Ik vond hem niet zoquote:
Ik vond em niet zo lekker, is ook absoluut geen snert.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:29 schreef Mirjam het volgende:
zometeen snert van de hema, ik hoop dat die een beetje te pruimen is
Hmmmmquote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef Myraela het volgende:
Voor vanavond ga ik voor het eerst varkensbuik maken.
Gemaakt maar niet gegeten, of alleen even geproefd. Ik lust het niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:27 schreef Myraela het volgende:
Voor vanavond ga ik voor het eerst varkensbuik maken.
wat zonde!quote:Op woensdag 27 november 2013 19:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gemaakt maar niet gegeten, of alleen even geproefd. Ik lust het niet.
Misluktquote:Op woensdag 27 november 2013 11:05 schreef BlackLining het volgende:
Net rundvlees in blokkies gesneden en dat ligt nu te marineren in rode wijn met laurierblad, tijm, jeneverbes en een kaneelstokje.
Boeuf bourguignon vanavond
Is alleen geen fijn werk dat koken zo op de vroege morgen met een mega-kater.
wat heb je daar voor gebruikt, een recept of gewoon zelf bij elkaar gemikt?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Greys het volgende:
Ovenschotel met pasta, champignons, chorizo, prei en kaas
[ afbeelding ]
Ik vind zulke dingen er altijd goddelijk uitzien.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Greys het volgende:
Ovenschotel met pasta, champignons, chorizo, prei en kaas
[ afbeelding ]
Ik ben niet van de mixjes, maar deze mix MOET je een keer proberenquote:Op woensdag 27 november 2013 21:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat heb je daar voor gebruikt, een recept of gewoon zelf bij elkaar gemikt?
Dat is wat anders dan ik vandaag gedaan heb jaquote:Op woensdag 27 november 2013 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Vijf minuten hakken (worst, champignons, prei) en daarna op je kont zitten tot de oven klaar is. Ik houd er van.
Oef! Zonde!quote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mislukt
Had sowieso maar 2 uur tijd om te stoven wat véél te kort is, meestal doe ik 6 uur. En de handel is toen ik ff niet op zat te letten aan de kook gegaan. Bijzonder taai vlees dus, en teveel saus die ik niet ingekookt kreeg. Daarnaast de laag puree die er nog overheen gaat laten verbranden in de oven.
dat ga ik zeker eens proberenquote:Op woensdag 27 november 2013 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben niet van de mixjes, maar deze mix MOET je een keer proberen(o.a. bij Jumbo en AH)
Je koopt dit zakje:
[ afbeelding ]
Je gooit 250 gram ongekookte harde pasta in een ovenschaal en gooit er door wat je lekker vindt. Op het zakje mix staat 'blokjes ham', maar ik hak in plaats daarvan een chorizo/salamiworst aan stukkies, dat geeft honderd keer meer smaakEn dan preiringen en champignons of paprika, wat je wilt. Er over een laag geraspte oude kaas.
Dan 700 ml water mengen met 125 ml ongeslagen room (op het zakje staat 125 ml Bueband Finesse, maar da's kul, zo'n klein bakje ongeslagen room is precies 125 ml en goed zat) en daardoor het zakje mix, dat roer je door elkaar en giet je er overheen. En dan 45 minuten op 200 graden.
Dat wordt je nieuwe favo ovenschotel, wedden?Vijf minuten hakken (worst, champignons, prei) en daarna op je kont zitten tot de oven klaar is. Ik houd er van.
Gewoon datquote:Op woensdag 27 november 2013 23:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Oef! Zonde!
En wat heb je toen gegeten?
Smaakt het heel erg naar (gesmolten) kaas, of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben niet van de mixjes, maar deze mix MOET je een keer proberen(o.a. bij Jumbo en AH)
Je koopt dit zakje:
[ afbeelding ]
Je gooit 250 gram ongekookte harde pasta in een ovenschaal en gooit er door wat je lekker vindt. Op het zakje mix staat 'blokjes ham', maar ik hak in plaats daarvan een chorizo/salamiworst aan stukkies, dat geeft honderd keer meer smaakEn dan preiringen en champignons of paprika, wat je wilt. Er over een laag geraspte oude kaas.
Dan 700 ml water mengen met 125 ml ongeslagen room (op het zakje staat 125 ml Bueband Finesse, maar da's kul, zo'n klein bakje ongeslagen room is precies 125 ml en goed zat) en daardoor het zakje mix, dat roer je door elkaar en giet je er overheen. En dan 45 minuten op 200 graden.
Dat wordt je nieuwe favo ovenschotel, wedden?Vijf minuten hakken (worst, champignons, prei) en daarna op je kont zitten tot de oven klaar is. Ik houd er van.
Ik ga hem vanavond makenquote:Op donderdag 28 november 2013 14:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Smaakt het heel erg naar (gesmolten) kaas, of valt dat wel mee?
SD houdt daar namelijk niet van, helaas.
Met de kaas die je er zelf in strooit zorg ik wel dat het maar op 1 helft komt (doe ik altijd met van die ovenschotelsquote:Op donderdag 28 november 2013 15:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik ga hem vanavond maken![]()
Dus ik kan daar nog wel over posten later
Overigens, als je oude kaas gebruikt wordt die wat harder, knapperiger, ik weet niet of hij dat wel lekker vindt?
Ik laat het je wetenquote:Op donderdag 28 november 2013 15:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Met de kaas die je er zelf in strooit zorg ik wel dat het maar op 1 helft komt (doe ik altijd met van die ovenschotels), dus dat komt wel goed.
Het gaat mij meer om de 'saus'. Als jij zou willen laten weten of die erg naar kaas smaakt, ben ik een blij (of juist niet als het zo is, lol) mens.
Echt heel erg smakelijk klinkt het nietquote:Op donderdag 28 november 2013 18:32 schreef Mirjam het volgende:
Na de kooktijd was de ovenpasta 1 vieze natte bende die niet gaar was. Na nog 20 minuten was het een stuk beter te pruimen.
Anne, het smaakt naar ham/kaas zoals die ham/kaas broodjes van de turk of warme bakker soms kunnen smaken, kun je daar wat mee?
45 minuten op 200 graden?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:32 schreef Mirjam het volgende:
Na de kooktijd was de ovenpasta 1 vieze natte bende die niet gaar was. Na nog 20 minuten was het een stuk beter te pruimen.
ja, volgens mij is die primaquote:Op donderdag 28 november 2013 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
45 minuten op 200 graden?Is je oven dan wel goed qua warmte? Ik heb echt van de 30 keer dat ik het gemaakt heb ofzo nog nooit gehad dat het een ongare kledderbende was namelijk. En degenen die ik ken die het ook altijd maken met datzelfde recept ook niet
De kaaskorst is natuurlijk 'hard' achtig en de pasta gewoon zacht. De eerste drie minuten na het uit de oven halen pruttelt het nog een beetje na aan de randjes, dat hoort zo, dat is na een paar minuten weg.
Jammer dat je het geen succes vond. Ik ga hem volgende week weer maken
best aardigquote:Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Echt heel erg smakelijk klinkt het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |