Omg, een axolotlquote:Op vrijdag 13 december 2013 20:41 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik heb het huis van Octo gekocht voor m'n axolotl![]()
[ afbeelding ]
Wat een tering harde swagg foto hebje daar!quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:41 schreef frumslegnulk het volgende:
Ik heb het huis van Octo gekocht voor m'n axolotl![]()
[ afbeelding ]
Ligt eraan uit welk biotoop die vissen komen, misschien Malawi of Tanganyika meer?quote:Op woensdag 25 december 2013 12:17 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk erover om mijn gezelschapaquarium te veranderen in een cichliden aquarium, nu wacht ik nog tot de laatste vissen dood zijn zodat ik kan beginnen met de verandering.
In een winkel zag ik een gaaf cichliden aqarium die heel erg op een zoutwater koraal aquarium leek met mooie stenen en nep koraal die er echt uit zag. Weet iemand waar dit te koop is?
Vraag het in de winkelquote:Op woensdag 25 december 2013 12:17 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk erover om mijn gezelschapaquarium te veranderen in een cichliden aquarium, nu wacht ik nog tot de laatste vissen dood zijn zodat ik kan beginnen met de verandering.
In een winkel zag ik een gaaf cichliden aqarium die heel erg op een zoutwater koraal aquarium leek met mooie stenen en nep koraal die er echt uit zag. Weet iemand waar dit te koop is?
Dit is zeker een mannetje, zie je aan de verlengde 'stekel' van z'n rugvin.quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:50 schreef mogsy het volgende:
Ik zal wel iets goeds doen mbt water kwaliteit. 1 van de ramirezi heeft een stuk of 100 eitjes op een blad gelegt![]()
Ik was onder de indruk dat het 2 vrouwtjes waren al was ik onzeker van de grotere. Nu zijn ze beide de eitjes aan het bewaken, dus heel misschien heb ik kleintjes dalijk. Eitjes maar in de gaten houden de komende tijd. Eventueel een fijne spons voor de filter intake plaatsen mochten de eitjes bevrucht blijken.
Nadeel is wel dat ik nu niet de anubias uit hun potjes kan halen. Ik had ze met potje en al het aquarium in gemikt omdat ik nog geen tijd heb gehad om interior designer te spelen.
edit:
Nog even een plaatje geschoten voordat ik naar de trein moest rennen. Zonder flits in een donkere kamer.
Dit is de grotere van het stel. Stiekem hoop ik dat het een manneke is, maar ik ben kleurenblind en verder geen idee waar ik het aan kan zien.
[ afbeelding ]
ik heb het een paar keer gemaakt zonder, één keer met en een paar keer met vloeibare aquariumplantenvoeding. Ik kan je vertellen dat het niet bijzonder veel verschil maakt, zeker niet als je het benodigde water voor de helft vervangt door aquariumwater. Het beste resultaat kreeg ik nog met het spoelwater van mijn filterpomp.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:00 schreef peterzx9r het volgende:
Ff een vraagje is bij bio co2 echt pokon nodig
Heel gaaf! Ik ga dit volgen, ooit komt er bij mij nog een!!!quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lees ook mee. Op beide foraquote:Op maandag 30 december 2013 18:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
Leuk, motiveert mij ervaringen te blijven posten
Hoe oud is de bak? Weet je iets van de staat?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:12 schreef Gummiebeer het volgende:
Effe een vraagje.
Vandaag wezen kijken naar een nieuw bakje want het kriebelt weer. Bakje is 80*40 incl lichtkap met 2x tl, verwarming, pompje en nog wat klein spul zoals netje ed. Dit alles voor ¤115 ex meubel, ¤185 incl meubel. Het merk weet ik niet meer maar het was iig geen Juwel dus geen intern filter.
Is dit een schappelijke prijs?
Bakje is nieuwquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe oud is de bak? Weet je iets van de staat?
Ziet er goed uit. Ik heb net de link uit je vorige post even bekeken, knappe bak zeg!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:11 schreef Gummiebeer het volgende:
Zo staat het er op het moment bij sinds gisteren
[ link | afbeelding ]
Planning is een ZO Azie bak.
Thanks!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik heb net de link uit je vorige post even bekeken, knappe bak zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreft de garnalen, ik denk dat ik idd een combi maak. Die waaierhandjes zijn erg grappig om te zien tijdens hun bezigheden. De Japonica's lijken mij weer nuttiger qua afval opruimen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:30 schreef Gummiebeer het volgende:
Duur is het zeker en het lijkt wel alsof de prijzen enorm zijn gestegen de afgelopen jaren.
Piranha's zijn ook erg tof, vooral als je een mooie groep hebt. Een kennis had een school van 10 in een 500L bak, gewoon met de handjes erin, gebeurd toch niks als ze verzadigd zijn.Ja, ik weet het (Veldhuis is mijn LFS, haha), maar daar heb ik op het moment geen geld voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreft de garnalen, ik denk dat ik idd een combi maak. Die waaierhandjes zijn erg grappig om te zien tijdens hun bezigheden. De Japonica's lijken mij weer nuttiger qua afval opruimen.. En de piranha's die ik mooi vind ( die roodbuiken) zijn inderdaad prima te houden en inderdaad, gewoon met de handen erin als ze verzadigd zijn, geen probleem. Roodbuiken zijn ook eigenlijk de enige piranha's die ik erg mooi vind.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
De toevalquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik weet het (Veldhuis is mijn LFS, haha), maar daar heb ik op het moment geen geld voor. En de piranha's die ik mooi vind ( die roodbuiken) zijn inderdaad prima te houden en inderdaad, gewoon met de handen erin als ze verzadigd zijn, geen probleem. Roodbuiken zijn ook eigenlijk de enige piranha's die ik erg mooi vind.
Ja, echt hequote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
De toevalVeldhuis is dus ook mijn lfs, al vind ik dat ze er wel iets achteruit op zijn gegaan sinds die grote verbouwing, en er komt weer een verbouwing aan in de vorm van vijvers en koi's achter het pand. De Waterlelie kom ik ook wel, daar komt ook het bakje vandaan trouwens.
Bij de weg, ik ben achter een goedkoop adres gekomen in de woonplaats qua planten, voer en vissen(op bestelling). Bij interesse kan ik wel een PM'tje sturen met adres.
Check MP eens in jouw omgeving, grote kans dat je een hobbykweker tegen komt voor de planten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:
Ondertussen heb ik mn hele kweek gebeuren toch maar weer van de hand gedaan en nu hou ik het maar eens simpel![]()
Ik heb een 2ehands Trigon 190 gekocht, Juwel STR achterwandje erin gekit en een Eheim 2222 op aangesloten die ik nog had
De vissen die erin komen mogen mn kinderen uitzoeken![]()
Iemand toevallig nog wat planten over?
1,85 voor een plantje bij een hobbykweker vs 4,95 bij de handel. Helaas heeft niet iedereen de luxe om bij de groothandel te kunnen halen, hier iig niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:31 schreef Prowl het volgende:
Met die "hobby" prijzen ben ik goedkoper uit bij de "groothandel"
24/7.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:25 schreef peterzx9r het volgende:
Moet een filter 24/7 aanstaan of hebben julie ook een stop van een paar uur per dag
Fotosynthese is het proces van licht+water+kooldioxide --> suiker+zuurstof (6 CO2+6 H2O --> C6H12O6+6 O2). Dat heeft dus niet met je filter te maken. Waarom denk jij dat je filter daar wel invloed op heeft?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:56 schreef peterzx9r het volgende:
Merk namenlijk als hij ff uitstaat mn planten veel meer dotosyntheese geef
Helaas geef je geen antwoord op mijn vraag. Waarom denk je zelf dat e.e.a. met elkaar in verband staat? En wat bedoel je met dat je planten minder fotosynthese geven?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huidige bak in aanbouw (nu 3 dagen, moet nog verwarming in, doe ik vanavond)
(dressoir is krom aangeschaft, komt niet door de foto of door het huidige aquariumpje)
Ik hoop dat er iemand ervaring mee heeft, gewoon erop zetten en erachterkomen of het allemaal kan en niet instort vind ik een beetje veel risico![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |