dan had je dat laatste stukje weg moeten laten, als je erbij zegt: dan kun je net zo goed vrijgezel zijn, impliceer je dat je noet weet wat het verschil tussen vrijgezel zijn en een open relatie hebben is.quote:Op maandag 25 november 2013 11:46 schreef complicate het volgende:
[..]
NEEN, ik vroeg nut/voordelen van "open" relaties niet het verschil.....
Dat laatste stukje was vatbaar voor veel interpretatie. Maar bon. Ik zie daar persoonlijk geen nut/voordeel in. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met hoe men "liefde" en "seks met een ander" interpreteert (I guess). Toch bedankt voor jouw uitlegquote:Op maandag 25 november 2013 11:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dan had je dat laatste stukje weg moeten laten, als je erbij zegt: dan kun je net zo goed vrijgezel zijn, impliceer je dat je noet weet wat het verschil tussen vrijgezel zijn en een open relatie hebben is.
Het nut/voordeel is dat je je op seksueel gebied niet hoeft te conformeren (of die schijn te wekken) aan de geldende norm als je de behoefte hebt aan seks met anderen.
Het voordeel is dat je niet beperkt bent tot het hebben van seks met een persoon voor de rest van je leven. Gezien het aantal mensen wat vreemdgaat is het niet zo'n gek idee dat sommige mensen elkaar daar vrij in laten. Komt het vertrouwen in een relatie wel ten goede als je daar open over kunt zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 11:46 schreef complicate het volgende:
[..]
Euh nee, want een levenspartner hebben is heel anders dan vrijgezel zijn en rondneuken.quote:Op maandag 25 november 2013 11:37 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik snap niet het nut/voordeel van "open" relaties. Dan kunnen mensen toch gewoon vrijgezel zijn....
Klopt, en waar is de "grens" volgens jou tussen "houden van" en "seks met een ander in de context van open relatie" ?quote:Op maandag 25 november 2013 11:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het voordeel is dat je niet beperkt bent tot het hebben van seks met een persoon voor de rest van je leven. Gezien het aantal mensen wat vreemdgaat is het niet zo'n gek idee dat sommige mensen elkaar daar vrij in laten. Komt het vertrouwen in een relatie wel ten goede als je daar open over kunt zijn.
Wat is het nut van monogaam zijn dan voor jou? Wat is het voordeel eraan voor jou?quote:Op maandag 25 november 2013 11:46 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja hoor, maar een "levens"partner in een open relatie?quote:Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh nee, want een levenspartner hebben is heel anders dan vrijgezel zijn en rondneuken.
Nou, ja monogaam....ik weet niet , maar in een "normaal" relatie kan ik mij dat niet inbeelden dat men afspreekt om seks te hebben met een ander. Maar goed wat is "normal" hé.quote:Op maandag 25 november 2013 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is het nut van monogaam zijn dan voor jou? Wat is het voordeel eraan voor jou?
Ja, dat is vrij normaal. Ik heb al een ruime 20 jaar een levenspartner, de vader van mijn zoon, degene met wie ik samenleef, lief en leed deel. Die mijn hart heeft en ik de zijne.quote:Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja hoor, maar een levenspartner in een open relatie?
Simpel, seks met anderen heeft niets met 'houden van' te maken, maar met lust.quote:Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt, en waar is de "grens" volgens jou tussen "houden van" en "seks met een ander in de context van open relatie" ?
Ah oké, ik kan mij dat niet echt voorstellen, maar heb absoluut respect voor mensen die dat wel doenquote:Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, dat is vrij normaal. Ik heb al een ruime 20 jaar een levenspartner, de vader van mijn zoon, degene met wie ik samenleef, lief en leed deel. Die mijn hart heeft en ik de zijne.
Daarnaast hebben we af en toe seks met anderen, samen of apart van elkaar. Dat is geen zware must, daar zit niet al teveel achter qua nut, het is gewoon leuk en we hebben er beide geen enkel probleem mee.
Als ik echt door zou moeten denken over nut dan geeft het meer zekerheid, want ondanks het proeven ergens anders, zelfs wat meer de diepte ingaan met anderen zijn we er beide zeker van dat we bij elkaar willen blijven.
Daarnaast dwingt het tot een goede communicatie, nu hoort dat net zo goed bij een goede monogame relatie, maar een open relatie dwingt je hiertoe. Openheid naar elkaar, eerlijkheid en op elkaar kunnen bouwen.
Maar goed, dat is alleen als ik er verder over doordenk en nut moet verzinnen. In de praktijk zit er weinig meer achter dan dat we het beide zo leuk vinden en er geen enkele last van hebben, alleen maar plezier.
Het was mijn eigen voorstel, de fantasie was er dus al zeer stevig bij mij. Maar in het begin weet je niet hoe de praktijk uit zal vallen en dat is best eng.quote:Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef Suteibum het volgende:
Aan de dames met een open relatie, hebben jullie je echt ergens over heen moeten zetten voor je het aankon, of hoe ging je met die overgang om? Voor dat je zelf seks met een ander kon hebben, maar ook vooral natuurlijk voordat je je erbij neer kon leggen dat je partner dat ook doet zonder dat je dat iets over je relatie laat zeggen? Of denk je dat zoiets gewoon in je zit of niet, dat je het van nature mee krijgt ofzo?
Je kan je ook niet voorstellen om meer dan 3 jaar bij iemand te zijn omdat het dan saai zou worden in bed. Daar heb ik dan weer helemaal geen last van, vind het leven tussen de lakens met mijn partner nogsteeds niet saai.quote:Op maandag 25 november 2013 12:10 schreef complicate het volgende:
[..]
Ah oké, ik kan mij dat niet echt voorstellen, maar heb absoluut respect voor mensen die dat wel doen
Volgens mij is het vaak zo dat mensen in een open relatie er niet per definitie naar op zoek zijn, maar dus wel de vrijheid hebben om seks te hebben met een ander - mocht die situatie zich voordoen.quote:Op maandag 25 november 2013 12:07 schreef complicate het volgende:
[..]
Nou, ja monogaam....ik weet niet , maar in een "normaal" relatie kan ik mij dat niet inbeelden dat men afspreekt om seks te hebben met een ander. Maar goed wat is "normal" hé.
Maar het heeft te maken met hoe men "houden van" en "seks met een ander" interpreteert.
Het is dus iets persoonlijks. De een vindt dat kunnen de ander weer niet.
Klopt, maar is afhankelijk van relatievorm want in een monogame relatie zou die stelling niet kloppen. (I guess) Want dat betekent dan vreemdgaan en "je houdt niet van mij". Wat ik persoonlijk bullshit vind.quote:Op maandag 25 november 2013 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Simpel, seks met anderen heeft niets met 'houden van' te maken, maar met lust.
Yep.quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is het vaak zo dat mensen in een open relatie er niet per definitie naar op zoek zijn, maar dus wel de vrijheid hebben om seks te hebben met een ander - mocht die situatie zich voordoen.
Het betekend dat vooral een breken van een afspraak, breken van vertrouwen. Daar zit de angel van vreemdgaan.quote:Op maandag 25 november 2013 12:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt, maar is afhankelijk van relatievorm want in een monogame relatie zou die stelling niet kloppen. (I guess) Want dat betekent dan vreemdgaan en "je houdt niet van mij". Wat ik persoonlijk bullshit vind.
Helemaal correct.quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is het vaak zo dat mensen in een open relatie er niet per definitie naar op zoek zijn, maar dus wel de vrijheid hebben om seks te hebben met een ander - mocht die situatie zich voordoen.
Wat -breken van afspraak en vertrouwen- betreft, "mag" je geen seks hebben met een ander want dan is het vreemdgaan( monogame relatie). In een open relatie is dat niet vreemdgaan.quote:Op maandag 25 november 2013 12:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Het betekend dat vooral een breken van een afspraak, breken van vertrouwen. Daar zit de angel van vreemdgaan.
"je houdt niet van mij"?quote:Op maandag 25 november 2013 12:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt, maar is afhankelijk van relatievorm want in een monogame relatie zou die stelling niet kloppen. (I guess) Want dat betekent dan vreemdgaan en "je houdt niet van mij". Wat ik persoonlijk bullshit vind.
Ach ja , wat is "houden van" nog tegenwoordig hé.quote:Op maandag 25 november 2013 12:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
"je houdt niet van mij"?
Vervang dat maar voor "je respecteert mij niet genoeg om je broek aan te houden, of een gesprek over een open relatie te beginnen"
Hoe oud ben jij?quote:Op maandag 25 november 2013 12:23 schreef complicate het volgende:
[..]
Ach ja , wat is "houden van" nog tegenwoordig hé.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |