Sappige peer geef ik in kleine stukjes met een vorkje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef Kyara het volgende:
Ik vind rapley met fruit soms irritant. Peren zijn of te hard om te kauwen en als ze wel zacht zijn dan zijn ze meteen zo glibberig. Druiven vonden ze de velletje irritant en elke dag banaan is ook weer zoiets. Dus een sappige peer prak ik nu gewoon maar.
Eet ze dat dan zelf met een vorkje? Of prik jij het voor haar aan een vorkje?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:58 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Sappige peer geef ik in kleine stukjes met een vorkje.
Maar ketjap is wel heel zout hè? Ik zou gewoon lekker met kruiden proberen, gewoon niet te spicy beginnen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:02 schreef mousemicky het volgende:
Hier idd vaak erg pittig (chilipoeder, komijn, koriander, dat werk). Ik ben er al achter dat J. kepjap lust, onze bami at ie zo mee. Misschien maar proberen wat apart te houden voor m zonder de pepers. Hij is gecorrigeerd pas 9 maanden (maar eigenlijk over anderhalve maand al een jaar).
Zout eten we zelf ook maar matig, dus dat is het probleem niet...
Ik prik het aan een vorkje en geef het. Anders krijgen we echt ongelukken. Ze steekt de vork veel te diep in haar mond.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Eet ze dat dan zelf met een vorkje? Of prik jij het voor haar aan een vorkje?
Ik dacht al, ik vertrouw M net met een vorkquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Ik prik het aan een vorkje en geef het. Anders krijgen we echt ongelukken. Ze steekt de vork veel te diep in haar mond.
Herkenbaar... Hongerrrr is eten, en wel NU mama!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook niet altijd zin in een knoeiboel eerlijk gezegdEn ze eten nu ook rijst en pasta en dat eet ook niet echt makkelijk a la rapley vind ik. En als ze weinig binnen krijgen dan worden de boos. Heel erg boos.
ah er is nog hoop!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
In de zomer eten wij eigenlijk alleen maar groente uit eigen tuin. In de winter niet. Helaas, want ik vind verse tuin groente zoveel lekkerder. En de kinderen ook.
Ik heb Luuk vandaag ook de nasi gevoerd. Hij wil niet meer rapleyen, meneer wil bediend worden.
Het is voedsel, voor veel mensen prima voedsel, maar de hoeveelheid zout maakt dat ik het voor ons gezin meuk vind. En dat het te zout is, is volgens mij iets waar men het wel over eens is. Zowel de linksdraaiende hippies als het Voedingscentrum en het cb, en alles wat daar tussen zit. Was niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten, en de vergelijking naar biologisch of vegetarisch kan ik dan ook niet helemaal volgen. Dat zijn toch wel iets meer overtuigingen binnen een eetpatroon dan de overtuiging dat Smeerkaas Heilig is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef becky27 het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat gewone smeerkaas wordt gezien als 'meuk' terwijl dat voor het overgrote deel van Nederland gewoon voedsel is. Ik bestempel biologisch eten of vegetarisch eten ook niet als meuk.
Ik heb daar vaak zo geen zin in, kan ik m drie keer per dag omkleden omdat ie zn bord omkeert op schootquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef becky27 het volgende:
Mijn baby wil niet van een lepel eten, alles zelf doenen een pestbende dat dat geeft. Maar das zo opgeruimd.
Hoe oud ik Luuk nu? Hier nu 's ochtends 200 pap, bij de lunch 120 (blijft vaak wat staan), en voor t slapen 200. Verder soms wat water of thee, en na de groenten 100ml yoghurt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk lijkt ook steeds minder melk te willen drinken. Prima wat mij betreft. Had hij eerder 3x 180/6 is het nu 2x150/5 en 1 keer 120 ml halfvolle melk. En dan blijft er eigenlijk nog wel steeds 30 tot 50 cc staan .
In de nacht komt ie meestal nog 1 keer. Dan geef ik hem 120/2 Soms gaat t op, soms drinkt ie 30 cc
Volgende week wordt hij 1. Hij "mag" van het cb nu 300 ml zuivel. Dat is dan incl. de yoghurt. Hij kan niet uit een rietjesbeker drinken. Das wel lastig. Een tuitbeker lukt wel, maar met hulp. Ik moet er echt aan denken hem tussendoor ook wat te drinken aan te biedenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe oud ik Luuk nu? Hier nu 's ochtends 200 pap, bij de lunch 120 (blijft vaak wat staan), en voor t slapen 200. Verder soms wat water of thee, en na de groenten 100ml yoghurt.
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:25 schreef Cwen het volgende:
Pfoe, dat is nog wel heel ver van m'n bed zeg... Potjes enzo. Ergens ben ik het enorm met L-E en belle eens, maar ik zie daar in de praktijk teveel problemen mee, eigenlijk. Vegetarisch zijn we hier niet, ik eet wel graag bio en als ik straks de boodschappen doe gaat dat wel lukken ook. Maar alleen Rapley weet ik niet hoor...
Alvast gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Volgende week wordt hij 1. Hij "mag" van het cb nu 300 ml zuivel. Dat is dan incl. de yoghurt. Hij kan niet uit een rietjesbeker drinken. Das wel lastig. Een tuitbeker lukt wel, maar met hulp. Ik moet er echt aan denken hem tussendoor ook wat te drinken aan te bieden
Met brood knoeit ze niet zo, en met avondeten vind ik het geen probleem maar ze eet geen yoghurt dus dat scheelt. Misschien moet ik dat maar eens gaan introduceren. Ze eet alles met d'r handjes eigenlijk. Daar waar ik bang was de rapley niet ging lukken (want vent is er op tegen ivm verslikken) gaat dat nu prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak zo geen zin in, kan ik m drie keer per dag omkleden omdat ie zn bord omkeert op schoot
Lepel te pakken krijgen is ook vooral ermee spelen. Yoghurt eten kan ie echt nog niet alleen...
Whehe, als ik dat had aangehouden, was Isa met 2 maanden al aan bijvoeding begonnenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik denk dat vroegah, wayyyy back, kindjes heel lang borstvoeding kregen. En dat ze pas andere dingen gingen eten toen ze dat zelf in hun mond konden stoppen, over het algemeen wel aangereikt door een ouder. Ik geef niet alles rauw, ik geef hem over het algemeen zacht voedsel en dan kijken we wat er gebeurt. Ik vind het fijn om hem te laten bepalen of hij er klaar voor is, zeg maar. Hij krijgt dan een stuk banaan of een broodkorst ofzo, en hij gaat er lekker mee klieren. Steeds vaker belandt dat in zijn mond, maar het meeste is nog aftasten.
Voor ons is bijvoeding in dit stadium nog een ontdekkingsreis, en geen maagvulling voor hem, zeg maar.
Anders met een klein beetje beginnen en kijken hoe ze er op reageert.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben gewoon nog terughoudend wat koemelk betreft. Terwijl ze er best tegen kan volgens mij.
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ik wel echt troep vind, is die meuk van pyjamapapjes en yoghurtjes met smaakjes enzo... daar begin ik gewoon niet aan.
Leuke manier om ernaar te kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik denk dat vroegah, wayyyy back, kindjes heel lang borstvoeding kregen. En dat ze pas andere dingen gingen eten toen ze dat zelf in hun mond konden stoppen, over het algemeen wel aangereikt door een ouder. Ik geef niet alles rauw, ik geef hem over het algemeen zacht voedsel en dan kijken we wat er gebeurt. Ik vind het fijn om hem te laten bepalen of hij er klaar voor is, zeg maar. Hij krijgt dan een stuk banaan of een broodkorst ofzo, en hij gaat er lekker mee klieren. Steeds vaker belandt dat in zijn mond, maar het meeste is nog aftasten.
Voor ons is bijvoeding in dit stadium nog een ontdekkingsreis, en geen maagvulling voor hem, zeg maar.
Ik heb dat dus nog nooit geprobeerd. Maar dat ga ik ook niet doen denk ik. We kopen denk ik nog 1 of 2 pakken omneo poedermelk en dan over op de soya.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ik wel echt troep vind, is die meuk van pyjamapapjes en yoghurtjes met smaakjes enzo... daar begin ik gewoon niet aan.
+1 hier vooral als we op pad zijn idd. Dan vind ik die dingen echt ideaal.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.
J. heeft t allemaal wel eens gehad (op vakantie/bezoek), en vond t natuurlijk lekker...
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.
J. heeft t allemaal wel eens gehad (op vakantie/bezoek), en vond t natuurlijk lekker...
SKandalig!!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:49 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Leuke manier om ernaar te kijken
Ik geloof dat ik nogal een flierefluiter ben. Van mij hoeft ie niks, soms wil hij ook niet, soms een groot potje, soms brood, soms niet. Ik geef nog steeds 5 flessen, hij doet vier dutjes, zolang we allebei tevreden zijn ben ik ook tevreden met hoe ik het als moeder doe
Maar ik bied net als jij alleen dingen aan waar ik me goed bij voel. Dat zijn dan net andere dingen. En smeerkaas geef ik ook niet maar vooral omdat ik het een gek plakgoedje vindt. Als hij dat bij de gastouder wel krijgt kom ik er vermoedelijk nooit achter en dat vind ik ook best.
Het luie moederschap met een tikje gezond verstand bevalt mij (en F) prima
Wij geven de ontbijt pap als lunch. Dus niet voor het slapen. Maar kyan was raar wb flessen dus wilde wij een alternatief.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
Olf
Becky ja als je kind er gelukkig mee is en het is niet ongezond en je hebt een lekker ritme ben je toch niet goed bij je hoofd als je een fles minder gaat geven?
Lieve banaanfoto
Ik ben echt fan van haar.
En pap geef ik dus weer niet! Laatst wilde ik er toch maar mee beginnen in de hoop op langer uitslapen, maar hij bliefde het niet. Was ik ineens een beetje opgelucht
Brood vindt hij het einde dus die vezels komen er vanzelf een keer in tegen de tijd dat het nodig is.
En zo is het! Ze is nu toch heel tevreden en doet het goed. Dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:56 schreef becky27 het volgende:
Ik vind het ook prima hoor, weet je, ik heb de eerste vier maanden van haar leven een huilbaby gehad, ze heeft er zelfs 10 dagen voor in het ziekenhuis gelegen dus ik geef r met alle liefde van de wereld wat zij wil. Als ze maar blij is en groeit!
Hier dus eentje die dus te ongeduldig is voor een boterham s ochtends, en op een fles melk alleen niet lang kan teren. Gezien z'n papa ook nog elke dag brinta eet, denk ik dat de pap nog wel even blijft. Misschien binnenkort wel proberen over te stappen van papfles naar pap uit een bordje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
En pap geef ik dus weer niet! Laatst wilde ik er toch maar mee beginnen in de hoop op langer uitslapen, maar hij bliefde het niet. Was ik ineens een beetje opgelucht
Brood vindt hij het einde dus die vezels komen er vanzelf een keer in tegen de tijd dat het nodig is.
En toen ik dit typte sprongen de tranen in mijn ogenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:56 schreef becky27 het volgende:
Ik vind het ook prima hoor, weet je, ik heb de eerste vier maanden van haar leven een huilbaby gehad, ze heeft er zelfs 10 dagen voor in het ziekenhuis gelegen dus ik geef r met alle liefde van de wereld wat zij wil. Als ze maar blij is en groeit!
Pap doen wij idd van een bordje. En de oudste ontbijt nu vaak met yoghurt met cruesli. Maar wij ontbijten ook met yoghurt dus niet zo raar.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier dus eentje die dus te ongeduldig is voor een boterham s ochtends, en op een fles melk alleen niet lang kan teren. Gezien z'n papa ook nog elke dag brinta eet, denk ik dat de pap nog wel even blijft. Misschien binnenkort wel proberen over te stappen van papfles naar pap uit een bordje.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:59 schreef becky27 het volgende:
[..]
En toen ik dit typte sprongen de tranen in mijn ogenhet heeft er toch wel ingehakt besef ik achteraf steeds meer.
Maar het was toch ook niet niks. Yaro was ook een huilbaby de eerste vier maanden maar niet zo erg als isabel (geen opname). En dat vond ik al pittig.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:59 schreef becky27 het volgende:
[..]
En toen ik dit typte sprongen de tranen in mijn ogenhet heeft er toch wel ingehakt besef ik achteraf steeds meer.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:00 schreef becky27 het volgende:
ik ontbijt met koffie maar dat doe ik de meiden niet aan
[..]
Het lijkt mij ook echt heel verschrikkelijk becky, ik snap heel goed dat het jou echt extra veel waard is dat je meisje nu zo tevreden isquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:59 schreef becky27 het volgende:
[..]
ehm, ze huilde altijd als ze wakker was,ongeveer 10 a 12 uur per dag. Met de cb check van drie maanden vroeg de kinderarts op het cb of ze al lachte, en toen zei ik 'als ze wakker is huilt ze'.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:11 schreef Olf het volgende:
Oh god wat klinkt dat heftig. Is een huilbaby dan echt altijd aan het huilen als ze wakker is? Of 'gewoon' bovengemiddeld veel? Pfffff ik werd al zenuwachtig na een half uur huilen en dat was wel de max wat ze deed.
Oh waar koop je die? Is dat zonder cafeïne?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat lijkt me ook echt heel zwaar... Ik was donderdag al helemaal van de leg toen ze een halve dag had gehuild. Kan me voorstellen dat je emo wordt als je daaraan terug denkt.
Mup krijgt nu slappe babythee van Hipp, vruchtensmaak. Leek ons iets lichter dan melk... Nu ff afwachten of het binnenblijft... Ze heeft wel dorst! En ze vindt het heerlijk!
Jumbo hebben ze het. Geschikt vanaf 4 maand. Helaas kwam de helft net alweer terugquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Oh waar koop je die? Is dat zonder cafeïne?
Goed dat ze zo in ieder geval haar vocht binnen krijgt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mijn god. Wat een ramp. En zo lief meisje, maar misschien denk je dan af en toe minder aardige dingen (of niet hoor, maar dat zou ik me kunnen voorstellen). Was het uiteindelijk door voeding of niet duidelijk waarom?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:30 schreef becky27 het volgende:
[..]
ehm, ze huilde altijd als ze wakker was,ongeveer 10 a 12 uur per dag. Met de cb check van drie maanden vroeg de kinderarts op het cb of ze al lachte, en toen zei ik 'als ze wakker is huilt ze'.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef becky27 het volgende:
Deze is in het ziekenhuis, de een na laatste dagOchSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
zeker als je weet waar ze vandaan kwam.
Thnx, ga ik eens kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jumbo hebben ze het. Geschikt vanaf 4 maand. Helaas kwam de helft net alweer terug. Wel meteen weer vrolijk daarna. En vooralsnog geen diarree ofzo. Het is echt spugen spugen spugen.
Ze is altijd mijn lieve kleine meisje geweest. Ik trok mijn eigen haren wel uit mijn kop hoor (want weer die borstvoeding die niet goed of goed genoeg was) en ben zoooo wanhopig geweest. Maar wat het uiteindelijk is geweest weet niemand, ook kinderarts niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:34 schreef Olf het volgende:
[..]
Oh mijn god. Wat een ramp. En zo lief meisje, maar misschien denk je dan af en toe minder aardige dingen (of niet hoor, maar dat zou ik me kunnen voorstellen). Was het uiteindelijk door voeding of niet duidelijk waarom?
En dan nog een peuter hebben en een vriend die wel naar werk 'mag'. Echt pffff wow.
toch last van d'r maagje?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jumbo hebben ze het. Geschikt vanaf 4 maand. Helaas kwam de helft net alweer terug. Wel meteen weer vrolijk daarna. En vooralsnog geen diarree ofzo. Het is echt spugen spugen spugen.
Wow, echt wow.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:37 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ze is altijd mijn lieve kleine meisje geweest. Ik trok mijn eigen haren wel uit mijn kop hoor (want weer die borstvoeding die niet goed of goed genoeg was) en ben zoooo wanhopig geweest. Maar wat het uiteindelijk is geweest weet niemand, ook kinderarts niet.
Dit is precies zoals hier!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef L-E het volgende:
+1! Beckyquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:43 schreef bellelena het volgende:
Wow Becky, lijkt me echt zo verdrietig... Wat prachtig die foto dan, een lach! En kijk haar nuZe doet het zo goed
Ja toen spuugde ze niet. En dit begon twee uur na de voeding van half 3, dus het is die melk of acute buikgriep, maar dan zou ik ook diarree verwachten en dat heeft ze niet. Zolang ze niks in haar maagje heeft is ze ook gewoon vrolijk. Maar zodra ze wat gedronken heeft wordt ze overduidelijk erg beroerd. Ik hoop dat haar maag morgen wat gekalmeerd is...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Thnx, ga ik eens kijkenEn bummer
Wel het idee dat het nu wat anders is dan de vorige dagen?
Thank you!quote:Op woensdag 20 november 2013 08:53 schreef Suikertante het volgende:
Vlekken, geen tips, sorry!
Ik vergeet het ook vaak te geven, mijn vriend is er stipter in dan ik. Ik denk dat hij het 5 x per week krijgt.
Op het voedingsschema van borstvoeding.com staat bij 6 maanden "brood: bruin en volkoren" en wij zijn ook toen pas met brood begonnen. Ik kijk eigenlijk voornamelijk naar dat schema. Bijna alles staat erop, het is wat behoudender dan ik uit mezelf zou zijn, dus ik vertrouw erop dat het dan goed zit.
Voor de geïnteresseerden, hier staat het schema van bv.com.
Ik zie nu dat F volgens dit schema al jonge pitloze kaas magquote:Op woensdag 20 november 2013 08:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thank you!
Wauw, als ik zie wat mijn neefje van 2,5 allemaal allang krijgt.
Alle vlekken?quote:Op woensdag 20 november 2013 08:59 schreef becky27 het volgende:
Vlekken krijg ik hier weg met ossengalzeep en weken in biotex. De combinatie dus.
Of in de zon leggen.quote:
Ze moeten het toch dagelijks krijgen?quote:Op woensdag 20 november 2013 09:31 schreef Olf het volgende:
Er is er een jarig hoera hoeraaaaa dat kun je wel zien dat is Silvijn! GEFELICITEERD!
Hier krijgt baby max 3 keer per week vitamine D...
Dat is wel de bedoeling jaquote:Op woensdag 20 november 2013 09:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze moeten het toch dagelijks krijgen?
Oh, sorryquote:Op woensdag 20 november 2013 09:51 schreef Suikertante het volgende:
Kun je nagaan wat een slechte moeders wij zijn Olf
Mijn 3x per week is nog schromelijk overdreven, stiekem.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:51 schreef Suikertante het volgende:
Kun je nagaan wat een slechte moeders wij zijn Olf
quote:Op woensdag 20 november 2013 09:55 schreef Suikertante het volgende:
De babymeetdatum is geprikt! Als de donder naar FB dus, meeters!
Okey, dus alleen Suiker is de slechte moeder in dezequote:Op woensdag 20 november 2013 09:55 schreef Olf het volgende:
[..]
Mijn 3x per week is nog schromelijk overdreven, stiekem.maar sowieso geef ik in de zomermaanden niet.
quote:Op woensdag 20 november 2013 10:00 schreef L-E het volgende:
Ik ga sowieso bezwaar indienen ja. Belachelijk gedoe dit.
Had ik verteld dat de cb-arts aan heupdysplasie dacht? Ja? Nee? Enniehoe, foto gemaakt, niets aan de hand. HOEZEEEEE
Nee, ze is er nóg erger aan toe dan ze deed voorkomenquote:Op woensdag 20 november 2013 09:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Okey, dus alleen Suiker is de slechte moeder in deze
M'n arme baby, krijgt niet eens dagelijks een lepel zoete zutquote:Op woensdag 20 november 2013 10:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nee, ze is er nóg erger aan toe dan ze deed voorkomen
Ik val dus reuze mee!
L-E!![]()
Mag ik ook nog bij de FB groepdingesgedoe? Pwetty pwease?quote:Op woensdag 20 november 2013 09:55 schreef Suikertante het volgende:
quote:Op woensdag 20 november 2013 10:08 schreef L-E het volgende:
Ja, het viel mee. Sticker maakte wel bezwaar, daar hebben we notitie van gemaakt, maar het was geen Groot Drama. Zoals wanneer de tepel te lang op zich laat wachten bijvoorbeeld. We kregen alleen niet meteen de uitslag, zoals ik hier had gelezen? Vrijdag foto gemaakt, net de uitslag gekregen.
Mijn zus heeft een girafachtige tol van Playskool gekocht voor L. Met veel kleurtjes en geluid enzo. Kyara, jij bent onderdeel van dit complot zeker?
Wij hebben er overgedacht om de een wel te geven en de ander niet. Lijken wat het effect is op langere termijn. Maar we haalden ze zelf door elkaar dus toen was het experiment sowieso al mislukt.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:08 schreef Olf het volgende:
[..]
M'n arme baby, krijgt niet eens dagelijks een lepel zoete zutze groeit op voor galg en rad!
En jeee LE!
Wat is de datum, ik kan ff niet op fb.
Pfffff er valt zoveel wetenschappelijke informatie uit een tweeling te halen maar er aan meewerken, ho maar. Weinig actief burgerschap in deze participatiesamenleving van jou zeg.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben er overgedacht om de een wel te geven en de ander niet. Lijken wat het effect is op langere termijn. Maar we haalden ze zelf door elkaar dus toen was het experiment sowieso al mislukt.
Ja, ik ben de allerslechtste ouder. Ik kan mijn kinderen soms niet eens uit elkaar houden.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:14 schreef Olf het volgende:
[..]
Pfffff er valt zoveel wetenschappelijke informatie uit een tweeling te halen maar er aan meewerken, ho maar. Weinig actief burgerschap in deze participatiesamenleving van jou zeg.
Dan heb jij die competitie bij dezen gewonnen, deze zonde is onoverwinnelijkquote:Op woensdag 20 november 2013 10:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, ik ben de allerslechtste ouder. Ik kan mijn kinderen soms niet eens uit elkaar houden.
Nee, ik vergeet het alleen regelmatig in het spitsuur.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:16 schreef Ticootje het volgende:
Is het heel stoer als je geen vitamine D geeft ofzo?
Superduperonvoorstelbaarstoer zelfs!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:16 schreef Ticootje het volgende:
Dat is wel heel herkenbaar. Wij zetten de vitamines altijd neer bij het dekken van het ontbijt. (Ja het is beter om in de avond vitamines te nemen, maar dit werkt) Wij slikken dagelijks supradin, de meiden krijgen de rondjes van kruidvat en vitamine D en bram druppels.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, ik vergeet het alleen regelmatig in het spitsuur.
Wat, ga je niet eens heel FB afzoeken?quote:Op woensdag 20 november 2013 10:12 schreef L-E het volgende:
Iemand die jou op fb heeft wil je vast wel uitnodigen Gotc. Ik weet niet wie jij bent, dus ik vind het moeilijk.
Kyara, het is zijn lievelings natuurlijk
De druppels staan hier op de keuken plank, misschien maar eens op de ontbijt plank zetten....quote:Op woensdag 20 november 2013 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is wel heel herkenbaar. Wij zetten de vitamines altijd neer bij het dekken van het ontbijt. (Ja het is beter om in de avond vitamines te nemen, maar dit werkt) Wij slikken dagelijks supradin, de meiden krijgen de rondjes van kruidvat en vitamine D en bram druppels.
De vitamines staan ook op het plankje waar ook de hagelslag ed staan, dus je pakt het zo mee met dekken.
Als ik er het eind vd dag (wanneer A slaapt), achterkom dat ik zijn vitamine vergeten ben, dan voel ik mij zelfs schuldig!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:16 schreef Ticootje het volgende:
Meer dan 80% van de nederlanders heeft een vitamine D tekort. We wonen te ver van de zon om voldoende vitamine D aan te maken, ook in de zomer. Vitamine D haal je onvoldoende uit voeding.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:32 schreef Olf het volgende:
Ik vond K belangrijk om bij te geven, D niet.
Ja weet je wat, anders verzetten jullie het weer naar een datum waarop ik niet kan.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
misschien moeten we nog een klachtencommissie opstellen?
Bezwaarprocedure?
Australië, bij Gularaquote:Op woensdag 20 november 2013 10:56 schreef vencodark het volgende:
Waar is de meet? Niet in Zeeland zeker?
Jij speelt vals.quote:
10 jaar! Wow!quote:Op woensdag 20 november 2013 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
LE, fijn dat de uitslag goed was!
Oh 4 januari.. ik moet even bezien. 5 januari zijn we 10 jaar samen, dus dat roept ook wel om een weekendje weg ofzo. Ik beslis sowieso waarschijnlijk redelijk last minute.
Opschepperquote:Op woensdag 20 november 2013 11:07 schreef Tally het volgende:
Vandaag zijn we 14 jaar samen waarvan 7,5 jaar getrouwd
Oh en gefeliciteerd natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:07 schreef Tally het volgende:
Vandaag zijn we 14 jaar samen waarvan 7,5 jaar getrouwd
Oeh leuk, bruiloft!quote:Op woensdag 20 november 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
Wij zijn nu 5 jaar samen en wonen ook 5 jaar samen. In februari volgend jaar gaan we trouwen
Ik gebruik altijd billendoekjes, heb ik een frisser gevoel bij. Ook voor mezelf.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:08 schreef Suikertante het volgende:
Nee hoor, hier was een paar maanden geleden ook een gesprek over. Sommigen doen hetzelfde als jij en vinden de billendoekjes juist wat chemisch en daarbij kan het wat gaan broeien omdat het zo vochtig is. Anderen vinden het fijner om elke keer met een billendoekje te vegen.
Mag ik ook mag ik ook?quote:Op woensdag 20 november 2013 09:55 schreef Suikertante het volgende:
Als ik ga kun je meerijden hoor.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:29 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mag ik ook mag ik ook?
als ik een auto tot mijn beschikking heb
Ik ook alleen doekjes bij poep.quote:
quote:Op woensdag 20 november 2013 14:01 schreef danic het volgende:
Ze heeft net gepoept![]()
Alleen thee wil ze niet dus ik had 180 cc thee gemaakt en dan de voeding erdoor. Dat gong er goed in. Halverwege broek (en wipstoel) vol.
Ik ga iedere dag 1 fles met kamillethee maken. Hopelijk helpt het.
Poppiequote:Op woensdag 20 november 2013 13:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik altijd een doekje. wellicht verschil jongen/meisje.
Danic wat kun je al snel terecht hopelijk tref je nu een ka die meedenkt
[ link | afbeelding ]
ho stop volgens mijn bollie
ze ligt op een doomoo en in een slaapzak speciaal voor een doomoo. Ik zei net tegen ean sac ligt in de box en wij gaan naar boven. nee was haar reactie sac ligt in de doomooquote:Op woensdag 20 november 2013 14:37 schreef Hilzillah het volgende:
Graag Danic, vriendje werkt momenteel vreselijk veel (ook weekeinden) Auto van mn moeder kan ik altijd lenen maar die is 300 jaar oudDaar kan ik niet ver meer mee rijden. (Lees woonplaats
)
Fijn dat er eindelijk poep is! Alleen een beetje jammer van de wipstoel
Wat is dat voor handige zak waar Sac op slaapt FR?
Ik ook alleen doekjes bij poep en luchten bij plas.
klopt ooievaarsbeten to the maxquote:Op woensdag 20 november 2013 13:36 schreef Juud-- het volgende:
Ojee, wat was er loos Pessie?
FR: schattigDie armen wapperen nog alle kanten op he als ze slapen, lief. Het lijkt alsof haar oogleden wat rood zijn? Handig trouwens die zak waar ze op ligt.. !
erg snel idd. dat ze jullie maar rap verder helpen enquote:Op woensdag 20 november 2013 14:13 schreef danic het volgende:
[..]
Poppie![]()
Snel hè.
Als het had gemoeten had ik vandaag nog kunnen komen, maar ze zitten met reorganisatieproblemen.
Ons ziekenhuis is door drie andere ziekenhuizen overgenomen en alles moet nog aangepast worden. 3 van de 4 kinderartsen zijn ontslagen waarvan er al 2 weg zijn.
Per januari komen daar nieuwe artsen bij vanuit de andere ziekenhuizen, maar tot nu toe is het krap.
Doe nog eens even narekenenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:10 schreef Suikertante het volgende:
Kyara gefeliciteerd met 13,5 jaar samenwonen! En een winterhuwelijk gehad dus
Dat dus, +1quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:01 schreef As1981 het volgende:
Maar het was toch ook niet niks. Yaro was ook een huilbaby de eerste vier maanden maar niet zo erg als isabel (geen opname). En dat vond ik al pittig.
Ik zou mijn baby ook meeslepen hoor. No way dat ik een kind alleen thuis laatquote:Op woensdag 20 november 2013 15:49 schreef Suikertante het volgende:
Dat je dat briefje dan schrijft en in je jaszak doet, daarbij zou me ik al vijf keer bedenken
Aan de andere kant, als je wordt aangereden is het misschien maar beter dat je je baby niet op je arm hebt
quote:Op woensdag 20 november 2013 16:44 schreef Troeta het volgende:
oooh, ik dacht dat we in het dreumestopic zaten, lastig die Kyara in 2 topics:D
sorryquote:Op woensdag 20 november 2013 16:44 schreef Troeta het volgende:
oooh, ik dacht dat we in het dreumestopic zaten, lastig die Kyara in 2 topics:D
Oh, daar denk ik juist wel aan! Mijn schoonzusje laat haar kind wel gewoon in de auto als ze even in de winkel moet zijn. Toen heb ik ook gezegd dat zij zomaar in de winkel uit kan glijden en gewond kan raken.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:45 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het dan in elk geval nog slim dat ze een brief in haar jas heeft gestopt. Mensen denken bij het alleen laten een kind alleen aan dat het wakker wordt en er is niemand thuis of brand of zo, maar nooit dat er ook iets met jou kan gebeuren en dat niemand dan weet dat er een kind alleen thuis is.
Dat laatste stelde mijn man voor maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:45 schreef Suikertante het volgende:
Berging of vuilnis buiten zetten (woon in appartement, is een paar trappen af) doe ik wel. En ik loop ook wel eens de hoek om als mijn vriend iets vergeten is, maar dan neem ik de babyfoon mee. Zo zitten wij ook buiten aan de straat met de babyfoon, maar technisch gezien is dat eigenlijk een soort in de tuin zitten, vind ik.
Waarom niet? Dat deed ik in de eerste week al. Éven naar buitenquote:Op woensdag 20 november 2013 16:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste stelde mijn man voor maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik heb gewoon allerlei doemscenarios en ik zou absoluut niet rustig buiten zitten. Stel dat je je huis niet meer in kan omdat je sleutel afbreekt?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:58 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat deed ik in de eerste week al. Éven naar buitenBij huilende F sta je (nouja, toen nog mijn vriend) in een minuut naast z'n bed. Het is toch niet echt anders dan een ruimte verder zitten met de babyfoon?
Edit: het klinkt nu alsof ik het stom vind dat jij dat niet doet, zo bedoelde ik het niet. Was gewoon benieuwd!
Ja, ik ga ook wel eens wat uit de auto halen.quote:Op woensdag 20 november 2013 17:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ik laat mijn kind wel liggen als ik even het vuilnis weg moet brengen, maar verder weg ook niet.
Dit dus.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:21 schreef Olf het volgende:
Degenen die het gek vinden om voor de deur op straat te zitten, gaan die dan ook niet in eigen tuin zitten als baby boven slaapt? Blijf je dan altijd op dezelfde verdieping?
Ka nog een laatste afsluitende afspraak in januari (moet nog bellen voor de afspraak). Cb op 17 december weer.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:13 schreef Cwen het volgende:
Hier ook alleen doekjes bij poep idd
Wij zijn nu 10 jaar samen, waarvan 2,5 getrouwd. High school sweethearts
.
4 Januari zijn we erbij! Leuk!
Spees, van harte met je grote kleine man!Die fotospam
Danic, ik hoop dat ze verder gaan onderzoeken, zo sneu voor je meisje! Heb overigens zelf tot m'n 7e veel last gehad incl klysma's, nooit een oorzaak gevonden. Dus hopelijk is er bij jullie sneller iets te doen!
Becky
Loj, wat balen van je slechte nacht! Wanneer mocht je weer naar ka/cb?
Pessie, bij jullie ook onrust in de nacht?
En nog even eenvoor alle goede nachten!
Hier zijn we nu een week gestopt met de Infacol en het lijkt goed te gaan. Ze heeft nog wl meer last dan eerst, maar slaapt er 's nachts wel doorheen. Fijn en hopen dat het zo blijff! Alleen overdag slaapt ze weinig, dat was al en is nog steeds zo. Gelukkig drinkt ze ook weer goed, ergste afleiding lijkt ze weer verwerkt te hebben.
Waaron gaat het niet door?quote:Op woensdag 20 november 2013 18:40 schreef Tally het volgende:
Ken je die mop van die twee mensen die hun 14 jaar samen zijn wilde vieren in het theater?
We zouden naar Lebbis gaan, belde het theater net dat hij verhinderd isquote:Op woensdag 20 november 2013 18:47 schreef Suikertante het volgende:
Ik zag dat jij had gepost en denk
Watsgeburt?
Verhinderd?! Hij heeft een show in het theater bij jullie, daarmee moet hij verhindert zijn, verder nietquote:Op woensdag 20 november 2013 18:47 schreef Tally het volgende:
[..]
We zouden naar Lebbis gaan, belde het theater net dat hij verhinderd is
Weet je hoe verquote:Op woensdag 20 november 2013 18:48 schreef Suikertante het volgende:
Wat een lulhoofd
Gaan jullie wel iets anders leuks doen toch? Nachtwandeling op het strand? Is het eerste wat in me op komt
Sjaak Bral klinkt als het geheime alter ego van Jacques Brel maar dat kan nietquote:Op woensdag 20 november 2013 18:51 schreef Tally het volgende:
Hopelijk komt Sjaak Bral volgende week wel
Nee, dat vind ik echt heel anders. Ik zou dan 2 verdiepingen naar beneden moeten, uit ons appartement en uit ons complex. Dat vind ik geheel anders dan bij je eensgezinswoning in je eigen tuin zitten als je baby boven slaapt. Je doet er geen deuren voor op slot.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:21 schreef Olf het volgende:
Ik zet ook wel vuilnis buiten of haal de post beneden of een pakketje aannemen als baby er is. Ga niet naar de winkel oid, maar vind het niet raar als mensen dat wel doen.
Degenen die het gek vinden om voor de deur op straat te zitten, gaan die dan ook niet in eigen tuin zitten als baby boven slaapt? Blijf je dan altijd op dezelfde verdieping?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien relateer ik het ook teveel aan m'n eigen huis want hier zie ik dat helemaal niet als een grotere stap dan in een eengezinswoning. Alleen kan ik niet voor m'n deur zitten want dan lopen er 40.000 mensen tegen me aan.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik echt heel anders. Ik zou dan 2 verdiepingen naar beneden moeten, uit ons appartement en uit ons complex. Dat vind ik geheel anders dan bij je eensgezinswoning in je eigen tuin zitten als je baby boven slaapt. Je doet er geen deuren voor op slot.
Dat is appels met peren vergelijken.
Trouwens, ik zeg niet dat het raar is maar ik voel mij er niet prettig bij.
Deze symptomen begonnen bij A al een tijdje geleden maar nog altijd geen tandje te zien.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:26 schreef Kyara het volgende:
vuurrode wangetjes, overal op kauwen, lichte verhoging, zure luiers... kom maar door tandjes!
quote:Op woensdag 20 november 2013 19:27 schreef Spirit82 het volgende:
Goedemiddag! Ik kom even binnenvallen zonder bijlezen
Vandaag consultatiebureau geweest, mevrouwtjes is 69,5 cm en 7730 gram bij 29 weken. Ik dacht echt dat ze veel groter was!!Lengte begint richting midden te buigen en gewicht en hoofd zitten op middellijn. Heb het net de arts gehad over voeding en doorslapen en had haar antwoord niet verwacht! Ze wil juist nog minder flessen en neer bijvoeding
Boterhammen met smeerkaas en leverworst, pasta, rijst, aan tafel met de pot mee eten en als ze geen pap wil kan ik haar best kant en klaar papjes geven (maar dat mocht ze eigenlijk niet zeggen, zei ze erachteraan). Ik zat even met mijn oren te klapperen, drinken hoefde ik niet bij te geven want kreeg ze door de hapjes enzo al binnen en liefst zou ik 2 flessen per dag geven en dan minderen met schepjes....
Mag ik alsjeblieft jullie mening?
Ja, daarom de hoop dat ze hier wel snel doorkomen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Deze symptomen begonnen bij A al een tijdje geleden maar nog altijd geen tandje te zien.
Ik vind het niet gek om buiten voor de deur te zitten. Ik denk idd dat je dan net zo snel bij je baby bent als wanneer ik van de huiskamer naar boven moet lopen. Naar de winkel zou ik te ver vinden, of je moet vanuit de winkel je baby kunnen horen en het liefst nog zicht hebben op de voordeur ook.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:21 schreef Olf het volgende:
Ik zet ook wel vuilnis buiten of haal de post beneden of een pakketje aannemen als baby er is. Ga niet naar de winkel oid, maar vind het niet raar als mensen dat wel doen.
Hier vanaf 3 maanden en nog steeds niets. Ik zie er twee zitten maar door komen ho maarquote:Op woensdag 20 november 2013 19:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Deze symptomen begonnen bij A al een tijdje geleden maar nog altijd geen tandje te zien.
Mijn man heeft de oudste mee naar zolder gekaapt om op te ruimenquote:Op woensdag 20 november 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
Tally leg die telefoon/pad/laptop eens weg en ga manenmeidenknuffelen
AM, beterschap!
Spirit dat klinkt heel rigoureus, maar ik neem niet aan dat ze bedoelt dat je morgen al die dingen moet doen toch? En smeerworst en -kaas, probeer jij een rel te creëren![]()
Zou zelf wel water of thee gaan geven trouwens, maar ik let altijd erg op voldoende drinken.
En lange vingers?quote:Op woensdag 20 november 2013 21:00 schreef Kyara het volgende:
Heeft ze ook fruit met liga en sinaasappelsap aangeraden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |