Sappige peer geef ik in kleine stukjes met een vorkje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:56 schreef Kyara het volgende:
Ik vind rapley met fruit soms irritant. Peren zijn of te hard om te kauwen en als ze wel zacht zijn dan zijn ze meteen zo glibberig. Druiven vonden ze de velletje irritant en elke dag banaan is ook weer zoiets. Dus een sappige peer prak ik nu gewoon maar.
Eet ze dat dan zelf met een vorkje? Of prik jij het voor haar aan een vorkje?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:58 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Sappige peer geef ik in kleine stukjes met een vorkje.
Maar ketjap is wel heel zout hè? Ik zou gewoon lekker met kruiden proberen, gewoon niet te spicy beginnen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:02 schreef mousemicky het volgende:
Hier idd vaak erg pittig (chilipoeder, komijn, koriander, dat werk). Ik ben er al achter dat J. kepjap lust, onze bami at ie zo mee. Misschien maar proberen wat apart te houden voor m zonder de pepers. Hij is gecorrigeerd pas 9 maanden (maar eigenlijk over anderhalve maand al een jaar).
Zout eten we zelf ook maar matig, dus dat is het probleem niet...
Ik prik het aan een vorkje en geef het. Anders krijgen we echt ongelukken. Ze steekt de vork veel te diep in haar mond.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Eet ze dat dan zelf met een vorkje? Of prik jij het voor haar aan een vorkje?
Ik dacht al, ik vertrouw M net met een vorkquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Ik prik het aan een vorkje en geef het. Anders krijgen we echt ongelukken. Ze steekt de vork veel te diep in haar mond.
Herkenbaar... Hongerrrr is eten, en wel NU mama!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook niet altijd zin in een knoeiboel eerlijk gezegdEn ze eten nu ook rijst en pasta en dat eet ook niet echt makkelijk a la rapley vind ik. En als ze weinig binnen krijgen dan worden de boos. Heel erg boos.
ah er is nog hoop!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
In de zomer eten wij eigenlijk alleen maar groente uit eigen tuin. In de winter niet. Helaas, want ik vind verse tuin groente zoveel lekkerder. En de kinderen ook.
Ik heb Luuk vandaag ook de nasi gevoerd. Hij wil niet meer rapleyen, meneer wil bediend worden.
Het is voedsel, voor veel mensen prima voedsel, maar de hoeveelheid zout maakt dat ik het voor ons gezin meuk vind. En dat het te zout is, is volgens mij iets waar men het wel over eens is. Zowel de linksdraaiende hippies als het Voedingscentrum en het cb, en alles wat daar tussen zit. Was niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten, en de vergelijking naar biologisch of vegetarisch kan ik dan ook niet helemaal volgen. Dat zijn toch wel iets meer overtuigingen binnen een eetpatroon dan de overtuiging dat Smeerkaas Heilig is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef becky27 het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat gewone smeerkaas wordt gezien als 'meuk' terwijl dat voor het overgrote deel van Nederland gewoon voedsel is. Ik bestempel biologisch eten of vegetarisch eten ook niet als meuk.
Ik heb daar vaak zo geen zin in, kan ik m drie keer per dag omkleden omdat ie zn bord omkeert op schootquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:17 schreef becky27 het volgende:
Mijn baby wil niet van een lepel eten, alles zelf doenen een pestbende dat dat geeft. Maar das zo opgeruimd.
Hoe oud ik Luuk nu? Hier nu 's ochtends 200 pap, bij de lunch 120 (blijft vaak wat staan), en voor t slapen 200. Verder soms wat water of thee, en na de groenten 100ml yoghurt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk lijkt ook steeds minder melk te willen drinken. Prima wat mij betreft. Had hij eerder 3x 180/6 is het nu 2x150/5 en 1 keer 120 ml halfvolle melk. En dan blijft er eigenlijk nog wel steeds 30 tot 50 cc staan .
In de nacht komt ie meestal nog 1 keer. Dan geef ik hem 120/2 Soms gaat t op, soms drinkt ie 30 cc
Volgende week wordt hij 1. Hij "mag" van het cb nu 300 ml zuivel. Dat is dan incl. de yoghurt. Hij kan niet uit een rietjesbeker drinken. Das wel lastig. Een tuitbeker lukt wel, maar met hulp. Ik moet er echt aan denken hem tussendoor ook wat te drinken aan te biedenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe oud ik Luuk nu? Hier nu 's ochtends 200 pap, bij de lunch 120 (blijft vaak wat staan), en voor t slapen 200. Verder soms wat water of thee, en na de groenten 100ml yoghurt.
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:25 schreef Cwen het volgende:
Pfoe, dat is nog wel heel ver van m'n bed zeg... Potjes enzo. Ergens ben ik het enorm met L-E en belle eens, maar ik zie daar in de praktijk teveel problemen mee, eigenlijk. Vegetarisch zijn we hier niet, ik eet wel graag bio en als ik straks de boodschappen doe gaat dat wel lukken ook. Maar alleen Rapley weet ik niet hoor...
Alvast gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Volgende week wordt hij 1. Hij "mag" van het cb nu 300 ml zuivel. Dat is dan incl. de yoghurt. Hij kan niet uit een rietjesbeker drinken. Das wel lastig. Een tuitbeker lukt wel, maar met hulp. Ik moet er echt aan denken hem tussendoor ook wat te drinken aan te bieden
Met brood knoeit ze niet zo, en met avondeten vind ik het geen probleem maar ze eet geen yoghurt dus dat scheelt. Misschien moet ik dat maar eens gaan introduceren. Ze eet alles met d'r handjes eigenlijk. Daar waar ik bang was de rapley niet ging lukken (want vent is er op tegen ivm verslikken) gaat dat nu prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb daar vaak zo geen zin in, kan ik m drie keer per dag omkleden omdat ie zn bord omkeert op schoot
Lepel te pakken krijgen is ook vooral ermee spelen. Yoghurt eten kan ie echt nog niet alleen...
Whehe, als ik dat had aangehouden, was Isa met 2 maanden al aan bijvoeding begonnenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik denk dat vroegah, wayyyy back, kindjes heel lang borstvoeding kregen. En dat ze pas andere dingen gingen eten toen ze dat zelf in hun mond konden stoppen, over het algemeen wel aangereikt door een ouder. Ik geef niet alles rauw, ik geef hem over het algemeen zacht voedsel en dan kijken we wat er gebeurt. Ik vind het fijn om hem te laten bepalen of hij er klaar voor is, zeg maar. Hij krijgt dan een stuk banaan of een broodkorst ofzo, en hij gaat er lekker mee klieren. Steeds vaker belandt dat in zijn mond, maar het meeste is nog aftasten.
Voor ons is bijvoeding in dit stadium nog een ontdekkingsreis, en geen maagvulling voor hem, zeg maar.
Anders met een klein beetje beginnen en kijken hoe ze er op reageert.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:42 schreef becky27 het volgende:
Ik ben gewoon nog terughoudend wat koemelk betreft. Terwijl ze er best tegen kan volgens mij.
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ik wel echt troep vind, is die meuk van pyjamapapjes en yoghurtjes met smaakjes enzo... daar begin ik gewoon niet aan.
Leuke manier om ernaar te kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:13 schreef L-E het volgende:
Suiker, ik denk dat vroegah, wayyyy back, kindjes heel lang borstvoeding kregen. En dat ze pas andere dingen gingen eten toen ze dat zelf in hun mond konden stoppen, over het algemeen wel aangereikt door een ouder. Ik geef niet alles rauw, ik geef hem over het algemeen zacht voedsel en dan kijken we wat er gebeurt. Ik vind het fijn om hem te laten bepalen of hij er klaar voor is, zeg maar. Hij krijgt dan een stuk banaan of een broodkorst ofzo, en hij gaat er lekker mee klieren. Steeds vaker belandt dat in zijn mond, maar het meeste is nog aftasten.
Voor ons is bijvoeding in dit stadium nog een ontdekkingsreis, en geen maagvulling voor hem, zeg maar.
Ik heb dat dus nog nooit geprobeerd. Maar dat ga ik ook niet doen denk ik. We kopen denk ik nog 1 of 2 pakken omneo poedermelk en dan over op de soya.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ik wel echt troep vind, is die meuk van pyjamapapjes en yoghurtjes met smaakjes enzo... daar begin ik gewoon niet aan.
+1 hier vooral als we op pad zijn idd. Dan vind ik die dingen echt ideaal.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.
J. heeft t allemaal wel eens gehad (op vakantie/bezoek), en vond t natuurlijk lekker...
quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Da's geen meuk, da's gewoon niet jouw keus, en da's prima.
J. heeft t allemaal wel eens gehad (op vakantie/bezoek), en vond t natuurlijk lekker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |