Nou, zelfs als het fileparkeren niet goed gaat kun je het nog wel halen. Je hoeft niet alles goed te doen, als je 2 van je 3 bijzondere verrichtingen goed doet krijg je over het algemeen alsnog die vrijstelling gewoon. Dus inderdaad, je kan wel zakken op je TTT, maar dan moet je het wel echt heel slecht doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt wel zakken voor je TTT, maar de kans is inderdaad klein, ze zijn erg coulant.
Vooral duimen en hopen dat je niet moet fileparkeren, dat is het moeilijkste.
Ze kijken enkel naar de fouten tijdens je bijzondere verrichtingen. De rest van je rit is vooral ter evaluatie; zo werd mij gezegd dat mijn kijkgedrag onvoldoende is. Maar daar kun je bij je TTT dus niet voor zakken.
Uiteraard is het kijkgedrag tijdens de bijzondere verrichtingen zelf wél belangrijk. Daar kun je dan ook op zakken in het ergste geval.
Je moet het eigenlijk zien als een proefexamenquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:56 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk zien als een proefexamen
Ik moest trouwens omkeren in een brede straat, dus ik heb daar de halve draai gedaan.
Daarna nog vooruit in een vak parkeren bij het CBR dus het viel mij erg mee![]()
Ik ben er erg blij mee dat ik het heb gedaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.
Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.
Hoe doen jullie dit?
Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.
Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.
Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:18 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?
Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.
Zo kun je ook in de meeste auto's wegrijden zonder gas te geven met alleen de koppeling. Maar dan moet je wel geduld hebben want snel gaat het niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:21 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.
Hier precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer
Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer
Mja, zit dus niet in mijn pakket, dus mag dan wel weer even flink dokken.... ik denk er nog even over naquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.
Maargoed, dit zat in mijn pakket. En net als Louboutin, ik denk niet dat ik het gedaan zou hebben wanneer ik een keuze had. Het kost toch zo'n 150 euro volgens mij.
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?
ik rijd gewoon in 2quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.
Hoe doen jullie dit?
Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zitquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
Dat kan nooit goed zijn voor de koppelingquote:Op woensdag 4 december 2013 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zit
Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat kan nooit goed zijn voor de koppeling
Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de filequote:Op woensdag 4 december 2013 17:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.
ja kloptquote:Op woensdag 4 december 2013 18:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de fileik ga niet elk jaar mijn koppeling vervangen haha
Gefeliciteerd! !!quote:Op woensdag 4 december 2013 20:32 schreef Omdatappel het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er een topic was over dit onderwerp, anders had ik ook mee kunnen posten.
Ben maandag geslaagd, dus nu gaat het niet meer op.
Zijn hier mensen die bijna praktijkexamen moeten doen?
Ik vrees dat als ze maandag geslaagd is ze aan het wachten is op dr rijbewijs.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! !!
Al veel gereden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |