abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133547531
Was me dat even schrikken toen ik afgelopen woensdag een sms-je kreeg van de vrouw dat ik juist niet moest schrikken als ik de zwangerschapstesten in de badkamer zou zien liggen als ik thuis zou komen.......
Zoals ik zei: ik schrok me op dat moment al te pleuris, en ik heb direct maar eventjes gevraagd wat de uitslag was van de test. Waarop ik het antwoord kreeg: ''op alle 3 positief, maar ik ga morgen voor de zekerheid naar de dokter......''
Op dat moment sloeg mijn hartje het komende uur eventjes sneller, en ik heb het laatste uur op het werk een beetje verdwaald rondgelopen en voor me uit gestaard. Volgens onze eigen berekeningen 's avonds zou ze zo'n 3 weken zwanger zijn.
Donderdag ochtend is mijn vrouw naar de dokter gegaan, en zou ze 't 's avond rond een uur of 20.00 even moeten bellen voor de uitslag. Ikzelf was nog even een borrel aan het pakken met mijn collega's na een stevige dag op het werk toen ik weer een sms'je kreeg dat ze daadwerkelijk zwanger is, en al 5 á 6 weken.

Wij zijn al 13 jaar bijeen met z'n 2en, wonen al 3 jaar samen en zijn 2 jaar getrouwd. Ik ben ondertussen ook al 30 jaar, en mijn vrouw 28, dus het zou er ook eens van moeten komen in de loop van de komende jaren. Wat dat betreft vind ik het dus absoluut niet erg.

Ware het niet dat we afgelopen mei een voorcontract hebben getekend voor een stuk bouwgrond, waar we komende december alle aktes van gaan tekenen, en dus een pak meer kosten gaan krijgen op onze vaste lasten. Het was de bedoeling om in het begin van 2014 ons huidige huis te koop te zetten, zo lang mogelijk erin te blijven wonen tijdens de bouw van ons nieuwe huis totdat de nieuwe eigenaar ons oude nestje wil betreden. Mocht het nieuwe huis dan nog niet klaar zijn, dan zouden we tijdelijk bij mijn schoonouders kunnen gaan wonen. De afspraak die mijn vrouw en ik halverwege het jaar al gemaakt hadden, was dan ook om het komende jaar geen serieuze pogingen te ondernemen om zwanger te raken. Truuk mislukt zullen we maar zeggen, ze is een aantal dagen de pil vergeten, en het was dus direct raak.

Maar nu waar het schoentje knelt: ik heb gezien hoe mijn schoonma zich gedroeg ten opzichte van mijn schoonbroer nadat hij en zijn vrouw afgelopen jaar een dochtertje hebben gekregen. Als er een ding is wat ik dus absoluut niet wil dan is het tijdens de periode van de zwangerschap, geboorte en erna bij mijn schoonouders wonen. Er is plaats genoeg voor ons 2 en onze kleine, allemaal geen probleem. Maar ik weet gewoon dat ikzelf dan geen ouder voor mijn kind kan zijn, en dat mijn schoonma bij het minste of geringste geluid langs onze kleine gaat af staan, of ons gaat commanderen hoe we ons moeten gedragen als ouders. Zoals ik al zei, ik heb het al gezien hoe ze deed bij die kleine van mijn schoonbroer, iets waarvan hij ook vaker gek van werd. Dit wil ik allemaal gaan vermijden, want ik weet gewoon dat er uiteindelijk ruzie van gaat komen. En dat wil ik natuurlijk ook niet.

Er spelen op dit moment zoveel scenario's door mijn hoofd dat ik mezelf gek aan het maken ben hoe ik alles het komende jaar ga moeten oplossen. De nieuwe woning, onze kleine die ergens in juli verwacht wordt, de zaak die mijn vrouw zou gaan opstarten in de nieuwe woning. Mijn arme hartje begint op het moment van typen weer een pak sneller te slaan van de zenuwen door de gedachte dat ik papa ga worden, en ik ben normaal absoluut geen zenuwachtig persoon maar dit is schijnbaar toch iets dat me op ''dat'' plekje kan raken :@

Zo, dat moest ik even kwijt, en dan maar eventjes hier aangezien er op 2 mensen na ook nog niemand van op de hoogte is :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 23-11-2013 17:13:15 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:40:21 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133547623
Gefeliciteerd!
En je bent er zelf bij om je grenzen bij je schoonmoeder aan te geven. Kun je maar beter zo snel mogelijk mee beginnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133547873
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:40 schreef Copycat het volgende:
Gefeliciteerd!
En je bent er zelf bij om je grenzen bij je schoonmoeder aan te geven. Kun je maar beter zo snel mogelijk mee beginnen.
Jup, daar ga ik heel duidelijk in zijn vanaf het moment dat we 't gaan zeggen. Maar ik denk dat dat nutteloze pogingen gaan zijn. Mijn schoonbroer heeft ook al vaker tegen mijn schoonma gezegd dat ie zijn vrouw niet teveel moest vertroetelen tijdens haar zwangerschap (en toen was het nog niet eens haar eigen dochter), en hun kleine niet zo de kont moest nadragen bij het kleinste kuchje of korte huiltje.

Enfin, ik hoop gewoon dat het voor haar ook nieuw was destijds, aangezien het haar eerste kleinkind was. En dat ze nu gewoon wat meer aan het idee gewend gaat zijn, en ons de ouders gaat laten zijn......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:54:04 #4
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133547933
Gefeliciteerd!!! *O*

Kan me de situatie voorstellen dat je geen zin hebt in dat geval om bij je schoonouders in te trekken.
Is het geen idee om tijdelijk wat anders te huren, misschien zelfs een bungalowtje op een park of zo, om die tijd te overbruggen.
Zal niet ideaal zijn maar idealer dan bij je schoonouders en lekker met jullie 3-en op jezelf.
De kosten van je eigen woning vallen dan weg, dus misschien dat dat dan wel te bekostigen is?
Rayen 2½ jaar!
pi_133547966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:54 schreef TimeJumper het volgende:
Gefeliciteerd!!! *O*

Kan me de situatie voorstellen dat je geen zin hebt in dat geval om bij je schoonouders in te trekken.
Is het geen idee om tijdelijk wat anders te huren, misschien zelfs een bungalowtje op een park of zo, om die tijd te overbruggen.
Zal niet ideaal zijn maar idealer dan bij je schoonouders en lekker met jullie 3-en op jezelf.
De kosten van je eigen woning vallen dan weg, dus misschien dat dat dan wel te bekostigen is?
Ik speel ook met de gedachte om te gaan huren, of een wooncontainer te kopen. Die zijn ook al te krijgen voor ¤2000 en dan heb je een mooie woonoppervlakte en alle rust, plus dat ik die op de bouwgrond kan zetten en 't 's avonds nog wat kan gaan klussen......
pi_133548024
Buiten de praktische zorgen (die reuze meevallen imo...), ben je blij dat je vader gaat worden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_133548045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:58 schreef Moonah het volgende:
Buiten de praktische zorgen (die reuze meevallen imo...), ben je blij dat je vader gaat worden?
Blij dat ik het word: ja.
Blij met het moment: nee.
pi_133548065
Och, relativeer en ga genieten!
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:02:19 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133548126
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Blij dat ik het word: ja.
Blij met het moment: nee.
Volgens mij is er niet zoiets als het juiste moment. Dat maak je zelf, in de gegeven omstandigheden.
Mede-Brabo ;) .
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:03:06 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133548148
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Volgens mij is er niet zoiets als het juiste moment. Dat maak je zelf, in de gegeven omstandigheden.
Mede-Brabo ;) .
Wie is er dan nog een Brabo met je :D

Limbo :*

En als we begin dit jaar ervoor gekozen hadden om die grond niet kopen en hier te blijven wonen de komende jaren, dan was dit wel het juiste moment geweest ;)
pi_133548157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

*)
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:03:46 #12
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133548162
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

als het al zover gaat komen dat we daar gaan verblijven. Ik speel ook met de gedachte om te gaan huren, of een wooncontainer te kopen. Die zijn ook al te krijgen voor ¤2000 en dan heb je een mooie woonoppervlakte en alle rust.....
Ja dat in eerste geval, wie weet is het helemaal niet nodig.
Maar ik zou er niet teveel op vertrouwen dat ze bij het 2e kleinkind minder "erg" zal reageren.
En bij ieder kind maar zeker je eerste, de eerste tijd is toch hartstikke waardevol als je dan "afgeleid" & "geirriteerd" raakt van "de omgeving".
Dus ik zou zeggen in geval van nood zoek een eigen plekje.

En de rest komt echt op zijn pootjes terecht, als alles een beetje weer op rolletjes loopt zal die eigen zaak van je vrouw er ook wel komen :Y
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:04:16 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133548179
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:

Limbo :*
Moonah, iig :+ .
Je schoonbroer deed me een Brabantse achtergrond vermoeden.
pi_133549003
Sinister, adem in adem uit. Echt, het komt goed. Er zullen altijd wel dingen zijn waardoor je denkt: heel graag, maar nu nog even niet.

Maar dit avontuur ga je aan samen met je vrouw. En alles komt als vanzelf op zijn pootjes terecht. Ik denk dat als je over een jaar jouw post terug leest, dat je dan denkt: heb ik me daar nu zo druk over gemaakt?

En misschien is die woonkeet niet zo stom bedacht!

Geniet van alles.
pi_133553068
Je bent er zelf bij geweest om het alleen met pil en dus zonder condoom te doen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:15:51 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133553098
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:14 schreef Brummetje_ het volgende:
Je bent er zelf bij geweest om het alleen met pil en dus zonder condoom te doen.
Iets zegt me dat je de moeite niet hebt genomen de OP te lezen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:37:45 #17
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133553967
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:14 schreef Brummetje_ het volgende:
gevalletje TL;DR voor je :D
pi_133554585
Nevermind. Ja dus.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:53:32 #19
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133554724
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Sinister, adem in adem uit. Echt, het komt goed. Er zullen altijd wel dingen zijn waardoor je denkt: heel graag, maar nu nog even niet.

Maar dit avontuur ga je aan samen met je vrouw. En alles komt als vanzelf op zijn pootjes terecht. Ik denk dat als je over een jaar jouw post terug leest, dat je dan denkt: heb ik me daar nu zo druk over gemaakt?

En misschien is die woonkeet niet zo stom bedacht!

Geniet van alles.
+1 ^O^

Als ik de afgelopen 10 jaar kijk, kwam het krijgen van een kind me eigenlijk nooit goed uit :P
Nu lukte het ook niet om er één te krijgen. :{
Toen onverwachts zwanger op latere leeftijd, kwam ook niet uit :+ maar ben er hartstikke blij mee, en ook hier kwam alles op zijn pootjes terecht :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_133743046
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

gevalletje TL;DR voor je :D
Nee hoor, heb het net nogmaals gelezen (toen ook al) en blijf erbij dat je er zelf bij bent geweest om het zonder condoom te doen. Iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is en zeker niet als mevrouw 'm vergeet.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:16:09 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133743905
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:45 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Nee hoor, heb het net nogmaals gelezen (toen ook al) en blijf erbij dat je er zelf bij bent geweest om het zonder condoom te doen. Iedereen weet dat de pil niet 100% veilig is en zeker niet als mevrouw 'm vergeet.
Je opmerkingen komen anders over alsof je je richt op een 17 jarige die na zijn ontmaagding erachter is gekomen dat zijn 15 jarig vriendinnetje zwanger is.
En dat je dit gedeelte van de OP even over het hoofd gezien zou hebben:
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Wij zijn al 13 jaar bijeen met z'n 2en, wonen al 3 jaar samen en zijn 2 jaar getrouwd. Ik ben ondertussen ook al 30 jaar, en mijn vrouw 28, dus het zou er ook eens van moeten komen in de loop van de komende jaren. Wat dat betreft vind ik het dus absoluut niet erg.
En ben je altijd van het type ''de man is de schuldige'' :') Je bent nog altijd met 2en om een kind te maken......

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 30-11-2013 19:11:02 ]
pi_133743999
Hey pik, gecondoleerd. Je leven is over nu :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:24:44 #23
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133744162
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:19 schreef Geralt het volgende:
Hey pik, gecondoleerd. Je leven is over nu :P
Stiekem in mijn MyAt zitten neuzen :D

En merci hè ;)
pi_133744227
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:24 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Stiekem in mijn MyAt zitten neuzen :D

En merci hè ;)
Nee ik FOK! altijd via de AT-list en zag dit topic voorbij komen en dacht daar moet ik even op reageren.

Heb je al een recorder zodat je de F1 op pauze kunt zetten zodra er luiers verschoond moeten worden? Zo nee dan zou ik die maar vlug kopen :D!!!
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:46:10 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133744792
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee ik FOK! altijd via de AT-list en zag dit topic voorbij komen en dacht daar moet ik even op reageren.

Heb je al een recorder zodat je de F1 op pauze kunt zetten zodra er luiers verschoond moeten worden? Zo nee dan zou ik die maar vlug kopen :D!!!
Ja die recorder is er al, en nee tijdens wedstrijden ververs ik niet!!

Over enkele jaren met die kleine op de schouders langs Kemmel-straight struinen O+
pi_133744823
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Over enkele jaren met die kleine op de schouders langs Kemmel-straight struinen O+
Dat lijkt mij persoonlijk zo een beetje het enige leuke van het hebben van een kind om samen te doen.

Godzijdank heb ik er geen. Veel plezier alvast in elk geval :P
pi_133746356
quote:
De afspraak die mijn vrouw en ik halverwege het jaar al gemaakt hadden, was dan ook om het komende jaar geen serieuze pogingen te ondernemen om zwanger te raken.
Mij viel dit gewoon op. Als je beide écht niet wil dat de vrouw zwanger raakt kun je ook double dutch doen. Dáárom zei ik dat jij er zelf bij bent geweest toen jullie zonder condoom vreeën.
pi_133746410
Wel een lullige manier trouwens om erachter te komen dat je je vrouw blijkbaar niet kan vertrouwen op netjes de pil slikken én op het vertellen (opbiechten) van de pil te zijn vergeten...
pi_133747582
Ik zou de woonkeet doen. Juist dan is het belangrijk om met zijn drie echt een gezin te vormen. Die kleine leren kennen enzo. Daar kun je geen bemoeizuchtige oma bij gebruiken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133747712
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:44 schreef Brummetje_ het volgende:
Wel een lullige manier trouwens om erachter te komen dat je je vrouw blijkbaar niet kan vertrouwen op netjes de pil slikken én op het vertellen (opbiechten) van de pil te zijn vergeten...
_O- :') rly
pi_133749088
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

_O- :') rly
Ja rly.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:30:06 #32
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_133749107
Van harte!
pi_133749262
Gefeliciteerd!!! :D. *O*
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:13:39 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133750335
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:44 schreef Brummetje_ het volgende:
Goed bezig 14.gif

Eerst wat het nonnetje uithangen en preken over condooms, en daarna mijn vrouw wat uitmaken dat ze niet te vertrouwen is...

Trap het af wil je, want je hebt blijkbaar niet begrepen waarom ik dit topic heb geopend in eerste instantie.
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:13:59 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133750344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:30 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Van harte!
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:36 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Gefeliciteerd!!! :D. *O*
Thnx ^O^
  zondag 1 december 2013 @ 20:19:32 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_133817605
Gecondoleerd, de komende 18 jaar van je leven zullen in het teken van je kind staan en daarna ben je oud.
Yankee go home!
  zondag 1 december 2013 @ 20:21:03 #37
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133817691
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2013 20:19 schreef remlof het volgende:
Gecondoleerd, de komende 18 jaar van je leven zullen in het teken van je kind staan en daarna ben je oud.
Zodra die kleine eruit is ben je 10 jaar ouder. De eerste vijf jaar door het gezeur van je vrouw 9 maanden lang.
pi_133817925
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Zodra die kleine eruit is ben je 10 jaar ouder. De eerste vijf jaar door het gezeur van je vrouw 9 maanden lang.
En dan heb je een kleine, komt Pennywise hem halen. :{

zondag 1 december 2013 @ 20:26:40 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133817965
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En dan heb je een kleine, komt Pennywise hem halen. :{

[ afbeelding ]
Mijn komend carnavalskostuum.
pi_133817990
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Mijn komend carnavalskostuum.
Ga je dan ook in het riool bivakkeren?
  zondag 1 december 2013 @ 20:27:38 #41
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133818012
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ga je dan ook in het riool bivakkeren?
Doe ik nu al, want kinderen.
pi_133818033
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Doe ik nu al, want kinderen.
Een beetje bananen in de gang gooien, na de geboorte van de kinderen is er bij je vrouw namelijk genoeg ruimte om een vrachtwagen te parkeren.
  zondag 1 december 2013 @ 20:34:41 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_133818354
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een beetje bananen in de gang gooien, na de geboorte van de kinderen is er bij je vrouw namelijk genoeg ruimte om een vrachtwagen te parkeren.
Twee hechtingen extra vragen, kost niks.
  zondag 1 december 2013 @ 21:25:52 #44
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133821125
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Goed bezig [ afbeelding ]

Eerst wat het nonnetje uithangen en preken over condooms, en daarna mijn vrouw wat uitmaken dat ze niet te vertrouwen is...

Trap het af wil je, want je hebt blijkbaar niet begrepen waarom ik dit topic heb geopend in eerste instantie.
Jij loopt hier te huilen dat het niet het juiste moment is.
  zondag 1 december 2013 @ 21:55:06 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133822841
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2013 21:25 schreef hexje het volgende:

[..]

Jij loopt hier te huilen dat het niet het juiste moment is.
als het was voor te huilen dan zat ik wel te miepen in KLB :{

Maar eh, dat was ondertussen meer als een week geleden toen ik het nieuws kreeg, op een moment dat we totaal niet bezig waren om aan kinderen te beginnen maar om een huis op te zetten. Vreemd hè dat een mens dan een beetje overrompeld is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')