quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
quote:Op zondag 24 november 2013 15:53 schreef Momo... het volgende:
Opstelling FC Twente: Marsman, Schilder, Bjelland, Bengtsson, Rosales, Ebecilio, Gutierrez, Eghan, Tadic, Castaignos, Promes.
Jup. Eghan is baas.quote:
1 2 3 4 5 6 | Goals: Promes - 7 Castagnos - 7 Tadic - 6 Eghan - 4 Ebecilio - 3 |
Leermomenten. De volgende keer kijk Marsman wel uit. En Schilder is natuurlijk geen linksback. Mede daarom was Verbeek zo levensgevaarlijk. Verdedigend zag het er bij vlagen shaky uit. Daar valt nog winst te behalen.quote:Op zondag 24 november 2013 18:30 schreef bambino het volgende:
Al met al wel redelijk goede wedstrijd. Beetje jammer van de 2 tegen treffers.
quote:Op zondag 24 november 2013 14:29 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Het is wachten tot we weer bovenaan staan. En dus op het volgende onderzoekje..
Terug naar Mars met die gozert.quote:Op zondag 24 november 2013 19:29 schreef Plasterk het volgende:
Beide doelpunten slecht gekeept door Marsman.
Het spel vond ik nog niet al te best..quote:Op zondag 24 november 2013 19:05 schreef blistah het volgende:
Prima wedstrijdje en eindelijk weer 3 punten.
Mja klopt eigenlijk wel. Beter dan de tweede helft tegen NEC was het sowieso.quote:Op zondag 24 november 2013 22:13 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het spel vond ik nog niet al te best..
Ik luisterde via een stream en het klonk allemaal heel gezapig, maar dat kan wellicht aan gedempte microfoons liggen...quote:Op maandag 25 november 2013 11:16 schreef Stienn het volgende:
Waar is de sfeer gebleven in de Veste?
Wordt al tijden met de dag minder jammer genoeg.quote:Op maandag 25 november 2013 11:16 schreef Stienn het volgende:
Waar is de sfeer gebleven in de Veste?
Mwah vond sommige wedstrijden dit seizoen nog wel redelijk.quote:Op maandag 25 november 2013 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wordt al tijden met de dag minder jammer genoeg.
Enschede wordt Tuckerville jonguh, hoppa!!quote:Op maandag 25 november 2013 19:24 schreef Moody het volgende:
Alles komt goed. Ilse en Waylon komen de Veste op de kop zetten.
Joepiequote:Op maandag 25 november 2013 19:24 schreef Moody het volgende:
Alles komt goed. Ilse en Waylon komen de Veste op de kop zetten.
Verlinde.quote:
Verlinde moet z'n muil houden, dikke graftak.quote:Op maandag 25 november 2013 19:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Verlinde.
Hij vertelde net dat hij de Reclame Code Commisie heeft gebeld om dit eens uit te gaan zoeken
Hij vond dat de promotie op de publieke tv niet kon, omdat onze belastingcenten dan gebruikt werden om concertkaarten te verkopen.
Hij vergeet ff al die shows over Volendam op die zenders
Hoppaquote:Op maandag 25 november 2013 23:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Verlinde moet z'n muil houden, dikke graftak.
quote:Op maandag 25 november 2013 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dan word ik liever opgezweept door Bruce Dickinson of Rob Halford
Hij vergeet even dat zij zelf al zijn eigen musicals plugt bij RTL, maar da's commercieel dus okee.quote:Op maandag 25 november 2013 19:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Verlinde.
Hij vertelde net dat hij de Reclame Code Commisie heeft gebeld om dit eens uit te gaan zoeken
Hij vond dat de promotie op de publieke tv niet kon, omdat onze belastingcenten dan gebruikt werden om concertkaarten te verkopen.
Hij vergeet ff al die shows over Volendam op die zenders
Dat beuk kwartiertje helpt wel meestal, afgelopen zondag kwam de sfeer alleen maar van de 100 / 150 schalke 04 supporters die naast het uitvak zaten stonden. Snap dan niet dat vak-p niet iets heeft van we moeten ff laten zien wat we kunnen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:03 schreef bambino het volgende:
[..]
Mwah vond sommige wedstrijden dit seizoen nog wel redelijk.
Nummer 1 speelde waarschijnlijk wel een grote rol daar in, maar als ze voor de wedstrijd hardstyle en dergelijke gaan draaien, dan komt de mood er wel een beetje in.
Maar overall word het wel minder.
Nou slayer is dan wel weer iets te imhoquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Slayer mag ook wel hoor. Dat is meer opzwepen dan Maiden of priest (natuurlijk heb ik alle studio-albums van alle 3 :d )
Slayer begint saai te worden, alles klinkt hetzelfdequote:Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Slayer mag ook wel hoor. Dat is meer opzwepen dan Maiden of priest (natuurlijk heb ik alle studio-albums van alle 3 :d )
En daarna welkom in de hel van Enschede instartenquote:Op dinsdag 26 november 2013 13:11 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je hoeft ook alleen maar Angel of Death te draaien voor de wedstrijd he
Haha, zeer mee eens. Resurrection van Halford voor de wedstrijd eropquote:Op maandag 25 november 2013 19:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dan word ik liever opgezweept door Bruce Dickinson of Rob Halford
Nou enquote:
Waar bemoeien ze zich mee.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
http://www.twentefans.nl/(...)woon-ons-recht-.html
[ afbeelding ]
Daar gaat die ouwe teringlijer weer hoor
quote:
quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Of gewoon Painkiller draaien, 32.000 headbangers op de tribune
\m/
Leoquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
http://www.twentefans.nl/(...)woon-ons-recht-.html
[ afbeelding ]
Daar gaat die ouwe teringlijer weer hoor
Jeugd van tegenwoordig. Niks gewendquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:37 schreef bambino het volgende:
[..]
Denk dat er weinig mensen in het stadion zijn die dit tof vinden.
Oh want de 3,5 jaar dat je ouder bent maakt zoveel verschil?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Jeugd van tegenwoordig. Niks gewend
quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Of gewoon Painkiller draaien, 32.000 headbangers op de tribune
\m/
Zie PIquote:Op dinsdag 26 november 2013 21:41 schreef bambino het volgende:
[..]
Oh want de 3,5 jaar dat je ouder bent maakt zoveel verschil?
Grandpa Drokz erbijquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:32 schreef ReMcOrE het volgende:
of gewoon een beetje toffe hardcore, lekker voor de sfeer![]()
[..]
Checkquote:Op woensdag 27 november 2013 01:55 schreef huffderobot het volgende:
Topictitel: Eindelijk weer winst en (dus) een onderzoekje. Leo, die had ik niet verwacht! Geduchte tegenstander...
Troost je, ze starten er elke maand wel eentjequote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Momo... het volgende:
Als dat onderzoek erop zit is het seizoen alweer bijna afgelopen
Ik gok Personal Information?quote:
Leo weet als geen ander hoe het is om iemand naast je op de bank te moeten dulden...quote:Op woensdag 27 november 2013 09:50 schreef Momo... het volgende:
Als dat onderzoek erop zit is het seizoen alweer bijna afgelopen
PI = Post Icon, dat plaatje linksboven aan je bericht (rechts naar je UI (User Icon) )quote:Op woensdag 27 november 2013 13:28 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik gok Personal Information?
Anders geen idee.
Ik keek op je fobo en daar stond je geboortedatum
Nog even en het is Twente Hengelo.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:31 schreef ReMcOrE het volgende:
en een nieuw stadion in Hengelo dus, naast FBK
http://www.voetbalprimeur(...)adion-op-fbk-complex
het veld in de Veste wordt straks in ieder geval een stuk minder belastquote:Op donderdag 28 november 2013 19:36 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Nog even en het is Twente Hengelo.
Dan ben ik ook voor. Strakke mat is veel waard voor een voetballende ploeg.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
het veld in de Veste wordt straks in ieder geval een stuk minder belast
benieuwd wat voor pot ze morgenavond op de mat leggen tijdens Roda uit, altijd lastig...quote:Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Dan ben ik ook voor. Strakke mat is veel waard voor een voetballende ploeg.
Ah, nu snap ik iig je postquote:Op donderdag 28 november 2013 19:30 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
PI = Post Icon, dat plaatje linksboven aan je bericht (rechts naar je UI (User Icon) )
Ah crap, moest ook "de" post zijnquote:Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
die post waar jij op reageerde was geen post van mij, maar van Justin
Ja... Roda uit mogen we altijd blij zijn met een gelijkspel.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
benieuwd wat voor pot ze morgenavond op de mat leggen tijdens Roda uit, altijd lastig...
Mjaquote:Op donderdag 28 november 2013 21:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja... Roda uit mogen we altijd blij zijn met een gelijkspel.
1 lukt nietquote:Op donderdag 28 november 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
1 Roda uit winst en we doen weer leuk mee.
2 Gewoon vol op de aanval.
3 Wat je mag verwachten van een club met begroting van 50 miljoen die 1x per week een wedstrijdje eredivisie speelt....
Expect the worst.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
1 lukt niet
2 tot aan de 0-1 of 0-2, daarna kakken we in
3 yup
Ik zie hooguit een gelijkspel
Een paar jaar geleden had Twente een begroting van 45 miel toen Janko, Ruiz, Janssen etc. er speelde.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
Roda uit winst en we doen weer leuk mee.
Gewoon vol op de aanval. Wat je mag verwachten van een club met begroting van 50 miljoen die 1x per week een wedstrijdje eredivisie speelt....
quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoe heeft Twente gespeeld gisteren in de EL?
Begroting is niet afhankelijk van de salarissen natuurlijk. Je draait het omquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:20 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had Twente een begroting van 45 miel toen Janko, Ruiz, Janssen etc. er speelde.
Dat is nu denk ik echt niet meer het geval. De enige spelers die nog veel verdienen zijn Castagnos en Tadic volgens mij.
Salarissen zijn alleen maar gedaald. Grootverdiener Fer is pleite, net zoals een heel zwikje andere overbodige spelers.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Begroting is niet afhankelijk van de salarissen natuurlijk. Je draait het om
Rond de 50 miljoen zitten ze nu. De salarissen zijn niet veel hoger geworden - mede dankzij de vele jonge spelers. Dat is niet verkeerd natuurlijk, al zijn er wel wat topverdieners. Daarbij, begroting bestaat uit meer dan alleen salaris.
Als we Roda uit winnen, worden we kampioen. Feit.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
Roda uit winst en we doen weer leuk mee.
Gewoon vol op de aanval. Wat je mag verwachten van een club met begroting van 50 miljoen die 1x per week een wedstrijdje eredivisie speelt....
Lekker 90 minuten nagelbijten en billen knijpen.quote:
2009/2010 wonnen we. Vanavond winst betekent dus kampioenschap.quote:
Hier is geen speld tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
2009/2010 wonnen we. Vanavond winst betekent dus kampioenschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |