Als er zenuwen in de knel gekomen zijn, kan dat soms wel even duren voordat het herstelt. Je kan jezelf in ieder geval weer wat redden zo te zien en dat is denk ik heel fijn. Dat je de fijnere motoriek van je handen nodig hebt in je werk is natuurlijk lastig, maar het is goed te lezen dat het de goede kant op gaatquote:
Er staat geen onzin IN, de inhoud werd voornamelijk aangeleverd door mij, paardenkenner, en later ook andere paardenkenners.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:03 schreef Onderweg het volgende:
Mag toch hopen dat een productieteam van een tv programma de persreleases in de hand heeft. Als men zich dan niet ingelezen heeft, mag je dat hen best verwijten. Kan mij niet voorstellen dat je als paardenliefhebber graag een paardenblad leest waar onzin in staat ....
Ik denk dat een productieteam of een individuele journalist zich daaraan net zo schuldig maakt als 'iemand die persstukjes voor alle programma's schrijft'. De journalist wil ook zoveel mogelijk lezers/kijkers en krijgt een redacteur op zijn/haar dak als er stukjes komen die niemand trekt. Het is gewoon een kwestie van broodwinning, ook voor degene die de inhoud maakt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En misschien is dat ook in televisie land wel zo dat de mensen die de aankondigingen doen op sites etc, dat doen voor alle programmas en wat pakkends verzinnen en niet zozeer zich houden aan wat correct is. De taak is om zoveel mogelijk kijkers te trekken, niet om correct te zijn.
Immers, in het programma zelf kan er wel weer van alles rechtgetrokken of verduidelijkt.
toch wel en in het geval van TV, kijkt toch wel.
Volgens mij is dat een andere Sophiequote:
Je hebt gelijk (en ik dus niet)quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:20 schreef wonderer het volgende:
Ik dacht haar van de foto te herkennen.
quote:Ik zit trouwens pas in afl.2 op 14 januari
Ik kan de OP niet meer bewerken. Eigenlijk zou ik zo'n tekst liever als waarschuwing bij het posten van een reply hebben, diegene die dergelijke fouten maken lezen vast de OP nietquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:41 schreef Onderweg het volgende:
In http://www.iedereenisande(...)aded/StayinAlive.pdf :
"Gebruik transgender vriendelijke taal" (pagina 15, iets voor de OP?)
Dat lijkt mij voor hlb ook zinvol. Iemand komt uit de kast als hij/zij daar aan toe is, niet als het een sensationeel nieuwtje voor een ander is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:33 schreef Xenzo het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een (gouden) tip: ga transgenders naar andere toe niet outen, dat schijnt not done te zijn.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:33 schreef Xenzo het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een (gouden) tip: ga transgenders naar andere toe niet outen, dat schijnt not done te zijn.
Ja, dat zeker inderdaad. Maar laten we eerlijk zijn: transseksualiteit is nog steeds een (groot) taboe voor de meeste mensen, veel mensen hebben een "verkeerd" beeld van transseksualiteit. HLB-mensen zijn voor de meeste mensen "gewoon" en worden door de maatschappij veel meer geaccepteerd, wellicht komt dat omdat veel HLB-mensen door hun werk in de muziek, media, film of entertainment industrie bekend zijn. Het klinkt gek misschien, maar ik denk toch echt dat we qua acceptatie van transgenders veel aan Kelly van Big Brother te danken hebben: ze kwam binnen als een blonde vrouw met lange benen, een prachtig lijf en een stem alsof ze een pakje zware Van Nelle shag per dag rookte. Ik geef toe dat ik haar stem raar vond klinken voor een vrouw, maar ik had niet door dat zij als man geboren was, immers, er zijn wel meer vrouwen met een typische rokersstem. Toen ze uit de kast kwam als transvrouw, ja, toen viel alles op z'n plek. Hoe dan ook, er is toen wel heel veel over transseksualiteit gesproken en dat is alleen maar goed vind ik.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:28 schreef Onderweg het volgende:
Dat lijkt mij voor hlb ook zinvol. Iemand komt uit de kast als hij/zij daar aan toe is, niet als het een sensationeel nieuwtje voor een ander is.
Waarom, zijn transgenders een bedreiging voor de samenleving dan of zo? Ze zijn net zo "bedreigend" als 99,9% van de wereldbevolking: ze meppen een mug dood, maar ze plegen geen terroristische aanslagen voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 02:37 schreef wonderer het volgende:
Mensen menen anderen ook nog weleens te moeten "waarschuwen" dat iemand trans is. Dat is helemaal
Tja, dat is net zoiets als waarschuwen voor een oplichter. Transen bedriegen immers cisgender mensen omdat zij zich voordoen als iemand van het andere geslachtquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:37 schreef wonderer het volgende:
Mensen menen anderen ook nog weleens te moeten "waarschuwen" dat iemand trans is. Dat is helemaal
Wat Onderweg zei, dus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 06:16 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Waarom, zijn transgenders een bedreiging voor de samenleving dan of zo? Ze zijn net zo "bedreigend" als 99,9% van de wereldbevolking: ze meppen een mug dood, maar ze plegen geen terroristische aanslagen voor zover ik weet.
Laat ik het zo zeggen: als ik bevriend ben met persoon X. en ik weet niet beter dan dat hij een man is en iemand vertelt mij dat persoon X. in werkelijkheid een meisje is dan zou ik me zwaar in de zeik genomen voelen door de transman in kwestie, immers, hij had alle mogelijkheid om uit de kast te komen aangezien eerlijkheid het belangrijkst is. Het gaat mij dan niet eens om het feit dat hij fysiek gewoon een meisje blijkt te zijn, het gaat mij erom dat persoon X. niet eerlijk is geweest over zijn ware identiteit. Noem mij maar kortzichtig en dom, maar zo denk ik er dan over.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:01 schreef Onderweg het volgende:
Transen bedriegen immers cisgender mensen omdat zij zich voordoen als iemand van het andere geslacht. Dus voor dat soort truukjes moet je gewaarschuwd worden want voor je het weet trap je erin
.
Ik hoop dat je dit alleen bedoeld bij iemand in transitie naar meisje... als ik jou in het echt zou ontmoeten ga ik niet zomaar vertellen dat ik geboren ben als man hoor.quote:Op zondag 15 december 2013 05:08 schreef Xenzo het volgende:Laat ik het zo zeggen: als ik bevriend ben met persoon X. en ik weet niet beter dan dat hij een man is en iemand vertelt mij dat persoon X. in werkelijkheid een meisje is dan zou ik me zwaar in de zeik genomen voelen door de transman in kwestie, immers, hij had alle mogelijkheid om uit de kast te komen aangezien eerlijkheid het belangrijkst is. Het gaat mij dan niet eens om het feit dat hij fysiek gewoon een meisje blijkt te zijn, het gaat mij erom dat persoon X. niet eerlijk is geweest over zijn ware identiteit. Noem mij maar kortzichtig en dom, maar zo denk ik er dan over.
quote:Op zondag 15 december 2013 05:08 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als ik bevriend ben met persoon X. en ik weet niet beter dan dat hij een man is en iemand vertelt mij dat persoon X. in werkelijkheid een meisje is dan zou ik me zwaar in de zeik genomen voelen door de transman in kwestie, immers, hij had alle mogelijkheid om uit de kast te komen aangezien eerlijkheid het belangrijkst is. Het gaat mij dan niet eens om het feit dat hij fysiek gewoon een meisje blijkt te zijn, het gaat mij erom dat persoon X. niet eerlijk is geweest over zijn ware identiteit. Noem mij maar kortzichtig en dom, maar zo denk ik er dan over.
quote:Op zondag 15 december 2013 09:53 schreef Anmer het volgende:
[..]![]()
![]()
Oneens. Mijn huisgenoot is een transman (m.a.w. geboren met een vrouwelijk lichaam) en ik kwam hier pas na een jaar achter toen hij het me vertelde. Toen veranderde er niets want zijn gender was altijd al dat van een man en lichamelijk is hij nu ook een man alleen kwam dat laatste dus alleen wat later. Hij had niets te verbergen, juist nu hij er ook uit ziet als een man laat hij zijn ware identiteit zien. Als jij denkt dat iemand jou in de zeik neemt als hij of zij vroeger is geboren als het andere geslacht dan wil dat alleen maar zeggen dat jij transgenders niet serieus neemt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |