Ik ben dus ook overgestapt maar heb onder geen beding een Horizon Box genomen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:22 schreef tsjuster het volgende:
Hopelijk heb ik het juiste subforum te pakken. Ik vraag me af hoe het nu is, na veel negatieve dingen te hebben gelezen, met upc's Horizon gebeuren.
Het viel me namelijk op dat ik nu voor mijn 60mb internet met royale tv pakket en telefoon meer betaal dan voor het nu aangeboden 200mb pakket. Ik zou geld besparen door over te stappen, maar wil liever geen ellende. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Ik heb ook de oude dvr box met alle zenders die ik wil en die doet soms ook maf. Als je hem uit zet vermaakt dat ding zich soms wel een uur met zichzelf en blijft hij herstarten en zo lang kan je er niks mee.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik (wij) gebruiken al jaren de oude UPC Box en die werkt prima en ..ik heb alle zenders/pakketten die ik wil.
Ik heb dus deze,quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:10 schreef tsjuster het volgende:
[..]
Ik heb ook de oude dvr box met alle zenders die ik wil en die doet soms ook maf. Als je hem uit zet vermaakt dat ding zich soms wel een uur met zichzelf en blijft hij herstarten en zo lang kan je er niks mee.
Maar ik betaal nu iets van ¤73 per maand voor dat ding (60mb, royale en bellen) en zelfs het duurste pakket nu is goedkoper en dan heb je 200mb internet, ook al heb ik genoeg aan de snelheid die ik nu heb, maar Horizon dus.... En mijn inkomen is onlangs iets gedaalt, dus wil wel iets bezuinigen, maar het moet niet minder worden.
Kijk, mijn vrouw is een complete digibeet met een onvergelijkbaar gebrek aan gevoel voor techniek.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:26 schreef Leandra het volgende:
Bij mij werkte de Horizon prima, helaas heb ik gisteren de sleutels van m'n huis in UPC-gebied ingeleverd en zit ik dus nu met Ziggo.....
Domme fout.
Dat probleem van digibeet zijn heb ik dan weer niet, ik heb gisteren nog een compleet onbekende meneer een telefoon helpen kopen..... nee, ik werk niet in de winkel die die telefoon verkochtquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Kijk, mijn vrouw is een complete digibeet met een onvergelijkbaar gebrek aan gevoel voor techniek.
Ze is nu gewend aan die UPC HD box, en weet zo'n beetje alles wel te vinden op dat ding.
Als er dus ooit een Horizon box in huis komt moet die feilloos werken, want bij elk klein probleempje krijg ik dan te horen wat een kl*te klere k*t ding ik nou weer in huis heb gehaald.
Kun je even specificeren welke merk/type DVR box je hebt? Er circuleren diverse UPC DVR boxen welke niet allemaal even soepel lopen wat ik zo op chelloo.com gebruikersforum las namelijk:quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:10 schreef tsjuster het volgende:
[..]
Ik heb ook de oude dvr box met alle zenders die ik wil en die doet soms ook maf. Als je hem uit zet vermaakt dat ding zich soms wel een uur met zichzelf en blijft hij herstarten en zo lang kan je er niks mee.
Maar ik betaal nu iets van ¤73 per maand voor dat ding (60mb, royale en bellen) en zelfs het duurste pakket nu is goedkoper en dan heb je 200mb internet, ook al heb ik genoeg aan de snelheid die ik nu heb, maar Horizon dus....
Dank je! Ik had niet helemaal goed gekeken en zie nu dat Horizon een optie is i.p.v. dat het opgedrongen wordt. Ik heb hier een Cisco 8685.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:35 schreef funrider het volgende:
[..]
Kun je even specificeren welke merk/type DVR box je hebt? Er circuleren diverse UPC DVR boxen welke niet allemaal even soepel lopen wat ik zo op chelloo.com gebruikersforum las namelijk:
Cisco HD DVR 8485 / 8685
Pace (Philips) HD DVR DCR8111
Thomson DVR DCI6221
Thomson SD DVR DCI62
Ik lees veel goeds over de momenteel geleverde Cisco HD DVR (8485 / 8685) zie ook hier meer info en hier wat reviews. Voor zover ik weet wordt die tegenwoordig standaard in het Alles-in-1 Power en Extra Power gestopt.
Het lijkt me dan qua kosten besparing de beste optie om het volgende te doen:
Alles-in-1 Power met tot 120Mb/s internet / 'normale' Cisco HD DVR / vast bellen a 50 euro p/mnd en Royaal tv erbij extra aanvinken wat totaal 60 euro p/mnd maakt. Daarmee bespaar je 12 euro p/mnd en heb je sneller internet en mogelijk een betere DVR. Binnenkort komt er ook een fraai 4.1 firmware uit voor iedereen voor de 'oude' boxen waarmee je simulcast (HD op SD plek) en sorteren favorietenlijst kunt doen (staat ook paar topics over op het chelloo.com gebruikersforum). Mocht je echt graag Horizon willen dan betaal je dus totaal 65 euro.
Als je het Alles-in-1 Extra Power pakket wilt nemen dan kost het je 65 euro zonder Horizon of 70 euro met. Als je echt wilt besparen en toch op niks achteruit wilt gaan dan zou ik voor het Alles-in-1 Power gaan zonder Horizon voor 60 euro. Bespaar je mooi 156 euro p/jaar (13 euro x 12mnd).
quote:Op donderdag 21 november 2013 00:29 schreef DS4 het volgende:
Heb al heel lang horizon. Probleemloos.
Goede tip.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat probleem van digibeet zijn heb ik dan weer niet, ik heb gisteren nog een compleet onbekende meneer een telefoon helpen kopen..... nee, ik werk niet in de winkel die die telefoon verkocht
En ja, iedere box is weer anders, en als je HD-box nog goed werkt dan zou ik m lekker houden.
Overigens zou ik wel een aparte router nemen bij de Horizon, en niet de draadloze internetfunctie van de Horizon gebruiken.
Dan kun je namelijk ook nog internetten en bellen als dat ding wel een keer vastslaat.
Sja, ik heb volgens mijn "oude" box prima signaal. Maar het is nog steeds volkomen kut. Zappen is traag, soms hangt de hele box. Of hij hapert even bij kanaalwisselen en opeens sta je weer op NED1.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef kovenant het volgende:
waar ik achter ben gekomen,
uiteraard geen idee of dit ook echt klopt voor iedereen.
afhankelijk van het binnenkomende signaal is de ervaring met horizon box ook positief of negatief.
op het moment dat het digitale signaal slecht / matig / zwak is kan je het wel vergeten met de horizon box.
dit is al jaren zo, UPC heeft (deels onterecht) een bak stront over zich heen gekregen omdat klanten te incompetent zijn hun rommel goed aan te sluiten ( of overal van die goedkope k*t gamma kabel tusesn te flikkeren)quote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef kovenant het volgende:
afhankelijk van het binnenkomende signaal is de ervaring met horizon box ook positief of negatief.
op het moment dat het digitale signaal slecht / matig / zwak is kan je het wel vergeten met de horizon box.
Sja, dan moeten ze er gewoon eens een fatsoenlijke kabel bijleveren natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2013 12:33 schreef HalveZware het volgende:
[..]
dit is al jaren zo, UPC heeft (deels onterecht) een bak stront over zich heen gekregen omdat klanten te incompetent zijn hun rommel goed aan te sluiten ( of overal van die goedkope k*t gamma kabel tusesn te flikkeren)
te snel oordelen kan ook.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:33 schreef HalveZware het volgende:
[..]
dit is al jaren zo, UPC heeft (deels onterecht) een bak stront over zich heen gekregen omdat klanten te incompetent zijn hun rommel goed aan te sluiten ( of overal van die goedkope k*t gamma kabel tusesn te flikkeren)
Ja dan gaan klanten weer kut lopen doen dat het duur is ;-)quote:Op donderdag 21 november 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dan moeten ze er gewoon eens een fatsoenlijke kabel bijleveren natuurlijk.
Maar ik heb er een prima dure COAX aanhangen. Werkt nog steeds kut.
Dat dus idd. Ik ben een van de vele gebruikers die al jarenlang probleemloos met UPC werkt hoor, alles doet het al jaren zoals het moet, snel en stabiel.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:35 schreef HalveZware het volgende:
[..]
Ja dan gaan klanten weer kut lopen doen dat het duur is ;-)
ze hebben tijdje coax kabels mee geleverd, en op verzoek konden ze zelfs netjes setje kabels jouw kant op sturen.
Het enige verschil? klanten liepen kut te doen, kregen gratis kabels, en gingen nog een keer kut doen.... dus de servicedesk had het 2x zo druk met de zelfde beunhazen.
Verder is de Horizon gewoon een huilerig kut stuk hardware wat zo verneukt is met brakke firmware dat je het ding beter als asbak kan gebruiken
Hahquote:Op donderdag 21 november 2013 12:35 schreef kovenant het volgende:
[..]
te snel oordelen kan ook.
zijn zat mensen waar ik ben geweest waar ik mediabox op upc aansluitpunt zet en daar al een signaal binnen krijg <zwak waardoor in hele huis melding is dat er probleem is met de bekabeling.
mee eens dat er hoop mensen zijn die er potje van maken , maar UPC kan ook de kop in de grond steken
Zelf jaren bij UPC gezeten ( klant en medewerker ;-) )quote:Op donderdag 21 november 2013 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dus idd. Ik ben een van de vele gebruikers die al jarenlang probleemloos met UPC werkt hoor, alles doet het al jaren zoals het moet, snel en stabiel.
Maar de horizonbox is echt vertiefd tot op het bot zo slecht.
van die hysterische "het heeft altijd gewerkt" typesquote:Op donderdag 21 november 2013 12:41 schreef kovenant het volgende:
[..]
sommige mensen hebben dat ook wel voor hun werk gedaan ja
Klopt, de Horizon is behoorlijk gevoelig voor de kwaliteit van het signaal.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:30 schreef kovenant het volgende:
Ik denk het wel als ik hier zo kijk. Je kunt het nog even nagaan bij UPC zelf. Je kunt als UPC telefonie klant gratis met nr. 1200 bellen.quote:Op woensdag 20 november 2013 18:47 schreef tsjuster het volgende:
[..]
Dank je! Ik had niet helemaal goed gekeken en zie nu dat Horizon een optie is i.p.v. dat het opgedrongen wordt. Ik heb hier een Cisco 8685.
Weet je misschien ook of voor de 120 of 200Mb's verbindingen een ander modem nodig is? (heb nu een Thomson TWG870U)
Ik ben er al achterquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:09 schreef funrider het volgende:
[..]
Ik denk het wel als ik hier zo kijk. Je kunt het nog even nagaan bij UPC zelf. Je kunt als UPC telefonie klant gratis met nr. 1200 bellen.
Dus jij gebruikt onderstaand model UPC Box?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:37 schreef HeatWave het volgende:
Dat dus idd. Ik ben een van de vele gebruikers die al jarenlang probleemloos met UPC werkt hoor, alles doet het al jaren zoals het moet, snel en stabiel.
Maar de horizonbox is echt vertiefd tot op het bot zo slecht.
Die worden nog nauwelijks gebruikt volgens mijn. Die zijn veelal wel ingeruild/omgewisseld voor nieuwere modellen. Ik heb die overigens wel gehad van 2005-2008.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt onderstaand model UPC Box?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |