Heb je een punt wel.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
Wat ik ermee wilde zeggen dat je niet het probleem overbevolking van Bijlmer bij de ArenA en omliggende evenementenlocaties moet neerleggen maar bij de vervoerders die zsm het station leeg moet trekken.
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:43 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik denk dat je het probleem moet verdelen; de podia in de omgeving moeten opletten met het boeken van concerten mocht Ajax of het Nederlands elftal spelen in de ArenA en de vervoerder (vooral de NS, in de metro was het schrikbarend rustig gisteravond op ArenA rond 22:30) moet langere of extra treinen inzetten.
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op zich kan het best tegelijk zijn, mits tussen de eindtijdstippen ongeveer 3 kwartier in zit.
Ja dat kunnen ze. Voor mijn gevoel is gisteravond een uitzondering. Als Ajax thuis speelt zal een groot deel van het publiek met de metro komen of op de fiets. Op oranje komt veel meer een landelijk publiek op af. Er komt dus veel meer druk op de spoorwegen dan op de metro.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heb je een punt wel.Ik vraag mij alleen af of dit een klus is die je wel toe kan vertrouwen aan hun. Gaat het dan niet erger uit de klauwen lopen?
tering jantje zeg. Als je met een groepje bent en je moet richting Schiphol, Amersfoort of Almere dan zou ik het wel weten, namelijk dat pad langs de trainingsvelden van Ajax nemen naar Duivendrecht. Is een minuut of 10 lopen.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Het was een beetje druk op Amsterdam Bijlmer Arena gisterenavond, tegelijk een voetbalwedstrijd, Concert in HMH, en concert in Ziggo dome :
[ afbeelding ]
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reedquote:
die concerten kunnen ook niet later beginnen omdat je anders grote delen van het land niet meer kunt bereiken per treinquote:Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef boriq het volgende:
[..]
klopt, alleen beginnen bijna alle concerten altijd om 20:00-20:30(HMH agenda, scroll maar is naar beneden en kijk maar naar de tijden), met dan de hoofdact om 21:15 die duurt tot 22:45-23:00. Dit verschilt bijna nooit, enige waar je dan mee kunt schuiven zijn de voetbalwedstrijden. Om 19:45 beginnen ipv. 20:30.
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)quote:Op woensdag 20 november 2013 08:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope.twitter:nsreiziger twitterde op woensdag 20-11-2013 om 08:26:58RT @rahimspoor: Op de kippenlijn is er rijpafzetting op de bovenleiding. Treinen rijden daar met vertraging. Ook rijden er minder stoptreinen #connexxion reageer retweet
Zo zien we maar weer dat ouderwets materieel vaak gewoon veel degelijker is dan de rijdende computers van tegenwoordigquote:Op woensdag 20 november 2013 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Reed nou hun V'tje nog maar, die jaagt het er zo af (paar jaar terug ook op Dordrecht-Geldermalsen, daar heeft NS ook een V'tje moeten laten rijden om de bovenleiding schoon te krijgen, met een GTW lukte het niet)
quote:Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Tussen de regels door dient men te lezen 'voor de verandering eindelijk eens een keer'.quote:Als het toch niet blijkt te kunnen, zijn we er nu in elk geval op tijd bij.
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.quote:Ook een hogere snelheid ziet het bedrijf niet zitten. Daarvoor zijn duurdere treinen nodig terwijl de tijdswinst minimaal is.
Nou..daar noem je wat want het is verdomd irritant als je te midden van die mensenmassa zit op weg naar huis na een lange en vermoeide dag. Ooit meegemaakt en ik kan je vertellen dat het verre van goed is voor je gemoedstoestand.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Ze plannen standaard grote concerten samen met thuiswedstrijden Oranje / Ajax. Lijkt mij handig als ze daar eens over gaan overleggen als Ziggodome / HMH en Arena zijnde. Dit lijkt mij niet helemaal veilig ook zo druk.
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef James1988 het volgende:
NS (volgens NRC): treinen sneller dan 200 km/u, zoals geëist door de kamer, is onhaalbaar. Lijkt mij dat er dan toch maar één mogelijkheid is, namelijk het plan afwijzen?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lternatieven-van-ns/
Ik snap niets van jouw post.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Onhaalbaar volgens wat. En zoals we gisteren concludeerden is het ook compleet ridicuul om harder dan 200 te willen rijden dus ik snap waarom we op grond van dit bericht NS af te schuiven.
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef De_Hertog het volgende:
Dat was dan een probleem met de oorspronkelijke concessie en had dus op dat moment door de NS gemeld moeten worden. Het is niet alsof die 'hogere' snelheid een nieuwe eis is.
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef GlenSpey het volgende:
Dat hele 200 rijden is IMO ook gewoon onzin. De baanvakken in Nederland zijn gewoon niet lang genoeg om daar echt flinke tijdswinst mee te behalen.
De aanschaf van het benodigde materieel om 200 te kunnen gaat nooit opwegen tegen de paar minuten die je ermee op je reis gaat winnen.
Natuurlijk, maar als je achteraf concessie-eisen gaat afzwakken of 'niet langer haalbaar' vind ben je wel oneerlijk bezig tegenover de andere inschrijvers. Er waren wellicht best partijen die met de korting die NS inmiddels heeft en met materieel dat 200 rijd een beter bod hadden kunnen doen. Goed, dat onderzoek loopt nu ook, maar ik vind het proces nog steeds erg slecht - en dat is inderdaad niet alleen aan NS te wijten.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen ging het bij de oorspronkelijke concessie over een beperkt aantal treinen dat alleen maar op de HSL dienst zou doen.
Nu gaat het over een veel grotere bestelling van materieel dat op de HSL én het Hoofdrailnet gaat rijden.
Ziet er meer uit als NS portalen...quote:Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Blijft mooi om te zien. Heb het al eens van een afstandje gezien met een ICM die tussen Zwolle en Leeuwarden reed
Misschien wel, maar dan nog vind ik die paar minuten de extra kosten niet waard. Want de treinkaartjes zullen er ook niet goedkoper van wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 12:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Zwolle-Almere kan je zo 5 á 6 minuten winnen. Dat is best een hoop.
Dan ben ik benieuwd naar hoe de meningen hier zijn als de treinkaartjes weer eens flink duurder zijn geworden, nadat de 200 km/h treinen zijn aangeschaftquote:Op woensdag 20 november 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Op een reis 13‰ tijdswinst boeken mag van mij wel hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |