quote:Op donderdag 21 november 2013 10:23 schreef DocWho het volgende:
[..]
Enige nadeel is het aangetoonde sterk verhoogde kans op huidkanker.
Dit vind ik zo ie zo een trieste reactie.:6quote:Op donderdag 21 november 2013 14:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je bijdehand wil doen schrijf dan niet "zo ie zo".
Nice!quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:21 schreef oLexie het volgende:
Nou, zit er nu dus vijf dagen aan en heb echt 0 last meer van mijn tandvlees.
Fitter e.d. merk ik nog niet echt.
Haha, m'n libido zit sowieso al tegen het dak aan. Afgelopen dagen wel iets meer dan gemiddeld tho, nu ik er over nadenk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice!Hoe is je libido? In de eerste week dat ik ermee begon was dat echt through le spreekwoordelijke roof.
Scharen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:24 schreef oLexie het volgende:
[..]
Haha, m'n libido zit sowieso al tegen het dak aan. Afgelopen dagen wel iets meer dan gemiddeld tho, nu ik er over nadenk.
Dit dus.quote:Op woensdag 20 november 2013 01:06 schreef starla het volgende:
Vitamine D, zwaar overschat. Bijna iedereen heeft 's winters een tekort en slechts een fractie heeft aspecifieke klachten waar het causale verband met een vitamine D tekort zeer dubieus is.
Maar het is wel makkelijk te behandelen: injectietje hier, prikje daar, patientje tevreden vanwege het placebo-effect, huisartsje krijgt een schouderklopje en de farmaceut heeft een brede grijns vanwege de inkomsten.
Iedereen is tevreden dus shoot 'em up!
Een te kort ga je niet opvullen door elke dag een half uurtje buiten lopen.quote:Op zondag 24 november 2013 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus.
De beste remedie tegen een vitamine D-"tekort": iedere dag een half uurtje buiten wandelen.
Echt, dat is voldoende. En nog gratis ook.
"Op de hogere breedtegraden van de aarde worden de UVB-stralen in zekere mate door de atmosfeer uit het zonlicht gefilterd, met name gedurende de winterperiode. In de winter is boven een breedtegraad van 52 graden[16] (ongeacht atmosferische en andere omstandigheden) de zon te zwak om überhaupt nog vitamine D in de huid aan te maken. "quote:Op zondag 24 november 2013 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus.
De beste remedie tegen een vitamine D-"tekort": iedere dag een half uurtje buiten wandelen.
in de zomer... Mits met onbedekt hoofd en handen, in de middag.quote:Op zondag 24 november 2013 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus.
ja... Artsen proberen te genezen, da's prima. Maar ik vind het geen slecht idee om ook te kijken naar voorkomen.quote:Op zondag 24 november 2013 17:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Sorry, maar dat is dus flauwekul. Anders zou ik al 40 lijden aan rachitis en dat valt wel mee.
Van welke kwakzalverssite heb je die informatie?
NB: dot_Koen is een arts, starla naar mijn weten ook. Die geloof ik liever dan de plaatselijke drogist.
En jij hebt Korsakoff? Want in een ander topic waar jij in postte kwam dat uitgebreid aan de orde, fetch boy, fetch!quote:
Nee, het interesseert me gewoon geen ene flikker. Ook goed?quote:Op zondag 24 november 2013 18:17 schreef starla het volgende:
[..]
En jij hebt Korsakoff? Want in een ander topic waar jij in postte kwam dat uitgebreid aan de orde, fetch boy, fetch!
En je weet dat zeker omdat je het hebt laten testen? Prima dat je het onzin vindt, toch is er genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan en zijn de resultaten toch wel schrikbarend te noemen.quote:Op zondag 24 november 2013 17:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Sorry, maar dat is dus flauwekul. Anders zou ik al 40 lijden aan rachitis en dat valt wel mee.
NB: dot_Koen is een arts, starla naar mijn weten ook. Die geloof ik liever dan de plaatselijke drogist.
Vitamine D3 komt van zonlicht af en heeft een heleboel prettige bijwerkingen als je er genoeg van binnen krijgtquote:Op zondag 24 november 2013 20:29 schreef Interv het volgende:
Allemaal kak termen, maar waar zit nou precies vitamine D in?
Heb je het over mijn quote? Dit is gewoon algemene informatie die je overal kan terugvinden. De zon staat in Nederland tijdens de winter gewoon te laag om ons van vitamine D te kunnen voorzien.quote:Op zondag 24 november 2013 17:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Jij komt alleen in de winter buiten?quote:Op zondag 24 november 2013 17:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Fair enoughquote:Op zondag 24 november 2013 18:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, het interesseert me gewoon geen ene flikker. Ook goed?
Ja, maar tegenwoordig zit je van half 9 tot 5 in een gebouw, zonder zonlicht. Je moet er wel moeite voor doen om die buffer echt op te bouwen. Zeker als je niet dagelijks voor je huis op je tuinbank je schultenbrau baas maakt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jij komt alleen in de winter buiten?
Om vitamine D aan te maken moet de zonkracht boven de 3 komen, dat wordt in Nederland alleen gehaald tussen +/- mei en oktober. Gedurende de zomermaanden bouw je een buffer op voor de winter als het goed is
Omdat de hoeveelheis d3 bij de gemiddelde multi te verwaarlozen isquote:Op maandag 25 november 2013 09:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Waarom zou men "alleen" extra vitamine d innemen, ipv een allrounder zoals [ afbeelding ]
10 mcg ofzo.quote:Op maandag 25 november 2013 09:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat de hoeveelheis d3 bij de gemiddelde multi te verwaarlozen is
In vette vis onder andere. En ik dacht ook in ei en noten maar dat weet ik niet 100% zekerquote:Op zondag 24 november 2013 20:29 schreef Interv het volgende:
Allemaal kak termen, maar waar zit nou precies vitamine D in?
Volgens mij zet dat allemaal geen zoden aan de dijkquote:Op maandag 25 november 2013 13:01 schreef Scissor het volgende:
[..]
In vette vis onder andere. En ik dacht ook in ei en noten maar dat weet ik niet 100% zeker
Geen doden aan de zeik.quote:Op maandag 25 november 2013 16:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij zet dat allemaal geen zoden aan de dijk
Winter, veel binnen en lange kledingquote:Op maandag 25 november 2013 18:44 schreef Apuleius het volgende:
Van het voedingscentrum:
Zonlicht is de belangrijkste bron van vitamine D. Het lichaam kan onder invloed van zonlicht in de huid vitamine D zelf aanmaken. Vitamine D zit ook in eten: vooral in vette vis, en met wat lagere gehaltes in vlees en eieren. Vitamine D wordt toegevoegd aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten.
Raar dat je dan toch nog tekorten aan D kan krijgen.
Dan lijkt mij de oplossing om meer D in boter te verwerken.quote:Op maandag 25 november 2013 18:55 schreef TGun het volgende:
[..]
Winter, veel binnen en lange kleding
Dat gaat om microhoeveelheden in producten die in microhoeveelheden genuttigd worden en niet eens door zoveel mensen.quote:Op maandag 25 november 2013 19:00 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dan lijkt mij de oplossing om meer D in boter te verwerken.
Zou kunnen, maar dat was de vraag niet.quote:Op maandag 25 november 2013 16:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij zet dat allemaal geen zoden aan de dijk
Bijna iedereen eet toch margarine?quote:Op maandag 25 november 2013 19:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat gaat om microhoeveelheden in producten die in microhoeveelheden genuttigd worden en niet eens door zoveel mensen.
nee hoorquote:Op maandag 25 november 2013 20:10 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Bijna iedereen eet toch margarine?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |