abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133544458
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133544928
Die filmpje :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133545164
Een slaapkopje, mag ik die ook? We hangen hier heel irritant tussen één en twee slaapjes in.
pi_133545288
M is inmiddels weer wakker. Tot 14.30 uur geslapen en hij zit nu aan zijn lunch :')

Is wel een rottijd want zoals ik in het vorig topic al zei, als hij dit blijft volhouden moet ik ook met de tijden van de meiden gaan rommelen want anders kom ik echt de deur niet meer uit ;(
pi_133545920
Dat vroeg ik me laatst inderdaad af ja, hoe je überhaupt praktisch gezien met dreumes en baby ooit buiten komt. (en jij in het bijzonder ;) )
pi_133546583
Slaaptijden op elkaar afstemmen dus.
De meiden slapen nu nog op dezelfde tijden als M. 2x dus. Hoewel zij korter slapen dan M...
pi_133550950
Vandaag met F naar Essen gereden. Anderhalf uur rijden. Gegaan toen ze moe werd smorgens, hele weg geslapen. Gegeten bij de Mac. Wel frietjes zonder zout, melk en1 kipnugget :-P en daarna heerlijk gewinkeld met F in de buggy. Tussendoor koffie bij Starbucks zodat ze lekker kon spelen. En smiddags terug gereden rond 15u toen ze jengelig werd. En toen had ze bijna de hele weg geslapen. Echt n topdag!!

Nu lekker bankhangen, want na een badje ligt ze er nu net in:)
pi_133551899
Kyara kon je dan vandaag niet naar buiten?

Kwisted, klinkt goed.

Hier hadden we lekker een speelafspraak met het buurjongetje van 1,5 maand ouder, die kwam lekker 30-45 minuten bij ons spelen zonder mama. Volgende week vrijdag heb ik s'ochtends een werkafspraak op mijn vrije dag. Dan gaat mijn dreumes daar spelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133552207
Kwistd, helemaal naar Essen voor Mcdonalds? :o :P

Tinu wat fijn zeg..ik ben jaloers. Ik heb een buurvrouw met een dreumes een maand jonger dan R maar die duwt haar vaak en is niet echt lief. Ik had vroeger best goed contact met die buurvrouw maar we zijn echt heel verschillend dus we hebben niet echt dagelijks contact meer..had ik leuk gewonden buren met jonge kinderen waar R lekker kan spelen en andersom.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133552375
De mac en een slaapje Bitterend! ;)

Hier verderop in de straat een meisje van twee weken jonger en achter nog wat kindjes van dezelfde leeftijd, maar ik ken de ouders verder niet.
pi_133552473
klinkt goed Kwisted! Fijn dat dat zo kan!

Ik moet binnenkort ook weer naar Duitsland voor luiers. Denk dat ik M dan ook maar meeneem.

Vanavond schoen gezet. M herkende het schoenverhaal wel want hij pakte meteen zijn Sinterklaasboek erbij om de schoen aan te wijzen. Hij ging er allee wel met de schoentjes van zijn zusjes vandoor.

En samen Zandkasteel kijken O+
pi_133552626
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
De mac en een slaapje Bitterend! ;)

Hier verderop in de straat een meisje van twee weken jonger en achter nog wat kindjes van dezelfde leeftijd, maar ik ken de ouders verder niet.
:D :P vind je het jammer dat je geen contact met ze hebt?

Kyara lief! ik heb van R geen pyjama foto's bedenk ik me net!
We gaan samen in bad, papa droogt haar en kleedt dr aan dan geef ik haar de borst en naar bed!
Dus na het badje en pyjama gaan we eigenlijk nooit naar beneden.
pi_133554606
Lieve pyjama foto's O+
Klinkt als een topdag Kwisted
Tinu: leuk he, die speelafspraken ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133554892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D :P vind je het jammer dat je geen contact met ze hebt?
Hmm, weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het contact vanzelf wel zal komen wanneer de kleintjes de leeftijd krijgen om buiten te spelen. Het pad achter de tuinen is afgesloten met een poort en de peuters uit het blok spelen daar best regelmatig. Otje zal vast wel mee gaan spelen. Tot die tijd kan ik prima leven met vriendinnen verder weg. Al zou een oppas in de buurt soms wel even goed uitkomen.

Gaat R dagelijks in bad? Otje gaat twee keer in de week. (tenzij smerig natuurlijk)
pi_133555062
Ah! het is wel grappig, hier zie je de buren 6 maanden per jaar niet en ineens in Maart is iedereen weer op straat :D

Nee ze gaat in het weekend, op dinsdagen donderdag!

Maar we gaan eigenlijke nooit naar beneden na de pyjama aantrekken enzo..en ze heeft zulke leuke pyjama's ik zou meer foto's moeten maken!
pi_133555186
Wij gaan meestal eerst pyjama aantrekken en daarna Zandkasteel en Nijntje kijken. En vanuit bad ook meteen pyjama aan.
pi_133556425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef bitterend het volgende:
Kwistd, helemaal naar Essen voor Mcdonalds? :o :P
The hormonsters made me do it :P
pi_133556985
Kyara wat leuk die schoenen zetten foto's.

Ophelia komt idd nog wel.

Kz, zeker leuk hoor.

Bitterend oh ze hebben elkaar ook geduwd hoor. Was wel een beetje grappig zodra de een een speeltje had moest en zou de andere precies dezelfde hebben. En op de loopauto zaten ze soms dus samen maar duwden elkaar dan wel weg. Och het leek me gewoon gezonde omgang van 2 dreumesen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557192
Iemand nog een rolletje behang over? Wat een middag... -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133557263
CS waar drukt de schoen? Had je een dreumesmonstertje vandaag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557439
M moet ook een beetje wennen aan het feit dat zijn zusjes zich voortbewegen. En dat dan de ene in je duplodoos aan het graaien is en de ander er met je auto's vandoor gaat. En dan nog mag je niks uit hun handen trekken of speelgoed naar hun hoofd gooien :X
pi_133557551
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Kyara het volgende:
M moet ook een beetje wennen aan het feit dat zijn zusjes zich voortbewegen. En dat dan de ene in je duplodoos aan het graaien is en de ander er met je auto's vandoor gaat. En dan nog mag je niks uit hun handen trekken of speelgoed naar hun hoofd gooien :X
Klinkt bekend Kyara. J heeft hier een soortgelijk probleem maar dan erger. Zijn broer kan namelijk overal bij behalve als hij met zijn speelgoed aan de grote tafel zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133557607
Maar hij snapt waarschijnlijk wel iets meer? Of pakt hij ook speelgoed af?
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:18:34 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133557992
Leuke foto's Kyara! O+

Oh jee CS, volgens mij krijgen we storm :P De 3 musketiers hier waren ook bezig vandaag :X

Oh en ik heb totaaaaaal geen inspiratie voor een sint kadootje voor de kids, was al een hele toer om wat 'leuks' te vinden voor in de schoen....en dan moet ik nog op pad voor 5 dec. (voor weinig.. ;( )
:'(
pi_133566630
Kyara, ja hij pakt ook speelgoed af, ondanks dat hij eigenlijk weet, dat het niet mag. Ik denk dat het 1 van 3 redenen is: 1. hij vergeet, dat het niet mag, 2. op dat moment wil hij het zo graag, dat hij het gewoon doet en/ of 3. Hij vind het gerechtvaardid in de situatie (omdat hij zijn kleinere broer laat zien hoe je het speeltje gebruikt of omdat L iets van hem eerder heeft afgepakt of een treinbaan/ duplo gebouw etc heeft kapot gemaakt.

Pe hoeveel mag het kosten? Anders uitbreiding voor iets waar ze graag mee spelen of tweedehands kopen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133567192
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:54 schreef Clubsoda het volgende:
Iemand nog een rolletje behang over? Wat een middag... -O-
Ik had ook een lastigerd gisteren..heeeel jengelig en vaak op de grond rollen mopperen!
:*
pi_133567272
Dreumesmonstertje kun je het wel noemen Tinu }) Hij is dus niet zo lekker (ik krijg maar niet duidelijk waarom zijn mond hem zo'n zeer doet, ik mag er niet naar kijken) en dankzij de zeer luidrustige bouwvakkers in de straat heeft hij gisteren maar een half uurtje geslapen. Dan ben je natuurlijk moe en hangerig en is het niet zo gek dat je wat snel chagrijnig bent. Maar uiteindelijk heeft hij drie uur lang vrijwel onafgebroken gehuild en gegild -O-

Van het kaliber: hij wil fietsen en wel nu, maar eerst moest er een schone luier, dik drama omdat we naar binnen moesten, driftig kind de luier verschoond, en toen wilde hij opeens binnen blijven en was er een nieuw drama want hij moest zo nodig naar buiten om te fietsen van zijn stomme moeder o|O En dan niet willen fietsen, maar ook niet willen lopen en dan in vredesnaam ook niet getild worden }:| En niets helpt dan, negeren niet, troosten niet, afleiden niet, streng zijn niet, niks. Ik werd er echt wanhopig van. De redding was uiteindelijk dat mijn ouders onverwacht langskwamen, en dat was zó anders dan anders dat hij van de weeromstuit ophield met huilen, zodat ik hem zonder morren in bed kon kegelen. En vandaag is hij gewoon schor van het huilen, arm ding ;( We gaan zo gezellig op pad en hopen dat het vandaag beter is. En het erge is, dat ik precies weet van wie hij dit gevoelige, emotionele en vasthoudende-tot-vermoeiends-toe heeft :@

/dagboekpost :@

Hoe is het met jouw drietal PE? En wat een lieve foto's Kyara! Waren ze blij met hun cadeautjes? Ik snap ook dat het lastig is voor M, zo'n bewegend zusjesduo. Bitterend ook een klein monstertje. Gaat het vandaag al wat beter weer?
pi_133567335
Owwww CS dat is zooo herkenbaar! een kleintje die niet zo goed weet wat hij wil! ik heb hier een vermoeide bijna peuter. snachts is zij opeens 3 keer wakker en overdag slaapt ze max. andere half uur..
Dan word je natuurlijk boos als mama zegt dat je niet mag smijten met speelgoed. Ook het feit dat haar verjaardag kaartjes op de kast tentoongesteld worden zint dr niet :P alles op de grond! en wel nu! })
We hebben maar Bumba opgezet, oma en opa komen zo dr verjaardag vieren! hopelijk is ze dan beter gemutst.

Fijne dag dames :*
pi_133567404
Geniet ervan bitterend O+
CS: Klinkt heel vermoeiend. Gelukkig hielp het bezoek.
PE: iets van knutselspullen ? Of "meisjes" dingen voor Cristel ?
pi_133567727
Cs :* het lijkt me ook enorm frustrerend af en toe om dreumes te moeten zijn, je wilt van alles, alles tegelijk of niets, en de helft van wat je wil lukt nog niet zo goed en alsof dat al niet moeilijk zat is bepalen grote mensen ook nog eens wat je wel en niet mag.

Bitterend veel plezier vanmiddag!

Lastige leeftijden ook PE, iets voor allemaal zit er eigenlijk niet in.
pi_133570991
CS dat klinkt erg vermoeiend. Gelukkig kon het bezoek dat patroon verbreken.

Bitterend, veel plezier met vieren. Hopelijk is je bijna peuter straks in een goede bui. Maar met taart en cadeautjes komt het wel goed lijkt me.

Ophelia wat verwoord je dat mooi zeg!

Hier net gezellig koffie gedronken bij opa en oma en grootoma was er ook. Hoewel mijn dreumes tegen haar nog een beetje afstandelijk tegenover stond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 november 2013 @ 13:54:52 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133572047
Wow, Clubsoda dat klinkt echt heel vermoeiend -O- Ik hoop dat jullie een veel betere dag hebben vandaag!

Bitterend, veel plezier!

Ook wij hebben feest, vanmiddag vieren we de eerste verjaardag van Silvijn voor dichtbije familie en vrienden. Ben benieuwd hoe het gaat, heb er zin in!
pi_133572523
Klopt ook hoor Ophelia, dat het een ingewikkelde leeftijd is. Ik probeer me daar ook altijd bewust van te zijn, en M krijgt ook veel mogelijkheden om zijn gang te kunnen gaan en dingen te ontdekken enzo. En met boos zijn heb ik ook weinig moeite, dat hoort erbij en op die manier ontwikkelt hij zich ook. Maar gisteren was echt buiten proportie vond ik, en dat is denk ik te wijten aan zijn temperament. Mijn lief zei gisteren "het was net of hij niet vrolijk wílde zijn" en dat klopt wel aardig denk ik. Hij voelt zich rot en bijt zich daar zo in vast, dat hij het zichzelf niet gunt om eruit te stappen. Ik herken dat echt heel erg, en ik begrijp het heel goed, maar er ligt wel een pedagogische uitdaging om hem daarbij te helpen.

Anyways, vanochtend was het heel fijn en gezellig. Hij heeft lekker uitgeslapen en toen zijn we naar het Spoorwegmuseum geweest en daar heeft hij vooral lekker rondgeprutst en nu ligt hij weer lekker te slapen. Hij was heftig onder de indruk van alle treinen O+

Bitterend en Spees, ik hoop dat jullie veel plezier hebben met jullie alsnog/alvast-verjaarsbezoek! R is morgen jarig, toch? Klinkt gezellig Tinu, ziet hij zijn grootoma vaak?
pi_133574083
Spees veel plezier met Silvijn zijn feestje!

Cs, grootoma woont op een afstand van zo'n 3/4 uur rijden, dus dat is gemiddeld elke paar weken goed te doen. We zien elkaar op familieverjaardagen zeker zo' 10-15 keer per jaar (grote familie). Grootoma komt ook vaker langs als oma omadag heeft of gewoon op een zondag zoals vandaag. Helaas moeten we grootopa al een paar jaar missen. En nu hebben ze mijn kleuter mee de stad in genomen om bij de Bijenkorf naar de pieten te kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 24-11-2013 15:14:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133574683
Wat heftig CS! Dan ben je echt gesloopt aan het einde van de dag. Fijn dat je ouders langs kwamen.
M heeft ook wel van die buien (en het allerergste wat je kan overkomen als dreumes is een schone luier.... :X ). Ik leg hem soms al krijsend op de grond om hem in zijn sop gaar te laten koken en meestal is het dan ook we snel over. Maar soms ook niet.

M vond zijn Toettoet brandweer auto ontzettend leuk. Maar ik ben nu al tureluurs van het deuntje. Piet Politie is een stuk minder irritant dan Bram Brandweer. Maar nu wel weer genoeg herrie dingen in huis....
pi_133581866
Zo. Dat was een hele fijne bezoek van oma en opa O+ kind heeft ervan genoten! ze heeft vanmiddag maar 1 uurtje geslapen dus ligt voor 19 uur al op bed!

CS kan me goed voorstellen dat het een uitdaging is :* moeilijk dat hij zo in een slechte bui in zit! is hij daardoor niet makkelijk af te leiden? als je hem uit de situatie haalt?

Kyara leuk he die herrie makkers :9 R heeft van mij een stuurtje van fischer price gekregen want ze is gek op mijn auto stuur maar dat ding maakt echt vreselijk herrie dat we hem nu al boven de kast hebben staan :')
pi_133582401
Wat vermoeiend CS. Het voordeel is denk ik wel dat jij zelf weet wat werkt in zo'n situatie, en hem kunt leren om er zelf ook mee om te gaan. Maar hoe je dat nu op een pedagogisch verantwoorde wijze doet, please enlighten me. ;)

Wat een goed idee Kyara, een auto met geluidjes :P

Hier een heel druk weekend achter de rug waardoor M minder heeft kunnen slapen. 2 nachten op rij hebben we hem 's nachts uit bed gehaald om mee naar huis te rijden. Vanavond zijn we bij mijn ouders en blijft hij hier ook slapen zodat hij een ononderbroken nacht kan maken.
Ik heb morgen vrij dus kan hem dan op mijn gemak weer komen halen.
Ik moet wel zeggen dat hij zich er erg goed onder heeft gehouden! Onze vrolijke veelvraat. :')
pi_133584171
Bitterend
Is ze morgen jarig? Je grote meid

CS :*

Kyara :D dat lawaai is minder
pi_133584628
Bitterend, dat wordt nog wat met haar cadeautje dan. Wil ze morgen vast terug hebben.

Mango, fijn, dat hij dan nu goede nachtrust krijgt.

Zoë hoe is het bij jou?

Hier komen er ook auto's van detuut tuut garage als sint cadeau. Ben benieuwd hoe hij dat vind.

Net 3/4- een uur een huilend kind. Toch maar paracetamol gegeven. En nu slaapt hij op ons bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133584755
Jullie moeten wel even doorkletsen hier hoor. Over 2 dagen kom ik hier met Luuk, en die is alles behalve een slaapkop. Ik voel me nog bijna niet welkom ;)
*poef* nu is het weg
  zondag 24 november 2013 @ 20:12:26 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133584849
Ja, het is hier stil hoor KJ! :D Vind ik ook, ik moet echt wennen :+
pi_133584850
klinkt leuk, dat stuur Bitterend :D

Wat sneu Tinu.

M slaapt nu ook met zijn brandweerauto. Maar hij moest wel uit en hij kan het nog niet zelf aanzetten. Zodra hij dat kan mag de auto niet meer mee naar bed,....

Slepen jullie dreumessen ook zoveel mee naar hun en bed? En mag dat van jullie? Ik vind het niet zo erg al M een stuk speelgoed mee naar bed neemt, zolang het maar geen dozen duplo zijn. Ik weet dat hij er wel mee gaat spelen 's nachts maar daarna ook weer gewoon gaat slapen (ik heb hem op de babyfoon wel een betrapt dat hij met zijn raceauto langs de rand van zijn bed aan het rijden was, 's avonds laat _O- )
pi_133584972
Billie sleepte van de week nijntje van nijntje verstoppertje mee naar bed. Ik heb er niet zon moeite mee. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_133585064
Mango echt fijn dat hij overal kan slapen! dan kan mijn R echt niet! we hebben vaak geprobeerd haar bij oma en opa in een camping bedje te laten slapen maar dat is nog nooit gelukt.

Zoe ja ze is morgen jarig!

Tinu beterschap voor je kleintje :* ze is morgen vast vergeten hoor, ze heeft zo veel andere dingen gekregen van ons! puzzles en heel veel knutselspul van opa en oma! en boekjes!

Kyara nee hier niet, haar bed ligt wel vol met knuffels maar ze neemt nooit wat mee eigenlijk!
  zondag 24 november 2013 @ 20:21:43 #45
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133585240
Speelgoed meenemen is bij ons nog niet zo aan de orde, maar er liggen altijd wat knuffels op zijn voeteneinde. In de ochtend gaat hij daar dan eventjes mee spelen. Ik denk dat het uiteindelijk van mij wel zou mogen als dat betekent dat hij dan 's ochtends van 6 tot half 7 ofzo even zelf kan spelen :+

Beterschap Tinuviel

Oh, vergeet ik te zeggen dat mijn dreumes vandaag zijn eerste verjaardagsfeest heeft gehad. Hij heeft het naar zijn zin gehad en keiveel taart gegeten :+ Hij was echt kapot om 18:30, maar ligt nu al van 18:45 tot nu te kreunen en mopperen in zijn bed. Toch wel veel indruk gemaakt denk ik.
pi_133585352
Bitterend
:( ga je wel missen in dit topic O+
Morgen 2jr bv, mooie mijlpaal!!

Kyara
S wil wel eens little people poppetjes mee, prima. Als ze in bed ligt gooit ze die op de grond :9 dus echt spelen doet ze niet.

Tinu
Wat sneu, hoop dat hij lekker slaapt en zich snel beter voelt

Hier gaat het goed :) donderdag goedgekeurd bij het cb: 86,5cm en 11,1 kg met 18mnd.

Bedtijd is nu zo leuk :) Rond 19:45 vragen we S; waar is mimi? Dan roept ze mimi! (haar witte beer) en gaat ze naar boven, klimt zelf in bed en stopt zichzelf in *; (rond 19u gaat ze bijv in bad, pyjama aan, beneden kort spelen, huisdieren kus geven en dan 'zelf' naar boven en op bed)
Het slapen gaat nu zoveel makkelijker dan een tijd geleden.. Ben erg blij dat het nu zo gaat O+ met de Reflux lijkt het nu goed te gaan.
pi_133585388
Knuffels liggen er sowieso al in zijn bed. En van die zachte bedboekjes. Eigenlijk past hij er zelf nog maar net bij.
pi_133585481
Zoe O+ :* wat goed om te horen dat het zo lekker gaat!!!
Wij hebben nog steeds de afsprak brief van het cb niet...voor de 2 jaar afsprak. Ik heb geen zin om achteraan te gaan! mijn kind kan prima blokken stapelen, tot 5 tellen en heeeeel veel dingen zeggen...
  zondag 24 november 2013 @ 20:26:35 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133585492
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2013 20:24 schreef Kyara het volgende:
Knuffels liggen er sowieso al in zijn bed. En van die zachte bedboekjes. Eigenlijk past hij er zelf nog maar net bij.
Ik stel me nu een M voor met wangen die helemaal samengedrukt zijn door een miljoen knuffels O+
pi_133585581
Djen heeft een knuffel in bed en als ze wakker is ligt ze daar altijd mee te tetteren. Misschien ben ik wat ouderwets maar ik zie een bed niet als speelplek.
pi_133585629
Fijn Zoe! En mooie stats!

Irritant Bitterend! Er werd mij al wel verteld dat ze dat echt vlak bij de verjaardag versturen en in mijn geval waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar ivm de feestdagen. Maar goed, ik moet 9 januari sowieso met de meisjes.
pi_133585767
Volgens mij is de peuter topic nog rustiger dan deze :o :{

Kyara ja dat zeiden ze hier ook en dat ik geen afsprak zelf kon maken want ze sturen een brief en blahblah nou bekijk het maar! pff
pi_133586624
Dat is wel stom ja -O-
pi_133586645
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Djen heeft een knuffel in bed en als ze wakker is ligt ze daar altijd mee te tetteren. Misschien ben ik wat ouderwets maar ik zie een bed niet als speelplek.
Eens, bed is om te slapen vind ik. Er ligt hier een knuffel en een speen met doekje, meer niet. Al moet ik zeggen dat kind nog nooit iets mee heeft genomen, dus dat is makkelijk. Hij amuseert zich vooralsnog prima in bed zonder maar als hij op termijn een half uurtje langer stil zou blijven met een boekje, geen probleem.

Bitterend, leuk feestje gehad? is ze nou morgen jarig? Dan ga ik ook morgen feliciteren :+

Spees, klinkt als een geslaagde dag! Leuke cadeaus gekregen?

Zoë, ik vind zo fijn om te lezen hoe 'relaxed' jullie bedritueel en gaan slapen nu is. Wat heerlijk dat slapen voor S nu niet zo'n drama meer is. En het gaat dus goed met de reflux nu?

Sam, hoe is het bij jullie? Heb je nu een woning geaccepteerd of is die bezichtiging pas komende woensdag? Is Lisa een beetje bijgekomen van sinterklaas en de verhuizing en slapen jullie nu wat beter?

Ik was bij een vriendin vandaag die mini al een tijdje niet had gezien en ik werd echt overladen met complimenten hoe leuk en knap hij wel niet was en wat voor leuk blauw gestreept vestje 8-) hij aan had
Dus ik ben een trotse moeder vandaag O+ ik, moeder, hoe tof is dat!
pi_133586832
O+ en het is vast een heel leuk vestje ;)

Bed is ook om in te slapen. Dat was hier ook een van de "stelregels" die gesneuveld is. Maar ja, liever met een autootje spelen dan de inhoud van zijn bed naar buiten gooien om vervolgens te gaan huilen omdat je speen en knuffel buiten bereik liggen }:|
  zondag 24 november 2013 @ 20:54:31 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587068
Ja eigenlijk wat jij zegt Mineola. Het is hier eigenlijk helemaal nog niet aan de orde, en eigenlijk weet ik ook niet zo goed hoe/wanneer ik dat wel zou gaan doen. Als ik S nu naar boven breng leg ik m altijd met zo min mogelijk prikkels/afleiding in zijn bed. Slaapzak aan, onderweg naar boven een liedje, in bed leggen, kus, weg. Anders gaat ie meteen rechtop in zijn bed staan keten en bouncen. Dus speelgoed ga ik voorlopig nog maar niet meegeven :+ En misschien is het wel helemaal niet nodig straks, we zullen zien.

Silvijn heeft heel veel leuke dingen gekregen... Een IKEA keukentje met toebehoren, heel veel leuke en mooie boeken, een shirtje, een duwfiets, een blokkenstoof, een verstopnijntje (kei leuk, die moet je ergens verstoppen en dan zegt ie iets van 'zoek mij' en dan moet je baby/dreumes die zoeken O+ ). Verwend man!
pi_133587223
Oh ja, zo'n Nijntje hebben we hier ook nog ergens liggen. Ook maar eens even afstoffen....
pi_133587443
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2013 20:50 schreef Kyara het volgende:
... de inhoud van zijn bed naar buiten gooien om vervolgens te gaan huilen omdat je speen en knuffel buiten bereik liggen }:|
Zo herkenbaar :D
Maar knuffels laat ie meestal wel in bed en daar speelt hij ook mee 's ochtends. Meer niet nodig (nog).

Mineola heerlijk is dat :)

Mango jij hebt echt een relaxte dreumes.

En pfoe die driftbuien, kijk er niet naar uit.

Zoe wat fijn dat zelf en rustig gaan slapen *O*
pi_133587451
Dat doekje aan die speen is wel een heldending trouwens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het pas een week of vier geleden aan die speen gedaan, maar als ik dat een maand of elf eerder had gedaan had me dat denk ik 376.782 keer naar z'n kamer teruglopen gescheeld omdat die speen weer eens achter z'n bed lag :o
  zondag 24 november 2013 @ 21:01:29 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587545
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:00 schreef Mineola het volgende:
Dat doekje aan die speen is wel een heldending trouwens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het pas een week of vier geleden aan die speen gedaan, maar als ik dat een maand of elf eerder had gedaan had me dat denk ik 376.782 keer naar z'n kamer teruglopen gescheeld omdat die speen weer eens achter z'n bed lag :o
:D
Had ik jou die tip gegeven? :7 8-)
pi_133587612
Oh dat is de Nijntje verstopper, klinkt leuk.

Spees, fijn dat het feestje en de cadeau's geslaagd waren.

Zoë fijn om te horen, dat het nu zo goed gaat.

Ja Sam hoe is het met jullie?

Mijn kleuter begon pas als ruime peuter dingen mee naar bed te nemen. Die had als baby wel een vaste knuffel mee. Mijn dreumes is nog niet eens zo gehecht aan een knuffel, dat die per se mee moet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133587696
Oh en die zoeknijntje had ik iemand kado gedaan. Leek mij ook leuk voor mini. Maar niet gehad. Sinterklaas is gelukkig ook een goed excuus om kado's te kopen.
  zondag 24 november 2013 @ 21:05:08 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133587786
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Zolena het volgende:
Oh en die zoeknijntje had ik iemand kado gedaan. Leek mij ook leuk voor mini. Maar niet gehad. Sinterklaas is gelukkig ook een goed excuus om kado's te kopen.
Hij lijkt me zo leuk! Ik zie een Silvijn met knalrode wangen en tongetje uit zijn mond voor me, die met wiebelkont door de kamer kruipt en een krijs geeft zo gauw hij hem gevonden heeft!

Nu hopen dat het echt zo zal zijn :+
pi_133588147
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Had ik jou die tip gegeven? :7 8-)
Nee, ik had zelf het licht gezien! Ik had dat lapje nota bene als hoera je bent zwanger cadeau gekregen 8)7
pi_133588197
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:05 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hij lijkt me zo leuk! Ik zie een Silvijn met knalrode wangen en tongetje uit zijn mond voor me, die met wiebelkont door de kamer kruipt en een krijs geeft zo gauw hij hem gevonden heeft!

Nu hopen dat het echt zo zal zijn :+
Volgens mij flikkerde M dat ding in eerste instantie in een hoek en ging op zoek naar een boekje.... (vandaar dat hij nu dus ergens onderin een kist ligt)
  zondag 24 november 2013 @ 21:11:54 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133588206
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, ik had zelf het licht gezien!
Oh ja, het was Spirit :+
Maar, wel fijn he dat ze m zo bij zich kunnen houden!
  zondag 24 november 2013 @ 21:17:19 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133588549
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 06:48 schreef Tinuviel het volgende:

Pe hoeveel mag het kosten? Anders uitbreiding voor iets waar ze graag mee spelen of tweedehands kopen?
Ja euhm, gewoon niet te veel.....Het is allemaal wel x 3 hier natuurlijk.... Heb echt 0,0 inspiratie }:|

En dan is Wesley ook nog eens jarig op 5 dec... Pfff, lastig allemaal (en we vieren de verjaardag op de 7e, dus dan zullen ze allemaal nog wel een kadootje krijgen namens sint, van familie...)

Probleem is ook een beetje dat ze natuurlijk al van alles hebben..... ;(
pi_133590518
M neemt niets mee naar bed eigenlijk. Ik geloof dat het ook niet in zijn hoofd opkomt. Andersom neemt hij zijn knuffel Pi ook nooit uit bed (dat vind ik ook wel prettig). Mijn ouders leggen 's avonds als M al slaapt vaak een autootje in zijn bed zodat hij 's morgens kan spelen. Thuis geef ik hem vaak wat boekjes als ik wakker ben, en dan kan hij lekker lezen als ik ga douchen. Ik heb liever dat hij in bed speelt dat daarbuiten als ik hem niet in de gaten kan houden. En vaak improviseert hij ook gewoon. Lief is dat, laatst zat hij met Pi voor zich en vertelde hij me dat ze een "trein tuuttuuuuu" waren. En vanmiddag had hij zijn vachtje (hij heeft zo'n schapenvachtje in zijn bed) in een hoek gefrommeld, dat was een bank O+ Speen hebben we niet en zijn andere knuffels werkt hij wel eens uit bed maar Pi nooit.

Ik heb met hulp van mijn moeder nog maar eens in zijn mond gekeken en ik vermoed dat hij spruw heeft -O- Morgen meteen maar de huisarts bellen.

Spees, dat klinkt als een geslaagd feestje en wat is Silvijn verwend!

Mineola, wat heerlijk, dat trotse-moeder-gevoel!
  zondag 24 november 2013 @ 21:51:22 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133590681
Wanneer beginnen/begonnen jullie eigenlijk met speen afbouwen indien van toepassing? Eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid want ben dat nog niet van plan. S wil alleen bij het inslapen in bed een speen en soms tijdens een wat langere autorit. Verder heeft hij er totaal geen interesse in. Maar ik zou het me niet kunnen voorstellen hem in bed te leggen zonder zijn fiepje te geven bij het weggaan.

Balen van de spruw CS -O-
pi_133595958
Kwisted heeft een succesvolle handleiding voor het afbouwen van de speen! :Y
Ik geloof dat het neerkwam op weghalen, niet meer teruggeven en 3 nachten op de tanden bijten. ^O^

Maken jullie zo'n speenpopje/ -doekje weer vast aan je dreumes? M gooit hier nl ook alles uit bed. Maar dan demonstratief. Dan gaat hij staan met zijn speen of popje, laat het over de rand bungelen, en dan laat ie het zo vallen terwijl hij blijft kijken.
Gevolgd door: "o-oh." :')

Ai CS, spruw :X
Was ie daarom ook mss zo humeurig?

Die nijntjepop klinkt trouwens goed idd! Gaat op een eventueel kerstlijstje.
pi_133596607
Mijn baby dreumes slaapt dus uit huis vannacht. Af en toe luister ik of ik iets hoor en dan realiseer ik me dat dat niet kan omdat zijn bedje leeg is.

;(
pi_133599580
Herkenbaar Mangostine.

Hier mogen de kinderen niks mee naar bed extra. Luuk heeft een konijn en een zeepaard, Sofie een doekje en een zeepaard. Sofie ligt in een peuterbed, en laat netjes al haar knuffels naast haar bed liggen. Heel soms ligt er een pop of wat anders in dr bed als we om 23.00 nog even bij dr kijken, maar dan halen we hem weer weg.

Het kikker verstop spel ligt hier klaar voor sinterklaas. Voor 1 van beide. Ik denk dat Luuk m krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_133599582
Ooohw, zie nu dat ik in het dreumestopic zit. Zitten hier zoveel bekenden :P
*poef* nu is het weg
pi_133599631
Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes! Hieperdepiep hoera *O*
Ga je wel erg missen als je niet meer komt posten.

CS oh dat verklaart. Beterschap voor je mannetje!

Spees hier hebben we langer gedaan over afbouwen (pas rond de 3 jaar), maar hij heeft nu ook een overbeet. Door de 2e zwangerschap waren we begonnen, maar hadden de speen in een slechte nacht teruggegeven (dat was echt een fout) en toen was hij na het derde jaar pas afgewend. Ben blij dat dreumes geen speen heeft en zou het als er ooit nog een (speen)kind komt veel vroeger afwennen.

Mango hopelijk lekker uitgeslapen.

Kj ben je er al?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 25 november 2013 @ 07:56:34 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133599899
Hier krijgt ze ook nog steeds een speen bij slapen en lange autoritten. De laatste tijd kreeg ze m wat vaker omdat ze steeds zo driftig was maar dat doen we nu niet meer. Gek genoeg lijkt ze er daardoor(?) ook minder interesse voor te hebben. Gister had ze m gekregen toen we in de auto zaten maar ze trok m uit om te gaan kletsen :D. Dat was 2 weken geleden nog ondenkbaar. En ze riep ongeveer de hele dag 'pee' en dat is nu ook over. Wanneer we m helemaal gaan afleren weet ik nog niet :).

Gefeliciteerd bitterend! Tot over 8 maanden ;)

CS, ai, arme M!

Ik heb een grappenmaker :D. Gisterochtend toen mijn man haar uit bed ging halen zei ze 'boe' toen hij de deur opendeed :D. En vanochtend zei mijn man 'boe' toen hij haar kamer binnenkwam, toen was ze even stil en daarna ging ze heel erg lachen :D. Daarna zei ze: boe papa!

Ze staat hier ook steeds met haar handjes voor haar ogen, dan zegt ze benje? en dan moeten we haar zoeken O+.
pi_133600045
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Wanneer beginnen/begonnen jullie eigenlijk met speen afbouwen indien van toepassing? Eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid want ben dat nog niet van plan. S wil alleen bij het inslapen in bed een speen en soms tijdens een wat langere autorit. Verder heeft hij er totaal geen interesse in. Maar ik zou het me niet kunnen voorstellen hem in bed te leggen zonder zijn fiepje te geven bij het weggaan.

Balen van de spruw CS -O-
Net voor zijn eerste verjaardag. Ze heeft 2 dagen meer moeite gehad met in slaap komen. Ik ben nog altijd blij dat ik de fiep op tijd heb afgepakt. Ik zag van de week weer zo'n ouder kind met fiep rond lopen. Ik vind het geen gezicht..

Voor ons was de keuze trouwens makkelijk. F werd snachts steeds vaker wakker omdat ze hem kwijt was. Sindsdien slaapt ze door :)
pi_133600071
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 20:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb ik ook wel twink. Ze heeft een lievelingsknuffeltje waar ze echt mee slaapt. En dat vind ik sowieso al heeeeel aandoenlijk O+ En dan nog een klein knuffeltje. En that's it..
Maar misschien is speelgoed wel handig als kindjes wakker worden, en dan nog even wat langer blijven liggen omdat ze wat te spelen hebben. Maargoed dat is bij D ook niet nodig he

F is al 2 weken dus om 5uur wakker. En ik begon heel stoer met laten huilen, of om 6.00u uit bed gaan. Tegenwoordig ligt ze van 5u tot half 8 tussen ons in :')
oh en of dat ik het stiekem heerlijk vindt :@

ik moet even een poepluier verschonen :P
  maandag 25 november 2013 @ 08:28:32 #78
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133600083
Bitterend van harte met je peuter! *O* Hoop dat jullie een leuk feestje hebben gehad :).

CS je mannetje misschien spruw, ah bah zeg! Had er nooit bij stil gestaan dat niet alleen baby's dat kunnen krijgen eigenlijk. Lijkt me pijnlijk, arm ding. Hoop dat hij zich gauw weer beter voelt!

Zoeknijntje lijkt mij ook zo leuk! Misschien nog even naar kijken voor 5-12 idd :).

Speen afbouwen deed ik cold turkey :P. Dus gewoon niet meer geven en ook niet toegeven als het eerst een drama wordt. Nu hebben mijn jongens allebei alleen nog een speen als ze 's ochtends wakker worden. Voor het extra uurtje slaap voor mama ;).
pi_133600152
bitterend ! gefeliciteerd hoera !!! *O* *O* Blijven lurken hoor En een spam
  maandag 25 november 2013 @ 08:47:30 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600243
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:23 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Net voor zijn eerste verjaardag. Ze heeft 2 dagen meer moeite gehad met in slaap komen. Ik ben nog altijd blij dat ik de fiep op tijd heb afgepakt. Ik zag van de week weer zo'n ouder kind met fiep rond lopen. Ik vind het geen gezicht..

Voor ons was de keuze trouwens makkelijk. F werd snachts steeds vaker wakker omdat ze hem kwijt was. Sindsdien slaapt ze door :)
Ik vind dat rondlopen met een fiep als ze al echt groot zijn ook geen gezicht :+ Maar dat duurt hier nog wel even en hij wil buiten zijn bed en soms de auto ook helemaal niet. Dus dat zie ik eigenlijk nog niet gebeuren. Ik zou wel opzien tegen afbouwen bij het slapengaan. Hij is echt geconditioneerd, als hij moe is en ik leg hem in bed, draaien zijn ogen weg zo gauw ik zijn fiepje in zn mond heb gedaan. Maar we zullen wel zien wanneer we af gaan bouwen.

Bitterend, van harte gefeliciteerd!
pi_133600286
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:28 schreef Fee-nix het volgende:

Speen afbouwen deed ik cold turkey :P. Dus gewoon niet meer geven en ook niet toegeven als het eerst een drama wordt.
Dit inderdaad. Al vond ik het wel schrijnend. Maarja even volhouden. t Liefst dat ding ook meteen weggooien zodat je niet in de verleiding komt.

Bitterend gefeliciteerd!! En inderdaad mooie mijlpaal 2 jaar borstvoeding, knap hoor! :Y
Veel plezier vandaag!

Zoë ik zie de stats van S en denk dat F rond die tijd ook wel zoiets zal zijn. S is ook echt een slanke den he :)

Mineola leuk dat je zo'n trotse mama voelde. Lekker is dat he O+ Je hebt ook een knappe vent, dus dat mag gerust!

Spees ja het is hier rustiger dan bij de babys. Ik vind het persoonlijk fijn. Want ik heb al niet zoveel tijd om bij te lezen :P En ik merk ook dat ik minder post omdat F niet zo heel veel spannends doet. Dagen zijn steeds vaker voorspelbaar en ze doet lekker haar ding. :Y

Mango hoe was de nacht gegaan? Had M goed geslapen? Gek he zo'n leeg bedje..

Soes ik kan niet wachten tot F ook zo lollig gaat doen, geweldig lijkt me dat :D

Ik heb zo'n zin in woensdag O+ Eerst de 12 weken echo en daarna lekker zwemmen met (8> en F
Nieuw (tweedehands wel) badpakje voor F gekocht

deze maar dan rood :)

Iemand zin om dreumesfoto's te spammen. Ik ben benieuwd en heb zin om foto's te kijken :D
pi_133600400
Ja hoor ;)
Mijn dametje, gisteren wandelen in de stad !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten asje

beterschap CS. :*

[ Bericht 12% gewijzigd door kleinzusje op 25-11-2013 09:20:58 ]
  maandag 25 november 2013 @ 09:04:52 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600415
Soesa, dat klinkt echt lief O+ leuk zeg, en gek idee dat ze in een paar maanden al zoveel extra kunnen...

Mango ik ben ook benieuwd naar de logeerpartij van je zoon!

Kwisted, ben je nerveus voor de echo of dat niet echt? Je hebt pas nog het hartje gehoord, toch?
Ik heb nog wel een foto van Silvijns feestje gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

Mooie meid, KZ!
pi_133600425
Oh wat lief en leuk Spees O+
pi_133600455
Bitterend, gefeliciteerd! Fijne dag vandaag met je peuter!

Speen: dat was geloof ik de eerste stelregel die sneuvelde... Ik wilde eigenlijk zo rond tien maanden of zo afbouwen (of misschien wel eerder, wanneer nam de zuigbehoefte volgens de boekjes af?). Want idd, overdag met een speen vind ik geen gezicht. Maar hij heeft m alleen in bed en soms krijgt hij 'm van man als hij overstuur is. Daar hebben we altijd ruzie over want ik wil dat dus niet, en hij is ook goed te troosten zonder.
Anyhow, ik heb geen problemen met speen in bed, hij wil m wel echt graag hebben om in slaap te vallen maar in zn slaap valt hij uit z'n mond. Hij slaapt dus vrijwel de hele nacht zonder speen. Ik denk dat ik het met anderhalf wel mooi vind en kijk of we uiterlijk tegen die tijd zonder kunnen.

Kwis, spannend 12 weken! Gaat het goed allemaal?
pi_133600470
Oh KZ, wat een popje heb je toch! Die jas staat haar goed zeg!
En Silvijn, die kuif! Hij lijkt echt veel ouder dan 1! (en is die foto nou op z'n kop?)

Ik zal ff zoeken of ik iets leuks heb.
pi_133600491
Dank ! :*
  maandag 25 november 2013 @ 09:12:46 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600497
Hahaha, ja hij hangt op zijn kop. Daarom is zijn kuif zo huge :+ Hij lijkt wel zo'n 50's-acteur.
pi_133600503
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Hahaha, ja hij hangt op zijn kop. Daarom is zijn kuif zo huge :+ Hij lijkt wel zo'n 50's-acteur.
Ja dat ! O+
pi_133600632
Spees & Silvijn gefeliciteerd en welkom hier *O* . Hij ziet er echt een stuk ouder uit al en wow dat haar!! E heeft heel blond en dun haar dus je ziet nauwelijks dat hij haar heeft.

Bitterend & R gefeliciteerd en tot over vijf maanden -O-

Nijntje verstoppertje lijkt mij ook een heel leuk spel. E krijgt hem van sinterklaas dus ik ben blij te horen dat jullie kleintjes het ook leuk vinden.

TIps voor het afleren van een speen heb ik niet. E heeft er nooit één gehad, die heeft mama ;) . In zijn bed heeft hij alleen een paar knuffels, maar bij ons in bed heeft hij wel een aantal boekjes waar hij 's ochtends in leest.

Al die kletsende en grapjes uithalende dreumessen :)

CS leuk is het spoorwegmuseum hè. E vindt het er ook altijd geweldig. Balen van die spruw zeg. Misschien ook wel 'fijn' om te merken dat zijn gedrag/ het niet lekker in zijn vel zitten echt een oorzaak heeft.

Wij zijn zaterdag met E en zijn grote broer naar sinterklaas geweest bij papa op het werk. E wilde Zwarte Piet en Sinterklaas wel een high five geven maar op schoot bij de Sint was 'nee, nie kjaas'
Ik vind E zo leuk, net als ik denk dat hij niet leuker kan worden doet hij iets waar ik weer van smelt O+
pi_133600647
Weer weg

[ Bericht 32% gewijzigd door Mineola op 25-11-2013 09:37:29 ]
pi_133600658
Oh wat een mooi ventje O+
  maandag 25 november 2013 @ 09:25:44 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133600671
Leuke foto's Mineola! Hij heeft een heel herkenbaar gezichtje vind ik! Vrolijk en knap kereltje :)

Dat klinkt lief, Roos O+ En herkenbaar. Dat je elke keer denkt, nee nú is ie op zijn leukst en dan wordt t nog leuker :)
pi_133600695
Klinkt zeker heel lief Roos !
  maandag 25 november 2013 @ 09:34:15 #95
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133600803
Bitterend gefeliciteerd *O*

Wat een mooi manneke die Silvijn, ook een erg mooie naam ook :Y

Hier is nijntje verstoppertje een groot succes!!! Dus zeker een aanrader ^O^
Rayen 2½ jaar!
  maandag 25 november 2013 @ 09:52:35 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133601118
Shoot, Foto's van KZ en Mineola gemist!

CS, beterschap voor M. Het zou idd een hoop verklaren als hij spruw heeft.

Die foto van Silvijn O+ ! Wat een mooie vent is het zeg!

Speen nooit geen probleem mee gehad. Na 3 maanden spuugde ze em zelf uit en ging daarna op d'r wijs- en middelvinger fiepen, maar toen ze de eerst tandjes kreeg beet ze zichzelf en was dat ook afgelopen. Daarnaast was mama ook een jaar lang levende speen ;).

Bitterend, gefeliciteerd met je peuter!!! Tot over 3 weken!!!!
(WHUT 3 WEKEN EN DAN HEB IK OOK GEEN DREUMES MEER :'( !
pi_133601136
Minikz :) wat een schatje.

En silvijn wat een mooiere, gave broek ook.

Miniola gemist ;(

Speen ook alleen in bed hier. En ook uit als ie slaapt. Vind het ook nog wel prima. Is erg makkelijk bij het in bed leggen nu. Zeker nu hij zo'n last heeft van zijn tanden. Hij kauwt er ook op (op de randjes) ws tegen pijn /jeuk.
  maandag 25 november 2013 @ 10:05:25 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133601355
omfg, probeer iemand uit te leggen dat het niet verstandig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen...Maar ze snapt er geen reet van, ja maar ik heb het vaak zat gezien zegt ze....OMG. Plaatjes en links heb ik gestuurd naar dr. maar ze snapt t nog niet...Uitleg erbij.......Echt, sommige mensen }:|
  maandag 25 november 2013 @ 10:07:48 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133601405
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:05 schreef PureEvil het volgende:
omfg, probeer iemand uit te leggen dat het niet verstandig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen...Maar ze snapt er geen reet van, ja maar ik heb het vaak zat gezien zegt ze....OMG. Plaatjes en links heb ik gestuurd naar dr. maar ze snapt t nog niet...Uitleg erbij.......Echt, sommige mensen }:|
-O- Bizar.
Ik ben me daar ook in het verdiepen trouwens voor onze tweede, heb je die linkjes voor me? :D Tot hoe lang moet dat, moet dat altijd, ik heb al wat rondgekeken en gezien welke dragers wel en niet ergonomisch zijn, maar zou wel graag wat achtergrondinfo hebben! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133601487
Ik zou even naar het draagdoekentopic gaan Enf, daar kunnen ze je zeker helpen!

Gefeliciteerd met je peuter Bitterend *O* Tot over twee maaanden ( :o ! )

Ik heb Miniola gezien *O* O+ Nu nog achterhalen hoe hij heet :+ En KZ's meisje, wat een poppeke. M zou al drie keer de muts voor zijn ogen hebben weggetrokken en gepiept hebben dat zijn mouwen te lang zijn :D En Feestsilvijn met kuif O+ Ik sluit me aan bij Roosje qua haarcommentaar :D

Gaan jullie vaak naar het Spoorwegmuseum Roosje? Wij wonen redelijk in de buurt en hebben nu een museumjaarkaart, dus ik denk dat we in de toekomst vaker gaan. Ik vind het er super maar 16 euro voor anderhalf uur (langer houdt hij het nog niet echt vol) is me wat gortig.

M heeft geen spruw maar een virale infectie in zijn mond -O- Jammer genoeg kun je daar dus niets aan doen, dus hij moet uitzieken. Hij is ook erg verkouden en hoest veel, dus daar hangt het mee samen. Nou ja, dat wordt een tijdje overleven op bananen en krentenbollen :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')