abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:03:47 #26
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133648274
Vandaag de A37 weer eens meegepikt. Zou zomaar eens de rustigste snelweg van NL kunnen zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133649176
Morgen na 5 uur moet ik binnendoor van Amersfoort naar Veenendaal ( via Woudenberg geloof ik). Vorige keer was dat dramatisch druk. Heeft iemand een goed alternatief want de A1 en A30 zullen ook wel druk zijn.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_133649894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oooooooh, 't Noord'n! Dat verklaart wel wat ja :P
Ook in het westen heeft drukken en plakken geen zin hoor... Maar ik heb nooit haast om naar m'n werk te gaan, en thuis komen doe ik ook wel :D
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:13:36 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133650250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Morgen na 5 uur moet ik binnendoor van Amersfoort naar Veenendaal ( via Woudenberg geloof ik). Vorige keer was dat dramatisch druk. Heeft iemand een goed alternatief want de A1 en A30 zullen ook wel druk zijn.
Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133651631
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef JDude het volgende:

[..]

Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.
Hmm de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_133667621
Even iets uit het nieuws.

Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
pi_133667758
Mja... gezien de geruchten de afgelopen tijd zat het er wel aan te komen. Welkom in Europa: we willen harmonie, maar niet als we kosten voor anderen moeten dragen :'). Over een tijdje hebben ze overal zo'n vignet en maakt het onderling dus geen klap meer uit. Alleen hebben tig pennenlikkers weer een baan. :{.

Ik zou er zelf niet blij mee zijn want steek regelmatig de grens over. Dan heb ik liever een vignet, zoals Oostenrijk en Zwitserland. Die paar tientjes per jaar haal ik er makkelijk uit en dan denk ik er niet meer over na. Per keer tol betalen vind ik wel zo'n baggersysteem...
Schip ahoy!
pi_133669956
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.
Ik zou de vanaf de N227 of N226 de N224 nemen. Volgens mij maakt het niet heel veel uit welke van de twee je neemt, richting de A12 is het altijd druk daar.

Zwaai even als je een rode Megane tegenkomt ;). Ik rij rond die tijd vanaf de a12 over de N226 en N224 naar Scherpenzeel :)
pi_133680959
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.

Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren en dan de gewone MRB wat verlagen. (Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)
Ik zou niet inzien waarom het niet zou kunnen. Bovendien betalen toeristen sowieso in Frankrijk en Zwitserland ook al tol(FR d.m.v. tolwegen, Zwitserland d.m.v. vignet.) en nu dus ook in Duitsland.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133680998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef Marco001 het volgende:
(Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)
Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de weg :)
Schip ahoy!
pi_133681230
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de weg :)
Inderdaad. Diegenen die de snelweg echt nodig zijn(vrachtverkeer, forensen die via de snelweg heel wat tijd kunnen besparen) zullen dan een abbo nemen. De rest hoogstwaarschijnlijk niet. (Mijn ouders sowieso niet; Mijn pa's auto word vrijwel alleen gebruikt voor Delfzijl-> Eemshaven en terug en mijn moeders auto zal een twijfelgeval zijn. ) Tot aan Groningen/Veendam is er voor mij geen enkele reden om via de snelweg te gaan dus zal ik dat ook niet doen(scheelt hooguit 5 minuten reistijd..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 27 november 2013 @ 18:03:03 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133681855
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.

Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Privé raakt het me nauwelijks, ik rij bijna nooit in Duitsland. Beroepsmatig zorgt de baas altijd dat alle vignetten, tol etc. betaald (kunnen) worden. Kosten zullen waarschijnlijk doorbelast worden aan de klant.

Als België dit plan weer uit de kast trekt zou ik er meer last van gaan hebben.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 27 november 2013 @ 18:04:43 #38
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133681907
Onlangs moest ik voor het werk wel van Emmen naar Oldenzaal en toen ben ik via D gereden. Dat zal dan wel afgelopen zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 28 november 2013 @ 09:14:40 #39
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_133702399
Jeuj, rammel is uit de auto.
Even de kap aan de binnenkant van de kofferbak los gehaald en de slotvanger iets strakker gezet. :)
Lang leven fora!
Nu nog even 2 rammels die ik tijdelijk gefixt heb, permanent verhelpen.
pi_133705967
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...

Geef mij maar een vignet, vind ik veel prettiger. Maar ik vind dat Nederland dat dan ook maar moet gaan invoeren, want onze wegen worden dan alleen nog maar drukker (nu al gaan veel vrachtwagens via Nederland omdat ze daar moeten betalen).
pi_133713768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...

Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè ;)
Schip ahoy!
pi_133714952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...

Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè ;)
Precies.. Buiten de spitsperiode(zomer) hoefde ik op de Route Soleil niet eens volledig te stoppen bij de poortjes.. Creditcard van te voren al gereedhouden, direct in de automaat steken, er weer uithalen en verder rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133714993
Zo te zien gaat een vignet voor .de rond de 100 euro kosten. Da's toch wel een serieus bedrag voor mensen die slechts af en toe de grens oversteken.
Schip ahoy!
pi_133717451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...

Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè ;)
Ik ben tot nu toe 1x in Frankrijk geweest (twee jaar geleden) en het was dat zo snel mogelijk naar Spanje moesten, anders waren we nooit via tolwegen gegaan. En dan waren wij zelfs nog buiten alle seizoenen om en hoefden we nergens te wachten. Ik vind het gewoon helemaal niets.

En in plaats dat ik binnen 8 uur Duitsland door ben, doe ik er maar 16 uur uur over. Maar ik ga niet via tolpoortjes. Wacht m'n moeder nog maar een dag langer... (want dat is de enige reden dat we door Duitsland gaan, als we naar Hongarije rijden).
pi_133718371
Die keuze moet ieder voor zich maken. Het is echt niet zo dat ik het geld op m'n rug heb groeien, maar als die tol een paar tientjes is ga ik m'n reisduur niet verdubbelen, dat vind ik de moeite niet. Tenzij ik voor een plezier/toerrit ga en het doel van de reis is om te genieten van de rit zelf. Maar als de rit functioneel is om op de plek van bestemming pas het plezier te hebben, no way. Gas op die lollie, juist in Duitsland!
Schip ahoy!
pi_133722285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die keuze moet ieder voor zich maken. Het is echt niet zo dat ik het geld op m'n rug heb groeien, maar als die tol een paar tientjes is ga ik m'n reisduur niet verdubbelen, dat vind ik de moeite niet. Tenzij ik voor een plezier/toerrit ga en het doel van de reis is om te genieten van de rit zelf. Maar als de rit functioneel is om op de plek van bestemming pas het plezier te hebben, no way. Gas op die lollie, juist in Duitsland!
Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133723403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook. :)
Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...

En trouwens, als wij op vakantie gaan, is het einddoel een einddoel, en niet het doel zelf... Voor ons begint de vakantie zodra we de deur achter ons dicht doen :P
pi_133723599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...

En trouwens, als wij op vakantie gaan, is het einddoel een einddoel, en niet het doel zelf... Voor ons begint de vakantie zodra we de deur achter ons dicht doen :P
Mwah, ik denk dat het benzineverbruik bij omrijden wel hoger ligt.. Op de autobahn is het gewoon 120 op de CC en gaan. De Seat verbruikt dan rond de 1:11, als ik alleen hier in de omgeving rondrij/ naar werk rij, verbruikt ie 1:11.5
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133734467
130 op de CC zit ik rond de 1:11, 90 op CC zit ik op de 1:15,5. Dus dat scheelt nogal...

Eens kijken...

Van ons naar Hongarije
1.464km, 15 uur, 7 minuten via onze normale route
1.434km, 22 uur, 16 minuten met snelwegen en tolwegen vermijden aan (wel via Linz en Wenen)

of

1.455km, 14 uur, 2 minuten als we via Graz-Maribor zouden gaan (maar dan moet je in Slovenie ook tol betalen), maar wel de kortste route volgens Google.
1.386km, 21 uur, 49 minuten, ook kortste route volgens Google, via Tsjechië.

Jammer dat je bij de brandstof kosten niet kunt aangeven wat je gemiddeld gebruik bij bepaalde snelheden is...
pi_133735635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...

Geef mij maar een vignet, vind ik veel prettiger. Maar ik vind dat Nederland dat dan ook maar moet gaan invoeren, want onze wegen worden dan alleen nog maar drukker (nu al gaan veel vrachtwagens via Nederland omdat ze daar moeten betalen).
Nu je het noemt. Waarom heeft Nederland dat trouwens nog niet? Is het omdat men de toeristen/gebruikers die van onze wegen gebruik maken niet teveel voor het hoofd willen stoten of gewoon luiheid van onze overheid dit in te voeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')