abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138351451
Hoezo 'hoe dan ook'? :P Wat kan je er anders van weerhouden?
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2014 @ 01:45:27 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138351523
Die berichten hierboven. Vind het een beetje jammer dat er o.a. gezegd wordt dat het 'te groots' gaat worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138351641
Maar dat is deze zomer in ieder geval nog niet. Deze zomer is net zo groots als afgelopen zomer - op zich al groots genoeg imho ;)

Er zit wel een kleine beperking aan de mate waarin het evenement kan groeien; je moet al die auto's wel ergens kwijt kunnen. Hoe groter, hoe lastiger en hoe minder snel toestemming je krijgt voor bepaalde regio's/plekken. In dat opzicht zal er een werkbare grens zitten ergens.
pi_138353280
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.

Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.

Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:
quote:
Het afgelopen jaar is het volgende vervangen:
Olie met oliefilter
Luchtfilter
Bougies
Brandstoffilter
Distributieriem incl spanrol
Draagarm rechtsvoor
Remblokken + schijven achterzijde
Einddemper
Gasveren kofferklep
Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.

Of deze:
quote:
• Motorolie en oliefilter vervangen.
• Luchtfilter vervangen.
• Temperatuursensor koelwater vervangen.
• Schokdempers achter vervangen (goede gebruikte).
• Schokdempers voor vervangen (nieuwe).
• Krukaspositie sensor vervangen (goede gebruikte).
• Remklauwen achter gereviseerd.
• Remklauwen voor gereinigd.
• Dynamo en v-snaar vervangen. (nieuwe)
• Set goede winterbanden op stalen velg (205/55 R16).
• Set Audi S8 model lichtmetalen velgen met semi race banden, plakken heerlijk aan de weg.
Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Schip ahoy!
  Spellchecker maandag 31 maart 2014 @ 12:00:51 #185
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_138357782
Ik denk dat veel mensen het ook meer 'misbruiken' voor alleen het puzzeltocht-aspect, ipv het 'haalt-mijn-wrak-het-wel'-spanningsaspect :P
Tevens -purist.
  maandag 31 maart 2014 @ 13:36:22 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138360673
Ja, voor een heel aantal is het inderdaad een soort grote autopuzzeltocht. Jammer maar helaas.
Vorig jaar al weinig aan de auto gedaan op de homokineet (die stuk was) en distributieriem na.

Dit jaar doen we alleen de voorbandjes (geen profiel) en we moeten even naar de uitlaat kijken, verder doen we er op technisch gebied weinig aan :P.

Dat cabrio idee hebben we overigens laten varen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138362487
Wij moeten echt even kijken wat er moet gebeuren. Auto staat op het moment dat de CR begint al jaren stil, APK verlopen etc. Dus even kijken wat er nodig is en dan zien we wel :P

Wel jammer dat de cabrio exit is, maar zo'n V40 rijdt vast ook prima. En het is geen 'echte' Volvo, dus de kans op gebreken is wat groter :D
Schip ahoy!
  maandag 31 maart 2014 @ 15:11:15 #188
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138363871
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij moeten echt even kijken wat er moet gebeuren. Auto staat op het moment dat de CR begint al jaren stil, APK verlopen etc. Dus even kijken wat er nodig is en dan zien we wel :P
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mij :). Verwacht je nog afkeurpunten?
quote:
Wel jammer dat de cabrio exit is, maar zo'n V S40 rijdt vast ook prima. En het is geen 'echte' Volvo, dus de kans op gebreken is wat groter :D
Op het plaatje onder de motorkap staat.
quote:
Made in Holland
:7
Kan niet anders dan goed zijn dus :P

Hebben al een klein plan hoe we hem gaan versieren. Aankomende week maar eens uitrekenen hoeveel meter folie er op zou gaan voor het geval de andere methode niet werkt :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138364058
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mij :). Verwacht je nog afkeurpunten?

[..]

Op het plaatje onder de motorkap staat.

[..]

:7
Kan niet anders dan goed zijn dus :P

Hebben al een klein plan hoe we hem gaan versieren. Aankomende week maar eens uitrekenen hoeveel meter folie er op zou gaan voor het geval de andere methode niet werkt :P
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannend :D.
S40 bedoelde ik trouwens ja, stomme fout :P

Ik weet dat wij indertijd iets van 20 m² folie voor een MPV hebben gebruikt (excl dak), dus met 15 - 20 m² moet je voor een doorsnee sedan een heel eind weg kunnen komen.
Schip ahoy!
  maandag 31 maart 2014 @ 15:18:36 #190
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138364141
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannend :D.
S40 bedoelde ik trouwens ja, stomme fout :P

Ik weet dat wij indertijd iets van 20 m² folie voor een MPV hebben gebruikt (excl dak), dus met 15 - 20 m² moet je voor een doorsnee sedan een heel eind weg kunnen komen.
Haha, ja dat kan ook, moet je wel een adresje voor hebben dan ;)

Wellicht gaan we het eerst met doorzichtige tape proberen, CBR style enzo :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138365820
Wat willen jullie gaan maken dan?

Wij hebben nog geen adresje, maar daar is vast wel aan te komen :). Even rondvragen doet vaak een hoop. En dan binnenkort langzaamaan maar eens met de voorbereidingen beginnen.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2014 @ 21:22:56 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138378202
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.

Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.

Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:

[..]

Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.

Of deze:

[..]

Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Ik heb vorig jaar de hele motor vervangen. Dit jaar vervang ik minder: alle riemen (incl. looprol, spanrol en waterpomp), her en der een keerring, kleppen stellen, alle vloeistoffen, brandstoftank (is lek), koppeling ...

Schrale troost: het blijft een oud barrel. Ik schaam me er ook niet voor :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138378507
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format.

Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch.

Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB:

[..]

Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's.

Of deze:

[..]

Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder.
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebben :P Ik vind het ook niet in de geest van de Run eigenlijk, maar zolang de organisatie het zelf zo breed houdt is het maar net wat je er zelf van maakt of wil maken...

Er zijn wel wat vergelijkbare evenementen - zoals de A'dam-Dakar - waar wel strenger op het barrel, de prijs en het uitgevoerde onderhoud gelet wordt :Y
pi_138380286
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebben :P Ik vind het ook niet in de geest van de Run eigenlijk, maar zolang de organisatie het zelf zo breed houdt is het maar net wat je er zelf van maakt of wil maken...

Er zijn wel wat vergelijkbare evenementen - zoals de A'dam-Dakar - waar wel strenger op het barrel, de prijs en het uitgevoerde onderhoud gelet wordt :Y
Klopt. Kijk eens naar de A8'en met een 4.2 V8, die voor 2k in de handel gaan. Maar ja, de ruimte wordt inderdaad gegeven. Ik denk dat de organisatie vooral een rit op poten wil zetten en het carbage-idee steeds meer naar de achtergrond gaat. Ze zouden een hoop mensen voor het hoofd stoten als ze nu ineens strenger gaan controleren.

Wat mij betreft maken ze de route gewoon een stuk lastiger. Beekjes doorwaden, stukken buiten het asfalt etc. Dan hebben de auto's een stuk meer te lijden, is de kans op stuk gaan groter en is de uitdaging groter. En dan is zo'n luxe bak ineens een stuk minder aantrekkelijk, want als je een dagwaarde van 2k verzuipt in een rivier, ben je wel zuur.
Maar ik vrees dat zoiets vergunningstechnisch niet te regelen is en eigenlijk moet je dan ook een vervoersdienst terug fixen, want er zal een stuk meer kapot gaan. Echter, dan heb je wel iets dat een stuk meer uitdaging is.

Overigens wil ik niet verzuurd klinken, want het is gewoon een briljante week :D. Maar ik vind het jammer dat niet iedereen in een brik aan de start komt. Dat zou het 'samen proberen we het te redden'-gevoel wat verder vergroten.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2014 @ 22:19:48 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138382021
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat mij betreft maken ze de route gewoon een stuk lastiger. Beekjes doorwaden, stukken buiten het asfalt etc. Dan hebben de auto's een stuk meer te lijden, is de kans op stuk gaan groter en is de uitdaging groter. En dan is zo'n luxe bak ineens een stuk minder aantrekkelijk, want als je een dagwaarde van 2k verzuipt in een rivier, ben je wel zuur.
Ik ben voorstander 8-)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:47:59 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138549360
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat willen jullie gaan maken dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begin is er ^O^
Nu de rest nog :P (en kijken hoe/of dit blijft zitten :D)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138563126
Haha nice! En gewoon vastgetaped zo te zien? Ben heel benieuwd! Laat 'm ook zeker een dagje in de regen staan zou ik zeggen, dan weet je of die tape echt goed houdt.

En laat het ook even weten, dan weten wij of het een mogelijke oplossing is voor ons :P
Schip ahoy!
  zondag 6 april 2014 @ 11:24:47 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138563280
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha nice! En gewoon vastgetaped zo te zien? Ben heel benieuwd! Laat 'm ook zeker een dagje in de regen staan zou ik zeggen, dan weet je of die tape echt goed houdt.

En laat het ook even weten, dan weten wij of het een mogelijke oplossing is voor ons :P
Ja gewoon met tape :D (van de action.). Ook testen in de regen gaat vandaag wel lukken, plaats vanavond wel eens een foto :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 19:40:53 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138581474
Inmiddels 3 bijrijders gevraagd. 2 konden niet, 1 reageert niet :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138581904
En die chick van vorig jaar, hoe zit het daarmee? :P
Schip ahoy!
pi_138684784
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:27 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja mijn broer graag. Heb je ze nog ??
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
pi_138684865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
Ondertussen ook al één kunnen krijgen dus :)
pi_138685974
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop.
Ah, dat is wel zo netjes inderdaad. Nouja, prima opgelost zo dan, toch?
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2014 @ 00:04:53 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138714152
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die chick van vorig jaar, hoe zit het daarmee? :P
Dat is die ene die niet reageert }:|
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138714218
Wat een trut. :{w. Meteen een poetslap geven en aan het werk zetten ter compensatie :P
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2014 @ 00:09:54 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138714304
Poetslap ? Op mijn auto's ? Dat nooit ! :(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138714329
Natuurlijk niet. Thuis. Badkamer, toilet, die shit.
Schip ahoy!
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2014 @ 00:14:27 #208
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138714443
In de tijd die het me kost om haar op te halen/te ontvoeren kan ik het wel 3 keer zelf doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138857873
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja gewoon met tape :D (van de action.). Ook testen in de regen gaat vandaag wel lukken, plaats vanavond wel eens een foto :D
Hoe staat het met de tape? Zit alles nog? Waterdicht ook?
Schip ahoy!
  maandag 14 april 2014 @ 19:24:15 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138876298
Valt niet tegen. Waterdicht is het (nog) niet maar dat was te verwachten aangezien de randen niet 100% waren dichtgeplakt. Gaan een week voor de run plakken, moet lukken ;).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')