Ik zou aan 1(x1) genoeg hebbenquote:
Dan hebben ze in 3 dagen tijd 100 likes erbij? Gaat nog wel een paar maanden durenquote:Op woensdag 11 december 2013 21:33 schreef DrNick het volgende:
https://www.facebook.com/Vinyldigital?fref=ts
Er is mij verteld dat er 15% korting is als er 15.000 likes behaald zijn.
Ik verwacht nog een maandje, elke week komen er ongeveer 450 bij.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan hebben ze in 3 dagen tijd 100 likes erbij? Gaat nog wel een paar maanden duren
Fantastisch knul.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:57 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik verwacht nog een maandje, elke week komen er ongeveer 450 bij.
Banana?quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:47 schreef Rensjebree het volgende:
Eindelijk een element gekocht voor mijn sl-1100..
Oke, niet helemaal het juiste element voor de muziek die ik luister, maar hij doet het.
[ afbeelding ]
Ziet er sjiek uitquote:Op zaterdag 21 december 2013 13:47 schreef Rensjebree het volgende:
Oke, niet helemaal het juiste element voor de muziek die ik luister, maar hij doet het.
[ afbeelding ]
Is het ook! Zowiezo deze sl-1100 Apparaten gaan nog steeds weg voor 400 eur +.quote:
Ik zou Bring me the horizon het liefst zonder element afspelen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:47 schreef Rensjebree het volgende:
[ afbeelding ]
Die staan hier ook in de kast.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:54 schreef Rensjebree het volgende:
Slayer
Reign in blood
Machine Head
Burn my eyes
Machine Head
The blackening
Neuh, het is op zijn tijd best lekkere rag muziek..quote:Op zaterdag 21 december 2013 18:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou Bring me the horizon het liefst zonder element afspelen.
Nee. Geen ervaring met dat ding. Heb zelf een Okki Nokki.quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:17 schreef chansadres het volgende:
Vandaag heb ik dan eindelijk de Knosti Disco Antistat gekocht. Zag hem staan voor 40 euro en zo goedkoop heb ik hem nog niet gezien. Zijn er meer mensen met deze schoonmaker? Enige tips? En welke vloeistof gebruiken jullie?
ziet er mooi uit..quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:47 schreef Rensjebree het volgende:
[ afbeelding ]
alle bootlegs ook hehe?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef cosmick het volgende:
[..]
Sure
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard de Expedits (nu drie lossen, wil daar ooit 's 1 kast van maken).
Veelal hiphop trouwens, Disco Mix Club-plaatjes, (80's dance) 12", 70's soul en funk, maar ook alles van Frank Zappa, Roxy Music, The Doors, Chicago en Adam & The Ants:. Heb nog meer in dozen, maar dat moet weg (was potentieel samplemateriaal maar bleek troep)
Alleen een schande dat je daar Bob marley op gaat afspelen..quote:Op zondag 22 december 2013 21:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kreeg vandaag een platenspeler van Rensjebree![]()
[ afbeelding ]
Nou lui die alles maar dan ook echt alles van Zappa hebben zijn op 1 hand te tellen.quote:Op zondag 22 december 2013 21:42 schreef Thezappa het volgende:
[..]
alle bootlegs ook hehe?
neem aan dat je begrijpt van zappa...
strakke kast wel...
is ook...ik ben verzamelaar..heb echt veel...van boeken tijdschriften posters alle originele cd;s heeeeeeel veel lp's bootlegs...maar is zoo veelquote:Op zondag 22 december 2013 22:13 schreef Bassen het volgende:
[..]
Nou lui die alles maar dan ook echt alles van Zappa hebben zijn op 1 hand te tellen.
Wat een geil spelertje trouwens.. Pro-ject Debut Carbon?quote:Op zondag 22 december 2013 21:58 schreef alpeko het volgende:
Drie aanwinsten van de afgelopen week:
Thrown EP van Kiasmos
Sevens Swans + 7" bonus van Sufjan Stevens
Float 2013 van Peter Broderick
[ afbeelding ]
Carbon Esprit ( draaiplateau van wit acryl al zie je dat slecht op de foto)quote:Op zondag 22 december 2013 22:15 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Wat een geil spelertje trouwens.. Pro-ject Debut Carbon?
quote:Op zondag 22 december 2013 22:15 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Wat een geil spelertje trouwens.. Pro-ject Debut Carbon?
DIE PLAAT! Die wil ik hebben jaquote:
Ha, nee, jeetje. Alleen de gangbare lp's. Die overigens van m'n vriendin zijn.quote:Op zondag 22 december 2013 21:42 schreef Thezappa het volgende:
[..]
alle bootlegs ook hehe?
neem aan dat je begrijpt van zappa...
strakke kast wel...
Heb hem nog wel liggen… Ben er graag vanafquote:Op zondag 22 december 2013 22:40 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
DIE PLAAT! Die wil ik hebben ja![]()
De platenspeler is ook leuk.. maar dan moet ik even sparen..
Ik bied 10 euro!quote:Op maandag 23 december 2013 22:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb hem nog wel liggen… Ben er graag vanaf
Zo graag hoef ik hem nietquote:Op maandag 23 december 2013 22:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hij is nog nieuw en geseald…15 euro mag je hem hebben
Dan zou ik toch beginnen met de snaar. kosten nog geen 15 eu.quote:
Haha, ik bedoel ook welke snaar.quote:Op dinsdag 24 december 2013 07:48 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Dan zou ik toch beginnen met de snaar. kosten nog geen 15 eu.
http://www.vinylengine.com/library/marlux/mx-66.shtml
Nooit van gehoord, maar mooi tochquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:54 schreef MPC60 het volgende:
Zal niemand hier iets interesseren maar eindelijk alle atcq compleet. Inc show vinyl.![]()
mmm, ben ik het denk ik toch niet mee eens (qua geluidskwaliteit dan, kwaliteit van hoes ed is idd prima in orde). Ik heb op MoV bijvoorbeeld Kind of Blue op dat gelimiteerde dubbel vinyl (donkerblauwe plaat), maar die vind ik toch echt (behoorlijk) minder klinken dan mijn mooie oude Colombia 2-eye persing. Ook Charles Mingus' Mingus Ah Um kan niet op tegen een Colombia 6-eye (mono) persing wat mij betreft. Qua moderne persingen van oude jazz albums ga ik dan liever voor bv die nieuwe Japanse Blue Note persingen waar gebruik van de originele mono tapes is gemaakt of voor Analogue Productions of Music Matters persingen. Kost iets meer, maar is de meerprijs wel waard vind ikquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef Spezza19 het volgende:
Explain lelijke MoV…..
want die Miles Davis persingen enzo die zijn anders prima en zeer hoge kwaliteit afwerking.
Toevallig heb ik gister een hele collectie Deep Purple bij mijn schoonouders uit de kast geplunderd.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:27 schreef Dagoduck het volgende:
Ik luister nu deze: http://www.discogs.com/Deep-Purple-Child-In-Time/release/1699959
Moet ik hem halverwege omkeren, midden in het nummer
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon rubber liggen (origineel) maar ga binnenkort ook een vilt ding aanschaffen denk ik.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:41 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie nog andere dan standaard matten op de draaitafel liggen?
Vooral die eerste vind ik erg goed. Heb 'm zelf ook.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:29 schreef Seam het volgende:
Kerst is altijd een mooie tijd voor vinyl. Antlers - Burst Apart, Jan Swerts - Anatomie van de Melancholie en Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver gekregen
Ik heb geen mat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:41 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie nog andere dan standaard matten op de draaitafel liggen?
Waar ligt je vinyl dan op?quote:
Mooi winkeltje hè.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:08 schreef DW457 het volgende:
Net voor de eerste keer bij Concerto in Amsterdam geweest. Ze hebben daar best...veel!
Dan moet je eens naar de Mega Platen & CD beurs.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Absoluut! Heb nog nooit zo veel muziek bij elkaar gezien!
Ja, ok, daar heb je heel erg veel. Maar voor een winkel was dit wel echt fors!quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan moet je eens naar de Mega Platen & CD beurs.
En bestaat al sinds 1955, toen telkens een pand bij gekochtquote:Op zaterdag 28 december 2013 18:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, ok, daar heb je heel erg veel. Maar voor een winkel was dit wel echt fors!
Vandaar die bijzondere opbouw. Wel echt gaaf. Ik was in eerste instantie een beetje overdonderd. Heb uiteindelijk een LP van Bonobo gekocht. Ik ga sowieso nog een keertje terug en trek er dan wat meer tijd voor uit.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En bestaat al sinds 1955, toen telkens een pand bij gekocht
12 & 13 April 2014 in Utrecht!quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan moet je eens naar de Mega Platen & CD beurs.
Ik ben vorige maand nog geweest, en in april.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:47 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
12 & 13 April 2014 in Utrecht!
Ik ben al aan het sparen..
Ja echt geweldige platen allebei. Perfect geschikt ook als vinyl. Voor zo'n platen moet je gewoon gaan zitten en met je volledige aandacht van genieten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Vooral die eerste vind ik erg goed. Heb 'm zelf ook.
Heb je Hospice al?
Hier in Den Helder kijk ik soms eens in de bakken met platen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:31 schreef LangeJan het volgende:
Duiken jullie ook wel eens de kringloop in om echt hele vage platen te scoren?
Regelmatig zelfs. Rommelmarkten vind ik ook fijn hiervoor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:31 schreef LangeJan het volgende:
James Last, BZN...quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:37 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Hier in Den Helder kijk ik soms eens in de bakken met platen.
Maar daar ligt nooit wat bijzonders tussen... hoop abba, elvis en nana mescouri zooi.. en niks bijzonders..
Vorige week nog een uur van mijn leven verneuk in de bak..
Vaak alleen maar klassieke of slecht Nederlandse meuk hier.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:31 schreef LangeJan het volgende:
Jammer dat `t zo ver weg isquote:Op zaterdag 28 december 2013 17:08 schreef DW457 het volgende:
Net voor de eerste keer bij Concerto in Amsterdam geweest. Ze hebben daar best...veel!
John Denver is underrated.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Jammer dat `t zo ver weg is
Vandaag heeft m`n ma me een hoop platen van m`n ouders gegeven die nog in de garage lagen. Heel veel oude foute meukPussycat, The Cats, James Last, John Denver en 2 singletjes van Duinrell
![]()
![]()
Maar ook CCR en de Stones
...als je geluk hebt.quote:Op zondag 29 december 2013 12:08 schreef LogiteX het volgende:
Hebben jullie je wel eens gerealiseerd dat dat zogenaamde warme geluid door een andere mastering komt. Muziek voor vinyl wordt namelijk anders gemasterd dan muziek voor cd.
Gelukkig hebben veel artiesten en platenmaatschappijen dat door… Vooral de kleinere maatschappijen en artiesten…quote:
Die mastering maakt veel uit, maar ik denk dat dat "warme" geluid vooral komt door mensen die bv. Grado elementen gebruiken. Met mijn Ortofon en Audio-Technica heb ik het geluid in ieder geval nooit als "warmer" dan CD ervaren.quote:Op zondag 29 december 2013 12:08 schreef LogiteX het volgende:
Hebben jullie je wel eens gerealiseerd dat dat zogenaamde warme geluid door een andere mastering komt. Muziek voor vinyl wordt namelijk anders gemasterd dan muziek voor cd.
Ik heb nu een Marlux MX-66 met een element van Marlux. Wat raad je aan ter verbetering?quote:Op zondag 29 december 2013 12:43 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Die mastering maakt veel uit, maar ik denk dat dat "warme" geluid vooral komt door mensen die bv. Grado elementen gebruiken. Met mijn Ortofon en Audio-Technica heb ik het geluid in ieder geval nooit als "warmer" dan CD ervaren.
Het hangt ten eerste van af hoeveel je wil uitgeven voor een ander element.quote:Op zondag 29 december 2013 19:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb nu een Marlux MX-66 met een element van Marlux. Wat raad je aan ter verbetering?
Ik heb nog wel wat oudere foto's. Ben opzoek naar een opbergsysteem, dan maak ik wel even nieuwe foto's.quote:Op maandag 30 december 2013 19:02 schreef Bassen het volgende:
Hebben jullie ook foto's van de collecties? Ben wel benieuwd, altijd leuk om iets collectie te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
De Audio Technica AT 440MLa is een absolute aanrader, zelf gebruik ik dat element ook.quote:Op maandag 30 december 2013 17:35 schreef De_existentialist het volgende:
En wat je van een element wil natuurlijk!
Het warme geluid van een Grado element, is natuurlijk niet per definitie "slecht" en voor verbetering vatbaar. Veel mensen zweren juist bij zo'n warm klinkend element (ben er zelf ook wel van gecharmeerd), en bij bijvoorbeeld jazz uit de jaren 50 en 60 kan dat echt fantastisch klinken.
Wil je een element dat niet zo warm, maar meer analytisch klinkt dan zou ik iig voor een Audio Technica gaan (de AT440 MLa staat al een tijd op mijn verlanglijst om als analytisch element te dienen, naast mijn (ook als wat warmer bekend staande) Denon DL103).
quote:Op maandag 30 december 2013 21:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat oudere foto's. Ben opzoek naar een opbergsysteem, dan maak ik wel even nieuwe foto's.
[ afbeelding ]Heb je bij IKEA gekeken naar het type EXPEDIT kasten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'It's a boy'
Ja, die ken ik. Maar mijn kamer staat al vol kastenquote:Op maandag 30 december 2013 21:24 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Heb je bij IKEA gekeken naar het type EXPEDIT kasten?
Nou hoe heb je het georganiseerd. Heb je alles in kasten of dozen. Heb misschien een muziek kamer of staat het gewoon in de woonkamer.quote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef NikeyAjax het volgende:
Paar duizend platen op de foto zetten, lijkt mij wat teveel werk. Wat wil je graag zien?
Linker rij is van mij, de andere singles zijn van mijn ouders toen ze een jaar of 16/20 warenquote:Op dinsdag 31 december 2013 00:18 schreef Bassen het volgende:
[..]
Nou hoe heb je het georganiseerd. Heb je alles in kasten of dozen. Heb misschien een muziek kamer of staat het gewoon in de woonkamer.
Ja leuk is dat om muziek via platen van je ouders te ontdekken. Zo is het ook bij mij allemaal gekomen. Qua opbergen, je hebt van die soort curver bakken waar platen precies in passen, wellicht is dat een idee. Zelf heb ik ze in een grote kast (nou die is al te klein, dus er is nu een extra kast bij gekomen)quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Linker rij is van mij, de andere singles zijn van mijn ouders toen ze een jaar of 16/20 warenBen ik allemaal aan het luisteren, zitten best leuke dingen tussen:
[ afbeelding ]
Maar ik ben dus op zoek naar iets om het in te zetten.
Ik zit er ook een beetje mee dat mijn kamer nogal zonnig is en ik wil niet dat de platen verkleuren. Die curver bakken ken ik, maar ik denk dat ik toch voor zo'n expedit ga kijken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:34 schreef Bassen het volgende:
[..]
Ja leuk is dat om muziek via platen van je ouders te ontdekken. Zo is het ook bij mij allemaal gekomen. Qua opbergen, je hebt van die soort curver bakken waar platen precies in passen, wellicht is dat een idee. Zelf heb ik ze in een grote kast (nou die is al te klein, dus er is nu een extra kast bij gekomen)
Die kan je er ook voor kopenquote:Op dinsdag 31 december 2013 00:50 schreef Spezza19 het volgende:
Expedit kast en dan zelf deurtjes er op zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |