Eehhh, ja, zeg maar.quote:Op maandag 18 november 2013 00:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
wel leuk, zo'n interview met Bergsma. Niet van die gemediagetrainde onzin.
dit is wel heel ernstig jaquote:Op maandag 18 november 2013 00:08 schreef MiLalaa het volgende:
omg, interview bergsma opnieuw luisteren en #keer 'zeg maar' turven
En dat accentquote:Op maandag 18 november 2013 00:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
wel leuk, zo'n interview met Bergsma. Niet van die gemediagetrainde onzin.
De grap is, in mijn dagelijks leven werk ik voor iemand die ook consequent 'zeg maar' zegt. En ik ben erg gevoelig voor stopwoordjes, maar op één of andere manier valt 'zeg maar' me nooit zo op.quote:
Nu wel.quote:Op maandag 18 november 2013 00:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De grap is, in mijn dagelijks leven werk ik voor iemand die ook consequent 'zeg maar' zegt. En ik ben erg gevoelig voor stopwoordjes, maar op één of andere manier valt 'zeg maar' me nooit zo op.
Ik hou het op een Olympisch jaarquote:Op maandag 18 november 2013 00:09 schreef borisz het volgende:
Vorig jaar zeven WB topics over het hele seizoen. Nu al 13
Wat is er tenenkrommend aan? Mijn tenen gaan pas krom staan van die achterlijke voetbalinterviews die je wel eens ziet, "jaa uuuh we hebben een goede kool gescoord en sij skoorde niet dus hebben wij gewonnen".quote:
Sven Kramer-effect.quote:Op maandag 18 november 2013 00:09 schreef borisz het volgende:
Vorig jaar zeven WB topics over het hele seizoen. Nu al 13
Daar stond deze week een artikel over in VN van Auke Kok. Die had Ajax een jaar gevolgd en vertelde dat daar betrekkelijk veel hoogopgeleide spelers rondlopen, maar dat ze zo kapotgemaakt zijn door de mediatraining dat ze niks interessants meer kunnen uitbrengen, en dat ze zich zelf ook wel eens kapotschamen.quote:Op maandag 18 november 2013 00:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is er tenenkrommend aan? Mijn tenen gaan pas krom staan van die achterlijke voetbalinterviews die je wel eens ziet, "jaa uuuh we hebben een goede kool gescoord en sij skoorde niet dus hebben wij gewonnen".
Dat moet je gewoon niet willen toch, sporters die zulke totaal nietszeggende onzin uitkramen.quote:Op maandag 18 november 2013 00:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar stond deze week een artikel over in VN van Auke Kok. Die had Ajax een jaar gevolgd en vertelde dat daar betrekkelijk veel hoogopgeleide spelers rondlopen, maar dat ze zo kapotgemaakt zijn door de mediatraining dat ze niks interessants meer kunnen uitbrengen, en dat ze zich zelf ook wel eens kapotschamen.
Ach ja, ik werk tegen de politiek aan dus ik kan weinig zeggen over nietszeggendheid.quote:Op maandag 18 november 2013 00:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet je gewoon niet willen toch, sporters die zulke totaal nietszeggende onzin uitkramen.
Nou goed, hopelijk zijn ze op tijd live om Hege te zien zo.
daar viert lobbywerk hoogtijquote:Op maandag 18 november 2013 00:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach ja, ik werk tegen de politiek aan dus ik kan weinig zeggen over nietszeggendheid..
Vertelde hij ook op TV en idd wat minder mediatraining zou goed zijn. Siem zit een goede kop op, heeft zijn VWO binnen en kan ook fatsoenlijke dingen zeggen zonde mediatraining.quote:Op maandag 18 november 2013 00:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar stond deze week een artikel over in VN van Auke Kok. Die had Ajax een jaar gevolgd en vertelde dat daar betrekkelijk veel hoogopgeleide spelers rondlopen, maar dat ze zo kapotgemaakt zijn door de mediatraining dat ze niks interessants meer kunnen uitbrengen, en dat ze zich zelf ook wel eens kapotschamen.
Van nietszeggende politici heb je er enorm veel helaas.quote:Op maandag 18 november 2013 00:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach ja, ik werk tegen de politiek aan dus ik kan weinig zeggen over nietszeggendheid..
Gebeurde er iets bobgerelateerds? Had de stream uitgezet...quote:
Die vragen aan Kramer. Volgens mij werd hij er zelfs wat geïrriteerd van. .quote:Op maandag 18 november 2013 00:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is er tenenkrommend aan? Mijn tenen gaan pas krom staan van die achterlijke voetbalinterviews die je wel eens ziet, "jaa uuuh we hebben een goede kool gescoord en sij skoorde niet dus hebben wij gewonnen".
Hij herkende zijn naam niet toen hij naar het podium werd geroepen. Bleef een seconde of 30 staan voordat hij door had dat hij op het podium moest komen.quote:Op maandag 18 november 2013 00:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gebeurde er iets bobgerelateerds? Had de stream uitgezet...
And in second place: Bob de Jong!quote:Op maandag 18 november 2013 00:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gebeurde er iets bobgerelateerds? Had de stream uitgezet...
quote:Op maandag 18 november 2013 00:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij herkende zijn naam niet toen hij naar het podium werd geroepen. Bleef een seconde of 30 staan voordat hij door had dat hij op het podium moest komen.
eigenlijk wel.quote:Op maandag 18 november 2013 00:21 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Ploegenachtervolging dames zometeen toch? Is dat de moeite waard om voor wakker te blijven?
Duitsland is nu aan het schaatsen dat zou je nog kunnen afkijken toch?quote:Op maandag 18 november 2013 00:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het enige wat ik interessant vind is wat Duitsland gaat doen. Maar ik moet zeg maar best vroeg weer werken morgen, dus ik zie t morgen wel.
Waar? NL3 zendt de 500 meter nog maar een keer uit.quote:Op maandag 18 november 2013 00:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Duitsland is nu aan het schaatsen dat zou je nog kunnen afkijken toch?
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.htmlquote:Op maandag 18 november 2013 00:30 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Waar? NL3 zendt de 500 meter nog maar een keer uit.
Gaat de kwalificatie voor de OS op tijden?quote:
Thanks, waar is de NOS mee bezig dan? Die schakelen pas in als Nederland aan de beurt is?quote:Op maandag 18 november 2013 00:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.html
Op NOS.nl is het gewoon te zien en daarnaast komt er ook nog een dweilpauze.quote:Op maandag 18 november 2013 00:33 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Thanks, waar is de NOS mee bezig dan? Die schakelen pas in als Nederland aan de beurt is?
eerste zes uit de wereldbeker + 2 snelste tijden, waarbij Rusland al geplaatst is. In totaal acht landen naar de OS en Duitsland heeft vorige week ook belabberd gepresteerd, dus de OS is voor hen ver wegquote:Op maandag 18 november 2013 00:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gaat de kwalificatie voor de OS op tijden?
quote:18,79
32,72
46,56
1.00,22
1.14,20
1.28,26
1.42,56
1.57,17
2.11,78
2.26,43
2.41,27
2.55,79
Ah, ze schakelen nu in en liggen voor op de (mijn) streamquote:Op maandag 18 november 2013 00:34 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Op NOS.nl is het gewoon te zien en daarnaast komt er ook nog een dweilpauze.
Klopt, met die Noorwegen net reed hebben ze nu de voorlopige elfde tijd over twee weken als ik het goed heb. En het wordt lastig die tijd nog te verbeteren.quote:Op maandag 18 november 2013 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerste zes uit de wereldbeker + 2 snelste tijden, waarbij Rusland al geplaatst is. In totaal acht landen naar de OS en Duitsland heeft vorige week ook belabberd gepresteerd, dus de OS is voor hen ver weg
Ja, altijd een schaatsfeest in Noord-Amerika.quote:Op maandag 18 november 2013 00:30 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat het er alweer op zit voor dit seizoen qua snelle tijden
Samenvatting van de afgelopen 9 dagen:![]()
Dan bouwt hij waarschijnlijk zijn race heel anders op. Gezien het gemak waarmee dit ging had het wellicht zonder bovenmenselijke inspanning gekund, inderdaad.quote:Op zondag 17 november 2013 23:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Had ie zoveel dieper moeten gaan voor anderhalve seconde?
Net niet.quote:
Ik denk dat Linda de Vries niet beter kon en dus achter de rug van De Jong sneller kon finishen.quote:Op maandag 18 november 2013 00:49 schreef Aguero het volgende:
Alleen bij de finish langzamer dan het wereldrecord, met een betere finish (naast elkaar) hadden ze het gewoon gered.
Beide?quote:Op maandag 18 november 2013 00:52 schreef Szura het volgende:
Ben ik trouwens scheel of hebben we geen shorttracktopic?
nee die hebben we nietquote:Op maandag 18 november 2013 00:52 schreef Szura het volgende:
Shorttrack is ook schaatsen. En ze hebben ook wereldbekersquote:Op maandag 18 november 2013 00:52 schreef Szura het volgende:
is snel vergeten na 3x goud in Sotchiquote:Op maandag 18 november 2013 00:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik denk dat Linda de Vries niet beter kon en dus achter de rug van De Jong sneller kon finishen.
Strakke race. Jammer genoeg geen WR. Wust wordt onderhand de beste schaatster zonder WR.
Onthoofd toernooi dan. Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 18 november 2013 09:58 schreef Montov het volgende:
De wedstrijd in Berlijn wordt door veel Nederlandse schaatsers overgeslagen. Naast Wust en Leenstra, hoogstwaarschijnlijk ook Kramer en de gehele BrandLoyalty ploeg.
simpel, ze willen eind december pieken en om in februari weer goed te zijn moet je ergens een trainingsblok ingelasten.quote:Op maandag 18 november 2013 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Onthoofd toernooi dan. Waarom eigenlijk?
14 keer is alsnog veel, zeg maar, in een interview van 14 zinnen.quote:Op maandag 18 november 2013 10:14 schreef MiLalaa het volgende:
Ik heb het interview met Bergsma zeg maar nog even teruggekeken.
En geturfd, hij heeft maar 14x 'zeg maar' gezegd. Het léék gisteravond veeeel meer.
Hij had meerdere stopwoordjes gisteren, hij zei ook vaak "ja".quote:Op maandag 18 november 2013 10:41 schreef Montov het volgende:
[..]
14 keer is alsnog veel, zeg maar, in een interview van 14 zinnen.
Nog altijd een miljoen keer beter dan mediatrainingantwoorden die hemeltergend nutteloos zijnquote:Op maandag 18 november 2013 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had meerdere stopwoordjes gisteren, hij zei ook vaak "ja".
Denk gewoon een goede test, hij weet gewoon dat hij kan anticiperen op een snelle opening van de tegenstander om naar het einde toe nog wat extra te geven. Hij gaf al aan dat er direct in knallen minder oplevert dan kijken wat er mogelijk is gaandeweg de race. Het risico bestaat natuurlijk dat je dan geen WR rijdt maar daar heeft hij toch geen doel van gemaakt.quote:Op maandag 18 november 2013 12:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap Kramer zo slecht he, pakt hij dit nou als een trainingswedstrijd of zit hij iedere keer maar een beetje aan te kloten.
Steeds weer ergens vanaf de 29.2 oid 2 seconden versnellen opeens, je ziet zijn hele techniek veranderen, hij gaat opeens diep zitten en echt afzetten etc.
Ipv dat hij nou eens een constante race erin gooit.
Ik begrijp dit gewoon niet zo goed, alsof hij voor zijn ego bezig is.
Dat 'ik moet me niet laten opnaaien' vind ik iig al eerlijk naar zichzelf toe. Het zijn nog niet de legendarische interviews met Veldkamp van vroeger, maar het is iets.quote:Op maandag 18 november 2013 11:35 schreef Montov het volgende:
Bergsma zegt ook heel weinig overigens.
Kramer pakt het allemaal heel serieus aan. Reken maar dat die versnelling enorm veel pijn doet. Het is niet een kwestie van even het wereld record pakken.quote:Op maandag 18 november 2013 12:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap Kramer zo slecht he, pakt hij dit nou als een trainingswedstrijd of zit hij iedere keer maar een beetje aan te kloten.
Steeds weer ergens vanaf de 29.2 oid 2 seconden versnellen opeens, je ziet zijn hele techniek veranderen, hij gaat opeens diep zitten en echt afzetten etc.
Ipv dat hij nou eens een constante race erin gooit.
Ik begrijp dit gewoon niet zo goed, alsof hij voor zijn ego bezig is.
Ja heel serieus, uhhuh, daarom die enorme versnelling ook, dat spelen in een wedstrijd.quote:Op maandag 18 november 2013 17:12 schreef EenzameFietser het volgende:
[..]
Kramer pakt het allemaal heel serieus aan. Reken maar dat die versnelling enorm veel pijn doet. Het is niet een kwestie van even het wereld record pakken.
Natuurlijk, Kramer is op dit moment in vorm. Maar hij wil in deze fase van het seizoen blijkbaar niet het risico lopen om dik in het rood te gaan. En waarom zou hij ook. Als hij zich nu over de kop rijdt voor een wereldrecord en straks tijdens de OS geen potten kan breken, dan verslijt de hele wereld hem voor idioot. Ik had hem graag een record zien rijden, maar het is geen must.
Ben ik niet met je eens. Hij zorgt er gewoon voor genoeg over te hebben om die versnelling te kunnen plaatsen. Als hij de race zo zou indelen dat hij die versnelling aan het eind niet meer over had, zou hij misschien te snel kunnen zijn vertrokken en dus 'instorten' op het eind. Nu houdt hij over, waardoor hem dat niet overkomt. En met Bergsma als tegenstander was het basistempo hoog genoeg om met hem mee te gaan om nog steeds ruim onder de snelste tijd te kunnen eindigen.quote:Op maandag 18 november 2013 17:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja heel serieus, uhhuh, daarom die enorme versnelling ook, dat spelen in een wedstrijd.
Ik zeg niet dat hij all in moet gaan hier, ik zeg dat die versnelling achterlijk is wat hij in principe steeds weer doet, zijn hele techniek veranderd, er zit geen structuur in die hij bij een optimale race wel zou moeten hebben, daarom vind ik het slecht.
En nogmaals, die enorme versnelling is een stukje ego, dat hij het kan dat hebben we nu wel gezien, het is simpelweg niet nodig, wou hij harder rijden dan had hij daar zijn race beter op moeten inplannen.
Hij zit simpelweg gewoon te spelen.
Ik denk dat je het nu iets te simpel ziet. Kramer kan in "ontspannen" slag 28 hoog / 29 laag rijden. Hij rijdt dan niet in het rood en heeft de race onder controle. Om te voorkomen dat hij in de laatste rondes nog moet gaan race tegen Bergsma plaatst Kramer 1 aanval en verwacht/hoopt dat dit genoeg is. Het is gewoon een tactiek. En het is een tactiek die werkt. Ik denk dat Kramer echt niet zomaar even een wereldrecord op 5 km rijdt. Hij had het waarschijnlijk wel gekund, maar met het risico op "in het rood rijden". Dat risico is door de teamleiding waarschijnlijk te groot geacht.quote:Op maandag 18 november 2013 17:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja heel serieus, uhhuh, daarom die enorme versnelling ook, dat spelen in een wedstrijd.
Ik zeg niet dat hij all in moet gaan hier, ik zeg dat die versnelling achterlijk is wat hij in principe steeds weer doet, zijn hele techniek veranderd, er zit geen structuur in die hij bij een optimale race wel zou moeten hebben, daarom vind ik het slecht.
En nogmaals, die enorme versnelling is een stukje ego, dat hij het kan dat hebben we nu wel gezien, het is simpelweg niet nodig, wou hij harder rijden dan had hij daar zijn race beter op moeten inplannen.
Hij zit simpelweg gewoon te spelen.
Nogmaals het is geen minimale inspanning met die versnelling, dat argument gaat gewoon niet op.quote:Op maandag 18 november 2013 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Hij zorgt er gewoon voor genoeg over te hebben om die versnelling te kunnen plaatsen. Als hij de race zo zou indelen dat hij die versnelling aan het eind niet meer over had, zou hij misschien te snel kunnen zijn vertrokken en dus 'instorten' op het eind. Nu houdt hij over, waardoor hem dat niet overkomt. En met Bergsma als tegenstander was het basistempo hoog genoeg om met hem mee te gaan om nog steeds ruim onder de snelste tijd te kunnen eindigen.
Een hogere basissnelheid was waarschijnlijk ook wel mogelijk geweest, maar niet nodig. Hij is niet bezig met records. Hij wil gewoon met minimale inspanning winnen.
Dat is nu eenmaal Kramer's stijl. Hij is geen Wust die hard vetrekt en dat zo lang mogelijk probeert vol te houden en te hopen dat het verval in de laatste ronden beperkt blijft.
Ook op de Spelen verwacht ik deze aanpak van Kramer. Hij wil niet voor niets in de laatste groep starten (en gaat daarom de 10k schaatsen in Astana, waar de mannen van Anema dat niet doen).
quote:Op maandag 18 november 2013 23:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nogmaals het is geen minimale inspanning met die versnelling, dat argument gaat gewoon niet op.
Je hebt zelf duidelijk ook nooit geschaatst, als je zoveel over hebt voel je al de hele tijd dat het je makkelijk afgaat.
Met minimale inspanning winnen houdt niet in dat je een versnelling als dit plaatst.
Het zou wat zijn zou Kramer in het eerste stuk op achterstand gereden worden.
quote:"Ik wil wedstrijden op een zo gemakkelijk mogelijke manier winnen."
Naja misschien gaat die versnelling er erg makkelijk doorheen maar dat geloof ik niet aangezien die versnellingsronde nog eenstuk sneller was dan die andere 2 rondes afgelopen zondag.quote:Op maandag 18 november 2013 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer wat Kramer zelf zegt.
[..]
Ik zou het ook doen al was het alleen al om de KNSB te stangen. Onvoorstelbaar dat ze dat toernooi aan Astana hebben gegeven in een olympisch seizoen.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:42 schreef Montov het volgende:
http://schaatsen.nl/nieuw(...)unde-ploeg-in-astana
Bij de 1000m van de dames wordt maar 2 van de 5 plekken ingevuld door alle afhakers. Daarnaast nog een heel aantal afzeggingen...
Daarom gaat Sven wel. Zodat hij een goede startplaats bij de Spelen heeft in de laatste groep. Anema vindt dat blijkbaar niet belangrijk voor zijn schaatsers.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:57 schreef Montov het volgende:
Of juist de betere afstanden, zoals de 10km.
volgens mij staan de plekken 3 en 4 op zowel de 1.000 als 1.500 meter bij de mannen ongeveer onderaan op de lijstquote:Op woensdag 20 november 2013 19:51 schreef wimderon het volgende:
Zou nog wel eens slecht uit kunnen pakken voor de lagere plekken op de mindere afstanden, wat betreft de prestatiematrix.
Bron: Teletekst.quote:De Winterspelen in Sotsji krijgen het
zwaarste antidopingprogramma ooit.Dat
heeft IOC-voorzitter Thomas Bach gezegd
tijdens een werkbezoek aan Peyonchang,
de Zuid-Koreaanse stad die het decor is
van de Winterspelen in 2018.
Volgens Bach zal het aantal dopingtests
in Sotsji met 57 procent toenemen ten
opzichte van Vancouver in 2010:"En niet
alleen de kwantiteit neemt toe,maar ook
de kwaliteit van de controles."
Volgens Duitse media zijn er honderden
positieve gevallen opgedoken bij het
hertesten van urine- en bloedmonsters
van de Winterspelen van 2006.Bach:"Het
onderzoek is nog niet af,maar we zullen
handelen volgens zero-tolerancebeleid."
Kan ze niks aandoen, zo is ze geboren, laat haar met rust.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:53 schreef Pino112 het volgende:
Wederom afwijkende bloedwaarden Pechstein
Met hoog opgeleid bedoel je dat ze de HAVO hebben afgemaakt, neem ik aan...............quote:Op maandag 18 november 2013 00:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Siem de Jong is ook ooit nog begonnen aan een studie aan de UvA meen ik. En die zegt in de media ook zelden iets interessants.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Neenee, dr zaten een aantal VWO'ers bij. Jaja mensen, VWO'ers.
twitter:patjmeek twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 23:26:19Really glad @KNSB declined this World Cup as I sit here at 430 in the morning jet lagged. Thank you Dutch. reageer retweet
Kleuterquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:26 schreef Montov het volgende:
twitter:patjmeek twitterde op vrijdag 22-11-2013 om 23:26:19Really glad @KNSB declined this World Cup as I sit here at 430 in the morning jet lagged. Thank you Dutch. reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Werkelijk nog nooit gehoord van die vent, is dat wel een schaatser?
Voor zo'n schaatser is ook klote. Dr kijkt nooit een hond naar je wedstrijden, en dan heb je 1x per jaar een gelegenheid waar wel volop publiek zit en dan wordt t afgelast.quote:
Nee toch? Het tijdsverschil is 5 uur, en elke dag begint het rond 6 uur:quote:Op woensdag 27 november 2013 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wie de WB van Astana wil zien zal de wekker moeten zetten helaas
Programma voor de wereldbekerwedstrijden in Astana:
Vrijdag 29 november
07.00 uur: 500 meter, vrouwen
08.00 uur: 5.000 meter, vrouwen
10.00 uur: 1.500 meter, mannen
Zaterdag 30 november
07.00 uur: 500 meter, vrouwen
08.00 uur: 500 meter, mannen
09.00 uur: 1.500 meter, vrouwen
10.00 uur: 1.000 meter, mannen
Zondag 1 december
07.00 uur: 500 meter, mannen
08.00 uur: 1.000 meter, vrouwen
09.00 uur: 10.000 meter, mannen
Mooie tijdenquote:Op woensdag 27 november 2013 12:07 schreef borisz het volgende:
De Nederlandse A-groep tijden zijn
vr: 13u
za: 12.30u
zo: 10u
Die pagina heeft het nu wel correct.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oh vreemd, heb het van http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
Dank, zo had ik het ook uitgezochtquote:Op woensdag 27 november 2013 12:07 schreef borisz het volgende:
De Nederlandse A-groep tijden zijn
vr: 13u
za: 12.30u
zo: 10u
quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:46 schreef franklop het volgende:
Diskwalificatie voor Gerritsen in de B-groep. Twee valse starts. Winst naar Bo-Ra Lee 38,73
dat staat al heel lang zo, neem aan dat ze al stuk verder zijn inmiddels.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:55 schreef chufi het volgende:
Stand na 5 ritten:
Carlijn Achtereekte NED NED 7:09.07 7:03.55 (1)
Carien Kleibeuker NED NED 7:02.38 7:04.31 (2)
Rixt Meijer NED NED 7:07.87 7:06.87 (3)
En met ruime voorsprong op erkend 5K specialist Beckert.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:01 schreef franklop het volgende:
[..]
dat staat al heel lang zo, neem aan dat ze al stuk verder zijn inmiddels.
sterker nog, ze zijn al klaar;
http://live.isuresults.eu/2013-2014/astana/r335.htm
1,2,3,4 dus
nee, juist met 0,01 gemistquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:31 schreef franklop het volgende:
PR voor Pim Schipper ook met 0,01
ow nee hij was 0,01 trager
De 5 km kan nog wel grote gevolgen hebben ivm de maximale 10 schaatssters op de spelen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Plaatsing voor de 5k bij het OKT wordt zo nog best leuk. Linda de Vries, Valkenburg, Voorhuis (al denk ik dat die zich niet geplaatst heeft voor het OKT), evt Wust, Nederlands Kampioen Nauta, ex-kampioen Keulstra en eeuwige dark horses Jorien ter mors en Antoinette de Jong plus deze vier en dan via de kwalificatie nog Lisa van der Geest en Elma de Vries en ze zullen toch echt richting zevenminutengrens moeten om zich te plaatsen.
Dan gaat de vormlijn de juiste kant opquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Van Riessen is in Astana sneller dan in Noord-Amerika
eerder de techniek. Ze reed zo te zien technisch iets beter dan in Noord-Amerika.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan gaat de vormlijn de juiste kant op
De officiele van de ISUquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:33 schreef Joene het volgende:
ik wordt gegeoblocked door de NOS omdat mijn internetpijp uit Belgiekomt.
Iemand een andere goede stream ?
Die van de ISU staat ook in de OP.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:33 schreef Joene het volgende:
ik wordt gegeoblocked door de NOS omdat mijn internetpijp uit Belgiekomt.
Iemand een andere goede stream ?
Dat redden de meesten in Salt Lake City en Calgary nog niet.quote:
die blocked me ookquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:35 schreef chufi het volgende:
[..]
De officiele van de ISU
http://livemanager.eurovision.edgesuite.net/isu/site/index.html
Ik heb het geluid maar even afgezet, en de eerste 10 minuten kijk ik met tussenpozenquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor als Zlotkowska en Bachleda-Curus moeten schaatsen
Ja misschien zelfs 3e maar toch ook niet werelds , had gehoopt op 7:00 ofzo ?quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
7.04 is geen slechte tijd. Doe je goed mee in het middenveld.
voor de langere afstanden is de baan minder snelquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja misschien zelfs 3e maar toch ook niet werelds , had gehoopt op 7:00 ofzo ?
gezien de baan vrij snel is / lijkt ?
ja en maar 12 deelneemsters. dus er hoeft ook niet echt geknokt te worden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor de langere afstanden is de baan minder snel
valt genoeg mee. Dat verschil is wel eens groter geweestquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:28 schreef Joene het volgende:
Maar nauta staat op bijna 5 seconde van Sablikova.
Ja maar ook wel is kleinerquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt genoeg mee. Dat verschil is wel eens groter geweest
Euh? Ik zie Ket tegen Marsicano.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:00 schreef MiLalaa het volgende:
jammer, misslagje van Bokko op laatste meters
en een minuut daarvoor keek je nog niet? (toen was Bokko - Kuzin)quote:
vorige ritquote:
En daardoor gaat ie winnenquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
goeie race van Yuskov met slechts een seconde verval tov zijn eerste ronde
Hoezo zou ze niet meer wegkomen met die pikstarts? Als ze maar niet voor het schot vertrekt toch...quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
belachelijk snel weer van Lee, maar ik ben benieuwd hoe lang ze nog weg blijft komen met die pikstarts.
Oenema heeft gelukkig de opgaande lijn weer te pakken
klopt, maar ze heeft wel een erg snelle reactietijd die op de grens zit van wat toegestaan wordt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo zou ze niet meer wegkomen met die pikstarts? Als ze maar niet voor het schot vertrekt toch...
Nauta, Kleibeuker, De Jong, Van der Weijden, Achtereekte, Meijer, Keulstra en Linda de Vries rijden het KKT als top 8 van het NK afstanden. Lisa van der Geest en Elma de Vries hebben zich woensdag geplaatst tijdens de selectiewedstrijd (waar Joling, Voorhuis en Valkenburg opvallend genoeg niet aan deelnamen). Blijven er nog twee plekken over voor het KKT, dat zijn aanwijsplekken. Eentje zal er naar Wust gaan als die interesse heeft, blijft er nog één plek over voor Joling, Voorhuis, Valkenburg en Ter Mors (die geen interesse heeft dacht ik).quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Plaatsing voor de 5k bij het OKT wordt zo nog best leuk. Linda de Vries, Valkenburg, Voorhuis (al denk ik dat die zich niet geplaatst heeft voor het OKT), evt Wust, Nederlands Kampioen Nauta, ex-kampioen Keulstra en eeuwige dark horses Jorien ter mors en Antoinette de Jong plus deze vier en dan via de kwalificatie nog Lisa van der Geest en Elma de Vries en ze zullen toch echt richting zevenminutengrens moeten om zich te plaatsen.
Wie zijn 'de anderen', en waarom zijn zij het niet die het anders doen dan Kramer? Ploeggenoot Verweij doet het hetzelfde als Kramer.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:48 schreef Evertjan het volgende:
Kramer moet het weer anders doen als de anderen
Voorhuis lijkt mij de beste optie dan. Valkenburg mist elke vorm, en Joling lijkt mij net wat minder.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nauta, Kleibeuker, De Jong, Van der Weijden, Achtereekte, Meijer, Keulstra en Linda de Vries rijden het KKT als top 8 van het NK afstanden. Lisa van der Geest en Elma de Vries hebben zich woensdag geplaatst tijdens de selectiewedstrijd (waar Joling, Voorhuis en Valkenburg opvallend genoeg niet aan deelnamen). Blijven er nog twee plekken over voor het KKT, dat zijn aanwijsplekken. Eentje zal er naar Wust gaan als die interesse heeft, blijft er nog één plek over voor Joling, Voorhuis, Valkenburg en Ter Mors (die geen interesse heeft dacht ik).
Ahh die Gerritsen toch wel zielig, hoop op een goeie rit nog dit weekend.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:01 schreef Montov het volgende:
http://nos.nl/video/580575-gerritsen-in-de-fout-op-op-500m.html
Gerritsen klinkt verkouden, of zou het komen door tranen?
http://nos.nl/artikel/580927-gerritsen-wint-nu-wel-in-bgroep.htmlquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:16 schreef danos het volgende:
[..]
Ahh die Gerritsen toch wel zielig, hoop op een goeie rit nog dit weekend.
Ze was indertijd wel echt goed hoor, maar dat niveau haalt ze al niet eens. En op de 500 zie ik haar niet meer in de buurt komen van de Kodaira's en Fatkulina's, dus het zou op de 1000 moeten. Maar daar is het gat met de Amerikanen en de goede Nederlanders ook al zo groot..quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:08 schreef DeeBee het volgende:
Probleem is dat ze ook nog wel wat beter zal moeten dan d'r oude niveau, want de rest is ook nog wel gegroeid. Wat dat betreft vrees ik dat het er ook niet meer inzit nee... Al blijft het bizar dat ze nog bijna Olympisch kampioen was in Vancouver, teh fuck was dat...![]()
Nouja de 1000 was indertijd sowieso een afstand van: Het goud is voor Nesbitt en de rest moet het maar zien. Ware het niet dat Nesbitt een enorm matige race reed voor haar doen (1.15, 1.16 laag was voor haar toch wel normaal) en Gerritsen op een goede dag echt wel onder de 1.17 kon.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:13 schreef DeeBee het volgende:
Die 1000 meter was denk ik gewoon de beste race uit haar carriere, waar alles klopte. Niet echt een referentie voor haar niveau verder, want niet alsof ze regelmatig 1000 meter WB's won of zo...
Wereldkampioen sprint had ze op zich in die jaren wel een keer kunnen worden misschien, mits ze die 1000 meters rond dat niveau had kunnen rijden.
Ja dat was echt een loterij. Anders zie je dat toch ook niet gebeurenquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:01 schreef Mansjester het volgende:
Van Riessen die toen ook brons haalde op de 1000
Die gaat even een 36er rijden op een laaglandbaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef Mansjester het volgende:
Benieuwd of Lee haar tijd van gisteren gaat verbeteren, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Dan neem ik 2 maanden een Lee UIquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat even een 36er rijden op een laaglandbaan.
Gewaagde uitspraak.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder een pikstart 37.32... Lee wordt gewoon olympisch kampioen als ze niet geblesseerd raakt
Vraag me af wat de odds er van zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zonder een pikstart 37.32... Lee wordt gewoon olympisch kampioen als ze niet geblesseerd raakt
Zal op 1,2 ofzo komen denk?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vraag me af wat de odds er van zijn.
1.3 was het vandaagquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoger of lager dan Sven op de 5k?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind je het gek dat de dopinglab in Moskou misschien haar licentie kwijtraaktquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat hebben die 2 Russen op gehad?
Dat zijn wel de nr 1 en 2 uit de wereldbekerstand.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:11 schreef vaarsuvius het volgende:
smeekens op het podium met zo'n rit... (ik gok dat de laatsten ook falen)
closequote:Op zaterdag 30 november 2013 13:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat zijn wel de nr 1 en 2 uit de wereldbekerstand.
Gewaagde uitspraakquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik herhaal het nog maar eens: Kuznetsov wordt olympisch kampioen. Een soort Dorofeyevje maar dan net iets beter.
Zonder koude winter in 1812 woonden er nu Fransen in Rusland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:13 schreef Felagund het volgende:
Smeekens had hier zonder die misslag gewonnen.
Iets meer dan Lee jaquote:
As is verbrande turf idd, maar het is toch heel wat beter dan Smeekens tot nu toe heeft laten zien dit seizoen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zonder koude winter in 1812 woonden er nu Fransen in Rusland.
't is daar toch altijd koud in de winter? Hadden de duitsers in wo2 ook last van.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Touché.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is daar toch altijd koud in de winter? Hadden de duitsers in wo2 ook last van.
Dat zou echt droevig zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik herhaal het nog maar eens: Kuznetsov wordt olympisch kampioen. Een soort Dorofeyevje maar dan net iets beter.
En dan niet eens een opmerking over 1942.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Pechstein wint em?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze 1500 is wel een beetje onthoofd.
Skokova denk ik.quote:
Bijna.quote:
Weer een gewaagde voorspelling van je.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:55 schreef Mansjester het volgende:
Ik waag me maar niet meer aan voorspellingen
De gewaagde uitspraak over Lee was niet van mij héquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Weer een gewaagde voorspelling van je.
Ykema zat er dicht bij met zijn voorspelling.twitter:janykema twitterde op zaterdag 30-11-2013 om 13:01:04Verwacht een winnaarstijd in astana van 34.87 reageer retweet
Hij had buiten die maffe Russen gerekend.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:26 schreef Montov het volgende:
Ykema zat er dicht bij met zijn voorspelling.twitter:janykema twitterde op zaterdag 30-11-2013 om 13:01:04Verwacht een winnaarstijd in astana van 34.87 reageer retweet
Deze baan ligt hem, het is een typische hardrijder, een stoemper. Komt uit Venetië, waar hij enkelhandig de gondels over het ijs duwt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die gekke, maffe Nenzi behaalt hier even een podium, als een duveltje uit een doosje!
Het nieuwe schaatsen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze baan ligt hem, het is een typische hardrijder, een stoemper. Komt uit Venetië, waar hij enkelhandig de gondels over het ijs duwt.
Ploegenachtervolging wordt niet gereden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:55 schreef Mansjester het volgende:
Ik verwachtte op de één of andere manier nog een afstand vandaag, maar het zit er alweer op
Ik denk dat ze er over een paar jaar wel weer kan staan, maar niet bij Orie, zeker niet met Van Riessen erbij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Denk niet dat Gerritsen haar oude niveau ooit nog gaat halen eigenlijk.
Hoe gaat dat precies in zijn werk?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:51 schreef Remzz het volgende:
Morgen ook 16 ritten in de B-groep 10 kilometer, allemaal schijnbaar nog de limiet voor de spelen willen halen. Enige Nederlander in de A groep is Sven die moet tegen Lee. Andere Nederlanders zouden in de B groep nog wel wat kunnen denk ik ook omdat dat een kwartetstart is.
eerst start rit 1 en als die rond 1,5 ronden zijn start rit 2. En zo herhaalt het zichquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:49 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Dat is wel slim, zo bespaar je een hoop tijd.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerst start rit 1 en als die rond 1,5 ronden zijn start rit 2. En zo herhaalt het zich
Ik denk dat ze dan een rondje wachten. Maar ik verwacht niet dat het echt een probleem is, valse starts op de 10 km komen zelden voor.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:03 schreef Wombcat het volgende:
Wat dan als bij het tweede paar iemand vals start?
stellen ze de start van het tweede paar een rondje uitquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:03 schreef Wombcat het volgende:
Wat dan als bij het tweede paar iemand vals start?
[IR]quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |