abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133706347
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:39 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wanneer heb jij dat zien gebeuren dan?
Een aantal topics terug, ik weet niet meer van wie, maar er werd gejubeld en gejuicht op onzichtbare ( en later bleek onbestaanbare) 2e streep.

Maar goed ik fail in het afstand nemen, ga nu t topic echt ff ontwijken :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 28 november 2013 @ 13:27:20 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_133708384
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Een aantal topics terug, ik weet niet meer van wie, maar er werd gejubeld en gejuicht op onzichtbare ( en later bleek onbestaanbare) 2e streep.

Maar goed ik fail in het afstand nemen, ga nu t topic echt ff ontwijken :)
Je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken ;) Als mensen zich hier ergeren aan bepaald gedrag is dat niet enkel tegen jou gericht een ook niet tegen alles wat jij zegt of doet.
En 't is FOK, dat blijf je toch wel houden, het is een complex sociaal gebeuren met veel mensen met veel verschillende achtergronden en opvattingen. Neem maar van mij aan dat als jij straks een kindje hebt en daar over gaat posten in allerlei topics, je ook daar onenigheid gaat krijgen. Niet omdat jij stom bent, maar omdat verschillende mensen nou eenmaal verschillende dingen denken.

Kortom, kop op, niks aan de hand en blijf gewoon meeposten :6 :D O+
disclaimer
pi_133708681
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken ;) Als mensen zich hier ergeren aan bepaald gedrag is dat niet enkel tegen jou gericht een ook niet tegen alles wat jij zegt of doet.
En 't is FOK, dat blijf je toch wel houden, het is een complex sociaal gebeuren met veel mensen met veel verschillende achtergronden en opvattingen. Neem maar van mij aan dat als jij straks een kindje hebt en daar over gaat posten in allerlei topics, je ook daar onenigheid gaat krijgen. Niet omdat jij stom bent, maar omdat verschillende mensen nou eenmaal verschillende dingen denken.

Kortom, kop op, niks aan de hand en blijf gewoon meeposten :6 :D O+
Ik ga niet weg door de discussie hoor, ;) meer omdat ik er minder mee bezig wil zijn, een discussie op zn tijd kan geen kwaad :D
S. 2014
J. 2016
pi_133708906
Ik heb het overleefd. De punctie zelf was behoorlijk pijnlijk. Ik had een roesje gekregen, maar rechts was nog steeds ontzettend pijnlijk. Daarna kreeg ik meer roesje en weet ik niets meer. Ik werd een uur later wakker :D met mijn kleding weer aan en in een andere stoel, met een deken over me heen.
Naar huis heb ik ook 45 minuten geslapen. Daarna geluncht en weer twee uur geslapen. Nu ben ik redelijk wakker.

De oogst is 12 eitjes. Hiervan doneer ik er 6. Morgenmiddag word ik gebeld over het resultaat, hoeveel van de 6 die ik houd, er bevrucht zijn. Vervolgens bellen ze me iedere ochtend om te vertellen hoe de embryo's het doen en wanneer mijn terugplaatsing zal zijn. Op 15 december (dan pas!) mag ik testen, dit in verband met de medicijnen die ik nu moet gaan gebruiken om alles te laten helen.

Over zes weken mag ik ook bellen hoe het met de eitjes is die ik heb gedoneerd, of daar een zwangerschap uit is ontstaan. Meer mag ik niet weten en hoef ik ook niet te weten. Ik weet niet eens of ik het wil weten. Dat is iemand anders geluk waar ik niets mee te maken heb.
  donderdag 28 november 2013 @ 13:47:53 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_133708937
Klinkt erg goed Cactus!!
disclaimer
pi_133708970
Wauw klinkt megaspannend mevrouw cactus! Lekker je roesje uitslapen en nog even _O_ voor je donatie! O+
S. 2014
J. 2016
pi_133708989
Wat goed mevrouw cactus! O+
  donderdag 28 november 2013 @ 13:51:13 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_133709026
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik ga niet weg door de discussie hoor, ;) meer omdat ik er minder mee bezig wil zijn, een discussie op zn tijd kan geen kwaad :D
Dan is 't goed :P
Al faalt vrijwel iedereen daar jammerlijk in, mezelf incluis :')
disclaimer
pi_133709171
Ik weet sowieso nooit zo goed wat hier te zeggen. Wil niemand kwetsen of moeilijk laten voelen. En wat betreft streepjes jagen ben ik mezelf sinds de elfde nog steeds een beetje kwijt. Wilde alleen zeggen dat jullie allemaal lieverds zijn!

En die klote katten willen nog steeds niet op schoot komen zitten!
  donderdag 28 november 2013 @ 13:57:34 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_133709221
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:55 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik weet sowieso nooit zo goed wat hier te zeggen. Wil niemand kwetsen of moeilijk laten voelen. En wat betreft streepjes jagen ben ik mezelf sinds de elfde nog steeds een beetje kwijt. Wilde alleen zeggen dat jullie allemaal lieverds zijn!

Dat is ook heel begrijpelijk, en daar moet je ook gewoon je tijd voor nemen :* Komt vanzelf wel weer!
disclaimer
pi_133709286
Ik wil stiekem eigenlijk wel eerder zwanger zijn dan de vriendin van mijn broer :@ Volgens mij zijn zij er op dit moment helemaal niet mee bezig hoor, dus ik maak me er geen zorgen over. Maar ik heb wel heel sterk het gevoel dat ik het oudste kind van het gezin ben en dus ook het eerste kleinkind voor mijn ouders wil produceren :@
  donderdag 28 november 2013 @ 14:18:54 #287
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133709751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik vind het zelf wel heel prettig dat het mij niet zo raakt wie of wat er allemaal zwanger wordt maar ik kan me ook voorstellen dat je het zelf ook niet fijn vindt dat het je zo raakt.
Hihi, hier moest ik om lachen :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Verder heb ik laatst een opmerking gemaakt over 'per ongeluk', over dat programma op TLC waaruit bleek dat de helft van de zwangerschappen in de VS niet gepland is. Dat verbaast me dan gewoon oprecht. Juist nu we het bewust proberen denk ik: hoe krijg je het voor elkaar om van 1x onbeschermde seks acuut zwanger te raken?
'Niet gepland' hoeft niet te betekenen 'van 1 x onbeschermde sex' he ;).

En of zwanger worden een wonder is... tja. Niet echt natuurlijk, want anders waren er idd geen 6 miljard mensen. (Of zoals Theo Maassen in een van z'n shows zegt: 'ratten kennen het' :P ). Maar toch is zwanger worden natuurlijk niet vanzelfsprekend. Er zijn zoveel vrouwen/stellen bij wie het niet lukt of moeilijk gaat. En daar ligt de angst van sommige meiden denk ik. Je hoopt heel hard dat het voor jou mogelijk is en dat alles goed gaat. En als dat zo is, dan kan dat wel voelen als een wonder, vind ik :). Ik heb me tenminste mijn beide zwangerschappen voortdurend verwonderd over hoe mijn lijf dat allemaal maar deed, een heel mens maken!

Maar verder, wat SQ zegt over die dobbelsteen klopt! Het zijn kansen. En ook al zit alles helemaal goed, je moet toch maar net mazzel hebben. Voor m'n eerste zijn wij 8 maanden bezig geweest en van de tweede was ik in 1x zwanger. En nu ga ik alweer de 6e ronde in. Is niks zinnigs over te zeggen/voorspellen. Dus dat hele 'jemig, zij is in 1x zwanger, wat oneeeeeerlijk', daar kan ik ook niet zoveel mee.

Over jaloezie... Ik snap op zich dat je, bij t zien van een zwangere of bij het lezen dat vrienden/kennissen een baby op komst hebben, kunt denken 'dat wil ik ook zoooooo graag en gvd waarom ben ik nou weer net ongesteld geworden'. Zoiets. Zeker toen wij voor een eerste bezig waren, had ik dat ook (nu sta ik er veel relaxter in en denk ik 'onze tijd komt wel'). Het een ander misgunnen of niet blij zijn voor iemand anders, dat snap ik dan weer niet.

Hypochonderen vind ik soms wel grappig :D. Bij mij is het dan meer een soort voorpret, zo van 'zou het, zou het?' En ik kan ook wel om mezelf lachen dan. Juist dit topic vond ik eigenlijk bij uitstek geschikt om over al dan niet bestaande kwaaltjes te spreken, maar dat is geloof ik niet iedereen met mij eens ;).

Zo, ik was een beetje lang bezig met deze reactie en inmiddels heeft mevr_cactus een update gegeven, zie ik. Wat een goede oogst! *O* En wat super toch dat je de helft van je eitjes doneert. Hoop dat je bevruchte eitjes het straks heel goed gaan doen! Succes met het verdere traject. (Lijkt me trouwens heel apart als je straks te horen krijgt dat er uit een van jouw gedoneerde eitjes een zwangerschap is ontstaan :o ).
  donderdag 28 november 2013 @ 14:21:47 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_133709831
kijk, je kan wel zien wie er al langer in OUD komen, wat een monsterpost, repscet _O_ :D
disclaimer
  donderdag 28 november 2013 @ 14:26:56 #289
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133709967
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
kijk, je kan wel zien wie er al langer in OUD komen, wat een monsterpost, repscet _O_ :D
:D dank u ;). Ik voel me ineens een OUD-gediende hier :P.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:28:37 #290
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_133710008
quote:
O+
pi_133710200
Goed nieuws mevrouwCactus! Hopelijk wordt het echt een win-win situatie!
pi_133710889
Wauw mevrouw cactus! Vingers gekruisd hier voor jou! En wat grappig/eng/leuk/weird/ spannend dat je ook gaat weten of er vrouwen zwanger raken van jouw oogst! Dan word je in plaats van een paashaas de kerstman!
pi_133710984
Wat een goede oogst, mevrouw Cactus! Vervelend dat het zo'n pijn deed, gelukkig duurde het niet lang (zo probeer ik mezelf altijd te troosten als iets pijn doet...). Ik hoop op een goede bevruchtingsscore :D
pi_133711283
Wouw MevrouwCactus! Respect voor het doneren, en héél veel succes met alles de komende periode :*

En voor degene die het nodig hebben ook een dikke :*
Lang of kort bezig, het is iets dat in je gaat zitten, en brengt een hoop emoties mee, de ene keer makkelijker te handelen dan de andere keer.
Hoop gewoon op allemaal mooie streepjes, en hoop ook dat jullie je wel zo vrij voelen je dingen te blijven posten (of je het nu met elkaar eens bent of niet en of je je er in kan vinden of niet)
pi_133715610
Wat intensief mevr Cactus! Hoeveel dagen gaan er ongeveer over heen voor dat een embryo wordt terug geplaatst? (Ik ben echt een nitwit op dat gebied)

DagenNachtdromer: ik zou graag wat willen zeggen om je jezelf weer een beetje te vinden, maar dat lukt me niet dus vandaar :*

Ik gun iedereen die er aan toe is een kindje, dat het bij de een sneller lukt dan bij de ander , tja dat is nou eenmaal zo. Door me er aan te storen word ik niet eerder zwanger en daarnaast kan ik er ook niets aan veranderen. Ik probeer me alleen druk te maken over zaken waar ik wat aan kan doen en daar vallen zwangerschappen van anderen niet onder.

Ik moest vandaag zwemmen voor mijn herstel en in het andere badje was er babyzwemmen. Zo gaaf om te zien! Ik rammelde voor mijn gevoel zo hard dat mijn collega's het bijna wel moesten horen

Over ovulatietesten.... Waarom liet dat stomme ding op zondag en maandag een steeds donker wordende (2e) streep zien en dinsdag en woensdag opeens veel lichter? En vandaag is ie gewoon weg. Maar dat streepje is niet net zo donker geweest als de controlestreep. Heb ik dan mijn eisprong gemist, haalt mijn lichaam een grapje uit of doe ik het fout? Volgende ronde maak ik elke dag een foto en dan kan ik het verloop misschien beter zien.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:08:58 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_133715708
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:05 schreef Cholula het volgende:
Over ovulatietesten.... Waarom liet dat stomme ding op zondag en maandag een steeds donker wordende (2e) streep zien en dinsdag en woensdag opeens veel lichter? En vandaag is ie gewoon weg. Maar dat streepje is niet net zo donker geweest als de controlestreep. Heb ik dan mijn eisprong gemist, haalt mijn lichaam een grapje uit of doe ik het fout? Volgende ronde maak ik elke dag een foto en dan kan ik het verloop misschien beter zien.
Dan is je eisprong wel geweest, heb ik ook, mijn ovulatietest werd alleen zo donker als de controlestreep toen ik zwanger was. Geen zorgen om maken! Bij niet iedereen slaat die test even sterk uit!

Ik vind het echt vernaaiend dat ze in die handleiding zetten "CONTROLESTREEP EN TESTSTREEP MOETEN EVEN DONKER ZIJN ANDERS IS ER GEEN EISPRONG"
Na wat googlen en vragen destijds kwam ik er ook achter dat daardoor massa's vrouwen onnodig in de stress zitten :N
disclaimer
  donderdag 28 november 2013 @ 18:23:28 #297
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_133716101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:05 schreef Cholula het volgende:
Wat intensief mevr Cactus! Hoeveel dagen gaan er ongeveer over heen voor dat een embryo wordt terug geplaatst? (Ik ben echt een nitwit op dat gebied)

De meeste ziekenhuizen plaatsen terug na 3 dagen dan is het 8 cellig. Als de kwaliteit van mindere kwaliteit is dan willen ze het wel eens doorschuiven naar 4 of 5 dagen om te zien of de cel deling door zet en of het goed genoeg is om terug te plaatsen.
pi_133716170
Fijn, opheldering! Ik zat gelukkig niet in de stress, ik vond het vooral vreemd. Is het heel raar als ik nog een week blijf testen?
pi_133716279
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:23 schreef dobbey het volgende:

De meeste ziekenhuizen plaatsen terug na 3 dagen dan is het 8 cellig. Als de kwaliteit van mindere kwaliteit is dan willen ze het wel eens doorschuiven naar 4 of 5 dagen om te zien of de cel deling door zet en of het goed genoeg is om terug te plaatsen.
Dus in het geval van Cactus in het weekend of net erna. En wat gebeurt er met die andere eitjes die bevrucht zijn (niet die voor de donatie bestemd zijn)?
  donderdag 28 november 2013 @ 18:30:07 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_133716328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:25 schreef Cholula het volgende:
Fijn, opheldering! Ik zat gelukkig niet in de stress, ik vond het vooral vreemd. Is het heel raar als ik nog een week blijf testen?
het heeft eigenlijk niet zo veel zin meer ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')