abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133522204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik zit niet op (nog) meer sociale controle te wachten, persoonlijk.
Dat vind je deze kwestie blijkbaar ook niet vervelend, want het gaat hier wel degelijk om sociale controle.
pi_133522207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Deze stelling zegt misschien iets over de egoïsme van de desbetreffende klagers. Punt is deze bussen zijn er en ik vind ze erg handig als krantenbezorger. De persgroep krijgt zeker een telefoontje mocht de bus niet tijdig geleegd worden. Dit kan klinken als vervelend, maar je kunt het ook als positief zien. Een blijk dat toch iemand naar jouw omkijkt.
dus voor de mogelijkheid dat ik ooit dood in huis kan liggen (waar ik zelf niets van merk) moet ik wel de rest van mijn leven steeds buiten dat ding legen om mijn post te kunnen lezen?

geef mij dan maar de 10 jaren dood in huis optie!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133522242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus voor de mogelijkheid dat ik ooit dood in huis kan liggen (waar ik zelf niets van merk) moet ik wel de rest van mijn leven steeds buiten dat ding legen om mijn post te kunnen lezen?

geef mij dan maar de 10 jaren dood in huis optie!
prima dat is jouw keuze.
pi_133522257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

prima dat is jouw keuze.
niet als je het op wil dringen dat iedereen zo'n postbus moet hebben....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:43:28 #180
335452 cricket
cricket from space
pi_133522267
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, maar tien jaar is wel erg lang. Iedereen heeft zijn boodschappen zowiezo nodig. Je zou dan zo iemand op zijn minst buiten moeten zien of in de plaatselijke super.
Dat werkt alleen als je weet wie er woont. Het kan prima zo zijn dat ik in de supermarkt regelmatig afreken bij een van mijn buren (of een van de kinderen ervan), maar het niet weet omdat ik geen idee heb hoe ze eruit zien. Dat heeft verder niets met desinteresse te maken, maar je kunt nu eenmaal niet iedereen kennen. Dat geldt ook voor mensen die naast je wonen. Je kunt, als je ze niet (her)kent hoogstens een vermoeden hebben dat iemand ergens woont als je ze meerdere malen ergens binnen ziet gaan of naar buiten ziet komen. Bij diverse van mijn buren zie ik dat nooit gebeuren, omdat we gewoon een totaal ander ritme hebben van thuiskomen en weggaan. Het is wel eens voorgekomen dat ik er drie weken over heb gedaan om een pakje dat bij een van hen was bezorgd in handen te krijgen, en daarbij deed ik echt moeite om ze thuis te treffen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:44:41 #181
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133522310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat vind je deze kwestie blijkbaar ook niet vervelend, want het gaat hier wel degelijk om sociale controle.
Nee, ik zie deze gebeurtenis als een zeer vervelend incident, wat helaas kàn gebeuren, hoeveel sociale controle je ook op mensen loslaat. Maar dus wel als een incident, en niet als iets waarvoor we weer (extra) regelgeving en controle op de samenleving moeten loslaten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133522311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

niet als je het op wil dringen dat iedereen zo'n postbus moet hebben....
Uhh maar kunnen we er zo niet nog een paar wetten opnoemen, die we niet leuk vinden maar we ons wel aan moeten houden.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:44:45 #183
335452 cricket
cricket from space
pi_133522315
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waarom? De buren ' dachten' dat mevrouw naar haar dochter verhuisd was. Hoe kan je dat nou denken als je nooit andere mensen in het pand hebt gezien, als nog dezelfde gordijnen er hangen, e.d.
Sommige mensen hebben wel iets beters te doen dan een lijstje bijhouden welke buren welke gordijnen hebben hangen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:45:13 #184
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133522338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:44 schreef cricket het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben wel iets beters te doen dan een lijstje bijhouden welke buren welke gordijnen hebben hangen.
Dit dus.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:58:25 #185
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_133522684
Ik kijk hier nu eens 's avonds heel bewust vanuit mijn flatje langs de andere flats en besef me dat ik alleen op de galerijen van de appartementen kijk. Aan die kant zit hier alleen de keuken en de slaapkamer. Als daar dus niemand is op dat moment, brand er dus ook geen licht en lijkt zelfs 80% van mijn buurt niet bewoond.
pi_133524063
quote:

[..]

Deze stelling zegt misschien iets over de egoïsme van de desbetreffende klagers. Punt is deze bussen zijn er en ik vind ze erg handig als krantenbezorger. De persgroep krijgt zeker een telefoontje mocht de bus niet tijdig geleegd worden. Dit kan klinken als vervelend, maar je kunt het ook als positief zien. Een blijk dat toch iemand naar jouw omkijkt.
Dan zou daar wel eens meer publiciteit aan mogen worden gegeven. Er zullen genoeg mensen zijn die het prettig zouden vinden als ze snel gevonden worden en zo'n brievenbus een veilig idee vinden.

Maar er moeten meer oplossingen komen.
Sociale controle zal echt niet beter worden in de toekomst, er komen steeds meer ouderen en de maatschappij is individualistisch. Dus het probleem zal groter worden.
Je kunt er zelfs van uitgaan dat op dit moment, een paar mensen ergens een paar jaar dood in huis liggen en nog niet gevonden zijn. Misschien zijn er ergens huisdieren die naast hun dode baasje zitten, en die langzaam omkomen van honger en dorst.
Ik ben alle verontwaardiging beu en mis de oplossingen.
Ik zal alvast beginnen met brainstormen. Misschien is er een alarm te ontwikkelen dat reageert op mensenlijkengeur. Dat schijnt nogal een aparte geur te zijn, daar moet iets op te ontwikkelen zijn. Overlijdt iemand dan gaat er een alarm af met een hels kabaal, dat bij drie buren verderop nog te horen moet zijn. Dat is wel weer zielig voor de huisdieren, maar die worden in elk geval wel snel gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 22-11-2013 19:41:20 ]
pi_133524763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:44 schreef cricket het volgende:

[..]

Ik weet welke gordijnen mijn buren hebben hoor. Niet omdat ik erop let, maar als je er elke dag langs loopt, dan kijk je er toch (onopgemerkt) naar.
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:56:50 #188
335452 cricket
cricket from space
pi_133524822
quote:

[..]

Het is een 'oplossing' voor een probleem dat niet bestaat. Dat er iemand 10 jaar of langer dood in een huis ligt, daar heeft helemaal niemand last van. De dode niet, want die is dood. De buren niet, want die merken het blijkbaar niet. Nabestaanden ook niet, want die zijn er blijkbaar niet (als je biologisch gezien wel familie bent, maar geen contact hebt, dan ben je geen nabestaande).
Het probleem (als er een probleem is, want dat hoeft niet zo te zijn) zit VOOR het overlijden, niet erna.
pi_133525033
Het voordeel van wonen in de grote stad, niemand kijkt naar je om, lekker anoniem blijven..

Zelfs je buren zijn Oost-Indisch doof en blind.
Het waterverbruik daalt naar 0, electricteit en gas naar 0 en bij niemand gaat een lichtje branden.
De woningbouwvereniging heeft 10 jaar geen flikker gedaan aan dat huis, maar krokodillentranen dat ze niet genoeg vangen aan huur..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_133525464
Lees nu net dat de gemeente Rotterdam de uitvaart gaat betalen.
pi_133525465
Dat ja, ik kan er nog wel inkomen dat iemand geen familie/vrienden heeft en niet met de buren omgaat, maar dat de gemeente en energieleveranciers etc niks opvalt....

Waarschijnlijk al tien jaar lang geen stroom/gas/waterverbruik, paspoort al jaren verlopen, en niemand die even in de auto stapt of de politie er op afstuurt? absurd.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:14:48 #192
335452 cricket
cricket from space
pi_133525632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:10 schreef havanagila het volgende:
Waarschijnlijk al tien jaar lang geen stroom/gas/waterverbruik, paspoort al jaren verlopen, en niemand die even in de auto stapt of de politie er op afstuurt? absurd.
Daar is helemaal niets raars aan. Er zijn genoeg mensen die een verlopen paspoort hebben. En ook genoeg woningen die geen of nauwelijks gas of stroom verbruiken, dat kan diverse oorzaken hebben. Dat er geen stroom of gas werd verbruikt hoeft overigens niet waar te zijn. Als ze in de winter is overleden kan best de kachel hebben aangestaan.
Bovendien, dat er geen gas, water of stroom is verbruikt weten ze niet. Er zijn immers geen standen opgenomen.
pi_133525797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:10 schreef havanagila het volgende:
Dat ja, ik kan er nog wel inkomen dat iemand geen familie/vrienden heeft en niet met de buren omgaat, maar dat de gemeente en energieleveranciers etc niks opvalt....

En wat te denken van een huisarts? Kijkt die niet zo nu en dan in zijn patientenbestand?

.
pi_133525832
Had mevrouw geen huisarts? Een CV ketel moet toch wel eens een keertje gecheckt worden? Bizar!
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:20:02 #195
335452 cricket
cricket from space
pi_133525854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
En wat te denken van een huisarts? Kijkt die niet zo nu en dan in zijn patientenbestand?
Niet elke bejaarde is hulpbehoevend. Als ze al jaren niet bij de huisarts is geweest is er voor hem geen reden om aan te nemen dat dat nu opeens wel nodig is. Bovendien heeft een gemiddelde huisarts altijd een bepaald percentage patienten in zijn lijst staan die al lang verhuisd zijn maar gewoon geen nieuwe huisarts hebben genomen.
pi_133525916
Er zijn bepaalde bevolkingsonderzoeken waar een vrouw van middelbare leeftijd automatisch een oproep voor krijgt. Een huisarts moet toch een keer contact zoeken, denk ik dan.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:24:33 #197
335452 cricket
cricket from space
pi_133526052
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:21 schreef Nia het volgende:
Een huisarts moet toch een keer contact zoeken, denk ik dan.
Waarom? Die heeft wel genoeg te doen met mensen die met onzin op zijn spreekuur verschijnen.
En dan belt hij, en ze neemt niet op. Of hij klimt in de pen, en ze reageert niet. En dan? De laatste keer dat ik een huisarts heb gezien is een jaar of 15 geleden (en ik heb me zover ik me kan herinneren ook niet bij een nieuwe inschreven toen ik ben verhuisd). Het is raar om achter mensen aan te gaan lopen waarvan er geen reden is om aan te nemen dat ze ziek zijn. Want als ze een huisarts nodig hebben, dan melden ze zich wel.
pi_133526054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:20 schreef cricket het volgende:

[..]

Niet elke bejaarde is hulpbehoevend. Als ze al jaren niet bij de huisarts is geweest is er voor hem geen reden om aan te nemen dat dat nu opeens wel nodig is. Bovendien heeft een gemiddelde huisarts altijd een bepaald percentage patienten in zijn lijst staan die al lang verhuisd zijn maar gewoon geen nieuwe huisarts hebben genomen.
Mja, ik vind dat toch raar. Een vrouw van nu 84 die in geen 10 jaar medische zorg nodig heeft gehad? Het kan, alles kan, maar alles bij elkaar is het een heel vreemde zaak.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:26:57 #199
335452 cricket
cricket from space
pi_133526130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, ik vind dat toch raar. Een vrouw van nu 84 die in geen 10 jaar medische zorg nodig heeft gehad? Het kan, alles kan, maar alles bij elkaar is het een heel vreemde zaak.
Tja, definieer 'medische zorg nodig hebben'. Niet iedereen gaat om elk wissewasje naar een huisarts. Een hoop bejaarden zijn ook fit genoeg om dat niet te hoeven.
pi_133526247
Een indentiteitsbewijs is verplicht toch? Haar gemeente heeft haar dan toch een brief gestuurd dat ze haar ID of paspoort moet laten verlengen. Als mensen daar geen gehoor aan geven, wat doen de gemeente dan in zo'n geval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')