abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133440289
En ik heb deze gezien laatst: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/hollywoods_temptation_10953

Daar wil ik iets mee doen voor een voorgerecht. :9
Ja doei.
pi_133441050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
goose fat
Serieus?!

Op naar de Lidl! *O*
Ik koop het doorgaans bij de groothandel, maar ik woon praktisch naast de Lidl, dus dat scheelt drie uur met bus en tram! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_133441085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
En ik heb deze gezien laatst: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/hollywoods_temptation_10953

Daar wil ik iets mee doen voor een voorgerecht. :9
Oe, je moet even uitleggen wat je daar lekker aan lijkt, want het leek mij juist helemaal niks. :N
Ik weet ook niet wat het is, maar ik heb 'm in Pies & Puds tot nu toe nog niks zien maken waarvan ik dacht: wil-ik-ook! Misschien ligt het aan mij..
pi_133441086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Serieus?!

Op naar de Lidl! *O*
Ik koop het doorgaans bij de groothandel, maar ik woon praktisch naast de Lidl, dus dat scheelt drie uur met bus en tram! :D
Weet niet of ze het in NL ook hebben hè! :o
Ja doei.
pi_133441113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, je moet even uitleggen wat je daar lekker aan lijkt, want het leek mij juist helemaal niks. :N
Ik weet ook niet wat het is, maar ik heb 'm in Pies & Puds tot nu toe nog niks zien maken waarvan ik dacht: wil-ik-ook! Misschien ligt het aan mij..
Gerookte zalm en room is voor mij persoonlijk echt een goddelijke combinatie, en ik weet dat de rest van de familie ook erg van zalm houdt! :)
Ja doei.
pi_133441147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Jaaaaa eindelijk kerst vieren in mijn eigen hutje!!! Vorig jaar overgeslagen ivm druk jaar + huis nog niet af. Nu op eerste kerstdag de familie bij mij, 7 man in totaal.
Ik beschik over een normaal keukentje, een middelgrote koelkast en een klein vriezertje. Wel een grote schuur die in de winter goed koud is. Overigens geen vaatwasser dus ga proberen zo min mogelijk afwas te veroorzaken.
Omdat mijn huis niet supergroot is en ik geen grote eettafel + 7 stoelen heb wordt het geen traditioneel kerstdiner. Ik wil per gang een grote 'platter' maken met meerdere one bite hapjes die ik zoveel mogelijk van tevoren kan maken.

Brunch: cinnamon rolls of pull apart bread, hartige muffins, BLT gevulde tomaatjes, bacon-ei cups

Voorgerechten: ceasar salad one bite, nicoise one bite, bloemkoolpuree met spekjes, pepperoni shrimp bites, komkommerfetarolletjes

Hoofd: rosbiefrolletjes met biet en mierikswortel, lasagnecups, spinaziecrepes met roomkaas zongedroogde tomaat en pine nuts, panko garnalen met bieslook aioli, dubble baked potatoes

Na: candy cane white chocolate mouse, mini cheesecakes, candy striped meringues, cappuccino souffleetjes

Wat is een goede hoeveelheid? Ik zit te denken aan 6/7 hapjes per platter. Brunch zal begin middag zijn. De voorgerechten wil ik eind van de middag doen ipv borrelhapjes. Rond half 7/7 uur hoofd en rond 9 dessert. Heb er een hekel aan als je allerlei lekkere dingen hebt maar eigenlijk te vol zit omdat je zoveel al eerder op de dag hebt gegeten.

Wie heeft er nog goede ideeen voor makkelijke maar lekkere bites om bovenstaande aan te vullen?? Foodgawker heb ik al aardig afgestruind :) Ook qua presentatie zijn tips welkom. Ik wil zoveel mogelijk in kleine glaasjes, op lepels of prikkertjes doen.
Zohee, dat is verdorie nogal van alles en nog wat! :D Als het toch al zo'n enorme potpourri is dan hoef je je verder over enige eenheid in elk geval geen zorgen te maken ( ;) ), maar dat maakt het wel een beetje lastig om tips te geven voor aanvullingen. Kun je iets preciezer aangeven wat je nog mist in je menu?
pi_133441206
Maar ik wil dus minimaal 5 gangen doen, eigenlijk, én m'n ouders aan de (bijpassende, uiteraard) wijnen krijgen...
Ja doei.
pi_133441223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Weet niet of ze het in NL ook hebben hè! :o
O sjips, ik keek met mijn neus en ik dacht dat het een post van iemand anders was. Potver! :)
pi_133441244
Het is wel uit diezelfde "Deluxe" range van de Lidl, dus wie weet heb je geluk? :)
Ja doei.
pi_133441294
Zal vanmiddag eens kijken. :) En zalm en room samen is natuurlijk wel fijn, maar in zo'n grote berg met 'waxy potatoes' erin lijkt me dan weer niks. Maar misschien heb ik het mis!
pi_133441365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:51 schreef minilot het volgende:
Zal vanmiddag eens kijken. :) En zalm en room samen is natuurlijk wel fijn, maar in zo'n grote berg met 'waxy potatoes' erin lijkt me dan weer niks. Maar misschien heb ik het mis!
Ga het wel wat tweaken met oa knoflook enzo :9
Ja doei.
pi_133441421
Oh, en ik wil de zalm eigenlijk zelf roken :9
Ja doei.
pi_133441424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wie heeft er nog goede ideeen voor makkelijke maar lekkere bites om bovenstaande aan te vullen?? Foodgawker heb ik al aardig afgestruind :) Ook qua presentatie zijn tips welkom. Ik wil zoveel mogelijk in kleine glaasjes, op lepels of prikkertjes doen.
Ik ben normaal gesproken niet zo van dit soort boekjes, maar wellicht kun je eens uitkijken naar 'Fingerfood' van Yasmin Othman en Deirdre Rooney:

http://www.bol.com/nl/p/fingerfood/9200000011221527/

Kost maar vijftien euro en het staat propvol écht leuke hapjes met superduidelijke foto's van de bereidingswijze en je doet er flink wat inspiratie mee op inzake de presentatie. ^O^

pi_133441429
(Tenminste, dat las ik in allerlei recensies toen het boekje uitkwam, ik heb het zelf niet. Wel doorgebladerd en het zag er beslist heel tof uit!)
  woensdag 20 november 2013 @ 13:16:05 #40
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_133443700
Denk dat ik deze ook ga proberen als één van mijn voorgerecht hapjes.

Ik moet ook weer eens naar de grote Lidl hier over een tijdje! :D
pi_133451957
Ik ga dit jaar voor het eerst koken voor Kerst :D Ben alleen uit over het dessert: Prosecco Peertjes! Kwam het laatst op een blog tegen en zag er zoooo lekker uit.. De rest is nog onder discussie ;)
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_133452029
Dessert vind ik altijd het kutste :') althans, ik houd zelf heel erg van kaasplankjes na, en niet zo erg van andere zaken, zeker niet bij een 'vol uit diner', maar krijg wel familie over de vloer die eerder van de zoete toetjes zijn in plaats van van de kaas!
Ja doei.
pi_133452509
Ik kan ook maar geen dessert verzinnen. Alles waar ik van houd, is heel erg zwaar, dus dat lijkt me niet echt verstandig.
pi_133453011
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:59 schreef Myraela het volgende:
Ik kan ook maar geen dessert verzinnen. Alles waar ik van houd, is heel erg zwaar, dus dat lijkt me niet echt verstandig.
Een parfait of een frisse cheesecake of key lime pie? Of een witte chocomousse?
pi_133453615
Ik mag ook weer 2 dagen koken voor de familie. Wel weer zin in maar wil dit jaar toch minder lang in de keuken staan op de avonden zelf. We komen vaak in de states en vinden sommige restaurant fijn om te bezoeken dus daar heb ik het een en ander op gebaseerd. Ik denk dus dat het dit menu wordt:

- Diverse hapjes van tevoren (neemt de rest van de fam mee)
- summer rolls met een satesausje (misschien nog een fusion maken met stoofvlees of zo)
- wantonsoep
- 'outbackje' paar stukjes steak met garnering van kleine sweet potato frietjes en blooming onion. licht pittig sausje erbij, maar dat moet ik nog verzinnen
- lamsbout uit de oven met van alles wat. Couscous, puree, groenten uit de oven
- 'pasta salami' maak kleine funnelcakes als pasta en dan nog een rode vruchten saus erover en maak nog een chocolade 'salami' (pure chocolade met noten en biscuit opgerold als een salami en op het eind met poedersuiker zodat het op een salami lijkt) en schilfers witte chocolade als parmesan.

Volgende dag wat kleiner:

- philly cheesesteak soep, soepje met cheddarcheese met een garnering van cheesesteak en croutons
( - mini sliders )
- gestoofde kalfswangetjes met gegrilde groentes
- new york cheesecake
pi_133455694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Vorig jaar uitstekende Beef Wellington op de kersttafel gezet naar aanleiding van de bereidingswijze uit de Great British Bake Off-masterclass:

^O^

Bij twijfel: koelvers bladerdeeg op een rol gebruiken, dat hebben de meeste supermarkten tegenwoordig wel liggen.
Ah ff kijken, nice thnx! En dat bladerdeeg uit de supermarkt ga ik wel doen ja dnek ik. 0,0 ervaring met zelf maken dus.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:21:04 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_133457506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
…. en goose fat (voor de aardappeltjes :9 ) die goed tot kerst houdbaar is, dus het begin is er! :9
Hmm aardappeltjes á la Sarladaise: gebakken in ganzenvet, en er aan het eind wat gehakte knoflook en gehakte peterselie aan toevoegen :9~ Even doorwarmen… klaar…
pi_133462436
@motorbloempje Desserts zijn juist het leukst vind ik haha

quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:11 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Een parfait of een frisse cheesecake of key lime pie? Of een witte chocomousse?
Of een citroenmousse of ander fruit.. of tiramisu maar dan met limoncello en aardbeien.. of yoghurt panna cotta.. zelf sorbet maken.. er kan zooooo veel :D
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
  donderdag 21 november 2013 @ 00:11:34 #49
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_133471329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben normaal gesproken niet zo van dit soort boekjes, maar wellicht kun je eens uitkijken naar 'Fingerfood' van Yasmin Othman en Deirdre Rooney:
(fotooos!)

Kost maar vijftien euro en het staat propvol écht leuke hapjes met superduidelijke foto's van de bereidingswijze en je doet er flink wat inspiratie mee op inzake de presentatie. ^O^

Oeh, ziet er leuk uit!!

Ik heb niet echt specifiek iets wat ik nu mis. Behalve een rode draad :P Het is een gemengd gezelschap dus vandaar dat ik qua eten alle kanten op wil. Het is meer dat ik benieuwd ben naar ideeen van de superkoks hier om bovenstaande aan te vullen. En wellicht nog gerechtjes te wisselen als hier goede tips langskomen :) Thnx voor het meedenken iig! O+
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_133474151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:55 schreef _Liek het volgende:
@motorbloempje Desserts zijn juist het leukst vind ik haha

[..]

Of een citroenmousse of ander fruit.. of tiramisu maar dan met limoncello en aardbeien.. of yoghurt panna cotta.. zelf sorbet maken.. er kan zooooo veel :D
Panna cotta was wel iets waar ik aan dacht ja. Ik denk dat ik dat wel een leuke kleine afsluiter vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')