Open op verzoek van deadprezquote:Op zaterdag 23 november 2013 23:06 schreef thespaceman1 het volgende:
En dan een geweldig concert van DJ Armin van Buuren op tv dus energie voor 10 en zin om goed te feesten nu.
Was ik toch maar uit gegaan vanavond i.p.v. voor school bezig te gaan
http://www.npo.nl/bnn-pre(...)11-2013/POW_00734925
civil disobediencequote:
Kiid wou nog iets posten ofzo, maar het blijft stil.quote:
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:58 schreef Kiid het volgende:
Oke TS, dus volgens jou kosten de mensen in de bijstand 'jullie' allemaal heel veel geld, maar dat 'we' net 4.5 miljard euro hebben besteed aan een paar vliegtuigen maakt dan niet uit? Of dan het onderhoud van 250 miljoen per jaar voor diezelfde vliegtuigen.
Zodra jij en je vrienden zouden werken, was er meer over. Dan maakt die berekening ook niets uitquote:Weet je wel niet hoeveel mensen daarvan voor een netto maandbedrag van 2.000 euro in de bijstand kunnen zitten? Dan ben jij gelukkig omdat je de loonslaaf uit kan hangen bij de Mac en ik gelukkig omdat ik gewoon kan blijven uitslapen.
Veiligheidquote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.
Stoer hoor, met je domrechtse praatjes.quote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
Kiid? Deadprez? Ga eens heel lief dankjewel zeggen tegen mij en andere werkenden in plaats van in de kassa rij op mijn plek voor mij te staan?
Mijn bestaansrecht? Laat ik het budgetteren noemen voor de mensen die het niet zelf kunnen. Ik noem het ook wel mensen enige zekerheid bieden in iets wat ze niet kunnen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
VeiligheidAlsof we ook maar iets kunnen beginnen met die vliegtuigjes. Wat is jouw bestaansrecht precies?
Mensen kunnen dat niet zelf omdat de overheid hen niet genoeg geld geeft. Gewoon 2000 euro basisinkomen, zoals mensen in Zwitserland met hun referendum willen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mijn bestaansrecht? Laat ik het budgetteren noemen voor de mensen die het niet zelf kunnen. Ik noem het ook wel mensen enige zekerheid bieden in iets wat ze niet kunnen.
Veiligheid? Voor wie lopen we gevaar dat we 37 vliegtuigen moeten bestellen voor een mega bedrag? Daarbij is het ook veiliger om mensen in de bijstand in de bijstand te houden aangezien ze niet willen werken. En als je niet wilt werken dan maak je fouten. Dus als jij straks bijvoorbeeld een salade besteld (konijnenvoerquote:Op zondag 24 november 2013 00:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook niet mee eens, met die uitgaven. Dat beweer ik niet. Maar ik vind veiligheid van het land wel belangrijker dan luie mensen onderhouden die niet iets betekenen dan alleen enig bestaansrecht uitoefenen. Maar nog steeds mis ik de nut.
[..]
Zodra jij en je vrienden zouden werken, was er meer over. Dan maakt die berekening ook niets uit! Geen dank!
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerikaquote:Op zondag 24 november 2013 00:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mensen kunnen dat niet zelf omdat de overheid hen niet genoeg geld geeft. Gewoon 2000 euro basisinkomen, zoals mensen in Zwitserland met hun referendum willen.
Waarom? Wij leven hier in Nederland, niet in Amerika. Ik heb gewoon recht op geld iedere maand.quote:Op zondag 24 november 2013 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerika
Mensen die dat doen, inderdaad, kansloos. Maar ben jij dan zo mentaal beperkt dat je accuzuur (hoe komt dat in godsnaam op de plek waar je salade bereid?) in een salade gooit? Jij kan vast wel dozen vouwen en zaken inpakkenquote:Op zondag 24 november 2013 00:05 schreef Kiid het volgende:
[..]
Veiligheid? Voor wie lopen we gevaar dat we 37 vliegtuigen moeten bestellen voor een mega bedrag? Daarbij is het ook veiliger om mensen in de bijstand in de bijstand te houden aangezien ze niet willen werken. En als je niet wilt werken dan maak je fouten. Dus als jij straks bijvoorbeeld een salade besteld (konijnenvoer) en daar heeft iemand die in de bijstand zat per ongeluk accuzuur door gedaan dan heb je een groot probleem. Daar gaat je idee van veiligheid en idealisme dat een ieder wat zou moeten bij dragen aan de maatschappij.
Mijn vrienden werken wel hoor, maar ik niet. Ik heb aan een bijstand uitkering genoeg en de rest hossel ik er gewoon naast. En dat kan ik om 3 uur 's middags doen nadat ik net klaar ben met douchen en ontbijt.
In Amerika hebben ze ook heel veel social benefits hoor. Een paar WoW vrienden van me wonen in Amerika en die leven daar als koningen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Onzin. Ik durf je te zeggen dat een uitkering genoeg is. Niet zeuren, gewoon handjes dichtknijpen dat je wat krijgt. Ga voor de gein eens je handje ophouden in Amerika
doeiquote:Op zondag 24 november 2013 00:09 schreef Meloewa het volgende:
Terechte klacht. Ben een ''beetje'' depressief.
Dat lege intense gevoel. Hate it also love it.
Ik kan het wel, maar ik wil het niet. En doordat ik het niet wil dan kan ik het niet. Ja, de eerste dozen zullen goed gaan, maar daarna verlang ik weer snel terug naar het niets doen en uitslapen dat het fout gaat. En ik vraag me af of jij nog zo stoer praat als jij straks een pakje geleverd krijgt met porselein waar de bodem loslaat omdat ik geen zin had om hem goed dicht te vouwen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mensen die dat doen, inderdaad, kansloos. Maar ben jij dan zo mentaal beperkt dat je accuzuur (hoe komt dat in godsnaam op de plek waar je salade bereid?) in een salade gooit? Jij kan vast wel dozen vouwen en zaken inpakken
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerdquote:Op zondag 24 november 2013 00:09 schreef deadprez het volgende:
Als de overheid voor mij een baan regelt waar ik 15 euro per uur krijg en waar ik in beschonken toestand kan werken wil ik het overwegen.
Wie ben jij om te bepalen dat ik een onderbetaalde baan zou moeten nemen, ik heb gewoon recht op een goed inkomen als ik werk voor dit land.quote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerd
Dan bel ik het bedrijf en krijg ik een nieuwe. En eentje die een euro duurder is omdat opeens 1000 kanslozen weer aan het werk zijn. Zo stimuleer ik de samenleving en slaap ik beter omdat jij wat doet in plaats van je hand ophoudenquote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik kan het wel, maar ik wil het niet. En doordat ik het niet wil dan kan ik het niet. Ja, de eerste dozen zullen goed gaan, maar daarna verlang ik weer snel terug naar het niets doen en uitslapen dat het fout gaat. En ik vraag me af of jij nog zo stoer praat als jij straks een pakje geleverd krijgt met porselein waar de bodem loslaat omdat ik geen zin had om hem goed dicht te vouwen.
Ging jij niet met dima uit vanavond?quote:
Wat heb je daarvoor gepresteerd? Net nog had je recht op een basisinkomen (uitkering heet dat) en nu heb je recht op een baan van boven modaal? Wat precies heb je gestudeerd?quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen dat ik een onderbetaalde baan zou moeten nemen, ik heb gewoon recht op een goed inkomen als ik werk voor dit land.
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had gekocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF'squote:Op zondag 24 november 2013 00:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid jou een boven-modale baan regelen? Gewoon dozen invouwen met soortgenoten die nog net niet kwijlen. Dat is jouw sociale niveau in de samenleving. Gefeliciteerd
Nee. Ik heb hele weekend niks gedaan.quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ging jij niet met dima uit vanavond?
Ik heb recht op een uitkering en als ze willen dat ik iets bijdraag hebben ze maar te betalen. Helemaal niks, heb niet eens een diploma van de middelbare school. Basisinkomen zou sowieso ingevoerd moeten worden en is iets heel anders dan een uitkering.quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor gepresteerd? Net nog had je recht op een basisinkomen (uitkering heet dat) en nu heb je recht op een baan van boven modaal? Wat precies heb je gestudeerd?
Niks mis mee, ik zit ook al de hele avond als een nerdje wodka te drinken achter mijn pc.quote:Op zondag 24 november 2013 00:13 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hele weekend niks gedaan.
brrr.
De samenleving heeft meer aan slavenarbeiders. De onderste kaste van de samenleving leent zich daar perfect voor.quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Kiid het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had verkocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF's
Het is me wel duidelijk dat jij een onrealistisch blik hebt op de toekomst en hoe het eruit zal zien wanneer je eenmaal het werkveld gaat betreden. Ik heb op mijn 14e een week gewerkt in de supermarkt en toen kon ik al concluderen dat werken niets voor mij is. Andere mensen zijn daar beter in dan ik dus is het logisch dat ik thuis blijf en dat hun werken.quote:Op zondag 24 november 2013 00:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan bel ik het bedrijf en krijg ik een nieuwe. En eentje die een euro duurder is omdat opeens 1000 kanslozen weer aan het werk zijn. Zo stimuleer ik de samenleving en slaap ik beter omdat jij wat doet in plaats van je hand ophouden! Top plan Kiid! Wanneer ga je solliciteren?
Ik zie de basisinkomen als een uitkering. Immers, er wordt iets uitgekeerd zonder dat je iets moet doen. Wees eens blij met iets dat je krijgt zonder enig inspanning te doen. Vroeger zei ik ook dankjewel aan mijn oma wanneer ze mij een presentje gaf.quote:Op zondag 24 november 2013 00:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb recht op een uitkering en als ze willen dat ik iets bijdraag hebben ze maar te betalen. Helemaal niks, heb niet eens een diploma van de middelbare school. Basisinkomen zou sowieso ingevoerd moeten worden en is iets heel anders dan een uitkering.
Ik vroeg haar waarom ik zo weinig kreeg.quote:Op zondag 24 november 2013 00:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zie de basisinkomen als een uitkering. Immers, er wordt iets uitgekeerd zonder dat je iets moet doen. Wees eens blij met iets dat je krijgt zonder enig inspanning te doen. Vroeger zei ik ook dankjewel aan mijn oma wanneer ze mij een presentje gaf.
Ik werk vanaf mijn 18e en toen ik afstudeerde had ik opeens drie banen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:15 schreef Kiid het volgende:
[..]
Het is me wel duidelijk dat jij een onrealistisch blik hebt op de toekomst en hoe het eruit zal zien wanneer je eenmaal het werkveld gaat betreden. Ik heb op mijn 14e een week gewerkt in de supermarkt en toen kon ik al concluderen dat werken niets voor mij is. Andere mensen zijn daar beter in dan ik dus is het logisch dat ik thuis blijf en dat hun werken.
Ik ga dus ook niet solliciteren. Ik heb mijn jaarlijkse sollicitatiebrief allang verstuurd voor een WO functie waar ik toch niet word aangenomen. En volgend jaar doe ik weer hetzelfde etc
quote:Op zondag 24 november 2013 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vroeg haar waarom ik zo weinig kreeg.
Wat is er schandalig laag aan de bijstand dan?quote:Op zondag 24 november 2013 00:12 schreef Kiid het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doen waar ze goed in zijn en sommige zijn goed in het loonslaaf wezen en anderen zijn beter in het profiteren & uitslapen. Enige terechte klacht is dat de bijstand tegenwoordig schandalig laag is. Als je die 37 vliegtuigen niet had gekocht kon je gewoon iedereen in de bijstand 2.000 euro netto aftikken per maand voor de rest van zijn/haar leven. Daar heb je veel meer aan als samenleving dan die kut JSF's
Jij denkt dat mijn bmw rijdt op water ofzo?quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat is er schandalig laag aan de bijstand dan?
Exact.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kan daar net van eten en mijn huur betalen, ik moet ook sigaretten hebben en bier. Wiet ook.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Vraag bijzondere bijstand aan voor het 'activiteitenfonds'quote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik kan daar net van eten en mijn huur betalen, ik moet ook sigaretten hebben en bier. Wiet ook.
Jammer, ik vond het wel grappig hoe je bleef happen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef Renesite het volgende:
He maar kanslozen en onrendabele mensen, ik ga slapen! Gaan jullie verder met niets doen?
Zal ook geen interessante bmw zijn danquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef Kiid het volgende:
[..]
Jij denkt dat mijn bmw rijdt op water ofzo?
Ik vermaak me primaquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jammer, ik vond het wel grappig hoe je bleef happen.
In de ochtend moest je kranten bezorgen, in de middag nam je de bestelling op bij de Mac en 's avonds maakte je kantoorpanden schoon na sluitingstijd? En dat allemaal voor hetzelfde salaris als ik. Daarom snap ik loonslaven nooitquote:Op zondag 24 november 2013 00:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik werk vanaf mijn 18e en toen ik afstudeerde had ik opeens drie banen.
Joe
quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vermaak me prima!
Ik houd van happen. Deed ik het goed?
die heb ik op dit moment naast me staanquote:
Nee. Dat was toen al onder mijn stand. Ik was CEO van een miljoenencoorperatie.quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Kiid het volgende:
[..]
In de ochtend moest je kranten bezorgen, in de middag nam je de bestelling op bij de Mac en 's avonds maakte je kantoorpanden schoon na sluitingstijd? En dat allemaal voor hetzelfde salaris als ik. Daarom snap ik loonslaven nooit
Bmw m5. Doet wat 'ie moet doenquote:Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zal ook geen interessante bmw zijn dan
Redelijk. Ik ben wel echt voor het invoeren van een basisinkomen trouwens.quote:Op zondag 24 november 2013 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vermaak me prima!
Ik houd van happen. Deed ik het goed?
Ik ook wel. Maakt mijn werk makkelijkerquote:Op zondag 24 november 2013 00:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Redelijk. Ik ben wel echt voor het invoeren van een basisinkomen trouwens.
Welterusten.quote:Op zondag 24 november 2013 00:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maakt mijn werk makkelijker!
Spater!
Jij denkt toch niet dat ze weten dat ik in een Bmw m5 rijd?quote:Op zondag 24 november 2013 00:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
wel zorgen dat ie niet te veel waard is he
Wat anders, die drink ik ook altijd, goedkope wodka zonder alle poespasquote:Op zondag 24 november 2013 00:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
die heb ik op dit moment naast me staan
word je depri vanquote:Op zondag 24 november 2013 00:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Niks mis mee, ik zit ook al de hele avond als een nerdje wodka te drinken achter mijn pc.
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat anders, die drink ik ook altijd, goedkope wodka zonder alle poespas
Ik heb toevallig nu wel nog een halve liter zubrowka in de koelkast liggen trouwens
Beter zwartrijden dan tog, niemand die dat checktquote:Op zondag 24 november 2013 00:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.Zubrowska heb ik nog nooit op volgens mij.
Valt wel mee, mijn vriendin zit naast me op de bank dus ik heb nog wel wat menselijk contact.quote:
Met de bus?quote:Op zondag 24 november 2013 00:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Beter zwartrijden dan tog, niemand die dat checkt
Niet als je weet dat je maandag weer weekend hebt. En dinsdag. En woensdag. Donderdag, vrijdag en dan is het weer weekend.quote:
Gewoon het geluidje van dat ov ding afspelen met je telefoon terwijl je chipkaart net niet binnen bereik is togquote:
Nog nooit geweest om dezelfde redenquote:Op zondag 24 november 2013 00:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
De huismerk wodka van de gall&gall is lekkerder en goedkoper, maar dan moest ik helemaal naar winkelcentrum woensel of de limburglaan fietsen.Zubrowska heb ik nog nooit op volgens mij.
Gras?quote:Op zondag 24 november 2013 00:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nog nooit geweest om dezelfde redenToch eens doen misschien als ik de buurt ben toevallig.
Zubrowka is met dat gras erin, best lekker op zich, 20 euro per liter ofzo wel
Jij of deadprez?quote:Op zondag 24 november 2013 00:27 schreef Kiid het volgende:
[..]
Niet als je weet dat je maandag weer weekend hebt. En dinsdag. En woensdag. Donderdag, vrijdag en dan is het weer weekend.
Optimist.quote:Op zondag 24 november 2013 00:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Valt wel mee, mijn vriendin zit naast me op de bank dus ik heb nog wel wat menselijk contact.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |