abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133519275
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hebt ze er echt bijzitten. Of bij geer en goor een paar weken terug. Een oud vrouwtje was opgenomen in het ziekenhuis en in die tijd hadden een stel neven en nichten het huis ff doorzocht en spullen meegenomen.

Echt, hoe triest ben je dan.
Gezien ja, dat is triester dan triest, als je zoiets doet dan ben je echt zielig. Maar goed, misschien heeft ze het fout. Ik kan het me haast niet voorstellen...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_133519362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Gezien ja, dat is triester dan triest, als je zoiets doet dan ben je echt zielig. Maar goed, misschien heeft ze het fout. Ik kan het me haast niet voorstellen...
Als er geld mee gemoeid gaat, zijn mensen tot heel veel in staat.
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:10:04 #153
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_133519446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:58 schreef Sangha het volgende:

[..]

Het gaat niet om opletten, maar opvallen. Het zou je toch opvallen als je je buuf al lange tijd niet meer ziet. Of je der nou mag of niet is minder relevant evenals of ze nou sociale controle wil of niet. Maar ik snap je punt wel hoor; het is een moeilijk iets.

Ik had zelf een oude buurman die nogal 'op zich zelf was', ik zag hem steeds minder voorbij lopen en hij zag er steeds slechter uit. Ik had eigenlijk geen contact met hem maar heb toch even aangebeld of alles goed was.

Was niet zo, hij was ernstig ziek en at al weken niet. Hij barstte in huilen uit, had niemand meer en geen hulp van wie dan ook. Ik heb hulp ingeschakeld, voor huishouden, persoonlijke verzorging, maar ook artsen e.d. Na ziekenhuisbezoek bleek hij ernstige darmkanker te hebben. Een maand later was hij dood.

Kijk ik had graag gewild dat hij eerder een seintje had gegeven dat het niet goed ging, dan hadden we eerder hulp kunnen regelen en wie weet had hij het gered. Daarentegen had ik ook eerder een keer langs kunnen gaan om te vragen hoe het ging.
Ik hoop dat zoiets me op zou vallen, maar ik kom zelf al niet heel vaak mijn buren tegen.
En ik hoop ook dat er toch meer mensen zoals jij zijn, om dit soort situaties als van deze oude dame te voorkomen zodat het in ieder geval niet van deze trieste nieuwsfeiten worden.
pi_133519469
ik heb ooit eens 2 dagen de gordijnen dicht gehad maar na 3 dagen stond wel de overbuurvrouw op de stoep om te vragen of alles wel goed was :P Maar uitgelegd dat ik 2 dagen ziek op bed lag
pi_133519476
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Yep. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'goedkoop scoren' om maar meteen weer te roepen dat de omgeving zich niet voldoende ingespannen heeft e.d.

Ik heb hier een stokoude buurvrouw op de galerij wonen. Heb haar in twee jaar tijd welgeteld één keer gezien en een praatje mee gemaakt dan wel proberen te maken. Het bleek overduidelijk dat ze geen behoefte heeft aan contact met 'vreemden' en dat hebben de overige bewoners op de galerij ook al aan mij bevestigd. Het is gewoon een 'einzelgänger'.

Als die mevrouw op een gegeven moment dood in huis blijkt te liggen, dan zou het zomaar een hele tijd kunnen duren voordat dat ontdekt wordt. Triest, sneu, maar bepaald niet doordat 'de omgeving' daar dan 'schuld' aan heeft.
Zo'n onderbuurvrouw heb ik ook. Haar man overleed deze zomer, en ik zag haar vandaag bij de brievenbus. Toen ik vroeg hoe het met haar ging, haalde ze haar schouders op en liep weg. En ze is niet doof!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:14:55 #156
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133519647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef Thisbe het volgende:
Zo'n onderbuurvrouw heb ik ook. Haar man overleed deze zomer, en ik zag haar vandaag bij de brievenbus. Toen ik vroeg hoe het met haar ging, haalde ze haar schouders op en liep weg. En ze is niet doof!
Yep. Treurig, want ook al ben je 'oud', het is en blijft toch je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je op z'n minst nog met een paar mensen normaal sociaal contact onderhoudt. Dat hoeft echt niet te betekenen dat je de deur bij elkaar plat loopt, of zo.

Dat dat voor dergelijke mensen vaak moeilijker is spreekt voor zich - het kan bijvoorbeeld gaan om mensen met een beginnende dementie, die zich daarvoor schamen en daarom liever verkiezen om een verborgen bestaan te leiden - maar om dan maar meteen met het vingertje te wijzen naar 'de buren/familie/omgeving', dat gaat me gewoon te ver.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:17:23 #157
323439 HetKlusKonijn
pi_133519747
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hebt ze er echt bijzitten. Of bij geer en goor een paar weken terug. Een oud vrouwtje was opgenomen in het ziekenhuis en in die tijd hadden een stel neven en nichten het huis ff doorzocht en spullen meegenomen.

Echt, hoe triest ben je dan.
Dit soort 'familie' zou ik als bejaarde dan ook liever kwijt zijn dan rijk. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:18:19 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_133519784
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

In de beginnende stadia van dementie kunnen mensen met de meest verschrikkelijke verhalen komen hoor. Ik vond het heel bizar dat ze dit zonder wederhoor zomaar uitzonden. Haar wc verhaal was namelijk ook nogal onrealistisch.
pi_133521187
Mevrouw Schippers vindt dat de sociale controle omhoog moet.

Je verwacht het niet.
pi_133521611
Persoonlijk denk ik dat je zo'n probleem heel makkelijk kunt oplossen. In de vroege ochtenduren bezorg ik kranten en kom ik diverse brievenbussen tegen. Ik pleit ervoor dat elke gemeente, elke woning voorziet van een groene brievenbus die door de bewoner en bezorger geopend kan worden. Ik zie deze regelmatig al, maar ze zijn er veel te weinig. zo'n brievenbus raakt vol en vaak heb ik de persgroep gebeld mocht de bus te lang vol zijn. Op dat moment kan het agentschap contact proberen te leggen met de bewoner en zou de agentschap in contact moeten staan bij politie wanneer de situatie echt zorgelijk wordt. Dan bedoel ik echt weken lang niet naar de post omgekeken bij herhaaldelijke pogingen tot contact.
pi_133521718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:19 schreef MakkieR het volgende:
Persoonlijk denk ik dat je zo'n probleem heel makkelijk kunt oplossen. In de vroege ochtenduren bezorg ik kranten en kom ik diverse brievenbussen tegen. Ik pleit ervoor dat elke gemeente, elke woning voorziet van een groene brievenbus die door de bewoner en bezorger geopend kan worden. Ik zie deze regelmatig al, maar ze zijn er veel te weinig. zo'n brievenbus raakt vol en vaak heb ik de persgroep gebeld mocht de bus te lang vol zijn. Op dat moment kan het agentschap contact proberen te leggen met de bewoner en zou de agentschap in contact moeten staan bij politie wanneer de situatie echt zorgelijk wordt. Dan bedoel ik echt weken lang niet naar de post omgekeken bij herhaaldelijke pogingen tot contact.
ja lekker iedereen z'n lelijk en onhandig ding in de tuin laten zetten omdat er nu 1 iemand gevonden is die al lang dood was :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133521753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:23 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ja lekker iedereen z'n lelijk en onhandig ding in de tuin laten zetten omdat er nu 1 iemand gevonden is die al lang dood was :')
Je kunt ze mooi of lelijk vinden, het is wel degelijk een sociale controle of iemand lang afwezig is zonder dat je daarvoor een huis betreedt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 november 2013 @ 18:26:09 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133521767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:17 schreef Frutsel het volgende:

Dan doen ze een schatting en verwerken ze dat automatisch in de reeds lopende betalingen en zolang die betaald worden... who cares...
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:26 schreef Sangha het volgende:

Ja da's een goeie maar misschien toch nog een paar keer bellen, brieven schrijven. Als daar geen reactie op komt zou er wat aan de hand kunnen zijn. Maar ja om dan maar de politie te bellen? Moeilijk dit. ;)
Ja, precies. Geen reactie, automatische afschrijving die gewoon loopt. Geen reden om iets te ondernemen. Als er geen automatische afschrijving was, hadden ze wel een deurwaarder ingeschakeld en dan hadden ze haar vermoedelijk eerder gevonden. Want die gaan op een gegeven moment naar binnen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_133521792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt ze mooi of lelijk vinden, het is wel degelijk een sociale controle of iemand lang afwezig is zonder dat je daarvoor een huis betreedt.
ook lekker makkelijk voor inbrekers....

nee zo'n ding komt er niet bij mij :N
pi_133521829
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:27 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ook lekker makkelijk voor inbrekers....

nee zo'n ding komt er niet bij mij :N
Je begrijpt toch wel dat deze groene brievenbus allang bestaat en dus ook voor jouw zogenaamde inbrekers?
pi_133521857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat deze groene brievenbus allang bestaat en dus ook voor jouw zogenaamde inbrekers?
yep en daar wordt ook al dankbaar gebruik van gemaakt door het dievengilde

en die dingen zijn alleen bedoeld voor kranten/post en niet voor reclame
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:29:47 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_133521863
quote:

[..]

Maar je wil dus miljoenen van die postbussen verplicht bij mensen in de tuin zetten met bijbehorende honderden miljoenen aanschaf, onderhouds en controlekosten, nog afgezien van de morele vraag of jij mag beslissen met geweld over hoe mensen hun post willen hebben om een non probleem op te lossen? Die vrouw was allang deaud en merkte er niks van dat er 10 jaar niemand naar haar omkeek.
pi_133521938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

yep en daar wordt ook al dankbaar gebruik van gemaakt door het dievengilde

en die dingen zijn alleen bedoeld voor kranten/post en niet voor reclame
dat lijkt me overdreven anders zou nooit iemand deze brievenbussen willen nemen maar los van dat er zijn ook andere brievenbussen die vol raken het is echt geen onbekend fenomeen. Ik wil zeggen dat bij een gleuf aan de deur een sociale controle voor bezorgers in ieder geval niet mogelijk is. Bij brievenbussen wel.
pi_133521974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dat lijkt me overdreven anders zou nooit iemand deze brievenbussen willen nemen
klopt, willen ze ook niet, maar mensen zijn het nu verplicht als hun gewone brievenbus meer dan x meter van de weg af staat om zo de postbode niet teveel te moeten laten lopen.....
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:38:16 #170
335452 cricket
cricket from space
pi_133522100
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Precies. En dat de buren zo voor de camera verschijnen snap ik ook niet. Ik zou me als buur zijnde doodschamen.
Integendeel, die mensen hebben een uitermate goede eigenschap getoond: namelijk het zich niet bemoeien met dingen die hen niet aangaan en zichzelf niet ongevraagd opdringen. Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Dat ze er al tien jaar ligt is voor haar zelf totaal niet interessant, daar heeft ze namelijk niets van gemerkt.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:38:42 #171
323439 HetKlusKonijn
pi_133522117
quote:

[..]

Ik zit niet op (nog) meer sociale controle te wachten, persoonlijk.
pi_133522120
Duidelijk teken van het niet bekommeren om de medemens, uitermate schokkend.
pi_133522173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:38 schreef ruver1997 het volgende:
Duidelijk teken van het niet bekommeren om de medemens, uitermate schokkend.
als ze 10 jaar lang zichtbaar in een stoel achter het raam of half in de open deuropening lag en men er iedere dag overheen moest stappen kan ik het schokkend vinden

niet als je van buitenaf er niets van kon zien :N
pi_133522174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

klopt, willen ze ook niet, maar mensen zijn het nu verplicht als hun gewone brievenbus meer dan x meter van de weg af staat om zo de postbode niet teveel te moeten laten lopen.....
Deze stelling zegt misschien iets over de egoïsme van de desbetreffende klagers. Punt is deze bussen zijn er en ik vind ze erg handig als krantenbezorger. De persgroep krijgt zeker een telefoontje mocht de bus niet tijdig geleegd worden. Dit kan klinken als vervelend, maar je kunt het ook als positief zien. Een blijk dat toch iemand naar jouw omkijkt.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:40:31 #175
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_133522175
http://www.mediatv.nl/201(...)Jan_Porcellisstraat_(video_volgt).html

Op deze pagina is goed te zien hoe de situatie in dit geval is.
En als je op Google maps kijkt en denkt aan de werkende mens die maar de helft van de dag in zijn eigen leefomgeving is, zou jou wat zijn opgevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')