Serieus?!quote:
Oe, je moet even uitleggen wat je daar lekker aan lijkt, want het leek mij juist helemaal niks.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
En ik heb deze gezien laatst: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/hollywoods_temptation_10953
Daar wil ik iets mee doen voor een voorgerecht.
Weet niet of ze het in NL ook hebben hè!quote:Op woensdag 20 november 2013 11:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Serieus?!
Op naar de Lidl!![]()
Ik koop het doorgaans bij de groothandel, maar ik woon praktisch naast de Lidl, dus dat scheelt drie uur met bus en tram!
Gerookte zalm en room is voor mij persoonlijk echt een goddelijke combinatie, en ik weet dat de rest van de familie ook erg van zalm houdt!quote:Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, je moet even uitleggen wat je daar lekker aan lijkt, want het leek mij juist helemaal niks.![]()
Ik weet ook niet wat het is, maar ik heb 'm in Pies & Puds tot nu toe nog niks zien maken waarvan ik dacht: wil-ik-ook! Misschien ligt het aan mij..
Zohee, dat is verdorie nogal van alles en nog wat!quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Jaaaaa eindelijk kerst vieren in mijn eigen hutje!!! Vorig jaar overgeslagen ivm druk jaar + huis nog niet af. Nu op eerste kerstdag de familie bij mij, 7 man in totaal.
Ik beschik over een normaal keukentje, een middelgrote koelkast en een klein vriezertje. Wel een grote schuur die in de winter goed koud is. Overigens geen vaatwasser dus ga proberen zo min mogelijk afwas te veroorzaken.
Omdat mijn huis niet supergroot is en ik geen grote eettafel + 7 stoelen heb wordt het geen traditioneel kerstdiner. Ik wil per gang een grote 'platter' maken met meerdere one bite hapjes die ik zoveel mogelijk van tevoren kan maken.
Brunch: cinnamon rolls of pull apart bread, hartige muffins, BLT gevulde tomaatjes, bacon-ei cups
Voorgerechten: ceasar salad one bite, nicoise one bite, bloemkoolpuree met spekjes, pepperoni shrimp bites, komkommerfetarolletjes
Hoofd: rosbiefrolletjes met biet en mierikswortel, lasagnecups, spinaziecrepes met roomkaas zongedroogde tomaat en pine nuts, panko garnalen met bieslook aioli, dubble baked potatoes
Na: candy cane white chocolate mouse, mini cheesecakes, candy striped meringues, cappuccino souffleetjes
Wat is een goede hoeveelheid? Ik zit te denken aan 6/7 hapjes per platter. Brunch zal begin middag zijn. De voorgerechten wil ik eind van de middag doen ipv borrelhapjes. Rond half 7/7 uur hoofd en rond 9 dessert. Heb er een hekel aan als je allerlei lekkere dingen hebt maar eigenlijk te vol zit omdat je zoveel al eerder op de dag hebt gegeten.
Wie heeft er nog goede ideeen voor makkelijke maar lekkere bites om bovenstaande aan te vullen?? Foodgawker heb ik al aardig afgestruindOok qua presentatie zijn tips welkom. Ik wil zoveel mogelijk in kleine glaasjes, op lepels of prikkertjes doen.
O sjips, ik keek met mijn neus en ik dacht dat het een post van iemand anders was. Potver!quote:Op woensdag 20 november 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Weet niet of ze het in NL ook hebben hè!
Ga het wel wat tweaken met oa knoflook enzoquote:Op woensdag 20 november 2013 11:51 schreef minilot het volgende:
Zal vanmiddag eens kijken.En zalm en room samen is natuurlijk wel fijn, maar in zo'n grote berg met 'waxy potatoes' erin lijkt me dan weer niks. Maar misschien heb ik het mis!
Ik ben normaal gesproken niet zo van dit soort boekjes, maar wellicht kun je eens uitkijken naar 'Fingerfood' van Yasmin Othman en Deirdre Rooney:quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Wie heeft er nog goede ideeen voor makkelijke maar lekkere bites om bovenstaande aan te vullen?? Foodgawker heb ik al aardig afgestruindOok qua presentatie zijn tips welkom. Ik wil zoveel mogelijk in kleine glaasjes, op lepels of prikkertjes doen.
Een parfait of een frisse cheesecake of key lime pie? Of een witte chocomousse?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:59 schreef Myraela het volgende:
Ik kan ook maar geen dessert verzinnen. Alles waar ik van houd, is heel erg zwaar, dus dat lijkt me niet echt verstandig.
Ah ff kijken, nice thnx! En dat bladerdeeg uit de supermarkt ga ik wel doen ja dnek ik. 0,0 ervaring met zelf maken dus.quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Vorig jaar uitstekende Beef Wellington op de kersttafel gezet naar aanleiding van de bereidingswijze uit de Great British Bake Off-masterclass:
Bij twijfel: koelvers bladerdeeg op een rol gebruiken, dat hebben de meeste supermarkten tegenwoordig wel liggen.
Hmm aardappeltjes á la Sarladaise: gebakken in ganzenvet, en er aan het eind wat gehakte knoflook en gehakte peterselie aan toevoegenquote:Op woensdag 20 november 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
…. en goose fat (voor de aardappeltjes) die goed tot kerst houdbaar is, dus het begin is er!
Of een citroenmousse of ander fruit.. of tiramisu maar dan met limoncello en aardbeien.. of yoghurt panna cotta.. zelf sorbet maken.. er kan zooooo veelquote:Op woensdag 20 november 2013 17:11 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Een parfait of een frisse cheesecake of key lime pie? Of een witte chocomousse?
Oeh, ziet er leuk uit!!quote:Op woensdag 20 november 2013 11:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ben normaal gesproken niet zo van dit soort boekjes, maar wellicht kun je eens uitkijken naar 'Fingerfood' van Yasmin Othman en Deirdre Rooney:
(fotooos!)
Kost maar vijftien euro en het staat propvol écht leuke hapjes met superduidelijke foto's van de bereidingswijze en je doet er flink wat inspiratie mee op inzake de presentatie.
Panna cotta was wel iets waar ik aan dacht ja. Ik denk dat ik dat wel een leuke kleine afsluiter vind.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:55 schreef _Liek het volgende:
@motorbloempje Desserts zijn juist het leukst vind ik haha
[..]
Of een citroenmousse of ander fruit.. of tiramisu maar dan met limoncello en aardbeien.. of yoghurt panna cotta.. zelf sorbet maken.. er kan zooooo veel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |