Gewoon de eerste 2 seizoenen.. waar wel die nerdy/science/scifilm/comic book humor in zit.. wat ook de core van de show was, met Sheldon die lekker autistisch is en de interactie met Penny..quote:Op zondag 2 februari 2014 10:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik snap al die negatieve reacties op de nieuwe afleveringen niet zo. Tuurlijk is de één leuker dan de ander, maar bijvoorbeeld deze laatste vond ik echt weer erg leuk. Ik heb hier ook wel eens aangegeven dat het voor mij juist leuker is geworden omdat ik niets weet van al die sci-fi films en stripboeken enzo.
Vandaar mijn vraag: kunnen jullie (en dan bedoel ik dus de posters die steeds zeggen dat de eerdere seizoenen zoveel beter waren) mij één voorbeeld geven van een aflevering die jullie briljant vonden uit de eerste seizoenen? Dan ga ik die kijken en eens vergelijken met de huidige. Ik heb gewoon de hele serie leuk gevonden, dus ik ben wel eens benieuwd of ik dat niveauverschil ook zie.
Daar verschillen de meningen dus over. Ik sta echt op het punt om te stoppen met kijken af en toe.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vind de latere seizoenen eigenlijk ook niet slechter dan de eerdere seizoenen. Is de serie veranderd? Jazeker. Maar niet ten koste van de kwaliteit. Extra cast toevoegingingen kwamen ook op het goede moment.
Doe dat dan ook, en val ons niet meer lastig..quote:Op zondag 2 februari 2014 19:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen dus over. Ik sta echt op het punt om te stoppen met kijken af en toe.
Ok, heb s2e3 net gekeken. Inderdaad een erg leuke aflevering, maar ik kan niet zeggen dat ik die nu zoveel beter vind dan bijvoorbeeld het huidige seizoen. In ieder seizoen zitten gewoon een paar erg goede afleveringen, een paar mindere en de meesten zijn gewoon leuk. In het huidige seizoen vond ik de aflevering met de speurtocht van Raj bijvoorbeeld echt heel erg leuk.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:25 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Gewoon de eerste 2 seizoenen.. waar wel die nerdy/science/scifilm/comic book humor in zit.. wat ook de core van de show was, met Sheldon die lekker autistisch is en de interactie met Penny..
En niet vergeten creepy Howard!
S02e03 bijvoorbeeld blijf ik leuk vinden
Fanboy met lange teentjesquote:Op maandag 3 februari 2014 07:31 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Doe dat dan ook, en val ons niet meer lastig..
Dat was dan ook de enige aflevering die in de buurt kwam van het niveau van eerst. Het is te mainstream geworden met al die vrouwen erbij en het maakt de serie voor fans van het eerste uur minder leuk.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ok, heb s2e3 net gekeken. Inderdaad een erg leuke aflevering, maar ik kan niet zeggen dat ik die nu zoveel beter vind dan bijvoorbeeld het huidige seizoen. In ieder seizoen zitten gewoon een paar erg goede afleveringen, een paar mindere en de meesten zijn gewoon leuk. In het huidige seizoen vond ik de aflevering met de speurtocht van Raj bijvoorbeeld echt heel erg leuk.
Waarschijnlijk mis je dan ook veel grappen uit die afleveringen. Niet denigrerend bedoeld natuurlijk, maar de helft van de grappen in de beginfase vereisen wel een bepaalde mate van voorkennis van of comics, of startrek/wars, of de academische beta wereld. Althans in mijn herinnering, het kan zijn dat ik na vier jaar een geromantiseerd beeld hebopgebouwd.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ok, heb s2e3 net gekeken. Inderdaad een erg leuke aflevering, maar ik kan niet zeggen dat ik die nu zoveel beter vind dan bijvoorbeeld het huidige seizoen. In ieder seizoen zitten gewoon een paar erg goede afleveringen, een paar mindere en de meesten zijn gewoon leuk. In het huidige seizoen vond ik de aflevering met de speurtocht van Raj bijvoorbeeld echt heel erg leuk.
Nee dat klopt wel.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mis je dan ook veel grappen uit die afleveringen. Niet denigrerend bedoeld natuurlijk, maar de helft van de grappen in de beginfase vereisen wel een bepaalde mate van voorkennis van of comics, of startrek/wars, of de academische beta wereld. Althans in mijn herinnering, het kan zijn dat ik na vier jaar een geromantiseerd beeld hebopgebouwd.
Dat klopt denk ik inderdaad.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mis je dan ook veel grappen uit die afleveringen. Niet denigrerend bedoeld natuurlijk, maar de helft van de grappen in de beginfase vereisen wel een bepaalde mate van voorkennis van of comics, of startrek/wars, of de academische beta wereld. Althans in mijn herinnering, het kan zijn dat ik na vier jaar een geromantiseerd beeld hebopgebouwd.
Klinkt een beetje denigrerend, dit. Niet dat ik me voel aangesproken, Dungeons en Dragons zoals ze in BBT spelen, doe ik niet, maar ik ken zat mensen die het wel doen, heb het ze zien doen en als je een rijke fantasie hebt, kan het volgens mij ook nog best leuk zijn.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
'nee, bestaat dat écht? Doen mensen dit serieus?'
Zat mensen die D&D spelen hoor of Magic the Gathering. Zelf nooit gespeeld maar wel eens gekeken toen een aantal mensen dat in een gamestore zat te spelen. En volgens mij gaan mensen inderdaad ook verkleed naar Comicon.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat klopt denk ik inderdaad.
Ik weet echt niets van superhelden, strips en WoW-achtige spelletjes. Ik vind de afleveringen waarin ze van die bordspellen (heet dat niet dungeons and dragons oid?) spelen altijd erg grappig, maar tegelijk roep ik tegen mijn vriend: 'nee, bestaat dat écht? Doen mensen dit serieus?'. Hetzelfde geldt voor die comic-con afleveringen - ik vind het hilarisch, maar snap de helft van de verwijzingen volgens mij niet.
En dat cosplay kan wel eens HEEL goed zijn:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Zat mensen die D&D spelen hoor of Magic the Gathering. Zelf nooit gespeeld maar wel eens gekeken toen een aantal mensen dat in een gamestore zat te spelen. En volgens mij gaan mensen inderdaad ook verkleed naar Comicon.
Ik denk niet dat dat het echt is. Ik denk dat "fans van het eerste uur" altijd wel wat te zeiken zullen hebben over de afleveringen van het vijfde seizoen. Zo gaat dat nu eenmaal bij alle series, en al helemaal bij sitcoms. Als het nieuwe eraf is, moet de formule aangepast worden. Als de makers nog steeds hetzelfde zouden doen als in seizoen 1 en 2, zou iedereen lopen bitchen dat het nubwel erg eentonig wordt en de rek duidelijk uit de formule is. Zelfbenoemde "puristen" hebben altijd wel wat te janken als ze zien dat de massa "hun serie" ook leuk vindt.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:05 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat was dan ook de enige aflevering die in de buurt kwam van het niveau van eerst. Het is te mainstream geworden met al die vrouwen erbij en het maakt de serie voor fans van het eerste uur minder leuk.
Die zien er inderdaad helemaal niet verkeerd uitquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En dat cosplay kan wel eens HEEL goed zijn:
http://www.tested.com/inv(...)s/item/sdcc2013_002/
O nee sorry zo bedoel ik het helemaal niet! Meer dat het voor mij een helemaal onbekende wereld is. Juist leuk dat er mensen zijn die zo in een hobby kunnen opgaan. Voor mij was het alleen helemaal nieuw.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:50 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje denigrerend, dit. Niet dat ik me voel aangesproken, Dungeons en Dragons zoals ze in BBT spelen, doe ik niet, maar ik ken zat mensen die het wel doen, heb het ze zien doen en als je een rijke fantasie hebt, kan het volgens mij ook nog best leuk zijn.
Of, *shock horror*, je neemt een voorbeeld aan de Britten en gaat iets anders doen. Niet alles hoeft 100 afleveringen te halen voor syndication en lang niet alles wordt daar beter van.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het echt is. Ik denk dat "fans van het eerste uur" altijd wel wat te zeiken zullen hebben over de afleveringen van het vijfde seizoen. Zo gaat dat nu eenmaal bij alle series, en al helemaal bij sitcoms. Als het nieuwe eraf is, moet de formule aangepast worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |