quote:Op zondag 24 november 2013 19:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
sociale huurwoning dus dat gaat echt niet
Nee nog niet. Ik ben al oma van een kleinzoon maar nummer twee komt eraan.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef trui het volgende:
[..]
mooi geworden zeg! en gefeliciteerd, ik begrijp dat ze geboren is?!
waarom niet? acryl kan ook best hoor. ik denk trouwens wel dat 600 meter sjaal meer inhoudt dan 6 bollen van 50 gram...quote:Op zondag 24 november 2013 23:18 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik heb mijn oog laten vallen op deze sjaal
http://www.ravelry.com/patterns/library/triangle-crochet-scarf
maar dat ding vreet zo'n 600meter aan sjaal (wat met het voorgeschreven garen uitkomt op zo'n 6bollen van 50gram...)
nu ben ik aan het denken of ik dan niet beter acryl kan gebruiken. nu is dat niet helemaal ideaal voor een sjaal maar die hebben vaak grotere bollen metmeer meters....
wat zouden jullie doen?
Dankje Truiquote:Op zondag 24 november 2013 21:26 schreef trui het volgende:
[..]
heel mooi geworden Holyme! Larksfoot is inderdaad erg leuk om te maken. Ik zag net trouwens ook een heel leuke variant op de ripple:
[ afbeelding ]
dus afwisselend 'grannystripes' en stokjes in de ripple verwerken. mooi effect! maar dan wel in de volgorde van dit voorbeeld, want ik zag op ravelry ook minder geslaagde uitwerkingen.
Te schattig, al moet ik nog steeds mijn 1e knuffel haken vinbd ze allemaal zo leuk, zie hele kunstwerken voorbij komen van knuffelsquote:Op maandag 25 november 2013 09:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook weer eens wat gehaakt:
[ link | afbeelding ]
Ook heb ik, geinspirireerd door Trui, een Lucy flower gehaakt, maar daar heb ik nog geen foto's van.
Het waren bollen met 155meter erop (maar als je dan uitgaat van 6bollen, kom je uit op 900gram ofzo)quote:Op maandag 25 november 2013 08:33 schreef trui het volgende:
Ah, fijn Puckzz! (en de laarzen?)
[..]
waarom niet? acryl kan ook best hoor. ik denk trouwens wel dat 600 meter sjaal meer inhoudt dan 6 bollen van 50 gram...
Ja! Want ik vond die van jou zo leuk geworden dat ik dacht dat ik er ook maar eens eentje moest maken.quote:Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef trui het volgende:
wat een snoesje!
haha door mij?oh je bedoelt zo'n happy flower! leuk!
Wat leuk!! Wat voor naald is dat precies?quote:Op maandag 25 november 2013 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh wat leuk Angelof9!
Ik heb een tijd geleden zo'n haaknaald gekocht om randjes mee te haken aan stof, maar had 'm nog niet uitgeprobeerd. Gisteren heb ik een keukendoek versierd met een randje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die 2e techniek ken ik idd. Wel handig zo'n naald als je het vaker gaat doen en ik denk ook dat je er creatiever mee kan zijnquote:Op maandag 25 november 2013 10:34 schreef Angelof9 het volgende:
Een haaknaald met een punt eraan waardoor het tegelijk een soort naald is.
Maar je kunt ook eerst met een gewone naald een festonsteek langs je doek naaien en daar dan weer in haken. Dan hoef je niet nog een naald te kopen.
ik had 't over het woord 'sjaal' in jouw post.quote:Op maandag 25 november 2013 09:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het waren bollen met 155meter erop (maar als je dan uitgaat van 6bollen, kom je uit op 900gram ofzo)![]()
Maar iemand die die sjaal gemaakt heeft had 600meter verbruikt en dat heb ik eventjes aangehouden.
Als ik dan bijv voor Stylecraft zou gaan,zou ik maar 2 bollen nodig hebben
Ugh vervelend, beterschap.quote:Op maandag 25 november 2013 11:05 schreef trui het volgende:
ik ben al 2 dagen heel duizelig door naar nu blijkt 'neuritis vestibularis' (een ontsteking van een zenuw die verbonden is met 't evenwichtsorgaan). voelt net of ik op een boot ben met zwaar weer. helaas daardoor ook misselijk dus van haken komt weinig. maar volgens de huisarts zal 't snel beter gaan.
Beterschap Trui! En wat een mooie dingen komen er weer voorbij!quote:Op maandag 25 november 2013 11:05 schreef trui het volgende:
ik ben al 2 dagen heel duizelig door naar nu blijkt 'neuritis vestibularis' (een ontsteking van een zenuw die verbonden is met 't evenwichtsorgaan). voelt net of ik op een boot ben met zwaar weer. helaas daardoor ook misselijk dus van haken komt weinig. maar volgens de huisarts zal 't snel beter gaan.
ik kwam nog wel een linkje tegen dat ik met jullie wilde delen. misschien kennen jullie het al, maar ik had dit nog niet eerder gezien. een trucje voor naadloze rondjes.
Sorry, ik snap hem nietquote:Op maandag 25 november 2013 11:02 schreef trui het volgende:
[..]
ik had 't over het woord 'sjaal' in jouw post.
Leuk gedaan.quote:Op maandag 25 november 2013 09:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook weer eens wat gehaakt:
[ link | afbeelding ]
Ook heb ik, geinspirireerd door Trui, een Lucy flower gehaakt, maar daar heb ik nog geen foto's van.
Haaknaald om randjes mee te haken? Bestaat datquote:Op maandag 25 november 2013 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh wat leuk Angelof9!
Ik heb een tijd geleden zo'n haaknaald gekocht om randjes mee te haken aan stof, maar had 'm nog niet uitgeprobeerd. Gisteren heb ik een keukendoek versierd met een randje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je de oude handvatten maar gaat bewaren zodat je ze er weer op kan zetten mocht je weggaan dan kan dat prima, heb ik ook gedaan met mijn vorige keuken.quote:Op zondag 24 november 2013 19:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
sociale huurwoning dus dat gaat echt niet
Mooi TG en lekker warm.quote:Op maandag 25 november 2013 11:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Sorry, ik snap hem niet![]()
Veel beterschap trouwens. Hoop dat snel beter gaat.
Ik heb trouwens iets vervelends.... Ik heb gisteren een cowl verkocht via Etsy en die mevrouw had het over een paarse sjaal, terwijl de sjaal die ze gekocht had bruin is. Ook op de foto's is dit goed te zien en ik had er nog bij gezet..... Ze dacht dus echt dat ze een paarse sjaal had gekocht![]()
Nu is het eventjes afwachten wat ze nu als oplossing wil....![]()
Wel weer twee cowllen afgemaakt en toegevoegd![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
beide gemaakt met de puffstitch/bobbelsteek
Het werkt prima bij het haken, ik heb geen last gehad van splijten.quote:Op maandag 25 november 2013 11:03 schreef trui het volgende:
en ja, zo'n naald met scherpe punt zou ik ook nog altijd wel willen! werkte het bij het haken zelf ook wel goed Spuuglokje? Of splijt je daarmee onbedoeld steeds het garen?
Haha. Ja, het is een beetje dubbel.quote:Op zondag 24 november 2013 21:44 schreef trui het volgende:
donna, ik heb dat niet zo, dat ik het jammer vindt dat veel mensen nu met haken beginnen. ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor, maar ik heb juist heel erg de neiging om mensen te stimuleren het ook te proberen. hoe meer haakvreugd hoe beter.
Lekkerquote:
Ik heb juist altijd begrepen dat 'normaal' blocken -dus opspannen en nat sprayen- niet werkt bij acryl, maar blocken met stoom wel;quote:Op maandag 25 november 2013 15:56 schreef trui het volgende:
ik lees hier vaak dat acryl weinig baat heeft bij blocken. maar ik kwam net een linkje tegen waaruit toch blijkt dat het nog best verschil kan uitmaken:
http://a-modicum-of-ingen(...)ng-acrylic-yarn.html
Ik zeg doen, heerlijk garen daar is wibra niks bij, leuke kleurtjes niet duur 2.75 per 100 gr.quote:Op maandag 25 november 2013 14:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe haakt Stylecraft DK?
Is het te combineren met wibra of niet?
Heb volgende week namelijk vrij laat een afspraak in Leiden dus kan ervoor wel even naar Echtstudio.
Oh gatver, dat heb ik vorig jaar gehad in redelijk ernstige vorm. Daar ben je echt ongelofelijk beroerd van. Sterkte!quote:Op maandag 25 november 2013 11:05 schreef trui het volgende:
en ik ben gestartquote:Op zondag 24 november 2013 21:52 schreef trui het volgende:
of lady_wrb, als je wil dat de strepen in een V-vorm vallen (wat misschien wel wat logischer is), dan begin je in 't midden van de lange kant en haak je er een steeds grotere V omheen. zie bijv. hier: http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-stripes-shawl
je maakt dan als 't ware een halve (reuze)grannysquare.
hier is trouwens een patroon in 't nederlands, als je dat prettiger vindt:
quote:Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en ik ben gestart
klopt het dat ik straks een stuk of 100 draadjes af te hechten heb? (als het niet meer is)
ik heb trouwens nu al last van mijn pols, doe ik iets fout?
o bah, ik vind afhechten het vreselijkste dat er isquote:Op maandag 25 november 2013 22:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
![]()
En afhechten gewoon tussendoor doen. Scheelt tijd
Ik heb net 16 draadjes zitten afhechten van deken nr2. Om de zoveel banen doe ik dat even, dan vind ik het wel meevallenquote:Op maandag 25 november 2013 23:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o bah, ik vind afhechten het vreselijkste dat er is
Ik wilde al reageren dat het vast een Amerikaans patroon is en ze in Amerika andere maten aanhouden (babyslofjes werden bij mij poppenslofjes), maar ik zie dat het Nederlands is.quote:Op maandag 25 november 2013 22:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Grrrr!!waarom lukt nou helemaal niets?? ik heb weer eens een halve bol over en kom weer eens niet uit.(al zo'n 3x niet ofzo)
nu kwam ik dit mutsje tegen, waarvoor ik genoeg garen zou moeten hebben. maar als ik het patroon aanhoud wordt hij niet groot genoeg voor het 2tot3 jarig meisje, waar ze het in het patroon over hebbenhttp://www.ravelry.com/projects/ecomamma78/turbo-hat
nu heb ik 1x extra gemeerder en heb ik weer net niet genoeg om het flapje te maken...
ik wordt schijtziek van al die halve bollen![]()
Hoe kan dat inderdaad lekker zitten?quote:Op dinsdag 26 november 2013 08:08 schreef kirsten. het volgende:
Er stond weer een pareltje op Pinterest. Wat lijkt me dat kriebelig zeg.
[ afbeelding ]
Even wennen aan de nieuwe bewegingen? Neem wat pauzes in het begin.quote:Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb trouwens nu al last van mijn pols, doe ik iets fout?
Ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat je dit langer dan een uurtje aan hebtquote:Op dinsdag 26 november 2013 08:08 schreef kirsten. het volgende:
Er stond weer een pareltje op Pinterest. Wat lijkt me dat kriebelig zeg.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |