te staan?
Mijn bestaansrecht? Laat ik het budgetteren noemen voor de mensen die het niet zelf kunnen. Ik noem het ook wel mensen enige zekerheid bieden in iets wat ze niet kunnen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
VeiligheidAlsof we ook maar iets kunnen beginnen met die vliegtuigjes. Wat is jouw bestaansrecht precies?
Mensen kunnen dat niet zelf omdat de overheid hen niet genoeg geld geeft. Gewoon 2000 euro basisinkomen, zoals mensen in Zwitserland met hun referendum willen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mijn bestaansrecht? Laat ik het budgetteren noemen voor de mensen die het niet zelf kunnen. Ik noem het ook wel mensen enige zekerheid bieden in iets wat ze niet kunnen.
Veiligheid? Voor wie lopen we gevaar dat we 37 vliegtuigen moeten bestellen voor een mega bedrag? Daarbij is het ook veiliger om mensen in de bijstand in de bijstand te houden aangezien ze niet willen werken. En als je niet wilt werken dan maak je fouten. Dus als jij straks bijvoorbeeld een salade besteld (konijnenvoerquote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.
[..]
Zodra jij en je vrienden zouden werken, was er meer over. Dan maakt die berekening ook niets uit! Geen dank!
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerikaquote:Op zondag 24 november 2013 00:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mensen kunnen dat niet zelf omdat de overheid hen niet genoeg geld geeft. Gewoon 2000 euro basisinkomen, zoals mensen in Zwitserland met hun referendum willen.
Waarom? Wij leven hier in Nederland, niet in Amerika. Ik heb gewoon recht op geld iedere maand.quote:Op zondag 24 november 2013 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerika
Mensen die dat doen, inderdaad, kansloos. Maar ben jij dan zo mentaal beperkt dat je accuzuur (hoe komt dat in godsnaam op de plek waar je salade bereid?) in een salade gooit? Jij kan vast wel dozen vouwen en zaken inpakkenquote:Op zondag 24 november 2013 00:05 schreef Kiid het volgende:
[..]
Veiligheid? Voor wie lopen we gevaar dat we 37 vliegtuigen moeten bestellen voor een mega bedrag? Daarbij is het ook veiliger om mensen in de bijstand in de bijstand te houden aangezien ze niet willen werken. En als je niet wilt werken dan maak je fouten. Dus als jij straks bijvoorbeeld een salade besteld (konijnenvoer) en daar heeft iemand die in de bijstand zat per ongeluk accuzuur door gedaan dan heb je een groot probleem. Daar gaat je idee van veiligheid en idealisme dat een ieder wat zou moeten bij dragen aan de maatschappij.
Mijn vrienden werken wel hoor, maar ik niet. Ik heb aan een bijstand uitkering genoeg en de rest hossel ik er gewoon naast. En dat kan ik om 3 uur 's middags doen nadat ik net klaar ben met douchen en ontbijt.
In Amerika hebben ze ook heel veel social benefits hoor. Een paar WoW vrienden van me wonen in Amerika en die leven daar als koningen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerika
doeiquote:Op zondag 24 november 2013 00:09 schreef Meloewa het volgende:
Terechte klacht. Ben een ''beetje'' depressief.
Dat lege intense gevoel. Hate it also love it.
Ik kan het wel, maar ik wil het niet. En doordat ik het niet wil dan kan ik het niet. Ja, de eerste dozen zullen goed gaan, maar daarna verlang ik weer snel terug naar het niets doen en uitslapen dat het fout gaat. En ik vraag me af of jij nog zo stoer praat als jij straks een pakje geleverd krijgt met porselein waar de bodem loslaat omdat ik geen zin had om hem goed dicht te vouwen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mensen die dat doen, inderdaad, kansloos. Maar ben jij dan zo mentaal beperkt dat je accuzuur (hoe komt dat in godsnaam op de plek waar je salade bereid?) in een salade gooit? Jij kan vast wel dozen vouwen en zaken inpakken
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerdquote:Op zondag 24 november 2013 00:09 schreef deadprez het volgende:
Als de overheid voor mij een baan regelt waar ik 15 euro per uur krijg en waar ik in beschonken toestand kan werken wil ik het overwegen.
Wie ben jij om te bepalen dat ik een onderbetaalde baan zou moeten nemen, ik heb gewoon recht op een goed inkomen als ik werk voor dit land.quote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerd
Dan bel ik het bedrijf en krijg ik een nieuwe. En eentje die een euro duurder is omdat opeens 1000 kanslozen weer aan het werk zijn. Zo stimuleer ik de samenleving en slaap ik beter omdat jij wat doet in plaats van je hand ophoudenquote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik kan het wel, maar ik wil het niet. En doordat ik het niet wil dan kan ik het niet. Ja, de eerste dozen zullen goed gaan, maar daarna verlang ik weer snel terug naar het niets doen en uitslapen dat het fout gaat. En ik vraag me af of jij nog zo stoer praat als jij straks een pakje geleverd krijgt met porselein waar de bodem loslaat omdat ik geen zin had om hem goed dicht te vouwen.
Ging jij niet met dima uit vanavond?quote:
Wat heb je daarvoor gepresteerd? Net nog had je recht op een basisinkomen (uitkering heet dat) en nu heb je recht op een baan van boven modaal? Wat precies heb je gestudeerd?quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat ik een onderbetaalde baan zou moeten nemen, ik heb gewoon recht op een goed inkomen als ik werk voor dit land.
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had gekocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF'squote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerd
Nee. Ik heb hele weekend niks gedaan.quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ging jij niet met dima uit vanavond?
Ik heb recht op een uitkering en als ze willen dat ik iets bijdraag hebben ze maar te betalen. Helemaal niks, heb niet eens een diploma van de middelbare school. Basisinkomen zou sowieso ingevoerd moeten worden en is iets heel anders dan een uitkering.quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor gepresteerd? Net nog had je recht op een basisinkomen (uitkering heet dat) en nu heb je recht op een baan van boven modaal? Wat precies heb je gestudeerd?
Niks mis mee, ik zit ook al de hele avond als een nerdje wodka te drinken achter mijn pc.quote:Op zondag 24 november 2013 00:13 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hele weekend niks gedaan.
brrr.
De samenleving heeft meer aan slavenarbeiders. De onderste kaste van de samenleving leent zich daar perfect voor.quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Kiid het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had verkocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF's
Het is me wel duidelijk dat jij een onrealistisch blik hebt op de toekomst en hoe het eruit zal zien wanneer je eenmaal het werkveld gaat betreden. Ik heb op mijn 14e een week gewerkt in de supermarkt en toen kon ik al concluderen dat werken niets voor mij is. Andere mensen zijn daar beter in dan ik dus is het logisch dat ik thuis blijf en dat hun werken.quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan bel ik het bedrijf en krijg ik een nieuwe. En eentje die een euro duurder is omdat opeens 1000 kanslozen weer aan het werk zijn. Zo stimuleer ik de samenleving en slaap ik beter omdat jij wat doet in plaats van je hand ophouden! Top plan Kiid! Wanneer ga je solliciteren?
Ik zie de basisinkomen als een uitkering. Immers, er wordt iets uitgekeerd zonder dat je iets moet doen. Wees eens blij met iets dat je krijgt zonder enig inspanning te doen. Vroeger zei ik ook dankjewel aan mijn oma wanneer ze mij een presentje gaf.quote:Op zondag 24 november 2013 00:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb recht op een uitkering en als ze willen dat ik iets bijdraag hebben ze maar te betalen. Helemaal niks, heb niet eens een diploma van de middelbare school. Basisinkomen zou sowieso ingevoerd moeten worden en is iets heel anders dan een uitkering.
Ik vroeg haar waarom ik zo weinig kreeg.quote:Op zondag 24 november 2013 00:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zie de basisinkomen als een uitkering. Immers, er wordt iets uitgekeerd zonder dat je iets moet doen. Wees eens blij met iets dat je krijgt zonder enig inspanning te doen. Vroeger zei ik ook dankjewel aan mijn oma wanneer ze mij een presentje gaf.
Ik werk vanaf mijn 18e en toen ik afstudeerde had ik opeens drie banen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:15 schreef Kiid het volgende:
[..]
Het is me wel duidelijk dat jij een onrealistisch blik hebt op de toekomst en hoe het eruit zal zien wanneer je eenmaal het werkveld gaat betreden. Ik heb op mijn 14e een week gewerkt in de supermarkt en toen kon ik al concluderen dat werken niets voor mij is. Andere mensen zijn daar beter in dan ik dus is het logisch dat ik thuis blijf en dat hun werken.
Ik ga dus ook niet solliciteren. Ik heb mijn jaarlijkse sollicitatiebrief allang verstuurd voor een WO functie waar ik toch niet word aangenomen. En volgend jaar doe ik weer hetzelfde etc
quote:Op zondag 24 november 2013 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vroeg haar waarom ik zo weinig kreeg.
Wat is er schandalig laag aan de bijstand dan?quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Kiid het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had gekocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF's
Jij denkt dat mijn bmw rijdt op water ofzo?quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat is er schandalig laag aan de bijstand dan?
Exact.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kan daar net van eten en mijn huur betalen, ik moet ook sigaretten hebben en bier. Wiet ook.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vraag bijzondere bijstand aan voor het 'activiteitenfonds'quote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik kan daar net van eten en mijn huur betalen, ik moet ook sigaretten hebben en bier. Wiet ook.
Jammer, ik vond het wel grappig hoe je bleef happen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef Renesite het volgende:
He maar kanslozen en onrendabele mensen, ik ga slapen! Gaan jullie verder met niets doen?
Zal ook geen interessante bmw zijn danquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef Kiid het volgende:
[..]
Jij denkt dat mijn bmw rijdt op water ofzo?
Ik vermaak me primaquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jammer, ik vond het wel grappig hoe je bleef happen.
In de ochtend moest je kranten bezorgen, in de middag nam je de bestelling op bij de Mac en 's avonds maakte je kantoorpanden schoon na sluitingstijd? En dat allemaal voor hetzelfde salaris als ik. Daarom snap ik loonslaven nooitquote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik werk vanaf mijn 18e en toen ik afstudeerde had ik opeens drie banen.
Joe
quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vermaak me prima!
Ik houd van happen. Deed ik het goed?
die heb ik op dit moment naast me staanquote:
Nee. Dat was toen al onder mijn stand. Ik was CEO van een miljoenencoorperatie.quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Kiid het volgende:
[..]
In de ochtend moest je kranten bezorgen, in de middag nam je de bestelling op bij de Mac en 's avonds maakte je kantoorpanden schoon na sluitingstijd? En dat allemaal voor hetzelfde salaris als ik. Daarom snap ik loonslaven nooit
Bmw m5. Doet wat 'ie moet doenquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zal ook geen interessante bmw zijn dan
Redelijk. Ik ben wel echt voor het invoeren van een basisinkomen trouwens.quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vermaak me prima!
Ik houd van happen. Deed ik het goed?
Ik ook wel. Maakt mijn werk makkelijkerquote:Op zondag 24 november 2013 00:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Redelijk. Ik ben wel echt voor het invoeren van een basisinkomen trouwens.
Welterusten.quote:Op zondag 24 november 2013 00:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maakt mijn werk makkelijker!
Spater!
Jij denkt toch niet dat ze weten dat ik in een Bmw m5 rijd?quote:Op zondag 24 november 2013 00:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
wel zorgen dat ie niet te veel waard is he
Wat anders, die drink ik ook altijd, goedkope wodka zonder alle poespasquote:Op zondag 24 november 2013 00:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
die heb ik op dit moment naast me staan
word je depri vanquote:Op zondag 24 november 2013 00:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik zit ook al de hele avond als een nerdje wodka te drinken achter mijn pc.
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat anders, die drink ik ook altijd, goedkope wodka zonder alle poespas
Ik heb toevallig nu wel nog een halve liter zubrowka in de koelkast liggen trouwens
Beter zwartrijden dan tog, niemand die dat checktquote:Op zondag 24 november 2013 00:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.Zubrowska heb ik nog nooit op volgens mij.
Valt wel mee, mijn vriendin zit naast me op de bank dus ik heb nog wel wat menselijk contact.quote:
Met de bus?quote:Op zondag 24 november 2013 00:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beter zwartrijden dan tog, niemand die dat checkt
Niet als je weet dat je maandag weer weekend hebt. En dinsdag. En woensdag. Donderdag, vrijdag en dan is het weer weekend.quote:
Gewoon het geluidje van dat ov ding afspelen met je telefoon terwijl je chipkaart net niet binnen bereik is togquote:
Nog nooit geweest om dezelfde redenquote:Op zondag 24 november 2013 00:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.Zubrowska heb ik nog nooit op volgens mij.
Gras?quote:Op zondag 24 november 2013 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nog nooit geweest om dezelfde redenToch eens doen misschien als ik de buurt ben toevallig.
Zubrowka is met dat gras erin, best lekker op zich, 20 euro per liter ofzo wel
Jij of deadprez?quote:Op zondag 24 november 2013 00:27 schreef Kiid het volgende:
[..]
Niet als je weet dat je maandag weer weekend hebt. En dinsdag. En woensdag. Donderdag, vrijdag en dan is het weer weekend.
Optimist.quote:Op zondag 24 november 2013 00:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Valt wel mee, mijn vriendin zit naast me op de bank dus ik heb nog wel wat menselijk contact.
Waarom post pomper eigenlijk niet meer?quote:
Het was ook een cadeautje, zou zelf ook niet zo gauw zoveel uitgeven aan drank voor mezelf :pquote:Op zondag 24 november 2013 00:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
Gras?20 euro vind ik sowieso veel te veel.
quote:
Die fles ziet er wel baas uit, misschien toch een keer kopen zodat ik de fles daarna ergens neer kan zetten.quote:Op zondag 24 november 2013 00:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het was ook een cadeautje, zou zelf ook niet zo gauw zoveel uitgeven aan drank voor mezelf :p
[ afbeelding ]
quote:
Bah beetje jelly hier.quote:
Geen zin meer in FOK! sinds ie mij kentquote:Op zondag 24 november 2013 00:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom post pomper eigenlijk niet meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee gewoon echt geen zin meer.Doei!
Ohja, nvm.quote:
Deprimerend he?quote:
ga roermond onveilig maken danquote:Op zondag 24 november 2013 00:35 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Deprimerend he?
Of ja kan er wel tegen normaal, maar ik moet iets hebben wat me triggert anders word ik blijkbaar depri.
quote:Op zondag 24 november 2013 00:33 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Bah beetje jelly hier.
Maar kun je dan wel beetje rondkomen? of nog onder pappies en mammies dakkie?
[..]
Geen zin meer in FOK! sinds ie mij kentJe kan prima rondkomen hoor, maar zoals ik al zei verdienen thuisblijvers meer geld dan dat we momenteel krijgen. Als je 4.5 miljard kan uitgeven aan vliegtuigen dan kan je ook wel meer afdragen dan een rug per maand aan mensen die geen zin hebben om te werken. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee gewoon echt geen zin meer.
Ik heb er de kracht niet voorquote:
Je had het vorige topic moeten zien waar hij strooide met termen als: 'vergoeilijken'. En dat noemt dan mij zwakbegaafd omdat ik eerlijk toegeef dat ik geen zin heb om te werken.quote:
Ochquote:Op zondag 24 november 2013 00:36 schreef Kiid het volgende:
[..]
Je kan prima rondkomen hoor, maar zoals ik al zei verdienen thuisblijvers meer geld dan dat we momenteel krijgen. Als je 4.5 miljard kan uitgeven aan vliegtuigen dan kan je ook wel meer afdragen dan een rug per maand aan mensen die geen zin hebben om te werken. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal.
10.The.Wire.2x10.Storm.Warnings.DvDRipquote:Op zondag 24 november 2013 00:35 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Deprimerend he?
Of ja kan er wel tegen normaal, maar ik moet iets hebben wat me triggert anders word ik blijkbaar depri.
En jij bent een matige nageboorte, maar je moeder koos er ook voor om je te houden.quote:Op zondag 24 november 2013 00:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Och
Als sommige mensen 80 uur per week kunnen werken, dan kan jij ook wel meer werken dan je nu doet. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal
jij bent overigens wel een heel matige troll
Hou op je steek me aan met je luiheid virus...quote:Op zondag 24 november 2013 00:36 schreef Kiid het volgende:
[..]
Je kan prima rondkomen hoor, maar zoals ik al zei verdienen thuisblijvers meer geld dan dat we momenteel krijgen. Als je 4.5 miljard kan uitgeven aan vliegtuigen dan kan je ook wel meer afdragen dan een rug per maand aan mensen die geen zin hebben om te werken. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal.
Iedereen kan een bijstandsuitkering aanvragen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Hou op je steek me aan met je luiheid virus...
Maar wat heb je dan, je krijgt echt niet zomaar een uitkering hoor?
ben je deels verlamd?
ben je zwaar autistisch?
ben je psycho?
Moet je ff kijken of je onder de streep meer overhoud toch. Hetgeen je overhoudt als je minder krijgt doordat je bij je ouders woont vergelijken met wat je overhoudt als je op jezelf woont en huur etc moet dokkenquote:Op zondag 24 november 2013 00:37 schreef deadprez het volgende:
Als je bij je ouders woont wordt je volgens mij sowieso gekort, dus met alle subsidies naai je jezelf juist als je thuis blijft wonen met je uitkering.
Ik krijg stufi.quote:Op zondag 24 november 2013 00:37 schreef deadprez het volgende:
Als je bij je ouders woont wordt je volgens mij sowieso gekort, dus met alle subsidies naai je jezelf juist als je thuis blijft wonen met je uitkering.
Naast stufi krijg je geen WWB-uitkering neequote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik krijg stufi.
Wat moet ik nog meer krijgen niks?
En verder betalen mn ouders et grootste deel.
Ik heb de mogelijkheid niet om bij mijn ouders te gaan wonen, dus die vlieger gaat sowieso niet op.quote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Moet je ff kijken of je onder de streep meer overhoud toch. Hetgeen je overhoudt als je minder krijgt doordat je bij je ouders woont vergelijken met wat je overhoudt als je op jezelf woont en huur etc moet dokken
Waarom ga je er meteen vanuit dat ik wat hebquote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Hou op je steek me aan met je luiheid virus...
Maar wat heb je dan, je krijgt echt niet zomaar een uitkering hoor?
ben je deels verlamd?
ben je zwaar autistisch?
ben je psycho?
Ik denk dat jij wel in aanmerking komt voor wajongquote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik krijg stufi.
Wat moet ik nog meer krijgen niks?
En verder betalen mn ouders et grootste deel.
Deze manquote:Op zondag 24 november 2013 00:40 schreef Kiid het volgende:
[..]
Waarom ga je er meteen vanuit dat ik wat heb. Ik heb geen zin om te werken. Geen z-i-n. Ik gedij veel beter bij het thuisblijven. Daarbij besteed ik mijn uitkering ook weer dus in feite verliest de maatschappij er niks op.
En een bijstand uitkering krijgt iedereen, Meloewa.
En dan kan ze haar topics uitprinten als bewijslastquote:Op zondag 24 november 2013 00:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel in aanmerking komt voor wajong
Hoeveel blijft er aan jouw strijkstok hangen als je naar de hoeren gaat.quote:Op zondag 24 november 2013 00:40 schreef Kiid het volgende:
[..]
Waarom ga je er meteen vanuit dat ik wat heb. Ik heb geen zin om te werken. Geen z-i-n. Ik gedij veel beter bij het thuisblijven. Daarbij besteed ik mijn uitkering ook weer dus in feite verliest de maatschappij er niks op.
Ik heb nu al zoveel moeite in het falen gestoken dat ik het een keer wil afsluiten het nare hoofdstukquote:Op zondag 24 november 2013 00:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Iedereen kan een bijstandsuitkering aanvragen.
Niks mis met falen, je moet gewoon accepteren dat het toch nooit iets gaat worden en dan gewoon chillen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:42 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik heb nu al zoveel moeite in het falen gestoken dat ik het een keer wil afsluiten het nare hoofdstuk
Ik vind seks & hoeren maar niks. Dat ruikt naar vis en dat doet me er iedere keer aan herinneren dat ik het geld niet heb voor een verse zak kibbelingquote:Op zondag 24 november 2013 00:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Hoeveel blijft er aan jouw strijkstok hangen als je naar de hoeren gaat.
Ik moest lachenquote:Op zondag 24 november 2013 00:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel in aanmerking komt voor wajong
Hmmm. Als je in de buurt woont wil ik je zo rond de kerst wel trakteren hoor. Heb jij ook een feest.quote:Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik vind seks & hoeren maar niks. Dat ruikt naar vis en dat doet me er iedere keer aan herinneren dat ik het geld niet heb voor een verse zak kibbeling
Verhuizen naar Eindhoven is een makkelijke en snelle upgrade tochquote:Op zondag 24 november 2013 00:42 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik heb nu al zoveel moeite in het falen gestoken dat ik het een keer wil afsluiten het nare hoofdstuk
Heb er nu al 4/5 jaar ingestoken. Ouders hebben me te zeer gepusht in deze ( begrijpelijk) maar het werkt een beetje averechts. Ik had gewoon het huis uit moeten gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 00:43 schreef deadprez het volgende:
[..]
Niks mis met falen, je moet gewoon accepteren dat het toch nooit iets gaat worden en dan gewoon chillen.
Bedankt voor het aanbod, maar ik wil niet profiteren van anderenquote:Op zondag 24 november 2013 00:44 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Hmmm. Als je in de buurt woont wil ik je zo rond de kerst wel trakteren hoor. Heb jij ook een feest.
Hij is leukquote:Op zondag 24 november 2013 00:46 schreef Kiid het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, maar ik wil niet profiteren van anderen
Ach ja ik wil mijn opleiding wel halen en hoop dat het mentaal een beetje meezit.quote:Op zondag 24 november 2013 00:45 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Verhuizen naar Eindhoven is een makkelijke en snelle upgrade toch
Welke opleiding doe je?quote:Op zondag 24 november 2013 00:47 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ach ja ik wil mijn opleiding wel halen en hoop dat het mentaal een beetje meezit.
Sommige dingen heb je niet in de hand.quote:Op zondag 24 november 2013 00:47 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ach ja ik wil mijn opleiding wel halen en hoop dat het mentaal een beetje meezit.
Van die mensen moet je gewoon misbruik maken, laat ze een opleiding voor je fixen zodat je met een beetje geluk weer een halfjaar stufi kan leechen. Vervolgens zorg je dat je van je opleiding gekicked wordt en helpen ze je met het krijgen van een uitkering.quote:Op zondag 24 november 2013 00:44 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik moest lachen
ik weet nog een jaar geleden toen had ik geen opleiding en als je nog onder 23 jaar bent word je uitgenodigd voor zo'n gesprek met van die wannabe geleerde social workers
Ging ze me zeggen dat ik een frisse jonge meid was en nog veelste jong was om het erbij te laten.
Ik dacht je wil niet weten
Niet echt, eigenlijk. Ik doe het meer voor de hoge studieschuld die ik ander heb als ik mijn diploma niet binnen 10 jaar haal. Daarbij zit er ook veel tijd en energie in die jaren en heb ik elk jaar lesgeld moeten betalen 1100 euro. Boeken etc. Weet ik veel wat niet.quote:Op zondag 24 november 2013 00:49 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat is wel een goede keuze. Er is een schreeuwend tekort aan mensen met die opleiding
Lekker slim ja. Dan kun je net zo goed een lening aanvragen aangezien er als voorwaarde aan die studiefinanciering zit dat het prestatiebeurs is. Hier is prestatie vrijwel niet aanwezig.quote:Op zondag 24 november 2013 00:50 schreef deadprez het volgende:
[..]
Van die mensen moet je gewoon misbruik maken, laat ze een opleiding voor je fixen zodat je met een beetje geluk weer een halfjaar stufi kan leechen. Vervolgens zorg je dat je van je opleiding gekicked wordt en helpen ze je met het krijgen van een uitkering.
Daarna gewoon nog ff 4 jaar op hbo stufi ontvangenquote:Op zondag 24 november 2013 00:51 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Niet echt, eigenlijk. Ik doe het meer voor de hoge studieschuld die ik ander heb als ik mijn diploma niet binnen 10 jaar haal. Daarbij zit er ook veel tijd en energie in die jaren en heb ik elk jaar lesgeld moeten betalen 1100 euro. Boeken etc. Weet ik veel wat niet.
Voordeel van stufi is dat de rente extreem laag is, beter daar lenen dan ergens anders.quote:Op zondag 24 november 2013 00:53 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Lekker slim ja. Dan kun je net zo goed een lening aan vragen in dien er als voorwaarde aan die studiefinanciering zit dat het prestatiebeurs is. Hier is prestatie vrijwel niet aanwezig.
Geen diploma > geen prestatie> studiefinanciering terug betalen maandelijks.
Ken zat mensen die nu 30 zijn en nog aan DUO lopen te betalen. Omdat ze wat foute beslissingen in hun het leven hebben gemaakt.
No thanks
Inderdaad.quote:Op zondag 24 november 2013 00:50 schreef deadprez het volgende:
[..]
Van die mensen moet je gewoon misbruik maken, laat ze een opleiding voor je fixen zodat je met een beetje geluk weer een halfjaar stufi kan leechen. Vervolgens zorg je dat je van je opleiding gekicked wordt en helpen ze je met het krijgen van een uitkering.
Ja'' ff hbo''. Meisje die ik ken zei ook, ik zat graag nog op school eigenlijk lekker stufi trekken.quote:Op zondag 24 november 2013 00:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Daarna gewoon nog ff 4 jaar op hbo stufi ontvangen
pracht van een loopbaan.quote:Op zondag 24 november 2013 00:55 schreef Kiid het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mijn plan van aanpak Meloewa:
Ze doen extreem moeilijk over uitkeringen tot 27e en dan met name de bijstand uitkering. Dat is 1 of andere hippie maatregel om jonge mensen te pushen om als loonslaaf aan de slag te gaan.
- Kies een mbo 4 opleiding. Ook al heb je een havo/vwo diploma
- Zorg dat je een prestatiebeurs krijgt + basis beurs + leen het maximale bij
- Leg iedere maand 200 euro op zij op een spaarrekening of oude sok
- Zorg dat je studie vertraging krijgt (eerst jaar overnieuw doen)
- Vervolgens haal je je diploma en ben je 21/22
- Ga vervolgens een hbo studie volgen van 4 jaar en maak deze af
- Dan ben je 26 en - als het goed is - woon je nog thuis. Vervolgens leef je 1 jaar de goodlife met het geld wat je op je spaarrekening hebt gezet
- Op je 27e verjaardag loop je binnen en eis je op wat jou rechtmatig toekomt
En dan gewoon wachten tot je 65 bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei!
Ja dat is voor die mensen die krap bij kast zitten.quote:Op zondag 24 november 2013 00:57 schreef chroestjov het volgende:
Leningen tegen gunstigere voorwaarden dan bij DUO vind je nergens en krijg je in je verdere leven niet meer aangereikt.
Dus als je op de korte- of lange termijn eventueel van plan bent om te gaan lenen dan kan je beter gewoon alvast bij DUO lenen.
quote:Op zondag 24 november 2013 00:57 schreef Meloewa het volgende:
[..]
pracht van een loopbaan.Het is een studieplan, geen loopbaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 november 2013 00:58 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja dat is voor die mensen die krap bij kast zitten.
quote:
26->27 zou je ook gewoon bijstand kunnen krijgen, aangezien je na die 4 jaar hbo geen recht meer hebt op stufiquote:Op zondag 24 november 2013 00:55 schreef Kiid het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mijn plan van aanpak Meloewa:
Ze doen extreem moeilijk over uitkeringen tot 27e en dan met name de bijstand uitkering. Dat is 1 of andere hippie maatregel om jonge mensen te pushen om als loonslaaf aan de slag te gaan.
- Kies een mbo 4 opleiding. Ook al heb je een havo/vwo diploma
- Zorg dat je een prestatiebeurs krijgt + basis beurs + leen het maximale bij
- Leg iedere maand 200 euro op zij op een spaarrekening of oude sok
- Zorg dat je studie vertraging krijgt (eerst jaar overnieuw doen)
- Vervolgens haal je je diploma en ben je 21/22
- Ga vervolgens een hbo studie volgen van 4 jaar en maak deze af
- Dan ben je 26 en - als het goed is - woon je nog thuis. Vervolgens leef je 1 jaar de goodlife met het geld wat je op je spaarrekening hebt gezet
- Op je 27e verjaardag loop je binnen en eis je op wat jou rechtmatig toekomt
En dan gewoon wachten tot je 65 bent
Op school ben je vrij. Je hoeft alleen 2/3 dagen je gezicht te laten zien en that's it. Voor de rest vang je maximale stufi en leef je de goodlife. School is niets meer dan het legitiem wachten op je 27e verjaardag waarop je vervolgens in aanmerking komt voor een bijstand uitkering.quote:Op zondag 24 november 2013 00:59 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Naja 27 jaar.
Ik hoop voor die tijd al een vrij wezentje te zijn.
hahaquote:Op zondag 24 november 2013 01:00 schreef Kiid het volgende:
[..]
Op school ben je vrij. Je hoeft alleen 2/3 dagen je gezicht te laten zien en that's it. Voor de rest vang je maximale stufi en leef je de goodlife. School is niets meer dan het legitiem wachten op je 27e verjaardag waarop je vervolgens in aanmerking komt voor een bijstand uitkering.
Waarom snap je dat niet? Niet werken = vrij
Dat weet ik, maar ze hebben een nieuwe regel waarbij ze mensen onder de 27 geen bijstand uitkering verlenen en liever helpen aan een omscholing en/of baan. De hippie oplossing dusquote:Op zondag 24 november 2013 01:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
26->27 zou je ook gewoon bijstand kunnen krijgen, aangezien je na die 4 jaar hbo geen recht meer hebt op stufi
Dit dus. Het nadeel is wel dat je op het mbo gewoon uitgeschreven wordt als je niet komt opdagen en je dus maar een paar maanden kan lenen voor DUO het stopzet.quote:Op zondag 24 november 2013 00:57 schreef chroestjov het volgende:
Leningen tegen gunstigere voorwaarden dan bij DUO vind je nergens en krijg je in je verdere leven niet meer aangereikt.
Dus als je op de korte- of lange termijn eventueel van plan bent om te gaan lenen dan kan je beter gewoon alvast bij DUO gaan lenen.
Doen ze wel, maar je moet eerst een maand zoeken naar een opleiding. Daarna krijg je met terugwerkende kracht die maand alsnog bijstand.quote:Op zondag 24 november 2013 01:02 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ze hebben een nieuwe regel waarbij ze mensen onder de 27 geen bijstand uitkering verlenen en liever helpen aan een omscholing en/of baan. De hippie oplossing dus
Vandaar dat je ook een buffer moet aanleggen voordat je 27
Idd.quote:Op zondag 24 november 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit dus. Het nadeel is wel dat je op het mbo gewoon uitgeschreven wordt als je niet komt opdagen en je dus maar een paar maanden kan lenen voor DUO het stopzet.
Ah, oke. Nja, dat was in ieder geval hoe ik het had aangepakt dan. Het kan nooit kwaad om zoiets te delen natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2013 01:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Doen ze wel, maar je moet eerst een maand zoeken naar een opleiding. Daarna krijg je met terugwerkende kracht die maand alsnog bijstand.
Mensen onder de 27 kunnen dat ook gewoon krijgen, maar die moeten 4 weken solliciteren voor ze in aanmerking komen. Al moet in steeds meer gemeentes iedereen dat geloof ik.quote:Op zondag 24 november 2013 01:02 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ze hebben een nieuwe regel waarbij ze mensen onder de 27 geen bijstand uitkering verlenen en liever helpen aan een omscholing en/of baan. De hippie oplossing dus
Vandaar dat je ook een buffer moet aanleggen voordat je 27
Doe een 21+ toets en zoek een hbo cursus uit met zeer weinig verplichte contacturen.quote:Op zondag 24 november 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit dus. Het nadeel is wel dat je op het mbo gewoon uitgeschreven wordt als je niet komt opdagen en je dus maar een paar maanden kan lenen voor DUO het stopzet.
Is brood en water een beetje te doen?quote:Op zondag 24 november 2013 01:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mensen onder de 27 kunnen dat ook gewoon krijgen, maar die moeten 4 weken solliciteren voor ze in aanmerking komen. Al moet in steeds meer gemeentes iedereen dat geloof ik.
edit; oh te laat
Nadeel is dat je dan weer al die projectgroepongein hebtquote:Op zondag 24 november 2013 01:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Doe een 21+ toets en zoek een hbo cursus uit met zeer weinig verplichte contacturen.
Probleem verholpen.
ook weer zoietsquote:Op zondag 24 november 2013 01:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nadeel is dat je dan weer al die projectgroepongein hebt
Gewoon zorgen dat je in een goed ijverig groepje komt waar de rest het leeuwendeel van het werk voor zich neemt. Dan hoef jij alleen op het einde je handtekening eronder te zettenquote:Op zondag 24 november 2013 01:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat tegenwoordig nog werktquote:Op zondag 24 november 2013 01:07 schreef Kiid het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je in een goed ijverig groepje komt waar de rest het leeuwendeel van het werk voor zich neemt. Dan hoef jij alleen op het einde je handtekening eronder te zetten
Dan zegt het groepje '' nee jou zetten we er niet bij, dit is ook al besproken. Jij hebt niks gedaan''quote:Op zondag 24 november 2013 01:07 schreef Kiid het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je in een goed ijverig groepje komt waar de rest het leeuwendeel van het werk voor zich neemt. Dan hoef jij alleen op het einde je handtekening eronder te zetten
Ik ben ook van plan om dat te gaan doen komend schooljaar, als haan hbo kan hendelen moet het mij ook wel lukken.quote:Op zondag 24 november 2013 01:05 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Doe een 21+ toets en zoek een hbo cursus uit met zeer weinig verplichte contacturen.
Probleem verholpen.
Mwah, ik overdreef het een beetje. Je moet voor de sier wel een beetje doen alsof je daadwerkelijk wat bijdraagt, maar dat is meestal wel afdoende. Meestal zet ik er doelbewust veel fouten in zodat anderen het liever zelf doen zodat het tenminste goed is. Als ze dan klagen dat ik niks heb gedaan dan wijs ik ze erop dat ik het wel wilde doen, maar dat ik het niet mochtquote:Op zondag 24 november 2013 01:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat tegenwoordig nog werkt
Tutoring etc, duidelijke zaak dat je projectgroep je erbij naait
Zo heb ik eens iemand in m'n groep gehad die naar eigen zeggen dyslectisch was, maar van dat soort 'vreemde' fouten maaktequote:Op zondag 24 november 2013 01:10 schreef Kiid het volgende:
[..]
Mwah, ik overdreef het een beetje. Je moet voor de sier wel een beetje doen alsof je daadwerkelijk wat bijdraagt, maar dat is meestal wel afdoende. Meestal zet ik er doelbewust veel fouten in zodat anderen het liever zelf doen zodat het tenminste goed is. Als ze dan klagen dat ik niks heb gedaan dan wijs ik ze erop dat ik het wel wilde doen, maar dat ik het niet mocht
Dyslectische mensen die altijd worden voor getrokken. Enorm storend.quote:Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo heb ik eens iemand in m'n groep gehad die naar eigen zeggen dyslectisch was, maar van dat soort 'vreemde' fouten maakte
Echt iets copy/pasten en daar dan fouten in maken
Heel matig idd, daarom moet je dat compenseren door ze te pestenquote:Op zondag 24 november 2013 01:12 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Dyslectische mensen die altijd worden voor getrokken. Enorm storend.
quote:Op zondag 24 november 2013 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om dat te gaan doen komend schooljaar, als haan hbo kan hendelen moet het mij ook wel lukken.
Zeker, maar op het mbo word je na enkele maanden van afwezigheid gewoon uitgeschreven terwijl bij de meeste hbo cursussen denk ik geldt dat een inschrijving aan het begin van het studiejaar ook daadwerkelijk een garantie is voor een inschrijving van het volledige studiejaar ongeacht je prestaties en aanwezigheid..quote:Op zondag 24 november 2013 01:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als je wel wil werken mag je tegen die tijd dan 20+ uur per week de secretaresse uithangen. Verre van vrijquote:Op zondag 24 november 2013 00:59 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Naja 27 jaar.
Ik hoop voor die tijd al een vrij wezentje te zijn.
Waar zit je op school? Dat klinkt als iets wat ik zou doen namelijkquote:Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo heb ik eens iemand in m'n groep gehad die naar eigen zeggen dyslectisch was, maar van dat soort 'vreemde' fouten maakte
Echt iets copy/pasten en daar dan fouten in maken
Klopt ja, heeft geloof ik iets met subsidies te maken op het mboquote:Op zondag 24 november 2013 01:17 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[..]
Zeker, maar op het mbo word je na enkele maanden van afwezigheid gewoon uitgeschreven terwijl bij de meeste hbo cursussen denk ik geldt dat een inschrijving aan het begin van het studiejaar ook daadwerkelijk een garantie is voor een inschrijving van het volledige studiejaar ongeacht je prestaties en aanwezigheid..
Alleen komt aan het einde van het studiejaar dan wel de onvermijdelijke negatieve en bindende studieadvies zodat je waarschijnlijk op zoek zal moeten gaan naar een andere cursus waarbij je dat zelfde trucje dan weer herhaalt.
Ik ben trouwens geen ervaringsdeskundige, je mag mij gewoon drs. chroestjov noemen.
Dat was Fontys Eindhovenquote:Op zondag 24 november 2013 01:18 schreef Kiid het volgende:
[..]
Waar zit je op school? Dat klinkt als iets wat ik zou doen namelijk
Klinkt als een goede manier om de volgende 5 jaar door te komen. Die 21+ test is vast niet zo moeilijk toch?quote:Op zondag 24 november 2013 01:17 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[..]
Zeker, maar op het mbo word je na enkele maanden van afwezigheid gewoon uitgeschreven terwijl bij de meeste hbo cursussen denk ik geldt dat een inschrijving aan het begin van het studiejaar ook daadwerkelijk een garantie is voor een inschrijving van het volledige studiejaar ongeacht je prestaties en aanwezigheid..
Alleen komt aan het einde van het studiejaar dan wel de onvermijdelijke negatieve en bindende studieadvies zodat je waarschijnlijk op zoek zal moeten gaan naar een andere cursus waarbij je dat zelfde trucje dan weer herhaalt.
Ik ben trouwens geen ervaringsdeskundige, je mag mij gewoon drs. chroestjov noemen.
Eindhovenquote:
quote:
Neuhquote:Op zondag 24 november 2013 01:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Klinkt als een goede manier om de volgende 5 jaar door te komen. Die 21+ test is vast niet zo moeilijk toch?
Niet mis mee, toen Adolf nog jong was verafschuwde hij ook werken.quote:Op zondag 24 november 2013 00:40 schreef Kiid het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitlerquote:Dagdromen was een van zijn favoriete bezigheden. Dit was een van de redenen waarom Hitler stelselmatige arbeid verafschuwde; het hield hem af van het dagdromen en hij voelde zich er bovendien te goed voor, hij was volgens hemzelf "bestemd voor belangrijkere dingen".
Inderdaad. En je kan niet zeggen dat Hitler niet succesvol was in zijn tijd.quote:Op zondag 24 november 2013 01:20 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
Niet mis mee, toen Adolf nog jong was verafschuwde hij ook werken.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler
Ja idd, maar ik wil ook niet te hoog grijpen. Gewoon max. 25 uur. Beetje roddelen over collega's met een koffietje. verder lichte secretariële werkzaamheden verrichten. Hopen dat de baas me een beetje ziet zitten zodat ik een wit voetje haal bij hem en tegen het einde van de dag zonder stress de kantoor deuren achter me dichtmaken en weer terug te keren naar huis.quote:Op zondag 24 november 2013 01:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Als je wel wil werken mag je tegen die tijd dan 20+ uur per week de secretaresse uithangen. Verre van vrij
Ik weet het niet maar ik zou zeggen dat het niveau van de 21+ toets gelijk zou moeten staan aan een havo examen aangezien beide tot hetzelfde toegang geven.quote:Op zondag 24 november 2013 01:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Klinkt als een goede manier om de volgende 5 jaar door te komen. Die 21+ test is vast niet zo moeilijk toch?
en weer snel naar huis om met je katten te spelenquote:Op zondag 24 november 2013 01:22 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja idd, maar ik wil ook niet te hoog grijpen. Gewoon max. 25 uur. Beetje roddelen over collega's met een koffietje. verder lichte secretariële werkzaamheden verrichten. Hopen dat de baas me een beetje ziet zitten zodat ik een wit voetje haal bij hem en tegen het einde van de dag zonder stress de kantoor deuren achter me dichtmaken en weer terug te keren naar huis.
Gewoon voor de anti-sleur en het buiten komen ''tussen de mensen'' zoals sociale mensen dat zo mooi zeggen.
Jij hebt de mazzel dat je als gleufdier ter wereld bent gekomen. Vrouwen hebben het parasiteren bijna tot een kunst verheven.quote:Op zondag 24 november 2013 01:22 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja idd, maar ik wil ook niet te hoog grijpen. Gewoon max. 25 uur. Beetje roddelen over collega's met een koffietje. verder lichte secretariële werkzaamheden verrichten. Hopen dat de baas me een beetje ziet zitten zodat ik een wit voetje haal bij hem en tegen het einde van de dag zonder stress de kantoor deuren achter me dichtmaken en weer terug te keren naar huis.
Gewoon voor de anti-sleur en het buiten komen ''tussen de mensen'' zoals sociale mensen dat zo mooi zeggen.
Is niet te vergelijken mangquote:Op zondag 24 november 2013 01:22 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik zou zeggen dat het niveau van de 21+ toets gelijk zou moeten staan aan een havo examen aangezien beide tot hetzelfde toegang geven.
Zou je ook meteen even uiteen kunnen zetten waarom het niet te vergelijken is?quote:
Ja daar ben ik ook echt heel blij om. Als ik een man was geweest was ik echt een zielige gay geweest. Ik wil niet weten wat voor een sneu kereltje ik wasquote:Op zondag 24 november 2013 01:24 schreef Kiid het volgende:
[..]
Jij hebt de mazzel dat je als gleufdier ter wereld bent gekomen. Vrouwen hebben het parasiteren bijna tot een kunst verheven.
Melowa,. warom negeer je me.quote:Op zondag 24 november 2013 01:25 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook echt heel blij om. Als ik een man was geweest was ik echt een zielige gay geweest. Ik wil niet weten wat voor een sneu kereltje ik was
21+ toets is algemeen rekenen en Nederlands toch.quote:Op zondag 24 november 2013 01:25 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zou je ook meteen even uiteen kunnen zetten waarom het niet te vergelijken is?
ONZ / Love songs n aar meloewnaquote:Op zondag 24 november 2013 01:27 schreef Meloewa het volgende:
[..]
21+ toets is algemeen rekenen en Nederlands toch.
op havo krijg je meer wiskunde en al die andere vakken.
Ik dacht dat het afgestemd werd op de opleiding die je wil gaan doen, rekenen ga ik dan sowieso al op falen.quote:Op zondag 24 november 2013 01:27 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Meh, het zijn tests die gaan over woordbeeld, taalgebruik, analogieën, figurenreeksen, ruimtelijk inzicht, praktisch inzicht, rekenvaardigheid en snelheid & nauwkeurigheid. Voornamelijk 'algemene kennis' dus, terwijl een middelbareschoolexamen normaal gesproken vrij specifiek isquote:Op zondag 24 november 2013 01:25 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Zou je ook meteen even uiteen kunnen zetten waarom het niet te vergelijken is?
Ik had hem niet gezien.quote:Op zondag 24 november 2013 01:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Melowa,. warom negeer je me.
ENeuken?
ONZ / Love songs n aar meloewna
pomper breekt je benen je weet niet wat je zegtquote:Op zondag 24 november 2013 01:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
ONZ / Love songs n aar meloewna
Neuken? Ok heb mijm n paringsritueel al gedaan.
Dit geeft mij nog enigszins hoop. Een soort IQ-test ofzo?quote:Op zondag 24 november 2013 01:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Meh, het zijn tests die gaan over woordbeeld, taalgebruik, analogieën, figurenreeksen, ruimtelijk inzicht, praktisch inzicht, rekenvaardigheid en snelheid & nauwkeurigheid. Voornamelijk 'algemene kennis' dus, terwijl een middelbareschoolexamen normaal gesproken vrij specifiek is
Zoiets, wel langer en uiteraard niet helemaal hetzelfdequote:Op zondag 24 november 2013 01:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit geeft mij nog enigszins hoop. Een soort IQ-test ofzo?
Ikkan jne in de stemmihng brengen!quote:Op zondag 24 november 2013 01:29 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ik had hem niet gezien.
IK zie het nu...heel lief, maar ik ben nu even NIET IN DE STEMMING.GODVERDOMMESE KUTKOP.
Grapje schatje waardeer het zeer
Ait, ik hoef dus in ieder geval niet letterlijk alle stof te kennen die je op de middelbare school leert?quote:Op zondag 24 november 2013 01:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zoiets, wel langer en uiteraard niet helemaal hetzelfde
quote:
Tuurlijk niet, dan kan je net zo goed een staatsexamen doenquote:Op zondag 24 november 2013 01:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ait, ik hoef dus in ieder geval niet letterlijk alle stof te kennen die je op de middelbare school leert?
quote:Op zondag 24 november 2013 01:21 schreef Kiid het volgende:
[..]
Inderdaad. En je kan niet zeggen dat Hitler niet succesvol was in zijn tijd.
Als hij nu bestond had hij ook in de uitkering gezeten.quote:Slechts in het voorbereiden van zijn speeches stak hij veel tijd en energie. Hitler placht 's nachts zeer laat naar bed te gaan, soms rond 3 uur 's nachts. Hitlers latere dagritme zou dit reflecteren; hij placht, ook toen hij al aan de macht was, laat in de ochtend op te staan.
quote:Op zondag 24 november 2013 01:27 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is het geen examen waarbij wordt ingegaan op zeer specifieke onderwerpen, vakken, berekeningen en dergelijke.quote:Op zondag 24 november 2013 01:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Meh, het zijn tests die gaan over woordbeeld, taalgebruik, analogieën, figurenreeksen, ruimtelijk inzicht, praktisch inzicht, rekenvaardigheid en snelheid & nauwkeurigheid. Voornamelijk 'algemene kennis' dus, terwijl een middelbareschoolexamen normaal gesproken vrij specifiek is
Dat klinkt ook wel goed. Ik weet zeker dat ik de examens van een aantal vakken wel zou halen.quote:Op zondag 24 november 2013 01:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dan kan je net zo goed een staatsexamen doen
Ah, nee. Of je voldoende (gemiddeld) hebt gescoord is afhankelijk van hoe goed andere mensen die test hebben gemaaktquote:Op zondag 24 november 2013 01:34 schreef chroestjov het volgende:
Ja, natuurlijk is het geen examen waarbij wordt ingegaan op zeer specifieke onderwerpen, vakken, berekeningen en dergelijke.
Maar deadprez vroeg of het moeilijk is en ik neem dus aan dat de normering om een voldoende te halen voor die toets is afgestemd op het niveau van een gemiddelde havo examenklant.
Denk wel iets moeilijker.quote:Op zondag 24 november 2013 01:34 schreef chroestjov het volgende:
[..]
[..]
Ja, natuurlijk is het geen examen waarbij wordt ingegaan op zeer specifieke onderwerpen, vakken, berekeningen en dergelijke.
Maar deadprez vroeg of het moeilijk is en ik neem dus aan dat de normering om een voldoende te kunnen halen voor die toets is afgestemd op het niveau van een gemiddelde havo examenklant.
Het zou juist makkelijker zijn als het vooral gebaseerd is op algemene kennis. Maar goed, in jouw geval werkt dat waarschijnlijk in je nadeel inderdaad.quote:Op zondag 24 november 2013 01:36 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Denk wel iets moeilijker.
Omdat algemene kennis/inzicht. Niet voorbereiden/leren.
Die shit op vmbo en havo leer je allemaal uit je bolle kop.
Ik ben wereldvreemd ja.quote:Op zondag 24 november 2013 01:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het zou juist makkelijker zijn als het vooral gebaseerd is op algemene kennis. Maar goed, in jouw geval werkt dat waarschijnlijk in je nadeel inderdaad.
Dat was vroeger zo Tegenwoordig moet de vrouw ook aan de bak.quote:Op zondag 24 november 2013 01:42 schreef Kiid het volgende:
Voor vrouwen is het ook veel relevanter als ze weten hoe ze moeten koken en hoeveel je korting je daadwerkelijk krijgt als je 2 +1 gratis wasmiddel krijgt in de supermarkt.
quote:
No shit.quote:
Als dat werkelijk waar is dan vind ik dat een beetje vreemd aangezien het niveau van de mensen die zich voor de toets aanmelden niet bekend is.quote:Op zondag 24 november 2013 01:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah, nee. Of je voldoende (gemiddeld) hebt gescoord is afhankelijk van hoe goed andere mensen die test hebben gemaakt
Naja, andere mensen van 18-55 met opleidingsniveau hboquote:Op zondag 24 november 2013 01:48 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als dat werkelijk waar is dan vind ik dat een beetje vreemd aangezien het niveau van de mensen die zich voor de toets aanmelden niet bekend is.
Stel 50 mensen nemen de toets af waaronder de gehele Jostiband, dan haalt dus iedereen behalve de Jostiband de toets aangezien ieder ander nu op of boven gemiddeld scoort omdat het gemiddelde zo enorm laag is.
Zo kan dat nooit werken en moet er dus een vaste normering bestaan.
die 21 toets moet je doen.quote:Op zondag 24 november 2013 01:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het zou juist makkelijker zijn als het vooral gebaseerd is op algemene kennis. Maar goed, in jouw geval werkt dat waarschijnlijk in je nadeel inderdaad.
Quote mij niet flikker.quote:Op zondag 24 november 2013 01:49 schreef workhard12 het volgende:
[..]
die 21 toets moet je doen.
en met wat discipline gaat hbo jou heus wel lukken. je moet het vooral willen.
hoe ziet een gemiddelde dag van jou er btw uit op dit moment
Is dat hetzelfde programma met die sollicitatiegesprekken waar ze woorden zoals "tuinstoel" moesten gebruiken en allemaal leugens op hun CV zetten en ook nog allemaal 'n baan aangeboden kregen of een tweede gesprek?quote:
kweenie, IK heb niet zoveel tijd om tv te kijkenquote:Op zondag 24 november 2013 01:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde programma met die sollicitatiegesprekken waar ze woorden zoals "tuinstoel" moesten gebruiken en allemaal leugens op hun CV zetten en ook nog allemaal 'n baan aangeboden kregen of een tweede gesprek?
kom danquote:
Als de normering is afgestemd op een gemiddelde havo examenklant dan is de toets dus makkelijker als een examen voor mensen met veel algemene kennis en moeilijker voor mensen met weinig algemene kennis die het moeten hebben van leren en voorbereiden.quote:Op zondag 24 november 2013 01:36 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Denk wel iets moeilijker.
Omdat algemene kennis/inzicht. Niet voorbereiden/leren.
Die shit op vmbo en havo leer je allemaal uit je bolle kop.
ninja edit gespotquote:Op zondag 24 november 2013 01:54 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als de normering is afgestemd op een gemiddelde havo examenklant dan is de toets dus makkelijker als een examen voor mensen met veel algemene kennis en moeilijker voor mensen met minder algemene kennis dan gemiddeld die het moeten hebben van leren en voorbereiden.
Ah, de normering is dus afgestemd op het niveau van een gemiddeld persoon tussen de 18 en 55 jaar met hbo als opleidingsniveau.quote:Op zondag 24 november 2013 01:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, andere mensen van 18-55 met opleidingsniveau hbo
[ afbeelding ]
Ja, ik draai mijn hand er niet voor om.quote:
jij snapt.quote:Op zondag 24 november 2013 13:55 schreef workhard12 het volgende:
Overigens zou mijn leven als werkloze er ook best chill uit zien.
Elke dag 12 uur eruit.
OP t balkonnetje van mn flat eitje vreten.
Sportschooltje gaan.
Dan bankhangen, en in de loop van de avond biertjes/wiet/peuken en nergens een neuk om geven.
Eigenlijk een Paradise. Zit ik een beetje de loonslaaf uit te hangen.
Wtf ben ik mee bezig haha.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |