abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 16:04:54 #76
137949 Disana
pi_133517255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:00 schreef knoblaucha6 het volgende:
Overigens, over rare verhalen gemeente/dierenambu....
Er lag vorig jaar een doodgereden katje hier op de dijk. Buurvrouw en ik dat beestje in het gras gelegd en de dierenambu bellen. Die zeiden dat we de gemeente moesten bellen, vooruit dan maar dus gemeente gebeld. Die kwamen het diertje halen en daar zou volgens hen de ambu het lijkje komen ophalen :?
Nog geen 2 uur laten kwamen ze (ongelogen!) dat dode beestje weer precies op die plek terugleggen!
Dus ik vloog naar buiten en wat bleek, de dierenambu mocht dat beestje niet op de gemeentewerf komen halen, enkel op de vindplaats dus liepen ze maar met dat arme ding rond te zeulen en dat lijkje lag dus weer 2 uur eer de dierenamu het alsnog kwam ophalen zowel de gemeente als de dierenambu snapten elkaars handelen niet........ja ja
Nou, mijn buurvrouw en ik snapten beiden bepaald niet :X
Absurd zeg.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over onze Dierenambulance. Maar kennelijk is een egel in huis een lastige kwestie.
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 16:05:51 #77
137949 Disana
pi_133517295
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mja of niet :)
En dan kan je in maart alsnog aan de gang met een vangkooi natuurlijk.

Hoe dan ook hoop ik dat het beestje snel weg is.
Ik pak het liever nu meteen goed aan. Ergens ben ik ook bang dat andere egels het gebruik van het kattenluik van hem af gaan kijken. En dan ben ik nog verder van huis.
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:06:03 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133517304
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mja of niet :)
En dan kan je in maart alsnog aan de gang met een vangkooi natuurlijk.

Hoe dan ook hoop ik dat het beestje snel weg is.
Misschien wil Disana wel reageren.

Ok, doet ze al. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_133517331
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:02 schreef Lienekien het volgende:
Zullen we er geen 'dis de dierenambulance'-topic van maken?
Is niet dissen wat mij betreft, ze doen geweldig werk (en ik mijn verhaal was het de schuld van de gemeente overigens want de ambu was naar het depot gereden maar kregen het beest alsnog niet mee, raar verhaal) maar net als overal kijkt de ene er anders tegenaan dan de andere. Bovendien is het soms lastig beslissen, zeker als de opvang in geval van Disana de egel niet wenst op te vangen.

Disana, bel anders eens met Vogelklas Karel Schot (die hebben ook een egelopvang en zijn experts in deze) en vraag daar eens om advies, misschien weten die raad? Niet geschoten en zulks.
Tel. 010 - 485 78 47
Waar het stinkt is het warm.
pi_133517340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:02 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Tjonge jonge zeg, ze heeft kátten, moeten die dan lijden onder de (onbedoelde) terreur van een egeltje?
Ze handelt juist tof, jammer dat degenen die juist hulp zouden moeten bieden het vertikken.
Wat maakt 1 week nou uit voor de katten? Ik las dat de katten er ook stress onder leden door de egel.
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 16:08:17 #81
137949 Disana
pi_133517377
Is negeren een optie? Nu wordt er al een regelrechte leugen gepost.
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 16:09:00 #82
137949 Disana
pi_133517400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:06 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Is niet dissen wat mij betreft, ze doen geweldig werk (en ik mijn verhaal was het de schuld van de gemeente overigens want de ambu was naar het depot gereden maar kregen het beest alsnog niet mee, raar verhaal) maar net als overal kijkt de ene er anders tegenaan dan de andere. Bovendien is het soms lastig beslissen, zeker als de opvang in geval van Disana de egel niet wenst op te vangen.

Disana, bel anders eens met Vogelklas Karel Schot (die hebben ook een egelopvang en zijn experts in deze) en vraag daar eens om advies, misschien weten die raad? Niet geschoten en zulks.
Tel. 010 - 485 78 47
Ik zal het overwegen. Maar daarmee heb ik natuurlijk nog niet de instanties op andere gedachten gebracht.
pi_133517460
Hopelijk komt die vangkooi snel. Jammer dat het niet op voorraad was.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133517477
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:10 schreef Greyson het volgende:
Hopelijk komt die vangkooi snel. Jammer dat het niet op voorraad was.
Waren er meer met een egel probleem. :')
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 16:14:38 #85
137949 Disana
pi_133517566
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:10 schreef Greyson het volgende:
Hopelijk komt die vangkooi snel. Jammer dat het niet op voorraad was.
Hij was wel op voorraad, ze hadden er nog twee. We moeten dus hopen op een snelle bezorging.
pi_133518302
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:06 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Wat maakt 1 week nou uit voor de katten? Ik las dat de katten er ook stress onder leden door de egel.
Als ik het goed begrijp bedoel je doorgewinterde buitenkatten een week binnen houden? In het ergste geval worden ze onzindelijk van de stress, doe je geen oog dicht en wordt je huis gesloopt :P Iets om dat luik heen zetten (wat al eerder genoemd was) zodat kat wel en egel niet door het luik kan lijkt me dan verstandiger :)

In ieder geval hoop ik dat die kooi er snel is en egel weer uit huis!
pi_133518359
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp bedoel je doorgewinterde buitenkatten een week binnen houden? In het ergste geval worden ze onzindelijk van de stress, doe je geen oog dicht en wordt je huis gesloopt :P Iets om dat luik heen zetten (wat al eerder genoemd was) zodat kat wel en egel niet door het luik kan lijkt me dan verstandiger :)

In ieder geval hoop ik dat die kooi er snel is en egel weer uit huis!
Dat is onzin.
De 8 katten die ik in het verleden had, allen buitenkatten, hebben nooit stress geleden dat zij 's winters niet naar buiten konden/mochten.
pi_133518411
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dat is onzin.
De 8 katten die ik in het verleden had, allen buitenkatten, hebben nooit stress geleden dat zij 's winters niet naar buiten konden/mochten.
"In het ergste geval" betekent dus niet dat dat altijd gebeurt, maar het is ook zeker geen onzin.
pi_133519739
Wat een verhaal is dit....
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 18:39:03 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_133522122
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dat is onzin.
De 8 katten die ik in het verleden had, allen buitenkatten, hebben nooit stress geleden dat zij 's winters niet naar buiten konden/mochten.
Mja, we kunnen natuurlijk kort en lang over doorgaan maar ik denk dat Disana het beste zicht heeft op de situatie en wat zij het beste acht voor de egel en voor haar katten. En tips zijn prima maar elkaar over en weer aanvallen maakt het er hoe dan ook niet beter op natuurlijk ;)

Maar wat ik me naar aanleiding van deze laatste posts wel afvraag is hoe groot de kans is dat de egel negatieve gevolgen van dit avontuur gaan overhouden. Gaan ze op dit moment al in winterslaap? En heeft dit egeltje nog genoeg tijd om een veilig slaapplekje te zoeken nu? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_133522322
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:40 schreef Gummiebeer het volgende:
Dat is onzin.
De 8 katten die ik in het verleden had, allen buitenkatten, hebben nooit stress geleden dat zij 's winters niet naar buiten konden/mochten.
Het feit dat jouw katten er geen last van hebben betekent nog niet dat het onzin is. Ik gun je van harte onze Poekie die - als ze een dag niet naar buiten kan - van ellende binnen alles onderpist. Ben benieuwd of je het daarna nog afdoet als onzin :)
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 18:47:59 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133522423
jullie poekie bij Disana dr egel in de keuken opsluiten!!!

kijken of die egel het leuk vind om de hele dag in anderans poep/pis rond te banjeren!
goed verhaal, webcam erop, biertje erbij, komt helemaal goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133523130
Afijn, Disana doet álles om de egel te redden maar zichzelf én haar katten er niet onder te laten lijden.
Dat egels uebercute zijn én beschermd staat vast maar je zult zo'n beestje maar in je huis hebben.
Zowel dat egeltje als Disana en haar katten zij het terecht even beu. Maar gaan wél voor het welzijn van de egel (terecht)
Er moet een oplossing zijn en mogelijk/hopelijk krijgt zij morgen wat meer advies.
Respect voor haar geduld overigens met EEE ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-11-2013 19:17:12 ]
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:16:13 #94
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133523339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:39 schreef senesta het volgende:
Maar wat ik me naar aanleiding van deze laatste posts wel afvraag is hoe groot de kans is dat de egel negatieve gevolgen van dit avontuur gaan overhouden. Gaan ze op dit moment al in winterslaap? En heeft dit egeltje nog genoeg tijd om een veilig slaapplekje te zoeken nu? :@
Dit lijkt me de belangrijkste kwestie op dit moment eigenlijk...

Aan de buitentemperatuur te beoordelen had het beestje wellicht allang een lekker plekje moeten vinden nu. BUITEN, bedoel ik.
Hopelijk komt het allemaal nog goed met het beestje! - en begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de inspanningen voor het egeltje wel degelijk. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 20:16:25 #95
137949 Disana
pi_133525701
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar wat ik me naar aanleiding van deze laatste posts wel afvraag is hoe groot de kans is dat de egel negatieve gevolgen van dit avontuur gaan overhouden. Gaan ze op dit moment al in winterslaap? En heeft dit egeltje nog genoeg tijd om een veilig slaapplekje te zoeken nu? :@
De meeste egels gaan in november in winterslaap, maar december komt ook nog voor. Zowel de Dierenambulance als Dierenopvang vonden dat hij nu nog naar buiten kan. Ik heb dit aan de laatsten (de experts) specifiek gevraagd, ze zeiden dat dit beter is dan binnen waar het te warm is voor een winterslaap.
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 20:20:03 #96
137949 Disana
pi_133525856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Het feit dat jouw katten er geen last van hebben betekent nog niet dat het onzin is. Ik gun je van harte onze Poekie die - als ze een dag niet naar buiten kan - van ellende binnen alles onderpist. Ben benieuwd of je het daarna nog afdoet als onzin :)
Alle katten zijn anders, ik heb ook wel katten gehad die vrijwillig liever binnen waren behalve als het echt hartje zomer was. Maar Robje en Safaa zijn nog jong (ongeveer 3,5 jaar) en zij zijn dol op het buitenleven. Zelfs nu zitten ze nog graag samen in de tuin. Meestal zijn ze 's nachts wel binnen, maar overdag besta ik alleen als er wat te snaaien valt :)
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 20:21:03 #97
137949 Disana
pi_133525908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef sp3c het volgende:
jullie poekie bij Disana dr egel in de keuken opsluiten!!!

kijken of die egel het leuk vind om de hele dag in anderans poep/pis rond te banjeren!
goed verhaal, webcam erop, biertje erbij, komt helemaal goed
Is dit weer net zo'n briljant idee van je als die kattenloopplankdoos?
pi_133526053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef sp3c het volgende:
jullie poekie bij Disana dr egel in de keuken opsluiten!!!
Dat wordt 100% einde egel... :@



quote:
kijken of die egel het leuk vind om de hele dag in anderans poep/pis rond te banjeren!
goed verhaal, webcam erop, biertje erbij, komt helemaal goed
Rechten verkopen en internationaal uitbrengen als bioscoopfilm!
pi_133526231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Is dit weer net zo'n briljant idee van je als die kattenloopplankdoos?
:D.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 20:30:16 #100
137949 Disana
pi_133526244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat wordt 100% einde egel... :@

[ link | afbeelding ]

[..]

Rechten verkopen en internationaal uitbrengen als bioscoopfilm!
Zo hee, die ziet er gevaarlijk uit!

Dat is trouwens mij lievelingsmodel, samen met tuxedo: cypers met witte voetjes.

Oh en knoblaucha6, ik heb het al eerder geschreven, maar mijn katten hebben gelukkig nergens last van. Ze pikten meteen op dat hun brokjes (twee smaken) ergens anders staan; voor de rest gaan ze gewoon hun gangetje. Het was alleen even balen toen Robje zijn lievelingsbrokjes niet meer kon eten omdat er ontlasting van de egel in zat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')