abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133479889
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:19 schreef YUR het volgende:

[..]

Nope, die heb ik vorig jaar al gedaan. Ik loop dit jaar de Duinrellcross op dezelfde dag.
Doe je 1 december nog mee met de Duinstrandloop?
Ik heb die dag een bindingsdienst. Mocht ik niet opgeroepen worden en is de wijsteen weer ok, dan doe ik mee aan deze wedstrijd of de Sint Nicolaasloop in Bleiswijk :)
  donderdag 21 november 2013 @ 12:28:57 #127
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133479953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb die dag een bindingsdienst. Mocht ik niet opgeroepen worden en is de wijsteen weer ok, dan doe ik mee aan deze wedstrijd of de Sint Nicolaasloop in Bleiswijk :)
Ah joh...je hebt toch in ieder geval nog 1 goede wijsteen over
F means you're fucked
pi_133480222
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ben wel lid, maar heb geen licentie. Das best nutteloos voor me
Is het dan genoeg om lid te zijn van een AV om met de "wedstrijdloop" mee te mogen lopen? Het gaat me niet om het winnen van wedstrijden, dat lukt me toch niet. De recreantenloop (op een andere tijd) eenzaam afleggen vind ik alleen jammer.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:44:17 #129
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133480342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:40 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Is het dan genoeg om lid te zijn van een AV om met de "wedstrijdloop" mee te mogen lopen? Het gaat me niet om het winnen van wedstrijden, dat lukt me toch niet. De recreantenloop (op een andere tijd) eenzaam afleggen vind ik alleen jammer.
Ik heb eigenlijk nog niet eerder meegemaakt dat wedstrijdlopers op een andere tijd startten dan de rest
F means you're fucked
pi_133480370
Mooi shirt SEMTEX, niet echt een jack imo. Lijkt me ook niet wind/water dicht. Meer beetje shoftshell idee als ik het zo zie. Maar ziet er wel weer warm uit. Zeker geen miskoop voor dat geld denk ik.
= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_133480561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog niet eerder meegemaakt dat wedstrijdlopers op een andere tijd startten dan de rest
Veel crossen hier in de regio (Eindhoven) doen dat helaas wel. Snap het wel, een cross is smal en de snelle wedstrijdlopers willen ze niet ophouden doordat recreanten in de weg lopen.
pi_133480727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:51 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Veel crossen hier in de regio (Eindhoven) doen dat helaas wel. Snap het wel, een cross is smal en de snelle wedstrijdlopers willen ze niet ophouden doordat recreanten in de weg lopen.
Hier gaat gewoon alles door mekaar, snellen starten vooraan en iedereen (langzameren) gaan bij een parcours van meerdere rondjes gewoon aan de kant voor de snelleren wanneer ze 'gelapt' worden.
Ja doei.
pi_133480756
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:45 schreef RedScorpion het volgende:
Mooi shirt SEMTEX, niet echt een jack imo. Lijkt me ook niet wind/water dicht. Meer beetje shoftshell idee als ik het zo zie. Maar ziet er wel weer warm uit. Zeker geen miskoop voor dat geld denk ik.
Waterdicht is dan ook geen goed idee bij het hardlopen. Dat ademt niet, waardoor je uiteindelijk verkleumt in je eigen zweet. (terwijl je het in het begin al gauw veel te warm krijgt!)
pi_133480868
Ook in het Zombie-forum maar even hardlopen gepromoot: ZOM / Oefenen voor wanneer de hel uitbreekt: Zombies, Run!
Ja doei.
  donderdag 21 november 2013 @ 13:05:10 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133480957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:09 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Vaak is het met cross zo dat je op een andere tijd de recreantenloop hebt, en soms zelfs met een ander parcours. Dat vind ik wel jammer, omdat het ook leuk is tussen de snelleren te lopen.

[..]

Hmm misschien daar eens naar gaan kijken inderdaad.
Maar het is niet zo dat je geen wedstrijden kunt lopen zonder licentie. Ik heb met grote en kleine loopjes en wedstrijden meegedaan, zonder licentie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 21 november 2013 @ 13:05:38 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133480966
quote:

[..]

Dat zijn zeker vrij grote crossen dan? Bij de crossjes die ik heb meegemaakt, gaat het zoals moblo beschrijft
F means you're fucked
pi_133481028
Gloedjenieuwe route uitgestippeld; helemaal klaar voor een HM *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 november 2013 @ 13:08:43 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133481038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:45 schreef RedScorpion het volgende:
Winddicht is-ie zeker, waterdicht weet ik niet zeker. Voor de winterse temperaturen is-ie echter zeer geschikt. En dat had ik nog nodig :P

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 21-11-2013 13:16:25 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 21 november 2013 @ 13:09:51 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133481072
quote:

[..]

He? Noem er eens dan? :P Tot nu toe ben ik altijd samen met de wedstrijdlopers gestart bij de kleine loopjes hier in de buurt (Veldhoven Ten miles, Ronde van Waalre, Flow ladiesrun, Libertyloop, etc.)
pi_133481077
thettes, mijn fout, doelde ook op waterafstotend :)

Daarbij opmerking waterdicht is er ook, betekend dat er van buitenaf geen water naar binnen komt, wil niet zeggen dat je water (zweet) van binnen niet naar buiten kan.. regendruppels hebben een andere samenstelling dan zweetdruppels waardoor dit dus mogelijk is om het maar even kort door de bocht te gooien. ;)
= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_133481081
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zijn zeker vrij grote crossen dan? Bij de crossjes die ik heb meegemaakt, gaat het zoals moblo beschrijft
Laatst een cross waar er bij de recreanten (andere starttijd) 95 meededen, maar de MSR maarliefst 2 hele deelnemers had (totaal 11 mannen en 3 vrouwen die aan de "wedstrijd" meededen). Als recreant mocht je ook maar max 3 rondjes lopen, terwijl de wedstrijd een uur later 4 rondjes zou zijn (iig niet de volledige afstand, qua aantal rondes kan ik ernaast zitten).
pi_133481120
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

He? Noem er eens dan? :P Tot nu toe ben ik altijd samen met de wedstrijdlopers gestart bij de kleine loopjes hier in de buurt (Veldhoven Ten miles, Ronde van Waalre, Flow ladiesrun, etc.)
Joe Mann bosloop, Don Quichotte Sparrenbosloop (Boxtel), afgelopen weekend de Witvencross ook recreanten om 10 en wedstrijd om 11.
pi_133481127
Ik heb een keer aan een loopje meegedaan waar iedereen die op de fiets kwam, of lopend (maar dus zonder auto of ander motorvoertuig) 10 seconden mocht starten voor de rest 8-)
Ja doei.
  donderdag 21 november 2013 @ 13:13:10 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133481156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:11 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Joe Mann bosloop, Don Quichotte Sparrenbosloop (Boxtel), afgelopen weekend de Witvencross ook recreanten om 10 en wedstrijd om 11.
Raar. Ik kan je verzekeren dat dat echt niet bij alle loopjes zo is dus :) Ook kun je als recreant zonder problemen meedoen aan welke wedstrijd dan ook. Zelfs bij de Marathon van Eindhoven start je in principe samen met de wedstrijdlopers (als je tenminste in het zelfde snelle startvak start ;) )
pi_133481167
Kunnen degenen die in de OP willen even een pm sturen? Zit nu op mobiel en dan vergeet ik het niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133481279
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Raar. Ik kan je verzekeren dat dat echt niet bij alle loopjes zo is dus :) Ook kun je als recreant zonder problemen meedoen aan welke wedstrijd dan ook.
Ja klopt, doe binnenkort de Drie Dorpencross in Sint-Oedenrode daar zijn de starttijden wel gelijk. En bij HM van Eindhoven stond ik ook in het voorste startvak ;) .

Bij sommige loopjes heb ik wel eens meegemaakt dat ik aan de trimloop mee deed, die dan 1, 2 of 3 rondes was. Staan van de trimloop alle mensen die 1 en 2 rondes hebben gelopen voor me in de uitslag want ze maken geen onderscheid voor de trimlopers in de afstand. Ik zelf kwam tussen de wedstrijdlopers binnen kwam, maar die hadden een aparte uitslag of course :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Tieske89 op 21-11-2013 13:23:54 ]
  donderdag 21 november 2013 @ 13:19:42 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133481322
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je verder nog enig voordeel hebt van een wedstrijdlicentie? :P

[edit: mooi man, je eigen vragen beantwoorden:

Voordelen:

Je kunt meedoen aan kampioenschappen hardlopen in diverse leeftijdscategorieën.
Je mag bijna (altijd) voorop starten bij grote lopen
Je krijgt korting bij lopen georganiseerd onder toezicht van de Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie

en http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=3622&draft=1

quote:
Over de waarde van een wedstrijdlicentie worden regelmatig vragen gesteld, vooral door atleten die aan wegwedstrijden deelnemen. Hieronder wordt getracht om een en ander te verduidelijken.

Bij grote loopevenementen wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen de officiële wedstrijd en de recreatieloop. Aan de officiële wedstrijd kunnen in principe alleen leden van de Atletiekunie deelnemen die bovendien in het bezit zijn van een wedstrijdlicentie. (Voor buitenlanders geldt dat zij moeten kunnen aantonen dat zij in hun vaderland aangesloten zijn bij de nationale federatie en wedstrijdgerechtigd zijn). Aan de recreatieloop kan iedereen meedoen, dus zowel leden van de Atletiekunie (met of zonder wedstrijdlicentie) als niet-leden.

Door de professionalisering van de grote loopevenementen wordt tegenwoordig voor iedere deelnemer een eindtijd, een netto-tijd en een uitslag opgemaakt, wordt een gemiddelde kilometertijd berekend, worden foto's gemaakt, een herinnering verstrekt, en zelfs na afloop een (sport-)drankje aangeboden. Voor heel veel recreatieve lopers is er dus geen aanleiding om een wedstrijdlicentie aan te schaffen.

Het voordeel van het wel hebben van een wedstijdlicentie is, dat wedstrijdlopers bij sommige wedstrijden in een apart startvak staan en daardoor minder last hebben van gedrang of van langzame lopers voor hen. Alleen records die in een officiële wedstrijd worden gelopen komen voor erkenning in aanmerking. Voor een recordtijd wordt alleen gekeken naar de bruto tijd, en daarom is een plaats in het voorste startvak essentieel.

In principe komen alleen leden met een wedstrijdlicentie in aanmerking voor een plaats op het podium. Gezien het grote aantal loopwedstrijden in Nederland (circa 2.000) zijn er veel kansen om het podium te bereiken. Helemaal als loopevenementen ook nog prijzen beschikbaar stellen voor de winnaars bij zowel de mannen als de vrouwen en in verschillende leeftijdscategorieën. Aan podiumplaatsen zijn (ook in de hogere leeftijdscategorieën) vaak geldprijzen of prijsjes verbonden. Als je één keer een prijs hebt behaald, zijn de kosten van een wedstrijdlicentie al snel voor jaren terugverdiend.

De laatste jaren gebeurt het steeds vaker dat loopevenementen geen onderscheid meer maken tussen een officiële wedstrijd en een recreatieloop. Problemen ontstaan dan als een recreant (zonder wedstrijdlicentie) sneller is dan de beste officiële wedstrijdloper. Sommige organisaties plaatsen dan de recreant op het podium, tot groot ongenoegen van de officiële wedstrijdlopers. Ook de Atletiekunie is hier uiteraard geen voorstander van. Het afschaffen van de wedstrijdlicentie is in onze ogen niet de oplossing van dit probleem en wij zullen dan ook de belangen van de houders van een licentie blijven behartigen.

Zoals eerder gezegd zijn de opbrengsten van de wedstrijdlicenties onmisbaar voor de wedstrijdsport. Dankzij de wedstrijdlicentie wordt een substantieel deel van de kosten voor de wedstrijdsport betaald door de personen die daarin actief zijn. Afschaffing van de wedstrijdlicentie zou gecompenseerd kunnen worden door het verhogen van de contributie voor alle leden, maar dat zou bij veel recreatieve lopers (terecht) tot verontwaardiging kunnen leiden.

Kortom: leuk als je een erg snelle jelle bent, je mag vaker vooraan starten (zegt men) en je ondersteunt de unie er zelf ook een beetje mee :)
pi_133481489
Haha bij veel loopjes waar je vooraan zou mogen starten zijn er niet eens startvakken of houdt niemand zich eraan. Eigenlijk best een nutteloze investering die licentie dus, tenzij je wedstrijden kan winnen en geldprijzen wint.
  donderdag 21 november 2013 @ 13:31:11 #149
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_133481594
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb een keer aan een loopje meegedaan waar iedereen die op de fiets kwam, of lopend (maar dus zonder auto of ander motorvoertuig) 10 seconden mocht starten voor de rest 8-)
Ja, met de fiets of auto ben je ook veel snellerder! Dus die voorsprong is dan nogal weinig zelfs. :{w :')
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_133481616
:')_!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')