daar ben ik het ook mee eens,vroeger was het gewicht ook veel acceptabeler,nu ben je elke dag gebroken bij thuiskomst, zo zwaar is het.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die prognoses neem ik altijd met een hele silo zout. Dat de post minder wordt zal niemand ontkennen, maar die percentages zijn voor ons volkomen oncontroleerbaar en zijn vooral een excuus om nog meer in de tijden te gaan snijden. Tegelijkertijd hoor je ze er nooit over dat er vroeger veel minder pakjes waren, en ook veel minder hah. Vroeger had je nooit hah op zaterdag, en op dinsdag 2, hooguit 3. Tegenwoordig loop je zaterdag al standaard met 3 soorten, en dinsdag kan dit oplopen tot soms wel 6 stuks.
ik vermoed dat deze wel even wat minder zal zijn,zeker al zichtbaar door de kaarten die amper verkocht worden in de supermarkt(en)quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb wel zin in de KNJ-periode. Is toch altijd een bijzondere tijd van het jaar. Vooral als je jezelf de tering in mag werken om alles op plaats van bestemming te krijgen...
Ja dat zou goed kunnen. Ze "concurreren" zichzelf kapot ben ik bang.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vermoed dat deze wel even wat minder zal zijn,zeker al zichtbaar door de kaarten die amper verkocht worden in de supermarkt(en)
het wordt allemaal een beetje te duur met die verhogingen steeds.
Ik vond het vorig jaar al niet heel druk meer met knj en toen waren de prijzen nog een stuk lager. Ik vraag me af of er heel veel mensen zijn die nu geen kaarten meer versturen puur vanwege de prijsverhoging. Volgens mij is het voor een groot deel toch wel zo dat het ook simpelweg niet zo populair meer is om echte kaarten te versturen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vermoed dat deze wel even wat minder zal zijn,zeker al zichtbaar door de kaarten die amper verkocht worden in de supermarkt(en)
het wordt allemaal een beetje te duur met die verhogingen steeds.
Wel aardig dat je naast de extra hah-tijd (dzw dat ze op die donderdag de basistijden van de dinsdag moeten boeken) nog een kwartier extra krijgt (zou dat per wijk zijn?), maar de TC's hier kennende moet je goed opletten. Doe je dat niet, dan boeken ze gewoon de donderdagtijd, en heel misschien nog dat extra kwartiertje.quote:Werken op 5 december
Op donderdag 5 december wil je misschien op tijd thuis zijn om Sinterklaas te vieren. Dat begrijpen we. Die dag bezorgen we post én de kerstspecial van Albert Heijn. Dit is een belangrijke opdracht voor PostNL. Als je zeker wilt zijn dat je vroeg thuis bent op 5 december, praat dan met je leidinggevende.
Hoeveel werk is er op 5 december?
Op 5 december krijg je gemiddeld drie tot vier tassen met de Albert Heijn kerstspecial. De special weegt tussen de 150 en 200 gram per stuk. Er gaan ongeveer 85 specials in een tas. Je krijgt per loop extra tijd om de special te bezorgen, zoals afgesproken in de Uitvoeringsregeling HAH. Je leidinggevende boekt de extra tijd in Harmony.
Wil je zeker zijn dat je vroeg thuis bent?
Als je zeker wilt zijn dat je vroeg thuis bent op 5 december, praat dan met je leidinggevende. Samen kun je kijken wat je leidinggevende kan doen.
Extra beloning
Als extra beloning voor het bezorgen van de kerstspecial krijg je van PostNL een kwartier tijd. Je leidinggevende boekt dit kwartier in Harmony. Dit is zichtbaar op het geaccordeerde dienstrooster van week 49.
Vragen?
Heb je vragen over werken op 5 december, ook daarvoor kun je terecht bij je leidinggevende.
jeetje kon het eraf (2-2.40 euro bruto voor de meesten)quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alsof PostNL heeft meegelezen en mijn stelling vwb het hah wil bevestigen.....
[..]
Wel aardig dat je naast de extra hah-tijd (dzw dat ze op die donderdag de basistijden van de dinsdag moeten boeken) nog een kwartier extra krijgt (zou dat per wijk zijn?), maar de TC's hier kennende moet je goed opletten. Doe je dat niet, dan boeken ze gewoon de donderdagtijd, en heel misschien nog dat extra kwartiertje.
Jaja, toch al gauw ¤ 1,50 netto. Kan ik eindelijk die pepernoot kopen waar ik al maanden voor spaarquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
jeetje kon het eraf (2-2.40 euro bruto voor de meesten)alsof ze een wereldwonder hebben uitgevonden met deze beloning,die donderdag ben je gewoon de sjaak,met nog 5-6 of misschien 7 tassen post kom je om een uur of 7 nog eens thuis.
Hunzelf stellen ze zich weer centraal,met een belangrijke opdracht,tante herna zit lekker op de gat voor de open haard de 5e
een van karton zekerquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jaja, toch al gauw ¤ 1,50 netto. Kan ik eindelijk die pepernoot kopen waar ik al maanden voor spaar
Die is naar de maandelijkse hersenspoelsessie voor teamcoaches.quote:
ja die is al een week foetsie,hij zal niet bij de openhaard zitten ,zo is ie nietquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die is naar de maandelijkse hersenspoelsessie voor teamcoaches.
Misschien heeft íe wel op z'n flikker gehad dat íe niet te veel mocht socializen met het voetvolk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die is al een week foetsie,hij zal niet bij de openhaard zitten ,zo is ie niet
dat kan ook nogquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien heeft íe wel op z'n flikker gehad dat íe niet te veel mocht socializen met het voetvolk.
die 1e kamer spoort al helemaal niet,ze hebben hier een heleboel mensen mee te pakken,zeker die op za vrij waren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:50 schreef gelestipjes het volgende:
Ah, het is nu helemaal officieel, goed, ik denk niet dat er nog veel mensen waren die dachten dat het niet door zou gaan, maar goed, voor de vorm moest er natuurlijk toch nog officieel mee worden ingestemd:
Eerste Kamer stemt in met afschaffen maandagbezorging en zondagbuslichting
De Eerste Kamer heeft ingestemd met het afschaffen van de maandagbezorging en zondagbuslichting. Dit betekent dat de wetswijziging vanaf 1 januari 2014 ingaat.
Wat betekent de instemming?
De Tweede Kamer heeft 25 juni 2013 het wetsvoorstel aangenomen waarmee we niet meer verplicht zijn om post te bezorgen op maandag en brievenbussen te legen op zondag. De Eerste Kamer heeft dit wetsvoorstel dinsdag 19 november 2013 goedgekeurd. Dit betekent dat de wetswijziging vanaf 1 januari 2014 ingaat. Rouwpost en spoedeisende medische zendingen blijven we wel ophalen op zondag en bezorgen op maandag.
Mja, aan de andere kant, dat het niet echt uit kon was wel duidelijk, met zo weinig post. Ik moest soms wel een kwartier fietsen voor 1 kaartje of zo, dat is toch wel een beetje van de zotte en op zich niet vreemd dat men dan van zo'n dag af wil.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die 1e kamer spoort al helemaal niet,ze hebben hier een heleboel mensen mee te pakken,zeker die op za vrij waren.
Die hebben nog mazzel. Maar omdat er niet ineens voor 2x zoveel fulltimers werk is op zaterdag ben ik bang dat er toch weer extra overcompleten aan gaan komen. Ze hebben hier al gepolst of er mensen vrijwillig wilden tekenen voor een contractverkleining van 37 naar 34 uur (in ruil voor behoud van RV op za), maar ik weet niet of daar veel animo voor is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die 1e kamer spoort al helemaal niet,ze hebben hier een heleboel mensen mee te pakken,zeker die op za vrij waren.
tekenen moet je sowieso niet,eerst overleggen met een jurist arbeidsrecht.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die hebben nog mazzel. Maar omdat er niet ineens voor 2x zoveel fulltimers werk is op zaterdag ben ik bang dat er toch weer extra overcompleten aan gaan komen. Ze hebben hier al gepolst of er mensen vrijwillig wilden tekenen voor een contractverkleining van 37 naar 34 uur (in ruil voor behoud van RV op za), maar ik weet niet of daar veel animo voor is.
Ik zelf werk 6 dagen per week, dus ik ben bang dat dit mij hoe dan ook geld gaat kosten.
Wat wel vreemd is. is dat men er niet voor gekozen heeft de zaterdag te schrappen en van de maandag een volwaardige besteldag te maken. Veel klanten, en dan met name de zakelijke klanten, hadden dat liever gehad.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant, dat het niet echt uit kon was wel duidelijk, met zo weinig post. Ik moest soms wel een kwartier fietsen voor 1 kaartje of zo, dat is toch wel een beetje van de zotte en op zich niet vreemd dat men dan van zo'n dag af wil.
Ik heb niks getekend, dit voorstel werd alleen aan fulltimers voorgelegd (ben zelf dtw).quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
tekenen moet je sowieso niet,eerst overleggen met een jurist arbeidsrecht.
dat was zeker iets geweest,maar ook in de organisatie zitten niet al teveel lichtenquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat wel vreemd is. is dat men er niet voor gekozen heeft de zaterdag te schrappen en van de maandag een volwaardige besteldag te maken. Veel klanten, en dan met name de zakelijke klanten, hadden dat liever gehad.
En veel postbodes denk ik ook. Heb je tenminste een volwaardig weekend, en zit je niet op zaterdagavond bij een verjaardagsfeestje te knikkebollen in je stoel, als een oude man.
van die tijd kun je bij redelijk wat wijken niet naar het depot fietsen en terugquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alsof PostNL heeft meegelezen en mijn stelling vwb het hah wil bevestigen.....
[..]
Wel aardig dat je naast de extra hah-tijd (dzw dat ze op die donderdag de basistijden van de dinsdag moeten boeken) nog een kwartier extra krijgt (zou dat per wijk zijn?), maar de TC's hier kennende moet je goed opletten. Doe je dat niet, dan boeken ze gewoon de donderdagtijd, en heel misschien nog dat extra kwartiertje.
Plus dat je rondjes ineens moet gaan splitsen, en sommige stukken die je maar op 1 manier rond kunt lopen, nu loos moet gaan doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van die tijd kun je bij redelijk wat wijken niet naar het depot fietsen en terug
bij dat wijkje dat ik afgelopen zaterdag had zou dat een leuke worden. Daar jas je voor een rondje zowel de schoudertas als je handen vol, dus de HAH mag niet te zwaar zijn, anders moet je veel loze stukken lopen omdat je het anders niet kunt houdenquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Plus dat je rondjes ineens moet gaan splitsen, en sommige stukken die je maar op 1 manier rond kunt lopen, nu loos moet gaan doen.
Ik kom morgen de post op je depot afgeven en dat is al rond half twaalf. Je kan dus op tijd beginnen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:26 schreef gridjuh het volgende:
Oh ik ga morgen zo lachen...
ik ben gevraagd om op de school in t dorp waar ik bezorg om post te komen bezorgen. Dit ivm Sinterklaas...
ben nu sinterklaasjournaal aan het bekijken,daar heeft het mee te maken...
Ohw zeker de moeite waard om je een breuk te sjouwen. En je voelt je een hele Piet op pakjesavond (de pijn in je rug dan)quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jaja, toch al gauw ¤ 1,50 netto. Kan ik eindelijk die pepernoot kopen waar ik al maanden voor spaar
Blijkt Piet uiteindelijk toch een slaaf te zijn. Een loonslaaf dan....quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:09 schreef posje het volgende:
[..]
Ohw zeker de moeite waard om je een breuk te sjouwen. En je voelt je een hele Piet op pakjesavond (de pijn in je rug dan)
Als het later is moet je ff berichtje sturen hoor....quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:01 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik kom morgen de post op je depot afgeven en dat is al rond half twaalf. Je kan dus op tijd beginnen.
ik denk dat het van die zeven contracten nog niet voor jou geldt omdat je in 2012 zelf ontslag genomen hebt. Als je daarna weer begint dan gaat die periode opnieuw lopenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:44 schreef nappa2307 het volgende:
Ik heb een wat vreemde vraag.
Ik ben begonnen in Augustus 2011 bij PostNL (flex contracten van 3 maanden) en in 2012 augustus 1 maand ontslag genomen en daarna weer aangenomen. Nu ben ik er zeker van dat ik al over de zeven contracten zit.
Wat gebeurt er zodra je werkt na je zevende contract zonder 3 maanden eruit te zijn geweest??
Er werd mij vertelt dat wanneer ik na ontslag binnen 3 maanden weer start, de oudere contracten nog steeds gelden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat het van die zeven contracten nog niet voor jou geldt omdat je in 2012 zelf ontslag genomen hebt. Als je daarna weer begint dan gaat die periode opnieuw lopen
Hier is er wel geflyerd voor extra hulpkrachten voor de KNJ. Voor de voorbereiding zijn er geloof ik 12 extra mensen aangenomen, wat gezien de grootte van ons kantoor niet echt veel is, dat is geloof ik 1 extra voorbereider per team.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:50 schreef Deezertje het volgende:
Ze zullen de champagne wel koud hebben staan morgen op het hoofdkantoor! Eindelijk van die 'verschrikkelijke' maandag af! Opslag voor de politieke lobbykoning in Den Haag!
Ik zit nog steeds te wachten op de KNJ planning, maar hier is nu tussen neus en lippen door gezegd dat extra werken er zo goed als zeker niet in zit. Gewoon je standaard wijk en dat is het dan en als je geluk hebt doe je er langer over en heb je dus extra geld. Ze hebben ook bijna of geen hulpkrachten aangenomen, omdat fulltimers aan de uren moeten komen en ze nog minder drukte verwachten dan vorig jaar. Als ZDW baal ik hier wel enorm van want kan dus niet extra bijverdienen!De zomer was dit jaar ook al flink minder dan voorgaande jaren, scheelde bijna gewoon de helft in tijd en euro's! Je zou als huismoeder maar gerekend hebben op die dure decembercadeaus met KNJ overwerk te betalen, kan je mooi op zoek naar een extra baantje in december... De top zal wel blij zijn, minder extra uren is dus ook minder uitbetalen aan iedereen...
Valt me trouwens ook op dat ik dit jaar geen brief heb ontvangen om familieleden of oud-collega's te vragen bij te springen met KNJ. Kreeg ik voorgaande jaren wel...
Hebben jullie nog veel fulltimers dan? Wij opmerkelijk genoeg nog wel, maar zou komend jaar wel een rap kunnen gaan nu de maandag er echt af is. Bijna alle wijken zijn bezet door postbezorgers (vaak 2 wijken of meer) en krijgen die met KNJ nu veelal 1 wijk en gaan de fulltimers de andere wijken lopen, anders komen ze niet echt aan de uren. Voorbereiders zat hier, dus daar kunnen ze ook niet echt op scoren, of er moeten veel handmatige kerstkaartjes komen, maar daar gok ik niet op...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is er wel geflyerd voor extra hulpkrachten voor de KNJ. Voor de voorbereiding zijn er geloof ik 12 extra mensen aangenomen, wat gezien de grootte van ons kantoor niet echt veel is, dat is geloof ik 1 extra voorbereider per team.
meer heb je denk ik ook niet nodig. Ik denk dat veel kasten gewoon vrijwel op tijd klaar zullen zijn en dat het bij de rest met her en der wat geschuif in welke wijk wanneer gezet wordt en met hoeveel man ook wel zal lukken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier is er wel geflyerd voor extra hulpkrachten voor de KNJ. Voor de voorbereiding zijn er geloof ik 12 extra mensen aangenomen, wat gezien de grootte van ons kantoor niet echt veel is, dat is geloof ik 1 extra voorbereider per team.
En vergeet niet het zooitje potentiële 15-jarige postbezorgers... Zijn zo lekker goedkoop!quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat was zeker iets geweest,maar ook in de organisatie zitten niet al teveel lichten
De leveranciers van reclamepulp vinden het prachtig als die op zaterdag wordt bezorgd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat wel vreemd is. is dat men er niet voor gekozen heeft de zaterdag te schrappen en van de maandag een volwaardige besteldag te maken. Veel klanten, en dan met name de zakelijke klanten, hadden dat liever gehad.
En veel postbodes denk ik ook. Heb je tenminste een volwaardig weekend, en zit je niet op zaterdagavond bij een verjaardagsfeestje te knikkebollen in je stoel, als een oude man.
Nee, want 24 december en 31 december zijn nu gewoon op een dinsdag, dus het huis aan huis is dan ook gewoon op die dag.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:54 schreef Deezertje het volgende:
Stiekem wel blij dat ik die AH kerstfolder niet heb dit jaar. Vorig jaar had ik met kerst of pasen zowel de C1000 als de AH feestdagenboekjes erbij. Had gewoon 4 of 5 tassen aan folders en 1,5 tasje post ofzoC1000 zal dit jaar ook wel op dinsdag komen gok ik.
Gaat de dinsdag HAH dit laatste jaar nog naar de maandag tijdens KNJ zoals eerdere jaren?
Maar van wie heb je die opdracht dan gekregen? Als de baas haar niet wil ontslaan neem ik aan dat je die opdracht niet van de baas hebt gekregen?quote:Op woensdag 20 november 2013 06:11 schreef gridjuh het volgende:
Zucht....komt mijn collega weer niet...
dan maar andere aanpak. Ik heb de opdracht gekregen haar wijk niet te bezorgen.
de baas Wilt haar niet ontslaan, dan krijgt ze maar klachten...
Eehm, ik heb er 2,5 jaar geleden een Nespresso-apparaat besteld met een hele mooie korting...quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:04 schreef Poepoog het volgende:
Iemand die überhaupt iets heeft aan de PostNL pv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |