abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133671643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,

Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Weet niet of je instructeur het fijn vind, want achteraf was mijn instructeur er niet blij mee; maar wat je kunt doen om vloeiend terug te schakelen is dit:

Wanneer je bijvoorbeeld bij een rotonde aankomt met 50 rem je, koppeling in, terugschakelen naar zijn twee, en koppeling oplaten komen tot je aangrijpingspunt. Hierdoor rem je op de motor, maar krijg je niet in 1 keer die schok die je nu wel zult ervaren. Alléén, mijn instructeur zei toen der tijd dat dit een wat sportieve rijstijl is haha, en dat dat niet echt hoort bij een lesser. Maar het was al te laat om het weer uit mijn systeem te krijgen.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:15:11 #102
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133671700
Net mijn medische rijtest bij het CBR gehaald dus nu op naar het examen!!! So happy :-D
pi_133672526
^ Hoe gaat zo'n medische rijtest in zijn werk? Ik moet er binnenkort ook één doen.

Als het enigszins lijkt op de tussentijdse toets (maar dan zonder te moeten fileparkeren op een krappe plek...) dan zal het wel goedkomen denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 27 november 2013 @ 13:02:42 #104
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133672778
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden :D. 27 november!
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:17:45 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133673147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,

Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Borden lezen gaat beter wanneer de autobediening automatisch gaat. Ik weet nog dat ik op het begin gezegd heb "Hoe kan je nu nog op de borden letten?". Als je dingen automatisch laat verlopen wordt het rijden ook veel beter. Kwestie van blijven oefenen.

En 70 wegen ken ik eigenlijk niet, die zijn er niet zo veel.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
Gefeli *O*
pi_133673343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:15 schreef Doorzettertje het volgende:
Net mijn medische rijtest bij het CBR gehaald dus nu op naar het examen!!! So happy :-D
Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133673381
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
En jij gefeliciteerd! :*
  woensdag 27 november 2013 @ 13:38:33 #108
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_133673720
Volgende week vrijdag praktijkexamen. Voor mijn gevoel komt het te vroeg. Ik kijk nog niet ver genoeg vooruit waardoor ik wel eens in gestreste situaties terecht kom.

Hoe voelden jullie je voor het examen? Hadden jullie het gevoel er helemaal klaar voor te zijn of hadden jullie twijfels?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 27 november 2013 @ 13:48:48 #109
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133673984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
^ Hoe gaat zo'n medische rijtest in zijn werk? Ik moet er binnenkort ook één doen.

Als het enigszins lijkt op de tussentijdse toets (maar dan zonder te moeten fileparkeren op een krappe plek...) dan zal het wel goedkomen denk ik.
Het lijkt totaal niet op een tussentijdse toets want als ze een ding niet doen dan zijn het de bijzondere verrichtingen.. Maar waarom moet jij het doen? want daar hangt de manier waarop van af
  woensdag 27 november 2013 @ 13:49:13 #110
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133673994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!
Dankjewel!!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:02:09 #111
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133674326
Is trouwens wel grappig, ik hoefde tijdens mijn examen alleen maar een stopopdracht te doen op een makkelijke weg (gewoon lekker voor een andere auto zetten, ook heel ruim). :)
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:23:40 #112
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133684186
Zoals ik jullie vertelde heb ik vanmorgen mijn medische rijtest gehaald. Dat betekend dat ik nu mag gaan werken naar mijn examen. Maar ik was vanmorgen behoorlijk zenuwachtig, alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit zegmaar... Dus ik overweeg om straks te kiezen voor een faalangstexamen.. Uiteraard ga ik dit overleggen met mijn instructeur, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en jullie bevindingen zijn, wat het verschil is, of jullie het zouden aanraden etc

Bedankt!
pi_133684668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:23 schreef Doorzettertje het volgende:
Zoals ik jullie vertelde heb ik vanmorgen mijn medische rijtest gehaald. Dat betekend dat ik nu mag gaan werken naar mijn examen. Maar ik was vanmorgen behoorlijk zenuwachtig, alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit zegmaar... Dus ik overweeg om straks te kiezen voor een faalangstexamen.. Uiteraard ga ik dit overleggen met mijn instructeur, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en jullie bevindingen zijn, wat het verschil is, of jullie het zouden aanraden etc

Bedankt!
Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:58:25 #114
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133685705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.
Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijt
pi_133685857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:58 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijt
Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs :P . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.
pi_133686349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs :P . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.
Normaal examen: 90,90 euro
Faalangst examen: 139 euro

Das geen 90 euro extra.
pi_133686412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Normaal examen: 90,90 euro
Faalangst examen: 139 euro

Das geen 90 euro extra.
De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kosten
pi_133686623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kosten
Ah, ik heb een pakket incl. examen. ;)
pi_133706005
Ik heb van iemand het ANWB theorieboek 2012 geleend. Is dat voldoende of is een werkboek of cd-rom ook nog sterk aan te raden?
Of wellicht zijn er goed oefenwebsites (gratis of goedkoop)?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:08:18 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:01 schreef UltraR het volgende:
Ik heb van iemand het ANWB theorieboek 2012 geleend. Is dat voldoende of is een werkboek of cd-rom ook nog sterk aan te raden?
Of wellicht zijn er goed oefenwebsites (gratis of goedkoop)?
Gewoon borden oefenen en regels toepassen.
pi_133706278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gewoon borden oefenen en regels toepassen.
Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.
Ik vind persoonlijk die dvd wel handig, maar er zijn ook gratis sites zoals rijles.nl
  donderdag 28 november 2013 @ 12:14:28 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.
Ik vind persoonlijk die dvd wel handig, maar er zijn ook gratis sites zoals rijles.nl
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
pi_133706573
Oneens. Ik zou via internet een paar theorieexamens met gevaarherkenning gana oefenen. Dit is meestal betaald, maar kost niet heel erg veel geld.

Anders haal je het niet hoor, de manier van vraagstellen is namelijk heel specifiek.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133706583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
Met die cd-rom of sites krijg je wel een beeld van wat er verwacht wordt. En door te kijken naar de uitleg bij die voorbeelden kun je echt wel de gevaarherkenning leren.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:24:44 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706682
Teller staat op 60 je rijdt een zebrapad tegemoet wat doe ?

- Remmen
- Gas los laten
- Gas geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')