abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133544458
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133544928
Die filmpje :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133545164
Een slaapkopje, mag ik die ook? We hangen hier heel irritant tussen één en twee slaapjes in.
pi_133545288
M is inmiddels weer wakker. Tot 14.30 uur geslapen en hij zit nu aan zijn lunch :')

Is wel een rottijd want zoals ik in het vorig topic al zei, als hij dit blijft volhouden moet ik ook met de tijden van de meiden gaan rommelen want anders kom ik echt de deur niet meer uit ;(
pi_133545920
Dat vroeg ik me laatst inderdaad af ja, hoe je überhaupt praktisch gezien met dreumes en baby ooit buiten komt. (en jij in het bijzonder ;) )
pi_133546583
Slaaptijden op elkaar afstemmen dus.
De meiden slapen nu nog op dezelfde tijden als M. 2x dus. Hoewel zij korter slapen dan M...
pi_133550950
Vandaag met F naar Essen gereden. Anderhalf uur rijden. Gegaan toen ze moe werd smorgens, hele weg geslapen. Gegeten bij de Mac. Wel frietjes zonder zout, melk en1 kipnugget :-P en daarna heerlijk gewinkeld met F in de buggy. Tussendoor koffie bij Starbucks zodat ze lekker kon spelen. En smiddags terug gereden rond 15u toen ze jengelig werd. En toen had ze bijna de hele weg geslapen. Echt n topdag!!

Nu lekker bankhangen, want na een badje ligt ze er nu net in:)
pi_133551899
Kyara kon je dan vandaag niet naar buiten?

Kwisted, klinkt goed.

Hier hadden we lekker een speelafspraak met het buurjongetje van 1,5 maand ouder, die kwam lekker 30-45 minuten bij ons spelen zonder mama. Volgende week vrijdag heb ik s'ochtends een werkafspraak op mijn vrije dag. Dan gaat mijn dreumes daar spelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133552207
Kwistd, helemaal naar Essen voor Mcdonalds? :o :P

Tinu wat fijn zeg..ik ben jaloers. Ik heb een buurvrouw met een dreumes een maand jonger dan R maar die duwt haar vaak en is niet echt lief. Ik had vroeger best goed contact met die buurvrouw maar we zijn echt heel verschillend dus we hebben niet echt dagelijks contact meer..had ik leuk gewonden buren met jonge kinderen waar R lekker kan spelen en andersom.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133552375
De mac en een slaapje Bitterend! ;)

Hier verderop in de straat een meisje van twee weken jonger en achter nog wat kindjes van dezelfde leeftijd, maar ik ken de ouders verder niet.
pi_133552473
klinkt goed Kwisted! Fijn dat dat zo kan!

Ik moet binnenkort ook weer naar Duitsland voor luiers. Denk dat ik M dan ook maar meeneem.

Vanavond schoen gezet. M herkende het schoenverhaal wel want hij pakte meteen zijn Sinterklaasboek erbij om de schoen aan te wijzen. Hij ging er allee wel met de schoentjes van zijn zusjes vandoor.

En samen Zandkasteel kijken O+
pi_133552626
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
De mac en een slaapje Bitterend! ;)

Hier verderop in de straat een meisje van twee weken jonger en achter nog wat kindjes van dezelfde leeftijd, maar ik ken de ouders verder niet.
:D :P vind je het jammer dat je geen contact met ze hebt?

Kyara lief! ik heb van R geen pyjama foto's bedenk ik me net!
We gaan samen in bad, papa droogt haar en kleedt dr aan dan geef ik haar de borst en naar bed!
Dus na het badje en pyjama gaan we eigenlijk nooit naar beneden.
pi_133554606
Lieve pyjama foto's O+
Klinkt als een topdag Kwisted
Tinu: leuk he, die speelafspraken ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133554892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D :P vind je het jammer dat je geen contact met ze hebt?
Hmm, weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het contact vanzelf wel zal komen wanneer de kleintjes de leeftijd krijgen om buiten te spelen. Het pad achter de tuinen is afgesloten met een poort en de peuters uit het blok spelen daar best regelmatig. Otje zal vast wel mee gaan spelen. Tot die tijd kan ik prima leven met vriendinnen verder weg. Al zou een oppas in de buurt soms wel even goed uitkomen.

Gaat R dagelijks in bad? Otje gaat twee keer in de week. (tenzij smerig natuurlijk)
pi_133555062
Ah! het is wel grappig, hier zie je de buren 6 maanden per jaar niet en ineens in Maart is iedereen weer op straat :D

Nee ze gaat in het weekend, op dinsdagen donderdag!

Maar we gaan eigenlijke nooit naar beneden na de pyjama aantrekken enzo..en ze heeft zulke leuke pyjama's ik zou meer foto's moeten maken!
pi_133555186
Wij gaan meestal eerst pyjama aantrekken en daarna Zandkasteel en Nijntje kijken. En vanuit bad ook meteen pyjama aan.
pi_133556425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef bitterend het volgende:
Kwistd, helemaal naar Essen voor Mcdonalds? :o :P
The hormonsters made me do it :P
pi_133556985
Kyara wat leuk die schoenen zetten foto's.

Ophelia komt idd nog wel.

Kz, zeker leuk hoor.

Bitterend oh ze hebben elkaar ook geduwd hoor. Was wel een beetje grappig zodra de een een speeltje had moest en zou de andere precies dezelfde hebben. En op de loopauto zaten ze soms dus samen maar duwden elkaar dan wel weg. Och het leek me gewoon gezonde omgang van 2 dreumesen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557192
Iemand nog een rolletje behang over? Wat een middag... -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133557263
CS waar drukt de schoen? Had je een dreumesmonstertje vandaag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557439
M moet ook een beetje wennen aan het feit dat zijn zusjes zich voortbewegen. En dat dan de ene in je duplodoos aan het graaien is en de ander er met je auto's vandoor gaat. En dan nog mag je niks uit hun handen trekken of speelgoed naar hun hoofd gooien :X
pi_133557551
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Kyara het volgende:
M moet ook een beetje wennen aan het feit dat zijn zusjes zich voortbewegen. En dat dan de ene in je duplodoos aan het graaien is en de ander er met je auto's vandoor gaat. En dan nog mag je niks uit hun handen trekken of speelgoed naar hun hoofd gooien :X
Klinkt bekend Kyara. J heeft hier een soortgelijk probleem maar dan erger. Zijn broer kan namelijk overal bij behalve als hij met zijn speelgoed aan de grote tafel zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557607
Maar hij snapt waarschijnlijk wel iets meer? Of pakt hij ook speelgoed af?
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:18:34 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133557992
Leuke foto's Kyara! O+

Oh jee CS, volgens mij krijgen we storm :P De 3 musketiers hier waren ook bezig vandaag :X

Oh en ik heb totaaaaaal geen inspiratie voor een sint kadootje voor de kids, was al een hele toer om wat 'leuks' te vinden voor in de schoen....en dan moet ik nog op pad voor 5 dec. (voor weinig.. ;( )
:'(
pi_133566630
Kyara, ja hij pakt ook speelgoed af, ondanks dat hij eigenlijk weet, dat het niet mag. Ik denk dat het 1 van 3 redenen is: 1. hij vergeet, dat het niet mag, 2. op dat moment wil hij het zo graag, dat hij het gewoon doet en/ of 3. Hij vind het gerechtvaardid in de situatie (omdat hij zijn kleinere broer laat zien hoe je het speeltje gebruikt of omdat L iets van hem eerder heeft afgepakt of een treinbaan/ duplo gebouw etc heeft kapot gemaakt.

Pe hoeveel mag het kosten? Anders uitbreiding voor iets waar ze graag mee spelen of tweedehands kopen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133567192
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:54 schreef Clubsoda het volgende:
Iemand nog een rolletje behang over? Wat een middag... -O-
Ik had ook een lastigerd gisteren..heeeel jengelig en vaak op de grond rollen mopperen!
:*
pi_133567272
Dreumesmonstertje kun je het wel noemen Tinu }) Hij is dus niet zo lekker (ik krijg maar niet duidelijk waarom zijn mond hem zo'n zeer doet, ik mag er niet naar kijken) en dankzij de zeer luidrustige bouwvakkers in de straat heeft hij gisteren maar een half uurtje geslapen. Dan ben je natuurlijk moe en hangerig en is het niet zo gek dat je wat snel chagrijnig bent. Maar uiteindelijk heeft hij drie uur lang vrijwel onafgebroken gehuild en gegild -O-

Van het kaliber: hij wil fietsen en wel nu, maar eerst moest er een schone luier, dik drama omdat we naar binnen moesten, driftig kind de luier verschoond, en toen wilde hij opeens binnen blijven en was er een nieuw drama want hij moest zo nodig naar buiten om te fietsen van zijn stomme moeder o|O En dan niet willen fietsen, maar ook niet willen lopen en dan in vredesnaam ook niet getild worden }:| En niets helpt dan, negeren niet, troosten niet, afleiden niet, streng zijn niet, niks. Ik werd er echt wanhopig van. De redding was uiteindelijk dat mijn ouders onverwacht langskwamen, en dat was zó anders dan anders dat hij van de weeromstuit ophield met huilen, zodat ik hem zonder morren in bed kon kegelen. En vandaag is hij gewoon schor van het huilen, arm ding ;( We gaan zo gezellig op pad en hopen dat het vandaag beter is. En het erge is, dat ik precies weet van wie hij dit gevoelige, emotionele en vasthoudende-tot-vermoeiends-toe heeft :@

/dagboekpost :@

Hoe is het met jouw drietal PE? En wat een lieve foto's Kyara! Waren ze blij met hun cadeautjes? Ik snap ook dat het lastig is voor M, zo'n bewegend zusjesduo. Bitterend ook een klein monstertje. Gaat het vandaag al wat beter weer?
pi_133567335
Owwww CS dat is zooo herkenbaar! een kleintje die niet zo goed weet wat hij wil! ik heb hier een vermoeide bijna peuter. snachts is zij opeens 3 keer wakker en overdag slaapt ze max. andere half uur..
Dan word je natuurlijk boos als mama zegt dat je niet mag smijten met speelgoed. Ook het feit dat haar verjaardag kaartjes op de kast tentoongesteld worden zint dr niet :P alles op de grond! en wel nu! })
We hebben maar Bumba opgezet, oma en opa komen zo dr verjaardag vieren! hopelijk is ze dan beter gemutst.

Fijne dag dames :*
pi_133567404
Geniet ervan bitterend O+
CS: Klinkt heel vermoeiend. Gelukkig hielp het bezoek.
PE: iets van knutselspullen ? Of "meisjes" dingen voor Cristel ?
pi_133567727
Cs :* het lijkt me ook enorm frustrerend af en toe om dreumes te moeten zijn, je wilt van alles, alles tegelijk of niets, en de helft van wat je wil lukt nog niet zo goed en alsof dat al niet moeilijk zat is bepalen grote mensen ook nog eens wat je wel en niet mag.

Bitterend veel plezier vanmiddag!

Lastige leeftijden ook PE, iets voor allemaal zit er eigenlijk niet in.
pi_133570991
CS dat klinkt erg vermoeiend. Gelukkig kon het bezoek dat patroon verbreken.

Bitterend, veel plezier met vieren. Hopelijk is je bijna peuter straks in een goede bui. Maar met taart en cadeautjes komt het wel goed lijkt me.

Ophelia wat verwoord je dat mooi zeg!

Hier net gezellig koffie gedronken bij opa en oma en grootoma was er ook. Hoewel mijn dreumes tegen haar nog een beetje afstandelijk tegenover stond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 november 2013 @ 13:54:52 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133572047
Wow, Clubsoda dat klinkt echt heel vermoeiend -O- Ik hoop dat jullie een veel betere dag hebben vandaag!

Bitterend, veel plezier!

Ook wij hebben feest, vanmiddag vieren we de eerste verjaardag van Silvijn voor dichtbije familie en vrienden. Ben benieuwd hoe het gaat, heb er zin in!
pi_133572523
Klopt ook hoor Ophelia, dat het een ingewikkelde leeftijd is. Ik probeer me daar ook altijd bewust van te zijn, en M krijgt ook veel mogelijkheden om zijn gang te kunnen gaan en dingen te ontdekken enzo. En met boos zijn heb ik ook weinig moeite, dat hoort erbij en op die manier ontwikkelt hij zich ook. Maar gisteren was echt buiten proportie vond ik, en dat is denk ik te wijten aan zijn temperament. Mijn lief zei gisteren "het was net of hij niet vrolijk wílde zijn" en dat klopt wel aardig denk ik. Hij voelt zich rot en bijt zich daar zo in vast, dat hij het zichzelf niet gunt om eruit te stappen. Ik herken dat echt heel erg, en ik begrijp het heel goed, maar er ligt wel een pedagogische uitdaging om hem daarbij te helpen.

Anyways, vanochtend was het heel fijn en gezellig. Hij heeft lekker uitgeslapen en toen zijn we naar het Spoorwegmuseum geweest en daar heeft hij vooral lekker rondgeprutst en nu ligt hij weer lekker te slapen. Hij was heftig onder de indruk van alle treinen O+

Bitterend en Spees, ik hoop dat jullie veel plezier hebben met jullie alsnog/alvast-verjaarsbezoek! R is morgen jarig, toch? Klinkt gezellig Tinu, ziet hij zijn grootoma vaak?
pi_133574083
Spees veel plezier met Silvijn zijn feestje!

Cs, grootoma woont op een afstand van zo'n 3/4 uur rijden, dus dat is gemiddeld elke paar weken goed te doen. We zien elkaar op familieverjaardagen zeker zo' 10-15 keer per jaar (grote familie). Grootoma komt ook vaker langs als oma omadag heeft of gewoon op een zondag zoals vandaag. Helaas moeten we grootopa al een paar jaar missen. En nu hebben ze mijn kleuter mee de stad in genomen om bij de Bijenkorf naar de pieten te kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 24-11-2013 15:14:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133574683
Wat heftig CS! Dan ben je echt gesloopt aan het einde van de dag. Fijn dat je ouders langs kwamen.
M heeft ook wel van die buien (en het allerergste wat je kan overkomen als dreumes is een schone luier.... :X ). Ik leg hem soms al krijsend op de grond om hem in zijn sop gaar te laten koken en meestal is het dan ook we snel over. Maar soms ook niet.

M vond zijn Toettoet brandweer auto ontzettend leuk. Maar ik ben nu al tureluurs van het deuntje. Piet Politie is een stuk minder irritant dan Bram Brandweer. Maar nu wel weer genoeg herrie dingen in huis....
pi_133581866
Zo. Dat was een hele fijne bezoek van oma en opa O+ kind heeft ervan genoten! ze heeft vanmiddag maar 1 uurtje geslapen dus ligt voor 19 uur al op bed!

CS kan me goed voorstellen dat het een uitdaging is :* moeilijk dat hij zo in een slechte bui in zit! is hij daardoor niet makkelijk af te leiden? als je hem uit de situatie haalt?

Kyara leuk he die herrie makkers :9 R heeft van mij een stuurtje van fischer price gekregen want ze is gek op mijn auto stuur maar dat ding maakt echt vreselijk herrie dat we hem nu al boven de kast hebben staan :')
pi_133582401
Wat vermoeiend CS. Het voordeel is denk ik wel dat jij zelf weet wat werkt in zo'n situatie, en hem kunt leren om er zelf ook mee om te gaan. Maar hoe je dat nu op een pedagogisch verantwoorde wijze doet, please enlighten me. ;)

Wat een goed idee Kyara, een auto met geluidjes :P

Hier een heel druk weekend achter de rug waardoor M minder heeft kunnen slapen. 2 nachten op rij hebben we hem 's nachts uit bed gehaald om mee naar huis te rijden. Vanavond zijn we bij mijn ouders en blijft hij hier ook slapen zodat hij een ononderbroken nacht kan maken.
Ik heb morgen vrij dus kan hem dan op mijn gemak weer komen halen.
Ik moet wel zeggen dat hij zich er erg goed onder heeft gehouden! Onze vrolijke veelvraat. :')
pi_133584171
Bitterend
Is ze morgen jarig? Je grote meid

CS :*

Kyara :D dat lawaai is minder
pi_133584628
Bitterend, dat wordt nog wat met haar cadeautje dan. Wil ze morgen vast terug hebben.

Mango, fijn, dat hij dan nu goede nachtrust krijgt.

Zoë hoe is het bij jou?

Hier komen er ook auto's van detuut tuut garage als sint cadeau. Ben benieuwd hoe hij dat vind.

Net 3/4- een uur een huilend kind. Toch maar paracetamol gegeven. En nu slaapt hij op ons bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133584755
Jullie moeten wel even doorkletsen hier hoor. Over 2 dagen kom ik hier met Luuk, en die is alles behalve een slaapkop. Ik voel me nog bijna niet welkom ;)
*poef* nu is het weg
  zondag 24 november 2013 @ 20:12:26 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133584849
Ja, het is hier stil hoor KJ! :D Vind ik ook, ik moet echt wennen :+
pi_133584850
klinkt leuk, dat stuur Bitterend :D

Wat sneu Tinu.

M slaapt nu ook met zijn brandweerauto. Maar hij moest wel uit en hij kan het nog niet zelf aanzetten. Zodra hij dat kan mag de auto niet meer mee naar bed,....

Slepen jullie dreumessen ook zoveel mee naar hun en bed? En mag dat van jullie? Ik vind het niet zo erg al M een stuk speelgoed mee naar bed neemt, zolang het maar geen dozen duplo zijn. Ik weet dat hij er wel mee gaat spelen 's nachts maar daarna ook weer gewoon gaat slapen (ik heb hem op de babyfoon wel een betrapt dat hij met zijn raceauto langs de rand van zijn bed aan het rijden was, 's avonds laat _O- )
pi_133584972
Billie sleepte van de week nijntje van nijntje verstoppertje mee naar bed. Ik heb er niet zon moeite mee. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_133585064
Mango echt fijn dat hij overal kan slapen! dan kan mijn R echt niet! we hebben vaak geprobeerd haar bij oma en opa in een camping bedje te laten slapen maar dat is nog nooit gelukt.

Zoe ja ze is morgen jarig!

Tinu beterschap voor je kleintje :* ze is morgen vast vergeten hoor, ze heeft zo veel andere dingen gekregen van ons! puzzles en heel veel knutselspul van opa en oma! en boekjes!

Kyara nee hier niet, haar bed ligt wel vol met knuffels maar ze neemt nooit wat mee eigenlijk!
  zondag 24 november 2013 @ 20:21:43 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133585240
Speelgoed meenemen is bij ons nog niet zo aan de orde, maar er liggen altijd wat knuffels op zijn voeteneinde. In de ochtend gaat hij daar dan eventjes mee spelen. Ik denk dat het uiteindelijk van mij wel zou mogen als dat betekent dat hij dan 's ochtends van 6 tot half 7 ofzo even zelf kan spelen :+

Beterschap Tinuviel

Oh, vergeet ik te zeggen dat mijn dreumes vandaag zijn eerste verjaardagsfeest heeft gehad. Hij heeft het naar zijn zin gehad en keiveel taart gegeten :+ Hij was echt kapot om 18:30, maar ligt nu al van 18:45 tot nu te kreunen en mopperen in zijn bed. Toch wel veel indruk gemaakt denk ik.
pi_133585352
Bitterend
:( ga je wel missen in dit topic O+
Morgen 2jr bv, mooie mijlpaal!!

Kyara
S wil wel eens little people poppetjes mee, prima. Als ze in bed ligt gooit ze die op de grond :9 dus echt spelen doet ze niet.

Tinu
Wat sneu, hoop dat hij lekker slaapt en zich snel beter voelt

Hier gaat het goed :) donderdag goedgekeurd bij het cb: 86,5cm en 11,1 kg met 18mnd.

Bedtijd is nu zo leuk :) Rond 19:45 vragen we S; waar is mimi? Dan roept ze mimi! (haar witte beer) en gaat ze naar boven, klimt zelf in bed en stopt zichzelf in *; (rond 19u gaat ze bijv in bad, pyjama aan, beneden kort spelen, huisdieren kus geven en dan 'zelf' naar boven en op bed)
Het slapen gaat nu zoveel makkelijker dan een tijd geleden.. Ben erg blij dat het nu zo gaat O+ met de Reflux lijkt het nu goed te gaan.
pi_133585388
Knuffels liggen er sowieso al in zijn bed. En van die zachte bedboekjes. Eigenlijk past hij er zelf nog maar net bij.
pi_133585481
Zoe O+ :* wat goed om te horen dat het zo lekker gaat!!!
Wij hebben nog steeds de afsprak brief van het cb niet...voor de 2 jaar afsprak. Ik heb geen zin om achteraan te gaan! mijn kind kan prima blokken stapelen, tot 5 tellen en heeeeel veel dingen zeggen...
  zondag 24 november 2013 @ 20:26:35 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133585492
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2013 20:24 schreef Kyara het volgende:
Knuffels liggen er sowieso al in zijn bed. En van die zachte bedboekjes. Eigenlijk past hij er zelf nog maar net bij.
Ik stel me nu een M voor met wangen die helemaal samengedrukt zijn door een miljoen knuffels O+
pi_133585581
Djen heeft een knuffel in bed en als ze wakker is ligt ze daar altijd mee te tetteren. Misschien ben ik wat ouderwets maar ik zie een bed niet als speelplek.
pi_133585629
Fijn Zoe! En mooie stats!

Irritant Bitterend! Er werd mij al wel verteld dat ze dat echt vlak bij de verjaardag versturen en in mijn geval waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar ivm de feestdagen. Maar goed, ik moet 9 januari sowieso met de meisjes.
pi_133585767
Volgens mij is de peuter topic nog rustiger dan deze :o :{

Kyara ja dat zeiden ze hier ook en dat ik geen afsprak zelf kon maken want ze sturen een brief en blahblah nou bekijk het maar! pff
pi_133586624
Dat is wel stom ja -O-
pi_133586645
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Djen heeft een knuffel in bed en als ze wakker is ligt ze daar altijd mee te tetteren. Misschien ben ik wat ouderwets maar ik zie een bed niet als speelplek.
Eens, bed is om te slapen vind ik. Er ligt hier een knuffel en een speen met doekje, meer niet. Al moet ik zeggen dat kind nog nooit iets mee heeft genomen, dus dat is makkelijk. Hij amuseert zich vooralsnog prima in bed zonder maar als hij op termijn een half uurtje langer stil zou blijven met een boekje, geen probleem.

Bitterend, leuk feestje gehad? is ze nou morgen jarig? Dan ga ik ook morgen feliciteren :+

Spees, klinkt als een geslaagde dag! Leuke cadeaus gekregen?

Zoë, ik vind zo fijn om te lezen hoe 'relaxed' jullie bedritueel en gaan slapen nu is. Wat heerlijk dat slapen voor S nu niet zo'n drama meer is. En het gaat dus goed met de reflux nu?

Sam, hoe is het bij jullie? Heb je nu een woning geaccepteerd of is die bezichtiging pas komende woensdag? Is Lisa een beetje bijgekomen van sinterklaas en de verhuizing en slapen jullie nu wat beter?

Ik was bij een vriendin vandaag die mini al een tijdje niet had gezien en ik werd echt overladen met complimenten hoe leuk en knap hij wel niet was en wat voor leuk blauw gestreept vestje 8-) hij aan had
Dus ik ben een trotse moeder vandaag O+ ik, moeder, hoe tof is dat!
pi_133586832
O+ en het is vast een heel leuk vestje ;)

Bed is ook om in te slapen. Dat was hier ook een van de "stelregels" die gesneuveld is. Maar ja, liever met een autootje spelen dan de inhoud van zijn bed naar buiten gooien om vervolgens te gaan huilen omdat je speen en knuffel buiten bereik liggen }:|
  zondag 24 november 2013 @ 20:54:31 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587068
Ja eigenlijk wat jij zegt Mineola. Het is hier eigenlijk helemaal nog niet aan de orde, en eigenlijk weet ik ook niet zo goed hoe/wanneer ik dat wel zou gaan doen. Als ik S nu naar boven breng leg ik m altijd met zo min mogelijk prikkels/afleiding in zijn bed. Slaapzak aan, onderweg naar boven een liedje, in bed leggen, kus, weg. Anders gaat ie meteen rechtop in zijn bed staan keten en bouncen. Dus speelgoed ga ik voorlopig nog maar niet meegeven :+ En misschien is het wel helemaal niet nodig straks, we zullen zien.

Silvijn heeft heel veel leuke dingen gekregen... Een IKEA keukentje met toebehoren, heel veel leuke en mooie boeken, een shirtje, een duwfiets, een blokkenstoof, een verstopnijntje (kei leuk, die moet je ergens verstoppen en dan zegt ie iets van 'zoek mij' en dan moet je baby/dreumes die zoeken O+ ). Verwend man!
pi_133587223
Oh ja, zo'n Nijntje hebben we hier ook nog ergens liggen. Ook maar eens even afstoffen....
pi_133587443
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2013 20:50 schreef Kyara het volgende:
... de inhoud van zijn bed naar buiten gooien om vervolgens te gaan huilen omdat je speen en knuffel buiten bereik liggen }:|
Zo herkenbaar :D
Maar knuffels laat ie meestal wel in bed en daar speelt hij ook mee 's ochtends. Meer niet nodig (nog).

Mineola heerlijk is dat :)

Mango jij hebt echt een relaxte dreumes.

En pfoe die driftbuien, kijk er niet naar uit.

Zoe wat fijn dat zelf en rustig gaan slapen *O*
pi_133587451
Dat doekje aan die speen is wel een heldending trouwens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het pas een week of vier geleden aan die speen gedaan, maar als ik dat een maand of elf eerder had gedaan had me dat denk ik 376.782 keer naar z'n kamer teruglopen gescheeld omdat die speen weer eens achter z'n bed lag :o
  zondag 24 november 2013 @ 21:01:29 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587545
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:00 schreef Mineola het volgende:
Dat doekje aan die speen is wel een heldending trouwens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het pas een week of vier geleden aan die speen gedaan, maar als ik dat een maand of elf eerder had gedaan had me dat denk ik 376.782 keer naar z'n kamer teruglopen gescheeld omdat die speen weer eens achter z'n bed lag :o
:D
Had ik jou die tip gegeven? :7 8-)
pi_133587612
Oh dat is de Nijntje verstopper, klinkt leuk.

Spees, fijn dat het feestje en de cadeau's geslaagd waren.

Zoë fijn om te horen, dat het nu zo goed gaat.

Ja Sam hoe is het met jullie?

Mijn kleuter begon pas als ruime peuter dingen mee naar bed te nemen. Die had als baby wel een vaste knuffel mee. Mijn dreumes is nog niet eens zo gehecht aan een knuffel, dat die per se mee moet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133587696
Oh en die zoeknijntje had ik iemand kado gedaan. Leek mij ook leuk voor mini. Maar niet gehad. Sinterklaas is gelukkig ook een goed excuus om kado's te kopen.
  zondag 24 november 2013 @ 21:05:08 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587786
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Zolena het volgende:
Oh en die zoeknijntje had ik iemand kado gedaan. Leek mij ook leuk voor mini. Maar niet gehad. Sinterklaas is gelukkig ook een goed excuus om kado's te kopen.
Hij lijkt me zo leuk! Ik zie een Silvijn met knalrode wangen en tongetje uit zijn mond voor me, die met wiebelkont door de kamer kruipt en een krijs geeft zo gauw hij hem gevonden heeft!

Nu hopen dat het echt zo zal zijn :+
pi_133588147
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Had ik jou die tip gegeven? :7 8-)
Nee, ik had zelf het licht gezien! Ik had dat lapje nota bene als hoera je bent zwanger cadeau gekregen 8)7
pi_133588197
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:05 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hij lijkt me zo leuk! Ik zie een Silvijn met knalrode wangen en tongetje uit zijn mond voor me, die met wiebelkont door de kamer kruipt en een krijs geeft zo gauw hij hem gevonden heeft!

Nu hopen dat het echt zo zal zijn :+
Volgens mij flikkerde M dat ding in eerste instantie in een hoek en ging op zoek naar een boekje.... (vandaar dat hij nu dus ergens onderin een kist ligt)
  zondag 24 november 2013 @ 21:11:54 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133588206
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, ik had zelf het licht gezien!
Oh ja, het was Spirit :+
Maar, wel fijn he dat ze m zo bij zich kunnen houden!
  zondag 24 november 2013 @ 21:17:19 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133588549
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 06:48 schreef Tinuviel het volgende:

Pe hoeveel mag het kosten? Anders uitbreiding voor iets waar ze graag mee spelen of tweedehands kopen?
Ja euhm, gewoon niet te veel.....Het is allemaal wel x 3 hier natuurlijk.... Heb echt 0,0 inspiratie }:|

En dan is Wesley ook nog eens jarig op 5 dec... Pfff, lastig allemaal (en we vieren de verjaardag op de 7e, dus dan zullen ze allemaal nog wel een kadootje krijgen namens sint, van familie...)

Probleem is ook een beetje dat ze natuurlijk al van alles hebben..... ;(
pi_133590518
M neemt niets mee naar bed eigenlijk. Ik geloof dat het ook niet in zijn hoofd opkomt. Andersom neemt hij zijn knuffel Pi ook nooit uit bed (dat vind ik ook wel prettig). Mijn ouders leggen 's avonds als M al slaapt vaak een autootje in zijn bed zodat hij 's morgens kan spelen. Thuis geef ik hem vaak wat boekjes als ik wakker ben, en dan kan hij lekker lezen als ik ga douchen. Ik heb liever dat hij in bed speelt dat daarbuiten als ik hem niet in de gaten kan houden. En vaak improviseert hij ook gewoon. Lief is dat, laatst zat hij met Pi voor zich en vertelde hij me dat ze een "trein tuuttuuuuu" waren. En vanmiddag had hij zijn vachtje (hij heeft zo'n schapenvachtje in zijn bed) in een hoek gefrommeld, dat was een bank O+ Speen hebben we niet en zijn andere knuffels werkt hij wel eens uit bed maar Pi nooit.

Ik heb met hulp van mijn moeder nog maar eens in zijn mond gekeken en ik vermoed dat hij spruw heeft -O- Morgen meteen maar de huisarts bellen.

Spees, dat klinkt als een geslaagd feestje en wat is Silvijn verwend!

Mineola, wat heerlijk, dat trotse-moeder-gevoel!
  zondag 24 november 2013 @ 21:51:22 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133590681
Wanneer beginnen/begonnen jullie eigenlijk met speen afbouwen indien van toepassing? Eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid want ben dat nog niet van plan. S wil alleen bij het inslapen in bed een speen en soms tijdens een wat langere autorit. Verder heeft hij er totaal geen interesse in. Maar ik zou het me niet kunnen voorstellen hem in bed te leggen zonder zijn fiepje te geven bij het weggaan.

Balen van de spruw CS -O-
pi_133595958
Kwisted heeft een succesvolle handleiding voor het afbouwen van de speen! :Y
Ik geloof dat het neerkwam op weghalen, niet meer teruggeven en 3 nachten op de tanden bijten. ^O^

Maken jullie zo'n speenpopje/ -doekje weer vast aan je dreumes? M gooit hier nl ook alles uit bed. Maar dan demonstratief. Dan gaat hij staan met zijn speen of popje, laat het over de rand bungelen, en dan laat ie het zo vallen terwijl hij blijft kijken.
Gevolgd door: "o-oh." :')

Ai CS, spruw :X
Was ie daarom ook mss zo humeurig?

Die nijntjepop klinkt trouwens goed idd! Gaat op een eventueel kerstlijstje.
pi_133596607
Mijn baby dreumes slaapt dus uit huis vannacht. Af en toe luister ik of ik iets hoor en dan realiseer ik me dat dat niet kan omdat zijn bedje leeg is.

;(
pi_133599580
Herkenbaar Mangostine.

Hier mogen de kinderen niks mee naar bed extra. Luuk heeft een konijn en een zeepaard, Sofie een doekje en een zeepaard. Sofie ligt in een peuterbed, en laat netjes al haar knuffels naast haar bed liggen. Heel soms ligt er een pop of wat anders in dr bed als we om 23.00 nog even bij dr kijken, maar dan halen we hem weer weg.

Het kikker verstop spel ligt hier klaar voor sinterklaas. Voor 1 van beide. Ik denk dat Luuk m krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_133599582
Ooohw, zie nu dat ik in het dreumestopic zit. Zitten hier zoveel bekenden :P
*poef* nu is het weg
pi_133599631
Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes! Hieperdepiep hoera *O*
Ga je wel erg missen als je niet meer komt posten.

CS oh dat verklaart. Beterschap voor je mannetje!

Spees hier hebben we langer gedaan over afbouwen (pas rond de 3 jaar), maar hij heeft nu ook een overbeet. Door de 2e zwangerschap waren we begonnen, maar hadden de speen in een slechte nacht teruggegeven (dat was echt een fout) en toen was hij na het derde jaar pas afgewend. Ben blij dat dreumes geen speen heeft en zou het als er ooit nog een (speen)kind komt veel vroeger afwennen.

Mango hopelijk lekker uitgeslapen.

Kj ben je er al?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 25 november 2013 @ 07:56:34 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133599899
Hier krijgt ze ook nog steeds een speen bij slapen en lange autoritten. De laatste tijd kreeg ze m wat vaker omdat ze steeds zo driftig was maar dat doen we nu niet meer. Gek genoeg lijkt ze er daardoor(?) ook minder interesse voor te hebben. Gister had ze m gekregen toen we in de auto zaten maar ze trok m uit om te gaan kletsen :D. Dat was 2 weken geleden nog ondenkbaar. En ze riep ongeveer de hele dag 'pee' en dat is nu ook over. Wanneer we m helemaal gaan afleren weet ik nog niet :).

Gefeliciteerd bitterend! Tot over 8 maanden ;)

CS, ai, arme M!

Ik heb een grappenmaker :D. Gisterochtend toen mijn man haar uit bed ging halen zei ze 'boe' toen hij de deur opendeed :D. En vanochtend zei mijn man 'boe' toen hij haar kamer binnenkwam, toen was ze even stil en daarna ging ze heel erg lachen :D. Daarna zei ze: boe papa!

Ze staat hier ook steeds met haar handjes voor haar ogen, dan zegt ze benje? en dan moeten we haar zoeken O+.
pi_133600045
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Wanneer beginnen/begonnen jullie eigenlijk met speen afbouwen indien van toepassing? Eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid want ben dat nog niet van plan. S wil alleen bij het inslapen in bed een speen en soms tijdens een wat langere autorit. Verder heeft hij er totaal geen interesse in. Maar ik zou het me niet kunnen voorstellen hem in bed te leggen zonder zijn fiepje te geven bij het weggaan.

Balen van de spruw CS -O-
Net voor zijn eerste verjaardag. Ze heeft 2 dagen meer moeite gehad met in slaap komen. Ik ben nog altijd blij dat ik de fiep op tijd heb afgepakt. Ik zag van de week weer zo'n ouder kind met fiep rond lopen. Ik vind het geen gezicht..

Voor ons was de keuze trouwens makkelijk. F werd snachts steeds vaker wakker omdat ze hem kwijt was. Sindsdien slaapt ze door :)
pi_133600071
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb ik ook wel twink. Ze heeft een lievelingsknuffeltje waar ze echt mee slaapt. En dat vind ik sowieso al heeeeel aandoenlijk O+ En dan nog een klein knuffeltje. En that's it..
Maar misschien is speelgoed wel handig als kindjes wakker worden, en dan nog even wat langer blijven liggen omdat ze wat te spelen hebben. Maargoed dat is bij D ook niet nodig he

F is al 2 weken dus om 5uur wakker. En ik begon heel stoer met laten huilen, of om 6.00u uit bed gaan. Tegenwoordig ligt ze van 5u tot half 8 tussen ons in :')
oh en of dat ik het stiekem heerlijk vindt :@

ik moet even een poepluier verschonen :P
  maandag 25 november 2013 @ 08:28:32 #78
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133600083
Bitterend van harte met je peuter! *O* Hoop dat jullie een leuk feestje hebben gehad :).

CS je mannetje misschien spruw, ah bah zeg! Had er nooit bij stil gestaan dat niet alleen baby's dat kunnen krijgen eigenlijk. Lijkt me pijnlijk, arm ding. Hoop dat hij zich gauw weer beter voelt!

Zoeknijntje lijkt mij ook zo leuk! Misschien nog even naar kijken voor 5-12 idd :).

Speen afbouwen deed ik cold turkey :P. Dus gewoon niet meer geven en ook niet toegeven als het eerst een drama wordt. Nu hebben mijn jongens allebei alleen nog een speen als ze 's ochtends wakker worden. Voor het extra uurtje slaap voor mama ;).
pi_133600152
bitterend ! gefeliciteerd hoera !!! *O* *O* Blijven lurken hoor En een spam
  maandag 25 november 2013 @ 08:47:30 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600243
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:23 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Net voor zijn eerste verjaardag. Ze heeft 2 dagen meer moeite gehad met in slaap komen. Ik ben nog altijd blij dat ik de fiep op tijd heb afgepakt. Ik zag van de week weer zo'n ouder kind met fiep rond lopen. Ik vind het geen gezicht..

Voor ons was de keuze trouwens makkelijk. F werd snachts steeds vaker wakker omdat ze hem kwijt was. Sindsdien slaapt ze door :)
Ik vind dat rondlopen met een fiep als ze al echt groot zijn ook geen gezicht :+ Maar dat duurt hier nog wel even en hij wil buiten zijn bed en soms de auto ook helemaal niet. Dus dat zie ik eigenlijk nog niet gebeuren. Ik zou wel opzien tegen afbouwen bij het slapengaan. Hij is echt geconditioneerd, als hij moe is en ik leg hem in bed, draaien zijn ogen weg zo gauw ik zijn fiepje in zn mond heb gedaan. Maar we zullen wel zien wanneer we af gaan bouwen.

Bitterend, van harte gefeliciteerd!
pi_133600286
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:28 schreef Fee-nix het volgende:

Speen afbouwen deed ik cold turkey :P. Dus gewoon niet meer geven en ook niet toegeven als het eerst een drama wordt.
Dit inderdaad. Al vond ik het wel schrijnend. Maarja even volhouden. t Liefst dat ding ook meteen weggooien zodat je niet in de verleiding komt.

Bitterend gefeliciteerd!! En inderdaad mooie mijlpaal 2 jaar borstvoeding, knap hoor! :Y
Veel plezier vandaag!

Zoë ik zie de stats van S en denk dat F rond die tijd ook wel zoiets zal zijn. S is ook echt een slanke den he :)

Mineola leuk dat je zo'n trotse mama voelde. Lekker is dat he O+ Je hebt ook een knappe vent, dus dat mag gerust!

Spees ja het is hier rustiger dan bij de babys. Ik vind het persoonlijk fijn. Want ik heb al niet zoveel tijd om bij te lezen :P En ik merk ook dat ik minder post omdat F niet zo heel veel spannends doet. Dagen zijn steeds vaker voorspelbaar en ze doet lekker haar ding. :Y

Mango hoe was de nacht gegaan? Had M goed geslapen? Gek he zo'n leeg bedje..

Soes ik kan niet wachten tot F ook zo lollig gaat doen, geweldig lijkt me dat :D

Ik heb zo'n zin in woensdag O+ Eerst de 12 weken echo en daarna lekker zwemmen met (8> en F
Nieuw (tweedehands wel) badpakje voor F gekocht

deze maar dan rood :)

Iemand zin om dreumesfoto's te spammen. Ik ben benieuwd en heb zin om foto's te kijken :D
pi_133600400
Ja hoor ;)
Mijn dametje, gisteren wandelen in de stad !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten asje

beterschap CS. :*

[ Bericht 12% gewijzigd door kleinzusje op 25-11-2013 09:20:58 ]
  maandag 25 november 2013 @ 09:04:52 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600415
Soesa, dat klinkt echt lief O+ leuk zeg, en gek idee dat ze in een paar maanden al zoveel extra kunnen...

Mango ik ben ook benieuwd naar de logeerpartij van je zoon!

Kwisted, ben je nerveus voor de echo of dat niet echt? Je hebt pas nog het hartje gehoord, toch?
Ik heb nog wel een foto van Silvijns feestje gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

Mooie meid, KZ!
pi_133600425
Oh wat lief en leuk Spees O+
pi_133600455
Bitterend, gefeliciteerd! Fijne dag vandaag met je peuter!

Speen: dat was geloof ik de eerste stelregel die sneuvelde... Ik wilde eigenlijk zo rond tien maanden of zo afbouwen (of misschien wel eerder, wanneer nam de zuigbehoefte volgens de boekjes af?). Want idd, overdag met een speen vind ik geen gezicht. Maar hij heeft m alleen in bed en soms krijgt hij 'm van man als hij overstuur is. Daar hebben we altijd ruzie over want ik wil dat dus niet, en hij is ook goed te troosten zonder.
Anyhow, ik heb geen problemen met speen in bed, hij wil m wel echt graag hebben om in slaap te vallen maar in zn slaap valt hij uit z'n mond. Hij slaapt dus vrijwel de hele nacht zonder speen. Ik denk dat ik het met anderhalf wel mooi vind en kijk of we uiterlijk tegen die tijd zonder kunnen.

Kwis, spannend 12 weken! Gaat het goed allemaal?
pi_133600470
Oh KZ, wat een popje heb je toch! Die jas staat haar goed zeg!
En Silvijn, die kuif! Hij lijkt echt veel ouder dan 1! (en is die foto nou op z'n kop?)

Ik zal ff zoeken of ik iets leuks heb.
pi_133600491
Dank ! :*
  maandag 25 november 2013 @ 09:12:46 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600497
Hahaha, ja hij hangt op zijn kop. Daarom is zijn kuif zo huge :+ Hij lijkt wel zo'n 50's-acteur.
pi_133600503
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Hahaha, ja hij hangt op zijn kop. Daarom is zijn kuif zo huge :+ Hij lijkt wel zo'n 50's-acteur.
Ja dat ! O+
pi_133600632
Spees & Silvijn gefeliciteerd en welkom hier *O* . Hij ziet er echt een stuk ouder uit al en wow dat haar!! E heeft heel blond en dun haar dus je ziet nauwelijks dat hij haar heeft.

Bitterend & R gefeliciteerd en tot over vijf maanden -O-

Nijntje verstoppertje lijkt mij ook een heel leuk spel. E krijgt hem van sinterklaas dus ik ben blij te horen dat jullie kleintjes het ook leuk vinden.

TIps voor het afleren van een speen heb ik niet. E heeft er nooit één gehad, die heeft mama ;) . In zijn bed heeft hij alleen een paar knuffels, maar bij ons in bed heeft hij wel een aantal boekjes waar hij 's ochtends in leest.

Al die kletsende en grapjes uithalende dreumessen :)

CS leuk is het spoorwegmuseum hè. E vindt het er ook altijd geweldig. Balen van die spruw zeg. Misschien ook wel 'fijn' om te merken dat zijn gedrag/ het niet lekker in zijn vel zitten echt een oorzaak heeft.

Wij zijn zaterdag met E en zijn grote broer naar sinterklaas geweest bij papa op het werk. E wilde Zwarte Piet en Sinterklaas wel een high five geven maar op schoot bij de Sint was 'nee, nie kjaas'
Ik vind E zo leuk, net als ik denk dat hij niet leuker kan worden doet hij iets waar ik weer van smelt O+
pi_133600647
Weer weg

[ Bericht 32% gewijzigd door Mineola op 25-11-2013 09:37:29 ]
pi_133600658
Oh wat een mooi ventje O+
  maandag 25 november 2013 @ 09:25:44 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600671
Leuke foto's Mineola! Hij heeft een heel herkenbaar gezichtje vind ik! Vrolijk en knap kereltje :)

Dat klinkt lief, Roos O+ En herkenbaar. Dat je elke keer denkt, nee nú is ie op zijn leukst en dan wordt t nog leuker :)
pi_133600695
Klinkt zeker heel lief Roos !
  maandag 25 november 2013 @ 09:34:15 #95
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133600803
Bitterend gefeliciteerd *O*

Wat een mooi manneke die Silvijn, ook een erg mooie naam ook :Y

Hier is nijntje verstoppertje een groot succes!!! Dus zeker een aanrader ^O^
Rayen 2½ jaar!
  maandag 25 november 2013 @ 09:52:35 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133601118
Shoot, Foto's van KZ en Mineola gemist!

CS, beterschap voor M. Het zou idd een hoop verklaren als hij spruw heeft.

Die foto van Silvijn O+ ! Wat een mooie vent is het zeg!

Speen nooit geen probleem mee gehad. Na 3 maanden spuugde ze em zelf uit en ging daarna op d'r wijs- en middelvinger fiepen, maar toen ze de eerst tandjes kreeg beet ze zichzelf en was dat ook afgelopen. Daarnaast was mama ook een jaar lang levende speen ;).

Bitterend, gefeliciteerd met je peuter!!! Tot over 3 weken!!!!
(WHUT 3 WEKEN EN DAN HEB IK OOK GEEN DREUMES MEER :'( !
pi_133601136
Minikz :) wat een schatje.

En silvijn wat een mooiere, gave broek ook.

Miniola gemist ;(

Speen ook alleen in bed hier. En ook uit als ie slaapt. Vind het ook nog wel prima. Is erg makkelijk bij het in bed leggen nu. Zeker nu hij zo'n last heeft van zijn tanden. Hij kauwt er ook op (op de randjes) ws tegen pijn /jeuk.
  maandag 25 november 2013 @ 10:05:25 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133601355
omfg, probeer iemand uit te leggen dat het niet verstandig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen...Maar ze snapt er geen reet van, ja maar ik heb het vaak zat gezien zegt ze....OMG. Plaatjes en links heb ik gestuurd naar dr. maar ze snapt t nog niet...Uitleg erbij.......Echt, sommige mensen }:|
  maandag 25 november 2013 @ 10:07:48 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133601405
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:05 schreef PureEvil het volgende:
omfg, probeer iemand uit te leggen dat het niet verstandig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen...Maar ze snapt er geen reet van, ja maar ik heb het vaak zat gezien zegt ze....OMG. Plaatjes en links heb ik gestuurd naar dr. maar ze snapt t nog niet...Uitleg erbij.......Echt, sommige mensen }:|
-O- Bizar.
Ik ben me daar ook in het verdiepen trouwens voor onze tweede, heb je die linkjes voor me? :D Tot hoe lang moet dat, moet dat altijd, ik heb al wat rondgekeken en gezien welke dragers wel en niet ergonomisch zijn, maar zou wel graag wat achtergrondinfo hebben! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133601487
Ik zou even naar het draagdoekentopic gaan Enf, daar kunnen ze je zeker helpen!

Gefeliciteerd met je peuter Bitterend *O* Tot over twee maaanden ( :o ! )

Ik heb Miniola gezien *O* O+ Nu nog achterhalen hoe hij heet :+ En KZ's meisje, wat een poppeke. M zou al drie keer de muts voor zijn ogen hebben weggetrokken en gepiept hebben dat zijn mouwen te lang zijn :D En Feestsilvijn met kuif O+ Ik sluit me aan bij Roosje qua haarcommentaar :D

Gaan jullie vaak naar het Spoorwegmuseum Roosje? Wij wonen redelijk in de buurt en hebben nu een museumjaarkaart, dus ik denk dat we in de toekomst vaker gaan. Ik vind het er super maar 16 euro voor anderhalf uur (langer houdt hij het nog niet echt vol) is me wat gortig.

M heeft geen spruw maar een virale infectie in zijn mond -O- Jammer genoeg kun je daar dus niets aan doen, dus hij moet uitzieken. Hij is ook erg verkouden en hoest veel, dus daar hangt het mee samen. Nou ja, dat wordt een tijdje overleven op bananen en krentenbollen :9
pi_133601859
Wat sneu CS. Hopelijk is het snel over. :*

Speen: M heeft alleen in bed een speen. Ik wilde rond zijn 1e verjaardag gaan afbouwen maar toen kwamen er 2 zusjes tussendoor. En nu wil ik pas gaan afbouwen/stoppen als de meiden doorslapen. Nog meer drama 's nachts trek ik even niet.

Enf, kijk anders even in het draagdoeken topic.

Wat een leuke foto's weer! O+

Bitterend, van harte gefeliciteerd met je peuter!
Ik moet ook wel even slikken hoor, Susie als weg, Bitterend weg en binnenkort NTS ook weg. Niet dat de nieuwe aanwas niet leuk is hoor, maar jullie horen voor mij weer meer bij de meisjes en wat minder bij M zeg maar.
pi_133601938
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou even naar het draagdoekentopic gaan Enf, daar kunnen ze je zeker helpen!

Gefeliciteerd met je peuter Bitterend *O* Tot over twee maaanden ( :o ! )

Ik heb Miniola gezien *O* O+ Nu nog achterhalen hoe hij heet :+ En KZ's meisje, wat een poppeke. M zou al drie keer de muts voor zijn ogen hebben weggetrokken en gepiept hebben dat zijn mouwen te lang zijn :D En Feestsilvijn met kuif O+ Ik sluit me aan bij Roosje qua haarcommentaar :D

Gaan jullie vaak naar het Spoorwegmuseum Roosje? Wij wonen redelijk in de buurt en hebben nu een museumjaarkaart, dus ik denk dat we in de toekomst vaker gaan. Ik vind het er super maar 16 euro voor anderhalf uur (langer houdt hij het nog niet echt vol) is me wat gortig.

M heeft geen spruw maar een virale infectie in zijn mond -O- Jammer genoeg kun je daar dus niets aan doen, dus hij moet uitzieken. Hij is ook erg verkouden en hoest veel, dus daar hangt het mee samen. Nou ja, dat wordt een tijdje overleven op bananen en krentenbollen :9
Wij gaan om de maand naar het Spoorwegmuseum met museumjaarkaart inderdaad. Dat maakt het ook leuk om te gaan want 16 euro pp voor anderhalf/twee uur is best veel. Voor ons is het nog wel een stukje rijden, regio Breda. Dus E slaapt vaak op de terugweg in de auto.

Virale infectie klinkt naar, beterschap voor M.
pi_133602098
Herken ik wel Kyara (afgezien van die meisjes :P ) :Y We groeien langzamerhand richting de peuters.

Roosje, ideaal is die museumkaart dan he? Dan doe je dat soort dingen toch makkelijker. Ik wilde binnenkort met M naar het Nijntjemuseum gaan met M (is ook een voordeel van samenwonen, ik vind zulke uitstapjes toch leuker met zijn drieën :@ )

Ik heb even getroostshopt voor kinderkleding :@ Voelt M zich vast een stuk beter door :+
pi_133602203
Vraag ik om fotos, mis ik de helft. :P

Silvijn wel gezien, wat een knappe vent!! Hij wordt alleen maar knapper <3

F heeft haar 2e kiesje door en ze heeft er gewoon geen last van gehad!

Oh en vrijdag neem ik mijn man mee uiteten en naar de film als verassing. En gaat F logeren bij oma. Wat een luxe!! Dat wordt uitslapen zaterdag :D
pi_133602213
Krijgt hij ook nieuwe schoenen CS?

Ja he, merk dat er toch wel een groot verschil is tussen net dreumesjes en bijna peuters. Maar dat merk je in het babytopic natuurlijk ook en straks in het peutertopic als helemaal met net peutertjes en bijna-kleuters denk ik.
pi_133602559
Geen nieuwe schoenen. We zijn net over naar maat 22 en in maat 23 staat nog een paar gevoerde sneakers te wachten O+ en verder heb ik van een vriendin van mijn stiefmoeder een enorme berg schoenen van haar kleinkinderen gekregen. Volgens mij zijn we tot maat 27 voorzien :D

Inderdaad een heel verschil, zo'n jaar. Ik kan me steeds maar niet voorstellen dat het zo hard blijft gaan, maar toch is het zo. Toen ik net een baby had, dacht ik dat het verschil tussen baby en dreums zó groot was dat daarna het verschil tussen net-dreumes en bijna-peuter te verwaarlozen was, maar dat klopte ook niet helemaal ;)
pi_133602689

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 25-11-2013 18:43:04 ]
pi_133603174
CS, wijs kijkt ie!
Spees, je Marlon Brando :D

Die andere mini's heb ik gemist. Speciaal voor hen, hier een foto die een seconde te zien is.

SPOILER
:6
pi_133603257
Dat was dan inderdaad een seconde Mango ;)

Je leukerd CS. Enerzijds al zo groot en als je dan zo'n mupke in zo'n grote ruimte ziet dan nog zo mini O+
pi_133603316
De logeerpartij ging goed, alleen was hij om 6u wakker wat mijn broertje, die op dezelfde kamer sliep, niet zo grappig vond.
Het leukst vind ik om hem dan op te halen en dat ie begint te stralen als ie me ziet O+

Overigens was ik zelf ook om 6u wakker. Maar ik kon het me dan wel weer permitteren om me nog even om te draaien, heerlijk!

Succes met de echo kwis!
  maandag 25 november 2013 @ 12:05:55 #111
250838 Fee-nix
pi_133604709
Ik vind t hier ineens weer hard gaan, zo met die nieuwe aanwas, hoor :D.

Ach CS wat sneu dat ie het gewoon moet uitzieken. Beterschap! En die foto's zijn lief! Ernstig manneke O+ (op de foto's dan he ;) ).

Spees, Silvijn is zoooo leuk!

Kwisted succes en plezier bij de echo! En klinkt leuk van vrijdag + uitslapen. Uitslapen is heerlijk als het weer eens kan! (Hoewel het mij nooit lukt om zo lang als vroegah uit te slapen). O en dat badpakje is cute!

Spoorwegmuseum zou voor m'n jongens ook wel een hit zijn denk ik, zijn weg van treinen!

Alle andere foto's heb ik gemist! Ik zal speciaal voor Kwisted ook nog eens mijn monster schatje spammen :).
SPOILER
  maandag 25 november 2013 @ 13:10:56 #112
250838 Fee-nix
pi_133606305
Hallooooooo?! Is iedereen nou helemaal sprakeloos door mijn lieve S? :P
pi_133606666
:D Hij is prachtig feenix. O+
  maandag 25 november 2013 @ 13:25:01 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133606720
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Fee-nix het volgende:
Hallooooooo?! Is iedereen nou helemaal sprakeloos door mijn lieve S? :P
Oh pardon, ik moest even mijn FOK onderbreken voor iets triviaals als werken :+ :D

Wat een moppie! Mooie kleur ogen heeft ie zeg!
  maandag 25 november 2013 @ 13:34:49 #115
250838 Fee-nix
pi_133606923
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:22 schreef Zolena het volgende:
:D Hij is prachtig feenix. O+
;) dank je!

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh pardon, ik moest even mijn FOK onderbreken voor iets triviaals als werken :+ :D

Wat een moppie! Mooie kleur ogen heeft ie zeg!
Pfff werken schmerken :P, hehehe.

Dank, dank O+ . En werk ze!
pi_133606925
Jaja, ik moest lunchen Fee :6 :+ (en een stuk schrijven wat niet wil, baaaah ;( ) Anyway, wat een lief monstertje heb je daar O+ En ga inderdaad eens treinen kijken, dan kunnen we weer meeten ;)
  maandag 25 november 2013 @ 13:37:38 #117
250838 Fee-nix
pi_133606984
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:34 schreef Clubsoda het volgende:
Jaja, ik moest lunchen Fee :6 :+ (en een stuk schrijven wat niet wil, baaaah ;( ) Anyway, wat een lief monstertje heb je daar O+ En ga inderdaad eens treinen kijken, dan kunnen we weer meeten ;)
Ja jou had ik het al vergeven :+ , want ik wist dat je hem op fb al voorbij had zien komen ;).
Klinkt leuk, een treinen-meet :). Ik had ff gemist waar dat museum is. Linkje? Moeten we dan ff een keer regelen :Y .
  maandag 25 november 2013 @ 13:38:49 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133607017
Feenix dat is toch heul geen dreumes :{w ;)

Bitterend gefrliciteerd met je meisje en 2 jaar Bv O+

En verders wat een knapperds!
En waar heeft Silvijn zijn broek vandaan? !

Nieuwe stats 85 cm en 9,370 kg
Verder lijkt hij ineens wat meer woorden op te pakken ! Nog 3 dagen Dan is hij 2! Mijn krielkippie O+ al vieren we het zondag pas :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 november 2013 @ 13:42:24 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133607106
Ah ik moet meteen van een aantal mensen afscheid nemen al, ook nog maar 3 dagen!

De broek is van H&M gewoon!
Voilavoicilabas
pi_133607165
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:37 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja jou had ik het al vergeven :+ , want ik wist dat je hem op fb al voorbij had zien komen ;).
Klinkt leuk, een treinen-meet :). Ik had ff gemist waar dat museum is. Linkje? Moeten we dan ff een keer regelen :Y .
http://spoorwegmuseum.nl/home.html Roep maar als je een keer gaat, dan regelen we wat :Y
  maandag 25 november 2013 @ 13:50:43 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133607344
Oooohh maar eens naar een h&m hier op zoek gaan , volgens mij niet echt in de buurt.. :{
pi_133607474
Kun je niet bestellen Evenstar?
  maandag 25 november 2013 @ 13:58:04 #123
250838 Fee-nix
pi_133607568
evenstar ook nog maar 3 daagjes een dreumes :o . Die van mij is nu 21 maanden, dus echt nog een dreumes :Y ;) . Volgens mij post jij nooit of niet vaak foto's he? Ik zou niet weten hoe die van jou er uit ziet!

CS ^O^
  maandag 25 november 2013 @ 15:04:52 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133609895
Kwis, ga jij je eigen dreumes ook nog spammen? Ben wel benieuwd hoe ze er inmiddels uitziet. Is al ff geleden dat ik een foto van haar heb gezien :)
  maandag 25 november 2013 @ 15:59:16 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133611659
Silvijn , M van CS en S van Fee O+

[ Bericht 61% gewijzigd door Tante_Soesa op 26-11-2013 10:44:56 ]
pi_133612246
Met tak, zo hoort het! ^O^ O+
pi_133612492
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:16 schreef Mangostine het volgende:
CS, wijs kijkt ie!
Spees, je Marlon Brando :D

Die andere mini's heb ik gemist. Speciaal voor hen, hier een foto die een seconde te zien is.

SPOILER
:6
Ja jeetje, zit je dan niet eens de hele dag hier te kijken?! Tsssssk!

En Kwisted, wat is dat dan, vragen om foto's en vervolgens verdwijnen!

Verder doe ik even O+ voor Het Herfstmeisje Met De Tak van Soesa, het schattige grote jongetje van Feenix en de serieuze M van Clubsoda. Wat sneu die infectie trouwens, het klinkt heel pijnlijk ook.
  maandag 25 november 2013 @ 16:28:56 #128
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133612680
Mèt tak inderdaad :D. Zo heeft ze een uur gedrenteld, met tak en Tije. Dit is al weer even geleden trouwens, foto's maken is wel een uitdaging met zo'n enorm bewegelijke dreumes...
  maandag 25 november 2013 @ 16:40:16 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133613166
Feenix ik zit vaak vooral mobiel dus dan lukt dat niet? Daarom post ik ook zo weinig want teveel onthouden lukt me niet goed :'). En dan reageer ik vaak als ik op laptop zit zo spuit elf :+

Mocht het lukken zal ik vanavond wat foto's uploaden :)
  maandag 25 november 2013 @ 16:41:38 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133613219
Oh en wat een snoepje O+
  maandag 25 november 2013 @ 16:49:35 #131
250838 Fee-nix
pi_133613509
Soesa wat een leuk meisje met een leuke jas! En met tak :D. Dat is hier ook heeeeel vaak als we gaan wandelen.

evenstar, ben benieuwd :). Ik lees trouwens ook vaak mee op de mobiel en reageer dan helemaal niet. En af en toe dus reageren op de laptop. Maarja, dan reageer ik dus ook lang niet op alles/iedereen.
pi_133613854
Tante soesa
Mooie meid! Leuke jas diewilikookvoorS

Fee je knappe man O+

CS je kleine grote man O+

Mango :{w ik wil een foto
:9
pi_133614846
Leuke foto's O+

Beterschap voor M, CS. Klinkt naar pijnlijk :X

Speen heeft I. ook alleen in bed en valt uit als hij slaapt. Ik denk dat ik wacht met afbouwen tot hij een keer doorslaapt, tot die tijd hebben we genoeg nachtelijk drama...

In bed heeft hij 2 knuffels en die blijven ook daar. Hij is niet echt gehecht aan knuffels (hij speelt er nooit mee) maar in bed frunnikt hij graag ergens aan en daar hebben we die knuffels voor. Als we opstaan leggen we zowel speen als knuffels weer terug in bed en zwaaien we ze gedag :). Hij vraagt zelf (nog?) niet om andere dingen in bed. Heel soms krijgt hij speeltjes of boekjes als hij vroeg wakker wordt, in de hoop dat wij dan nog even kunnen blijven liggen.

Bitterend, hoera voor je peuter en 2 jaar bv *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133614953
Zoë, vergat ik nog te zeggen hoe fijn ik het voor jullie vind dat het nu beter gaat met de reflux en het slapen! Hopelijk blijft het zo :).

Afgelopen weekend hadden we sinterklaasviering op het werk van mijn vriend. I. vond het allemaal erg gezellig en indrukwekkend (en sliep daardoor natuurlijk 's nachts erg onrustig :P). Het cadeautje viel ontzettend in de smaak, een set voor duplo-autootjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 november 2013 @ 18:05:32 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133615894
Wat een blij mupke Soesa :)
pi_133615974
Leuke dreumesjes! O+
pi_133616652
Bitterend nog vergeten te feliciteren *O*

Soesa je mini O+

En hier ging mini ineens zomaar zelf staan. *O* Mijn trage O+ en ik heb het op film *O* (mini al mopperend nog een keer rechtop omdat mama het wou filmen, dus niet al te vrolijk filmpje :') maar wel bewijs 8-) ).
pi_133618809
Zolena voor je staande mini *O*

Leuke foto's Soesa en Feenix. De rest van de foto's heb ik gemist vanwege triviale dingen zoals werken.

Phaidra, fijn dat het cadeau zo in de smaak viel. Wel balen dat je mini onrustig was door de drukte op het feest.

Zoë goede stats, fijn dat de reflux minder is.

Overmorgen hebben wij Sinterklaasfeest op mijn werk, lijkt me zo leuk. Vorig jaar met Sinterklaas werkte ik pas 1,5 maand voor het bedrijf. Een van mijn collega's was zo leuk met L, ben benieuwd of ze elkaar herkennen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133620108
Dankjulliewel voor de lieve felicitaties O+
Ik heb niet kunnen bijlezen want gewerkt vandaag en peuter heeft feest gevierd op het kdv! ik had de camera gegeven en er zijn leuke foto's gemaakt!

Ik zie dat ik allemaal foto's ook heb gemist..alleen mini soesa en mini fee kan ik nog zien O+ lieffies!

Dames ik wens jullie een super fijne jaar met jullie dreumesjes! vol ontwikkeling, driftbuien, gelach en ook geklets maar vooral heeeel veel liefde O+ want hoe groter ze worden hoe liever en warmer en ik verheug me echt enorm op de verdere ontwikkeling! nog meer kletsen, zindelijk, en nog meeer tieettiiie *O*

Tot de volgende topic :W :*

SPOILER
pi_133620522
Oh bitterend *; wat een mooie meid O+ O+
Prachtige spam.

Soesa en Fee O+ mooie vrolijke schatjes O+
rest gemist. mango :( :D

Zolena: voor het staan *O*
CS: beterschap, pijnlijk :{

Phaidra en Tinu : leuk hoor Sinterklaas vieren op het werk
pi_133621052
Gefeliciteerd Bitterend! *O*
pi_133622094
Och Bitterend, wat een prachtige foto's! En wat een dametje met haar haarspeldje O+ Op die foto vind ik haar echt de vrouwelijke versie van mijn M.

Fee, knapperd! Had hem al op FB gezien. Prachtige ogen! O+

Mini Soesa met tak! O+
pi_133622999
Wat een knapperd Bitterend. Kom je nog af en toe meelezen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133623503
M stond vandaag met zijn brandweerauto naast papa met de woorden: Kijk, zo gaat ie open. Kijk zo gaat ie dicht. :o dat zijn complete zinnen :o

En hij ging ook beetje bij beetje vertellen wat hij vandaag op het kdv had gedaan O+
pi_133623952
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef Kyara het volgende:
M stond vandaag met zijn brandweerauto naast papa met de woorden: Kijk, zo gaat ie open. Kijk zo gaat ie dicht. :o dat zijn complete zinnen :o

En hij ging ook beetje bij beetje vertellen wat hij vandaag op het kdv had gedaan O+
O+
pi_133624925
quote:

*G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133626407
quote:

Oh wauw :o O+

Bitterend wat is ze veranderd in een jaar! Echt geweldig om te zien!

Zolena, wat goed! *O*

Wij kwamen er achter dat de mini alle kindjes van de babygroep op het KDV kan aanwijzen. Ik had geen idee :D ik ken er zelf maar 2 of 3 bij naam :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 november 2013 @ 22:26:23 #148
250838 Fee-nix
pi_133626626
Bitterend wat een leuke spam. Wat een wijs meiske op die laatste foto O+ . Tot in het peutertopic! :W

Kyara, vertellen over z'n dag, wow knap!

En dank iedereen voor de complimenten over mijn S O+ .
  maandag 25 november 2013 @ 22:29:40 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133626728
Wauw die M!
pi_133626736
Bitterend afscheidsspam O+ Je straalt zo op de middelste foto, mooi!

Kyara, wat heb je toch een kletskous, knap hoor! Toevallig vertelde M vandaag ook voor het eerst over zijn dag (met hulp van oma); hij was bij de dokter, die keek naar zijn au, met een lampje en toen mocht hij zijn mond dichtdoen en was het klaar O+ Ik wist helemaal niet dat hij dat al kon :@

Gisteren was ik met mijn moeder in gesprek, het ging over M's vader dus ik noemde zijn naam. M zat naast me te spelen, ving de naam op en zei 'papa!' Ik was verbaasd, klein potje met grote oren... ;)
  maandag 25 november 2013 @ 22:48:54 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133627455
Zo u vraagt wij draaien Feenix ;)

En bij de tandarts O+ vind het zo stoer van hem O+

En nog wat videotjes van mijn kleine komiekje O+

pi_133627802
Wat is hij toch leuk O+

Echt een knap ventje! En wat een held bij de tandarts. Hij ziet er daar ook meteen een stuk ouder uit!
pi_133633144
Phaidra, wow dat hij alle namen van de kindjes op zijn groep kent.

Cs de jouwe vertelt ook al over zijn dag, wat leuk.

Wat een leukerd Evenstar. En van de filmpjes te zien schijnt hij echt een komiekje te zijn.

Hier komen de namen van familieleden, ik begrip enzo steeds meer. Hij zegt nu oma en opa, waarbij opa echt favoriet is. Bij aanwijzen op foto's of in het echt is dan vaak ook iedereen opa, zowel mama als papa als oma. De naam van zijn grote broer is Jaje en als ik vraag waar "naam dreumes" is wijst hij heel trots naar zichzelf. Moest gisteren zo lachen om de post van iemand hier wiens kind steeds "benje" zegt. Dus ik zei dat tegen mijn dreumes, wijst hij ook naar zichzelf, dat begrip en de taalvaardigheid zien groeien is zo leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:09:14 #154
250838 Fee-nix
pi_133633526
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:48 schreef _evenstar_ het volgende:

Awww O+ O+ O+ wat een schatje! Knap ventje zeg! En stoer ook nog, zo in die tandartsstoel! Die filmpjes zijn lief, lekker ondeugend ziet hij er uit :D. Is het een boefje?

Tinu dat is leuk he, dat taalbegrip. S zegt ook steeds vaker 'ik'.
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:11:02 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133633538
Die tandartsstoelfoto is lief :)

Wat Kyara al zei.. wat is het verschil tussen vroege en late dreumesen groot in dit topic! Weinig herkenbaars _O- Maar dat is in 't babytopic ook natuurlijk.
pi_133633581
Haha Tinu als ik vraag 'waar ben je', gaat I. kiekeboe doen :D

Als we hem een gesloten vraag stellen, antwoordt hij nu ook met ja of nee, daarbij ook verwoed met zijn hoofd knikken of schudden. Alleen snapt hij nog niet helemaal bij welk antwoord je nou moet knikken of schudden _O-. Heerlijk vind ik die ontwikkelingen idd.

CS, ze pikken ongemerkt zo veel op hè!

Evenstar, dat snoetje in de tandartsstoel _O_. Super stoer van hem! Het is een knapperd inderdaad!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133633627
Kijk nou wat ik op weg naar het werk krijg toegestuurd:

O+

Vriend is vrij vandaag en na een behoorlijke dramanacht (kiesjes :() ligt de mini nog heerlijk te slapen in het grote bed.

Edit: en nog een filmpje, de mini kan opeens heel goed zelf uit een glas / beker drinken!

http://i277.photobucket.c(...)226E_zps81b0946a.mp4
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133634320
Aaaahh!
pi_133634968
Haaai!
*poef* nu is het weg
pi_133635031
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik log even speciaal hiervoor in: wat een onwijs leuk ventje is O!
Ik had hem nog nooit gezien maar wat een knapperd zeg! Die tandartsfoto ook, hoe stoer!
Hij doet me denken aan de mijne <3

En nu ik hier toch ben: Phaidra's uk knock out (jammer dat jij niet kon meeslapen) en welkom Luuk! Gefelicteerd KJ! Mooi cadeau gekregen las ik al ;)

Oh, mijn kind zegt nu aap en boek. En boeboe voor een groot/dik boek. En poe voor poes (die we niet eens hebben).
Hij stelt nu al prioriteiten, ik ben benieuwd wanneer papa en mama eens in de picture komen en de moeite waard van het zeggen worden }:| Verder dan papapapapapapapa en mamamamamamamama, beide volstrekt willekeurig, zijn we nog niet wat dat betreft.
pi_133635091
Wat leuk al die fotos en filmpjes! O+ wat maken jullie toch knappe kindjes

Bitterend
Jeetje haar 1e verjaardag lijkt wel kort geleden.. maar toch alweer een jaar voorbij.

KJ
Gefeliciteerd!!! welkom

& lief die reacties over S en het slapen. We zijn ook erg blij dat er vooruitgang is en het 'negatieve' voor S eindelijk weg is bij het slapen. Ze wordt snachts nog wel (hard)huilend wakker maar is snel te troosten. Zuur komt ook nog wel omhoog snachts maar het gaat al zoveel beter..
als je me 3mnd geleden had verteld dat S zelf naar boven zou willen.. naar mimi O+ en zichzelf instopt.. had ik dat echt niet serieus genomen :+ maar het is echt zo.
Ik denk dat het ook een voordeel is dat ze duidelijk kan maken wat ze wil.

CS / Phaidra / Kyara / Tinu wat knap!

S keek gister in de spiegel (zat een sticker op haar tshirt) en zag die sticker in haar spiegelbeeld. Keek toen omlaag en haalde de sticker er af. Vond dat ook wel knap, dat ze niet aan de spiegel ging pulken maar wist dat ze het zelf was zegmaar. Blijf me elke x verbazen O+
vanmorgen had ze trek (7:40 wakker en 8u bij oma zijn) pakte ze oma's hand en toen mijn hand. Mee naar de keuken.. eten maken jullie! :Y)
pi_133635484
Gefeliciteerd Luuk! *O*

Wat een enorm schattig kaboutertje heb je, Evenstar O+

En Phaidra's mini, wat zoet! Wij hebben die slaapzak ook (maar M draagt 'm nu niet meer, vind het te koud :@ )

Mineola, M zei ook pas papa en mama als tiende woord, komt goed ;) Prioriteiten moeten er zijn :P

Knap Zoe, dat is een heel klassiek experiment van die spiegel!

M zegt nog geen 'ik', maar wel steeds vaker "MIJ!!!" als iets van hem is (hiervoor zei hij altijd zijn naam). Hij begint zolangerzamerhand werkwoorden te vervoegen, en hij kan de bezittelijke vorm (Esse's telefoon feunefoon zegt hij dan). En tellen gaat ook steeds beter, van het weekend kwam hij aanlopen met in beide handen een houten boom en meldde dat het twee bomen waren, ging twee nieuwe halen en zei toen vier bomen :o Ik weet niet zeker of het toeval was, maar het stond heel slim :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 26-11-2013 10:58:07 ]
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:47:42 #163
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133636293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:52 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik log even speciaal hiervoor in: wat een onwijs leuk ventje is O!
Ik had hem nog nooit gezien maar wat een knapperd zeg! Die tandartsfoto ook, hoe stoer!
Hij doet me denken aan de mijne <3

En nu ik hier toch ben: Phaidra's uk knock out (jammer dat jij niet kon meeslapen) en welkom Luuk! Gefelicteerd KJ! Mooi cadeau gekregen las ik al ;)

Oh, mijn kind zegt nu aap en boek. En boeboe voor een groot/dik boek. En poe voor poes (die we niet eens hebben).
Hij stelt nu al prioriteiten, ik ben benieuwd wanneer papa en mama eens in de picture komen en de moeite waard van het zeggen worden }:| Verder dan papapapapapapapa en mamamamamamamama, beide volstrekt willekeurig, zijn we nog niet wat dat betreft.
:D al heel knap toch!

E. is nu 16 maanden (OMG :o) en kan wel mama zeggen maar zegt het alleen wanneer ze écht iets van me nodig heeft :'). Verder ben ik ook papa, of bappa :'). Ze roept me dan ook echt 'bappa?' 'benje?' O+.

Heel erg fijn Zoë, wat fijn dat slapen nu fijn is voor S!

Wat knap CS! Wow! Hoe oud is M. nu? Geloof 6 maanden ouder dan mijn E. ofzo toch?

Spees, er zitten idd grote verschillen in een net 1-jarige en een 1-jarige en 4 maanden :+. Maar je zal het ook merken, het gaat écht hard nu.
pi_133636483
Wat lief, 'benje' O+ Klopt ja, hij is over 4 dagen precies 22 maanden :Y En dat is trouwens nog láng niet bijna twee O-)

Ik ben trouwens ook heel vaak papa of oma hoor, het echt uit elkaar houden komt langzaam nu. Zondagavond zaten we op de bank en er kwam iemand de voordeur binnen. Eerst riep M: "Esse!" maar zag toen dat ze naast hem op de bank zat. Hij luisterde nog eens goed, ik hoorde bijna die radartjes draaien in zijn hoofd, en hoorde hondenvoetjes en concludeerde toen terecht: "oma O+ "

oma hééft een hond, ze is er geen. Ik zeg het maar even }:|
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:59:54 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133636580
Dank O+

Wil ik miniola ook zien ;( :+

Luuk kleine bolle beer O+ Gefeliciteerd

Phaedra wat zoet O+
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:08:41 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133636790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
Dank O+

Wil ik miniola ook zien ;( :+

Luuk kleine bolle beer O+ Gefeliciteerd

Phaedra wat zoet O+
Ohja, wilde ik ook nog zeggen. Wat een knap ventje is O.! O+

Welkom KJ, met Luuk! In mijn hoofd is hij nog een kleine baby :o!

Wat lief CS O+, en goede disclaimer, ik dacht al :o ;). En stiekem is dat toch echt al bijna 2, jeetje! E. weet papa heel goed, dat gaat ook nooit mis. Ze roept ook heel erg vaak papa :'), de hele dag zo'n beetje! Gistermiddag wilde ze blijkbaar graag dat hij thuiskwam, toen heeft ze wel een kwartier (dat is lang, voor haar :D) op haar stoeltje uit het raam staan kijken. Bij iedere auto was het 'papa?' O+
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:14:31 #167
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_133636920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:55 schreef Clubsoda het volgende:

oma hééft een hond, ze is er geen. Ik zeg het maar even }:|

Hier wordt alles en iedereen juist "mama" genoemd.
Behalve zijn broers, daar heeft hij aparte benamingen voor, en daar is hij wel consequent in.

Praten doet hij nog niet, maar hij begrijpt al zo veel. Zeg ik bijvoorbeeld tegen hem dat we weg moeten, dan gaat hij naar de gang toe om zijn schoenen te halen en begint hij te zwaaien naar de andere aanwezigen.
En hij danst O+
Als hij ergens muziek hoort, als mijn telefoon gaat, als we een leidje zingen reclamedeuntjes op TV....
Klappen in zijn handjes en kniebuigingen maken, grote grijns op zin gezicht.
Heerlijk jochie!
.... met gevoel voor drama....
pi_133637733
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:22 schreef Phaidra het volgende:
Kijk nou wat ik op weg naar het werk krijg toegestuurd:

[ afbeelding ]

O+

Vriend is vrij vandaag en na een behoorlijke dramanacht (kiesjes :() ligt de mini nog heerlijk te slapen in het grote bed.

Edit: en nog een filmpje, de mini kan opeens heel goed zelf uit een glas / beker drinken!

http://i277.photobucket.c(...)226E_zps81b0946a.mp4
O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:59:27 #169
250838 Fee-nix
pi_133638131
Phaidra knap zeg, uit een glas drinken!

Kaatjejannie welkom en gefeliciteerd! *O*

Zoë had nog niet op jou gereageerd, maar wat fijn dat het met slapen zoveel beter gaat! Wat is 'mimi'?

CS dat is inderdaad nog laaaaaaang geen 2. Helemaal mee eens :P. En wat knap van het tellen :o .

Kersjes, dansen is zo schattig O+ .

Mijn S weet nu goed het verschil tussen mama/papa, opa/oma etc. Vaak wijst hij zo iedereen met z'n vingertje aan en benoemt ze :D.
En hij is nu ineens zelf een beetje bezig met zindelijkheid. Hij wilde de afgelopen twee avonden voor het naar bed gaan naar de wc en heeft er ook echt op geplast.

Hij heeft ook twee woordjes die hij nu erg grappig vindt om te zeggen: vattedamme en vottedorie (gatverdamme en potverdorie :D ). Het klinkt erg schattig, maar we moeten er wel mee oppassen want heel soms zegt hij per ongeluk 'vottedomme' :X en dat klinkt toch heel anders... Kan hij ECHT niet van ons hebben, want wij zeggen dat nooit. Het is gewoon het door elkaar halen van 'gatverdamme' en 'potverdorie' maar toch, oeps!
pi_133638514
Kersjes dansen O+

En kj hier hoera, gefeliciteerd. *O*

Phaidra O+ en zelf drinken uit glas *O*
Mijne is best grappig met zelf drinken want dat wil ie ook maar hij doet echt heel verontwaardigd als hij geen drinken meer uit het flesje/tuitbeker komt als het er nog wel in zit. Als ik niet snel genoeg ben met helpen tieft ie de beker de kamer door. Stomme beker. :( 'open' glazen zijn we dus nog niet helemaal aan toe...

Oh en veel ontwikkeling in dit jaar geloof ik zomaar ja, al jullie schattige kindjes (praten, dansen O+ ) het blijft dus maar leuker worden.
pi_133638651
Nou gisteravond terug gekomen van vakantie.
We hebben het heerlijk gehad O+

Ga nu weer mijn best doen regelmatig mee te lezen!
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:23:41 #172
348178 NotTheSame
pi_133638760
Kj welkom hiero!

Fee, wat een herkenning _O- !

Clubsoda M. en hond (en oma) _O-!

En O. van Evenstar, wat is het toch een lekker ding O+ !

Hier komt er eentje voorbij gecrosst:

'Mama B. pijn'
"Waar heb je dan pijn schat?"
'Aane kont'
"Heb jij in de broek gepoept dan?"
*Insert eigenwijs toontje*
'NEEEEEHEEEEEEEEEE!'

KijK ik in de luier... Jawel hoor :X :X :X .
pi_133640547
Dames jullie zijn zo snel :'( ik wou op heleboel dingen reageren die totaal niet meer relevant zijn :@

Maar goed :D ik heb echt lieve klets verhalen gelezen! kindjes die hele zinnen maken en over hun dag kunnen vertellen! echt zo knap ^O^
Hier gaat het nu ineens hard qua spraak. Ze herhaalt ALLES wat we zeggen! Daarvoor herhaalde ze selectief woordjes maar nu is het echt na roepen..
R heb je een tak gevonden? JAAA TAK!
R kijk een bij op de muur! WAAUWW BIJ!! MOOOOOOOOOI
Bij Bumba hebben ze het over pinguins en nu is het "kkkaaaik mama pinguin"

Alleen paarden zijn nog steeds koeien!

Oh en afgelopen weekend liepen we langs een blaffende hond..ging ze terug blaffen!!

NTS _O-

Fee :D O+

Phaidra je miniiiiiiiii O+ O+
Evenstar wat super knap man!! zo stil zitten bij de tandarts!!! en lieve filmpjes O+

Dansende mini van Kers!

en nog veeeeeeel meer knappe lieve dreumessen!

ik moet jullie toch echt verlaten he :@
pi_133643203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:59 schreef Fee-nix het volgende:

Zoë had nog niet op jou gereageerd, maar wat fijn dat het met slapen zoveel beter gaat! Wat is 'mimi'?

Mijn S weet nu goed het verschil tussen mama/papa, opa/oma etc. Vaak wijst hij zo iedereen met z'n vingertje aan en benoemt ze :D.
En hij is nu ineens zelf een beetje bezig met zindelijkheid. Hij wilde de afgelopen twee avonden voor het naar bed gaan naar de wc en heeft er ook echt op geplast.

Hij heeft ook twee woordjes die hij nu erg grappig vindt om te zeggen: vattedamme en vottedorie (gatverdamme en potverdorie :D ). Het klinkt erg schattig, maar we moeten er wel mee oppassen want heel soms zegt hij per ongeluk 'vottedomme' :X en dat klinkt toch heel anders... Kan hij ECHT niet van ons hebben, want wij zeggen dat nooit. Het is gewoon het door elkaar halen van 'gatverdamme' en 'potverdorie' maar toch, oeps!
Mimi is een wit konijntje bij m'n ouders (S zei bij het konijntje miniminimi als geluidje) en nu heeft ze dr witte beer mimi genoemd :+
Heb voor de zekerheid voor Sinterklaas een extra witte beer gekocht

Hihi oeps. Zo vormen ze perongeluk bepaalde niet-zo-handige-woordjes haha.
Knap van t plassen op de wc!
pi_133643275
Welkom terug skoap!

Bitterend :*
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:51:32 #176
250838 Fee-nix
pi_133644555
Ah schattig Zoë, 'mimi' :). S heeft ook eigen 'namen' voor knuffels. Z'n konijn noemde hij meteen 'tata' en z'n ezel noemt hij 'apie' :D Terwijl als je aan hem vraagt 'wat is dat?' hij keurig 'ezel' zegt. Maar hij heet dus 'apie' :P.

Skoap fijn van de vakantie!

NTS :D.

Bitterend, ik vrees van wel ;). Maar binnenkort komt er al weer een heel stel jouw kant op! Alleen voor CS en mij duurt dat nog heeeeeel lang :P.
pi_133646995
CS: in zijn eigen bedje ligt hij nog onder een dekentje. Als hij erg woelt, krijgt hij het idd net wat te koud. Ik moet binnenkort wel een dikker slaapzakje gaan kopen.

Wat knap van M trouwens, dat hij zo kon beredeneren dat oma eraan kwam!

Zoë, dat testje met de spiegel kende ik idd, grappig dat je dan opeens die ontwikkeling ziet dat ze zichzelf herkent :).

Skoap, welkom terug! Ik heb genoten van de foto's op fb O+.

Fee, plassen op de wc, wauw!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133648036
Wat een leuke foto's, filmpjes en verhalen :s) O+
Knap zeg van het tellen, het drinken, het wc plassen, het praten, de tandarts.......
Welkom KJ ^O^
Scoap welkom terug
pi_133652657
Phaidra O+

Welkom KJ en gefeliciteerd met Luuk.

Cs goede redenatie, dat oma eraan kwam.

Knap van de zelf drinkende en tellende kindjes.

Jullie gaan zo hard en mijn geheugen laat me in de steek.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 27 november 2013 @ 08:41:38 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133667440
Op mijn werk en weinig tijd, dus alleen even:
Succes Kwis!!
pi_133667987
Oooh wat zijn jullie hard gegaan!

Ik las in elk geval over een knappe M van CS! Hier is het de laatste tijd ook "ik" en "van mij". Maar ook "telefoon van mama". Hij heeft ook hele verhalen over kindjes en leidsters op het kdv inderdaad.

CS, je disclaime :D
NTS, lekker ding is draakje toch ook

Bitterend :*

Gisterochtend met M naar dreumeszwemmen geweest. Er was alleen geen les maar er was een onderwaterfotograaf. We hebben lekker samen gespatterd en gezwommen. En voor de foto's heeft M onder water gezwommen (foto's a la de Nirvana CD cover). En hij vond het prima. Hij wilde daarna zelfs nog een keer :o Sowieso vond hij het prachtig in het zwembad. Een paar keer zwom hij bijna van me weg (en hij kan natuurlijk niet zwemmen :X ) en hij liep ook waar hij kon staan, ook al was dat met zijn kin in het water. Mijn kleine waterratje. Wie had dat gedacht na al die baddrama's.... O+
  woensdag 27 november 2013 @ 09:25:12 #182
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133668030
Goed...Mn dochter klimt op de stoel, duwt laptop open en zet m aan ! WTF ! :o

/ Bijlezen doe ik straks ff :P
pi_133668045
Oh en Fee en Phaidra, wat knap! *G* *G* *G*

Oh en M heeft een nieuwe muts en die vindt hij heel mooi (mijn moeder had hem zo ver gekregen dat hij hem uberhaupt op hield) en overal waar hij zijn weerspiegeling in ziet moet hij zichzelf even bewonderen. "ooooh moooiiiii, mooie hoed!"
pi_133668054
PE, :D knap hoor. en ook best wel onhandig ;)
pi_133668390
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:26 schreef Kyara het volgende:
PE, :D knap hoor. en ook best wel onhandig ;)
^^ :D

M. met zijn mooie muts O+. En wat heerlijk dat hij zo vrij is met zwemmen!

Ik bedacht me bij de vorige keer dreumeszwemmen dat zwembandjes echt wel nodig zijn inmiddels :X. Maar die gaan volgens mij pas vanaf 11 kg en dat is hij zeker nog niet (ik gok 9,5 ongeveer). Mja, hoe veilig is het dan eigenlijk?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133668654
Hier is het echt een lesje van 30 minuten en niemand draagt daar zwembandjes. Maar met vrij zwemmen zou ik het misschien wel doen. Heeft alleen geen zin als het gewicht niet overeenkomt, dan lijkt het me echt schijnveiligheid want dan zijn ze zo af.
pi_133668693
Mijn schoonouders hebben het steeds over zwempakjes met drijvers erin. Heeft iemand daar ervaring mee? Zij vonden ze ideaal (neefje heeft zoiets gehad) maar ik heb er zelf eigenlijk niet zo van overtuigd. Neefje moest ook heel erg wennen toen hij zonder moest zwemmen op zwemles.
pi_133669319
quote:
2s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:03 schreef Kyara het volgende:
Hier is het echt een lesje van 30 minuten en niemand draagt daar zwembandjes. Maar met vrij zwemmen zou ik het misschien wel doen. Heeft alleen geen zin als het gewicht niet overeenkomt, dan lijkt het me echt schijnveiligheid want dan zijn ze zo af.
Ook tijdens de les wist de mini zich een paar keer bijna los te wurmen en dat vind ik toch een vervelend idee. Op plekken waar hij kon lopen (inderdaad net aan met hoofd boven water) ging hij ook een paar keer onderuit (en verdween dan dus helemaal onder water). Maar dat is misschien een kwestie van wennen aan het lopen in het water.

Zwempakjes met drijvers lijkt me lastig te begrijpen voor een kind inderdaad. Dat ze dan zonder dat pakje niet blijven drijven. Ik zou liever losse bandjes gebruiken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133669532
Ik vind dat heel dubbel. Ik denk namelijk ook dat bandjes tijdens zo'n zwemlesje ook wel in de weg kunnen zitten. Hebben ze daar niet iets wat je kunt gebruiken? Veiligheid natuurlijk voor alles.
pi_133669985
Ze hebben alleen van die drijfbanden voor om je middel. Maar ik geloof dat dat one-size-fits-(not)-all is. Bandjes kunnen inderdaad ook wel in de weg zitten. Ik heb bandjes gekregen via mijn zorgverzekering, dus ik kan het over een tijdje wel eens proberen. Eerst een groeispurtje krijgen dus... :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133670195
Bij Luc bleven de bandjes prima zitten, maar die dikzak van mij is vast al wel meer dan 11 kilo.
Deze bandjes waren eigenlijk voor kinderen vanaf 6 jaar? Het was de enige soort die ze hadden op vakantie in de winkel daaro. Maar gelukkig bleven ze dus prima zitten en kreeg Luc ze zelf ook niet af,

Ik had ook nog de baby-swim bij me, die gaat officieel maar tot 10 kilo? Begrijp niet zo goed waarom, want hij kan duidelijk veel meer kilo's aan. Zelfs toen ik er zelf een keer op ging liggen bleef ik nog drijven :D

Baby-swim was wel 1 groot succes want in het kinderbandje kon Luc eenvoudig vrij rondlopen en ik zat op de kant toe te kijken. Met die bandjes zat ik toch nog minder relaxed. Dus ik ben best wel een fan van de baby-swim, maar ja dat ding is enorm onpraktisch bij baby zwemmen dat snap ik.
pi_133670998
Straks lees ik verder bij maar ik wil even reageren op die zwembandjes.
Er bestaan wel zwembandjes voor kleinere/lichtere kindjes bijvoorbeeld deze
pi_133671701
Wat een slimmerd PE, die weet goed wat ze wil :D (M noemt mijn laptop 'mama's televisie' :+ )

En Fee, plassen op het potje, wat enorm knap! ^O^

Wat superleuk Kyara dat M zo geniet! Dat had je een tijd geleden niet gedacht! En dan ook nog onder water zwemmen, stoere!

Hier hebben we in de les ook geen bandjes, ze hebben het ook liever niet geloof ik. M wil ook graag rondwandelen en probeert zich uit mijn armen te wringen. Ik laat hem met lopen altijd maar begaan, soms gaat hij te diep en dan (bijna) kopje onder. Ik denk dat hij juist daarvan leert dat je in water moet oppassen en dat je onder kunt gaan. Ik hou hem natuurlijk altijd in de gaten en vis hem weer op als dat gebeurt. Als hij hard wringt laat ik hem ook een stukje vrijer juist, en merkt hij direct dat hij niet kan staan of drijven en blijft daarna weer bij me.

Wij hebben vandaag niet gezwommen, leek met niet zo goed met zijn kwakkelende gezondheid. We doen maar rustig aan vandaag en zolang hij niet heel moe is, is hij heel goed gehumeurd (en hij praat zoveel, ik ben verbaasd over hoeveel nieuwe woorden hij weer kent!). Ik heb mijn geduld ook weer teruggevonden, dat helpt een boel :@ Maar om half 12 zakten zijn ogen alweer dicht en kwam er opeens een klein dramakoninkje tevoorschijn, dus die ligt nu lekker te slapen ;)
pi_133671809
Wij hebben in Duitsland zwembandjes gekocht, daar heb je ze wel in kleinere maten! Faye vindt het heerlijk, die vrijheid :)

Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 27 november 2013 @ 13:29:06 #195
250838 Fee-nix
pi_133673461
Kyara, heerlijk hoor, zo'n waterratje! Fijn dat jullie allebei zo genoten hebben! Ben ook benieuwd naar de onderwater foto's! Ga je die tzt nog posten?

Mijn oudste gaat eens in de drie weken zwemmen met z'n groepje van de opvang. Ik hoorde dat ze bij 'ons' zwembad nu ook de filosofie hebben dat kindjes beter kunnen leren zwemmen zonder bandjes. Krijgen ze idd meer besef van wat er in water kan gebeuren etc. Sja. Ik vind het prima, als ze maar heel goed opletten. (En dat doen ze)

Marjolijntje wat een leuke zwemfoto :).

Vanochtend werd S wakker met een droge luier! Heeft ie nog nooit gehad, dus was erg verbaasd. Ik zei tegen mijn zus (die logeert hier): nou, zet hem maar even op de wc. Deed hij gewoon een grote plas :o . Zal wel een toevalstreffer zijn, hoor. Maar hij vindt het wel super leuk om naar de wc te gaan (hij giechelt ook heel trots als er iets gebeurt O+ ). Dus ik zet hem in ieder geval voor het slapen gaan er steeds even op :).
pi_133676789
Zo heb ik het gister ook gedaan CS. En inderdaad ook met dezelfde gedachte.

Hopelijk is M snel weer opgeknapt :*
pi_133676993
Oehh Kyara, die fotosessie moet vast mooie plaatjes opleveren. Ik ben heel benieuwd!

Heerlijk als die kleintjes zo watervrij zijn. Wij moeten ook weer eens gaan (vrij) zwemmen, dreumes geniet er zo enorm van. Dan loopt hij in het ondiepe bad zo van de een naar de andere kant, achter zo'n vlotje aan.
Ziet er superkoddig uit :D

Fee, wat knap!
pi_133677110
Mehhh, ik zit ziek thuis, en mijn kindjes zitten hemelsbreed een paar honderd meter verderop bij het kdv en de BSO.
Ik moet me nu inhouden om niet alsnog mijn kleintje te gaan halen om lekker met hem te knuffelen. Geen beter medicijn dan dat *;
pi_133677219
Beterschap Kersjes! :*

Ze hebben ook foto's gemaakt van ons samen en een foto waarop het lijkt alsof hij vrij zwemt. Alleen als M iets spannend vindt dan doet hij altijd zijn handjes voor zijn ogen dus die foto zal wel "mislukt" zijn. :D
pi_133677501
Wat leuk dat zwemmen! Daar zouden wij ons ook eens toe moeten zetten. We zijn toen M klein was wel eens een blauwe maandag naar babyzwemmen geweest, maar daar kwamen we alledrie nogal overprikkeld van terug :')
Maar met bandjes lijkt het nog aardig relaxed, misschien eens proberen.
Kyara wat heerlijk dat M zo vrij is in het water! Ben benieuwd naar de foto's :Y

Beterschap Kers :* straks lekker knuffelen.

Fee wat goed zeg, op de wc!

Hier een dreumes die het principe blokje-op-staafje begint te snappen. Als het lukt (en ik juich) begint hij te stralen :D
Maar als het even niet lukt, wordt hij na 3 minuten driftig en smijt hij alles gefrustreerd weg :X Van wie hij dat toch heeft? :@ :')

En! Hij zegt:
"pa-paa." O+

Kwis, echo al gehad?
pi_133677903
Haha, kort lontje?

Maar smijten hoort er bij, hier sneuvelt er vrijwel dagelijks wel wat omdat meneer kickt op experimenteren: "eens kijken wat er gebeurt als ik hiermee ga gooien" hoor je hem haast denken }:|
pi_133677967
En hiermee bedoel ik voornamelijk de zorgvuldig gebouwde Lego- en Duplo bouwwerken van zijn broers. Of door zijn moeder bereide maaltijden. Of koeken. Of of of....
pi_133678640
Destructief typeje :7

Kort lontje ja, lijkt het wel op. Hij wordt ook echt driftig als ik niet direct reageer op wat hij wil. "Tuh. Tuh! TUH! TUHHH!!!!" :( Als hij kon stampvoeten zou hij het doen.
Inwendig lach ik me dood dan. :')
pi_133681464
Herkenbaar Mango :D ik heb ook zo ongeduldje.

Beterschap Kersjes!

Mn kind eet na 6 dagen eindelijk weer warm eten *O*
pi_133681513
*O*

Wat fijn! Lijkt me als volwassene al heel naar om pijn in je mond te hebben maar voor een dreumes helemaal sneu.
pi_133681544
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Op mijn werk en weinig tijd, dus alleen even:
Succes Kwis!!
Lief!

Echo foto's in t Z&G topic. t Was allemaal goed O+

F trouwens dit keer bewust niet mee genomen. Ik kon me vorige keer toch niet echt concentreren toen ze erbij was. En na de echo toevallig gaan zwemmen. Zag dat het daar al over ging in het topic. Ik had een badpakje gekocht maat 80, maar haar romp was te lang. Haar 'tietjes' kwamen er bovenuit :')
pi_133681834
Mijn kind eet zelf zijn pasta: eerst het gehakt er uit en nu de macaroni boogje voor boogje.... zo zitten we hier dus nog wel een uur (ik ben maar achter de laptop gaan zitten want anders stopt hij met eten. Hij is namelijk boos dat er geen wortel in zit :') ).

/geduld....
pi_133684136
Marjo, L werd vrolijk van jullie zwemfoto.

CS wat fijn *G*

Kersjes beterschap, leuk dat je weer post.

Hier ook een snel gefrustreerd kindje. Gegooid wordt er ook maar minder uit frustratie. Bij frustratie heeft hij meer zo'n gefrustreerd huil/ krijsen.

Kwisfijn dat alles goed is.

Kyara hoe lang heeft het geduurd?

Vanmiddag Sinterklaas op mijn werk, was erg gezellig. L kreeg de tuut tuut lanceerder en die is echt een succes. Was een wat grotere crowd dan vorig jaar kwa kindjes in ieder geval. Eerlijk gezegd was het alleen vorig jaar wat knusser en iets leuker gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133693121
Te lang ;)

Speeeeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeees, hier moet je zijn! Er is geen ontkennen meer aan hoor. Je hebt echt een dreumes :P
pi_133701610
*meld* met een ziek jarig meisje!

pi_133701649
CS wat fijn! Is hij ook weer gezelliger nu? (of hing die dramadag niet samen met de pijn in zijn mondje)

AM gefeliciteerd! w/

Kersjes beterchap! :*

Mooie echo voor Kwis O+

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:24 schreef Mangostine het volgende:
Kort lontje ja, lijkt het wel op. Hij wordt ook echt driftig als ik niet direct reageer op wat hij wil. "Tuh. Tuh! TUH! TUHHH!!!!" :( Als hij kon stampvoeten zou hij het doen.
Inwendig lach ik me dood dan. :')
Otje gaat ook lekker ja. Gisteren op het kdv was de leidster even een ander kindje aan het aankleden en dat zinde mevrouw niet. Stond ze daar heel boos te brullen en toen de leidster klaar was heeft ze dst kindje een mep verkocht. _O- / }:| (het mag niet, maar stiekem vind ik het wel leuk dat ze van dat echte dreumesgedrag begint te vertonen)
Van de week ook, geeft ze mij een mep in haar enthousiasme, zeg ik dat ze wel mag aaien, aait ze vervolgens zichzelf. :') O+
pi_133701653
Smiley-overload. oO<
  donderdag 28 november 2013 @ 08:11:02 #213
250838 Fee-nix
pi_133701708
Animalmix gefeliciteerd!! *O* Wat een moppie om te zien, leuke spam :). En beterschap, jammer dat ze ziek is op haar verjaardag :( .

Kersjes ook beterschap!

CS jay *O* , M aan de beterende hand!

Kwisted, ik had t in Z&G al gezegd, maar hier gewoon nog een keer: ik vind de echo foto's zooooo mooi. Nu moet ik ook met die termijn een 3D :') . (Maar eerst moet het weer lukken...)

Tinu een leuk sintfeest op t werk van manlief. ^O^

Kyara, ik moest lachen om M, boos omdat er geen wortel in zat :D.

Mijn S heeft gelogeerd bij oma vannacht. Vanmiddag ga ik hem weer ophalen. Ik mis hem wel hoor. En wat is het toch rustig met 1 kind :D. Eten maken voor 1 kind, 1 kind naar bed brengen, met 1 kind opstaan en met 1 kind ontbijten. Appeltje eitje :P.
Maarja, met 2 kids is het weer zo gezellig O+ . En geniet ik zo van de gesprekjes die ze nu 's ochtends beginnen te hebben. Voorbeeld:
S: mama, ik wil bijtkoek!
J: nee S, eerst brood eten, dan bijtkoek.
S: NEE! Mama, ik wil bijtkoeoeooek.
:P

En S is zo lief. Hij zegt soms uit zich zichzelf: mama, even kluffelen *; .
pi_133701937
O van evenstar is jarig vandaag!!! gefeliciteerd *O* *O* *O* en 2 jaar bv voor jullie ook! hipperdepieeeep!!!

AM jij ook gefeliciteerd :)
pi_133702075
Evenstar gefeliciteerd!!! *O* *O*

En jij ook nog gefeliciteerd met je peuter Bitterend! w/
  donderdag 28 november 2013 @ 08:55:07 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133702165
Gefeliciteerd O *O*!

Ik heb zo'n leuke dreumes he O+. Gisterochtend gingen we met oma een stuk wandelen, ze heeft ong. 2 uur lang he-le-maal niks gezegd :'). Viel bijna in slaap in de wagen en in de auto terug naar huis heb ik haar echt wakker moet houden want ze had het zwaar. Kwamen we thuis, heeft ze nog anderhalf uur lang hartstikke lekker gespeeld (helemaal niet moe meer)en kletsen joh, niet normaaaal :D :') ! Daarna heeft ze 3 uur geslapen dus ik denk dat ze toch wel moe was :+.

Herkennen jullie dat? Dat jullie kindjes thuis heel anders zijn dan ergens anders? Buiten de deur (behalve op het KDV trouwens en bij de oppasoma thuis) kletst ze bijna niet, is ze toch wat verlegen terwijl ze op de eerder genoemde locaties graag het clowntje uithangt :D
pi_133702294
Welkom en gefeliciteerd AM *O*
En gefeliciteerd Evenstar *O*

Wat schattig Soesa :D
Ik heb eigenlijk geen idee of M anders is als ik er niet bij ben. Als we samen ergens anders zijn is hij gewoon zichzelf. Er is een korte periode geweest dat hij eenkennig was, maar ook dat is hier achter de rug.
Grappig dat E zich kennelijk zo bewust is van zichzelf in de situatie.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:11:02 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133702328
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:07 schreef Mangostine het volgende:
Welkom en gefeliciteerd AM *O*
En gefeliciteerd Evenstar *O*

Wat schattig Soesa :D
Ik heb eigenlijk geen idee of M anders is als ik er niet bij ben. Als we samen ergens anders zijn is hij gewoon zichzelf. Er is een korte periode geweest dat hij eenkennig was, maar ook dat is hier achter de rug.
Grappig dat E zich kennelijk zo bewust is van zichzelf in de situatie.
Ik denk dat ze het ook gewoon niet leuk vond haha :D. Ze zat niet te mopperen maar was gewoon stil (en keek zo }:| _O- ). Ze ziet mijn moeder ook niet zo vaak, dat zal wel schelen. En thuis is het natuurlijk veel leuker, want daar kun je met je kerststal spelen :D
pi_133702344
Kwisted wat een mooie echo foto's O+

Animalmix gefeliciteerd *O*

Evenstar gefeliciteerd *O*

Soesa ik herken het wel een beetje. Maar Luc is vooral erg stout & eigenwijs thuis.
Terwijl op het KDV en bij opa & oma hij veel makkelijker is.
Ik mag hem bijvoorbeeld niet meer voeren, hij wil alles zelf doen, anders spuugt hij het uit :D
Maar bij oma & opa en op het KDV laat meneer zich nog wel voeren.

Hetzelfde met de box. Thuis wil hij er al niet meer in sinds hij 8? maand was. Maar bij oma & opa zit hij rustig uren in de box te spelen.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:14:39 #220
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133702396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:11 schreef Skoap het volgende:
Kwisted wat een mooie echo foto's O+

Animalmix gefeliciteerd *O*

Evenstar gefeliciteerd *O*

Soesa ik herken het wel een beetje. Maar Luc is vooral erg stout & eigenwijs thuis.
Terwijl op het KDV en bij opa & oma hij veel makkelijker is.
Ik mag hem bijvoorbeeld niet meer voeren, hij wil alles zelf doen, anders spuugt hij het uit :D
Maar bij oma & opa en op het KDV laat meneer zich nog wel voeren.

Hetzelfde met de box. Thuis wil hij er al niet meer in sinds hij 8? maand was. Maar bij oma & opa zit hij rustig uren in de box te spelen.
Ohja, dat doet E. ook :D. Dan breng ik een échte dreumes weg en dan haal ik haar op en dan is het zo'n engeltje geweest bij oma/KDV! In de box zit ze op het KDV en bij oma ook nog wel eens, thuis is de box al sinds februari ofzo weg.

Voeren is hier sowieso uit den boze! Dan trekt ze het vorkje uit je handen met een NEEE! }:| :o!
  donderdag 28 november 2013 @ 09:17:23 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133702444
O+ O+ O+ thnx Dames!

Mijn krielkippie is twee !
Zomaar een peutermanneke..
We gaan vandaag lekker bankhangen en straks even een klein rondje frisse lucht happen want hij is ziek ;( . Gelukkig vieren we zondag pas het feestje!
  donderdag 28 november 2013 @ 09:18:05 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133702467
Animalmix ook gefeliciteerd !
pi_133702843
Evenstar gefeliciteerd en tot over 1,5 maand ( :o ) in het peutertopic!

AM gefeliciteerd en welkom hier met je mooie dame!

Fijne verjaardag allebei!
  donderdag 28 november 2013 @ 09:41:59 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133702896
Ja ! Gaat snel he?
pi_133702912
Soesa, ik herken het wel. M is ook best stil als er anderen bij zijn of als we op visite zijn. Hij luistert en observeert dan vooral. Of hij verstopt zich achter zijn handjes. Op het kdv wordt hij steeds meer zichzelf geloof ik, incl buien.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:57:16 #226
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133703185
Oh gelukkig, ik heb dus niet het enige kind dat driftbuien heeft }:|
Echt niet normaal af en toe zeg :X

Oh enneh, gefeliciteerd voor de jarigen *O* *O* *O*
pi_133703273
Am en evenstar gefeliciteerd w/ *O*

M. is ook rustiger als hij niet thuis/bij kdv is. Duurt ook even voor hij dan genoeg op zijn gemak is om zelf op onderzoek uit te gaan. Maar dan nog, hij huilt nauwelijks elders, is bijna nooit boos. En dan als we thuis komen :( 2 maar vaak is hij dan gewoon ook moe. En iedereen denkt dat ik een modelbaby heb, hij huilt nooit, is zo schattig aan het knuffelen :s) O+
Ook trouwens als niet zo bekende mensen bij ons thuis zijn ofzo.
pi_133703320
Oh trouwens, ik kan me nu wel een minimeet herinneren waarbij M heel overdonderd was door zoveel nieuws en vreemds en een beetje sip liep te wezen. :@

Maar toen was hij net 1. Nu is hij alweer zóveel ouder. :+
pi_133703739
Soesa en Zolena, hier ook zo. Kind kletst thuis de hele dag (en ik meen ook op het KDV) maar ergens anders is hij stil. Gaat ook zo als anderen bij ons zijn.

Afgelopen weekend waren we bij een vriendin, meneer wandelde vrolijk door de kamer en speelde met alles wat hij tegenkwam (oa andere kindjes :+) maar geen woord gezegd, tot we in de auto terug zaten.

Edit: Evenstar, gefelicteerd met je peuter! *O*
Animalmix, gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier! *O*

Edit 2: nav het babytopic kijk ik nu op site van Next }:| }:| }:| Tot zover mijn dertiende maand. Ik denk dat het kind een tweede commode nodig heeft als ik de inhoud van mijn shoppingbag ook ga betalen. :( :o :X

[ Bericht 30% gewijzigd door Mineola op 28-11-2013 10:45:56 ]
pi_133703974
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:04 schreef Mangostine het volgende:
Oh trouwens, ik kan me nu wel een minimeet herinneren waarbij M heel overdonderd was door zoveel nieuws en vreemds en een beetje sip liep te wezen. :@

Maar toen was hij net 1. Nu is hij alweer zóveel ouder. :+
Als ik daarbij was dan viel het best mee, hij wilde jou niet uit het oog verliezen maar verder vond ik hem een klein binkie hoor O+
pi_133704173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:35 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Als ik daarbij was dan viel het best mee, hij wilde jou niet uit het oog verliezen maar verder vond ik hem een klein binkie hoor O+
O+

Achteraf bezien is dat denk ik toch die lange 12-13 maanden sprong geweest.

Ben benieuwd, hoe hij zich gedraagt tijdens de aankomende meets die gepland worden. Over 2 weken met de dreumesen van de pufclub. Wel bij mij thuis, dat scheelt denk ik al wel wat.

Maar als we ergens anders zijn, ook als daar andere kindjes zijn, is hij gewoon lekker enthousiast en nieuwsgierig.
Plus, als er eten is, komt alles goed. ^O^
pi_133704904
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:35 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Precies! En hij kreeg het van een niet nader te noemen baby ook wel te verduren.
O+ M O+

kyara :+ zo op de goede plaats?
pi_133704996
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Precies! En hij kreeg het van een niet nader te noemen baby ook wel te verduren.
O+ M O+

Ga het eens in het babytopic over niet nader te noemen babies hebben. :+
pi_133705032
quote:
12s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ga het eens in het babytopic over niet nader te noemen babies hebben. :+

_O-

Ja maar.... hij was toen nog baby! Echt!
pi_133706534
Spees is nog een beetje in de war.

En hier zie ik ook al weer next terug. Ik denk dat het een teken van de kosmos is dat ik daar moet bestellen :+
  donderdag 28 november 2013 @ 12:54:54 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133707540
Next heeft leuk spul O+
pi_133707783
Ja O+
Kijk dan, dit roept toch koop mij?!

http://nl.nextdirect.com/en/g49568s2#887761

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+ M O+

Als baby was jouwe al een volwaardig belager :o Kan Saar over meepraten!
pi_133707932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:03 schreef Mineola het volgende:
Ja O+
Kijk dan, dit roept toch koop mij?!

http://nl.nextdirect.com/en/g49568s2#887761

[..]

Als baby was jouwe al een volwaardig belager :o Kan Saar over meepraten!
Het riep mij ook, maar uitverkocht :(
pi_133708007
Gefeliciteerd voor Evenstar en welkom AM! Wat veel kindjes die ziek zijn op hun verjaardag de laatste tijd!
  donderdag 28 november 2013 @ 13:13:36 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133708025
Mocht het nodig zijn dames ik kan hier bij de next kijken?
pi_133708249
Ik heb al gecompenseerd met deze :@
  donderdag 28 november 2013 @ 13:34:33 #242
250838 Fee-nix
pi_133708586
*O* Gefeliciteerd Evenstar!! *O* En beterschap voor je peutertje.

S is bij opa en oma altijd erg 'doenerig' juist :D. Mijn moeder verzucht regelmatig 'hij is wel druk he'. Terwijl dat thuis dus helemaal niet zo is. Hij is gewoon zo *O* enthousiast *O* als hij bij opa en oma is, haha. Niet dat hij thuis niet blij is, natuurlijk :P. Maar thuis kan hij langer geconcentreerd met iets bezig zijn en is hij gewoon meer aan t spelen ipv ontdekken. (ontdekken bij oma gaat zo van: o, kijk eens, dit is nieuw! En wat zie ik hier voor leuks! En wat is dat! Oma, wat is dat?! En dat?! Wat een leuke dingen hier allemaaaaaaal)

Hou eens op met dat 'Next' gebeuren :6 . Wat een leuke truien, Mineola en CS O+ .
pi_133719518
Fee het Sinterklaas feestje was niet op mijn mans werk maar op mijn werk.

Minneola, Soesa en Zolena wacht maar. Gauw kletsen ze ergens anders ook wel.

Evenstar, gefeliciteerd met O.

Animalmix gefeliciteerd!

Beterschap voor de zieke kindjes!

Ik glom vandaag echt bij thuiskomst, zo veel leuke complimenten had ik op werk gekregen over mijn kinderen. Het was nog wel een beetje drama gisteren omdat de kleuter steeds het speeltje wat L op het sinterklaasfeestje had gekregen afpakte om er zelf mee te spelen.
L stoeit hier thuis met papa en grote broer en als een van hun op de grond ligt, gaat hij erbovenop zitten wat bij hun prima is. Alleen vanochtend wilde hij dat doen bij een kindje op zijn groep van maar 8 maanden oud :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133722411
Zo. Silvijn opgehaald, thuis en gegeten. Tijd om eens goed bij te lezen.

Kwisted, fijn dat je een goede echo had! Wat is die 3d echo mooi zeg!

Leuk die verhalen over dreumeszwemmen. Was nog nooit in me opgekomen eigenlijk.

En wow die verhalen over uitgesproken zinnen en op de wc plassen :o gebeurt dat allemaal al zo snel :o

Kersjes, hoop dat je inmiddels weer beter bent.

CS, fijn dat het eten nu goed ging! Mondpijn is sneu ;(

Kyara, is M inmiddels klaar met zijn macaroni van gisteren?

AM, welkom! Leuke foto's, nogmaals :)

Ophelia die mep :D :X pittig heur. Ik ben vast naief als ik denk dat er weinig opvliegendheid in Silvijn lijkt te zitten. "Achgossie. Die heeft pas net een week een dreumes. Wat schattig, laat haar maar in die waan"

Feenix, wel lekker ja zo een keertje wat rustiger aan! En dat knuffelen O+

Evenstar gefeliciteerd met je peuter!

Soesa, klinkt gezellig jouw ochtend van gisteren O+
Ik herken het een klein beetje, een ander kind rondom anderen. Silvijn is ietsjes drukker als hij bij andere mensen is. Maar niet erg opvallend ander gedrag vooralsnog. Box is idd bij anderen nog wel leuk, bij ons was ie al een tijd niet meer boeiend.

Leuk Tinuviel dat je zoveel complimenten hebt gehad :) wat kun je dan trots zijn he...

Silvijn was vandaag bij mijn vader. Zijn ze samen naar het verzorgings-/bejaardenhuis geweest (daar woont een zieke vriend van hem). Zo leuk, hij vertelde dat alle oude dametjes helemaal gingen stralen. Die zijn zo dolgelukkig als ze een kindje zien. En Silvijn is (nog?) totaal niet eenkennig dus die ging gewoon bij iedereen langs en tegen alle oudjes aan kletsen O+
pi_133723533
Wat schattig spees met opa op bezoek in het bejaardentehuis
  donderdag 28 november 2013 @ 21:29:52 #246
250838 Fee-nix
pi_133723745
Oeps Tinu, verkeerd gelezen, sorry.

Spees klinkt schattig, S kletsend met de oudjes :).
pi_133723783
Wat leuk Spees! Mijn oma blijft vaak in haar kamer zitten en ik kan M daar echt niet los laten lopen :X
Binnenkort de meisjes een keertje meenemen,
pi_133725342
Even zonder bijlezen: Evenstar *O* *O* en welkom AM O+
pi_133725675
Ophelia vertoont de jouwe toch dreumesstreken.

Spees heeft Silvijn de oudere dames lekker gezelschap gehouden.

Kyara, staat er teveel breekbaar spul bij je oma? Idd de meisjes meenemen is dan wat makkelijker.

Het grote napraten is hier begonnen. De woorden van vandaag: "pruim" en "uit". Nu lijkt het net alsof we hem de "ui" klank leren, maar was toeval :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133726477
Ja, de hele kamer staat propvol prularia. Je kunt sowieso je kont nauwelijks keren zo vol staat het. En allemaal leuke porseleinen beeldjes en lampjes en snuisterijtjes :X

Het ging weer een hele tijd goed qua slapen maar hier loopt weer een wakkere dreumes door de kamer (voor de 2e keer vanavond). Hij is nu bezig met een flat op een auto te bouwen :') Hopelijk wil hij zo weer naar bed want ik wil ook :O
pi_133726584
oei lastig Kyara, of lastig, klinkt meer als onmogelijk! Jammer dat ze haar kamer dan niet uit wil.
pi_133726760
Soms wel hoor, ligt een beetje aan haar dag. Maar dat risico ga ik niet nemen, is toch dik een uur rijden.
pi_133727892
Vieren jullie uitgebreid Sinterklaas? Met oudere broers en zusjes kom je er niet onderuit natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd naar de kindjes die alleen zijn.

Wij doen lootjes met familie, maar voor kind doen we denk ik niks. Heb ook geen vragen gehad of zo, al zullen opa en oma misschien wel iets kopen.
Het voelt een beetje dubbel vind ik. Enerzijds vieren we het wel en horen cadeaus er wel echt bij vind ik, maar anderzijds is hij het enige kind en hij beseft het zelf helemaal nog niet. Bovendien is hij net jarig geweest en er ligt nog zoveel speelgoed waar hij nog niet mee speelt. Om dan nog meer te gaan kopen alleen omdat het Sinterklaas is vind ik ook zo wat.
Maar het voelt zo stom om niks te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 28-11-2013 22:47:58 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 22:43:46 #254
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133728005
Zolang ze er nog geen besef van hebben (als enige kind) zou ik het lekker laten.... :@

Hier ontkom ik er niet aan...Hoewel Wesley het grote geheim dus vorige week heeft verklapt aan zn broertje }:| Maarja, ze verwachten natuurlijk nog wel kadootjes :+ :P
pi_133728109
Wij vieren geen Sinterklaas, dat gaan we pas doen als Luc het echt door heeft!
pi_133728164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:03 schreef Spees_Eend het volgende:

Ophelia die mep :D :X pittig heur. Ik ben vast naief als ik denk dat er weinig opvliegendheid in Silvijn lijkt te zitten. "Achgossie. Die heeft pas net een week een dreumes. Wat schattig, laat haar maar in die waan"

De mijne is anders al wel echt een zwervende zwaan bij tijd en wijle hoor :D Hij gooit zich bv achterover, tikt z'n hoofd ergens tegen aan, en doet het dan subtiel heel voorzichtig nog een keer of twee. Gaat liggen 'dweilen' op de vloer als hij iets niet mag hebben :D En schreeuwen! :o

Sorry, ik lees meestal wel mee, maar ben niet zo'n frequente poster want meestal op telefoon.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133728224
Wij vieren wel Sinterklaas met familie. Afgelopen jaren gedaan ivm neefjes en kleine familie. Oudste gelooft niet meer, jongste nog wel (laatste jaar denk ik). M krijgt er toch nog best veel van mee en zeker van de sfeer en zo. Al verwacht ik wel een overprikkelt kind dus slaapdrama's in de avond/nacht. Heb dus al stand-by geregeld voor 6 december.....
pi_133731289
Wij hebben met de familie lootjes getrokken. M krijgt vast wel iets van de opa's en oma's maar de gekte van sint, strooigoed en schoenen zetten gaat echt nog even aan ons voorbij, gelukkig. :@
behalve chocoladepepernoten. :9~
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:42:26 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133732563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:21 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb al gecompenseerd met deze :@
Die is ook lief O+
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:43:13 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133732575
En dank voor alle felicitaties O+
pi_133734210
Bij ons is de traditie lootjes trekken met gedicht en surprise, een cadeau voor vriend/ vriendin/ echtgenoot/ echtgenote en 2 voor de kinderen. De neefjes en nichtjes vroeger die werden altijd super verwend met meer dan 2 cadeautjes en dure cadeautjes. Sinds het alleen met oma, opa, zwagers en schoonzus is blijft het meer binnen de perken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133734361
Wij vieren wel Sinterklaas, maar dat doen we altijd al. Ik O+ Sinterklaas. M viert het dit weekend met zijn papa en volgende weekend vieren wij het met mijn moeder. Ik denk dat we een rondje cadeautjes doen voor M (ik moet nog even navragen hoeveel moeder en zus voor hem hebben) en dat hij dan naar bed gaat en wij verder vieren. Met mijn vader vieren we dit jaar alleen kerst.

Mijn moeder gaat vaak met M naar haar schoonmoeder, die woont (toevallig genoeg) in een verzorgingstehuis hier om de hoek. M vindt het prachtig, want rollators :+ en de mensen daar fleuren altijd enorm op van zo'n klein kindje in hun omgeving O+ Soms gaat de hond ook nog mee en dan is het helemaal feest ;)
pi_133735306
Wij vieren ook Sinterklaas, meer omdat mijn vriend zich er al minstens 2 jaar op verheugd :P O+. Ik merk wel dat je echt snel op veel cadeautjes zit. Schoonouders + schoonzusje komen ook en nemen ook nog pakjes mee. Zelf hebben we nu 2 cadeautjes, waarvan 1 cheap-ass eBay ding. Het was eigenlijk de planning om nog iets te kopen, maar 4 cadeautjes totaal vind ik voor een 1,5-jarige ook wel weer zat.

Daarnaast nog 2x feestjes op het werk. Maar dat is ook gewoon leuk om elkaars kinderen (weer) eens te zien :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133735352
Evenstar nog gefeliciteerd met je peuter!! *O* Weer iemand die doorschuift naar het volgende topic!

AM welkom! Nieuwe aanwas *O*

Ik had mijn werkdagen deze week omgegooid ivm een bijeenkomst op het werk en was gister vrij en I. op het KDV. Ik was lekker een dagje naar de sauna, kom ik thuis, blijkt mijn lief al om 11 uur gebeld te zijn omdat I. ziek was geworden. Toen voelde ik me wel een beetje schuldig :@.

Hij had vooral koorts, verder niet zo veel last.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:16:28 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133735356
Sinterklaas O+ Lievelings!!! Dat heb ik opgeschreven in Sillies geboorteboek als één van de "waar kijk je het meest naar uit's" O+

Wij dobbelen met schoonfamilie, met mijn familie doen we surprises waar zo goed als iedereen echt zijn best voor doet, met gedicht. En ik denk dat we thuis met Sil ook wel wat cadeautjes doen. Ik kwam vorige week thuis van mijn werk en toen had mijn vriend Sinterklaas onze schoenen gezet met een cadeautje erin. Dat middelste kleine schoentje O+ OMG

O+ overload!
pi_133735427
Totaal niet bijgelezen, vanavond! Beloofd!

Maar kijk deze foto nou! M. stuurt me namelijk altijd foto's als hij thuis is met Saar en ik op het werk. Zoals nu. Dus ik zie dat ik een afbeelding heb ontvangen van M. via whatsapp. Ik denk "yay! Een foto van mijn meisje! O+"

SPOILER
pi_133735434
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Sinterklaas O+ Lievelings!!! Dat heb ik opgeschreven in Sillies geboorteboek als één van de "waar kijk je het meest naar uit's" O+

Wij dobbelen met schoonfamilie, met mijn familie doen we surprises waar zo goed als iedereen echt zijn best voor doet, met gedicht. En ik denk dat we thuis met Sil ook wel wat cadeautjes doen. Ik kwam vorige week thuis van mijn werk en toen had mijn vriend Sinterklaas onze schoenen gezet met een cadeautje erin. Dat middelste kleine schoentje O+ OMG

O+ overload!
There's no such thing as an O+ overload!
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:21:40 #268
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133735456
Wij vieren ook Sinterklaas :Y. Met schoonmoeder en schoonzus + haar kindjes. Totaal zijn we met z'n 9'en waarvan 3 kindjes (2,5, 16 maanden en 7,5 maand). Wij hebben voor E. 5 cadeautjes, ze zal van oma nog wel het een en ander krijgen denk ik dus eigenlijk vind ik het al te veel. En met Kerst doen we cadeautjes met mijn moeder, de andere oma!

Cadeautjes overload dus :D O+
pi_133735512
Wij vieren ook gewoon Sinterklaas. Vanavond bij werk (8> en volgende week bij mijn schoonouders met ouder neefje en nichtje. Ook teveel speelgoed. Maar ik gooi een deel gewoon in een doos. En dat wissel ik eens in de zoveel tijd.

Vanochtend om zes uur wakker :O maar hij was ook koud. Lag aan verkeerde kant deken. Misschien toch maar warmere slaapzak kopen.

Maar hij is vrolijk! Alles is om te lachen. Hij is zo blij dat ie kan staan lijkt wel. Kdvjuffen hebben gisteren lol gehad. 1 ervan wou hem uit bed halen omdat ie lag te keten en andere kindjes sliepen. Maar elke keer dat ze sst zei moest ie harder lachen. :D O+ Tot hilariteit van juffen in andere kamer met babyfoon.
pi_133736479
Coco :D

*O* gefeliciteerd evenstar en AM

sinterklaas :@ heb veel te veel cadeautjes gekocht.
Allemaal leuke dingen van Fisher price ; little people.. en veel knutselspulletjes.
en natuurlijk cadeautjes voor nichtje..

verder gaan jullie veel te snel, ik lees wel mee natuurlijk :)
pi_133736686
Sinterklaas op werk hebben we overgeslagen dit jaar. Drukke weekenden, werk niet in de buurt en bij man waren we het vergeten eerlijk gezegd. Volgende week wel op het kdv. Ik denk dat ik voor pakjesavond toch iets ga kopen. Schoen zetten doen we wel aan, idd kleine schoentjes O+
Hetgene waar ik het meest naar uitkeek met kind was trouwens skien haha, prioriteiten he :@

Goeie foto Coco :D

Zolena baby kan staan en breekt de tent af, gezellig!

Oooooooh, ik heb de kdv-foto gekregen en vooral de groepsfoto is echt O+ O+ O+ O+ O+
Maar geen inlog bij de hand dus jullie moeten me maar even op mn woord geloven ~O>
pi_133738696
Wij vieren standaard sinterklaas bij mijn lieve schoonouders die hun kleinkinderen belachelijk veel verwennen. Dus ik houd mijn hart weer vast .... als ik al zie wat Djen vorig jaar heeft gekregen terwijl ze toen slechts 8 weken oud was... :X

Vraag me alleen af hoe lang dit zo zal blijven. Oudste kleindkind is een puber... daarna volgen er een hoop die niet meer geloven.. daarna mijn nichtje van vijf en momenteel als hekkensluiter ons Djen.

Wijzelf doen er nog niks aan omdat ze het toch nog niet begrijpt. Volgend jaar
:)
pi_133739584
Kind is doodmoe maar weigert te slapen :(. Dát is lang geleden zeg! Eerst maar even een broodje eten dan :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133740364
Dank jullie voor het welkom!

Ophelia :D dreumesgedrag op het kdv!

Fee-nix wat een lieve S heb je! Knuffels geven O+

Evenstar nog gefeliciteerd met O! Een peuter!
En beterschap. Hopelijk is ie zondag beter.

Soesa nog niet zo herkenbaar dat anders zijn ergens anders. Bij mijn peuterjongen wel, maar die komt op een gegeven moment wel los.

Tinuviel wat tof al die complimenten!!

Spees wat leuk zo'n bezoekje!

Kyara lastig zo'n dreumes die niet wil slapen. Wordt ie wakker van een droom of zo?

Sinterklaas vieren ja! Maar ja wij hebben hier ook nog een peuter rondlopen die het nu begint te snappen. Dus dan is het alleen maar leuk!
Aankomende zaterdag met schoonfamilie en zaterdag erop met mijn ouders en broer en vriendin.

Zolena klinkt O+
En winterslaapzak werkt hier prima! Dus halen zou ik zeggen!

Phaidra en al een slapend kind?
pi_133741286
Nope. Last van kiesjes en totaal over z'n toeren. Maar uit bed heel moe en niks was goed, dus met PCM weer in bed gelegd. Meneer is het niet met me eens... Al is het nu net een minuutje stil. Zou hij dan toch...?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133741342
Oh nee, het alarm gaat alweer af. Zucht, wordt een lange middag zo (natuurlijk altijd als je zelf ook niet zo fit bent en er nog 100 dingen zijn die ik wilde doen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133741346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:39 schreef Phaidra het volgende:
Nope. Last van kiesjes en totaal over z'n toeren. Maar uit bed heel moe en niks was goed, dus met PCM weer in bed gelegd. Meneer is het niet met me eens... Al is het nu net een minuutje stil. Zou hij dan toch...?
Hoop het voor jullie!
Hier ook last van doorkomende tandjes. Na stipt 45 minuten middagslaapje huilend wakker. Weg me-time (ik zat net op de bank). Dan maar lekker knuffelen met mijn meisje.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:45:02 #278
250838 Fee-nix
pi_133743013
Oei Phaidra, ik snap dat je je dan wat schuldig voelt als je thuis komt. Hoop dat je wel lekker van je dagje sauna hebt genoten!!
En wat rot dat hij nu niet wil slapen.

Coco, die foto :D. Wel een beetje jammer, als je je meisje verwacht ;).

Sinterklaas vieren we hier! Het is het eerste jaar dat m'n oudste het echt snapt, zo leuk om te zien. Vanavond weer schoentje zetten O+ . Ik kan me dat gevoel nog heel goed voor de geest halen en dan is het zo leuk om zelf die schoentjes klaar te zetten met een pakje erin. En dan 's morgens die koppies O+ . Het weekend na 5 december vieren we het ook met m'n schoonouders. We hebben wel wat veel cadeautjes vrees ik... :@ . Maar wel echt leuke dingen allemaal! Ik heb o.a. verstop-nijntje gekocht en dit boek O+ .
pi_133746434
Een huishoudelijk vraagje. Waar bewaren jullie het speelgoed van de kinders in? Het lijkt hier wel de Intertoys en alles ligt bezaaid met speelgoed.

Nu zijn wij voornenens om een nieuw interieur aan te schaffen en kunnen nog wel wat tips gebruiken voor een 'speelgoedkast'.
pi_133746596
Wij hebben 2 van deze, en daar bovenop nog kratten met los speelgoed die we op de grond kunnen zetten zodat ze zelf los speelgoed kunnen pakken.

pi_133746819
Wij hebben twee vilten Hema-manden in het wandrek staan die ze er zelf uit kan trekken, verder is de onderste verdieping van de inbouwkast voor de mini.
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:04:47 #282
250838 Fee-nix
pi_133746918
Wij hebben deze kast van Ikea. Met manden erin. De onderste twee kunnen ze er zelf uit halen. In de bovenste kan ik spulletjes doen die ze niet zelf mogen pakken. Ik vind hem erg handig en ruimtebesparend!

Verder hebben we nog een klein dressoir waar ook vier grote rieten manden in zitten en die hebben ze ook al ingepikt ;). En los in de kamer staan/liggen dingen als een keukentje, een poppenbed, een verkeerskleed etc.

Edit, even wat foto's. Ik had ze een tijd terug al eens hier geplaatst, maar zo ziet het er hier uit als ze 's avonds in bed liggen ;).

SPOILER
pi_133747172
Overdagfoto's ter vergelijking? ;)
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:24:33 #284
250838 Fee-nix
pi_133747403
Die heb ik niet ;). (Dit waren trouwens wel foto's van overdag, maar ik had net opgeruimd. En ik ben nogal een opruimer, dus als het hier al een troep is, duurt dat nooit lang :D). Maar ter compensatie even een foto van mijn jongens die met de treinbaan aan het spelen zijn O+ . Van 5 min. geleden.

SPOILER
pi_133748557
We hebben nu nog de box als speelgoedverzamelplek, hij zit er toch niet meer in. Maar die gaat binnen twee weken weg en dan wordt het dezelfde kast van Fee-nix, maar dan liggend. Boekjes staan op de onderste plank in onze boekenkast, die weet meneer bijzonder goed te vinden tot nu toe.

Ophelia, vilten manden klinkt leuk, heb je een link of foto?

Twee jongetjes samen met de trein, schattig!
pi_133748595
Wij hebben nu een box vol knuffels en een leuk houten kastje met laadjes voor kleine spulletjes en duplo. De rest staat los op de tv-kast. Dat wordt nu toch wat te rommelig. We willen dit weekend de box wegdoen en mijn vriend heeft zelf een kist in elkaar gezet van steigerhout die dan op die plek kan komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133749903
en ik ben bijgelezen, maar niet goed onthouden
Moest wel ontzettend lachen om de foto van Coco's kat _O-

En bedankt voor de Next tip, omg wat een leuke spulletjes O+

:* voor de zieke kindjes!

Wij doen niet aan sinterklaas. Ook inderdaad volgend jaar pas als ze het begrijpt. We gaan wel morgenvroeg bij mijn ouders sinterklaas vieren. Uitpakken vindt ze erg leuk :)

Vannacht is F bij opa en oma gaan logeren, omdat ik niet thuis was door mijn werk en mijn (8> al erg vroeg moest beginnen. En ze had doorgeslapen en lekker gegeten. Ze heeft alleen door waar de krentjes/biscuitjes liggen in de kast. En nu gaat ze steeds staan drammen bij die kast dat ze dus iets lekkers wil }:| Schooier!

Ik heb het idee dat ze steeds meer woordjes gaat herhalen. Zo had ik vandaag echt het idee dat ze 'mama mee' herhaalde. En van de week 'vies' herhaalde :o . Ik ben nu wel echt álles aan het vertellen wat we doen/zien/heen gaan. Want ze slaat zooooveel op nu. En ze kan ook al echt acties uitvoeren. 'F pak je konijntje eens' en dan gaat ze dus haar knuffel uit bed halen. Of als ik zeg we gaan naar buiten, dan gaat ze bij de deur staan en daarna wijst ze naar haar jas. Ik vind het knap met 14 maanden :Y

Het wordt écht alleen maar leuker he O+
pi_133752896
Vind ik ook Kwis! Steeds als je denkt, dit was echt het allerleukst, dan blijkt het toch nóg leuker te kunnen! O+ O+ O+
En jee, wat een contrast met vorig jaar dan...

Wat knap, dat herhalen! Een paar maanden kunnen zoveel verschil maken vind ik! Al kan ik me het wel al voorstellen dat mijne dat ook doet over een maand.
pi_133753192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:14 schreef Mineola het volgende:
Vind ik ook Kwis! Steeds als je denkt, dit was echt het allerleukst, dan blijkt het toch nóg leuker te kunnen! O+ O+ O+
En jee, wat een contrast met vorig jaar dan...

Wat knap, dat herhalen! Een paar maanden kunnen zoveel verschil maken vind ik! Al kan ik me het wel al voorstellen dat mijne dat ook doet over een maand.
En dat blijft ook gewoon zo gaan. .. O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_133753801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:00 schreef Kwisted het volgende:
Het wordt écht alleen maar leuker he O+
O+ :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Een huishoudelijk vraagje. Waar bewaren jullie het speelgoed van de kinders in? Het lijkt hier wel de Intertoys en alles ligt bezaaid met speelgoed.

Nu zijn wij voornenens om een nieuw interieur aan te schaffen en kunnen nog wel wat tips gebruiken voor een 'speelgoedkast'.
Wij hebben ook die kast van Ophelia, althans, zelfde lijn maar dan een ander model. En nog een klein rekje met open mandjes voor haar kleine prulletjes. Ziet er zo uit:

Let wel: actiefoto als in Saar is in actie geweest. Je hebt de zooi in ieder geval heel snel opgeruimd altijd :Y
pi_133753909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:23 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

En dat blijft ook gewoon zo gaan. .. O+ O+
Gelukkig! Ik ben wel eens een beetje bang dat het op een gegeven moment toch eens minder leuk moet gaan worden :@
pi_133753962
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Gelukkig! Ik ben wel eens een beetje bang dat het op een gegeven moment toch eens minder leuk moet gaan worden :@
Ik hou zelf rekening met de puberteit :+

Al zal dat vast ook z'n charmes hebben :Y
pi_133754182
Ik kan me echt nog niks voorstellen bij een puberzoon, laat staan bij mezelf als veertiger :o
pi_133754927
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:48 schreef Mineola het volgende:
Ik kan me echt nog niks voorstellen bij een puberzoon, laat staan bij mezelf als veertiger :o
:X Hou je op?

Hier een rieten mand met de meest gewilde collectie, en onder een sidetable liggen/staan de opgerolde mat/ wip/ loopwagen. De rest van de zooi ligt op zolder, kan hij om de zoveel tijd van assortiment wisselen.

Kwis, knap hè. Je slimmerd! O+
Wij bezochten vandaag een dreumes van een maand jonger die heel rustig en geïnteresseerd bleef zitten kijken. Slim manneke ook. Maar M dendert dan door de woonkamer, trekt kasten open, klimt op de tafel en breekt het kattenluikje open. Ehrm... een ondernemender typeje, zegmaar. :@ :')
pi_133755107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef Mangostine het volgende:

[..]

:X Hou je op?

Hier een rieten mand met de meest gewilde collectie, en onder een sidetable liggen/staan de opgerolde mat/ wip/ loopwagen. De rest van de zooi ligt op zolder, kan hij om de zoveel tijd van assortiment wisselen.

Kwis, knap hè. Je slimmerd! O+
Wij bezochten vandaag een dreumes van een maand jonger die heel rustig en geïnteresseerd bleef zitten kijken. Slim manneke ook. Maar M dendert dan door de woonkamer, trekt kasten open, klimt op de tafel en breekt het kattenluikje open. Ehrm... een ondernemender typeje, zegmaar. :@ :')
Ja ik vind het knap! Herken je er dingen in van M?
F zou trouwens zo het andere kindje kunnen zijn wat je beschrijft. Ze observeert alles de hele tijd. Laatst ook bij kindjes van collega's geweest. Toen zag ik het contrast heel sterk. Ze schelen 2 weken en die 2 jongetjes die waren zooo actief en die klommen overal op en waren helemaal niet bang. En ze voetbalden en ze kletsten en schreeuwde. En dan staat F daarbij op een koekje te sabbelen met een knuffel in haar hand zeg maar, te kijken. En dan doet ze wel mee in het spel, maar heel rustig. Ik vind het allebei z'n charme hebben!
Mijn gevoel zegt dat mijn 2e kindje een jongen gaat zijn die een stuk drukker zal zijn, en dat dat heeeeel erg wennen wordt :P
pi_133755578
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ja ik vind het knap! Herken je er dingen in van M?
Oh, jazeker! Weten waar de chocolade pepernoten staan en daarnaar wijzen ("Die!" op steeds bozer wordende toon als ik niet reageer :') ), een kusje komen brengen als ik dat vraag, zijn poppetje pakken, eten, staan, zitten, kraan aanzetten en handen wassen, "op" inclusief handen naast zijn hoofd. Het echt praten blijft beperkt tot mama, papa, drinken, dicht, op, dahag. En trots dat we zijn O+
quote:
F zou trouwens zo het andere kindje kunnen zijn wat je beschrijft. Ze observeert alles de hele tijd. Laatst ook bij kindjes van collega's geweest. Toen zag ik het contrast heel sterk. Ze schelen 2 weken en die 2 jongetjes die waren zooo actief en die klommen overal op en waren helemaal niet bang. En ze voetbalden en ze kletsten en schreeuwde. En dan staat F daarbij op een koekje te sabbelen met een knuffel in haar hand zeg maar, te kijken. En dan doet ze wel mee in het spel, maar heel rustig. Ik vind het allebei z'n charme hebben!
Mijn gevoel zegt dat mijn 2e kindje een jongen gaat zijn die een stuk drukker zal zijn, en dat dat heeeeel erg wennen wordt :P
Ik vind het ook allebei zó mooi om te zien, hoe een kindje reageert, wat ie snapt. Leuk speelgoed, kinderen O+ Maak maar een jochie, ik kan het van harte aanbevelen :Y
pi_133757102
Coco, die foto _O-

Jongetjes zijn zeker leuk! Net als meisjes O+ Hier een rustig en bedachtzaam jongetje en volgens mij veel drukkere meisjes. Die zitten sowieso al vaker achterstevoren in hun bumbo's :X

M mocht zijn schoen zetten. Toen ik dat vertelde riep hij meteen "dootje" (cadeautje) en "sinterklaas". Vond ik toch wel knap eigenlijk. Hij begrijpt dus wel een beetje.
pi_133757426
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:48 schreef Mineola het volgende:
En een veertiger met dreumes :)
pi_133757724
Hier geen Sinterklaas. Nooit gevierd, dus starten volgend jaar. Intocht al gemist :D
Speelgoed in manden. Voordeel van klein en 1 verdieping is dat haar slaapkamer ook speelkamer is. Super knus ^O^

Hoe is het vandaag gegaan Phaidra ? Heeft hij nog geslapen ?
Mango: Lijkt op wat ze hier ook kan/doet/snapt.
Soesa: Mijn dochter kijkt wel even de kat uit de boom, is rustig, maar voelt zich vaak snel op haar gemak. Meer zoals kwisted haar F beschrijft. Met veel mensen/indrukken is ze stiller en sluit zich wat af. Maar ze is niet angstig en loopt snel op iedereen af. Ze krijgt ook super veel aandacht op straat. Bijna vervelend. Soms aaien wild vreemden over haar hoofd of pakken haar hand.

Ze loopt zo goed. Geeft nu ook vaak een vinger en loopt steeds beter mee. Ze drinkt nu zelfstandig uit een beker. Gaat nog wel eens mis :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:02:27 #300
348178 NotTheSame
pi_133760688
Hier dit jaar wel Sinterklaas, maar geen schoen zetten ofzo. Alleen wat kleine cadeautjes bij opa en oma

SPOILER
Draakje is 10 dagen na de Sint jarig en dan krijgt ze grotere cadeaus.

Verder hier vooral een bijna peuter die momenteel alleen maar NEE kan zeggen... Daar word je dus af en toe doodmoe van _O- .
pi_133764105
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')