abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133604175
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:46 schreef complicate het volgende:

[..]

NEEN, ik vroeg nut/voordelen van "open" relaties niet het verschil.....
dan had je dat laatste stukje weg moeten laten, als je erbij zegt: dan kun je net zo goed vrijgezel zijn, impliceer je dat je noet weet wat het verschil tussen vrijgezel zijn en een open relatie hebben is.

Het nut/voordeel is dat je je op seksueel gebied niet hoeft te conformeren (of die schijn te wekken) aan de geldende norm als je de behoefte hebt aan seks met anderen.
compact en kleverig.
pi_133604415
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan had je dat laatste stukje weg moeten laten, als je erbij zegt: dan kun je net zo goed vrijgezel zijn, impliceer je dat je noet weet wat het verschil tussen vrijgezel zijn en een open relatie hebben is.

Het nut/voordeel is dat je je op seksueel gebied niet hoeft te conformeren (of die schijn te wekken) aan de geldende norm als je de behoefte hebt aan seks met anderen.
Dat laatste stukje was vatbaar voor veel interpretatie. Maar bon. Ik zie daar persoonlijk geen nut/voordeel in. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met hoe men "liefde" en "seks met een ander" interpreteert (I guess). Toch bedankt voor jouw uitleg ;) .
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133604453
quote:

[..]

Het voordeel is dat je niet beperkt bent tot het hebben van seks met een persoon voor de rest van je leven. Gezien het aantal mensen wat vreemdgaat is het niet zo'n gek idee dat sommige mensen elkaar daar vrij in laten. Komt het vertrouwen in een relatie wel ten goede als je daar open over kunt zijn.
pi_133604529
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:37 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik snap niet het nut/voordeel van "open" relaties. Dan kunnen mensen toch gewoon vrijgezel zijn....
Euh nee, want een levenspartner hebben is heel anders dan vrijgezel zijn en rondneuken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133604536
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het voordeel is dat je niet beperkt bent tot het hebben van seks met een persoon voor de rest van je leven. Gezien het aantal mensen wat vreemdgaat is het niet zo'n gek idee dat sommige mensen elkaar daar vrij in laten. Komt het vertrouwen in een relatie wel ten goede als je daar open over kunt zijn.
Klopt, en waar is de "grens" volgens jou tussen "houden van" en "seks met een ander in de context van open relatie" ?
pi_133604556
quote:

[..]

Wat is het nut van monogaam zijn dan voor jou? Wat is het voordeel eraan voor jou?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133604601
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Euh nee, want een levenspartner hebben is heel anders dan vrijgezel zijn en rondneuken.
Ja hoor, maar een "levens"partner in een open relatie?
pi_133604749
Aan de dames met een open relatie, hebben jullie je echt ergens over heen moeten zetten voor je het aankon, of hoe ging je met die overgang om? Voor dat je zelf seks met een ander kon hebben, maar ook vooral natuurlijk voordat je je erbij neer kon leggen dat je partner dat ook doet zonder dat je dat iets over je relatie laat zeggen? Of denk je dat zoiets gewoon in je zit of niet, dat je het van nature mee krijgt ofzo?
pi_133604758
Sorry, heren mogen natuurlijk ook antwoorden
pi_133604764
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is het nut van monogaam zijn dan voor jou? Wat is het voordeel eraan voor jou?
Nou, ja monogaam....ik weet niet , maar in een "normaal" relatie kan ik mij dat niet inbeelden dat men afspreekt om seks te hebben met een ander. Maar goed wat is "normal" hé.
Maar het heeft te maken met hoe men "houden van" en "seks met een ander" interpreteert.
Het is dus iets persoonlijks. De een vindt dat kunnen de ander weer niet.
pi_133604772
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja hoor, maar een levenspartner in een open relatie?
Ja, dat is vrij normaal. Ik heb al een ruime 20 jaar een levenspartner, de vader van mijn zoon, degene met wie ik samenleef, lief en leed deel. Die mijn hart heeft en ik de zijne.
Daarnaast hebben we af en toe seks met anderen, samen of apart van elkaar. Dat is geen zware must, daar zit niet al teveel achter qua nut, het is gewoon leuk en we hebben er beide geen enkel probleem mee.

Als ik echt door zou moeten denken over nut dan geeft het meer zekerheid, want ondanks het proeven ergens anders, zelfs wat meer de diepte ingaan met anderen zijn we er beide zeker van dat we bij elkaar willen blijven.
Daarnaast dwingt het tot een goede communicatie, nu hoort dat net zo goed bij een goede monogame relatie, maar een open relatie dwingt je hiertoe. Openheid naar elkaar, eerlijkheid en op elkaar kunnen bouwen.

Maar goed, dat is alleen als ik er verder over doordenk en nut moet verzinnen. In de praktijk zit er weinig meer achter dan dat we het beide zo leuk vinden en er geen enkele last van hebben, alleen maar plezier.
pi_133604836
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef complicate het volgende:

[..]

Klopt, en waar is de "grens" volgens jou tussen "houden van" en "seks met een ander in de context van open relatie" ?
Simpel, seks met anderen heeft niets met 'houden van' te maken, maar met lust.
pi_133604857
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, dat is vrij normaal. Ik heb al een ruime 20 jaar een levenspartner, de vader van mijn zoon, degene met wie ik samenleef, lief en leed deel. Die mijn hart heeft en ik de zijne.
Daarnaast hebben we af en toe seks met anderen, samen of apart van elkaar. Dat is geen zware must, daar zit niet al teveel achter qua nut, het is gewoon leuk en we hebben er beide geen enkel probleem mee.

Als ik echt door zou moeten denken over nut dan geeft het meer zekerheid, want ondanks het proeven ergens anders, zelfs wat meer de diepte ingaan met anderen zijn we er beide zeker van dat we bij elkaar willen blijven.
Daarnaast dwingt het tot een goede communicatie, nu hoort dat net zo goed bij een goede monogame relatie, maar een open relatie dwingt je hiertoe. Openheid naar elkaar, eerlijkheid en op elkaar kunnen bouwen.

Maar goed, dat is alleen als ik er verder over doordenk en nut moet verzinnen. In de praktijk zit er weinig meer achter dan dat we het beide zo leuk vinden en er geen enkele last van hebben, alleen maar plezier.
Ah oké, ik kan mij dat niet echt voorstellen, maar heb absoluut respect voor mensen die dat wel doen ;)
pi_133604873
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef Suteibum het volgende:
Aan de dames met een open relatie, hebben jullie je echt ergens over heen moeten zetten voor je het aankon, of hoe ging je met die overgang om? Voor dat je zelf seks met een ander kon hebben, maar ook vooral natuurlijk voordat je je erbij neer kon leggen dat je partner dat ook doet zonder dat je dat iets over je relatie laat zeggen? Of denk je dat zoiets gewoon in je zit of niet, dat je het van nature mee krijgt ofzo?
Het was mijn eigen voorstel, de fantasie was er dus al zeer stevig bij mij. Maar in het begin weet je niet hoe de praktijk uit zal vallen en dat is best eng.
In het begin waren er wel restrictie's, beetje friemelen en doen, niet all the way, maar aangezien dat allemaal goed beviel en die restrictie's alleen maar lastig bleken te zijn zijn die weggevallen.

Dus ja, je groeit er wel in samen, je komt ook weleens emotie's tegen die je niet had verwacht, dat hoort er allemaal bij.
pi_133604899
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:10 schreef complicate het volgende:

[..]

Ah oké, ik kan mij dat niet echt voorstellen, maar heb absoluut respect voor mensen die dat wel doen ;)
Je kan je ook niet voorstellen om meer dan 3 jaar bij iemand te zijn omdat het dan saai zou worden in bed. Daar heb ik dan weer helemaal geen last van, vind het leven tussen de lakens met mijn partner nogsteeds niet saai.
pi_133604900
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef complicate het volgende:

[..]

Nou, ja monogaam....ik weet niet , maar in een "normaal" relatie kan ik mij dat niet inbeelden dat men afspreekt om seks te hebben met een ander. Maar goed wat is "normal" hé.
Maar het heeft te maken met hoe men "houden van" en "seks met een ander" interpreteert.
Het is dus iets persoonlijks. De een vindt dat kunnen de ander weer niet.
Volgens mij is het vaak zo dat mensen in een open relatie er niet per definitie naar op zoek zijn, maar dus wel de vrijheid hebben om seks te hebben met een ander - mocht die situatie zich voordoen.
pi_133604940
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Simpel, seks met anderen heeft niets met 'houden van' te maken, maar met lust.
Klopt, maar is afhankelijk van relatievorm want in een monogame relatie zou die stelling niet kloppen. (I guess) Want dat betekent dan vreemdgaan en "je houdt niet van mij". Wat ik persoonlijk bullshit vind.
pi_133604955
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij is het vaak zo dat mensen in een open relatie er niet per definitie naar op zoek zijn, maar dus wel de vrijheid hebben om seks te hebben met een ander - mocht die situatie zich voordoen.
Yep.

Nu hebben we wel een wildere periode gehad, maar het is echt niet zo dat omdat het open is het ook moet gebeuren. Om en nabij de eens per half jaar/jaar komt meer in de buurt van de werkelijkheid.
pi_133604972
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:13 schreef complicate het volgende:

[..]

Klopt, maar is afhankelijk van relatievorm want in een monogame relatie zou die stelling niet kloppen. (I guess) Want dat betekent dan vreemdgaan en "je houdt niet van mij". Wat ik persoonlijk bullshit vind.
Het betekend dat vooral een breken van een afspraak, breken van vertrouwen. Daar zit de angel van vreemdgaan.
pi_133604973
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Helemaal correct.
pi_133605106
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Het betekend dat vooral een breken van een afspraak, breken van vertrouwen. Daar zit de angel van vreemdgaan.
Wat -breken van afspraak en vertrouwen- betreft, "mag" je geen seks hebben met een ander want dan is het vreemdgaan( monogame relatie). In een open relatie is dat niet vreemdgaan.
pi_133605145
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:13 schreef complicate het volgende:

[..]

"je houdt niet van mij"?
Vervang dat maar voor "je respecteert mij niet genoeg om je broek aan te houden, of een gesprek over een open relatie te beginnen"
pi_133605176
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

"je houdt niet van mij"?
Vervang dat maar voor "je respecteert mij niet genoeg om je broek aan te houden, of een gesprek over een open relatie te beginnen"
Ach ja , wat is "houden van" nog tegenwoordig hé.
pi_133605195
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:23 schreef complicate het volgende:

[..]

Ach ja , wat is "houden van" nog tegenwoordig hé.
Hoe oud ben jij? :')
pi_133605222
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij? :')
Want een visie over "houden van" , "vreemdgaan" .... heeft met leeftijd te maken :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')