Waarom zou dat een nietszeggende competitie worden?quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat zal dan een compleet nietszeggende competitie worden zo onder de Beneliga, dat snap jij natuurlijk ook wel...
Nee hoor dat gaat over de gemiddelde stadionbezoeker, niet alleen uit het vak waar ik in zit.
Begrijp sowieso niet wat dat ermee te maken heeft, maar goed. Er is helaas geen recent onderzoek maar ik herinner mij uit het verleden dat keer op keer bleek dat het gros van de voetbalsupporters dus helemaal geen Beneliga wil, dat lijkt mij een stuk belangrijker dan die paar figuren die oprecht denken dat we landen als Wit-Rusland of Portugal alleen maar bij kunnen houden door een Beneliga op te richten...
We hebben ook niets aan de wet van de grote getallen.
Waar we wel wat aan zullen hebben, en dat heb ik eerder al gemeld, is dat er meer geld gepompt wordt in jeugdopleidingen, trainingen e.d. Daarmee kom je uiteindelijk ook wel dichterbij de landen die jij zo graag wil bijhouden...
Vroeg of laat klapt de financiële bubbel aan de top toch wel, hebben we ook weer wat meer kans op een Europees succesje, als Eredivisie en Belgische Jupiler League apart.
Je snapt het punt niet m.b.t. de harde kern.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al zou ik wel bij de harde kern horen, alsof dat dan betekent dat ik niet genuanceerd kan zijn ofzo, lekker bevooroordeeld dan...
Maar misschien moet ik met een paar Latijnse termen gaan strooien om serieus genomen te worden.
Ook fora trekken over het algemeen wat fanatiekere fans en die zijn inderdaad vrij conservatief als het gaat om veranderingen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:47 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik gok zo dat PBateman al niet eens bij de harde kern hoort en dat hij via fora e.d. vrij goed weet wat er onder supporters van zijn club leeft. Dezelfde discussie is bij vrijwel elke club al een keer gevoerd voorstanders zijn er weinig te vinden over het algemeen. Is ook geen enkele reden om ervoor te zijn als supporter van een club die plots minder kans maakt op CL/EL of zelfs Eredivisievoetbal.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:01 schreef Smoofie het volgende:
Denken dat de EPL instort is naïef. Een BeNeliga maakt het niveau iig niet slechter, en de sponsorinkomsten enz zullen ook niet lager worden. Meer leuke wedstrijden en aantrekkelijker voor commerciële partijen.
Vergelijk het met de huidige Nederlandse 1e divisie, ergens weggepropt op de vrijdagavond met 100.000 kijkers.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou dat een nietszeggende competitie worden?
Nou, toeschouwers zorgen bij clubs voor wat geld in het laatje. Is een stadion leeg, dan is het zo afgelopen met een club. Vandaar mijn opmerking. Bij fusiebesprekingen in het verleden (ik maak de vergelijking omdat het ook gevoelig ligt) hoor je vooral een paar fanatieke mensen heel hard en heel veel.
Nederland zakt langzaam weg in Europa. Dat is simpelweg een feit. De clubs staan ook nog overeind dankzij belastinggeld. Dat is een best trieste constatering.
De wet van de grote getallen heb je meer aan. Jij gaf aan "de mensen die ik heb gesproken", dat is de wet van de kleine getallen. Het zegt wat over de paar mensen die jij hebt gesproken. Verder zegt het helemaal niets. Geen geldig argument wat mij betreft.
Voor wie ga je opleiden dan? Die spelers vertrekken immers vrij snel naar het buitenland. Vaak voor een habbekrats. Ik ben absoluut voor het upgraden van jeugdopleidingen, maar spelers iets langer in eigen land kunnen houden is m.i. ook iets dat belangrijk is.
Bewijs op krediet wederom. Ook is het nog maar de vraag. Een club als Real, met al haar schulden, vertegenwoordigt simpelweg een hele grote waarde. De EPL en de Bundesliga zijn als competities simpelweg veel waard. Ik gun het je zeker, maar ik ben bang dat je jezelf wat wijsmaakt.
Nergens heb ik dat gezegd, maar ik ben er ook wel klaar mee nu, heb mijn mening gegeven en blijf daarbij, gelukkig met het grootste gedeelte supporters EN clubs achter mij.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, sommige mensen maken dat zichzelf wijs zodat ze echt gaan geloven dat Ajax binnenkort de CL wint en FC Utrecht de lakens uitdeelt in de EL. Gaat echter niet gebeuren.
Dus eigenlijk zouden de mensen die het toch al niet zoveel kan bommen wat er met de club gebeurt de macht moeten hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook fora trekken over het algemeen wat fanatiekere fans en die zijn inderdaad vrij conservatief als het gaat om veranderingen.
Op fora van Fortuna en Roda JC was iedereen radicaal tegen een fusie. De wat minder fanatieke supporter (en daar zijn er meer van) maakt het een stuk minder uit. Die wil gewoon een fijne pot voetbal zien, liefst zo spannend en goed mogelijk.
De Nederlandse 1e divisie is nog een niveautje lager. Dat is inderdaad niks. Jammer van die paar clubs met potentie, je ziet aan bv. Zwolle of in het verleden Heracles dat het wel kan met goed en verstandig beleid. Zijn wel uitzonderingen. 1e divisie is niks meer, ploegen uit de Topklasse willen niet promoveren, clubs uit de Eredivisie doen hele gekke dingen om niet te degraderen. Immers, één jaar is nog wel te overleven (het slaat je terug, maar overleef je wel), meerdere jaren JL betekent einde oefening. En het kan altijd, met één ticket voor directe promotie is directe promotie geen gegeven. En wat als bv. Ajax en PSV een keer zeggen "de groeten". Die clubs gaan het 'n keer beu zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vergelijk het met de huidige Nederlandse 1e divisie, ergens weggepropt op de vrijdagavond met 100.000 kijkers.
Precies dat ja, en ik ben ervan overtuigd dat er minder mensen naar het stadion zullen gaan bij een Beneliga, aangezien daar geen enkele sentimenten bij horen. Dan kun je zeggen : ''ja maar misschien over een jaar of 10 wel'' maar dat vind ik dus een veel te groot risico voor de kleinere clubs. Want als het niet zo is, en ik denk dus dat dit niet zo zal zijn, dan heb je 2 competities de nek omgedraaid zodat een klein select groepje clubs het iets beter voor elkaar zal hebben, misschien dan.
Nederland zakt langzaam weg in Europa ja, maar dat betekent niet dat dit niet omgedraaid kan worden ZONDER een Beneliga..
Clubs staan overeind dankzij belastinggeld? Welke precies?
''Topclub'' PSV moest niet zo lang geleden nog grond rondom het stadion aan de gemeente verkopen om spelers te kunnen halen, dat is wel geoorloofd?
Het zegt wat over de mensen die ik heb gesproken inderdaad, maar ik zei ook dat er onderzoeken zijn geweest waaruit blijkt dat de meeste supporters het met mij eens zijn. De meeste clubs trouwens ook...
Voor wie we gaan opleiden? Voor onszelf en uiteindelijk de grote clubs, zoals het al 100 jaar gaat zo ongeveer...
[..]
Nergens heb ik dat gezegd, maar ik ben er ook wel klaar mee nu, heb mijn mening gegeven en blijf daarbij, gelukkig met het grootste gedeelte supporters EN clubs achter mij.
Ik wens jullie verder veel plezier met proefballonnetjes, rekenvoorbeelden en de CL hymne.
Dat kun je twee kanten op draaien. Voor mijn eigen club: de fanatieke anti-FOX figuren kan het kennelijk niet veel bommen als de club de rekeningen niet meer kan betalen en failliet gaat. Dat is immers wat er zou gebeuren zonder het geld van FOX.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:06 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zouden de mensen die het toch al niet zoveel kan bommen wat er met de club gebeurt de macht moeten hebben.
Ah, dus dat zijn de enige fanatieke supporters bij jullie?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kun je twee kanten op draaien. Voor mijn eigen club: de fanatieke anti-FOX figuren kan het kennelijk niet veel bommen als de club de rekeningen niet meer kan betalen en failliet gaat. Dat is immers wat er zou gebeuren zonder het geld van FOX.
Nee.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:19 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ah, dus dat zijn de enige fanatieke supporters bij jullie?
Ga dan ook eens op mijn vraag in. Zouden de supporters die het toch al niet zoveel kan schelen wat er met de club gebeurt dan maar de macht moeten hebben?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
1. Waar zeg ik dat?
2. Het gaat om het voorbeeld. Reageer eens inhoudelijk.
Dat voorbeeld was bedoeld om dat "niet zoveel kan schelen" eruit te halen, want dat slaat meestal nergens op.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:22 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ga dan ook eens op mijn vraag in. Zouden de supporters die het toch al niet zoveel kan schelen wat er met de club gebeurt dan maar de macht moeten hebben?
Ay, ay, niet goed gelezen dus.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:11 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
Ik kan hier wel een heel pleidooi houden tegen die BeNeliga maar PBateman heeft alles al gezegd wat ik ook zou zeggen.
Door die liga zouden clubs als NAC,Utrecht enz dus nooit meer spelen tegen Ajax en Feyenoord.
In plaats daarvan tegen Westerlo,Cercle Brugge en dat soort ongein. Leuk man..
Heb ik het nog niet eens over de uitwedstrijden. Leuk man,zo'n combi naar Brugge en Anderlecht.
Ja,voor de tv kijker en de sponsor maakt dat geen reet uit.
Eigenlijk was ik ook al afgehaakt toen Halcon verontwaardigd was over het feit dat de CL een gedrocht werd genoemd..
Jij denkt dat er door die BeNeliga meer inkomsten/sponsoren en publiek komt.quote:
Dat denk ik inderdaad. Ik scheef ook dat ik het niveau onder de BeNeLiga zou opdelen in twee, op regio gesorteerde, reeksen. Juist omdat NAC-Willem II en Excelsior - Dordrecht interessanter zijn dan NAC - Moeskroen en Excelsior - Eupen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:15 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat er door die BeNeliga meer inkomsten/sponsoren en publiek komt.
Ik niet.. Enige die er beter van worden zijn de topclubs.
Ah,dat had ik niet gelezen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad. Ik scheef ook dat ik het niveau onder de BeNeLiga zou opdelen in twee, op regio gesorteerde, reeksen. Juist omdat NAC-Willem II en Excelsior - Dordrecht interessanter zijn dan NAC - Moeskroen en Excelsior - Eupen.
Tsja, je hebt dan een club of 8 die dat moeten missen inderdaad. Een voorstel waar iedereen beter van wordt, bestaat ook niet. Altijd zal er wel iemand slecht van worden, kwestie van een belangenafweging maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:23 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Ah,dat had ik niet gelezen.
Maar dan nog.. Je wilt als "kleinere" club ook wedstrijden spelen tegen Ajax,Feyenoord en PSV. Die stadions zijn tijdens die wedstrijden niet voor niks voller dan anders.
En dan nog het volgende probleem:
1 competitie betekent ook minder CL plekken en EL plekken in plaats van 2 competities.
De kansen voor Ajax,Feyenoord,PSV,Anderlecht en Brugge worden dan nog kleiner op CL voetbal. Laat staan voor clubs als Twente,AZ,Gent.. Die spelen dan amper nog europees.
Probeer het eerst eens met een BeNeCup. Kijk hoe daar de reacties op zijn.
Dat het om geld draait is nou net waarom ik de CL haat en al helemaal nooit kijk naar de Premier League.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, je hebt dan een club of 8 die dat moeten missen inderdaad. Een voorstel waar iedereen beter van wordt, bestaat ook niet. Altijd zal er wel iemand slecht van worden, kwestie van een belangenafweging maken.
Swansea City en Cardiff City zijn nu trouwens ook beter af dan ze ooit zouden zijn in een competitie in Wales.
Dat ligt er maar net aan hoe ze dat in gaan steken. Je zou dat gescheiden kunnen houden. Als Nederland overigens doorgaat zoals ze nu bezig zijn, zullen ze sowieso plaatsen in moeten leveren en wellicht zelfs ook het directe CL-ticket. Je kunt van de CL vinden wat je wil, maar het levert een zak geld op en om geld draait het nu eenmaal.
Buiten de topclubs, hebben de meeste clubs ook niks te zoeken in Europa. Het kost geld als je niet ver komt en ver komen ze niet. Nu weet ik wel dat bv. PSV de EL niet altijd serieus neemt, maar doen ze dat wel, dan overleven ze de poulefase. Clubs als Utrecht, Zwolle, Moeskroen en Cercle halen de groepsfase niet. Die spelen een paar verliesgevende potjes, maken zich belachelijk en kosten belangrijke punten voor de ranglijst.
Mwah, dat is leuk voor een paar supporters en was vroeger leuk toen je na een potje op Malta of zo kon loten tegen wat grotere namen uit leuke competities. Nu speel je tegen de nummer 7 van Azerbeidzjan of de bekerwinnaar uit Armenië. Leuk tripje voor een paar man, maar er blijven er meer thuis dan dat er daadwerkelijk gaan kijken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:41 schreef _NeedeRadicals_ het volgende:
[..]
Dat het om geld draait is nou net waarom ik de CL haat en al helemaal nooit kijk naar de Premier League.
Dat clubs als Cercle,Utrecht en Zwolle Europa in gaan is toch juist de charme van het voetbal?
Lekker belangrijk als ze de groepsfase niet halen. De supporters van die clubs (want daar draait het in werkelijkheid om) hebben een mooie thuiswedstrijd en voor velen ook nog een mooie onvergetelijk uitwedstrijd (Zwolle in Praag).
Dan krijg je maar eens wat minder tickets. De coefficient gaat dan wel weer vanzelf omhoog als er minder clubs mee doen.
Naar mezelf kijkende heb ik het meeste plezier beleeft aan tripjes met Twente naar Tallin,St Petersburg,Moskou en Kalmar. Onvergetelijk.
Voor wie is dat van belang? Het boeit mij namelijk geen fuck of Ajax en PSV nou wel of geen CL spelen. Helemaal totaal niks. Als ik daarvoor een tripje naar Boekarest of een midweekse wedstrijd in de Veste(toen nog Arke) tegen Grasshoppers op moet geven wordt ik wel giftig. Is trouwens ook het sentiment wat er bij de meeste kleine clubs leeft.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah, dat is leuk voor een paar supporters en was vroeger leuk toen je na een potje op Malta of zo kon loten tegen wat grotere namen uit leuke competities. Nu speel je tegen de nummer 7 van Azerbeidzjan of de bekerwinnaar uit Armenië. Leuk tripje voor een paar man, maar er blijven er meer thuis dan dat er daadwerkelijk gaan kijken.
Het belang van een direct CL-ticket of zelfs 2 CL-tickets lijkt me vele malen groter dan het belang van Zwolle om 'n wedstrijdje in Praag te spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |