Ook in het westen heeft drukken en plakken geen zin hoor... Maar ik heb nooit haast om naar m'n werk te gaan, en thuis komen doe ik ook welquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oooooooh, 't Noord'n! Dat verklaart wel wat ja
Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Morgen na 5 uur moet ik binnendoor van Amersfoort naar Veenendaal ( via Woudenberg geloof ik). Vorige keer was dat dramatisch druk. Heeft iemand een goed alternatief want de A1 en A30 zullen ook wel druk zijn.
Hmm de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.
Ik zou de vanaf de N227 of N226 de N224 nemen. Volgens mij maakt het niet heel veel uit welke van de twee je neemt, richting de A12 is het altijd druk daar.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.
Mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren en dan de gewone MRB wat verlagen. (Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)quote:Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.
Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de wegquote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef Marco001 het volgende:
(Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)
Inderdaad. Diegenen die de snelweg echt nodig zijn(vrachtverkeer, forensen die via de snelweg heel wat tijd kunnen besparen) zullen dan een abbo nemen. De rest hoogstwaarschijnlijk niet. (Mijn ouders sowieso niet; Mijn pa's auto word vrijwel alleen gebruikt voor Delfzijl-> Eemshaven en terug en mijn moeders auto zal een twijfelgeval zijn. ) Tot aan Groningen/Veendam is er voor mij geen enkele reden om via de snelweg te gaan dus zal ik dat ook niet doen(scheelt hooguit 5 minuten reistijd..)quote:Op woensdag 27 november 2013 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de weg
Privé raakt het me nauwelijks, ik rij bijna nooit in Duitsland. Beroepsmatig zorgt de baas altijd dat alle vignetten, tol etc. betaald (kunnen) worden. Kosten zullen waarschijnlijk doorbelast worden aan de klant.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.
Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...
Precies.. Buiten de spitsperiode(zomer) hoefde ik op de Route Soleil niet eens volledig te stoppen bij de poortjes.. Creditcard van te voren al gereedhouden, direct in de automaat steken, er weer uithalen en verder rijden.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...
Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè
Ik ben tot nu toe 1x in Frankrijk geweest (twee jaar geleden) en het was dat zo snel mogelijk naar Spanje moesten, anders waren we nooit via tolwegen gegaan. En dan waren wij zelfs nog buiten alle seizoenen om en hoefden we nergens te wachten. Ik vind het gewoon helemaal niets.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...
Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè
Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die keuze moet ieder voor zich maken. Het is echt niet zo dat ik het geld op m'n rug heb groeien, maar als die tol een paar tientjes is ga ik m'n reisduur niet verdubbelen, dat vind ik de moeite niet. Tenzij ik voor een plezier/toerrit ga en het doel van de reis is om te genieten van de rit zelf. Maar als de rit functioneel is om op de plek van bestemming pas het plezier te hebben, no way. Gas op die lollie, juist in Duitsland!
Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...quote:Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook.
Mwah, ik denk dat het benzineverbruik bij omrijden wel hoger ligt.. Op de autobahn is het gewoon 120 op de CC en gaan. De Seat verbruikt dan rond de 1:11, als ik alleen hier in de omgeving rondrij/ naar werk rij, verbruikt ie 1:11.5quote:Op donderdag 28 november 2013 21:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...
En trouwens, als wij op vakantie gaan, is het einddoel een einddoel, en niet het doel zelf... Voor ons begint de vakantie zodra we de deur achter ons dicht doen
Nu je het noemt. Waarom heeft Nederland dat trouwens nog niet? Is het omdat men de toeristen/gebruikers die van onze wegen gebruik maken niet teveel voor het hoofd willen stoten of gewoon luiheid van onze overheid dit in te voeren.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...
Geef mij maar een vignet, vind ik veel prettiger. Maar ik vind dat Nederland dat dan ook maar moet gaan invoeren, want onze wegen worden dan alleen nog maar drukker (nu al gaan veel vrachtwagens via Nederland omdat ze daar moeten betalen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |