Haha, zelfs de AKP-partijkrant Zaman is er nu overtuigd van dat het Syrische Arabische Leger overwint.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
http://www.todayszaman.co(...)ters-from-syria.html
1: Wat zijn in jouw ogen de voornamelijke redenen dat wij "vrienden" zijn met de Saoediërs?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het kan, maar alleen het westen kan dat efficiënt doen, en die hebben daar absoluut geen zin in momenteel. Los gezien van het feit dat ze goede vrienden zijn met de Saoediërs.
[..]
De Saoediërs hebben alleen een fatsoenlijke leger op papier. Ze hebben de meest moderne Amerikaanse en Europese jachtvliegtuigen gekocht, Duitse tanks en ander Westers militair tuig. Maar wat ze niet hebben is expertise of een militaire industrie. Als de Saoediërs expertise nodig hebben zoeken ze dat in het Westen of bij de Pakistanen. Plus het feit dat nepotisme zegeviert daar. Jonge Saoediërs die deel uitmaken van de elite en daardoor plots als piloot van een F-15 worden gekozen, ondanks het feit dat er talentvollere mensen rondlopen. Nog een probleem is Saudische luiheid; vind maar eens Saoediërs die laag, technisch werk willen doen. Nee, dan huurt men ook wel Pakistanen in.
Plus de alom bekende Arabische moderne militaire cultuur, waar men talloze boeken over heeft geschreven.
Hoezo niet? Een goede regime change, net zoals het Saudische koningshuis dat in andere ontelbare landen steunt.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:45 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk hoop ik niet dat dat ooit echt gaat gebeuren.
Want dan vrees ik voor het ergste.
Helaas gaat dat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoezo niet? Een goede regime change, net zoals het Saudische koningshuis dat in andere ontelbare landen steunt.
En anders een goede terreurgroep steunen die aanslagen op het koningshuis pleegt, zelfmoordaanslagen... koekje van eigen deeg geven die lui
Olie inderdaad. Aan de andere kant heeft Robert Baer, een ex-CIA agent die gestationeerd was in Libanon, er een heel boek over geschreven, die nog op mijn lijstje staat:quote:Op donderdag 21 november 2013 23:36 schreef theunderdog het volgende:
1: Wat zijn in jouw ogen de voornamelijke redenen dat wij "vrienden" zijn met de Saoediërs?
Zover ik weet is dat enkel en alleen om de olie toch?
Dat komt omdat de Huis van Saoed een stilzwijgend religieus akkoord met de Wahhabis in het land heeft. Zolang men die strenge Islamitische wetten in stand houdt, de zorg voor Mekka en Medina continueert en de Sjiitische minderheid onder de duim houdt, zullen de Wahhabis niet interveniëren in de politieke relaties van de Saoediërs met het Westen, of oproepen tot het omverwerpen van de monarchie, ondanks het feit dat het duidelijk indruist tegen de Islamitische leer.quote:2: Dit klopt. Saoedi Arabië is sowieso misschien het meest complexe en vage land ter wereld.
De autoriteiten zijn qua wetten vrij streng islamitisch. Maar zelf willen ze maar al te vaak die wetten negeren.....
Dat willen die Saoedi's juist.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoezo niet? Een goede regime change, net zoals het Saudische koningshuis dat in andere ontelbare landen steunt.
En anders een goede terreurgroep steunen die aanslagen op het koningshuis pleegt, zelfmoordaanslagen... koekje van eigen deeg geven die lui
Amerika is inmiddels de grootste olieproducer in de wereld, en die trend zet zich voort. Naast het feit dat men flink bezig is met alternatieven als schaalgas. Concreet betekent dit dat de afhankelijkheid van Saudische olie niet is zoals tien jaar geleden. Een gevolg daarvan is dat Amerika minder Saudie Arabie nodig heeft.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:44 schreef theunderdog het volgende:
Helaas gaat dat nooit gebeuren.
Niet alle soennieten van Saoedi-Arabië zijn wahabieten, hè.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Olie inderdaad. Aan de andere kant claimt Robert Baer, een ex-CIA agent die gestationeerd was in Libanon, heeft er een heel boek over geschreven, die nog op mijn lijstje staat:
http://www.amazon.com/Sle(...)-Crude/dp/1400052688
[..]
Dat komt omdat de Huis van Saoed een stilzwijgend religieus akkoord met de Wahhabis in het land heeft. Zolang men die strenge Islamitische wetten in stand houdt, de zorg voor Mekka en Medina continueert en de Sjiitische minderheid onder de duim houdt, zullen de Wahhabis niet interveniëren in de politieke relaties van de Saoediërs met het Westen, of oproepen tot het omverwerpen van de monarchie, ondanks het feit dat het duidelijk indruist tegen de Islamitische leer.
1: Ik zal dat boek eens aanschaffen.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Olie inderdaad. Aan de andere kant claimt Robert Baer, een ex-CIA agent die gestationeerd was in Libanon, heeft er een heel boek over geschreven, die nog op mijn lijstje staat:
http://www.amazon.com/Sle(...)-Crude/dp/1400052688
[..]
Dat komt omdat de Huis van Saoed een stilzwijgend religieus akkoord met de Wahhabis in het land heeft. Zolang men die strenge Islamitische wetten in stand houdt, de zorg voor Mekka en Medina continueert en de Sjiitische minderheid onder de duim houdt, zullen de Wahhabis niet interveniëren in de politieke relaties van de Saoediërs met het Westen, of oproepen tot het omverwerpen van de monarchie, ondanks het feit dat het duidelijk indruist tegen de Islamitische leer.
Opmerkelijk comment van jou...het frustreert wahabieten in Syrie als men de-wand-toekerende-Christenen in Syrie tegenkomt? Ik denk dat ze die gewoon heel simpel een kopje kleiner maken...geen frustratie die eraan te pas komtquote:Op donderdag 21 november 2013 23:49 schreef Veldkamp het volgende:
Dat willen die Saoedi's juist.
Hen frustreert de tolerantie en liefde van de Arabische Christenen daarom ook veel meer. Daarmee kunnen zij niet omgaan.
Dat is wel waar, maar de woede richt zich tegen die vreedzaamheid en religieuze verdraagzaamheid, hoor.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Opmerkelijk comment van jou...het frustreert wahabieten in Syrie als men de-wand-toekerende-Christenen in Syrie tegenkomt? Ik denk dat ze die gewoon heel simpel een kopje kleiner maken...geen frustratie die eraan te pas komtHoe gewilliger men het hoofd neerlegt hoe liever men erin snijdt
Absoluut waar.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik zal dat boek eens aanschaffen.
2: Inderdaad, maar het is niet alleen de monarchie.
Gewoon de gehele decadentie van al die prinsessen en Princen. De islam interesseert die gasten niets, het gaat enkel om geld, mooie vrouwen, auto,s en uhmm .... geld.
De islam is slechts een dekmantel om de bevolking te onderdrukken.
Maar daarentegen is het Huis van Saoed wel Wahhabistisch van huis uit, en kan men haar origine naar Najd herleiden.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Veldkamp het volgende:
Niet alle soennieten van Saoedi-Arabië zijn wahabieten, hè.
Gehele Hejaz-regio is normaal soennitisch, sjafistische school. Evenzo andere noordelijke delen van Saoedi-Arabië. Overige delen normaal hanbalitisch.
Het oosten (olierijk) is Ja'afaristisch sjiitisch islamitisch, terwijl het zuiden gedomineerd wordt door zaïditische sjiieten.
Alleen de regio Najd kent de wahabitische school in haar puriteinse vorm.
? Neger wat?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:34 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Haha, zelfs de AKP-partijkrant Zaman is er nu overtuigd van dat het Syrische Arabische Leger overwint.
Ik zie geen onlogische feiten of onwaarheden in dat artikel staan, dus ik betwijfel het of dat artikel de intentie heeft om Erdogan in diskrediet te brengen. Ik weet dat Gulen en Erdogan momenteel niet de beste vrienden van elkaar zijn, wat overigens komt door het feit dat er geruchten zijn dat de AKP de publieke scholen, waar Gulen zijn invloed aan dankt, wilt verbieden. Ook heeft Erdogan pro-Gulen ambtenaren, zoals in het politieapparaat, vervangen of in rank gedegradeerd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:08 schreef expans het volgende:
? Neger wat?
Dat heeft niks te maken met de SAA of de rebellen of Syrie in het algemeen maar word gewoon gebruikt om de AKP en Erdogan in diskrediet te brengen.
Gulen en Erdogan hebben ruzie en ze vechten het al een tijdje onderling uit door het vervangen van mannetjes op invloedrijke posities.
Over enkele maanden gaan ze stemmen in Turkije, dit draait daarom.
Voor de duidelijkheid, de geboorteplaats van het wahabisme wordt Najd beschouwd. Mohammed ibn Abdelwahhab he. Ookal zijn er zeker andere soennieten in Saudie Arabie is de staatsleer gewoon het wahabisme, op de ideeen van Mohammed ibn Abdelwahhab en zijn theologie. Dit geldt voor heel het land, tot ver buiten Najd.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef Veldkamp het volgende:
Niet alle soennieten van Saoedi-Arabië zijn wahabieten, hè.
Gehele Hejaz-regio is normaal soennitisch, sjafistische school. Evenzo andere noordelijke delen van Saoedi-Arabië. Overige delen normaal hanbalitisch.
Het oosten (olierijk) is Ja'afaristisch sjiitisch islamitisch, terwijl het zuiden gedomineerd wordt door zaïditische sjiieten.
Alleen de regio Najd kent de wahabitische school in haar puriteinse vorm.
Hebben de Saoedische autoriteiten niet de macht over internet?quote:Op donderdag 21 november 2013 23:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amerika is inmiddels de grootste olieproducer in de wereld, en die trend zet zich voort. Naast het feit dat men flink bezig is met alternatieven als schaalgas. Concreet betekent dit dat de afhankelijkheid van Saudische olie niet is zoals tien jaar geleden. Een gevolg daarvan is dat Amerika minder Saudie Arabie nodig heeft.
Loopt wel los dus. Kost alleen wat tijd. Daarnaast heb je ook in Saudie Arabie een democratische beweging met de huidige tijd van internet en globalisering (in aanraking komen met andere ideeen).
En mocht Bashar alsnog verliezen....laat hem voor eenmaal een goed man zijn en alles wat ie heeft afschieten richting RiyaadhMaar nu krijg ik weer boze salafi Baklava achter me aan
Is ook gratis online in een PDF-bestand te vinden.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:53 schreef theunderdog het volgende:
1: Ik zal dat boek eens aanschaffen.
Uiteraard, maar met dat soort wereldvreemde wetten houdt je dat ultra-conservatieven geneuzel in stand.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:57 schreef Intellectueel het volgende:
Overigens is dat ook de reden waarom het nog steeds verboden is om als vrouw een auto te besturen in Saoedi-Arabië. Zelfs als het Huis van Saoed dit verbod belachelijk en niet meer van deze tijd vindt, moet men rekening houden met de ultra-conservatieven in het land, die de Saoediërs enkel gedogen zolang de Sharia geïmplementeerd blijft.
Tuurlijk, zoals alle dictatoriale landen inclusief Bashar's Syrie. Maar via een proxy kan je makkelijk zaken omzeilen. Daarnaast studeren heel veel Saudische jongeren dmv beurzen in het buitenland, ook veel West-Europese EU-landen bijv. Groot-Brittanie, Ierland etc etc. Mettertijd komt er wel een verandering, ben ik absoluut van overtuigd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:12 schreef theunderdog het volgende:
Hebben de Saoedische autoriteiten niet de macht over internet?
Er kunnen wel waarheden in zitten hoor, maar vind beetje overdreven dat hij zaman als pro AKP neerzet, juist terwijl ze nu ruzie hebben.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik zie geen onlogische feiten of onwaarheden in dat artikel staan, dus ik betwijfel het of dat artikel de intentie heeft om Erdogan in diskrediet te brengen. Ik weet dat Gulen en Erdogan momenteel niet de beste vrienden van elkaar zijn, wat overigens komt door het feit dat er geruchten zijn dat de AKP de publieke scholen, waar Gulen zijn invloed aan dankt, wilt verbieden. Ook heeft Erdogan pro-Gulen ambtenaren, zoals in het politieapparaat, vervangen of in rank gedegradeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |