http://www.destentor.nl/a(...)-aan-likes-1.4104614quote:HILVERSUM - Trijntje Oosterhuis heeft mensen maandagavond opgeroepen haar berichten op social media te 'liken'. "Voor elke like op mijn social media betaal ik ¤1! Aan giro 555. Dus like like like!!! #giro555 #like #geefgul #tvoh #ladiesofsoul", schrijft ze op haar pagina. Dit leverde alleen al op haar facebookpagina ruim 200.000 likes op. Opeens was de pagina met al deze likes verdwenen op Facebook.
Voor de zangeres gaat de actie voor de slachtoffers van de tyfoon die over de Filipijnen raasde dus flink in de papieren lopen, mocht ze zich aan haar oproep houden.
Hack?
De vraag is of haar pagina gehackt is geweest of dat ze haar actie heeft onderschat, want met het huidige aantal likes wordt het een dure aangelegenheid voor het jurylid van The Voice Of Holland.
Trijntje is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:08 schreef DrMabuse het volgende:
De vraag is of haar pagina gehackt is geweest
klik is op nieuwe topicsquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik zag / zie 'm hier niet staan.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
quote:Pijnlijk en nogal gênant.
Stond ook nog niet in NWS, bron mag er nog wel even bij gezet worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
quote:Ik vind het vreselijk om te zien wat er gebeurt op de Filipijnen. Er zijn duizenden doden gevallen en dat is moeilijk te bevatten. Ik ben zelf moeder van twee kinderen en de beelden raken mij heel erg. Het doet me goed om te zien dat mijn zorg gedeeld wordt en dat mensen in grote getale doneren en liken. De actie is een mooi voorbeeld van dat wanneer je allemaal iets kleins doet, je samen tot iets groots kan komen. Iedereen zal begrijpen dat ik helaas geen 2 ton kan storten, maar ik zal gul geven. Tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp die hun leven opnieuw moeten opbouwen en de hulpverleners die daarbij helpen. #giro555
Staat bij Frontpage bericht : 19-11-2013 @ 11:11quote:
Graag hoor ik nog waar de andere 6 staan.quote:quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:08 schreef cherrycoke het volgende:
nummer 7 over dit
Het stond nog niet in NWS, topic is terecht.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:25 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Staat bij Frontpage bericht : 19-11-2013 @ 11:11
Staat bij mijn post : 19 november 2013 @ 11:08:13
Ik neem aan dat de mijne er dus net iets eerder op stond.
En daarbij stond ie sowieso niet in deze categorie.
Maar och jee , mijn excuses voor de vreselijke overlast , ik zal voortaan eerst een Google search uitvoeren of er al een post ergens ander aan gewijd is.
[..]
Graag hoor ik nog waar de andere 6 staan.
Hee...dat is opmerkelijk....quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:25 schreef Specularium het volgende:
?
https://www.facebook.com/(...)osts/680432328648134
"Likes" aangepast?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:27 schreef _The_General_ het volgende:
Pagina is er gewoon hoor? En het gaat om likes op haar FB pagina. Niet op het bericht. Totaal is nu geloof ik 69000 euro dus ipv 250.000 euro.
Mag ze mooi op kuchen.quote:
Misschien heeft ze daar wel helemaal geen moeite mee.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mag ze mooi op kuchen.
Nadeel van zoiets blaten, moet je het ook waar maken.
domme muts
Waar staat dat precies?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:27 schreef _The_General_ het volgende:
En het gaat om likes op haar FB pagina. Niet op het bericht.
Agh die had zoiets normaal 300 like op mijn berichtjes, kijk dat kan nog een keer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:31 schreef eight het volgende:
[..]
Misschien heeft ze daar wel helemaal geen moeite mee.
Bovendien niemand die dit kan controleren.
Zou wel humor zijn als het echt zo gegaan isquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Agh die had zoiets normaal 300 like op mijn berichtjes, kijk dat kan nog een keer.
ow kut 70.000... SJIT!!!!!!!
quote:"Ik vind het vreselijk om te zien wat er gebeurt op de Filipijnen. Er zijn duizenden doden gevallen en dat is moeilijk te bevatten. Ik ben zelf moeder van twee kinderen en de beelden raken mij heel erg. Het doet me goed om te zien dat mijn zorg gedeeld wordt en dat mensen in grote getale doneren en liken. De actie is een mooi voorbeeld van dat wanneer je allemaal iets kleins doet, je samen tot iets groots kan komen. Iedereen zal begrijpen dat ik helaas geen 2 ton kan storten, maar ik zal gul geven. Tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp die hun leven opnieuw moeten opbouwen en de hulpverleners die daarbij helpen. #giro555" Trijntje stort geen 250.000 euro op 555
Ja zie je welquote:
nope, het bericht waarin ze aankondigde te betalen werd door de domme horden massaal geliked, terwijl ik het toch echt las als 'like m'n pagina'...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stom wijf![]()
quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:39 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
nope, het bericht waarin ze aankondigde te betalen werd door de domme horden massaal geliked, terwijl ik het toch echt las als 'like m'n pagina'...
is overigens betrekkelijk normaal. ik heb voor m'n zaak destijds weleens zo'n like & shareactie gehouden en de gemiddelde internetter snapt dat gewoon écht niet.
verder sowieso niet zo'n snuggere actie van d'r, want ze zit nu alsnog op 65000 likes oid...
ik heb het niet gedaan. hoewel ik sympathiek tegenover het doel sta, wilde ik niet dat er in de timelines van mijn vrienden "Gary likes Trijntje Oosterhuis" zou komen te staan
Negatieve publiciteit ja..quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:19 schreef eight het volgende:
Het is gewoon een briljante actie van haar . Ze komt nu net voor de sinterklaas- en kersttijd volop in de publiciteit en dat helemaal gratis. Wat wil je nog meer?
heeft meestal positieve effectenquote:
quote:Trijntje Oosterhuis - Good Morning Heartache
Good morning heartache
You always by my side
Good morning heartache
Thought we said goodbye last night
I turned and tossed til it seemed that you had gone
But here you are.. with the dawn
Wish I'd forget you but you're here to stay
It seems i met you when my love went away
Now every day i start by saying to you
Good morning heartache what's new
Stop holding me now.. nowwwow
Can't shake you, nohowww
Just leave me alone
I got those, Monday blues
straight through Sunday blues
Good morning heartache
Here we go again
Good morning heartache
You're the one that knew me well..
might as well get used to you
Hangin around[
Good morning heartache
Sit down
quote:Trijntje Oosterhuis "zal gul geven"
Zangeres Trijntje Oosterhuis zegt dat ze helaas geen twee ton heeft, maar dat ze gul zal geven aan de actie voor de slachtoffers van de orkaan in de Filipijnen. Ze reageert daarmee voor het eerst op de overweldigende respons op haar Facebook-actie.
Voor elke 'like' op haar Facebookbericht over de Filipijnen beloofde ze gisteravond 1 euro over te maken op giro 555. Haar fans vonden dat blijkbaar een goed idee en hebben haar bericht massaal 'geliket'. Toen het aantal likes richting de 200.000 ging, verdween het bericht van Facebook en Twitter.
Onderschat
De zangeres heeft de impact van haar actie vermoedelijk onderschat. In een reactie via sociale media laat ze weten dat ze zo veel geld helaas niet heeft.
"Het doet me goed (...) dat mensen in groten getale doneren en liken. De actie is een mooi voorbeeld van dat wanneer je allemaal iets kleins doet, je samen tot iets groots kan komen. Iedereen zal begrijpen dat ik helaas geen 2 ton kan storten, maar ik zal gul geven."
"Tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp die hun leven opnieuw moeten opbouwen en de hulpverleners die daarbij helpen."
Begrip Giro 555
Giro 555 heeft er alle begrip voor dat Trijntje zich niet aan haar voornemen houdt. "Veel dank voor je goede bedoeling, @Trijntje_O. We hebben uiteraard alle begrip voor je reactie!", twittert de organisatie.
Och jee.quote:"Tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp die hun leven opnieuw moeten opbouwen en de hulpverleners die daarbij helpen."
Ja joh, snapt toch iedereen en als Trijntje maar ¤ 50.000,-- overmaakt vind ik dat ook best mooiquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:09 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ok, ze heeft de kracht van internet onderschat. Blijft sympathiek, ookal maakt ze minder dan 2 ton over. Als al die likers nu ook allemaal 1 euro overmaken in plaats van Trijntje aanvallen...
Dat. En ze moet inderdaad wel een leuk bedrag, passend bij haar inkomen, overmaken. Als ze niet totaal voor lul wil dan he.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:09 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ok, ze heeft de kracht van internet onderschat. Blijft sympathiek, ookal maakt ze minder dan 2 ton over. Als al die likers nu ook allemaal 1 euro overmaken in plaats van Trijntje aanvallen...
Ik denk dat het gewoon een publiciteits stunt is. Of ze is gewoon dom.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:09 schreef _dirkjan_ het volgende:
Waarschijnlijk zal dat zelfs geen 50000 zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja joh, snapt toch iedereen en als Trijntje maar ¤ 50.000,-- overmaakt vind ik dat ook best mooi
Je meent 't. Het gros heeft dat niet eens, dus het zal niemand de mond snoeren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat. En ze moet inderdaad wel een leuk bedrag, passend bij haar inkomen, overmaken. Als ze niet totaal voor lul wil dan he.
Ergens tussen de 5 en 15 mille moet ze wel kunnen missen en zou iedereen de mond moeten snoeren, daar het gros van de mensen nog geen fractie daarvan zal hebben overgemaakt. Duur lesje voor d'r, dat wel
Ja, want als je bedrijf en je huis 1,3 miljoen waard zijn dan kan je zo ff 2 ton cash op tafel leggen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
Trijntje Oosterhuis zou twee ton op kunnen brengen
AMSTERDAM -
Volgens het jaarverslag van 2012 beschikt Trijntje over 1,3 miljoen euro aan middelen.
Een kwart miljoen is aardige hap uit het vermogen, maar ze zou het makkelijk op kunnen brengen.
De zangeres had een inzamelingsactie op Facebook geplaatst waarbij zij voor elke 'like' één euro zou overmaken voor Giro 555. Na korte tijd stond de teller al op
Bron
Ze heeft het geld echt wel Trammetje Westerflat
Dan moet je geen toezegging doenquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, want als je bedrijf en je huis 1,3 miljoen waard zijn dan kan je zo ff 2 ton cash op tafel leggen.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan moet je geen toezegging doen
Leuke actie? Je bedoelt een schaamteloze, narcistische en zelfvoldane actie, door stijlloos je eigen Facebook-pagine te promoten over de rug van die slachtoffers in de Filipijnen. Wat is er mis met anoniem een bepaald bedrag overmaken, zonder jezelf weer in de schijnwerpers te werpen door zogenaamd 'onschuldig' je hele sociale-media achterban te mobiliseren, ongetwijfeld met het idee dat de media er weer opspringt, en iedereen in hosanna de barmhartigheid van Trijntje de wereld in prijst. Die hele attitude van kijk-mij-eens-verschillig zijn, gecombineerd met een pathologische geldingsdrang op de sociale media is walgelijk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Typisch weer voor dit land om zo massaal ophef te maken over zoiets onbenulligs.. Trijntje had een leuke actie in gedachten maar het liep wat uit de hand, kan gebeuren. Logisch dat ze dan terug krabbelt, zou iedereen doen. Verder is haar toezegging juridisch niet afdwingbaar dus wat ze met haar geld doet mag ze helemaal zelf weten.
Precies.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Leuke actie? Je bedoelt een schaamteloze, narcistische en zelfvoldane actie, door stijlloos je eigen Facebook-pagine te promoten over de rug van die slachtoffers in de Filipijnen. Wat is er mis met anoniem een bepaald bedrag overmaken, zonder jezelf weer in de schijnwerpers te werpen door zogenaamd 'onschuldig' je hele sociale-media achterban te mobiliseren, ongetwijfeld met het idee dat de media er weer opspringt, en iedereen in hosanna de barmhartigheid van Trijntje de wereld in prijst. Die hele attitude van kijk-mij-eens-verschillig zijn, gecombineerd met een pathologische geldingsdrang op de sociale media is walgelijk.
Trijntje wel:quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, want als je bedrijf en je huis 1,3 miljoen waard zijn dan kan je zo ff 2 ton cash op tafel leggen.
Ergo, ze liegt.quote:Quote dook in haar bv en zag om te beginnen dat haar bv Train-Cha 1,3 miljoen euro aan middelen heeft. Daarvan staat een miljoen uit maar er zit drie ton in kas. Dat kan zo gestort worden met de Random Reader. Verder bezit Oosterhuis samen met haar man nog twee huizen die samen meer dan een miljoen euro waard zijn.
Ik zou willen dat ik het ook zo onder woorden kon brengen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Leuke actie? Je bedoelt een schaamteloze, narcistische en zelfvoldane actie, door stijlloos je eigen Facebook-pagine te promoten over de rug van die slachtoffers in de Filipijnen. Wat is er mis met anoniem een bepaald bedrag overmaken, zonder jezelf weer in de schijnwerpers te werpen door zogenaamd 'onschuldig' je hele sociale-media achterban te mobiliseren, ongetwijfeld met het idee dat de media er weer opspringt, en iedereen in hosanna de barmhartigheid van Trijntje de wereld in prijst. Die hele attitude van kijk-mij-eens-verschillig zijn, gecombineerd met een pathologische geldingsdrang op de sociale media is walgelijk.
QFTquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Doe eens begrijpend lezen? Wat begrijp je niet aan 'een fractie van'?quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:24 schreef Adomas het volgende:
[..]
Je meent 't. Het gros heeft dat niet eens, dus het zal niemand de mond snoeren.
ze doet een gift, het was ondoordacht, beetje dom en bla bla bla...quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat zegt ze? Gaat ze alsnog betalen?
Wat enorm pijnlijk. Dat mensen zich zo laten kennen, ongelofelijk. Heeft ze geen eer?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:34 schreef sacha het volgende:
[..]
ze doet een gift, het was ondoordacht, beetje dom en bla bla bla...
Echt he damn, beetje wijs lopen doen ik ben zo goed ik geef 1 euro per like.quote:
Iddquote:
Nogal wat aannames vind ik. Zoals ik al zei: zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten. Blijkbaar zou jij niet kunnen storten en t tegen mensen vertellen zonder dat je denkt 'wat levert dit mij allemaal op'.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:30 schreef Speedball het volgende:
Overtrokken ?
Je zelf promoten over de rug van een ramp en dan nog zeiken ook, das pas niet goed bij je hoofd zijn.
Ze had ook gewoon kunnen doneren ipv te showen met haar zogenaamde goodwill. Ik word misselijk van die BN'ers die zich maar al te graag uitsloven om zo goed mogelijk met hun kop op tv te komen over de rug van een ramp. BAH ze kunnen niet wachten op de volgende ramp.
Zo kan je álles wel negatief opvatten ...quote:Op woensdag 20 november 2013 13:30 schreef Speedball het volgende:
Overtrokken ?
Je zelf promoten over de rug van een ramp en dan nog zeiken ook, das pas niet goed bij je hoofd zijn.
Ze had ook gewoon kunnen doneren ipv te showen met haar zogenaamde goodwill. Ik word misselijk van die BN'ers die zich maar al te graag uitsloven om zo goed mogelijk met hun kop op tv te komen over de rug van een ramp. BAH ze kunnen niet wachten op de volgende ramp.
Likes vragen is promotie wat is het anders, ik betwijfel heel erg of zij ook maar iets geeft en of ze meer geeft dan ik in mijn hele leven zou doen is ook weer een aanname toch ? In mijn werk heb ik een hoop bn'ers meegemaakt die zogenaamde goede doelen steunen en ik zal je uit de waas helpen het is niks anders dan netwerken, naammarketing en goodwillmarketing. Als ik op de avonden zelf met een bus rond zou gaan en er zouden geen camera's bij zijn zal er ook niks in de pot verdwijnen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nogal wat aannames vind ik. Zoals ik al zei: zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten. Blijkbaar zou jij niet kunnen storten en t tegen mensen vertellen zonder dat je denkt 'wat levert dit mij allemaal op'.
Dit kan net zo goed 'n verkeerde inschatting geweest zijn. Niks aan de hand, ze zal ongetwijfeld meer overmaken dan jij in je hele leven zal geven. Al liet ze dat gedrukt op 'n banner achter n vliegtuig over Nederland zweven; wat maakt dat nou uit?
Ik heb nergens gezien dat ze zichzelf promoot, en ook niet dat ze zeikt. Ik zie 'n BN'er die n blunder begaan heeft.
Dit kloptquote:Op woensdag 20 november 2013 14:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De wereld is verrot maar zo werkt het nu eenmaal
Er zullen genoeg BN`ers én normale stervelingen zijn die het goed bedoelen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er genoeg zijn die zulke acties gebruiken om zichzelf te promoten en verder op te hemelen....quote:Op woensdag 20 november 2013 13:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nogal wat aannames vind ik. Zoals ik al zei: zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten. Blijkbaar zou jij niet kunnen storten en t tegen mensen vertellen zonder dat je denkt 'wat levert dit mij allemaal op'.
Dit kan net zo goed 'n verkeerde inschatting geweest zijn. Niks aan de hand, ze zal ongetwijfeld meer overmaken dan jij in je hele leven zal geven. Al liet ze dat gedrukt op 'n banner achter n vliegtuig over Nederland zweven; wat maakt dat nou uit?
Ik heb nergens gezien dat ze zichzelf promoot, en ook niet dat ze zeikt. Ik zie 'n BN'er die n blunder begaan heeft.
Die baas van MECC probeert gewoon ook een graantje mee te pikken. Groot gelijk dat die manager van Trijntje het afhoudt. Kom nou.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nee, stel je voor dat je gratis gaat optreden voor een goed doel!
Als je dan toch iets wil terugdoen is dit wel een manier.
Trijntje mag dit complexquote:Op donderdag 21 november 2013 16:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die baas van MECC probeert gewoon ook een graantje mee te pikken. Groot gelijk dat die manager van Trijntje het afhoudt. Kom nou.
quote:gratis gebruiken.
Ja, maar wat denk je van publiciteit.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Trijntje mag dit complex
[..]
AlsTrijntje dit verhaal wil afsluiten en ballen heeft doet ze het gewoon, avondje zingen geld naar een goed doel iedereen blij.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, maar wat denk je van publiciteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |