abonnement Unibet Coolblue
pi_134066485
Het TV-programma "Andere Tijden" heeft afgelopen avond een documentaire over transseksualiteit uitgezonden.
quote:
Transgender Pioniers: zondag 8 december 2013
Geboren in het verkeerde lichaam, tot in de jaren ’70 was er veel onbegrip en onkunde over transseksuelen. Artsen die wilden helpen, werd verweten dat ze sneden in een gezond lichaam. Hun patiënten zouden geestelijk in de war zijn en dus voer voor psychiaters, niet voor hormoonartsen en chirurgen. In veel steden was het volgens een politieverordening verboden zich openbaar te vertonen in kleding van het andere geslacht. Pesterijen en vernedering waren voor sommigen een bijna dagelijkse praktijk. Halverwege de jaren ’70 veranderde alles snel. Het VU ziekenhuis in Amsterdam kreeg de eerste transgenderkliniek ter wereld met een eigen hoogleraar transseksuologie. De pioniers van toen vertellen hun soms schokkende verhaal.
Ik persoonlijk vind het een keurige uitzending, voor zover ik er verstand van heb zijn er geen gekke dingen gezegd.
  zondag 8 december 2013 @ 23:57:52 #52
296917 Abby79
Being myself!
pi_134068897
Nette aflevering inderdaad :). Alleen die kleding in de 90er jaren was wel echt fout :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134070007
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:57 schreef Abby79 het volgende:
Alleen die kleding in de 90er jaren was wel echt fout :P.
Inderdaad, maar ja, dat zeggen mensen over tientallen jaren ook over onze huidige kleding vermoed ik.
  maandag 9 december 2013 @ 01:25:44 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_134070840
Ik vond het mooi.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_134111358
Was inderdaad een nette uitzending en geeft je toch wel wat te denken over onze huidige (relatief goede) situatie.

Het volgende café op 15-12-2013 17u-21u:

http://transcafe.nl/2013/(...)december-aanstaande/
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:51:51 #56
296917 Abby79
Being myself!
pi_134111512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:46 schreef Onderweg het volgende:
Het volgende café op 15-12-2013 17u-21u:

http://transcafe.nl/2013/(...)december-aanstaande/
Tot 21:00 is te laat, dan zit iedereen al BZV te kijken! :P

Was de eerste geslaagd?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134111886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:51 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Tot 21:00 is te laat, dan zit iedereen al BZV te kijken! :P

Was de eerste geslaagd?
De eerste keer was heel gezellig. Een aantal mensen ontmoet die ik niet kende, ook niet van internet.

Tja, je kunt nog de hele week op de bank tv kijken hoor ;) En dan is er nog uitzending gemist of zoiets, toch?
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:06:27 #58
296917 Abby79
Being myself!
pi_134111938
Ik heb de 15e al dingen gepland, misschien de volgende :).

(En nee, geen BzV gepland ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134111949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:06 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb de 15e al dingen gepland, misschien de volgende :).

(En nee, geen BzV gepland ;))
Hihi,dat zeggen ze allemaal :P . 5-1, 19-1 enz. kan ook ;) .
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:15:43 #60
296917 Abby79
Being myself!
pi_134112205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:07 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Hihi,dat zeggen ze allemaal :P . 5-1, 19-1 enz. kan ook ;) .
Ik ga hier heen, is genoeg voor 1 dag als ik maandag weer een halve dag wil werken.
(en ja, het zal vast toch BzV worden 's avonds)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134112273
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:15 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik ga hier heen, is genoeg voor 1 dag als ik maandag weer een halve dag wil werken.
(en ja, het zal vast toch BzV worden 's avonds)
Je bent niet de enige zie ik ;)

Leuk, kende ik niet. Gaat het nu wel weer wat beter?
pi_134115619
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:46 schreef Onderweg het volgende:
Was inderdaad een nette uitzending en geeft je toch wel wat te denken over onze huidige (relatief goede) situatie.
Een van de redenen, wellicht wel DE reden dat ik nog in een vrouwenlichaam rondloop is dus dat ik adolescent was in de jaren zeventig toen ik best graag in transitie had willen gaan, maar gewoon niet wist waar ik info kon krijgen.
Ik woonde trouwens niet eens ver van Amsterdam, maar blijkbaar hebben ze er toch niet veel ruchtbaarheid aan gegeven in het begin, dat er een genderkliniek was. Als ik ook maar 1 poster op school had gezien ofzo was ik daar wel info gaan winnen.

Zie je ook maar weer hoe handig internet is. Dat was er toen ook nog niet.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:54 #63
296917 Abby79
Being myself!
pi_134115892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:16 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Een van de redenen, wellicht wel DE reden dat ik nog in een vrouwenlichaam rondloop is dus dat ik adolescent was in de jaren zeventig toen ik best graag in transitie had willen gaan, maar gewoon niet wist waar ik info kon krijgen.
Ik woonde trouwens niet eens ver van Amsterdam, maar blijkbaar hebben ze er toch niet veel ruchtbaarheid aan gegeven in het begin, dat er een genderkliniek was. Als ik ook maar 1 poster op school had gezien ofzo was ik daar wel info gaan winnen.

Zie je ook maar weer hoe handig internet is. Dat was er toen ook nog niet.
Dat geldt zelfs voor iemand als ik, als ik er begin jaren 90 al iets van had gehoord of het was midden 90er jaren makkelijker te vinden geweest had ik misschien veel eerder het traject gedaan.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:24:20 #64
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_134117462
Idem, dito hier. Halverwege de jaren '90 heb ik bij de psych (was in behandeling wegens depressie.... goh :{ ) de nodige keren m'n lippen op elkaar gehouden. Bang om voor gek verklaard (en opgenomen) te worden. Wist ik veel.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_134118134
Ja hè, wat zonde toch dat er zo weinig info te krijgen was.
Maar ja, aan de andere kant zijn ze nu wel weer verder met het maken van en fatsoenlijke penis, bv. Maar veel willen dat toch nog steeds niet.
Ik weet niet of er veel vooruitgang is geboekt met het maken van vaginas want daar lag en ligt mijn interesse natuurlijk niet...
Weet iemand daar wat van?
pi_134183444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:45 schreef Alentejana het volgende:
Ik weet niet of er veel vooruitgang is geboekt met het maken van vaginas want daar lag en ligt mijn interesse natuurlijk niet...
Weet iemand daar wat van?
Nee, hoewel mij bijstaat dat functionaliteit (diepte) en labia iets van de laatste 10-15 jaar is. Ik heb mij verder nooit zo verdiept in alle details.

Was deze hier al voorbij gekomen?

http://pers.kro.nl/programmas/hij_is_een_zij

Met Sophie en Mick, bij de meesten -denk ik- wel bekend?
  donderdag 12 december 2013 @ 11:31:57 #67
296917 Abby79
Being myself!
pi_134183624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:24 schreef Onderweg het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen?

http://pers.kro.nl/programmas/hij_is_een_zij

Met Sophie en Mick, bij de meesten -denk ik- wel bekend?
Mick zegt me niet veel zo. Sophie wel :).

Het programma was al voorbij gekomen ja, we waren het niet eens met de titel ;).

Iemand zondag deze aflevering toevallig gezien? Ik weet niet helemaal wat ik van haar verhaal moet vinden :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134183975
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Mick zegt me niet veel zo. Sophie wel :).

Het programma was al voorbij gekomen ja, we waren het niet eens met de titel ;).

Iemand zondag deze aflevering toevallig gezien? Ik weet niet helemaal wat ik van haar verhaal moet vinden :).
De Moslim Omroep staat niet bovenaan mijn zapzenders ;) . Ik zal eens kijken.....

Mick heeft al eens in een doc gezeten over twee transjongens/-mannen. De naam van die doc weet ik niet (meer), want ik kan het zo langzamerhand niet meer bijhouden :)

Edit: Abby79, als je op FaceBook wilt connecten hoor ik het wel. Meestal loop ik (en ook veel anderen) daarbij niet voorop om een kring vol met lotgenoten te krijgen, maar dan nodig ik je wel automatisch voor het volgende café uit ;)
pi_134185105
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Iemand zondag deze aflevering toevallig gezien? Ik weet niet helemaal wat ik van haar verhaal moet vinden :).
Pff, die coming out verhalen ken ik nu wel een beetje. Vind het veel leuker om te zien wat mensen van hun leven gemaakt hebben, maar dat zal ongetwijfeld ook met mijn 'fase' te maken hebben.

Voor de rest werd ik er een beetje verdrietig van. Het hele islam verhaal zegt mij verder weinig. Een -blijkbaar- leuke opmerking van een imam:"Jij gaat nog veel beproevingen krijgen". Eens kijken of de anti-depressiva al op zijn :')
  donderdag 12 december 2013 @ 14:24:47 #70
296917 Abby79
Being myself!
pi_134188793
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:24 schreef Onderweg het volgende:
Pff, die coming out verhalen ken ik nu wel een beetje. Vind het veel leuker om te zien wat mensen van hun leven gemaakt hebben, maar dat zal ongetwijfeld ook met mijn 'fase' te maken hebben.
Datgene wat je van het nu zag gaf me het gevoel dat ze nog steeds niet helemaal haar plekje gevonden had.
quote:
Voor de rest werd ik er een beetje verdrietig van. Het hele islam verhaal zegt mij verder weinig. Een -blijkbaar- leuke opmerking van een imam:"Jij gaat nog veel beproevingen krijgen". Eens kijken of de anti-depressiva al op zijn :')
Tja, geloof en dit soort trajecten zijn niet vaak een goede combinatie ;). Het sprak mij overigens ook niet echt aan, er wordt nergens duidelijk wat ze nu uit de stap naar de Islam gehaald heeft.

En beproevingen heb ik al gehad, ik wil mijn maandje best ruilen met haar weekje ziekenhuis :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_134189029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:24 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Datgene wat je van het nu zag gaf me het gevoel dat ze nog steeds niet helemaal haar plekje gevonden had.

Tja, hoe meer mensen benadrukken dat ze echt niemand nodig hebben, des te duidelijker is dat het een issue is.

quote:
[..]

Tja, geloof en dit soort trajecten zijn niet vaak een goede combinatie ;). Het sprak mij overigens ook niet echt aan, er wordt nergens duidelijk wat ze nu uit de stap naar de Islam gehaald heeft.

Inderdaad, en de kleur van de kaft om de Koran vond ik ook niet zo interessant. ;)

quote:
En beproevingen heb ik al gehad, ik wil mijn maandje best ruilen met haar weekje ziekenhuis :P.
Geloof ik graag :X . Maar zoals ik al vroeg een keer, gaat het nu een beetje?
  donderdag 12 december 2013 @ 15:12:33 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_134190421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:44 schreef Onderweg het volgende:

[..]

De Moslim Omroep staat niet bovenaan mijn zapzenders ;) . Ik zal eens kijken.....

Mick heeft al eens in een doc gezeten over twee transjongens/-mannen. De naam van die doc weet ik niet (meer), want ik kan het zo langzamerhand niet meer bijhouden :)

Edit: Abby79, als je op FaceBook wilt connecten hoor ik het wel. Meestal loop ik (en ook veel anderen) daarbij niet voorop om een kring vol met lotgenoten te krijgen, maar dan nodig ik je wel automatisch voor het volgende café uit ;)
Je zult het maar hebben, van BNN. En hij heeft ook nog eens bij DWDD gezeten, waarin Mathijs zoals gewoonlijk weer stomme vragen stelde.

Overigens houd ik mijn hart vast voor dat KRO-programma, als je ziet wat voor teksten er op de site staan. "Arjon daarentegen maakt zich klaar voor de geslachtsveranderende operatie, waardoor hij definitief een man wordt." Als ze dat soort denkbeelden gaan propageren...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_134191213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je zult het maar hebben, van BNN. En hij heeft ook nog eens bij DWDD gezeten, waarin Mathijs zoals gewoonlijk weer stomme vragen stelde.

Overigens houd ik mijn hart vast voor dat KRO-programma, als je ziet wat voor teksten er op de site staan. "Arjon daarentegen maakt zich klaar voor de geslachtsveranderende operatie, waardoor hij definitief een man wordt." Als ze dat soort denkbeelden gaan propageren...
Is heel goed mogelijk, iets van DWDD herinner ik mij ook. Was er ook niet een soort wederopstanding van Catherine Keijl waar hij in zat? Leuke jongens in ieder geval.

Tja, dat spreekt niet zo aan als je sociaal 'om gaat'. Veel niet-transen koppelen het toch aan een geslachts-/voortplantingsorgaan. Maar daarover hebben wij volgens mij al het nodige geschreven O-)
  donderdag 12 december 2013 @ 17:09:44 #74
296917 Abby79
Being myself!
pi_134194276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:32 schreef Onderweg het volgende:
Maar zoals ik al vroeg een keer, gaat het nu een beetje?
Hmm, een beetje een "ja en nee" geval :P. Energieniveau is duidelijk aan het stijgen, moraal is meestal ook wel in orde, het been gaat ook weer bijna 100%, maar de polsen blijven wat achter, met name links, die pols wil niet veel. De handen gaan wel wat beter, maar het is duidelijk nog niet wat het hoort te zijn :).

Ik ben deze week weer aan het opbouwen op het werk, nu twee middagen gewerkt, ging goed. Oke niet op normale snelheid qua typewerk, maar toch. Volgende week drie middagen en dan in januari pas weer naar 4 (en een middag Gent), want de weken met Kerst en Oud & Nieuw ligt de afdeling stil :). Daarna is het gewoon weer opbouwen naar 40 uur in de week (hoewel dat met fysio ook niet te halen is natuurlijk :P).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 12 december 2013 @ 17:34:24 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_134194902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:39 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Is heel goed mogelijk, iets van DWDD herinner ik mij ook. Was er ook niet een soort wederopstanding van Catherine Keijl waar hij in zat? Leuke jongens in ieder geval.

Tja, dat spreekt niet zo aan als je sociaal 'om gaat'. Veel niet-transen koppelen het toch aan een geslachts-/voortplantingsorgaan. Maar daarover hebben wij volgens mij al het nodige geschreven O-)
Je kunt ook best de niet-transen aanspreken met de juiste terminologie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')