abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134086684
Ik zat te denken aan cinnamon rolls, maar die kosten teveel tijd. Zoek wat simpele alternatieven voor kant-en-klare broodjes. En verder nog een lekkere extra vleesgerecht, een meatloaf bijvoorbeeld.
pi_134097743
Vanavond weer wat getest. De hertenbiefstuk van de Lidl is heerlijk. Dit wordt het voor 2e kerstdag.
pi_134105523
Ik ben eruit:

Amuse 1
Klein glaasje bloemkoolsoep

*

Voorgerecht
Oosters zalmtartaartje

*

Amuse 2
Geitenkaas met honing omwikkeld in parmaham uit de oven.

*

Hoofdgerecht
Wild stoofpot
http://www.debonvivant.nl(...)aurant-de-bon-vivant
Met:
appelcompote, twice baked potatoes en stoofperen

*

Desert
Chocoladefondant (Molten chocolate cake)
(Denk wel dat ik een miniatuurversie maak :P )

Fijne aan dit menu is dat ik vrijwel alles de dag van tevoren al kan maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door habitue op 10-12-2013 01:00:48 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_134107285
Klinkt goed habitue!

Ik heb er ondertussen nog een heel ander kerstverzoek bij gekregen: iets voor het kerstdiner op de school van mn dochter. Is voor het eerst, dus ik heb geen idee. Iemand suggesties voor een buffethapje voor 10-15 kinderen van 4-5 jaar? Gezien de samenstelling van de klas, lijkt varkensvlees me in elk geval niet handig. Het mag verder zowel zoet als hartig zijn, ik ga liever voor zoet.
pi_134112169
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 05:47 schreef Bleie het volgende:
Klinkt goed habitue!

Ik heb er ondertussen nog een heel ander kerstverzoek bij gekregen: iets voor het kerstdiner op de school van mn dochter. Is voor het eerst, dus ik heb geen idee. Iemand suggesties voor een buffethapje voor 10-15 kinderen van 4-5 jaar? Gezien de samenstelling van de klas, lijkt varkensvlees me in elk geval niet handig. Het mag verder zowel zoet als hartig zijn, ik ga liever voor zoet.
Het heel simpel houden en kleine appelflapjes maken? :D
pi_134126631
Haha, ik bedoelde eigenlijk 'niet voor zoet' (hé, het was 5.47 vanochtend :P ), maar kleine appelflapjes is wel leuk! Kan B als ze wil ook bij helpen.
pi_134126899
Of knakworstjes in bladerdeeg. Doet het ook altijd goed bij kinderen!
pi_134126934
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:00 schreef soapie het volgende:
Of in kleine croissantjes, ook lekker :9
pi_134136486
Vandaag de soep uitgeprobeerd. 3 kleine gedroogde pepertjes ipv 1/2 tablespoon crushed red pepper flakes bleek iets te pittig te zijn :+
pi_134137771
Ik zoek een mezze/tapas-hap met kip. Drumsticks liggen voor de hand, maar ik wil geen gekluif aan tafel. Iemand een idee? De sfeer is oosters.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2013 00:01:06 ]
pi_134139547
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 00:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zoek een mezze/tapas-hap met kip. Drumsticks liggen voor de hand, maar ik wil geen gekluif aan tafel. Iemand een idee? De sfeer is oosters.
Misschien iets van kipspiesjes? En die dan marineren met oa ketjap of curry? :)
pi_134139565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:00 schreef soapie het volgende:
Ja. Varkensvleesfaal alleen.
Ja doei.
pi_134140741
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 01:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja. Varkensvleesfaal alleen.
Runderknaks en kippenknaks bestaan...

Kerstboomspiesjes van fruit en/of rauwkost. De grootste onder en zo steeds smaller naar boven met een ster van kaas op de top.

Iets warms... kipschnitzeltjes maken in de vorm van een ster, boom. Kipfilet platuitrollen en met een koekjessteker de vorm steken of een vorm maken en er om heen snijden. Paneren en bakken. Zou ook met kalkoen kunnen.
pi_134140752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:54 schreef Bleie het volgende:
Haha, ik bedoelde eigenlijk 'niet voor zoet' (hé, het was 5.47 vanochtend :P ), maar kleine appelflapjes is wel leuk! Kan B als ze wil ook bij helpen.
Als je dan toch liever hartig wilt maar het effect van appelflapjes leuk vindt: spanakopita! O+

Kidsproof recept:
http://globaltableadventure.com/2011/05/12/recipe-spanakopita/

Feta en spinazie, dat mogen ukkies van zowat elke soort religie wel eten. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_134140796
Dank voor de input!

Spanakopita vind ik zelf heerlijk, maar eten kinderen dat? Die van mij eten geen spinazie. Nou ja, ik ga er eens even op broeden.
pi_134141099
Tsja, ik weet natuurlijk niet wat die van jou allemaal lusten.. Volgens mij zijn er genoeg kinderen die graag spinazie eten :Y

Anders samosas met kip en/of aardappel/erwtjes?

http://foodgawker.com/?s=samosas

[ Bericht 30% gewijzigd door minilot op 11-12-2013 09:21:40 ]
pi_134141512
quote:
Ik vind dit heel plezierige sateetjes.. Gewoon, een simpel recept, maar altijd succesvol als hapje op feestjes. :)
http://www.stonehurstmanor.com/marinated-chicken-satay/#.Uqgh7NLuK3p:

pi_134141853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:15 schreef minilot het volgende:
Tsja, ik weet natuurlijk niet wat die van jou allemaal lusten.. Volgens mij zijn er genoeg kinderen die graag spinazie eten :Y

Anders samosas met kip en/of aardappel/erwtjes?

http://foodgawker.com/?s=samosas

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Of kleine loempiaatjes.
pi_134141939
quote:
Ook nog een idee: gyoza! Heel erg lekker, prima te doen met kipvulling en als je de gyozavelletjes premade bij de toko haalt is het vullen en vouwen echt zo gebeurd!

Recepten:
http://stasty.com/?p=6228
http://angsarap.net/2013/01/29/gyoza/
http://theviewfromgreatisland.com/2012/08/chicken-gyoza-pot-stickers.html
http://utry.it/2012/03/chicken-pot-stickers-with-video.html (Met video! ^O^ )

:9
pi_134143971
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 06:58 schreef RoelerMF het volgende:
De soep is goedgekeurd hoor minilot! Ik had wel een "foutje" gemaakt met het citroengras denk ik, want het recept spreekt over fijn gemalen, maar ik kreeg dat niet zo fijn gesneden dat het helemaal verdween en dat spul opeten was niet heel lekker. Dus ik heb de soep uiteindelijk gefilterd en alleen de bouillon gegeten, maar die smaakte echt lekker. Ook had ik in de haast de hoeveelheid kaneel verkeerd vertaald :D In ieder geval een soepje dat voor herhaling vatbaar is. Gisteren had ik mijn ouders en een oom en tante op bezoek en die vonden het allemaal heerlijk :) En het allermooiste was dat de shiitake gewoon bij de boederij winkel te verkrijgen was. Lagen naast de kastanjechampignons, ideaal dus!

En gisteravond ook mijn hertenstoof alvast een keer gemaakt, maar dat gaat volgens mij wel het succesnummer van de avond worden. Wat was dat gigantisch lekker! O+ Met al die verse groentes erin van de boerderijwinkel erin enzo, echt wat een genot!
Serveren jullie de soep ook al "chinees fondue" zoals in het recept staat, of eten jullie het gewoon als soep?
Hajeto!
pi_134144047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:20 schreef Crack_david het volgende:

[..]

Serveren jullie de soep ook al "chinees fondue" zoals in het recept staat, of eten jullie het gewoon als soep?
Die van mij gaat fungeren als amuse, waar bij ik de bouillon ga zeven en serveer in kleine slurpkommetjes.

De eerste keer dat ik het maakte deed ik het wel op de fondue-manier als avondeten, en dat was als complete maaltijd bijzonder geslaagd! :Y
pi_134144281
Bij mij op het werk doen we een soort buffet style diner, waarbij ik een voorgerecht doe.
Het lijkt me wel leuk om een grote pan met de soep en verschillende dingen erbij te maken.

Heb je leuke tips wat er bij zou kunnen?

We hebben alleen een elektrisch kookstelletje op kantoor dus heel veel bakken wordt lastig
Hajeto!
pi_134145232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:33 schreef Crack_david het volgende:
Bij mij op het werk doen we een soort buffet style diner, waarbij ik een voorgerecht doe.
Het lijkt me wel leuk om een grote pan met de soep en verschillende dingen erbij te maken.

Heb je leuke tips wat er bij zou kunnen?

We hebben alleen een elektrisch kookstelletje op kantoor dus heel veel bakken wordt lastig
Nou, in het recept worden al wat suggesties gegeven maar het gaat hier om een vegan website, dus de keuze beperkt zich vooral tot groenten en sojaproducten. In zo'n soort hotpot is het echter vooral heel erg lekker om dungesneden vlees te garen (denk aan rosbief, eend en lam :9 ).
O, en verse paddestoelen erin garen is in elk geval ook erg lekker: enoki, shiitake of oesterzwammen.
En vis kan ook: garnalen, van die visballetjes van de toko - die smaken zullen er erg goed bij passen. :9
pi_134145260
Heeft iemand hier weleens chocolade panna cotta gegeten? Zo ja, wat vond je ervan?
pi_134145524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou, in het recept worden al wat suggesties gegeven maar het gaat hier om een vegan website, dus de keuze beperkt zich vooral tot groenten en sojaproducten. In zo'n soort hotpot is het echter vooral heel erg lekker om dungesneden vlees te garen (denk aan rosbief, eend en lam :9 ).
O, en verse paddestoelen erin garen is in elk geval ook erg lekker: enoki, shiitake of oesterzwammen.
En vis kan ook: garnalen, van die visballetjes van de toko - die smaken zullen er erg goed bij passen. :9
Thanks!
Ik ga het eerst thuis maar eens proberen denk ik :)
Hajeto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')