Ik schijn vooral heel goed duits te spreken wanneer ik drunken ben.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem met duits en frans is dat ik vaak nog wel goeie zinnen kan formuleren in mijn hoofd, maar als ze er dan snel op antwoorden ben ik het daarna wel weer kwijt.
10 jaar lang amerikaans thuis gesproken dus ik denk wel dat ik vloeiend ben.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ik op mijn uitspraak let, lukt het me nog niet. Vooral die "th" klanken enzo. Dan versta ik zelf nieteens wat ik gezegd heb.
Is het dan Duits of meer Gerard Ekdoms?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik schijn vooral heel goed duits te spreken wanneer ik drunken ben.
Nuchter kan ik er niks van
Thieten?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als ik op mijn uitspraak let, lukt het me nog niet. Vooral die "th" klanken enzo. Dan versta ik zelf nieteens wat ik gezegd heb.
Is ook heel anders engels, bedrijfs-engels.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel dus dat ik dat ook wel kan hebben, maar het gewoon aan de situatie ligt. Ik ken vrij veel expats in de kroeg en daar gaat het altijd gewoon alsof ik nederlands praat mee. Maar op het werk gaat het soms wat minder soepel als je echt op je woorden moet letten.
Ik vind t bij Rent af en toe tenenkrommend.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:25 schreef ItaintovertillIsing het volgende:
[..]
10 jaar lang amerikaans thuis gesproken dus ik denk wel dat ik vloeiend ben.
ALAAF!quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t bij Rent af en toe tenenkrommend.
OOK van de mensen die op onze articulatie en uitspraak moeten letten.
"How about laaaaaaaaaf!" HET IS NIET LAAF! Het is LOVE!
met Roemenen is het wel uitdagend weet ik uit ervaring. Die heb ik pas nog 2 trainingen in het engels gegeven. Daar is meer het probleem dat mijn niveau engels omlaag moestquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:33 schreef Seikcid het volgende:
Ik moet hier regelmatig met een zooitje Roemenen overleggen via skype. Blijft ook grappig.
Ja, of land van Laaf.quote:
Nee dat is het niet. Het is Laaf. Het is ook geen Fire maar Faah.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t bij Rent af en toe tenenkrommend.
OOK van de mensen die op onze articulatie en uitspraak moeten letten.
"How about laaaaaaaaaf!" HET IS NIET LAAF! Het is LOVE!
Moet je Hong Kong eens proberenquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:36 schreef ItaintovertillIsing het volgende:
[..]
met Roemenen is het wel uitdagend weet ik uit ervaring. Die heb ik pas nog 2 trainingen in het engels gegeven. Daar is meer het probleem dat mijn niveau engels omlaag moest
O ja, en het is ook "SPOOKTWIELS!"quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:36 schreef ItaintovertillIsing het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Het is Laaf. Het is ook geen Fire maar Faah.
Ook, maar ik moet echt opletten dat ik het niet over bloody dit en fucking dat hebquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is ook heel anders engels, bedrijfs-engels.
Nee, het is Chinaquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Moet je Hong Kong eens proberenHeel hakkelig gebrekkig engels en op een volume-niveau van een muisje. En dat is dan goddomme een Britse kolonie!
Da's alleen op TV dat ze daar zo dramatisch over doen hoor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook, maar ik moet echt opletten dat ik het niet over bloody dit en fucking dat heb.
Was. Je snapt best wat ik bedoel.quote:
Dat is al jaren geleden. Mijn Frans is ook roestig en wij waren ooit wel Frans!quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Was. Je snapt best wat ik bedoel.
Engels is daar nogal common dus.
Niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is al jaren geleden. Mijn Frans is ook roestig en wij waren ooit wel Frans!
In Rotterdam staat alles in het Nederlands, Turks en Berbers!quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Niet te vergelijken.
Als je door Hong Kong loop staat er heel veel in zowel Engels als Chinees.
Hebben wij dat hier in Nederland ook met Frans ja? Wow! In Amsterdam misschien.
Nee hoorquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's alleen op TV dat ze daar zo dramatisch over doen hoor.
Mogen ze in Amsterdam ook wel doen inmiddelsquote:Op vrijdag 22 november 2013 14:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
In Rotterdam staat alles in het Nederlands, Turks en Berbers!
In Amsterdam rotten ze steeds meer op. Kunnen ze niet meer betalen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mogen ze in Amsterdam ook wel doen inmiddels
Wij hebben ze in plat Brabants en ABN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |