abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133542324
Het lijkt een redelijk algemeen thema hier op rp, vreemdgaan. Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam? Los van soa's, waarom is het erg als je partner seksuele heeft met een ander. Is het voornamelijk dat we ons bedreigt voelen dat zij ook intiem met iemand anders kan zijn? Leven we in de illusie dat onze partner echt alleen ons aantrekkelijk vind? Ik begrijp niet precies wat het probleem is. Gevoelsmatig zou ik het inderdaad ook kunt vinden als mn vriendin met een ander flikflooit, maar waarom eigenlijk?
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:59:06 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_133542342
Omdat dat het punt van een relatie is, dat je [alleen] bij elkaar blijft?
Anders kan je net zo goed alles wat los en vast zit neuken en achterlaten :')
pi_133542365
Mag wel. Je moet t alleen wel afspreken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133542377
Wat een vraag :')
pi_133542382
Duik de geschiedenisboeken eens in en zoek het woord: 'religie' een op.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:06:31 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133542447
vraag het aan je vriendin......oh ja die heb je niet -O-
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133542479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef trigt013 het volgende:
Niemand hier op FOK! denk ik.
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:09:38 #8
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133542487
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:08 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

Niemand hier op FOK! denk ik.
ik heb er 1.... *O*

In de kelder, dat wel. ~O>
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133542525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef trigt013 het volgende:
ouch

Anyway, jullie relatie draait dus alleen om de seks? Dus als de seks minder wordt maak je het uit? Lekker oppervlakkige kutrelatie dan.
pi_133542532
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ouch

Anyway, jullie relatie draait dus alleen om de seks? Dus als de seks minder wordt maak je het uit? Lekker oppervlakkige kutrelatie dan.
Wat is een relatie voor jou? Er bestaan veel soorten relaties.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133542553
Vreemdgaan gaat over tegen afspraken ingaan, achter de rug om en dat soort dingen. Dat breekt vertrouwen en is vooral daarom erg slecht. Je wil kunnen bouwen op je partner, je wil dat je hart veilig is bij je partner.

Ik heb geen enkele moeite met buiten de deur neuken, voor mij geeft het zelfs best wat rust om de relatie open te houden. Ben er geheel zeker van dat hij bij mij blijft omdat hij daar keer op keer voor kiest, niet omdat ik de enige bron van seks ben, niet omdat hij niet beter weet en ga zo maar door.
Voor mij is geestelijke trouw wel erg belangrijk, zijn hart is van mij en andersom, maar lichamelijke trouw boeit me niet. Ik heb er geen enkele last van als hij als hij weg is een ander neukt, zolang hij geen soa's of buitenechtelijke kinderen oploopt heb ik daar geen enkele last van. En het samen expirimenteren vind ik zelfs erg opwindend.

Maar dit is dan wel een open afspraak, het gaat niet achter mijn rug om, ik word niet belogen en bedrogen, ik weet heel precies waar ik aan toe ben. Weet dat ik kan zeggen nu even niet omdat ik bv een keer emotioneel onstabieler ben, weet dat ik op hem kan bouwen en dat mijn hart veilig is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_133542564
Het gaat om wat men afspreekt in de "relatie".
pi_133542568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Wat is een relatie voor jou?
moeilijk te definiëren, maar absoluut iets anders dan friends with benefits. Het heeft meer te maken met liefde, je veilig voelen, alles kunnen bespreken enzo, niet om haar plezier te onthouden.
pi_133542578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:59 schreef aequus het volgende:
Omdat dat het punt van een relatie is, dat je [alleen] bij elkaar blijft?
Anders kan je net zo goed alles wat los en vast zit neuken en achterlaten :')
Je kan ook bij elkaar blijven en wel anderen neuken natuurlijk.
O en rondneuken met jan en alleman is natuurlijk iets heel anders dan een relatie hebben, dus dat kun je niet 'net zo goed' doen. Je haalt meer uit een relatie dan alleen losse seks.
Wat je dan evt naast een relatie met een ander wél weer alleen daaruit haalt.

Overigens wil dit relaas niet zeggen dat ik vreemdgaan goedkeur, voor de duidelijkheid. Ik denk alleen wél dat het geen onmogelijkheid is dat het ooit zal gebeuren, in geen enkele relatie.
compact en kleverig.
pi_133542594
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:12 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ouch

Dus volgens jou is het óf vreemdgaan en bij elkaar blijven als de seks wat minder wordt, óf uit elkaar gaan?
Je kan niet gewoon genoegen nemen met wat minder seks eventueel?
compact en kleverig.
pi_133542600
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:14 schreef Suteibum het volgende:

[..]

moeilijk te definiëren, maar absoluut iets anders dan friends with benefits. Het heeft meer te maken met liefde, je veilig voelen, alles kunnen bespreken enzo, niet om haar plezier te onthouden.
Probeer dan te definiëren welke soort relatie je zou willen.

1.Liefde voor mensen in het algemeen: naastenliefde, caritas of 'onbaatzuchtige liefde' (Liefde die schenkt en er niets voor terug verwacht)
2.Liefde tot/van God, of van mens tot mens met God als tussenpersoon (agape)
3.Onvoorwaardelijke liefde voor alle levende wezens (metta, begrip uit het boeddhisme)
4.Liefde tussen familieleden, de liefde van ouders voor hun kinderen, enz. (storge)
5.Liefde voor vrienden (philia)
6.Liefde voor vreemden, Gastvrijheid. (Xenia)
7.Romantische liefde (verliefdheid)
8.Platonische liefde
9.Seksuele liefde, eros
10.Liefde voor zichzelf (een ontaarde vorm hiervan is narcisme)
11.Liefde tot een abstractum (bv. waarheidsliefde, taalliefde/taalmin)
12.Rituele vormen van liefde; hoofse liefde.
13.Liefde voor een voorwerp (in extreme mate: fetisjisme)
14.Liefde voor het vaderland (vaderlandsliefde)
(bron: wiki ed)

Bij jou gaat het volgens mij om erotische liefde ( nummer 9) ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door complicate op 23-11-2013 12:21:33 ]
pi_133542608
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag is niet waarom je dat niet achter de rug van je partner om mag doen, misschien dat vreemdgaan niet de term is die ik had moeten gebruiken. de vraag is waarom het de standaard is om monogaam te zijn ipv een open relatie. Wat is de psychologie daar achter? Wat is er op tegen als je partner seks met een ander heeft, en waarom spreken we allemaal standaard af om dat niet meer te doen.
pi_133542631
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het óf vreemdgaan en bij elkaar blijven als de seks wat minder wordt, óf uit elkaar gaan?
Je kan niet gewoon genoegen nemen met wat minder seks eventueel?
dat was een reactie op dat monogame seks blijkbaar de kern van een relatie vormt. Niet perse mijn overtuiging dus :)
pi_133542636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Suteibum het volgende:
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag is niet waarom je dat niet achter de rug van je partner om mag doen, misschien dat vreemdgaan niet de term is die ik had moeten gebruiken. de vraag is waarom het de standaard is om monogaam te zijn ipv een open relatie. Wat is de psychologie daar achter? Wat is er op tegen als je partner seks met een ander heeft, en waarom spreken we allemaal standaard af om dat niet meer te doen.
Dat zeggen we toch.
Hangt af van welk relatie je kiest. Vandaar dat ik je vraag hoe zie je een relatie? Er kan geen juist of fout antwoorden bestaan, het draait om JOUW visie over relatie. Vertel (als je wilt) :7
Ik ben benieuwd :s)
pi_133542666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:18 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat zeggen we toch.
Hangt af van welk relatie je kiest. Vandaar dat ik je vraag hoe zie je een relatie? Er kan geen juist of fout antwoorden bestaan, het draait om JOUW visie over relatie. Vertel (als je wilt) :7
Ik ben benieuwd :s)
ik wil niet dat mn vriendin seks met een ander heeft, net als bijna iedereen. Waar ik niet de vinger achter krijg is waarom we dat allemaal zo erg zouden vinden.
pi_133542669
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Suteibum het volgende:
Voor veel mensen is het moeilijk om seks en liefde los te zien, als je wat onzeker bent, maakt dat het ook moeilijker.

Dat soort dingen bespreken is ook best lastig, je moet nl wel écht goede afspraken maken daarover.
Bv Wil je het vooraf weten (Schat ik ga naar Suus toe en die es ff aandouwen)
Of is achteraf goed genoeg (Ik heb Suus btw gisteren tijdens de lunch ff geneukt op t toilet)
Misschien wil je het niet perse weten
Wil je de persoon met wie hij t doet kennen, of juist niet, kun je bepaalde mensen/situaties uitsluiten enz.
compact en kleverig.
pi_133542672
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:58 schreef Suteibum het volgende:
Maar waarom zijn relaties normaal gesproken eigenlijk monogaam?
als jij dat 'normaal' vind, is dat verder jouw keuze…. Er is geen enkel dwang om zoiets niet in een relatie te bespreken en als beide partners er verder geen probleem mee hebben om niet monogaam te zijn, kan dat ook best 'normaal' voor beide personen zijn..
maar dan is het ook egen 'vreemdgaan' maar gewoon onderdeel van de afspraken..
verder zijn er meestal ook dan bepaalde 'voorwaarden' (bv het niet verliefd worden en ook niet 'achter elkaars rug' .. domweg omdat een relatie altijd vaart op 'vertrouwen' en dat is nog steeds zo als men sexueel misschien minder monogaam is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:22:36 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133542673
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:21 schreef Suteibum het volgende:

[..]

ik wil niet dat mn vriendin seks met een ander heeft, net als bijna iedereen. Waar ik niet de vinger achter krijg is waarom we dat allemaal zo erg zouden vinden.
Waarom zou jij het erg vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133542696
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:21 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Het is JULLIE keuze hé, als ze het niet erg vindt dat je met een ander neukt dan mag je dat doen hé.
Maar als ze het niet weet is dat vreemdgaan.
pi_133542706
Jaloezie. Waarom denk je dat mensen trouwen, het draait niet alleen om liefde :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')