Dat werkt ook niet. Als ik een voorbeeld neem aan Office. Wij moesten opeens een open sources pakket gaan nemen ipv Office.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is met mijn huidige baas ook zo. En het blijkt na jaren dat het gewoon niet werkt. Maar dat is een ander verhaal en voor later.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet. Als ik een voorbeeld neem aan Office. Wij moesten opeens een open sources pakket gaan nemen ipv Office.
Vergat alleen ff dat ons boekhoudpakket er niet mee werkt. Nou dan schaf je alleen licenties aan voor de terminal services. En de mensen op de weg dan? Ja uhm die zorgen maar dat het werkt
Als je dan een offerte maakt in het open source pakket ziet die er niet uit bij de klant. Ja das hun probleem hoor
Inderdaad. En door dat prutswerk zijn we dus echt al wat klanten kwijt geraakt. Daarom word ik ontslagen want geen geld meerquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Leuk om een brief te tikken, maar integratie is totaal niet te doen.
Als je zo'n omschakeling wilt doen moet je het idd gelijk goed doen, en zorgen dat het hele cirkeltje rond is. Bij de Franse politie bijvoorbeeld zijn ze daar een heel eind mee, maar voor de gemiddelde onderneming is het idd bijna onmogelijk om zomaar aan de marktinsluiting van MS te ontsnappen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet. Als ik een voorbeeld neem aan Office. Wij moesten opeens een open sources pakket gaan nemen ipv Office.
Vergat alleen ff dat ons boekhoudpakket er niet mee werkt. Nou dan schaf je alleen licenties aan voor de terminal services. En de mensen op de weg dan? Ja uhm die zorgen maar dat het werkt
Eh. Ik mag hopen dat je niet het bronbestand van een offerte naar een klant stuurtquote:Als je dan een offerte maakt in het open source pakket ziet die er niet uit bij de klant. Ja das hun probleem hoor
Nee niet?quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als je zo'n omschakeling wilt doen moet je het idd gelijk goed doen, en zorgen dat het hele cirkeltje rond is. Bij de Franse politie bijvoorbeeld zijn ze daar een heel eind mee, maar voor de gemiddelde onderneming is het idd bijna onmogelijk om zomaar aan de marktinsluiting van MS te ontsnappen.
[..]
Eh. Ik mag hopen dat je niet het bronbestand van een offerte naar een klant stuurt
Idd dan zijn die licentie kosten van MS niet eens zo hoog hoor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:10 schreef HeatWave het volgende:
Ja, het KAN allemaal wel, maar om alles dan weer zo werkbaar te krijgen dat het werkt zoals mensen gewend zijn ben je meer geld kwijt dan bij MS, aan consultants, workarounds etc etc.
What's the point?.
En MS maakt over het algemeen ook prima software. Natuurlijk zitten er soms wat haken en ogen aan, maar als ik Exchange of Sharepoint vergelijk met onze callcentre-software (en dat is de grootste speler op dat gebeid) is het echt Walhallaquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Idd dan zijn die licentie kosten van MS niet eens zo hoog hoor.
Dat valt heel erg mee. Als je verhalen hoort van bedrijven die de omschakeling maken, hoor je bijna zonder uitzondering dat de omscholing e.d. achteraf gigantisch meevalt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:10 schreef HeatWave het volgende:
Ja, het KAN allemaal wel, maar om alles dan weer zo werkbaar te krijgen dat het werkt zoals mensen gewend zijn ben je meer geld kwijt dan bij MS, aan consultants, workarounds etc etc.
What's the point?.
Tuurlijk, het is bij sommige bedrijven ook beter te doen dan bij andere. Je zou als beginnend bedrijf best from scratch met Open Source kunnen beginnen, zeker om in het begin de kosten te drukken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee. Als je verhalen hoort van bedrijven die de omschakeling maken, hoor je bijna zonder uitzondering dat de omscholing e.d. achteraf gigantisch meevalt.
Het probleem voor de meeste bedrijven is gewoon dat het een sprong in het diepe is die je niet altijd wilt nemen. Het is onzin de continuïteit van je core buisiness op het spel te zetten om een beetje te kunnen bezuinigen op ICT.
Als je core buisiness het produceren van software is, is het echter een heel ander verhaald dan wanneer je die software alleen gebruikt als infrastructuur.
True, dat zal ook zelden of nooit de reden zijn om er vanaf te stappen. Die is puur financieel, en waarschijnlijk deels ideologisch.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En MS maakt over het algemeen ook prima software. Natuurlijk zitten er soms wat haken en ogen aan, maar als ik Exchange of Sharepoint vergelijk met onze callcentre-software (en dat is de grootste speler op dat gebeid) is het echt Walhalla.
Hippynerdsquote:
Nerds that make stacks of dollahsquote:
Over twee weken heb ik mondelinge herkansingen van die zweefvliegtheorie.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:19 schreef Tally het volgende:
Ik was aan het leren
Over twee weken examen
Mja, oefenen oefenen oefenen idd denk ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik mondelinge herkansingen van die zweefvliegtheorie..
Hoe de fuck moet ik daarvoor leren, behalve gewoon de stof nog maar een keertje lezen en kijken wat ik fout gedaan heb met de schriftelijke toetsen.
Combineer het met de flight school in GTA.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik mondelinge herkansingen van die zweefvliegtheorie..
Hoe de fuck moet ik daarvoor leren, behalve gewoon de stof nog maar een keertje lezen en kijken wat ik fout gedaan heb met de schriftelijke toetsen.
Ach, ik kan m ook wel naar grote hoogtes brengen hoor.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:55 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Combineer het met de flight school in GTA.
Je maakt 'm tot je zweefteef?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach, ik kan m ook wel naar grote hoogtes brengen hoor.
Oh dan hoef ik in ieder geval niet met je te ruilenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Tally het volgende:
Ik heb examen boekhouden. Terwijl ik vandaag al met de volgende module bezig moest. Calculatie
Lamsvlees is ook lekker. Is ie niet alleen voor je trui gestorven!quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:13 schreef Seikcid het volgende:
M'n nieuwe lamswollen trui zit wel erg lekker.Vriendin was eerst boos, allemaal lammetjes doodvermoord voor een truitje.
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Het schijnt dat je ze ook kunt scheren.
Rack of lamb,quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lamsvlees is ook lekker. Is ie niet alleen voor je trui gestorven!
Ik hou alleen nooit zo van de bottenquote:
Die moet je ook niet opetenquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik hou alleen nooit zo van de botten
Ik ben hypocriet vegetarisch.
Zo doen we dat in Brabantquote:
Spareribs vanavond, goed planquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo doen we dat in Brabant
Maar ik wil ze ook gewoonweg niet zien!
*check!quote:
Da's vaak!quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:25 schreef Seikcid het volgende:
Ik heb nooit geen idee wat we gaan eten.
Lasagna, en salade met veldsla, gerookte kip, ccherry tomaatjes, mozarella en balsamico.quote:
Ik weet het nog niet hoor, ik ga (ja weer) uit eten voor het (ja weer) concertquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lasagna, en salade met veldsla, gerookte kip, ccherry tomaatjes, mozarella en balsamico.
Hoe posh zijt ge toch.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lasagna, en salade met veldsla, gerookte kip, ccherry tomaatjes, mozarella en balsamico.
Ja, een kant en klaar lasagna van de euroshopper is super poshquote:
Die vind ik dus echt niet te etenquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, een kant en klaar lasagna van de euroshopper is super posh
Ik wel. Zoetquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die vind ik dus echt niet te eten.
Ik eet ook zo min mogelijk varken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Van de ES ken ik hem niet, maar bij de C1000 hadden ze ook zo'n ultra lowbudget lasagna, en dat was de enige van alle KenK lasagnes met rundvlees, de rest is allemaal met varkensvlees en dat mot ik echt niet in mijn lasagne.
Oh, dat niet, maar in lasagne hoort het niet.quote:
Oh ja.quote:
Je houdt niet van een beetje paard?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die vind ik dus echt niet te eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |