abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133526705
Er moet toch aardig wat papier voor haar deur hebben gelegen. Als je reclame en huis-aan-huis bladen niet meetelt krijg je ondanks dat toch een aardige vracht aan papier van je zorgverzekeraar, je bankafschriften, gemeentelijke belastingen, voorschotberekening zorgtoeslag, stembiljetten, verzekeringspolissen, de kabelmaatschappij, telefoonrekeningen etc etc.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:44:40 #206
335452 cricket
cricket from space
pi_133526854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:41 schreef Nia het volgende:
Er moet toch aardig wat papier voor haar deur hebben gelegen. Als je reclame en huis-aan-huis bladen niet meetelt krijg je ondanks dat toch een aardige vracht aan papier van je zorgverzekeraar, je bankafschriften, gemeentelijke belastingen, voorschotten zorgtoeslag, stembiljetten, verzekeringspolissen, de kabelmaatschappij, telefoonrekeningen etc etc.
Van de 8 dingen die je noemt krijg ik van 5 al jaren geen post meer. Maar goed, stel elk van die 8 zou elke 2 weken een brief/poststuk sturen. Dan heb je ongeveer 2000 brieven. Dat is een flinke stapel, maar in de meeste woningen zonder apart postvak gaat dat zonder problemen passen.
pi_133527178
1 ding is zeker, ze doen niet aan burendag in die straat.

Net de drie-minuten durend interview met de buurvrouw gezien. In de eerste minuut verteld ze rustig over de werkzaamheden in de straat en daarna komt het bekende 23 centimeter baksteen-verhaal. Dat de buurvrouw 10 jaar dood lag, ach dat is maar een bijzaak.

Misselijk mens.
pi_133527331
Haar benedenbuurman Hans Poldner (75) zegt de vrouw in 2002 voor het laatst te hebben gezien. 'De euro was net ingevoerd en zij vroeg me te helpen bij het wisselen van geld. De dag ervoor was ze op straat gevallen, haar hele gezicht lag open. Ze durfde zich niet buiten te vertonen. Daarna heb ik nooit meer iets van haar vernomen.'

En buurman Hans loopt dan niet even naar boven en belt aan om te zien hoe het met zijn gewonde bovenbuurvrouw gaat? Kennelijk waren de twee geen vreemden van elkander als mevrouw hem vroeg haar te helpen bij het wisselen van geld.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:57:49 #209
335452 cricket
cricket from space
pi_133527548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
1 ding is zeker, ze doen niet aan burendag in die straat.
Alsof op elke burendag altijd alle buren op komen dagen. En dan nog, het idee was dat ze er al niet meer woonde maar de woning gewoon aanhield.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net de drie-minuten durend interview met de buurvrouw gezien. In de eerste minuut verteld ze rustig over de werkzaamheden in de straat en daarna komt het bekende 23 centimeter baksteen-verhaal. Dat de buurvrouw 10 jaar dood lag, ach dat is maar een bijzaak.

Misselijk mens.
Het IS ook een bijzaak. Dat ze er tien jaar heeft gelegen is helemaal geen probleem. Zelf is ze dood, dus heeft ze er geen last van. De buren hadden dus ook geen last, dus daar zit ook geen probleem. Voorafgaand aan haar dood kan ze eenzaam zijn geweest, maar zelfs dat hoeft niet eens het geval te zijn, alleen is niet hetzelfde als eenzaam. Bovendien is het niet gezegd dat die periode, als ze al eenzaam was, lang heeft geduurd, of uberhaubt heeft plaatsgevonden. Contacten verwateren soms, en het kan ook goed dat sommigen wel eens hebben gebeld maar het toch hebben opgegeven. Als je niet in de eerste periode na het overlijden wordt gevonden (laten we zeggen een maand, of twee maanden misschien) is het uiteindelijke vindmoment vooral een gevolg van toeval (of stankoverlast). Dat het 10 jaar heeft geduurd is op geen enkele manier anders dan dat het 10 maanden zou hebben geduurd.
pi_133527684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:59 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Lichamen mumificeren zodra alle spieren, vlees e.d. 'op' zijn....
Rigor mortis.
pi_133527728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:57 schreef cricket het volgende:

[..]

Alsof op elke burendag altijd alle buren op komen dagen. En dan nog, het idee was dat ze er al niet meer woonde maar de woning gewoon aanhield.

[..]

Bij mij gaat dat er echt niet in dat de buren dachten dat zij haar woning aanhield. Voor een jaartje ja, maar voor 10 jaar, nee.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:04:13 #212
335452 cricket
cricket from space
pi_133527864
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mij gaat dat er echt niet in dat de buren dachten dat zij haar woning aanhield. Voor een jaartje ja, maar voor 10 jaar, nee.
Ik zou niet weten waarom niet. Bovendien zie ik het niet zo voor me dat ze dat op een kalender gaan bijhouden. Als het leeg staat, dan staat het leeg, waarom zou je je af gaan vragen hoe lang dat al zo is? 'Het is al een hele poos zo'. Hoe lang is een hele poos? Tja. En al zouden ze dat niet geloven, dan volgt daar niet automatisch uit dat ze er dus weer woont.
pi_133527885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:00 schreef Inloggen het volgende:

Rigor mortis.
Dat duurt hoogstens 4 dagen hè ;)

Ik vind dat verhaal van de onderbuurman ook vaag! Is ze gewond geraakt en daarna is hij nooit meer nieuwsgierig geweest hoe het ging? Haar ook nooit meer gezien!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133527963
Buurman Hans heeft haar niet met koffers zien weggaan. Buurman Hans hoort haar nooit lopen over haar tapijt of laminaat (in oude stadswoningen hoor je altijd wel iets van elkander in een portiek). Buurman Hans heeft zijn bovenbuurvrouw die kort daarvoor haar gezicht ernstig had bezeerd nooit meer gezien. Buurman Hans vindt blijkbaar niets vreemd.

Als ik die buurman Hans was geweest had het mij niet lekker gezeten en was ik toch vroeg of laat een keer een trap omhoog gelopen en bij bovenbuurvrouw aangebeld om te checken of alles goed met haar is.
pi_133528039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:06 schreef Nia het volgende:
Buurman Hans heeft haar niet met koffers zien weggaan. Buurman Hans hoort haar nooit lopen over haar tapijt of laminaat (in oude stadswoningen hoor je altijd wel iets van elkander in een portiek). Buurman Hans heeft zijn bovenbuurvrouw die kort daarvoor haar gezicht ernstig had bezeerd nooit meer gezien. Buurman Hans vindt blijkbaar niets vreemd.

Als ik die buurman Hans was geweest had het mij niet lekker gezeten en was ik toch vroeg of laat een keer een trap omhoog gelopen en bij bovenbuurvrouw aangebeld om te checken of alles goed met haar is.
Meeste lawaai in flatgebouwen komt van je bovenburen, wat dat betreft wel lekker rustig :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:11:07 #216
335452 cricket
cricket from space
pi_133528135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:06 schreef Nia het volgende:
Die dingen zijn ook allemaal niet zo vreemd. Alleen als je ze uit context plaatst, zoals hier, bij een geval dat een uitzondering is. Als je iemand sowieso niet zo vaak ziet gaat pas na een hele tijd opvallen dat het 'alweer een tijdje geleden is', als het al opvalt - zo vaak zie je elkaar immers niet. De stap naar denken 'ze zal wel al maanden dood in huis liggen' is vervolgens wel wat apart.
pi_133528490
Nog meer quotes van buurman Hans uit de Volkskrant:

Toen de euro werd ingevoerd, vroeg ze of ik haar guldens kon omwisselen
Onderbuurman Hans Poldner
De politie zegt dat de vrouw op 74-jarige leeftijd is overleden. In de tien jaar heeft niemand haar overlijden opgemerkt. Ze is een natuurlijke dood gestorven. Volgens de politie had ze geen familie. De woning van de bejaarde vrouw maakte een 'een verlaten en onbewoonde indruk'. Agenten zagen bij de deur een stapel ongeopende post. Volgens een overbuurvrouw lagen er onder meer tv-gidsen.

Onderbuurman Hans Poldner (75) had heel af en toe contact met de vrouw. Ze was stil, zegt hij. 'Ik heb haar in totaal een keer of drie gesproken. Toen de euro werd ingevoerd, vroeg ze of ik haar guldens kon omwisselen. De dag ervoor was ze redelijk hard gevallen op straat, ze zag er niet florissant uit.' Korte tijd later zag Poldner de vrouw voor het laatst. 'Ik kwam de hoek van de straat om, toen zij net haar huis binnenging. Verder hadden we niet veel contact. Zij was een eenling en ik ben een eenling.'

De vrouw had een tijdlang de gewoonte om 's ochtends vroeg de duiven te voeren. Poldner werd daardoor elke dag om 6.30 uur wakker van de koerende duiven. 'Ik kon mijn balkondeur niet opendoen, alles werd volgescheten. Ik heb een briefje bij haar in de bus gedaan. Daarna voerde ze de duiven pas om 10 uur.'

Dat ze dood blijkt te zijn, vindt Poldner 'rot genoeg. Het is zeer luguber dat boven je hoofd iemand ligt die gepeigerd is, om het op zijn Amsterdams te zeggen.'
pi_133528681
Om op zijn Amsterdams te zeggen :') Moet er niet Rotterdams staan?,:)
pi_133528923
Als een lichaam letterlijk boven je hoofd weg aan het rotten is, ruik je dan op den duur niet iets vreemds? En wat te denken van vliegen? Mensen hebben al hevige conflicten als naaste buren teveel huisdieren houden.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:32:46 #220
335452 cricket
cricket from space
pi_133529206
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:27 schreef Nia het volgende:
Als een lichaam letterlijk boven je hoofd weg aan het rotten is, ruik je dan op den duur niet iets vreemds? En wat te denken van vliegen? Mensen hebben al hevige conflicten als naaste buren teveel huisdieren houden.
quote:
Het is heel goed mogelijk dat omwonenden in de Rotterdamse Jan Porcellisstraat nooit hebben gemerkt dat er tien jaar lang een stoffelijk overschot in een woning lag. Dat zegt Marc Mulders van Forensisch Artsen Rotterdam Rijnmond.

Over het algemeen gaat de ontbinding van het menselijk lichaam in het vochtige Nederlandse klimaat met een sterke geur gepaard. De bacteriën die in het lichaam zitten, bijvoorbeeld in het spijsverteringskanaal, kunnen doordat het afweersysteem wegvalt vrij spel krijgen.

Gassen door bacteriën
Op dat moment begint de verrotting van het lichaam. De dode cellen worden voedsel voor deze bacteriën, waarbij gassen en andere afbraakproducten vrijkomen. Die verschillende gassen zorgen voor de typische lijkenlucht.

Mummificatie
In een droge en warme lucht verdampt het lichaamsvocht veel sneller. Het lichaam droogt dan in korte tijd uit. Dit wordt ook wel mummificatie (indroging) onder natuurlijke omstandigheden genoemd, iets wat niet vaak voorkomt. Dus als de temperatuur in het huis van de vrouw hoog was en de lucht droog, is het heel goed mogelijk dat de lijkenlucht veel minder was en dat de buren niets geroken hebben.
En bejaarden hebben de kachel regelmatig vrij hoog staan, dus dat kan prima.
pi_133529377
Haar voordeur zit nog goed in de lak en ook haar kozijnen zien er nog prima uit. Beste kwaliteit. Was het een koopwoning of een huurwoning?
pi_133529397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:37 schreef Nia het volgende:
Haar voordeur zit nog goed in de lak en ook haar kozijnen zien er nog prima uit. Beste kwaliteit. Was het een koopwoning of een huurwoning?
Huur.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:38:17 #223
335452 cricket
cricket from space
pi_133529420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:37 schreef Nia het volgende:
Als je er niet steeds aanzit kan zoiets lang goed blijven.
In de nieuwsberichten kwam ergens langs dat het een huurwoning zou zijn.
pi_133529536
Deuren en ramen van huurwoningen worden toch om de paar jaar geschilderd? Ik moest altijd mijn ramen en mijn voordeur opendoen voor de schilders. Als je dan de ramen niet opendoet worden ze dan met dichte ramen geschilderd. Maar dan moet er toch een schilder vroeg of laat op een stelling boven door haar ramen naar binnen hebben kunnen kijken, zowel aan de voor- als aan de achterkant van de woning?
pi_133529643
Dat zal ze wel dood op bed hebben gelegen, met de gordijnen dicht.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:46:42 #226
335452 cricket
cricket from space
pi_133529765
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:41 schreef Nia het volgende:
Deuren en ramen van huurwoningen worden toch om de paar jaar geschilderd? Ik moest altijd mijn ramen en mijn voordeur opendoen voor de schilders. Als je dan de ramen niet opendoet worden ze dan met dichte ramen geschilderd. Maar dan moet er toch een schilder vroeg of laat op een stelling boven door haar ramen naar binnen hebben kunnen kijken, zowel aan de voor- als aan de achterkant van de woning?
De meeste schilders zijn discreet genoeg om niet naar steeds binnen te gluren. Zeker als ze in bed ligt en het goed kan zijn dat er iemand ligt te slapen.
pi_133531298
Volgens google maps heeft buurman Hans een nee-nee sticker op zijn brievenbus (nr 6/A). Op de deur ernaast (6/B), van de overleden vrouw dus, zit een nee-ja sticker. In principe kon iedere krantenbezorger er huis-aan-huis bladen in duwen. Dan moet er wel een giga berg papier beneden aan haar trap hebben gelegen. Bizar om de woning zo met google streetview te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 22-11-2013 22:42:41 ]
pi_133540655
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

De dochter is opgestaan. Wel te verstaan in de media.

Ik snap dat dochter verbitterd is, maar het verhaal in se media uit te doeken doen vind ik niet kies.
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:25:37 #229
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133540663
Ik snap de dochter niet. Door in de media te verschijnen krijgt ze straks alle bagger over zich heen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_133540674
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:25 schreef Toekito het volgende:
Ik snap de dochter niet. Door in de media te verschijnen krijgt ze straks alle bagger over zich heen.
Aandacht.
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:31:21 #231
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133540700
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aandacht.
als je 68 bent.....had wat wijsheid verwacht.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_133540720
quote:
Háár moeder lag 10 jaar dood in huis

De vrouw die 10 jaar dood in huis lag, zonder dat één iemand haar miste, blijkt tóch een kind te hebben. De 68-jarige dochter reisde gistermiddag 'met een onwezenlijk gevoel' naar de Jan Porcellisstraat in Rotterdam-West. In een gesprek met het AD vertelt dochter Evelyne dat ze haar moeder 20 jaar geleden voor het laatst sprak. 'Ik was een ongewenst kind en dat liet ze voortdurend blijken.'

Evelyne (68)* herkende op het ochtendjournaal de gordijnen van de woning die ze in betere tijden soms bezocht. Het is het huis van haar moeder, die 10 jaar dood in haar woning in Rotterdam lag.

'Ik heb altijd gedacht dat er een dag zou komen dat er een politieagent voor mijn deur zou staan. Dat hij dan zou komen vertellen dat mijn moeder was overleden. Ik zou niet eens verbaasd zijn dat ze al maanden in huis zou liggen, maar 10 jaar? 10 jaar?'

Geen contact
Na het herkennen van de woning op de televisie reist Evelyne met haar echtgenoot af naar Rotterdam. 'Ik weet niet eens waarom ik hier ben,' bekent ze zachtjes. Ze herhaalt de woorden diverse keren. En nee, de zojuist neergelegde rode roos voor de deur is niet van haar.

De relatie tussen moeder en dochter is nooit liefdevol geweest, vertelt ze aarzelend. Het laatste contact dateert van 20 jaar geleden. De precieze reden van de breuk wil ze niet kwijt. Maar het was niet meer dan een aanleiding, de oorzaak van de verwijdering zat dieper.

'Mijn moeder was behoorlijk gesloten,' vertelt ze. 'Al dacht ik dat ze nog wel contact had met een paar mensen. Wij hadden een moeizame verhouding. Mijn moeder was 16 jaar toen ik werd geboren. Dat was in Nederlands-Indië, ten tijde van de politionele acties. Ik heb mijn vader nooit gekend.'

Oorlogstrauma
De man van Evelyne vertelt dat zijn gestorven schoonmoeder een levensgroot oorlogstrauma met zich meedroeg. Het stond altijd tussen moeder en dochter in. Uit de geschiedenisboeken van de periode van de politionele acties doemen beelden op van honger, uitputting, doodsangst en verkrachting. Maar op welke wijze zijn schoonmoeder heeft geleden onder de ontberingen van de Japanse bezetter? Hij kan er slechts naar gissen. Ze verstarde als hij ernaar vroeg.

Evelyne heeft de politie zelf ingeseind over haar bestaan. Als ze terugkijkt, voelt ze zich niet schuldig. 'Ik heb wel een triest gevoel. Maar wat had ik kunnen doen? Ze wilde mij niet zien.' Haar moeder is nooit uit haar gedachten geweest, vertelt Evelyne. 'Natuurlijk heb ik veel aan haar gedacht, maar voor contact moet er wel tweerichtingsverkeer zijn.'
pi_133540809
Ben trouwens benieuwd of de gemeente nu alsnog de uitvaart gaat betalen wetende dat er een dochter rondloopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-11-2013 10:45:53 ]
pi_133540875
Wat een onzin wordt hier verteld over de dochter. Als ze graag aandacht wil, zou haar naam dan gefingeerd moeten worden? En wie zegt dat zij zelf de media heeft opgezocht? Uit dat artikel in het AD zou je ook kunnen opmaken dat een journalist haar daar heeft aangesproken.

Ik weet niet of je de dochter iets kunt verwijten. Ouders en kinderen raken wel vaker gebrouilleerd en dat kan allerlei oorzaken hebben. Misschien heeft ze inderdaad een heel vervelende jeugd gehad, zonder veel liefde van haar moeder. Misschien was haar moeder echt een onuitstaanbaar mens geworden door haar oorlogstrauma.

Ik vind het niet kies om nu die dochter af te gaan kammen. Ik vind het juist verdrietig voor de dochter. Een paar jaar geleden heeft ze nog een poging gedaan om het goed te maken, hoorde ik zojuist op het nieuws. Met een bosje bloemen stond ze op Moederdag voor de deur. Er werd niet opengedaan en dat voelde als een afwijzing. In werkelijkheid was haar moeder toen echter al jaren dood.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 09:58:21 ]
pi_133540923
De dochter had ook gewoon kunnen zegge
n tegen de journalist dat ze het gewoon hierbij wil laten mocht ze,aangesproken zijn door hem. Maar in plaats daarvan doet ze,alles haarfijn uit de doeken over haar moeder. En dat vind ik niet kies.
pi_133540987
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aandacht.
Gevalletje projectie.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:14:34 #237
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_133541012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
.... wetende dat er een mediageile dochter rondloopt.
Doe normaal.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:15:30 #238
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_133541020
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:57 schreef k_man het volgende:
Wat een onzin wordt hier verteld over de dochter.
  zaterdag 23 november 2013 @ 10:29:16 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133541140
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:57 schreef k_man het volgende:
Wat een onzin wordt hier verteld over de dochter.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 10:36:16 #240
43556 miss_dynastie
pi_133541203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
n tegen de journalist dat ze het gewoon hierbij wil laten mocht ze,aangesproken zijn door hem. Maar in plaats daarvan doet ze,alles haarfijn uit de doeken over haar moeder. En dat vind ik niet kies.
Ja en journalisten zijn zo goed in het accepteren van die boodschap :')
Mediageil, laat je nakijken, echt...

Ik denk overigens dat je je over de gemeente geen zorgen hoeft te maken: 10 jaar AOW min huur, gwl, verzekeringen, belastingen e.d. is voldoende om een begrafenis te kunnen betalen. De gemeente zal het hooguit regelen (lees: Dela bellen).
pi_133541271
Ik denk dat er aardig was geld staat op de rekening van mevrouw. Ze heeft immers 10 jaar lang niks uitgegeven aan eten/stroom/gas maar wel inkomsten gehad.

Maar dat gaat natuurlijk gewoon naar de dochter, want zo werkt dat, dus zal die ook de begrafenis moeten betalen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133541287
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja en journalisten zijn zo goed in het accepteren van die boodschap :')
Mediageil, laat je nakijken, echt...

Ik denk overigens dat je je over de gemeente geen zorgen hoeft te maken: 10 jaar AOW min huur, gwl, verzekeringen, belastingen e.d. is voldoende om een begrafenis te kunnen betalen. De gemeente zal het hooguit regelen (lees: Dela bellen).
Aangepast. Was inderdaad te impulsief.
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:03:08 #243
335452 cricket
cricket from space
pi_133541500
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet welke gordijnen mijn buren hebben hoor. Niet omdat ik erop let, maar als je er elke dag langs loopt, dan kijk je er toch (onopgemerkt) naar.
Het hangt er maar vanaf waar je interesses liggen. Dat je af en toe ziet wat voor gordijnen ze hebben hangen wil niet zeggen dat je op een ander moment dat ook zomaar kunt reproduceren wat voor kleur en patroon ze hebben. Laat staan dat het opvalt als er opeens andere hangen. Dat opvallen lukt de meeste mensen hoogstens als ze de gordijnen regelmatig zien en ze behoorlijk afwijken van de rest (in een flat heeft iedereen zwarte gordijnen behalve een huis wat witte heeft bijvoorbeeld). Van de mensen bij wie ik regelmatig over de vloer kom zou ik echt niet kunnen zeggen wat voor gordijnen ze hebben hangen. Sterker nog, als iemand me op straat zou vragen wat de kleur van mijn eigen gordijnen is, dan zou ik eerst eens heel diep na moeten denken. Ook valt mij echt niet op dat ik zelf al 10 jaar dezelfde heb hangen.
pi_133541508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

De moeder was 16 jaar toen haar dochter werd geboren. Holy cow, dat is idd een levensgroot oorlogstrauma - ik denk niet dat wij de aangewezen personen zijn om te oordelen over wat moeder of dochter hadden moeten doen.

Wat betreft de buren - tja, ik heb ook geen flauw idee wie er boven me wonen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:04:23 #245
335452 cricket
cricket from space
pi_133541524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat heeft weinig zin, iedereen blijft toch achter haar aan lopen. Door alvast preventief een verhaaltje af te geven kun je dat (deels) voorkomen.
pi_133541528
Bizar gewoon dat als iemand overlijd het onopgemerkt blijft, je zou toch zeggen dat buren dit merken en betaalachterstanden... en familie en vrienden en/of werk?
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:06:27 #247
335452 cricket
cricket from space
pi_133541555
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ben trouwens benieuwd of de gemeente nu alsnog de uitvaart gaat betalen wetende dat er een dochter rondloopt.
Het werkt altijd zo dat als niemand zich opwerpt op de betaling te regelen dat de gemeente dat doet. Wel is standaard dat ze dat proberen te verhalen op eventuele juridische nabestaanden. Het kan dus in theorie zijn dat er bij je wordt aangeklopt voor de kosten voor iemand waarvan je eigenlijk het bestaan niet eens kent.
pi_133541562
Ik zit te wachten op het moment dat er ergens een ambtenaar wakker wordt en beseft dat mevrouw al tien jaar geen recht had op AOW en dit dus moet terugbetalen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_133541595
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zit te wachten op het moment dat er ergens een ambtenaar wakker wordt en beseft dat mevrouw al tien jaar geen recht had op AOW en dit dus moet terugbetalen....
Nou inderdaad..

Zouden ze dit op die dochter kunnen verhalen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:08:57 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133541596
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Stel nou dat de huur al die jaren automatisch is afgeschreven, zou de woningbouwvereniging dan ook moeten betalen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:09:23 #251
335452 cricket
cricket from space
pi_133541603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:04 schreef HansSoeting het volgende:
Bizar gewoon dat als iemand overlijd het onopgemerkt blijft, je zou toch zeggen dat buren dit merken en betaalachterstanden... en familie en vrienden en/of werk?
De meeste mensen hebben heel veel buren, als het om buren gaat waarmee je geen contact hebt en die je toch al nooit ziet gaat dat echt niet opvallen. En als het al opvalt, dan is het op z'n vroegst maanden later, als in 'haar zie ik ook nooit meer'. Dat ze dan al die maanden al dood in huis ligt is niet een hele logische gedachte.

Betaalachterstanden krijg je niet zo snel als alle vaste lasten automatisch gaan en je meer inkomsten hebt (want AOW ook automatisch) dan uitgaven. Werk zal ze op haar 74ste ongetwijfeld niet hebben gehad.
pi_133541606
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stel nou dat de huur al die jaren automatisch is afgeschreven, zou de woningbouwvereniging dan ook moeten betalen?
Ze heeft natuurlijk wél gebruik gemaakt van de faciliteiten....
pi_133541614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:08 schreef roos85 het volgende:

[..]

Nou inderdaad..

Zouden ze dit op die dochter kunnen verhalen?
Wanneer ze dit zouden doen, wel. Alleen dan zal dochter de erfenis moeten weigeren.
pi_133541615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:04 schreef HansSoeting het volgende:
Betaalachterstanden? Really? Die vrouw heeft 10 jaar lang AOW gekregen en geen gas/water/licht gebruikt en ook geen boodschappen gedaan. Die vrouw is schatrijk ondertussen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133541628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:44 schreef delano.888 het volgende:
Ik denk dat er aardig was geld staat op de rekening van mevrouw. Ze heeft immers 10 jaar lang niks uitgegeven aan eten/stroom/gas maar wel inkomsten gehad.

Maar dat gaat natuurlijk gewoon naar de dochter, want zo werkt dat, dus zal die ook de begrafenis moeten betalen?
Stroom en gas zijn al die tijd automatisch afgeschreven.
Eneco heeft de standen geschat.

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-huis-rotterdam-west
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')