Totale openheid in een realtie werkt alleen als er ook blind vertrouwen is. Dat is in jullie geval niet helemaal het geval. Jullie hebben besloten dat telefoons vrij voor elkaar waren, prima. Maar je accepteerde de uitleg die hij gaf nav het gevonden gesprek niet, daarom heb je waarschijnlijk moeten inboeten aan die controleervrijheid.
Als hij echt niet wilde dat jij wist van het gesprek met zijn ex had hij het kunnen verwijderen. Dat hij dat niet heeft gedaan getuigt van eerlijkheid en openheid. Toen jij je onvrede uitte is hij waarschijnlijk teruggekomen op zijn openheid, omdat hij niet elke keer tekst en uitleg wilde geven bij iets wat misschien heel onschuldig is. Als zijn ex contact zoekt kan hij er in principe niet aan doen. Als hij duchtbij woont en in hetzelfde sociale netwerk zit als zijn ex is ontlopen erg lastig. Gegeven dat hij dan inderdaad niet echt ruggengraat toont, aangezien hij je heeft beloofd geen contact meer met haar te hebben. Een ex is niet voor niets een ex, maar het betekent ook dat je iets speciaals hebt gedeeld en het soms moeilijk is om diegene af te serveren, ook al is het een manipulatieve kut. Dat hoeft echt niet te betekenen dat er meer speelt. Als je zo onzeker blijft in deze werk je dat hoogstens alleen maar in de hand.
Voor een relatie waarin alles open en eerlijk is vind ik het vrij frappant dat je een topic opent op een openbaar forum over iets dat je het best letterlijk zoals je het hier neerzet met hemzelf had kunnen bespreken. Misschien moeten jullie eens bij jezelf te rade gaan of je wel zo open en eerlijk tegen elkaar bent als je claimt te zijn. En als je niet meer in zijn telefoon mag kijken, waarom hou je die van jezelf dan ook niet voor jezelf? Daar is op zich helemaal niks mis mee. Als hij dan gaat zeuren kan je dit altijd weer aankaarten. Je hoeft ook helemaal niet alles van elkaar te weten, het is onmogelijk en onnodig. Maar je moet elkaar | wél | kunnen vertrouwen, anders zou ik me afvragen waarom ik een toekomst zag in een relatie waarvan de basis niet stevig is. Succes ermee iig!
Net toen je dacht dat je veilig was..