Het is geen boete, het is een schikking. Als jij dat te hoog vindt, dan moet je niet betalen. Dan spant de andere partij wellicht een proces aan waarin oa een rechter kijkt naar het te betalen bedrag.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:11 schreef eight het volgende:
Los van de vraag of je moet betalen of niet, wie bepaalt de hoogte van de boete eigenlijk?
519 euro voor 1 aflevering is toch absurd hoog..
Waarom ¤430 betalen als je zeker weet dat je niets gedownload hebt?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:56 schreef _Administr8or_ het volgende:
Een jaar of twee geleden ook zo'n brief gekregen met een bedrag van ongeveer 430 ¤.. En dat voor een film die ik niet helemaal gedownload heb.
Ik heb betaald, maar ik woon in Duitsland.
Een collega van mij (woont ook in Duitsland) moest 1200¤ betalen voor een aantal cd's, hij heeft niet betaald en heeft er nooit meer iets van gehoord.
Dus ja, je kunt geluk hebben en er verder niks van horen. Ik weet alleen niet of ik dat risico zou lopen, mochten ze namelijk wel stappen gaan ondernemen zou het wel eens flink duurder kunnen worden (nog afgezien van de tijd die je er dan mee kwijt bent)
Nope. Streaming is geen downloaden omdat t niet wordt opgeslagen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 23:57 schreef shehadzoe het volgende:
Geldt dit alles ook voor streaming content?
Omdat die 'vriendin'zo aardig is geweest hem aan te geven/te verlinken zodat zij er misschien onderuit kwam?quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:53 schreef nikao het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de TS een brief krijgt terwijl hij op bezoek was bij een vriendin en het haar IP (en dus NAW gegevens bij ISP?) was?
Dus je moet bewijzen datje onschuldig bent?quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:13 schreef Fer het volgende:
Als je als argument gebruikt dat het modem/router gehacked was, moet je dat kunnen bewijzen in de rechtbank.
Zou niet raar zijn. Je bent verantwoordelijk boor wat er op je internetverbinding gebeurdquote:Op zaterdag 23 november 2013 12:14 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dus je moet bewijzen datje onschuldig bent?
De bewijslast ligt toch bij de aanklager?quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou niet raar zijn. Je bent verantwoordelijk boor wat er op je internetverbinding gebeurd
Nee, maar je moet het wel aannemelijk maken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:14 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dus je moet bewijzen datje onschuldig bent?
Hoezo? Met het ip-adres is gewoon het adres te achterhalen waar internet gebruikt is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:45 schreef Apekoek het volgende:
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, is dit echt waar? En zoja hoe kunnen ze op basis van je IP adres je thuis adres bepalen, ook wanneer je ergens anders bent?
Ok blijkbaar moet ik in het buitenland dus oppassen met mn laptop/torrents.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo? Met het ip-adres is gewoon het adres te achterhalen waar internet gebruikt is.
Met een filter op een bruteforce via een van de NSA-databases met de gegevens van de persoon in kwestie heb je kans dat hij binnen de dag gekraakt is. Sowieso ga je niet alle mogelijkheden proberen, da's heul niet efficiënt.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dude, je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Stel je voor, je hebt dit beest: https://securityledger.co(...)asswords-in-seconds/
Dan doe je 348 billion, oftewel 348 miljard, wachtwoorden per seconde.
Een wachtwoord van 20 tekens, met hoofdletters en cijfers geeft 62^20 combinaties.
Hoe lang gaat dat dan duren?
(62^20)/(348*10^9)/3600/24/365 = 64.187.127.277.546.517 jaar.
Dat is 64 biljard jaar en een beetje.
En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat een aanvaller niet weet hoe lang de key is, dus in principe moet je ook alle keys met een lengte van 15, 16, 17, 18, 19 etc bruteforcen, met bijbehorende tijdsduur.
Maar genoeg offtopic hierover, het lijkt me duidelijk dat een WPA2-PSK netwerk zonder WPS met een key van fatsoenlijke lengte op het ogenblik niet te cracken is voordat de zon ophoudt te bestaan, laat staan 'binnen een paar dagen'
Ja, als je een lijst met een stuk of 100 meest waarschijnlijke wachtwoorden hebt en het gebruikte wachtwoord staat in die lijst, dan kun je het vrij snel kraken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:05 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Met een filter op een bruteforce via een van de NSA-databases met de gegevens van de persoon in kwestie heb je kans dat hij binnen de dag gekraakt is. Sowieso ga je niet alle mogelijkheden proberen, da's heul niet efficiënt.
met filter bedoel ik filter
Ja, als je je voor- en achternaam als wachtwoord gebruikt... Nogmaals, ik heb het over een fatsoenlijk wachtwoord. Dan heb je weinig keus dan alle mogelijkheden langsgaan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:05 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Met een filter op een bruteforce via een van de NSA-databases met de gegevens van de persoon in kwestie heb je kans dat hij binnen de dag gekraakt is. Sowieso ga je niet alle mogelijkheden proberen, da's heul niet efficiënt.
met filter bedoel ik filter
Wat fatsoenlijk is verschilt per gebruiker. Over het algemeen zullen niet veel mensen een wachtwoord gebruiken dat jij fatsoenlijk vindt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, als je je voor- en achternaam als wachtwoord gebruikt... Nogmaals, ik heb het over een fatsoenlijk wachtwoord. Dan heb je weinig keus dan alle mogelijkheden langsgaan.
Nee hoor, grote kans dat jij je wachtwoord ooit eens ergens anders hebt gebruikt in een tekst, of onbewust het woord nog voordat je het als wachtwoord koos ergens in een zoekmachine hebt gegooid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:54 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, als je een lijst met een stuk of 100 meest waarschijnlijke wachtwoorden hebt en het gebruikte wachtwoord staat in die lijst, dan kun je het vrij snel kraken.
Ja, ik zat tegelijk iets over Vettel te lezen op een engels forum, ze noemen hem daar Finger.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |