quote:Op maandag 18 november 2013 14:18 schreef Corniel het volgende:
@SEMTEX: True, en er zijn ook heel veel verhalen rond gegaan. (Die ik allemaal heb gelezen)
Maar er zijn meer cijferfetisjisten, want MaleDuck heeft mij de data van motorbloempje, STING en Arguela aangedragen, deze zijn verwerkt.
@Zwabber: En toen bleek dat STING in km 1 en km 2 duidelijk harder wegging dan jij.Wat cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie opbouw! Sowieso geen rare piekjes en dipjes en idd mooi versneld in het tweede gedeelte!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Kleurtjes zijn eigenlijk in deze tabel niet gunstig, want groen of rood, het geeft aan wat de hoogste afwijking naar boven of beneden is, dus hoe minder kleurtjes hoe vlakker je de race hebt gelopenquote:Op maandag 18 november 2013 14:28 schreef hatsaflats het volgende:
Ik zie nu dat ik ook m'n relatief langzaamste kilometer heb moeten afstaan aan Arquero. Nu heb ik geen kleurtjes meer
In de officiële uitslag staan jullie geregistreerd in Den Haag...quote:Op maandag 18 november 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wij waren de nummers 1 en 2 van onze woonplaats![]()
Weet ikquote:Op maandag 18 november 2013 14:33 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Kleurtjes zijn eigenlijk in deze tabel niet gunstig, want groen of rood, het geeft aan wat de hoogste afwijking naar boven of beneden is, dus hoe minder kleurtjes hoe vlakker je de race hebt gelopen
Dan volgend jaar gewoon heel rustig de afdalingen nemen en keihard de heuvels opsprinten, denk dat je dan wel een mooi kleurrijk geheel krijgt!quote:Op maandag 18 november 2013 14:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Weet ikMaar een vlakke race lopen was sowieso niet het doel, en ik vind kleurtjes nou eenmaal leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindsprintje...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Spaquote:Op maandag 18 november 2013 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik overweeg trouwens dat loopje op Circuit Spa FranchorchampsDe HM-afstand dan
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?quote:Op maandag 18 november 2013 14:50 schreef MaleDuck het volgende:
Ik moet dit plaatje goed bewaren, voor het geval dat ik hem nog een keer loop, dan kan ik mijn kmtijden beter uitrekenen aan de hand van de tijd die ik wil lopen
En dan vooral km 5, 8, 11 qua snelheid omhoog en km 10 voor omlaag en dan km 13-15 freewheelend naar beneden met wat er nog qua inhoud over is
De meeste loopjes zijn vlak bij mij, dus dan is het wat makkelijker uit te rekenenquote:Op maandag 18 november 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?
Yep,quote:Op maandag 18 november 2013 14:39 schreef Wolve000 het volgende:
Is dit een format waar je wat mee kan, Corniel?
Dat kan je wel zeggen! Ik zou zeggen dat je te veel overhad, je hebt tijd laten liggen met de ze opbouw, wel een indrukwekkende versnelling.quote:Eindsprintje...
quote:Op maandag 18 november 2013 14:50 schreef MaleDuck het volgende:
Ik moet dit plaatje goed bewaren, voor het geval dat ik hem nog een keer loop, dan kan ik mijn kmtijden beter uitrekenen aan de hand van de tijd die ik wil lopen
En dan vooral km 5, 8, 11 qua snelheid omhoog en km 10 voor omlaag en dan km 13-15 freewheelend naar beneden met wat er nog qua inhoud over is
Je kan dit niet zomaar op elk loopje toepassen, en je hebt data nodig van precies het parcours waar je op loopt. Sowieso is bij de meeste loopjes in NL het devies dat elk rondje ongeveer even snel moet.quote:Op maandag 18 november 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
Misschien kun je heel lief om de excelformule vragen en het zo toepassen op al je loopjes?
Wat bedoel je met "precies het parcours"? Wat ik uit je uitleg begreep was dat gewoon de afstand. Nu is uitgegaan van een gemiddelde pace van 100. Maar als je niet normaliseert tot 1500 over het totaal, maar 100 van de gemiddelde pace als uitgangspunt neemt, kun je toch ook heel gemakkelijk de afwijking per kilometer ten opzichte van die 100 uitrekenen? Nu kan ik dit als semi-alfa slecht uitleggen, maar volgens mij zou het op zo'n manier ook best bruikbaar zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 15:03 schreef Corniel het volgende:
[..]
Yep,
[..]
Dat kan je wel zeggen! Ik zou zeggen dat je te veel overhad, je hebt tijd laten liggen met de ze opbouw, wel een indrukwekkende versnelling.
[..]
[..]
Je kan dit niet zomaar op elk loopje toepassen, en je hebt data nodig van precies het parcours waar je op loopt. Sowieso is bij de meeste loopjes in NL het devies dat elk rondje ongeveer even snel moet.
Dat is wel tof om te vergelijken jaquote:Op maandag 18 november 2013 15:34 schreef YUR het volgende:
Ik zou bijna mijn 7H van vorig jaar toevoegen
Heb m alleen dit jaar niet gelopenquote:Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat is wel tof om te vergelijken ja
quote:Op maandag 18 november 2013 15:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb m alleen dit jaar niet gelopenMaar zal zo thuis ff kijken
Omdat het dus achteraf pas zin heeft om met meerdere mensen te vergelijken. Een loopje van te voren precies plannen is niet heel nuttig, omdat je van tevoren niet goed weet waar de zwaardere stukken zitten.quote:Op maandag 18 november 2013 15:40 schreef slacker_nl het volgende:
Je pakt toch de gemiddelde pace van een persoon en stelt dat als baseline (100) en alles wat sneller is is < 100 en alles wat langzamer is > 100. Waarom zou je dat niet voor elk loopje kunnen doen?
Zevenheuvelen met een vlak parcours vergelijken lijkt me inderdaad zinloos, en natuurlijk heb je altijd te maken met variabelen als wind, regen, training, of je goed geslapen hebt, etc, maar dan nog denk ik dat het voor mij juist voor vlakke loopjes wel een beetje met elkaar te verglijken. Vooral omdat het bij mij met name op mentaal vlak "mis" gaat, en niet op lichamelijk vlak.quote:Op maandag 18 november 2013 15:39 schreef Corniel het volgende:
@YUR: Dat vind ik prima hoor.
@hatsaflats: Op een vlak (sowieso elk ander) parcours zal je een andere karakteristiek zien, dus het heeft geen zin om die met elkaar te vergelijken. Bij de 7^^ zie je bij iedereen een dipje in km 11, omdat de je daar de meeste hoogtemeters wint, en een piek bij km 14, omdat je daar heel veel voordeel hebt van de afdaling. Op een ander parcours is dat heel anders.
Neem de afgelopen LVML, daar zal je de laatste 3 kilometers bij de 10 km zien dat er enorme dips zitten bij het strand (tegenwind ook). Je kan daar dan al niet zomaar die van 2012 en 2013 samenvoegen, want in 2012 stond er minder wind en was het strand iets minder zacht.
Ja, maar wat is het probleem dan, voor de BtB kan je toch ook dit soort zaken doen. Je kan twee lopen nooit 1 op 1 vergelijken, want de omstandigheden zijn altijd ongelijk. Maar het geeft wel een indicatie van waar de pijnpunten kunnen zitten. Vooral als je het gaat koppelen aan hoogtemeters en eventueel windrichting en -kracht.quote:Op maandag 18 november 2013 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Omdat het dus achteraf pas zin heeft om met meerdere mensen te vergelijken. Een loopje van te voren precies plannen is niet heel nuttig, omdat je van tevoren niet goed weet waar de zwaardere stukken zitten.
Ik heb vooral altijd veel 'last' van mezelfquote:Op maandag 18 november 2013 15:52 schreef Corniel het volgende:
De bovenste is heel nuttig om een schema op op te stellen op hetzelfde parcours, het onderste is nuttig om te bepalen hoe jij je race hebt ingedeeld t.o.v. anderen. En je kan idd ook dergelijke data verzamelen over Egmond, of een andere race. Je moet je alleen goed beseffen dat het alleen nuttig is voor parcoursen die veel 'last' hebben, van heuvels of ondergrond. Wind/regen e.d. maakt vergelijken over verschillende jaren lastiger, en dus moelijker in te zetten om een schema op te plannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |