WK 1994 was dat zelfs volgens mij ...quote:Op woensdag 20 november 2013 00:46 schreef BramKVO het volgende:
Haha, die stickers. Ik heb dat ook nog gehad, was dat niet voor het WK 98 ?
Ach, tis al sinds 1997 geleden dat de "Kezen" nog eens van ons wonnen ... (als we over matchen met inzet spreken zelfs al van 1985 ...)quote:Op woensdag 20 november 2013 00:50 schreef BramKVO het volgende:
Van poppel zal het in elk geval weer heel serieus opvatten;)
Ah tuurlijk, nu was het opeens allemaal maar een grapje.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:29 schreef lolcat8811 het volgende:
Het punt is dat er geen arrogantie (zoals we die in NL kennen) in België ìs. Daar gaat het om. Ja, er wordt wat euforisch gedaan omwille van de kwalificatie. Maar wat is daar in hemelsnaam mis mee? Mag men niet blij zijn, na jarenlange pure miserie, om er weer eens bij te zijn met een ploeg van jonge spelers die nog volop groeit?
Er is geen hond in België die gelooft dat ze wereldkampioen gaan worden. Als dit soms gezegd wordt is dit met een vette knipoog en ook wat typisch voor de Belgische humor die in NL niet altijd goed begrepen wordt (getuige dit prachtige topic...).
Belgen hebben altijd dikke nekken gehad.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:46 schreef BramKVO het volgende:
Haha, die stickers. Ik heb dat ook nog gehad, was dat niet voor het WK 98 ?
quote:Op woensdag 20 november 2013 08:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah tuurlijk, nu was het opeens allemaal maar een grapje.
En dan zeggen ze dat de Belgen dom zijn .... Als jullie echt denken dat er hier ook maar iemand geloofde in een wereldtitel dan vraag ik me af wie er dom is ...quote:Op woensdag 20 november 2013 09:48 schreef Oldie57 het volgende:
[..]![]()
Precies, zo zit de Belg in elkaar. Eerst een grote bek - vooral tegen Hollanders - maar als ze inzien dat ze hun praatjes niet meer kunnen waarmaken dan was 'het allemaal een grapje'.
De enigen die geloofden dat België wereldkampioen kon worden zijn degenen die ook geloofden dat Club Brugge kampioen zou spelen ofzoquote:Op woensdag 20 november 2013 12:41 schreef BramKVO het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat de Belgen dom zijn .... Als jullie echt denken dat er hier ook maar iemand geloofde in een wereldtitel dan vraag ik me af wie er dom is ...
Hahahahahquote:Op woensdag 20 november 2013 14:57 schreef Hathor het volgende:
Overigens is Japan als voetbalnatie echt wel gegroeid naar een hoog niveau, ze combineren bijna net zo vloeiend als Barcelona, geen schande om daar tegen onderuit te gaan vind ik. Die zouden wel eens een positieve verrassing kunnen worden in Brazilie.
Wat is daar zo grappig aan? Ze hebben een paar spelers van absolute wereldklasse, en de rest speelt in dienst van ze, al met al maakt ze dat een team om rekening mee te houden. Nederland werd in de tweede helft ook helemaal zoek getikt.quote:
Het is gewoon hilarisch daarom moest ik lachen. Japan kan zo nu en dan best aardig tikken maar vergelijken met Barcaquote:Op woensdag 20 november 2013 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is daar zo grappig aan? Ze hebben een paar spelers van absolute wereldklasse, en de rest speelt in dienst van ze, al met al maakt ze dat een team om rekening mee te houden. Nederland werd in de tweede helft ook helemaal zoek getikt.
We zullen zien, ik heb best hoge verwachtingen van dat team, de manier waarop ze tegen Nederland en Belgie gespeeld hebben moet toch wat respect hebben afgedwongen.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is gewoon hilarisch daarom moest ik lachen. Japan kan zo nu en dan best aardig tikken maar vergelijken met BarcaKom op zeg. Japan heeft zeker wel een aantal aardige spelers met Honda en Kagawa maar dan houdt het ook heel snel op die gaan de poulefase door komen met een gunstige loting maar daarna is het einde verhaal.
Moet je niet hebben want zo goed zijn ze niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
We zullen zien, ik heb best hoge verwachtingen van dat team, de manier waarop ze tegen Nederland en Belgie gespeeld hebben moet toch wat respect hebben afgedwongen.
Vriendschappelijke wedstrijden zeggen me niet zoveel. Ze hebben uiteraard laten zien dat ze goed kunnen voetballen, maar of ze op het WK overeind blijven als het er echt om gaan moet ik zien.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
We zullen zien, ik heb best hoge verwachtingen van dat team, de manier waarop ze tegen Nederland en Belgie gespeeld hebben moet toch wat respect hebben afgedwongen.
Dit dusquote:Op woensdag 20 november 2013 15:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Moet je niet hebben want zo goed zijn ze niet.
Het begon al op de confederations cup, de wedstrijd tegen Brazilië of Italie, weet niet meer precies welke. Maar Japan heerste de eerste helft met werkelijk fantastisch voetbal, deed me zeker aan Barcelona denkenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat heb jij gerookt johquote:Op woensdag 20 november 2013 18:03 schreef Pedroso het volgende:
Verwacht ook wel wat van Japan. Is een beter voetballend team dan Oranje en Belgie.
Maar of ze ook op een eindtoernooi het waar kunnen maken is wel de vraag,
Nederland werd weggetikt zaterdag maar jij houdt gezien je adoratie voor Boerrigter meer van het blinde paard type. Ieder zijn meug.quote:
We speelden toen zonder Van Persie, Sneijder en Nigel de Jong. Eigenlijk werden we pas weggetikt toen Nigel de Jong eruit ging. Het probleem zat hem vooral in het feit dat voorin de ballen niet vastgehouden werden. Met een Sneijder en Van Persie is dat een ander verhaal natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nederland werd weggetikt zaterdag maar jij houdt gezien je adoratie voor Boerrigter meer van het blinde paard type. Ieder zijn meug.
Ja en wie deden er allemaal niet mee die tweede helft?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nederland werd weggetikt zaterdag maar jij houdt gezien je adoratie voor Boerrigter meer van het blinde paard type. Ieder zijn meug.
Natuurlijk zouden we met een compleet team beter voor de dag komen maar ook dan zouden we moeite hebben met Japan. Gewoon een team waar veel voetbal in zit.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We speelden toen zonder Van Persie, Sneijder en Nigel de Jong. Eigenlijk werden we pas weggetikt toen Nigel de Jong eruit ging. Het probleem zat hem vooral in het feit dat voorin de ballen niet vastgehouden werden. Met een Sneijder en Van Persie is dat een ander verhaal natuurlijk.
Ik zie wat ik zie. Wat jij er verder van maakt moet je zelf weten.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[ afbeelding ]
Goede resultaten wel!
Tja, bij België was dit met Courtois in doel en Kompany achterin ook nooit gebeurd zou je kunnen zeggen ..quote:Op woensdag 20 november 2013 18:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en wie deden er allemaal niet mee die tweede helft?Met Nigel op het middenveld en Blind op linksback was dit nooit gebeurt
Nee, met ons sterkste team heeft Japan geen schijn van kans. Leuk dat frivole voetbal van ze, maar ze kregen dan ook zeeën van ruimte om zo te spelen. Ze konden rustig met 6 man op onze helft komen want van onze aanval hadden ze niets te vrezen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:20 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Natuurlijk zouden we met een compleet team beter voor de dag komen maar ook dan zouden we moeite hebben met Japan. Gewoon een team waar veel voetbal in zit.
Om dan denigrerend te doen om te zeggen dat ze op het WK weinig te zoeken hebben is nou niet bepaald een juist beeld.
Het B-elftal van Nederland stelt inderdaad geen reet voor. Laten we daar duidelijk over zijn. Ons beste elftal kan bij de eerste 4 (of 8) van de wereld eindigen, als één of twee spelers wegvallen, zoals Van Persie, Sneijder, Robben, v.d Vaart, Nigel de Jong of Strootman, dan zijn we direct veel en veel slechter. Het verschil is inderdaad pijnlijk groot, maar het is niet anders.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik zie wat ik zie. Wat jij er verder van maakt moet je zelf weten.
Hoe slecht moet Nederland dan wel niet zijn als ze weggespeeld worden door datzelfde Japan ?
Ajax heeft city ook weggetikt... Is Ajax beter dan City?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik zie wat ik zie. Wat jij er verder van maakt moet je zelf weten.
Hoe slecht moet Nederland dan wel niet zijn als ze weggespeeld worden door datzelfde Japan ?
Klopt dan ook gewoonquote:Op woensdag 20 november 2013 18:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, bij België was dit met Courtois in doel en Kompany achterin ook nooit gebeurd zou je kunnen zeggen ..
Sunderland is ook beter dan Sjittyquote:Op woensdag 20 november 2013 18:57 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ajax heeft city ook weggetikt... Is Ajax beter dan City?
Bij zowel België als Nederland is toch tegen Japan en Colombia pijnlijk duidelijk geworden dat als de grootste namen in het elftal ontbreken we schromelijk tekort komen ...quote:Op woensdag 20 november 2013 18:54 schreef Shreyas het volgende:
Het B-elftal van Nederland stelt inderdaad geen reet voor. Laten we daar duidelijk over zijn. Ons beste elftal kan bij de eerste 4 (of 8) van de wereld eindigen, als één of twee spelers wegvallen, zoals Van Persie, Sneijder, Robben, v.d Vaart, Nigel de Jong of Strootman, dan zijn we direct veel en veel slechter. Het verschil is inderdaad pijnlijk groot, maar het is niet anders.
Nee hoor, tegen Colombia waren we met 10 man de betere ploeg. Dat kan je wel een wereldprestatie noemen. En dan te bedenken dat we 5 basisspelers misten.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij zowel België als Nederland is toch tegen Japan en Colombia pijnlijk duidelijk geworden dat als de grootste namen in het elftal ontbreken we schromelijk tekort komen ...
Juist Joost.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij zowel België als Nederland is toch tegen Japan en Colombia pijnlijk duidelijk geworden dat als de grootste namen in het elftal ontbreken we schromelijk tekort komen ...
Een maffe wedstrijd waar de mij volslagen onbekende Cillessen prima stond te keepen tegen de nummer 4 van de wereld die Belgie met 2-0 opzijspeelde.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen Colombia waren we met 10 man de betere ploeg. Dat kan je wel een wereldprestatie noemen. En dan te bedenken dat we 5 basisspelers misten.
Gekeken na de recente WK-deelnames is Japan een groter voetballand dan België.quote:Op donderdag 21 november 2013 07:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat lopen mensen nou te zeveren over Japan? Die gasten hebben de tijd van hun leven, want ze mogen een keertje tegen de grote landen ballen. Die staan dus helemaal strak van de adrenaline terwijl de B-garnituur van Nederland voor piet snot staat te tikken. Zelfde geldt in mindere mate ook voor Belgie. Had daar verdedigend wat meer van verwacht aangezien dat t.o.v. Nederland het enige pluspunt is. Maar blijkbaar mag een Japanner van 1.75 vrij inkoppen op ongeveer 5 meter van het doel.
Klopt, jullie zijn al 30 jaar beter dan wijquote:Op woensdag 20 november 2013 01:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach, tis al sinds 1997 geleden dat de "Kezen" nog eens van ons wonnen ... (als we over matchen met inzet spreken zelfs al van 1985 ...)
Mag op zich ook wel met meer dan tien keer zoveel inwoners.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gekeken na de recente WK-deelnames is Japan een groter voetballand dan België.
Dat klopt, België moet dus niet doen of ze een wereldploeg zijn. Ze mogen van geluk spreken dat ze er weer bij zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 05:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Mag op zich ook wel met meer dan tien keer zoveel inwoners.
Aan de andere kant, van 1982 tem 2002 was belgie er onafgebroken bij. Een uitzonderlijke prestatie voor zo een klein land.quote:Op vrijdag 22 november 2013 05:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat klopt, België moet dus niet doen of ze een wereldploeg zijn. Ze mogen van geluk spreken dat ze er weer bij zijn.
Wat maak je je druk, het kijkt gewoon prettiger als je eigen land (zo lang mogelijk) meedoet, afgelopen WK vond ik NL niet om aan te zien maar de leuke bijkomstigheid was wel dat ze ver kwamen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:11 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Aan de andere kant, van 1982 tem 2002 was belgie er onafgebroken bij. Een uitzonderlijke prestatie voor zo een klein land.
Waarom noem je daar nu Sneijder bij?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We speelden toen zonder Van Persie, Sneijder en Nigel de Jong. Eigenlijk werden we pas weggetikt toen Nigel de Jong eruit ging. Het probleem zat hem vooral in het feit dat voorin de ballen niet vastgehouden werden. Met een Sneijder en Van Persie is dat een ander verhaal natuurlijk.
Uruguay was ook ooit wereldtop, ook een uitzonderlijke prestatie voor een land met 3 miljoen inwoners, maar laten we het over het heden hebben.quote:Op vrijdag 22 november 2013 07:11 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Aan de andere kant, van 1982 tem 2002 was belgie er onafgebroken bij. Een uitzonderlijke prestatie voor zo een klein land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |